Dior - Sauvage Elixir

دیور ساوج (ساواج) الکسیر

مردانه
کد کالا : ATR-44993
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های معطر
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : دیور
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2021
کد کالا : ATR-44993
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 190
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
9,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    99
  • نمی پسندم
    20
  • - 25 سال
    11
  • + 25 سال
    71
  • + 45 سال
    4
  • روزانه
    27
  • رسمی
    58
تعداد رای های ثبت شده : 409
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

ساوج الکسیر عطری با غلظت فوق‌العاده زیاد است که طراوت نمادین و مشهور عطر ساوج را در روایح ادویه‌ای سرمست‌کننده‌ای در نت‌های میانی غوطه‌ور می‌کند. عصاره سفارشی و خاص اسطوخودوس و آمیزه‌ای از چوب‌های گران‌بها در این عطر به خلق امضایی نیرومند و باشکوه و ردی فریبنده و گیرا منتهی شده است. 
فرانسوا دماشی (عطرساز دیور) ساوج الکسیر را همچون شرابی خالص و ناب با استفاده از ترکیبات اولیه استثنایی و خاص ساخته است. غلظت این عطر به‌واسطه کیفیت استثنایی همین ترکیبات خام و ناب تا این اندازه چشمگیر است. ساوج الکسیر عطری‌ست منحصربه‌فرد و خاص، همچون ماه سرخ در آسمان شب.

برند دیور
عطار فرانسوا دماشی
سال عرضه 2021
گروه بویایی رایحه های معطر
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، چوب صندل سفید ، ادویه جات معطر
نمره کاربران
Sauvage Elixir-دیور ساوج (ساواج) الکسیر
رایحه
8.4
177 رای
ماندگاری
8.9
177 رای
پخش بو
8.6
177 رای
طراحی شیشه
8.1
177 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دیور
اخبار برند دیور
عطرگرام
نظرات کاربران (109 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
Sauvage Elixir
جذاب لعنتی
المان های زیادی داره این عطر مثل کار راه انداز بودن ، شیک بودن، وقار و مدرنیته، بازخوردگیر بودن، نظم و تعادل بسیار خوب از نظر طراحی و در آخر هم پرفومنس قابل قبولش.
تمام این موارد باعث وسوسه شدید هر مخاطبی برای خریدن این کار با برچسب قیمتی نسبتا بالایی که داره میشه.
اما بدون تعصب و به دور از هر نیش گرایی باید از جناب دوماشی برای خلق چنین عطری با این حد از جذابیت و کاریزماتیک بودن در سطح دیزاینر تقدیر و تشکر کرد.
حس زیبا و شیک از روایح اسپایسی ، حضور نت های چوبی - امبری جذاب، خراش هایی بسیار ظریف و مدرن از روایح پودری و اصطلاحا تمیز و ایجاد ساختاری تقریبا همگون و همسان با نسخه پرفیوم، این اعجوبه رو بعنوان شکارچی بازخورد مطرح خواهد کرد.
شخصا نسبت به خریدش خیلی وسوسه میشم ولی مدام خودم رو کنترل میکنم و یک نیرویی از درون من رو بیخیال میکنه. ولی فکر کنم آخر بتونم بر این نیروی محافظه کار پیروز بشم و این دون ژوان اغواگر رو بخرم. امیدوارم که بشه
08 آبان 1401 پاسخ تشکر
46 تشکر شده توسط : امیرعلی نجاتی احسان جباري
عزیزم نمیتونی کنترل کنی منم خیلی تلاش کردم از بس رفتم دکانتشو شب به شب صب به صب بو کردم بو کردم وسوسه شدم اخرش خریدم بخر خودتو راحت کن این دیووونه الکسیر یه اکسیره منو که اکسیری کرده و زندم میکنه از بس نازه
29 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : عسکری رضا یگانه

📝🔎 بررسی بهترین عطرهای مردانه دیزاینر در سال ۲۰۲۱
...
سال ۲۰۲۱ به تازگی به پایان رسید و فرصت رو مناسب دونستم تا شمارو با ۱۰ تا از عطرهای موثر، موفق و جدید آشنا کنم. امسال مجدد اتفاق خیلی خاصی نیوفتاد و همچنان شرکت ها گاماس گاماس گام برمیدارن و سعی در تولید فلنکر ها از لاین های موفق دارن و ترِند پرفیومری امسال تغییر قابل ملاحظه و رادیکالی رو تجربه نکرد. از اونحایی که هنوز امکان تست خیلی از عطرهای ۲۰۲۱ فراهم نیست، این لیست میتونه به شما کمک کنه تا با تاثیرگذار ترین روایح امسال آشنا بشید. همچنین درباره یک سری نکات جالب درباره سالی که گذشت براتون خواهم نوشت.
(لیست ترتیب خاصی نداره)
...
- AZZARO THE MOST WANTED: یک عطرِ گرم، اسپایسی و شیرین با محوریت هِل و تافی. این عطر کاملا بیان گرِ عطرسازی جنریک و امروزی بسیاری از برندهاست. عطری شیرین، پربازخورد، کمی synthetic. عطری نه چندان خاص اما خوش پوش و خوش ساخت. لاین وانتِد لاین موفق هست و این عطر میتونه ادامه دهنده موفقیت هاش باشه. نکته خوب اینکه رایحه تفاوت چشمگیری با wanted by night داره.

- GIVENCHY GENTLEMAN EDT INTENSE: لاین جنتلمن بعد از نسخه EDP خیلی دوباره بر سر زبان ها افتاد و از اون زمان تونسته محصولات خوبی رو ارائه بده. لاینی که نت زنبق، اصلی ترین بازیگرش هست. نسخه ادوتویلت اینتنس یک عطر شیک و خوب برای استفاده اداری-کاری ، روزانه و خیلی ورستایل هست. عطری که رایحه ی آروماتیک، صیقل خورده و فرِش اسپایسی داره. خیلی عطرِ متوازنی هست و شیرینی و تلخی حاصل از رایحه چوبِ خوبی داره. نت زنبق به خوبی سطح این کار رو بالابرده و کمی هم تمِ پودری بهش داده.

