Lattafa Perfumes - Teriaq

لطافه تریاک

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-177481
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : لطافه
کشور مبدأ : امارات متحده عربی
سال عرضه : نامشخص
رای کاربران
  • عاشقشم
    2
  • نمی پسندم
    6
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    6
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    2
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 23
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Lattafa Perfumes Teriaq - لطافه تریاک

این عطر توسط برندی مطرح به نام لطافه به بازار عرضه شد عطار آن کوئنتین بیش می باشد از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به بادام ، فلفل صورتی ، کارامل ، زردآلو، رز ، عسل ، ریواس ، گل‌های سفید ، مشک ، وانیل ، خس خس ، چرم ، لابدانیوم اشاره کرد.

برند لطافه
عطار کوئنتین بیش
کشور مبدأ امارات متحده عربی
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه بادام ، فلفل صورتی ، کارامل ، زردآلو
اسانس میانی رز ، عسل ، ریواس ، گل‌های سفید
اسانس پایه مشک ، وانیل ، خس خس ، چرم ، لابدانیوم
نمره کاربران
Teriaq-لطافه تریاک
رایحه
7.1
10 رای
ماندگاری
8.3
10 رای
پخش بو
8.2
10 رای
طراحی شیشه
8.5
10 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (17 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
با سلام و عرض ادب خدمت تمام عزیزان.
عطار کار رو ببینید!اقای کوئنیتن بیش،عطاری که شاهکارهای بی شماری رو تا به امروز طراحی کرده.چندتا از کارهای ماندگار این نابغه رو با هم مرور میکنیم.
گایدنس و پرپس از برند امواژ،گود گرل و بد بوی و تمام فلنکرهای این دو مدل،بویس امپریال،ژان پل گوتیه له میل له پارفوم،له میل الکسیر(بهترین عطر سال) و ۱۵ تا کار دیگه برای برند ژان پل گوتیه،b683 و گانیمد،وان میلیون،مارلی دلینا،پنهالیگونز تریبل تدی و یه عالمه کار دیگه برای برندهای مطرح جهانی.
عطار کار رو دیدید؟حالا برند رو ببینید.
درست دارید میبینید.لطافه!
این به چه معنیه؟به این معنی که لطافه داره تغییر رویه میده.به عقیده من لطافه با کپی روایح معروف تا به امروز تلاش کرد تا به شهرت برسه.به خوبی تونست به هدفش برسه و زین پس راه درست رو در پیش میگیره و میخواد که روایحی مختص به خودش داشته باشه.
از همون روز اولی که کارهای لطافه رو تهیه کردم این روزهارو پیش بینی میکردم ولی در صورت گفتن این حرف ها مورد هجمه قرار میگرفتم.سیاست اعراب ستودنیه و با اینکه تا همین پارسال گارد شدیدی نسبت به اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتم،با گذر زمان بهشون علاقه مند شدم و احترام زیادی براشون قائلم.متاسفانه اونا برعکس ایران خوب میدونن که چجوری از سرمایشون استفاده کنن.
وقتی این برند داره با چنین عطاری کار میکنه و کماکان قیمت رو زیر ۱/۵ میلیون تومن نگه داشته چرا باید کوبیدش؟هیچ منطقی پشت این قضیه وجود نداره!
من در برابر بزرگان این محفل مثل یه طفلم که هنوز عطرهای زیادی رو تست نکرده و راه طولانی در پیش داره و حداقل برای شخص من،در این مسیر بی پایان تعصب هیچ جایگاهی نداره.
تعصب هارو کنار بزاریم!این برند واقعا مدعیه و در وضعیت اقتصادی کنونی بسیار راه گشاست.
این کار رو سفارش دادم و بی صبرانه منتظرم تا به دستم برسه.به محض اینکه به دستم برسه ریویوشو تقدیم حضورتون میکنم.
اینجا مینویسم تا برای شما و ایندگان به یادگار بمونه.
“لطافه در صنعت عطر جاودان خواهد شد.”
شاید الان این صحبت من به مذاق خیلی از دوستان خوش نیاد ولی این جمله منو یادتون بمونه تا چند سال دیگه به حرفم برسید.
با اروزی بهترینها برای عزیزانم در این محفل معطر که برای تک تکشون احترام زیادی قائلم

[EDITED] 1402/12/17 11:40
17 اسفند 1402 پاسخ تشکر
62 تشکر شده توسط : Farnoosh علی
بخش زیادی از صحبت های این روزای من و مهربد دقیقا همین ابراز شگفتی از برند های اماراتی و جهش عجیبشون در تولید عطرهای با امضای منحصر بفرد و خاصه ، به همون اندازه که کنکاشمون در سایر برندها هیجان انگیزه همون میزان هم کارهای اماراتی دارن شگفت زدمون میکنن .
اینجا دیگه بحث تعصب مطرح نیست ، دیگه صحبت از کارهای کپی یا مشابه نیست ، بلکه اتفاقی که داره میفته یه جهش عجیب و شجاعانه از برند های اماراتی و بعضا حتی عربستانی تو تولید محصولات با امضای قوی و کاملا منحصر بفرد و قویه .....

گویا اون پیشرفت و ترقی که ممالک عرب به پشتوانه سرمایه زیاد و صدالبته مدیریت قویشون دارن طی میکنن حالا موجش به صنعت عطرشون رسیده ، همکاری با عطارهای سرشناس ، بازاریابی هوشمندانه و نهایت احترام به مخاطب و البته ذائقه سنجی جهانی دقیق و شناخت ترند های مارکت و بازتاب اون در تولید محصولاتشون حالا دیگه تو خیلی از برند های این این کشور ها بخصوص کشور امارات و منحصرا برند لطافه میشه دید .
این مسیر البته بیگانه با کشور های عربی نیست و دهه ها قبل در عمان آمواج و در ابعادی کوچیک تر از همین کشور امارات برند هایی مثل اجمل و رصاصی این مسیر رو طی کردن ، اما چیزی که الان درحال وقوعه یک نوع رقابت تمام عیار بین برند های اماراتی برای جهانی شدنه ، رقابتی که در نهایت کاملا به نفع مصرف کننده تموم میشه.
کارهایی مثله خلطاط نایت و حیاطی عطارکالکشن ، سری w برند اجمل ، لانچ های جدید برند شیخ و همین لانچ های 2024 برند لطافه کیفیت ممتاز و اقبال جهانی پیدا کردن اونم نه بخاطر مارکتینگ بلکه بخاطر کیفیت محصول و رایحه.....
کاملا دورانی که عطر اماراتی مساوی با اسانس روغنی و بی کیفیت بود عبور کردیم و همونجور که تو قاب تلویزیون بزرگترین ستاره های فوتبال و تورنمنت های ورزشی رو تو این کشور ها میبینیم دور از ذهن و زمان هم نیست که تا چند صباح دیگه در همین سایت بزرگان این جمع در حال مقایسه تن به تن عطرهای اماراتی با نیش های روز دنیا باشن.......
کما اینکه اخیرا از جناب ایکاروس و جناب شوشتری تمجید هایی از عطرهای اماراتی خوندم .
اما متاسفانه مثل اکثر موارد همیشه پایان بندی این قصه واسه ما که فقط نظاره گر این صنعت و پیشرفت همسایگان شدیم تلخه ، تلخ تر میشه وقتی مبینیم امثال مرآتی کاشانی ها داریم .
انصافا لذت پاف کردن یه عطر که واسه کشور خودت باشه و برگرفته از فرهنگ و هویت خودت باشه و جهانی باشه دو چندانه.
لذتی که دریغ شد ....
حیف.
17 اسفند 1402 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : Amir پارسانیا
من تقریبا به همون اندازه که اروپایی میخرم اماراتی هم میخرم. ولی بلایندبای شکست خورده خیلی بیشتر تو حوزه اماراتی ها داشتم. نوآوری هاشون گاهی باعث خلق ترکیبات عجیبی میشه. (به طور خاص منظورم Ajayeb Dubai Lattafa هست که ترکیب عود و انبه هست و گاهی خیلی به دل نمینشینه.)
یه چیز دیگه اینکه به نظرم در کارهای اماراتی عمق کمتری هست. (اینجا منظورم خمره هست مثلا. که علی رغم اینکه واقعا دوستش دارم به نظرم زیادی خطی هست.) قطعا کل فلسفه وجودی برندهای اماراتی برای من خوشایند و‌ در این شرایط اقتصادی تسکین دهنده هست. با این حال به دلایلی که بالا گفتم قطعا هنوز عطر اروپایی یه چیز دیگه ست. راستی اگر میشه بگید برندهایی مثل اتار کلکشن رو از کجا میخرید
18 اسفند 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : منوچهر ثمینا
یکی از مهمترین درسهایی که در زندگی ام آموختم این است :
- تا کسی از تو نپرسیده نگو !
لیک اگر مخاطبت را دوست داشتی ، نپرسیده بگو ، یعنی همین کاری که همه ی ما روزانه درین خانه انجام میدهیم .
اما اگر خواستی این کار انجام دهی و دانشی را نپرسیده تقدیم و هدیه کنی ، اگر گفتند نمیخواهیم ، پس نگو و صبر کن !
زمان ، خود بر ایشان خواهد گفت ، هرچند که دیر باشد بر آنها !!
در دنیای عطر ، اتفاقات سالیانه رقم نمیخورند بلکه ۱۰ ساله !
یعنی سیاستی را که امروز پی گرفته و مشاوره میکنند نتیجه اش ده سال بعد بر همگان روشن شده و وارد بازار میشود !

