TOM FORD - Oud Wood

تام فورد عود وود

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-31381
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی چوبی
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2007
کد کالا : ATR-31381
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 315
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
15,700,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    120
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    5
  • + 25 سال
    60
  • + 45 سال
    8
  • روزانه
    9
  • رسمی
    65
تعداد رای های ثبت شده : 377
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

یکی دیگر از محصولات محافظت شده و بایگانی شده برند سلطنتی و بسیار رویایی تام فورد میباشد که این گروه متشکل از 12 عطر تخصصی و بسیار خارق العاده و بی نظیر در جهان عطر است که در سال 2007 تولید و تشکیل شد.

این عطر با توجه به نام و رایحه آن کاملا نشان از عنصر وجودی عود و رایحه ای بسیار سنگین و ماندگار و کاملا خاص و بی نظیر است که میتوان آنرا جزو تکهای جهان عطر نامید.

این عطر زنانه - مردانه در سال 2007 وارد بازار شد.

پخش و ماندگاری این کالا در تولیدات جدید کاهش پیدا کرده است و بهتر است قبل از خرید نسخه جدید تست شود .

عطرافشان استشمام این رایحه را به همه شما پیشنهاد می کند .

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
عطار ریچارد هرپین
طبع معتدل
سال عرضه 2007
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه دانه تونکا ، کهربا، وانیل ، خس خس ، چوب صندل سفید ، دارچین ، روایح چوبی، عود، فلفل سیچوان
نمره کاربران
Oud Wood-تام فورد عود وود
رایحه
8.7
131 رای
ماندگاری
8.1
149 رای
پخش بو
7.5
150 رای
طراحی شیشه
8.3
131 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (124 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان حرفه ای عطر باز سلام . آقایون کبیری , ایکاروس عزیز ، پرفومر ، م . س سلطان عر باز و همه عزیزانی که بخوام بنویسم اسمشون رو طولانی می شه. یه کمکی می خواستم ازتون. راستش دنبال عطری می گردم که بهم آرامش بده.عطر تیز و جنگنده ای نباشه. عطری باشه تقریبا ملایم . شیرین هم نباشه. من چند وقت پیش که مادرم به رحمت خدا رفته بود به سفارش دوستانم رفتم یه عطر پورانو هوم خریدم. وقتی بوش کردم ناخودآگاه یاد یه مزرعه پر از گلهای بنفش می افتادم. انگار با بو کردنش می رفتم تو دنیای خلسه. یه حس عرفانی بهم می داد. الان هم یه همچین عطری با این فضا و حال و هوا می خوام. نه که فکر کنید عطری تو فضای عطری مثل تیروز رو دوست دارم. من فکر کنم بو های عودی گزینه های خوبی باشن . باز نظر اساتید و دوستان چی هست ممنون می شم بفرمایید. یا علی خدا خیرتون بده
17 تیر 1398 پاسخ تشکر
دوست عزیزم سلام
لطفا محدوده قیمتی که مد نظر داری رو بگو تا پیشنهاد دادن آسون تر بشه...
17 تیر 1398 پاسخ تشکر
قیمت مهم نیست کیفیت مهمتره دوستان
18 تیر 1398 پاسخ تشکر
سلام و عرض احترام
فرهاد عزیز خداوند رحمت کنه مادرتون رو و رحشون شاد. اون حسی که کارون پوران هوم به شما داده در عطرهای عودی جستجو نکنید بعضی از عودهای خوب که من میشناسم به قرار زیر است:
از برند the different company
1- oud shamash
2- oud for love
از برندacqua di parma
oud
از برند monadi orio
1- oudh osmanthus
از برندstephane hambert
1- 2022
از همین برند اهیرا رو هم تست کنید.
به احتمال زیاد به غیر از دو گزینه اول اینها مورد توجه شما قرار نخواهد گرفت ولی چون عود خواستید اینها از بهترینها هستند . عود های تام فورد بیشتر مورد پسند عموم هستند. موفق باشید
18 تیر 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : farhad
شادمهر جان خدا اموات شما رو هم بیامرزه. اگر زحمتی نیست و امکان داره چند تا عطر و ادکلنی که خالی از فضای عودی باشه رو هم معرفی کنید ممنون می شم. لطف می کنید.
19 تیر 1398 پاسخ تشکر
دوست عزیزم سلام
شما از اساتید نظر خواستید ولی من فضولی میکنم و چند پیشنهاد مبتديانه میدم. امیدوارم بکار شما بیاد و اساتید عزیزم این گستاخی من رو ببخشند...
کارهای ژان کلود النا رو دنبال کنید احتمالا دست خالی برنمی گردید. بدون شک این استاد در طراحی عطرهاش به مفهوم آرامش نظر داشته...(هرچند من شخصا عطرهای قابل احترامش رو نميپسندم)
اپيدور از لوبين
بولگاري من اکستريم
رفلکشن از آمواژ
عطرهای سری بلو از اکوا دی پارما
لومير بلانش و اتوپريت از الفکتيو استوديو
بنتلي ابسولوت ازبنتلي وليلاک لاو زنانه از آمواژ این حس رو به خود من میدن
هوبيگنت رویال
ژو سون فه و لاليتوجي دس هیوز از جووي
گرين آيريش توييد و وتيور گرانيوم از کريد
گری وتيور از تامفورد
اغلب کارهای ايسه مياکه تا قبل سال 2012
اغلب کارهای برند میلر هريس
البته اگر اشتباه نکنم جناب دکتر ايکاروس استاد همه مون فرمایش کردن که عطر یاتاقان از کارون به لحاظ پزشکی و درمانی خاصیت آرامبخشي داره.
این لیست میتونه کماکان ادامه داشته باشه...
ببخشید که طولانی شد.