- YSL Y LE PARFUM: مجدد... فلنکری از یک لاین موفق! هرچند این عطر نسخه عمیق تر، دارک تر و غنی تری از وای هست، اما تفاوت انچنانی با نسخه ادوپرفیوم نداره... عملکرد خیلی خوب هست. عطری پربازخورد و پرکاربرد مخصوص کسانی که میخوان یک عطر داشته باشن برای هر جا و مکانی. کیفیت ساخت خوبی هم داره.

- EMPORIO ARMANI STRONGER WITH YOU ABSOLUTELY : این عطر رو واقعا دوست داشتم... هرچند اصلا طرفدار این لاین نبودم. این عطر یک حس بوزی مانند رو به نسخه اصلی بخشیده که در کنار شیرینی وانیلی و اون آکورد فندقی مانند خیلی جذابش کرده. شیرینی متعادلی داره و مناسب فصول سرد هست. عطری جوون پسند و دلبریه به نظرم... کیفیت خیلی خوبی هم داره. پخش خوب و ماندگاری خیلی خوب.

- SPICEBOMB INFRARED: و بالاخره... بازگشت اسپایس بامب به اصل خویش... که هیچ خبری از این بهتر نبود برای طرفداراش... بعد از نسخه های نایت ویژن که سعی در ورود به دنیای روایح اینویکتوسی داشتند و حسابی همه رو نا امیدکردن، اینفرارد مجدد به dna اصلی برگشت و با اضافه کردن یک آکورد جدید با رایحه ای میوه ای(میوه های قرمز) ، حالا دوباره عطری درخور حساب میشه... تاکید مجدد روی آکورد اسپایسی و تنباکویی این عطر خیلی خوب انجام شده.

- HERMES H24: شاید بدیع ترین عطر امسال بود... بالاخره ارمز تصمیم به ساختن و پرداختن عطری جدید کرد. آیا میتونه به اندازه تق دِ ارمز تاثیرگذار باشه؟ شاید نه..‌. اما رایحه ی اتوکشیده، کمی گلی-آروماتیکش دلنشینه. عطری ۴ فصل مناسب استفاده روزانه. کمی فرمال و با امضای همیشگی حس و حال ارمز... کیفیت خوبی داره.

- DOLCE AND GABANNA LIGHT BLUE FOREVER: گرِیپ فروت خالص!!! شروع این عطر فوق العاده مرکباتی و تر و تازه هست... از ویژگی های خیلی خوبش، کیفیت همین آکورد مرکباتی هست که خیلی طبیعی ساخته شده. عطری تابستانی و دلچسبی هست هرچند خیلی عملکرد انچنانی نداره... میتونه حالا در کنار او اینتنس بهترین های این لاین باشن... تاکید او اینتنس بیشتر روی روایح دریایی و آکواتیک هست. اما مرکبات در فور اِوِر بیشتر نمایان هستند.

- YSL La Nuit de L'Homme Bleu Électrique: جایگزین نسخه اصلی... اثری برای احترام به شهر عشق، لانویی دِ لوم اوریجینال، همان هست..! هِل، هِل، هل..‌ جذاب، جذاب، جذاب..‌. و با عملکردی بهتر!

- DIOR HOMME ORIGINAL: گاهی سنت ها آنقدر خوبند که راهی جز بازگشت به آن ها نیست... راهی جز ادای احترام به ارزش های دیرینه، راهی جز زنده کردن امضا و کارکتر اصلی..‌ و بله... دیور دیوانگی را کنار گذاشت و نسخه اصلی اوم رو در دار حیات نگه داشت... رایحه این عطر همان است خداروشکر...! حتی کمی بهتر! باورش شاید کمی سخت باشد... اما انگار فرمول اصلی را بارها و بارها از فیلتر رد کرده اند و حالا رایحه حتی صیقل خورده تر، متین تر و زیباتر شده...! کمی از تلخی زنبق گرفته شده و به جایش یک حسی از شیرینی و نَرمی چوب صندل ازش گرفته میشه... فوق العادست... ممنون دیور!

- DIOR SAUVAGE ELIXIR : ارزش این عطر سال ها بعد بیشتر واضح خواهد شد و روزی کنار نسخه های EAU SAUVAGE قدیمی قرار خواهد گرفت... عطری به شدت اسپایسی، مردانه، موقر، با کلاس و جا افتاده... نه خبری از فریاد امبراکسن هست و نه شلاق های فلفلی و مرکباتی... ادویه هست و ادویه و ادویه... عملکرد؟ واو... از دیور های قدیم یادی کرده... انگار از همان نسل است هم از نظر جنس رایحه و هم عملکرد... یک مَنیفِست عالی از ایده ی مدرن-کلاسیک در دنیای عطریات...

حالتان خوب و دل هایتان آسوده باد.
با تشکر از وقتی که گذاشتید.

[EDITED] 1400/11/14 00:56
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : شاپور اتش پارسا نیا
درود امین عزیزم

خیلی ممنونم واسه متن بسیار مفیدی که زحمتش رو کشیدی

چندتا سوال داشتم
مهمترینش اینکه LN bleu electrique
خیلی از یوتیوبرها گفتن پرفورمنس بهتری داره از نسخهِ مادرِ حال حاضر و نزدیک شده به بچ های قدیمی لانوی اولیه
ولی
در فرگرنتیکا بسیار دیدم که نوشته بودن باز پروجکشنِ کار معمولی یا معمولی رو ب پایینه ، ولی لانجِودی ( موندگاری ) خوبه ،
کلا از این لاین انتظار عملکرد غول آسا نداریم ،
ولی بنظرت آیا واقعا بهتر شده در عملکرد یا بازاریابی بیش نیست .