دقیقا همین اتفاق برای من افتاد درین خانه :)
البته آن زمان تازه وارد بودم :)
حدود دو سال قبل از ورودم اخباری از دوستانی بزرگ در این صنعت شنیده بودم و مقالاتی خوانده بودم از نقادانی که مطلع بودند از انعقاد جلساتی در دنیای عطور .
ماحصل اش این بود که امارات در صنعت معطرات سرمایه گذاری بزرگی کرده و جلسات بسیاری با بزرگترین عطاران جهان منعقد کرده است .
آن موقع هنوز خبری از برندهایی که امروز شهیر شده اند در بازار نبود اما با خبر بودم که برندهایی برای شروع شهرت در حال آمدن اند .
که تازه این برندها پیش درآمد اند !!
جاده را هموار کنند !
آن سال عطور اماراتی را فراگرانس و جانوین و چندتایی دیگر که نمیشناختم میدانستند .
برندهای جدید هم صفحه نداشتند در عطرافشان

بسم اله را که گفتم ، تعدادی از دوستان آن روزگار نگزاشتند به رحمان و رحیم برسم :))
با وجودیکه گفته بودم که اخبار مهم ، جدید و بزرگی در شرف اتفاق است در همسایگی ما امارات و برندهای بزرگی هم وارد شده اند به آنجا و هم تاسیس شده اند و بناست اتفاقات مهمی بیفتد !!
پیش خودم تنظیم کرده بودم که پله پله جلو روم تا اتفاقات سال ۲۰۳۰ را بر دوستان ام بگویم و نیز بگویم که چه کار بایست کرد !
هرچند تعداد بیشتر ِ آنها که صبور نبودند و حمله کردند مدتی بعد در اینستا حاضر شدند و عذر خواستند و طبعی بزرگ داشتند لیک ماجرا مسکوت ماند !
اما میدانستم که آرام آرام اخبار خواهد رسید بی شک !
چیزی که شما مهربد عزیزم فرمودید تازه ابتدای خروج اخبار است و هنوز ماجراهای اصلی مانده است !
فقط همین مقدار بگویم که شرق گفته : عمده ی عطر جهان به شرق استوار و وابسته است پس دنیای عطر باید دین خود را به شرق بپردازد !
عطاران با این جمله مخالفت ندارند لیک برخی برندها چرا !
و این عمده و سبب انعقاد جلساتی بوده ست !
حتی برخی منتقدین شروع جابجایی بزرگ اخیر در برندها ، تیم مدیریتی و عطاران را به همین دلیل میدانند !
چه له و چه علیه این اتفاق !
شروع و ابتدایش نیز حذف مالیات و اختصاص سوبسید در جهت رفع ضرر دولت بود بجهت ورود صنعت و دانش معطرات از غرب به شرق .
یعنی دقیقا برعکس کاری که ما انجام دادیم پس از شنیده شدن این اخبار در جهت حصول بهره ی مالی و کمک به بودجه سالیانه .
حتی اگر اشتباه نکنم این را هم گفتم آن موقع .
هرچند میدانستم که این اقدام باعث میشود صنعت معطرات برای ما هم کلید بخورد لیک به طرزی دیگر .
خلاصه که مهربد عزیز ما و جوان رعنا حال صبور باش ، اخبار مهمتری خواهد رسید ظرف چند سال آتی ی منتهی به ۲۰۳۰ :)
در ۲۰۳۰ اگر زنده بودم مجددا میگویم سلام ، در آن باره :)
البته آنطرف هم به این سادگی ها رضایت نخواهد داد !!
هیچ میدانی آیا که شروع تاکتیک ساخت روایح سنتتیک از کجا و چرا کلید خورد ؟؟
راجع بهش فکر کن !
حکایتی مشابه نفت دارد !
نفت را نمیتوانند مصنوعی بسازند لیک عطر را توانستند !!
البته ماجرا ادامه دارد :)
درود بر تو
18 اسفند 1402 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : memio ماندانا
باهتون موافقم شهرزاد خانم
اما این مواردی که فرمودید در واقع آزمون و خطاهای این برند بود و لانچ های اواخر 2023 به بعدش یه بلوغ عجیبی دارن که شاید علتش بودن یه عطار پشت کار هست...
عطار کالکشن هارو هم در حال حاضر فقط سایت ع . ط .ر. چ . ی موجود داره چند مدلش رو که خداروشکر دکانت هم ارایه میده
18 اسفند 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Mahdisss TIMELESS
گفتین مینویسم ننوشتین چطور بود
20 اسفند 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مانا رابط مهربد
قطعا لطافه داره خوب کار میکنه.. البته فراموش نکنیم زارا هم عطارهای خوبی داره
01 فروردین 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : یاس مهربد
سلام آقا مهربد عزیز.در صورت امکان میشه بگین از کجا تهیه کردین؟
02 فروردین 1403 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهربد مهدی نقیبی
درود بر استاد عزیز و اهل دل جناب سخی بزرگوار
دو سه سالیست با خواندن مطالب حضرتعالی و سایر اساتید محظوظ و بهره گیر میشوم.
گرامی جز این هم از حضرتعالی انتظار نمی رفت، پیش بینی شما کاملا به وقوع پیوست و ازین بابت بسیار خوشحالم.
در حال حاضر حتی برندهای نیش زیادی هم در امارات برجسته شده اند، از جمله ویدین که با جناب مرآتی کاشانی همکاری دارد، عطار کالکشن، کجال و...
لیکن با این سیر صعودی قیمت دلار و درهم باید دید آیا لطافه و امثالهم نیز در ایران به رویا می پیوندند یا خیر..
پاینده باشید
03 فروردین 1403 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : عبدالهی۱ Sepid
سلام آقاى مهربد
كاملا با نظرتون موافقم
من هم امروز وقتى اسم عطار رو روى برند لطافه ديدم حقيقتا جا خوردم و البته خوشحال شدم ،اونم عطارى كه اين روزا عطرهاش پر مخاطب ترين ها هستند،البته اضافه كنم من وقتى عطر خمراه از همين برند رو خريدم بى درنگ عاشق لطافه شدم ،چون هيچ چيز از انجلز شير كه أونهم دارم كم نداره و من حتى به مراتب خمراه رو بيشتر دوست دارم و حتى ازش بيشتر بازخورد مىگيرم ،حتى خوشحالم كه اين برند عربى حروف فارسى مارو هم روى شيشه هاى زيباى عطرهاش به نوعى نمايش مىده.
04 فروردین 1403 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : یاس 🄼🄾🄽🄰
🙄😳 حروف فارسی با حروف عربی یکسان فقط عرب زبان ها 4 حرف رو ندارن فکر کنم قرآن رو دیده باشی تا به حال
پشت جعبه 7 زبان ترجمه داره که فارسی جز نیست با اینکه صادرات زیادی به ایران دارن
من نپسندیدم کارامل دودی خیلی غالب تو این کار
16 تیر 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی سالار كلوچه
سلام ببخشید اکلایر از لطافه رو هم تست کردید؟هرچی میگردم داخل سایت نمیبینمش دیدم چند مدل از لطافه رو تست کردید شاید راجب اینم بتونید راهنماییم کنید🙏🏻
25 مرداد 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : یاس
سلام بله من اکلر رو خریدم. راستش به صورت کلی بخوام بگم اون قدرها توصیه ش نمیکنم. بطری ای که من دارم خوب جا نیفتاده. قدری بوی الکل میده در ابتدای اسپری. باید چند ماهی بمونه تا بهتر بشه. کیفیت خود بطری هم بده. و داره لایه رنگ روش کنده میشه. در کل از خریدنش پشیمون نیستم ها البته. واقعا همون چیزیه که ادعا میکنه. شیر کاراملی وانیلی شیرین خوشمزه. خیلی هم ازش بازخورد میگیرم. با این حال به دلایلی که گفتم صد در صد توصیه ش نمیکنم. مثلا خودم devotion رو ترجیح میدم.
25 مرداد 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : ثمینا 🄼🄾🄽🄰
خیلی ممنون از توضیحات خوبتون🙏🏻
26 مرداد 1403 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : یاس سالار كلوچه
سلام شهرزاد عزیز ممنون بابت نظرات مفیدت☺️🤍
برای جا افتادن عطر باید دقیقا چه کار کنیم؟؟
واینکه میگن اکلیر دوپ باکیفیتی واسه بیانکو لاته است درسته؟؟ واقعا شبیهن؟؟
05 مهر 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فرهاد

دوستان عزیزم سلام ها خدمت شما
شب منتهی به آدینه تان خوش باد !
انشاله به شادی ، سرور و معطریت بسیار به طلوعی نو رسد :)

امارات - لطافه ! تریاک
کوئنتین بیش
شرقی گلی ادویه ای
آقایان و بانوان : بر تن بانوان بالای ۳۵ سال زیبایی ای مضاعف از خود میسازد !
روزانه و رسمی خصوص برای بانوان