20 تیر 1398 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ممد farhad
خیلی ممنون فدات شم ایمان جان. میرم اینها رو یه تست می کنم. خیلی محبت کردین پاسخ دادین.ممنونم ازت . یا حق
24 تیر 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Iman

با سلام و درود خدمت همه دوستان
از استاد ایکاروس عزیز و بقیه بزرگان یه سوال دارم اگر قابل دونستن راهنمایی کنند.
به یه عطر فروشی تو شهر خودمون یه سری زدم برای پیدا کردن یه عطر یا ادکلن چوبی. اونجا برای اولین بار بهم پرفیوم های ادکلن های معروف معرفی کردن. مثلا پرفیوم همین تام فورد وود داشتن. خب من جایی خود ادکلن تام فورد نتونستم بو کنم تا مطمئن بشم آیا همون عطر هستش یا نه.
حالا سوال من اینه آیا این پرفیوم ها که در ظرف های مختلف پر کرده بودن از طرف خود شرکت سازنده به صورت عمده فروخته میشه؟ یعنی همون پرفیوم داخل ادکلن هستش یا ترکیباتش تفاوت داره؟ و اینکه آیا ارزش خرید میلی لیتری 5 هزار تومن داره یا نه؟
ممنون میشم در مورد این پرفیوم ها توضیحی بدید.
18 مرداد 1395 پاسخ تشکر
سلام محمد عزیز
خیر عزیز جان‌. ضرر اینها از ضرر مصرف دخانیات اگر بیشتر نباشه (که هست) کمترم نیست‌. به شدت مضر و بی کیفیت و بی ربط به عطر اصلی هستن. اینها توسط تام فورد ساخته نشدن . توسط لابراتورهای زیر زمینی ساخته میشن‌. ایران بزرگترین بازار فروش عطرهای تقلبی در دنیاست. اینها بر پایه روغن هستن‌. با اسانس های اولیه تصفیه نشده، بی کیفیت و آسیب رسان.‌در رد اینها همین رو بس که روی باکس های مواد اولیه اینها شدیدا اصرار هست که بدون دستکش و ماسک اونها رو باز نکنید. هرگز سراغ عطرهای گرمی نرید.
18 مرداد 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Jamal nazemi ‌آرش
ایکاروس بزرگوار واقعا ممنون از پاسخ سریع و تشکر میکنم از اطلاعاتی که دادید.
این نظر شما در مورد تمام عطر های گرمی است. یعنی همین عطر های معمولی که پدر و مادر ها بیشتر استفاده میکنند. چون میخوام بدونم اگر اینطوره برم همین الان همشون جمع کنم بسپارمشون به سطل زباله.
یک سوال دیگر اینکه از دوستان بنده فرمودند بیشتر ادکلن هایی که حتی به طور مثال تولید شده در فرانسه هستند در کشورهای دیگر پر میشوند. به این صورت که خود مایع عطر شرکت سازنده اصلی تهیه کرده اما خود ظرف ها در کشورهایی همچون امارات و ترکیه پر میشوند وبه این صورت که این ادکلن ها اصل نیستند. آیا این حرف ایشون رو تایید میکنید؟
18 مرداد 1395 پاسخ تشکر
محمد عزیز سلام
بله در مورد تمامی عطرهای گرمی اینگونه ست .
اما در مورد سوال بعدی . قبلا هم مکررا عرض کرده بودم که برای مثال کمپانی اورآل تعداد بیشماری خانه ی عطرسازی رو خریداری کرده و برای کاهش مالیات و هزینه های نیروی کار بخشی رو به مکزیک و بخشی رو به مصر‌منتقل کرد‌. و دیدیم که در مورد محصولات ایوسن لورن این تصمیم گیری منتج به نتیجه ی بسیار بدی شد. با اینحال این مطلبی که عنوان کردید در مورد همه ی برندها صادق نیست. این روزها خب مد شده هر کسی یک گروه تلگرامی رو ایجاد میکنه که یا اقدام به تبلیغ عطرهای گرمی و ماه تولد و برندهای دوستان فروشنده ش میکنه.یا هر روز بد و بیراه نثار ما میشه و نگاه میکنن ببینن ما چی مینویسیم اینجا که برعکسش رو بگن . افرادی که بدیهیات عطر رو تا دیروز نمیدونستن امروز خودشون رو ادمین عطر در ایران معرفی میکنن‌. حال آنکه مگر ایران کجای عطر دنیا ایستاده که بخواد ادمین هم داشته باشه. افرادی از این دست در این شرایط شروع میکنن به سنتز اطلاعات و تخیلات شخصی که از قافله ی موهومی متصورشون عقب نمونن. نظریه و تز میدن و راجع به هر نکته ی درشت و کوچکی حکم صادر میکنن. در حالیکه تفاوت چرم و جیر رو نمیدونن.‌ خودشون رو شخصیت های مهمی در عطر معرفی میکنن و بارها در شبه رویوهای کذایی شون بر این موضوع اصرار دارن و حال آنکه در این کشور هنوز به شیوه های یک هزار سال گذشته گلاب گیری میشه و هرگز‌ایران حتی یک جمله به صنعت عطرسازی نتونسته اضافه کنه. در این شرایط اعتماد به هر متن فارسی ای اشتباهه. خواه از جانب بنده یا غیر از بنده. و هر ادعایی پوچه. پس فکر میکنم در مورد صنعتی که یکی از ابزار پولشویی در خاورمیانه ست و تا حد زیادی در ایران غرق در لابی و تبلیغات و هایپ و شلوغ کاری و توهمه اعتماد به هیچ جمله ای عاقلانه نباشه. ایکاروس باعث فروش چه تعداد آکوا دی پارما لدر در ایران شده؟ خیلی‌؟ اگر آره خب جای درنگ داره. حالا واقعا عطر خوبی بود آکوا دی پارما لدر؟ باید بهش پاسخ صریحی داد. اگر عطر خوبی نبوده بایستی بازخواست بشه. من فکر میکنم فضای عطر در ایران نیازمند حذف رویونویسی و رویوخوانی هست.‌ چرا که رویو در سلیقه گره خورده. (اگر فرص کنیم در منافع اقتصادی گره نخورده باشه.) نیاز هست افراد شخصا برای تست مراجعه کنن. به نظر فروشنده خیلی توجه نکنن و شخصا تصمیم گیری کنن. و بایستی بجای رویو نویسی (که شخصا نه خودم و نه هیچ کس دیگری رو در حد و اندازه های این مقوله نمیدونم ) دوستان روی بیارن به یادداشت نویسی. برای تبدیل شدن به یک منتقد عطر تسلط کامل به نت ها ، شیوه های عطرسازی و فلسفه و تاریخ عطرساز ی ، آشنایی با برندهای عطرسازی و آشنایی با عطاران کلاسیک و معاصر ضروریه که بنده هیچ فارسی نویسی رو در این درجه نمیشناسم.‌ پس از متن های فارسی فاصله بگیرید و از مقالات و کتب برای اطلاعات مستدل کمک بگیرید. این رو توضیح دادم که اگر ناگهان جایی متنی فارسی راجع به عطر خواندید و تعجب‌کردین ، درصدی رو هم بزارین به پای معلومات اندک نگارنده و یا بحث های اقتصادی پشت پرده.
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ‌آرش ssh
واقعا ممنونم بزرگوار. به انصاف اشخاص اگاهی همچون شما در این بازار سیاه و کپک خورده نور امیدی است. در این زمان که از هر چیزی قصد کسب درامد دارند دانستن بسیاری واقعیات حتی در حد چند جمله غنیمتی است. ای کاش در کشور ما امکاناتی وجود داشت تا بتوان به صورت جمعی چند نفره در مکانی و یا حتی در حد گروه های کوچک دور همدیگر جمع بشیم و از دانسته های همدیگر کمک بگیریم. به نظر بنده حقیر مقوله عطر در کنار علم نیاز به تجربه چندین ساله داره. و واقعا حیفه این اطلاعات گرانبها اساتید همچون شما در دسترس بسیاری از هموطنان که هر روز شاهدیم مورد چپاول عده ای بی وجدان قرار میگیرند ضروری است. حتی اگر از مقوله اقتصادی بگذریم از کنار مقوله سلامتی نمی توان گذشت. هیچ ایرانی دوست نداره عزیزش با استفاده بعضی از عطر ها و یا ادکلن ها که اطلاعاتی چندانی از شرکت سازنده و یا مراحل تولید ندارند در معرض بسیاری بیماری های پوستی و تنفسی و غیره قرار بگیرند.
در پایان من نظر بسیاری از اساتید پرسیدم خیلی خوشحال میشم نظر شما بزرگوار هم بدونم. از دوستان خواستم تعدادی ادکلن چوبی تلخ و معتدل که بتوان تا زمانی که هوا خیلی سرد نشده استفاده کرد معرفی کنند. سام عزیز لیستی در نظر های ادکلن S.t. DuPont برام نوشتند اما در این شهر ارواح ما تقریبا هیچکدام از اون ادکلن ها باز نداشتند تا بتوان امتحان کرد و هیچ فروشنده ای هم حاضر باز کردن پلمپ برای یک خریدار ساده نمی شود. برای همین از شما بزرگوار میخام با توجه به علم و تجربه عالی که دارید تعداد انگشت شماری ادکلن با این ویژگی که ریسک پایینی داشته باشند منت گذاشته و معرفی بفرمایید. ممنون از وقتی گذاشتید.
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
درود بر دوستان عزیز,
محمد جان , اون چند عطر که من معرفی کردم, مربوط به سوال شما در رابطه با عطر با تم چوب بود. با توجه به رنج ِ قیمتِ عطری که از پخش و ماندگاریش راضی نبودید ( S.t. DuPont ) من اون چند عطر رو خدمتتون معرفی کردم . عرضم اینه که اون لیست بر مبنای شباهت ِ محض با عطر ِ قبل یا rocky mountain نبود.
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
سلام و درود بر سام عزیز
بله بزرگوار.من هم همین موضوع اشاره کردم. تو نظری که دادم نوشتم شما عزیز تعدادی ادکلن لطف کردید و به من معرفی کردید. منظورم این نبود که اون لیست شباهتی با s.t. dupont noir یا وود راکی داشتند. اما به علت اینکه هیچکدام از عطر ها نتونستم بو کنم خواستم تعداد کمی که ریسک کمتری دارند معرفی کنند عزیزان تا حداقل امکان تست چندتا از اون ها باشه. دوباره از محبت و وقتی که شما عزیز گذاشتید تشکر میکنم. منتظر نظر استاد ایکاروس و بقیه عزیزان هستم.
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
ایکاروس فرزانه درود بر شما. از این که با شجاعت و بدون هرگونه مصلحت اندیشی و واهمه از تخریب شخصیتی که متاسفانه گهگاه راجع به شما اعمال می شود به بیان حقایق امور می پردازید بی نهایت سپاسگزارم. نقدهای راهبردی شما که بدون ملاحظه کاری بیان می شود تامل برانگیز بوده و موجب هوشیاری مخاطب می شود. " فاعتبروا یا اولی الابصار". امیدوارم همواره بر همین سیاق باقی بمانید. برقرار و مستدام باشید. یا حق
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
ممنون ایکاروس عزیز,