رایحه رو چقدر نزدیک به اصلی دیدی و آیا لَوندر خیلی بازیگر مهمی شده ؟
چون من چندتا کار لوندری دارم و از نت های مورد علاقمه ولی از خدامه که اینجا لوندری نشده باشه زیاد ،

و اینکه میگن کار یکم بیشتر سیتروسی شده و معتدل تر ، بالانسِ ترکیب برنده رو خراب نکرده ؟

این سه تا سوال تازه یه سوال بود :)

سوال اخر از آزارو موست وانتد یکم بیشتر واسمون بگو
ورژن مادر اقبال کمتری نسبت به بای نایت داشت
عملکردشم معمولی بود ،
نظر شخصی خودت ، بای نایت رو در نهایت بهتر دیدی یا موست وانتد رو
آیا پرفورمنسش به خوبی بای نایت هست ؟
البته با نت های استفاده شده باید باشه

کلی سوال دیگم داشتم ، میذارم واسه بعد و دیگه کافیه ، زیادم بود
پیشاپیش ممنونم و خسته هم نباشی
لذت بردم
14 بهمن 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Fatimah شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
سلام علی آقای عزیز.
شما همیشه به من لطف داشتی... بی نهایت ممنونم

در مورد bleu electrique ، آره ببینید بهتر هست اما نسبت به لانویی edt جدید! نه اینکه خودش به تنهایی خیلی خوب باشه... حداقل میشه گفت توی ماندگاری بهتر هست واقعا... هرچند عملکرد عطرها واقعا مثل یک معادله چند مجهولیه... پوست، شیمی بدن، حتی تفاوت در حس بویایی و ... دقیقا همینطور که گفتی هیچکدوم از عطرهای این لاین فوق العاده نیستن از نظر عملکرد...
به نظرم خیلی نمیشه گفت نفش اسطخدوس فرقی کرده توی این نسخه... همون پرداخت لانویی رو داره، چیزی که تفاوت ایجاد کرده یک مقدار تمِ امبروودی و بلو هست که اول به مشام میرسه و بله کمی اولش سیتروسی و فرش تره... اما بعدش خیلی نزدیک میشه به نسخه اصلی.

در مورد مُست وانتد؛ راستش من خودش خیلی طرفدار این لاین نیستم اتفاقا... حتی وانتد بای نایت... همچنان پرداخت مصنوعی و شیمیاییش منو از خریدش باز میداره. هرچند ‌نسبت به قیمت عطر قابل احترامیه. خوبی این دوتا این دوتا فلنکر اینه که فرق محسوسی با هم دارن و لذا خریدشون جفتشون منطقیه برای کسی که علاقه مند باشه. حقیقتش نمیتونم بگم کدوم بهتره چون سلیقه ایه... میتونم اینطور خلاصه کنم... هر دو عطر اشتراک اکوردِ ادویه ای دارن که خیلی واضحه... هرچند در وانتد بای نایت کمی تیز تر و خراشیده تره و کاملا دارچین حس میشه. اما در مست وانتد، میشه گفت کمی ترکیب نرم تری داریم از این نظر.
تنباکویی در مست وانتد حس نمیشه و بجاش گرما و شیرینی از تافی داریم که یه حالت کاراملی-امبری به عطر داده...
مُست وانتد هم کار شفاف و ریز نقشی نیستش و میشه گفت چیزی که شما حس میکنه ترکیبی از نت هاست به صورت آکورد... مست وانتد ۳ آکورد واضح داره... اسپایسی-امبری-کاراملی
پرفورمنس خیلی خوبی داره شاید کمی بهتر از وانتد بای نایت.

در پایان، من همچنان دارم با دیور اوم اریجینال دارم حال میکنم :))
پیشنهاد میکنم برای بچ های قدیمی قیمت های عجیب غریب خرج نکنید. هم رایحه و هم عملکرد خیلی خوب و شبیه هست.
مخلصیم
14 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حکایت دوست 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