یک دوستی دارم که اعتیاد به تریاک دارد ، مواد مخدر شوخی بر نمیگیرند !
قویترین دشمن و دیو کالبد اند ! فیل را بر زمین کوبند ! نصیب کس مباد انشاله .
من خود از عشاق رایحه تریاک ام از کودکی :)
کودکی ام در کنار آتش پدربزرگ به دستور خواندن حافظ و سعدی و ... ، ترجمه و مهمتر از همه تفسیر ( رمز گشایی ) گذشت و بنا بود به مولانا که مهمترین است ختم شود که دوری اتفاق و سپس به پرواز و دیدار رفت :)
در ۵ سالگی با معدل ۲۰ قبول شدم و از دوره ی ابتدایی مشغول و مخدوم شعرا بودم :)
و اما یک شب که با دوستان جمع بودیم همان دوست ام گفت : جدیدا در شیراز تریاکی آزمایشگاهی و مصنوعی میسازند که تنها حرفه ای ها موفق به کشف اختلاف میشوند :) ضمنا انتها و پس از استفاده اش نیز فرقی کلی دارد و از بد حادثه امشب سر من هم کلاه رفت و مصنوعی اش نصیبم شد !
باید دوباره بروم و اصل اش را بگیرم !!
گفتم اتفاقا من از رایحه اش متوجه تفاوت شدم اما نگفتم ضمنا کجا بروی آقا این وقت شب ؟؟ هرچند که فرق هم داشته باشد تاثیری که داشته حتما ! بنشین آقا جان ، فردا برو ! شربت هم که نخوردی که احوالت خراب باشد :)
گفت نمیشود ! اتفاقا حال ام الان بدتر است !
گفتم : دی !! و رفت !
حال چرا این مورد را گفتم :
دیشب دقیقا خودم اینطور شده بودم و اتفاقا به یاد همین خاطره افتادم ! چطور ؟
دیشب که عطر قائد الفرسان را تست و ریویو کردم بجای اینکه حال ام خوب شود ، بد شد !!
بسیااار به ندرت پیش می آید که یک عطر شب مرا نسازد یا به عکس ، خراب کند !
نه اینکه آن عطر بد بوده باشد اما چون شب مرا نساخت و لذت آشنایی و همصحبتی بر من نداد گویی چیزی کم داشتم !
از سویی به یاد خاطره ی فوق افتادم و از سویی یادم آمد که در بین دکانت های مهربد عزیزم ، دکانت عطر لطافه تریاک هم که دوست داشتم تست اش کنم هست !
با وجودیکه من هرگز عطری را که قصد ریویو و کشف نت داشته باشم ، قبل اش تست یا استفاده نمیکنم ( به چند دلیل ) چون حال ام بد بود و به روایتی خمار بودم ، پریدم و یک پاف بر خط آرنج دست چپ ام افشاندم ! و :
واااو !!
لطافه ؟؟ باورم نمیشد ! از تعجب سرچ کردم ببینم عطارش کیست !
و وقتی خواندم کوئنتین بیش ، گفتم بعله ! البته ! اما دوباره تعجب ام برگشت که : کوئنتین و لطافه ؟!
خیلی وقت بود چنین پخشی را تجربه نکرده بودم ! آنهم چنین طولانی مدت ! رایحه قرینه ، قوی ، کوک ، ساز و درست !
یادم بود که جایی خوانده یا شنیده بودم نام اش با رایحه اش تناسبی ندارد ، اما کاملا دارد ! عرض میکنم و از نزدیک دیده و بوییده ام :
حُقه ی خشخاش را که با یک تیغ سه عددی خراش میدهند ، شیره و صمغ شیری رنگی از آن خارج میشود که پس از مدت کوتاهی اکسید شده و آفتاب میخورد و قهوه ای رنگ میشود .
این را شیر تریاک گویند ، خام است و کلی مراحل را باید طی کند تا بشود تریاکی که ما میشناسیم با آن رایحه منحصر بفرد !
این شیر یک رایحه ی مخصوص به خود دارد که هم شبیه است به رایحه محصول نهایی ی تریاک و هم متفاوت !
در پله های اول و دوم این عطرِ بسیار خوب ، رایحه شیر تریاک به کیفیت ِ تمام در بطن رایحه ی مجموع هویداست .
چنان حال مرا عوض کرد که گویی نشئه شدم و خوابیدم :)
پس از برخاستن هم هنوز باقی بود به توان !
هم خدا را شکر کردم و هم در دل ام بر مهربد عزیز درود فرستادم و دعا کردم !
همه ی نت هایی را که در این عطر ناز حس کردم و بر ورقی نوشتم ، روایح شان را شما میشناسید ، شاید بجز دو نت شیر تریاک که عرض کردم و نت ریواس .
نت ریواس : ریواس یکی از زیباترین ِ نت هاست ! چند وجهی ست ، یک ترشی کم نظیر شبیه به ترشی ی سیب سبز و ترش فرانسوی و نیز ترشی ای از جنس مرکباتی دارد . بویی تُرد و سبز هم دارد .
از همه زیباتر وجهه ی خاکی ی آن است که در تقابل و تفاوت با پچولی ست !
بوی خاک خشک میدهد . شما را به نوعی یاد پچولی میاندازد . وجهه ی خاکی اش در زیر دیگر وجهه های بویایی اش مخفی میشود اما این آتش زیر خاکستر که زیباترین است حتی میتواند قوی ترین نیز بشود !
ریواس میتواند در تقابل و تعادل با وانیل و کارامل درآید از حیث شیرینی ی آنها که اتفاقا هر دوی آنها در این عطر حضور دارند !
این دو و امثال این دو را متعادل و عمیق میکند !
رایحه : ترش ، سبز ، تُرد و خاکی
نکته : پله های اول و دوم این عطر ، در هم طنیده شده اند و هرچند در جزء دو پله اند لیک در کل خروجی ای هماهنگ و در هم طنیده شده دارند ! این عطر در باطن سه پله است مثل همه ی دیگر اما در ظاهر ، ما دو پله ی کلی را شاهدیم :

■ پله اول ، تاپ نت و قلب
تلخی این پله از بادام است و شیر تریاک و عمق و پرستیژ اش از فلفل صورتی ! چقدر ناز است نت فلفل صورتی ! شیرینی اش از کارامل و سپس عسل است به ترتیب و گذر زمان ، زیبایی ی فلاوری اش از رز سرخ که از زیباترین ، ملایم ترین و منعطف ترین روایح رزی ست بهمراه کمی مریم ، سوسن و یاس سفید که یاس از همه ضعیفتر ، مریم متوسط و سوسن از همه قویتر است .
و از همه غلیظ تر و قوی تر : ریواس است که کل رایحه ی پله را در تصرف خود دارد ، مرکز این مجمع است و همه ی دیگر نت ها به رقص به گرد او میگردند ! پشت این صحنه ی بزرگ هم کاملا در اختیار شیر تریاک است . پس شد :
ریواس ، بادام ، کارامل ، عسل ، فلفل صورتی ، رز سرخ ، سوسن ، مریم ، یاس سفید ، شیر تریاک .
شیرین ، تلخ ، ترش و کمی شور . شاداب و زلال . تُرد و کمی سبز .
هرچه به جلو میرویم عسل نمود بیشتری پیدا میکند و حتی یک پای خود را به درای داون نیز میرساند .
زمان پله : بسیار طولانی مدت .
پرفومنس پله : بسیار قوی در هر سه آیتم .

■ پله دوم و آخر ، درای داون
پس از مدت زمانی طولانی عطر وارد پله بعدی میشود ، هنوز قدرتمند است در پرفومنس تنها پخش اش کمی نسبت به پله ی قبلی متعادل تر میشود . ماندگاری ی مفید منتج به سیاژ کماکان با قدرت باقیست لیک نه به شدت پله قبل .
لابدانوم عمیق و چند وجهی هویدا میشود به محض ورود به درای داون .
رایحه : عنبر سائلی ، حیوانی ، چوبی ، چرمی ، مشکی و شیرین .
وانیل از ابتدا ظهور میکند و هر چه به جلو میرویم قویتر میشود .
وتیور جای فلفل صورتی و وجهه ی خاک گون ریواس را میگیرد .
وجهه ی چرمی لابدانوم قویتر میشود که نشان از اضافه شدن خود چرم هم دارد .
عطر بر فونداسیون مشک استوار است .
کماکان شیر تریاک در پشت صحنه ی این پله هم هست لیک همانگونه که این پله کمی آرام تر شده او نیز آرام تر از قبل شده است .
نکته : نت های ریواس ، کارامل ، بادام ، عسل ، لابدانوم و شیر تریاک متفقا آکورد دودی گرم ، صمغی مرکباتی و نیمه خشک را که در موازات با رایحه اصلی در جریان است پدید می آورند .

این عطر یک پله از لطافه بالاتر است از هر حیث
پرسش : از خود بپرسید لطافه چرا برای خلق این عطر از عطاری بزرگ و شهیر دعوت به همکاری کرده ست ؟
کلید : نام عطر !
دوستان عزیزم ، آرامش تان هماره چون طلوع آدینه ، استوار ، گرم ، آرام و امن انشاله
یادتان باشد : باید عطرباز رایحه ی زندگی و آتیه ی خود و اطرافیان تان نیز باشید !
و این عطر پیچیده ترین نت ها را دارد لیک کشف همه ی آنها تنها یک کلید دارد :
مهر 🌹
:)
22 تیر 1403 پاسخ تشکر
54 تشکر شده توسط : علی رشوند منوچهر
عرض سلام و ادب حضور جناب سخی عزیز.
چقدر جامع و کامل فرمودین به نحویی که انگار عطر رو روی دستم تست کرده ام.سلامت باشید و معطر
22 تیر 1403 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : یاس Aref
جناب کامبیز سخی
شما مطمئن هستید که نتی به نام نت شیر تریاک در این عطر وجود دارد که شما با بوییدنش نشئه شدید و به خواب رفتید؟ حتما چون طبیعی بوده شما نشئه شدید و به خواب رفتید ،این یعنی عطر ساز و برند به راحتی قوانین International Fragrance Association رو نادیده گرفتند و از مواد مخدر در این عطر استفاده کردند ، به نظرتون میشه؟