"شیرین بیانِ آقای دماشی"...
اگر چشم هایم را هنگام تستِ اول بسته بودم، فکر می کردم یکی از آن بطری سیاه های "مارلی" را اسپری کرده ام... شرقی تر از آن بود که DIOR باشد، آنهم در لاین Sauvage... در تستِ اول، همچنان که جذب اش می شدم، با کلی سوال هم مواجه شدم... چقدر شرقی؟ چقدر ادویه ای؟ دی ان ایِ ساواج پس کو؟... و مهمتر از همه: این نُتِ شیرینِ پرقدرت چیست؟ 🤔
بارِ دوم، فول وِر پوشیدمش که 3 پاف کفایت می کرد. شیفته ی وقار و کلاسش شدم و باعث شده بود احساس کنم باید لباسهای رسمی تری می پوشیدم... های و هویِ ادویه ها که فرونشست و رایحه آرام گرفت، در کنارِ "لوندر" که حضورِ با صلابتی داشت، یک نُتِ بشدت شیرین و شرقی احساس می کردم که هم آشنا بود و هم جدید و منحصربه فرد... و آن چیزی نبود جز "شیرین بیان"... ریشه ی گیاه Licorice که یک رایحه ی شرقی/ شیرین/ ادویه ایِ نافذ و عمیق ایجاد می کند و از این جهت آشنا بود که از قدیم در خانه ها و بازار موجود بود (خواص ضد التهاب اش ثابت شده است).
رایحه ی "ساواج الکسیر" با ترکیبی تند و تازه از انواع ادویه ها + اسطوخودوس (لوندر) + گریپ فروت باز می شود. پس از 10 دقیقه، اسطوخودوسِ لاستیکی و صمغی، روند نرم شدن را آغاز می کند و شیرین بیان آرام آرام فراگیر می شود... هِل، دارچین و جوزهندی که آرام گرفتند، قلبِ رایحه، صحنه ی رقصِ لَوَندر و شیرین بیان است... و چقدر شیک است این ترکیب. آرام آرام وِتیوِر هائیتی با لمسی از پچولی پایان بندی عطر را چوبی تر می کند و اینجاست که کمی به یاد دیگر "ساواج" ها (مخصوصا ساواج پرفیوم) می افتید.
باید بگویم که حقیقتا مجذوب این عطر شدم. همه ی استانداردهای نام بزرگ "دیور" در "الکسیر" به بهترین شکل ممکن رعایت شده... بسته بندیِ عالی، درب مغناطیسی، اتومایزر خیلی خیلی با کیفیت که باعث می شود کنترل خوبی روی هر پاف داشته باشید... و در نهایت پرفورمنس فوق العاده و رایحه ای قوی، غنی و عمیق، با اثری چندوجهی و تاثیرگذار... با اطمینان می توانم بگویم که ارزش قیمت اش را دارد. عطر نجیب و قابل احترامی ست و قطعا بالاتر از سطحِ مِین استریم قرار می گیرد... و هنرِ واقعی و کهنِ خانه ی عطر دیور را یادآوری می کند.
دستخوش آقای "دماشی"... قبل از خداحافظی با "دیور" یک شاهکار به جا گذاشتی 👏
.
تصور من برای استایل این عطر، آقایی بالغ با کت و شلوار سرمه ای تیره با پیراهنِ تیره است که همراهش در مجلس شبانه، "دیور ادیکت" را با پیراهن سرمه ایِ بلندش سِت کرده است.
24 خرداد 1402 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : مهربد rick
محسن جان از خوندن بررسی های دقیق و زیبای شما لذت میبریم
ممنونم ازت بابت وقتی که میذاری
24 خرداد 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهتا سارا صالحی
عزیزی علی جان... ممنونم از لطف ات 💐🙏🤝
24 خرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Amirhossein سارا صالحی

6
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
فقط منم که ازش حس و حال mr. Burberry edp میگیرم؟
یه چوبی-لوِندریِ نسبتا جوان و با جرقه های پسرانه و آبی رنگ، بله واقعا رنگ این عطر باید آبی-سرمه ای میبود، به محتواش میاد:))
نمیدونم چرا یاد پسر های جوون با ظاهر و پوشش خوب و اعتماد بنفس فضایی میوفتم که تو صحبت کردن و معاشرت مهارت بالایی دارن :)))
این عطر هم یجورایی کرکترش همینه، تو جلب اکثر سلایق و ارتباط برقرار کردن با اکثر بوینده ها موفقه.
خیلی خیلی قویه، الگزیرِ واقعی… یعنی واقعا یک پاف کافیه، و خب برای فضای ازاد بنظرم مناسبه تا محافل خودمونی.
خوشبوعه، سیفه،
“But not “Ground breaking … یعنی انتظار یک شاهکار در سبک نوین و جدیدی رو نباید داشت، اسکلتش واقعا آشنا است. اومده که ویترین مغازه ها و جیب دیور رو پر کنه که قطعا هم میتونه چون بسیار خوشبو و راحت پوشه، و بازخورد خوبی هم میگیره خودم هم با اینکه دخترم از اهل خونه بازخورد مثبت گرفتم :)))))
اصلا یه کمپلکس راضی کننده ی عام تمام عیاره،
رایحه: good enough
بازخورد: very much
عملکرد: Overmuch
ارزش خرید: reasonable
24 دی 1401 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : سانیار عادل کیا
عرض ادب. اول بگم که بانویی که تو دنیای عطر و ادکلن سیر میکنه جذابیتش چندین برابره:)
و اما اصل مطلب، شما چطووور دلتون اومد به این الماس سیاه دیور نمره ۶ بدین واقعا؟! با این همه تعریف و تمجیدی که کردین یه پارادوکس وهم انگیز به مخاطب القا کردید !!! دیور سووژ الکسیر شاهکاره خانم شاهکار، بین ۷۰تا ادکلنی که دارم اینو یجور دیگه دوس دارم
24 دی 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فرشاد Shaghayegh
سلام وقتتون بخیر ، سپاس
عطر خوشبویی هست و منکرش نیستم(البته درمورد شاهکار بودنش شک دارم) ، شخصی که در فصل و موقعیت مناسبی میپوشدش انتخاب هوشمندانه ای داره ، نمره ای که به رایحه اش دادم برحسب سلیقه و ترجیحات خودمه و نظری که مینویسم یک توضیح واقع گرایانه و با سوگیری حداقلیه ،
خیلی پیش میاد عطری خوشبو و خوش ساخت باشه اما حس کنیم برای ما نیست و به دلمون ننشسته.
شخصا خیلی طرفدار عطرایی با این‌ عملکرد فضایی و این سبک رایحه نیستم و عطرای لایت و کم سر و صدا و شفاف رو میپسندم …
برای هوای سرد هم عطرای چرمی، چوبی-بوزی-امبری، وتیوری-خاکی رو جذاب تر میدونم تو کارای مردانه …
لوندر،امبروکسان، تنباکو البالویی و شیرین،اکورد های اکواتیک و وانیل جزو دوست نداشتنی هام محسوب میشن معمولا تو عطرای مردانه
24 دی 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : سعید ون ورنبرگ Sepehr s
باتوجه به توضیحی که از خودتون دادین الان متوجه سلیقتون و نمره نازلی که به این عطر دادید شدم! البته امتیاز دادنتون رو چک کردم و دیدم ظاهرا خیلی دست‌ودلباز نیستید تو نمره دادن حداقل درمورد رایحه! شاید بخاطر سیاست دیور هست که بخاطر تبلیغات انفجاری و پرقدرت محصولاتش یه توقع کاذب تو بازار هدفش ایجاد میکنه و انتظارات رو تا حد زیادی بالا میبره، که البته همین باعث میشه متاسفانه خیلی هایپ بشه عطراش مثل سووژ ادو تویلت!
درمورد آکوردهایی که فرمودین اتفاقا وجه‌تمایز این سووژ با لاین‌های متوسط قبلی نقش کمرنگ آمبروسان و نقش پررنگ آکوردهای اسپایسی و چوبی ادویه‌ای مردونه هست که بشدت این ادکلن رو خواستنی کرده تاحدی که بشخصه خودم اینو جزو لاین سووژ نمیدونم واسه همین مواردی که باب پسند شما نیست رو کمتر درین کار میبینیم! الانم لطفا بخاطر این‌همه وقتی که گذاشتم و تایپ کردم یه ۲نمره روی ۶بذارین خوشحال بشم :))
25 دی 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فرشاد Dragon