[EDITED] 1403/05/03 13:23
03 مرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : ماریا ماری
جناب رادین
سلام
ابتدا عرض کنم که : خیر !
نشئه نشدم و خوابیدن ام مرتبط با نشئگی نبود ! آن جمله ، یک مزاح بود و با خنده ی انتهای جمله ، منقش و مشخص بود :)
و اما بله ، رایحه شیر تریاک در بک گراند رایحه اصلی بخوبی هویداست و به دلیل پرسش های مشابه با پرسش شما و همانطور که میبینید ، عطار ، نت های بکارگیری را طی مکتوبی منتشر کرده است و این خود ادله ای بر احساس آن توسط منتقدین است .
رایحه شیر تریاک ، با خود تریاک ، شیره تریاک ، سوخته و شیره سوخته متفاوت است .
پس از مالیدن و تحت تابش مستقیم خورشید قرار دادن ، رایحه شیر تریاک تغییر کرده و پخته میشود .
ساالهاست که تریاک طبیعی جای خود را به انواع مصنوعی خود داده است و نوع اصیل آن به سختی و با هزینه بسیار یافت شود .
هر کدام رایحه مخصوص بخود دارند حال آنکه همگی در قسمتی کلی از آن رایحه خاص مشترک اند و بوییدن هر یک از آنها ، تداعی کننده ی رایحه اصلی تریاک است .
ضمنا نظر شما را در پاسخ به جناب عباس روح الامین در خصوص سفید چینی گوالتیری خواندم : خیر ، سفید چینی ارتباطی با هروئین ندارد و نظر جناب روح الامین کاملا صحیح است .
رایحه تریاک و مشتقات آن قدیمی ترین رایحه ای هست که من بوییده ام و بدلیل علاقه خاصی که به این رایحه دارم سالها در خصوص آن کنکاش کرده ام .
پدربزرگ ام دو کارگر داشت که وظیفه شان کاشت ، داشت و برداشت و سپس آماده سازی آن بود ، رسمی ناشایست بود لیک بزرگان قدیم این کار را میکردند و میهمان دار نیز بودند .
پدرم نیز کوپن داشت بدلیل صدمات جنگ تحمیلی که تا همین سه چهار سال پیش که زنده بود از داروخانه دریافت میکرد بصورت دولتی و مجاز تحت نظر پزشک نیروهای مسلح .
و دیگر اینکه دوست جوان ما ، در عطرها ، ویسکی ، مشروبات الکلی ، هروئین ، تریاک و دیگر مواد و مشتقات مست یا نشئه کننده نمیریزند هرگز و تنها از روایح آنها الهام گرفته و در آزمایشگاه بصورت شیمیایی بازسازی میکنند .
تنها و تنها ، رایحه آنها را .
حال آنکه اگر اصل هر یک از آنها را در هر عطری بکار گیرند از بیخ و بن کل عطر را تخریب خواهند کرد !
شما جوان موءدب و موجهی هستید ، این کاملا واضح است .
لیک بهتر است بجای غلط گیری از ریویو سایر دوستان ، به تست و تحقیق بیشتر و سپس به انتشار نظری زیباتر و صحیح تر از ایشان ، توسط خود بیاندیشید .
این را از مطالعه ی دیگر نظرات در صفحه جنابعالی عرض کردم .
غلط گیری از نظرات سایرین ، نتیجه عکس میدهد حال آنکه بخوبی واقف ام که این کار شما تنها با نیت خیرخواهی و ازدیاد دانش مخاطب و تلاش بجهت رفع عیوب است اما زیباتر اش این است که خود ، ریویوی صحیح تر از آنچه را که خوانده اید و با مدارک مستدل و مستند متوجه اشتباه آن شده اید ، به خوانندگان تقدیم کنید !
اینگونه ، شخص مورد نظر نیز ، هم می آموزد ، هم متوجه اشتباه اش میشود و هم ممنوندار شما خواهد بود بدلیل کشف و رفع این عیب به طریقی کاملا مقتضی و شایسته :)
آینده ی عطرافشان و هنر عطر ایران وابسته و در دستان توانمند شما جوانان پویا و جویای این هنر است !
موفق باشید همگی انشاله
04 مرداد 1403 پاسخ تشکر
51 تشکر شده توسط : علی موسوی ماندانا
سلام
جناب سخی بزرگوار، دگر بار مسحور ادب و نزاکت و بزرگ منشی‌تان گشتم. علم عطر شناسی مزین به هنر مردم شناسی و معرفت عوالم هستی همگی به در هم تنیدگی‌ای نیکو، کلام‌تان را چو عسل شیرین و لذت بخش ساخته است. عمرتان با عزت و فیض‌تان مستدام بادا.
04 مرداد 1403 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : Farnoosh @lirez@
خیلی سخته که بیاییم از مکتوبی که عطر ساز برای این عطر نوشته و نت های پایه و اساس ساخت این عطر رو به وضوح اعلام کرده ، احساس منتقدین به این عطر رو برداشت کنیم!!!؟؟؟ لطفا نوشته عطرساز که عکسش در صفحه عطر موجود هست رو دوباره مطالعه کنید عطرساز نت های وانیل و چرم رو برای این عطر معرفی کرده ، وانیل نرم و چرم شهوانی ، با وجود این سند نمیدونم چطور شما به شیر تریاک در این عطر
رسیدید ، حتما تحت تاثیر اسم عطر قرار گرفتید ، این عطر گرم و شیرین به هیچ وجه بوی تریاک یا شیر تریاک نمیده ، حالا چون اسم عطر تریاک هست دلیل نمیشه که شیر تریاک در این عطر به کار گرفته شده و هیچ کس به جز شما اون رو حس نمیکنه ، تاکید میکنم شما تحت تاثیر نام عطر قرار گرفتید و دلیل محکم من هم همون نوشته عطر ساز هست . نت ریواس هم طبق تعریف یک نت سبز و میو های هست و برخلاف گفته شما به هیچ وجه بوی خاکی نداره. من هیچ وقت متنی رو که باهاش بخوام اطلاعات اشتباه بدم رو نمینویسم ، در china white شما یک اصطلاح انگلیسی رو اومدید کلمه به کلمه ترجمه کردید خب این اشتباه واضح هست اصطلاح انگلیسی معنی متفاوتی داره ، البته در صفحه اون عطر یه توضیح کمی در مورد نام عطر نوشتم و اینجا دیگه نمیگم
04 مرداد 1403 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : مهدی دهقان آب روان
جناب مروت خوشنام و زیباکلام عزیزم
سلام های بسیار
اگر بویی زیبا گرفته ام ، آن بو ، از عطر زیبای تن ها و کلام های معطر شما دوستان عزیزم هست که چنان پرپخش میطراود که مرا مزین کرده به عطر مهر شما دوستان عزیزم !
آنچه میبویید ، عطر خود شماست که من نیز در آن غرق ام ، این رایحه من نیست :)
لیک همه ی شما ، به بزرگواری و کوچک نوازی ، آن را منتسب به این حقیر کنید حال آنکه من خود ملطوف این لطف بیکرانه ام که در این منزل وسیع جریان دارد !
آنچه آموخته ام ، از شماهاست .
و بابت اش مدیون همه شما ، ایضا خالق بنده نواز شمایم !
ارادت های بسیار
🌹 :)
05 مرداد 1403 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : علی رشوند عباس بهرامی

8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
دوستان عزیزم سلام.
یه بار دیگه سال نو رو خدمتتون تبریک میگم و امیدوارم تا به اینجا اوقات خوشی رو سپری کرده باشید.
بریم سراغ تریاق،شاید ترند ترین عطر ۲۰۲۴ تا به اینجا
رایحه:
به محض اولین اسپری،تفاوت این کار رو با سایر کارهای این برند احساس خواهید کرد.لطافه به خوبی تونسته تو این کار تمام ایراداتی که به روایحش وارد بود رو برطرف کنه.
دیگه نه خبری از رایحه خطی هست،نه رایحه حس و حال سینتتیک داره و از همه این ها مهمتر اینه که اون حالت الکلی عطسه اور که در لحظه اول اسپری اکثر کارهای لطافه وجود داشت کاملا ناپدید شده.
در همون لحظه اول اسپری با رایحه ای جدید مواجه میشید که برای خودم هم عجیب بود.کارامل دودی!!
کارامل در اوپنینگ این کار فوران میکنه ولی این کارامل با اون کاراملی که تو ذهنتون هست متفاوته.کارامل کاملا اینجا حس و حال دودی داره.بادوم هم در او‌پنینگ حضور داره و به خوبی شیرینی کار رو کنترل میکنه.اگر کمی دقت کنید متوجه رایحه زردالو در پس زمینه هم خواهید شد که البته زیاد بولد نیست.خلاصه اوپنینگ مثل این میمونه که کارامل و بادوم رو دارید تو تابه تفت میدید:)
در ضمن فلفل هم باعث تندتر شدن اوپنینگ میشه
کمی که میگذره عسل و چرم بازی رو در دست میگیرن و اون تندی اولیه ناپدید میشه.مهم ترین نکته راجب این رایحه اینه که به خوبی متوجه تغییر نت های شیرین از کارامل به سمت عسل خواهید شد چرا که عسل در اینجا در کنار مشک و چرم کمی حس و حال انیمالیک میگیره که البته به هیچ عنوان زننده نیست.
خلاصه خواستم بگم خدمتتون که نت های سازنده گولتون نزنن که با یه کار گوگولی و دخترونه طرفید:)
این کار به خوبی با هر استایلی ست میشه و قابلیت استفاده هم به صورت روزانه و هم به صورت رسمی رو داره.
جنسیت:
اوپنینگ کار به نظرم کاملا یونی سک.سه ولی به درای داون که میرسه بیشتر زنونه میشه.به هرحال به نظرم این رایحه قابلیت استفاده برای اقایان رو هم خواهد داشت که البته این موضوع کاملا بستگی به دیدگاه و سلیقه شما داره.
پخش و ماندگاری:
احساس میکنم یه مقدار راجب پخش و ماندگاری این کار اغراق شده.
پخش و ماندگاری راضی کنندست ولی اون غولی که فکر میکنید نیست.
ارزش خرید:
با توجه به عطار کار،باتل و باکس بسیار زیبا و رایحه یونیک و شامه نواز،نمره من به ارزش خرید این کار یه ۱۰ گندست:)
با ارزوی بهترینها برای عزیزانم
25 فروردین 1403 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : Farnoosh علی
سلام مهربد عزیز ممنون از ریویوی خوبتون، اسد زنزیبار هم مثل این تغییر نتهارو داره؟
25 فروردین 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : یاس

به هیچ وجه این عطرو بدون تست نخرید 🚩

اون red flag بالا واقعا لازم بود 😂 اول از همه بگم که به نظرم این کار زنونه نیست و لطافه درست دسته بندی کرده؛ در بهترین حالت یونیسکسه و متمایل به مردانه.

راستش من نه کارامل حس کردم؛ نه عسل؛ نه بوی گل؛ نه وانیل و نه بادوم. اگه دقیق بخوام بگم؛ این عطر خیلی شبیه رغبه از همین برنده فقط یکم چرم بهش اضافه شده. همین

عطر باز و شاد و شنگولی هم نیست. گرفته و رسمی و فقط مناسب هوای سرد و فضای باز با پخش خیلی زیاد و ماندگاری ابدی. من دستمو شستم باز بوش نرفت...جدیدا هم نسخه اینتنسش اومده. خدا به اون رحم کنه 😂 💔

در کل اصلا گذینه خوبی واسه بلایند بای نیست. حتما سمپلش رو قبل خرید بگیرید. آقایون بیشتر میتونن استفاده کنن ازش ولی اگه خانم هستید و عطرای سنگین رو می‌پسندید تستش کنید.

اگه از عطرایی مثل خمره؛ خمره قهوه و اینجور کارها خوشتون میاد احتمالا این کار رو هم دوست داشته باشید.


[EDITED] 1403/09/24 18:22
24 آذر 1403 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : هاشم پور ༺ Zahra ༻

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
اغلب، دوستان یا همکارانم که پشت تلفن بصورت فارسی باهاشون صحبت می‌کنم و یا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اجتماعی مثل واتس آپ یا تلگرام بهشون ویس مسیج می‌فرستم، بهم می‌گفتند که چه طنین صدای رادیویی دارین...چه صدای دلنشین و آرامش بخشی دارین... حتی برخی از دوستانم از همین عطرافشان که با من در واتس آپ یا تلگرام در ارتباط هستند چه از آقایان و چه از بانوان، آنها هم همین حرف رو در مورد طنین صدام مدعی هستند. یکی از دوستان عطرافشانی من بهم فرموده بود که با طنین صدای شما ارگاسم مغزی میشم و یا یکی دیگر از دوستان عطرافشانی من مطرح فرمودند که با شنیدن طنین صداتون آنقدر به آرامش می‌رسم که همش دوست داشتم تا ساعتها صدای شما رو پشت ویس مسیج بشنوم....
همین مورد نیز برای عشقم بوجود آمد، که وقتی بهش ویس مسیج می‌فرستم که البته همیشه ویس مسیج های من بهش بصورت موزیکال هست که پشت‌زمینه در صحبت کردنم از موسیقی‌های بی‌کلام آرامش بخش هم استناد می‌کنم، واسه همین با شنیدن طنین صدام، عشقم گریه می‌کند... یا حتی مواقعی که در کافی شاپ یا فضای سبز باهم قرار ملاقات داشتیم من به آرامی و حس آمیز صحبت می‌کنم که همیشه نمی‌دونم چرا عشقم از چمشانش اشک جاری میشه...
دیشب هم در مراسم خواستگاری همراه با چند هدیه به رسم یادبود، همین عطر لطافه را هم میان هدیه‌ها، بهش تقدیم نمودم.
امروز صبح بهم زنگ زد گفت وای چقدر این عطر رایحه‌ای دلنشین داره که دقیقاً گرمای طنین صدای تو رو ازش حس می‌کنم. آرام، در صدای سکوت از گرمای مهر عشق بر اولین تقویم زندگی عاشقانه....
..............
این عطر از لطافه واقعاً از جذاب ترین و گرمایش ترین عطرهای مهربان است که شهد شیرین عاشق و معشوق را در پیوند عاشقانه نهفته است. رایحه‌ای از مهر عشق در صدای سکوت عاشقانه، که آوای زندگی را نوید می‌دهد.
کیفیت بسیار شایسته در ماهیت رایحه، مناسب تن‌پوش بانوان در روزهای سرد پاییز و زمستان با ماندگاری خوب و پراکنش متوسط تا خوب در باتل بسیار زیبا و هارد باکس زیبا.
سپاس از همراهی بزرگواران......
11 مهر 1404 تشکر
18 تشکر شده توسط : Telecaster علی متقی پور
تبریکات فراوان و آرزوی سعادت و بهروزی 🤲🌺👏
11 مهر 1404 تشکر
7 تشکر شده توسط : مرتضی ع هاشم پور
سلام و احترام شاهین عزیز:
با عرض تبریک خدمت شما و آرزوی زندگی سرشار از شادی و امید برای شما و همسر محترم.
پیروز و موفق باشید.
12 مهر 1404 تشکر
14 تشکر شده توسط : nazanin 𝒜𝓎𝓁𝒾
سلام و درود بی پایان خدمت شما دکتر عزیز.
همیشه نوشته هاتون رو میخونم و از علمتون به رایگان استفاده میکنم آقای دکتر چقدر بی ریا هستید چقدر دلتون بزرگه چقدر راحت و ساده و دلنشین حرف میزنید بی نهایت برام محترم هستین فقط یه انتقاد کنم جسارت نباشه آقای دکتر به همسر بی نهایت محترمتون اجمل و لطافه ندین!!!!آخه دکتر یه لیرا زرجوفی یه اوپیوم ایوسن لورنس یه جادور دیوری.
14 مهر 1404 تشکر
8 تشکر شده توسط : میثم شفیعی 𝒜𝓎𝓁𝒾
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای موسوی از همراهی و عنایت شما سپاسگزارم. عرض کنم خدمت شما که به پاس شغلم همواره بایستی برای اغلب چیزهای مربوط به سلامتی و بهداشت در زندگی روزمره، دقت فراوانی داشته باشم، فلذا مقوله‌ ی انتخاب عطرها برای استفاده‌ی خودم یا همسرم یا هر عزیزی که بهش هدیه می‌کنم، نیز از همین فیلتر دقت خودم عبور می‌کند.
گران‌ترین عطرهای جهان متعلق به شرکت اجمل می‌باشند بدون داشتن باتل های تزیین شده از جواهرات، که از عصاره های خالص و طبیعی تهیه می‌شوند و بعبارتی دست‌ساز می‌باشند. البته این مدل عطرهای اجمل معمولا وارد ایران نمی‌شوند چون برچسب قیمتی بسیار گرانی دارند. برای مثال عطر اجمل سیف الهیند با حجم ۳ میلی لیتر قیمت ۲50 دلار دارد یعنی اگر این عطر را در حجم ۱۰۰ میل تهیه کنید قیمتش می‌شود 8 هزار دلار آمریکا یعنی با پول ایران، قیمتش ۹۱۲ میلیون تومان می‌شود.
بنابراین با توجه به این برچسب قیمتی بسیار نجومی برای یک عطر ۱۰۰ میلی لیتر، به نظر نمی‌رسد این شرکت کارهای غیر بهداشتی و یا آسیب رسان به سلامتی را تولید کند. چراکه اصلا دیگه خیلی پیش از اینها، این شرکت ها رو براحتی پلمپ می‌کردند.
ضمن اینکه عطرهای شرکت هایی مثل لطافه هم قطعاً استانداردهای لازم برای تولید دارند که محصولاتشان بصورت قانونی به تمام جهان صادر می‌شود.
خاطرنشان می‌کنم در دنیای علم، تحقیقات برای گستردگی جامعه‌ ی آماری نشان دهنده‌ی مستند بودن آن تحقیقات برای جنرال بودن است. بعبارتی وقتی یک تحقیقی در جامعه ی آماری ۱ میلیون نفری انجام شده باشد، نتایجش به مراتب قابل استنادتر از همان تحقیق در جامعه ی آماری ۱۰۰ هزاری نفری است.
بنابراین، برای کسانی که بصورت ژنتیکی یا ایدیوپاتیک به برخی روایح عطرها در شرکتی های استاندارد، حساسیت پوستی یا تنفسی پیدا می‌کنند، این مشکل از شرکت تولید کننده نیست، چراکه جامعه ی آماری اینگونه افراد، تعداد بسیار بسیار کمتر از کسانی است که هیچ مشکلی نسبت به این عطرهای شرکتی ندارند.
لازم به ذکر است، اغلب این افراد حساس به برخی عطرها، به احتمال زیاد به وجود یک یا دو نت خاص در آکورد روایح، حساسیت نشان می‌دهند که حتی اگر محصول اورجینال همان عطر را واقعاً تجربه کنند، همان حساسیت را خواهند داشت.
اما چون دسترسی به عطرهای اصلی شرکت‌های اروپایی بخاطر برچسب قیمتی زیادشان، برای همگان مقدور نیست، به همین دلیل اینگونه اشخاص با تست عطر کپی شرکتی، وقتی حساسیت نشان می‌دهند، شرکت تولید کننده را مسئول این موضوع میدانند که چون یه شرکت کپی کار اونم از نوع عربی است، پس دیگه تقصیر شرکت است!!!! در حالیکه از ماهیت ژنتیکی و ایدیوپاتیکی خودش بی اطلاع است نسبت به حساسیت به برخی نت ها در رایحه ها...
در همین عطرافشان برخی اعضا بودند که نسبت به عطرهای اجمل که من معرفی می‌کردم، واکنش تخریبی نشان می‌دادند، در حالیکه یا اجمل فیک را تجربه داشتند و یا اصلا بدون تجربه، نظرات تخریبی برای اجمل درج می‌کردند. اما برخی از همان اعضا در عطرافشان رفتند و اجمل اصل را تست کردند و در همین عطرافشان مثلاً برای اجمل شادو و امثال این، نظرات مساعد نوشتند و مدعی شدند که بیش از ۹۰ درصد عطرهای اجمل که در بازار ایران هستند، متاسفانه فیک می‌باشند یا اسباب بازی هستند. چرا اینو این کاربران اعتراف کردند؟ چون اجمل اصل را بصورت واقعی تجربه کردند.
به هر حال برای من و همسرم، اجمل فراتر از یک شرکت عطرسازی است، چراکه این شرکت با تأسیس یتیم خانه های متعدد در هندوستان برای بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست، و همچنین احداث مدرسه های آموزشی برای این کودکان بصورت رایگان، و یا احداث چند بیمارستان برای بیماران سرطانی بی بضاعت در هندوستان بصورت ویزیت و درمان رایگان، برای ما بسیار ستودنی است.
در حال حاضر شرکت اجمل باکیفیت ترین عودهای معطر را در اختیار دارد که حتی بسیاری از هتل های بسیار لوکس در عربستان، دبی، عمان، کویت، بحرین، قطر و چندین کشور اروپایی و آمریکایی از همین عودهای شرکت اجمل برای خوشبو کردن فضای هتل ها و سالن ها استناد می‌کنند که بصورت انحصاری برای این هتل های خاص، تولید می‌شوند.
قطعاً همه‌ی ما به دنبال بهترین ها در هر چیزی هستیم بخصوص برای هدیه به عشق، و من همواره به دنبال گمنام ها در هر چیزی بودم. و تشخیص راسخ و قاطع من برای انتخاب در زمینه‌ی عطرها برای تن‌پوش خودم و همسرم و همچنین بعنوان هدیه، ابتدا از برند اجمل می‌باشد و در اولویت بعدی لطافه که یکه‌تاز در طراحی و معماری باتل های خاص هم در صنعت عطرسازی است.
سپاس از همراهی شما و تمامی بزرگواران.....
15 مهر 1404 تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور مرتضی ع
درود دوست عزیز واقعیت بجز دو سه برند اماراتی معتبر مابقی عطرهای اماراتی به لحاظ مواد اولیه که استفاده شده زیاد جای دفاع ندارن البته بحث سلیقه اس و شما میتونید تا ابد از این عطرها استفاده کنید و لذت ببریداما این حرف شما منو یاد بزرگواری انداخته که گفت206 با لندکروز فرقی نداره!!! خب مواد اولیه زرجوف یا تام فورد و ایکس و ایگرگ قطعا تاثیر میزارن رو قیمت محصول در مقایسه با فرگرنس یا الحمرا اگه این شکل بود ک الحمرا
هم محصولی به قیمت مثلا هم وطن خودش ویدیان ارائه میداد...
ضمن اینکه از صحبت من دلخور نشید و ارزوی شادکامی و همیشه خوشبویی برای دوستان عطرافشانی دارم
15 مهر 1404 تشکر
8 تشکر شده توسط : Telecaster 🄼🄾🄽🄰
با احترام و عرض ادب
ضمن سپاس از عنایت شما، عارضم که من برحسب علم همه چیز را نگاه میکنم، و اصلا هرگز از چیزی دفاع نکردم و یا جبهه گیری هم نداشتم. کتابی با عنوان زیست روانشناسی عطرها را در 510 صفحه تالیف و منتشر نمودم که برای تالیف این کتاب از تحقیقات علمی انجام شده توسط محققان جهان و همچنین تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده توسط خودم و همکارانم استناد کرده ام. در یکی از آزمایشگاه هایی که فعالیت علمی دارم ادغام شده با آزمایشگاه های شیمی تجزیه و سم شناسی است، با دوستان علمی ام برای تعداد 183 عطر از اجمل و لطافه و الحمبرا از آرشیوم را مورد آنالیز علمی قرار دادیم که در هیچکدام از آنها، ماده ی مضر سلامتی شناسایی نشد.
شایان ذکر است که برچسب قیمتی برای یک عطر، صرفا به منزله ی استناد شدن مواد بسیار باکیفیت در مایع آن عطر نیست، چراکه خودِ نام برند، قدمتِ برند، کشور تولید کننده ی عطر هدف، نحوه ی مارکتینگ برند، گستردگی تبلیغات جهانی برند، شناخت عموم از نام برند، و خالق رایحه ای که در جهان بسیار محبوب عام بوده است، تعیین کننده ی اصلی برچسب قیمیتی عطرهاست.
برای مثال، شرکتی مثل کرید با تولید عطر اونتوس که برچسب قیمتی مثلا 400 دلاری دارد، اما عین همین رایحه در شرکت های کپی کار یا موازی کار، برچسب قیمتی 40 دلاری وجود دارد، که این اختلاف قیمت 10 برابری، هرچند خیلی گران است اما به نظرم، توجیه مناسبی دارد، چرا؟ چون کرید رایحه ی اونتوس را بصورت اورجینال خلق کرده است که تا قبل از آن، در هیچ برندی این مدل رایحه وجود نداشت.
حتی در دنیای علم هم، پژوهش های اورجینال، ارزش بسیاری دارند چراکه وقتی در سربرگ یک مقاله ی علمی درج میشود Original Article یعنی این مقاله با این پژوهش، برای اولین بار در دنیا انجام شده است و هر محقق دیگری از انتشار این مقاله ی اصیل، بخواهد مشابه یا همراستای همین پژوهش را در هر جای جهان انجام دهد، از همین مقاله ی اورجینال، رفرنس خواهد داد. همین دیروز جایزه ی نوبل پزشکی را به سه دانشمند در موسسه ی کارولیسنکای استکلهم سوئد اعطا کردند که بخاطر اِکتشافات بسیار اررزشمندشان برای شناسایی مکانیسم عملکرد مولکولی و بیوشیمیایی ژن FOXP3 در نحوه ی حراست و نگهبانی سلول های سیستم ایمنی بدن انسان، این جایزه ی بسیار ارزشمند علمی را دریافت نمودند.
در دنیای عطرسازی هم وقتی یک شرکت، خالق یک رایحه میشود که اون رایحه در عموم جهان بسیار مورد پسند قرا میگیرد، توجیهی برای برچسب قیمیتی خودش دارد که خالق آن رایحه مثل اونتوس یا تایگار یا کوکو مادمازل بوده است. و این برچسب قیمتی، بیشتر بر مبنای خلق روایح در شرکت های عطرسازی استناد میشوند تا اینکه از مواد بسیار باکیفیت در مایع عطرهایشان استناد کنند. چراکه وقتی یک شرکت عطرسازی شروع به کار میکند، اگر میخواهد در عرصه ی جهانی وارد شود و محصولاتش را به جهان نمایش دهد، قطعا بایستی از فیلتر استانداردهای جهانی عبور کند وگرنه محصولاتش بصورت مخفیانه باقی میماند و خودش هم شهامت معرفی کردن نام شرکت و محصولاتش را در جهان نخواهد داشت. چرا؟ چون میداند که کارش یا محصولاتش کیفیت مناسبی برای عرضه شدن به جهان ندارند.
ضمنا برند ویدیان هم یک شرکت موازی کار است که از روایح عطرهای نامی جهان مثل تام فورد و امثال آن، برای تولید عطرهای شرکتش استناد میکند و در بازاریابی مارکتینگ سعی دارد خودش را جا بندازد که همین کارها را در سایر شرکت های اروپایی هم با همین برچسب قیمتی ویدیان شاهد هستیم که آنها هم موازی کار از شرکت های نامی جهان هستند مثل The Merchant of Venice که اغلب محصولاتش از روایح عطرهای نامی جهان موازی کاری شده است یعنی خودش خالق آن رایحه نیست اما چون مثل ویدیان مارکتینگ اعیان برای خودش کار میکند، برای همین برچسب قیمتی معقولی نسبت به محصولاتش ندارد چراکه عطری مثل Red Potion در سال 2019 لانچ شده است که دقیقا همان رایحه ی باکارات رژ 540 را دارد که در سال 2015 لانچ شده بود.
به هر حال، من سلیقه ام در خرید عطرهای گران قیمت، براساس روایحی میباشد که آن رایحه اصلا در هیچ برند شرکتی استاندارد دیگری موجود نباشد، و اگر یه عطری که خیلی مورد پسندم است در باتل و هاردباکسی بسیار زیباتر از نسخه ی اصلی، موجود باشد اگر آن عطر در برند استاندارد تولید شده باشد، قطعا آن را به نسخه ی اصلی ترجیح خواهم داد چراکه برچسب قیمتی بسیار مناسب تری دارد. و از شرکت های اصلی که خالق آن روایح مورد علاقه ی من هستند، بسیار سپاسگزارم که این روایح را تولید کردند و شرکتی های کپی کار یا موازی کار استاندارد هم از روی آنها تولید میکنند و با برچسب قیمتی مناسب در باتل و هاردباکس بسیار زیباتر عرضه میکنند.
خاطر نشان میکنم اگر همین عطرهای لطافه یا الحمبرا یا فرینچ اونیو در کشورهای اروپایی مطرح در صنعت عطرسازی تولید میشدند، الان قیمتشان 10 برابر بیشتر بود مثل همین شرکت دِ مرچنت آف ونیز، چراکه با واحد پول یورو یا دلار یا پوند وارد کشور میشدند که هم هزینه ی جابجایی از اروپا به ایران و هم هزینه ی تبدیل پول ارز اروپایی به ایرانی، باعث برچسب قیمتی 10 برابری میشد.
سپاس از شما و تمامی بزرگواران.....