۶۰ میل لاوندر

سووَژ (sauvage) ، سَوج ( savage) یا همون ساواج خودمون ، عطری کاملا مردانه با طبعی معتدل متمایل به گرم در گروه بویایی آروماتیک یا معطر (سبزوگیاهی) و ادویه ای و چوبی با غلظت بالا هست .
کلمه سَوج در فارسی به معنی وحشی ، درنده ، خشن معنی شده ولی آیا این صفت مناسب یک مرد متمدن و امروزی هست؟
به نظرم بهترین توصیف برای کلمه سَوج ، سرکش هست ، یک مرد سرکش ، مردی که محدودیت براش غیرقابل تعریف هست.
سوج الکسیر با رایحه لاوندر در فضای این عطر سرکش بودن رو توصیف میکنه ، لاوندری که از ابتدا تا انتها حضور قدرتمندی داره و تمام روایح به فرمان اون هستند ، یعنی الکسیر یک عطر لاوندر محور هست.

لاوندر به قصد نجات سرزمین یخها از دست جادوگر بدجنس ، نبرد خودش رو شروع میکنه ،
گریپ فروت مغرور در ابتدا یه عرض اندامی میکنه ولی ناگهان با برق شمشیر لاوندر به چند تکه تقسیم میشه و تنها بوی ترش و تلخی ازش بجا میمونه(بعضی وقتا یه کم خشونت بد نیست) ،

جادوی ادویه های جادوگر با ورد های تند وتیز و گرم
کارساز نیست ،
اونها تکه های گریپ فروت نگون بخت رو میبنند و در مقابل لاوندر سر تعظیم فرود میارند .

فضایی سبز و گیاهی و تازه در کنار ادویه های گرم و تند و کمی شیرین ،

هدایایی از چوب های گرانبها برای مصالحه با لاوندر بی فایده هست ،
جادوگر سرما به ناچار سرزمین یخها رو ترک میکنه و لاوندر با گرمای آتش چوب های صندل نرم و شیری این پیروزی رو جشن میگیره.

لاوندر در این عطر بسیار غلیظ و با کیفیت هست و از این رو بسیار قدرتمند ظاهر شده ، الکسیر پخش خوب و ماندگاری بسیار خوبی داره و مناسب پوشیدن در هوای سرد و خنک هست‌.

[EDITED] 1402/01/07 00:51
06 فروردین 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 جواد وزیری
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عطرافشانی

آمبروکسان جایگزین سینتتیک آمبرگریس هست که رایحه ای چند وجهی میتونه داشته باشه ، مشکی، چوبی ، نمکی دریایی
این نت جزو گروه بویایی آمبری هست ،
گروه بویایی آمبری شامل نت آمبر ( کهربا ) و آمبرگریس هست ،
آمبرگریس همون عنبر هست که درحال حاضر با آمبروکسان جایگزین شده ،
در ساواج EDT این رایحه با تجربه ای که بنده داشتم این نت رو بصورت رایحه نمکی دریایی استشمام کردم،

اما در ساواج الکسیر
طبق تجربه بنده ،رایحه نمکی دریایی در فضای این عطر وجود نداشت و رایحه بالزامیک مانند وجود نت کهربا رو گواهی میکنه ،
همچنین در هرم بویایی ساواج EDT و EDP نت آمبروکسان بصورت شفاف قید شده ،
به نظر بنده تشابه کم فضای الکسیر و ساواج EDT و EDP به خاطر روایح آروماتیک و ادویه ای هست ،
ولی بطور کلی فضای الکسیر بسیار متفاوت است.

[EDITED] 1402/05/02 02:21
01 مرداد 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Sepehr s
درود ایرج عزیز ممنون بابت توضیحات خوب و مفیدی که گفتین

ولی اگر الگزیر اون دز بالای آمبروکسان رو مثل نسخه edt نداره ، دلیل بر نبودنِ کاملِ این نت در عطر نیست .
وقتی کلی سایت تخصصی عطر و بخصوص پارفومو علنا آمبروکسان رو در بیس نوت این عطر ذکر کردن با کلی ادمین و ادیتور متخصص عطر دیگه جای حدس و گمان یا اما و اگری بنظرم نمی مونه .

مثل همیشه استفاده کردیم ایرج خان .

[EDITED] 1402/05/02 10:57
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : سانیار حکایت دوست
سلام علی جان عرض ادب

ممنون از شما خیلی لطف دارید🌹

در مورد استناد به سایت ها و توضیحاتشون ، به نظرم سایت دیور و توضیحات دماشی بهترین منبع استناد میتونه باشه.