[EDITED] 1404/07/15 15:16
15 مهر 1404 تشکر
12 تشکر شده توسط : هاشم پور مرتضی ع
خواهش میکنم، برای ادامه مسیر علمی شما آرزوی شادکامی و پیروزی دارم اما بنده متاسفانه در زمینه شیمی تجربه و تحصیلاتی ندارم که بخوام دراین مورد گفتگویی انجام بدم امیدوارم عذر بنده رو پذیرا باشید.
اما در مورد جمله آخرتون عرضم به حضورتون سعی در نفی محصولات اماراتی ندارم بالعکس از اسد لطافه و خمره تعریف هم کردم اما نکته ای رو بگم اونم اینکه همین الان عطرهای برندهایی مثل زارا که اتفاقا شبیه فرگرنس و الحمرا مشابه سازی میکنه تا حدی، ادکلن های برند جگوار و فراگامو و ....که قیمت اکثر کارهاشون رنج معقولی دارن و جسارتا برخلاف صحبت شما برچسب قیمتی بالایی هم نمیخورن حتی خارج مرزهای کشورمون و دوستان میتونن تفاوت مواد اولیه مرغوب و نامرغوب رو تو این برندها با عطرهای عربی فرضا الحمبرا جانوین و فرگرنس وحتی گاها برخی محصولات لطافه قیاس کنن به نظرم عطرهای کشور ترکیه و یا عمان مثل عمان لاکچری و امواژ نمونه های بارز و مناسب تری هستند برای اینکه نشون بدن خاستگاه عطر فرق نمیکنه خاورمیانه باشه یا اروپا مهم استفاده از متریال مرغوب واستاندارد هست، با ارزوی سربلندی روزافزون برای شما دوست عزیز یاحق...
15 مهر 1404 تشکر
9 تشکر شده توسط : مرتضی ع Telecaster
با احترام مجدد
من هم تمامی عطرهایی که معرفی فرمودین را در آرشیوم دارم به تعداد زیاد هم دارم، ولی نظرم برای عطرهای مشابه سازی فقط برای شرکت لطافه و الحمبرا است و عطرهای شرکت فراگرانس ورلد یا جانوین را پیشنهاد نمی‌کنم چون واقعاً اینها کیفیت مناسبی ندارند.
بهترین ها برای شما...
15 مهر 1404 تشکر
11 تشکر شده توسط : مرتضی ع nazanin
سلام. من هم از مخالفین عطرهای شرکتی هستم.
هرچقدر هم از بهداشتی بودن عطر صحبت بشه، بازهم یک عطر شرکتی هست نه اورجینال و برای عطربازهای قهار مناسب نیست .به هرحال هرچقدر هم که یک شرکت تلاش کنه، نمیتونه صد درصد یک رایحه را شبیه سازی کند. این عطرها فقط مناسب آشنایی با انواع رایحه ها هستند.
15 مهر 1404 تشکر
13 تشکر شده توسط : nazanin Sam
درود. کاملا موافقم با حرف‌های شما. اینکه کسی از عطرهای شرکتی و اماراتی استفاده کنه ایرادی نداره، و اتفاقا با توجه به شرایط اقتصادی توجیه‌پذیر هم هست. منتها بعضی دوستان دیگه خیلی درباره‌ی این محصولات اغراق‌آمیز صحبت می‌کنن، و دیدم که بعضا میگن کپی‌های الحمبرا از خود عطر اصلی بهتره!!
15 مهر 1404 تشکر
15 تشکر شده توسط : حسن شجاعی nazanin
افرین به شما بابت اشاره به مواد اولیه
تفاوت قیمت ها که چنتا عامل داره
فرمول مهندسی معکوس »کاهش هزینه طراح طراحی و تحقیق برای خلق عطر
خرید عمده اسانس با خلوص پایین و بی نظارت با قیمت چند ده برابر پایین تر از فرمینیش و symrise»کاهش چشمگیر مجدد قیمت
تولید انبوه با کنترل کیفی که خودشون قبول دارن(حکایت اونه که میگه خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی حکایت تاییدیه دادن به تولیدات خودشونه)
وگرنه این اسانسها با اون فیکسیتیو های سنگین و اتانول صنعتی تصفیه شده هیچکجا تایید نمیگیرن. و این گذاره که سمی نیستن درست هست ولی قابل اتکا نیست. اینکه از تاثیر دراز مدتشون گزارشی نیست قابل اطمینان نیستن.اینکه یه مراحلی که نیاز به نظارت داره نظارتی روش نیست قابل اطمینان نیستن.اینکه مواد خلوص پایین استفاده میشه هم قابل اطمینان نیستن.
در اخر کشنده نیستن
سمی بودنشون شاید در حد حساسیت پوستی و شاید تشدید حساسیت های ریوی
تاثیر دراز مدت گزارشی نیست
پس خیلی مضر بنظر نمیرسن
ولی بهیچ وجه قابل دفاع نیستن
شما انتخاب میکنی تست کردی یا خوشت میاد یا نمیاد برای خوشبو بودن میشه استفاده کرد ولی نه تصویرسازی و توضیحات اغراق امیز و نه پیچیدگی عجیب دارن. برداشت بویایی هرکس متفاوته ولی تو این موارد که اسانس های پایدار و تثبیت شده هندی و چینی استفده میشه اینکه بخوایم بزور ازش تغییر نت بکشیم بیرون و استثنا پیدا کنیمو عَلمش کنیم بگیم دیدید این فرق میکرد!؟!برای من حقیر قابل قبول نیست
15 مهر 1404 تشکر
8 تشکر شده توسط : nazanin امیر رنجبر
درود دوست عزیز.
من هم چندین بار ،از اینکه در مورد یک عطر شرکتی خاص ، بیشتر از دو،سه ساله اینهمه تمجید میشه، مطلب نوشتم که متاسفانه از طرف مدیر سایت رد شدند. حرف بد یا تندی هم نمیزدم، ولی هربار رد میشد.
شاید افراد دیگری هم نظرات ما را داشته باشند ولی شنیده نشدند.
دقیقا فرمایش شما درست است، استفاده از عطر شرکتی ممکنه برای خیلیها خوب باشه و لذت هم ببرند ، ولی در حد معرفی یک شرکت مناسبه ، ولی اینکه مدام از یک شرکت تعریف و تمجید شود ،کار درستی نیست.
15 مهر 1404 تشکر
5 تشکر شده توسط : مهرداد KAVEH
سلام صادق جان
فرمایشات شما درسته،
البته به قول دوست دیگرمون که فرمودن
در حد آشنایی با روایح ادکلن اصلی
شرکتی ها کار راه انداز هستن