یک نکته بسیار مهم :

در بسیاری از سایت ها ، نت آمبر ( کهربا) و نت آمبرگریس(عنبر) رو در هرم بویایی عطرها جابجا و اشتباه ذکر میکنند ،
در همون سایت پارفومو در هرم بویایی الکسیر به جای آمبر ( کهربا) که رایحه گرم و شیرین و بالزامیکی داره ، نت آمبروکسان ذکر شده .
و در آخر پیشنهاد میکنم عطر ساواج الکسیر و ساواج EDT رو شخصا تست و مقایسه کنید.
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Sepehr s
عرض سلام خدمت ایرج خان عزیز وآقای علی افتخاریان گرامی:
ضمن تشکر و احترام به نظرات هر دو دوست عزیزم باید خدمتتون عرض کنم من هم حسی از آمبروکسان رو در نسخه الکسیر دریافت کردم .اما قطعا همانطور ایرج عزیزم ذکر کرد نت عنبر یا آمبروکسان در الکسیر کمی متفاوت تر از نسخ تویلت و پرفیوم به کار گرفته شده.نت آمبروکسان از نظر شخصی بنده در نسخه الکسیر کمی عمیق تر و تا حدودی گرم و اسپایسی فرموله شده اما در نسخ دیگر خصوصا نسخه پرفیوم و تویلت آمبروکسان بسیار پرقدرت، شفاف تر و چند وجهی کار شده است.
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : Rezvani ماتیو دلارو
با سلام. توضیحات دو دیدگاه اخیر شما را پسندیدم و کاملاً با آن هم نظر هستم. تشکر می کنم.
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سالمی بابک
درود جناب شوشتری گرامی و افتخاریان عزیز

کاملا با نظر شما موافقم الکسیر در دی ان ای همان اودوتولیت هست با تزئین اوردزی از ادویه و کهربا. تغییراتی که در این کار انجام شده بسیار هنرمندانه و هوشمندانه است. چون مصرف کننده همواره در کشمکش شباهت و استقلال رایحه از لاین اصلی میمونه. به نظر خودم فلنکر واقعی هست اینکار. هنر دست استاد دوماشی.

[EDITED] 1402/05/03 12:57
02 مرداد 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Mehran Perfumex

8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
7
طراحی شیشه
امروز این شاهکار به طرز غریبی تمام شد! هر وقت یکی از عطرهام تموم میشه مثله شخصی که بهترین رفیق و شفیقش رو از دست داده میشم، همینقدر غمگین همینقدر بی حوصله! آیا این دغدغه و نگرانیه بزرگیست؟ با تمسخر خواهند گفت خیر!
برای حسرت یک زندگی معمولی :(
27 خرداد 1402 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : Perfumex کورش اچ
درود
میفهمم این حسو ، ولی من روی عطرای قدیمیم و جوندار ها یا اونایی که رایحه رو هم در مدل های جدیدش دستکاری کردن این حس غمگین بهم دست میده ، چون میدونم یا پیدا نمیشه یا با قیمت های فضایی و به سختی .

واقعا عطر 100 دلاری هرچی هم دوستان بگن هزینه زندگی در امریکا فلانه ، تکس زیاده و اینا ، باز 100 دلار 5 درصد حقوق کارگر هم نیست ، اصلا من میگم 10 درصد خوبه ؟
فرض کن حقوق اداره کارشون 8 تومن باشه ، دیور اوم اینتنس یا 60 میل الگزیر باشه 500 الی 800 هزار تومنشون .
مفته مفته بخدا

وقتی انگلیسیه و آمریکاییه توی یوتیوب میاد میگه لاکچری یا این ارزونه اون گرونه واسه 50 دلار ، که پولِ چند ساعت کار بیشتر نمیشه ، نهایت صبح تا ظهر .
اون لحظه دوست دارم دم دستم بود لپ تاپ رو میبستم و میزدم وسط استخون دماغش . تا بفهمه اینجا پول یه عطر خوب ، شده پول حقوق کامل یک کارگر یا کارمند معمولی .
اگه خریدش باید 30 روز فتوسنتز کنه .

به امید روزای خوب . بنام و به یاریِ خدایِ رنگین کمان .

[EDITED] 1402/03/28 19:50
28 خرداد 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : هومن Mohamad
بله آقای مددی
و...برای خورشید پس از شبهای طولانی...😔
28 خرداد 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Aliris غزال

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
سواج الکسیر ،چیزی جز یک دیزاینری برای جلب توجه نبود برام

یک رایحه‌ی آشنا ،که نمیدونم چرا ،شاید عطرهای گرمی رو زود از روش زدن که جایی به مشامم خورد و یا اینکه شباهتی به یه سری عطرهای قدیمی‌تر داره...
در مجموع ،الکسیر میخواد زور بزنه که جلب توجه کنه ، به هر قیمتی( مثل یه خانوم با آرایشی عجیب و یا آقایی با همچین استایلی )
برای جلب توجه خانوم‌ها هم که عطارها بصورت تیپیک رایحه‌ای شیرینو وارد بازی میکنن ،کمی تندی و تلخی ... خب تموم شد ،تقدیم شما ،فرمولاسیون سرّی کار !!
توی الکسیر هم یه شیرینی هست که برا من کمی شبیه بوی روغن نارگیل بود بعلاوه کمی تندی( خیلی کم ) ،همین
نه تلخی داشت ،نه چیز دیگه .
شاید رگه های بسیار ناچیز از حالت بادامِ کرمی طور ( که توی پگاسوس بولده ) وقتی عمیق تنفس کنین احساس بشه و اون ژن مشترک سواج‌ها که آمبروکسان قویه در زمینه‌ی کار پیداست ،اما چیزی بیش از اینا نیست
کلیت کار همینه
سبک ساختش شبیه به اینکتوس بوده ،صرفا بازخورد زنان برای مردان
من نپسندیدم ،پخش و موندگاریش خوبه ،جای ایراد چندانی نداره
عطر عطره یه جنتلمن نیست
یه جوون زیر ۳۰ سال که باباش پول تو جیبیشو میده و ماشین زیر پاش کیا یا هیوندائه حداقل...