موفق باشید
15 مهر 1404 تشکر
10 تشکر شده توسط : حسن شجاعی مهریار
درود عرض ادب
واقعا درسته برای شناخت روایح به قول شما
برای منم عطر شرکتی شخصا حکم کار راه اندازی داره یا حکم هدیه سبک داره
منظورم هدیه سبک ینی بی تعارف ادم هدیه میخواد بده عطر اما به هردلیل اقتصادی، وقت ،مجبور میشه هدیه ای صرفا برای عرض احترام بده به اون فرد
15 مهر 1404 تشکر
4 تشکر شده توسط : Telecaster Sadeq
سلام
یه بنده خدایی تو اینستاگرام میگفت وقتی میشه زارا خرید میشه جگوار خرید یا حتی جوپ که قبمت های معقولی داره و مواد اولیه مناسبی دارن و شناخته شده هستن بین مصرف کننده چرا سمت عطرهایی بریم ک صرفا میخوان کپی کنن و متاسفانه استاندارد بودنشون جای شک داره!!!
15 مهر 1404 تشکر
3 تشکر شده توسط : Telecaster KAVEH
دکتر عزیز سلام و درود بی پایان. بر من واجب شد چند کار از اجمل بخرم اونم اورجینال و بعد نظرم رو براتون می‌نویسم هر چند که لازمه ازتون عذر خواهی کنم که آنقدر وقت باارزشتون رو میگیرم شما جدا از اینکه دکتری دانشمند هستید انسانی باشرف و پر از عشق هستید.
16 مهر 1404 تشکر
4 تشکر شده توسط : مرتضی ع Telecaster
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای موسوی از همراهی و همدلی شما کمال سپاس دارم و انشالله بتوانیم در این محفل، مفید باشیم. در خصوص عطرهای اجمل هم خیلی مراقب باشید که ایران پر از اجمل های فیک است، متأسفانه در عطرافشان دیگه اجمل موجود نیست تا بتوانید با خیال آسوده نسخه‌ی اصلی را تهیه کنید.
ضمن اینکه یه موردی هم مطرح کنم: ظاهراً شرکت‌های دیور، تام فورد، و ایوسن لورن بخاطر کپی‌های دقیق هم‌ در روایح هم در باتل ها و باکس ها، از شرکت الحمبرا شکایت کردند که شرکت الحمبرا مجبور شد، شکل باتل ها و حتی نام عطرهایی که از روی این شرکتها کپی کرده بود، تغییر دهد. چراکه باتوجه به نظرات مشتریان مرجع فراگرانتیکا، این شرکتها مشتریان خودشان را روز به روز دارند از دست می‌دهند چون الحمبرا بسیار دقیق و باکیفیت کارهای اروپایی یا آمریکایی را کپی می‌کند و طبق نظرات مشتریان که اعلام داشتند دیگه وقت آن رسیده است تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنیم و بجای پرداخت ۴۰۰ دلار به یه عطر، مبلغ ۲۰ دلار پرداخت می‌کنیم که رایحه همان نسخه‌ی اصلی است هرچند درصد بسیار کمی تفاوت وجود داشته باشد، اما بلاخره ماهیت اصلی رایحه ی الحمبرا، همان رایحه‌ ی عطر اصلی است.
دوست ارجمند جناب آقای موسوی، ما در علم ژنتیک می‌توانیم مولکول DNA که پیچیده‌ترین و مرموزترین مولکول حیات است را کپی کنیم و عین همان نسخه‌ی اصلی یا مادر کپی می‌کنیم که می‌تواند تبدیل به موجود زنده دقیقاً کلون ژنتیکی نسخه‌ی مادر باشد‌. ما در علم ژنتیک می‌توانیم سرعت سالخوردگی و ساعت بیولوژیکی پیری انسان برای تعیین زمان دقیق مرگ طبیعی انسانها را مشخص کنیم که در چه سالی، در چه ماهی و در چه روزی با همین ساعت بیولوژیکی بدنی که امروز دارد، بدون در نظر گرفتن فاکتورهای غیرطبیعی مانند تصادف یا سوانح یا حتی دچار شدن به بیماریهای عفونی یا خاص، مرگ را تجربه خواهد کرد... ما با علم ژنتیک می‌توانیم تنها با یک نمونه از استخوان، تار مو، و حتی ردپای ادرار، چهره‌ی شما، جنسیت شما، میزان قامت شما، آخرین وعده‌ی غذایی که میل کردین را مشخص کنیم.... مولکول DNA در محیط حفاظت نشده می‌تواند حداقل ۶ میلیون تا حداکثر ۷ میلیون سال دوام بیاورد و ماهیت بیولوژیکی خودش را حفظ کند و ما با علم ژنتیک می‌توانیم، ردپای انسانها از ۲ تا ۲٫۸ میلیون سال قبل و جانداران را حداکثر تا ۷ میلیون سال قبل که در زمین زیسته‌اند، مشخص کنیم... ما با علم ژنتیک می‌توانیم فرزند شما را به درخواست خودتان دستکاری ژنتیکی کنیم که مثلاً ضریب هوشی بالاتر از ۱۶۰، قامت بالای ۱۸۰ سانت، رنگ چشم، رنگ مو و حتی شخصیت اجتماعی و فرمان پذیری و یا میزان اعتقادش به وجود خداوند (ژن VMAT2) را داشته باشد که البته شاید این موارد به ظاهر برای پدر و مادر خوب باشند اما بلاخره در یه مسیری از زندگی کودکان دستکاری شده ی ژنتیکی خودشان، دچار خستگی خواهند شد چراکه پدر و مادر حس خواهند کرد فرزندشان یک سایبورگ بیولوژیکی است تا یک انسان واقعی دارای روح انسانی.... حتی بزودی فارماکوژنتیک وارد زندگی دارویی و دارو رسانی انسان‌ها خواهد شد که شما با داشتن آی دی کارت ژنتیکی خودتان، به داروخانه مراجعه خواهید کرد و آموکسی‌سیلین یا ژلوفن یا استامینوفن مختص ژنتیک خودتان را با اون کارت دریافت خواهید کرد یعنی آموکسی‌سیلین شما با آموکسی‌سیلین من متفاوت خواهد بود و این یعنی پزشکی شخص محور که قطعاً وارد دنیای فارماکولوژی هم خواهد شد.
همه‌ی این موارد را مثال زدم براتون تا مطلع باشید که وقتی پیچیده‌ترین مولکول حیاتی جانداران را در حال حاضر می‌توانیم کپی یا دستکاری کنیم، دیگه کپی کردن عطرها به نظر کار بسیار بسیار ساده‌ای میآید و بزودی به نظرم شاهد عطرهای بیولوژیکی از میکرو ارگانیسمهایی مثل باکتری‌ها و قارچ‌های میکروسکوپی خواهیم بود که بسیار خوشبوتر با ماندگاری و پراکنش بسیار بهتر و از همه مهتر، بسیار سالم‌تر از عطرهای صنعتی شیمیایی امروزی خواهند بود و با برچسب قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر.
با آروزی بهروزی و شادکامی روزافزون برای شما دوست گرامی...