بنظرم به هیچ وجه لایق چنین تمجیدهایی چه در داخل ،چه خارج ( فرگرانتیکا ) نبوده
24 تیر 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : سینا نصرتی منوچهر
عزیز من با نظر شما مخالفم و البته به نظرتون احترام میذارم. این نظر شماست.
درضمن اگر نمیدونید بدونید که ساواج الکسیر نُت آمبروکسان نداره:))
موفق و خوشبو باشید
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
عزیز ممنونم از شما
خوب شد گفتین ،آخه ندیده بودم نت آمبروسکان نداره :))
الان دونستم که آمبروکسان نداره
موفق و خوشبو باشید
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ایلیا شریفی Perfumex
درود بر شما عطر باز نوپا .

دیور سوج الگزیر نت امبر یا درواقع امبرکسان رو داره ، و چون فقط چند نت ذکر شده در بعضی جاها ، دلیل بر نبودش نیست .

مثلا آرمانی کد ابسولو واسه کسی که دقت کنه بعد از چند بار مصرف متوجه میشه که یک نت رام(نوشیدنی الکلی) و شیرین هم داره ، در صورتی که توی اکثر سایت ها نیست ، ولی توی خود سایت مادر اشاره شده و با گشتن پیدا میشه .

لینک هرم بویایی نت های الگزیر رو میذارم اینجا و چند بررسی معتبر ازش رو .

***هرم بویایی کاملتر الگزیر :

https://fourthsense.co/wp-content/uploads/2023/04/dior-sauvage-elixir-notes-pyramid.png?ezimgfmt=ng:webp/ngcb1

*** توضیحات سایت فرگرنتیکا :
The nose behind this fragrance is Francois Demachy. Top notes are Nutmeg, Cinnamon, Cardamom and Grapefruit ; middle note is Lavender; base notes are Licorice, Sandalwood, ((***Amber*** )), Patchouli and Haitian Vetiver.


*** وبسایت fragranceofficial.comi :

As for Sauvage Elixir, It starts off with Elegant Grapefruit along with some spicy notes to pave the road for the prominent Lavender in the heart. The dry down is woody with lots of *Ambroxan *, Liquorice and, of course, the same very well blended Patchouli
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حکایت دوست آرش
درود خانم/آقای عطر باز نو پا
نام نبردن کامل نت ها در هرم بویایی یک عطر دلیل بر نبود اون نت در اون کار نیست، علاوه بر Ambroxan که کاملا در بطن الکسیر مشهوده ولی نامی ازش برده نشده؛ Oakmoss, ISO e super, و coumarin نیز حضور دارند که اسمی برده نشده از هیچکدام، پس زیاد به نوشته ها اکتفا نکنیم
بعنوان برادر کوچکتر خواهشی از شما دارم، از اونجایی که خوش رایحه ترین و پربازخوردترین عطر دنیا عطر کلام زیبا و خوش است یکم توی ادبیاتمون بیشتر دقت به خرج بدیم و سعی نکنیم با لحن تمسخر آمیز، استیکر و ازین قبیل خدایی نکرده باعث مکدر شدن خاطر یکدیگر بشیم

ما همگی التیام یافته های دردهای بی پایانیم…
فرجامتان نیک🌸
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : عباس روح‌الامین محسن
ممنون از توضیحات مفصلتون علی آقا

در هر صورت چیزی که هستو من نمی‌تونم انکار کنم ، من فقط به نوبه‌ی خودم شرح میدم اونچه تجربه کردم تا دیگرانی که تست نداشتن ملموس بشه فضای عطر براشون
گوشه کنایه و حاشیه هم فرصت و حوصله‌شو ندارم دیگه
برا همینم تا الان به کامت کسی در جهت مقابله ری اکشن نداشتم
حتی کسی که میگه بوی حشره کش و فلان...
چون درک اون شخصه از اون رایحه یا تعریفش از حشره کش و چیزای دیگه فرق داره ...

دلیلی هم برای مقابله ،خوب نشون دادن و چیزای دیگه نیست
تهش نظر دادنه که ما رو راهنمایی کنه به انتخابی درست یا فضاسازی صحیح عطر

" نمی‌دونستی و بدونستید " که داره و اینا برای مدرسه‌س که تموم شد دوره‌ش
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : ایلیا شریفی مسلم محسن زاده

8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
خب خب بالاخره رسیدم بعد از مدت ها چندین عطر رو تست کنم که انشالله به مرور بررسی شون رو خدمت دوستان میذارم

با sauvage elixir این اژدهای سرکش دیور [به قول جناب ایرج] شروع میکنم

رایحه:
به نظرم معتدل و مرکباتی و تا حدودی مرطوب و خیس شروع میکنه ، اوپنینگ کار چندان جذاب نیومد به نظرم ، اما هر چقدر جلو میریم و اون اژدهای ادویه ای از بند آزاد میشه جذابیت کار هم دوچندان میشه ، اون نت امبروکسان که امضا کار نسخه ادوتویلت هست توی نوت های میانی و پایانی اگه خیلی دقت کنید به صورت ظریف پیداش میکنید ، مثل یه نَوه که امروز برای خودش کسی شده و همه با نام خودش میشناسنش ولی ته چهره پدربزرگش توی صورتش هویدا هست و شمارو ناخودآگاه یاد پدربزرگ موفقش میندازه...