[EDITED] 1404/07/16 13:12
16 مهر 1404 تشکر
15 تشکر شده توسط : هاشم پور بابک
نظرات محدود شده است
تریاق یک کلمه عربیه به معنای پادزهر ، ضد زهر که در زبان انگلیسی antidote ترجمه میشه ، عطر ساز در تعریف این عطر این عبارت رو گفته : With Teriaq I wanted to create a powerful contrast between vanilla and leather, softness and sensuality," که در این عبارت به تضاد قدرتمند وانیل و چرم اشاره کرده ، با توجه به این که روی درب شیشه عطر طرح یک مار وجود داره پس باید تریاق رو پادزهر معنی کنیم نه تریاک
05 مرداد 1403 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط :  NQ ساراسوداگران
"مرکبی است معروف که تریاق فاروق قسم اعلای آن است و هر دو کلمه ( تریاق و تریاک ) یونانی معرب و بمعنی مطلق فادزهر شهرت دارد... ( آنندراج )."
سلام به شما رادین گرامی و دوستان عزیز و مدیران محترم عطرافشان. جست و جو کردم ، عبارتی که شما به کار بردید استفاده از تریاک رو نفی نمیکنه؛یعنی فرض بگیریم که منظور سازنده چیزی سوای تریاک باشه(که مطمئن نیستیم کما اینکه طبق توضیحاتی از دهخدا که بالا نوشتم هردو یکی هستند)،دلیل بر این نمیشه که رایحه و برداشت این عطر رو به تریاک تشبیه نکنیم؛من که بوی تریاک نشنیدم تا به حال اما دوستان عزیز انواع تجربه‌ها رو با انواع تریاک‌ها ممکن هست داشته باشند که با تصور عامه‌ی ما از تریاک ممکن هست همخوانی نداشته باشد.
در راستای تعبیر لغوی، ادامه میدهم که تریاکی که به معنای سنتی آن هست(و هم‌ارز با تریاق)میتواند کاربرد پادزهری(نه لزوما به معنای آنتی‌بادی بلکه تسکین دهنده)ایفا کند:
معجونی مرکب از داروهای مسکن و مخدر که به عنوان ضددردها "و سموم بکار میرفته و در ترکیبش عصاره های گیاهان خانواده شقایق و خشخاش بکار میرفته است"
"هرغمی را فرجی هست ولیکن ترسم / پیش از آنم بکشد زهر که تریاق آید (سعدی۲: ۴۴۶ )."
پانویس: درمورد صحت و سقم منتسب به سعدی اطمینان ندارم، منظور از ارسال چیز دیگری بود و تعبیر شما فی‌نفسه در ضدیت با تعبیر دوستان عزیز نیست.
مجددا تشکر میکنم از شما و عزیزان و به خصوص مسئولان گرامی سایت
09 مرداد 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : ساراسوداگران نیلوفر فرزان

با سلام
فقط این را میتوانم بگویم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشار معیشتی که روی ۹۰درصد اقشار جامعه ست خرید عطرهای شرکتی و اماراتی هم خود کاری بس بس دشوار است.واقعا پولی برای یک حقوق بگیر نمی‌ماند که بخواهد خرج عطر بکند .امیدوارم هرچه زودتر این نابسامانی خاتمه یابد و مردم بتوانند هر عطری که دوست دارند بخرند بدون نگرانی و حساب و کتاب و وام .....
15 مهر 1404 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سید رضا عابدینی Kambiz

قبلا در مورد ایسی میاکه بلو و میس دیور گفته بودم که متوجه شدم نسبت به بعضی روایح کر بو هستم.
درمورد تریاق و آرماف صورتی هم میتونم بگم که کر بود نه اما فقط متوجه میشم شیرینن و هیچ جزئیاتی حس نمیکنم. شیرینی که حس میکنم توی هر دوی این عطرها، مشابه هست برام.
دکانت ده میل تریاق رو بنا بر تبلیغات زیادی که توی تیک تاک دیدم و نقدهایی که توی عطرافشان خوندم، تهیه کردم اما به هیچ وجه برام دست آوردی نداشت و نتونستم از این همکاری عجیب آقای بیش و لطافه سر دربیارم.



کسی از دوستان هست که درباره این مشکل بویایی من اطلاعاتی داشته باشه؟
بلک اوپیوم هم که برام یه روزگاری خیلی احترام داشت، الان همین مشکل رو داره و فقط ازش شیرینی حس میکنم و بس.
25 مهر 1403 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : هاشم پور Golnoosh
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای طاهری عزیز، اگر شما در طی سال‌های همه‌گیری مبتلا به ویروس کرونا شده‌اید، احتمالاً این کربویی از عوارض همان بیماری هست که می‌تواند تا سال‌ها در انسان باقی بماند و اختلالات در تفکیک جزییات بویایی را منجر شود. چراکه به احتمال زیاد آنزیم‌های ACE2 و TMPRSS2 در سلول‌های اپی تلیال سیستم بویایی و پیاز بویایی همچنان دچار اختلال عملکرد هستند که باعث عدم ترجمه و تفسیر یا تفکیک صحیح جزییات روایح می‌شوند.
علاوه بر این، اگر شما در شرایط پیرامونی هستین که تنش‌های استرس‌زا تحمل می‌کنید و یا اگر در سال‌های قبل تر یک رویداد ناگوار روان‌شناختی را تجربه داشتید، ممکن است عوارض PTSD (سندرم پس از حادثه) به رویکرد عوارض کرونا دامن زده و باعث همین اختلال بویایی در سیستم بویایی شما شده است.
برای بهبود بویایی باید صبور باشید، سعی کنید شرایط محیطی امن و آرامش را برای خودتان فراهم کنید، سعی کنید همواره ورزش صبحگاهی برای چند دقیقه موثر داشته باشید، صبح ها یک قرص مولتی ویتامین جوشان با طعم پرتقال در یک لیوان آب سرد میل فرمایید، صبحانه کامل داشته باشید، شب‌ها قبل از خواب یا قبل از اینکه دوش آخر شب داشته باشین از بخور داغ پونه استشمام کنید بطوریکه حداقل ۴۰ دقیقه پونه ی خشک شده را به وزن ۳۰۰ گرم داخل قابلمه بجوشانید و وقتی حسابی داغ شد و جوشید، زیر پتو آن را استشمام کنید، آنقدر از مجاری بینی آن را استشمام کنید تا پاهای شما هم خیس تعریق شود، بعدش یکم بمانید در دمای اتاق همچنان با پتو و سپس دوش گرم بگیرید. دقت کنید لباس یقه‌دار بپوشید موقع بخور داغ پونه تا قسمت سینه ی شما یا زیر گردن شما دچار سوزش بخار نشود. همچنین هر روز سعی کنید برای ۱۰ بار قهوه‌ی آسیاب نشده را استشمام کنید هر بار به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، که اینکار باعث خنثی سازی درک بویایی در لحظه برای شما می‌شود و سلولهای پشتیبان سیستم بویایی دوباره برای درک و تفسیر روایح محیطی، راه‌اندازی می‌شوند.
تمامی این موارد نیازمند صبوری از طرف شماست، یقین داشته باشین که شما مشکل خاصی ندارین و این مورد تنها برای شما نیست. چراکه من معتقدم زیست باور انسانها، در تاثیر موارد درمانی می‌تواند بسیار موثر باشد.
با آرزوی بهروزی و شادکامی روزافزون برای شما و تمامی بزرگواران.....
26 مهر 1403 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : هاشم پور Jamal nazemi
بله درسته. من بعد از اولین کرونایی که گرفتم تا یک سال بویایی نداشتم. بعد به مرور درست شد و احتمالا الان هنوز بخش‌هایی درست نشده.
خیلی ممنونم از توضیحات کامل شما.
27 مهر 1403 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : هاشم پور 🄼🄾🄽🄰
سلام عذرخواهی میکنم تحصیلات شما چیه در چه زمینه ای فعالیت علمی دارید ؟
15 بهمن 1403 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : TIMELESS بابک
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند من تحصیلاتم در زمینه‌ی ژنتیک پزشکی است و در زمینه‌ی بیماری‌های کمپلکس، ژنتیکی، ایدیوپاتیک، نورولوژی و نوروسایکولوژی فعالیت می‌کنم.
16 بهمن 1403 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور حسین رفیعی
واقعا وجود شما در این سایت نعمته موفق و موید باشید
16 بهمن 1403 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور مرتضی ع

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
عطر خوش بویی هست که بیشترین بویی که ازش دریافت میکنم عسل و مقدار خیلی کمی در نت پایانی وانیل هست. که طبیعتا شیرین و گرم هست. هیچ طراوت و‌ شادابی در آن نیست. از طرفی هم مطلقا آزاردهنده و جسور نیست. ازنظر طراحی شیشه هم زیبا و زنانه است. من بین خرید این عطر و اکلایر شک داشتم . اکلایر گورماندتر ولی پخش بوی ضعیف تری دارد.
26 آبان 1403 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : هاشم پور Cypress

درود
عطر تریاق از برند لطافه بنظرم معتدل و کمی شیرین هست
و باز هم بعلت وجود نت چرم و ترکیبش با بوی عرق بدن بشخصه نمیپسندمش
18 بهمن 1403 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور Sepehr s

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