عملکرد:
در یک کلام عالی ، تو دنیای امروز که عملکرد عطر ها دچار انحطاط شده و حتی دیگه عطر های سنگین و معروف و حتی گرون اون پخش و ماندگاری لازم رو ندارن این عطر مثل همون کوکب هدایت در شب های تاریک هست که شمارو از هر محفلی سربلند بیرون میاره...

چند نکته لازم دیدم در مورد این عطر بگم که برای خرید میتونه به دوستان کمک کنه ، من اعتقاد دارم طرفداران و خریداران عطر به ۴ دسته تقسیم میشن:

۱_محدودیت مالی ندارند ، دنیا روایح رو به صورت حرفه ای و با جدیت دنبال می‌کنند که اکثرا شامه های حرفه ای هم دارن
۲_محدودیت مالی ندارند ، ولی توقع شون از عطر صرفا این هست که خوشبو باشه و بازخورد خوبی داشته باشه
۳_محدودیت مالی دارند ولی عاشق هنر عطر و دنبال کننده جدی این هنر هستند(احتمالا اکثر دوستان این خانه در این دسته جا میگیریم)
۴_محدودیت مالی دارند ولی دوست دارند صرفا یه بوی خوب و خوش همراه داشته باشند

برای دسته ۱ احتمالا این عطر چندان شگفت انگیز نخواهد بود ولی به نظرم داشتنش خالی از لطف نیست...
برای دسته ۲ ، عرض کنم که این عطر مختص همین دسته هست ، پیشنهاد میکنم حتما این عطر رو تست کنید و اگه مورد پسند بود دیگه در خریدش شک نکنید ، برای بیش از ۹۵ درصد افراد رایحه دلپذیری داره و با این عملکرد احتمال بسیار زیاد بازخورد آور هم خواهد بود(مجدد تکرار میکنم به قول استاد سخی بزرگوار لطفا خرید کوور یا همون بلایند بای نکنید)...
دسته ۳ ، شاید این عطر از لحاظ مالی چندان توجیه نداشته باشه و با همین قیمت و با توجه به فاکتور حجم بشه عطر های هنرمندانه تر و جالب تری تهیه کرد ولی خب بینی هر کس در نهایت قضاوت خواهد کرد...
دسته ۴ هم که خب با توجه به هزینه اصلا صرفه اقتصادی نداره براشون و با توجه به هدفی که دارن میتونن عطر هایی با قیمت مناسب تر جهت خوشبویی و بازخورد پیدا کنن

این عطر تیپ و استایل خاصی رو برای من تداعی نمیکنه و فکر می‌کنم با طیفی از استایل های رسمی و نیمه رسمی بتونه خیلی قشنگ هماهنگ بشه و کار خودشو انجام بده ، فقط تیپ خیلی اسپرت رو من موافق نیستم
این عطر رو برای سنین ۲۵ تا حدود ۴۵ مناسب میدونم ، به نوجوان ها نمیاد البته بابک نوجوان استثنا هست:))

عطر روزمره نیست (فارغ از رایحه ، قیمتش هم خیلی این اجازه رو نمیده) فکر میکنم در دمای زیر حدود ۲۵ درجه و محافل رسمی و نیمه رسمی ، جلسات اداری و در کل امثال این مکان ها قابلیت استفاده رو داره..

امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشه ، شاد و سربلند باشید
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : پارسا نیا Perfumex
چه قدرت قلمی
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک نوجوان

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
داشتم نظرات این عطرو میخوندم بعد یادم اومد که خودم مدتها پیش اینجا ریویو گذاشتم....عکس به اشتراک گذاشتم...قیمت رو مشاهده کردم با خودم گفتم من کِی از دنیای عطر جدا شدم؟...چرا چنین اتفاقی افتاد؟ بعد از چند ماه و اندی تازه سر زدم؟....دیدم خیلی از دوستان اضافه شدن.....خیلی ها مثل من رفتن....یا نه نرفتن ...جدا شدن از این محفل ناممکنه اما مثل من کمرنگ شدن....اما فکر کردم که شاید، شاید هم کمرنگ نشدن این منم که کمرنگ شدم که نمیتونم ریویو هاشون رو ببینم...اما خوشحالم واسه اونایی که تازه آمدند و میتازند و تخیلات و احساسات خود را نسبت به یک رایحه بیان میکنند.....مخلص شما ( ش )
15 بهمن 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : سانیار nazanin

8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
بعد از چند بار پوشیدن با خودم کلنجار رفتم که این رایحه تنها شبیه نسخه های قبلی نیست(نهایتا حدود ۵۰-۶۰ درصد شباهت) .و در یک عطر دیگری فضایی مشابه را تجربه کرده ام.....
ازاررو دسیبل....منتها اینجا کیفیت به مراتب بالاتر و پیچیده تر است.و البته ان شیرینی کلافه کننده دسیبل وجود نداره.
لایه های آروماتیک‌ با محوریت لوندر و ادویه جات و البته امبروکیان منحوس!!!! بنوعی یک باربرشاپی مدرن
پرفورمنس عالی....
ماندگاری ۸-۱۰ ساعت. سیاژ ۵ ساعت
شیشه ۶۰ میلی داخل دست بخوبی جا میگیره و از لحاظ طراحی و ارگونومی نقصی نداره....
عطر بازخورد اور ....یک Swiss army knife واقعی
متنفرین ساواژ امتحانش ضرری نداره ،چون این عطر حرف تازه ای میزنه...
یک دیزاینری شش دانگ

02 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : رضا یگانه علیرضا ر
درود دوست عزیزم.الکسیر خوش بازخورد هست به نظر شما؟
29 مرداد 1401 پاسخ تشکر
مسلما.....عطرهای دیزاینری عموما روایح همه پسندی دارند و برای بازخورد ساخته شده اند...این کار هم رایحه همه پسند و قوی داره،حتما بازخورد خوب به همراه خواهد داشت....
29 مرداد 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh بابک

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