سؤال محمد عزیز در رابطه با پیشنهاد فروشنده ( یک فروشگاه که جواز کسب داره ) در رابطه با عطر های باز , من رو شگفت زده کرد. تصور میکنم نگاه سطحی به مقوله ی عطر در کشور ما,,به اینگونه که,, باشه یا نباشه فرقی نمیکنه , و عدم نظارت روی این جنس , مسبب این همه نا امنی در خرید و جولان اینگونه افراد شده . یکی از دوستان ِ من که عطری , باز در مصر خرید , مدت طولانی دچار عواقب بسیار شدید پوستی شد ., هنوز بعد از چند سال, حساسیت های پوستی او رو رها نکرده . شاید اگر دوستان بدونند که چطور این عطر ها تهیه میشند ....
ایکاروس عزیز , یک نکته ای در کامیونیتی عطر, خارج از ایران جا افتاده , ریویوی یک عطر , با توجه به اتصالش به سلیقه , هنر, فشن , حس ,,و و و از مفهوم علمی کلمه خارج شده .طبیعتا به ایران هم سرایت کرده.. شما بهتر از من میدونید , این کلمه در عطر , بسیار شدید" لق" میزنه و جای درستی نمی ایسته . هر کسی با انبوهی از احساس و سلیقه این کار رو انجام میده و متاسفانه تصور نمیکنم حداقل این کلمه در قرن حاضر به بلوغ علمی برسه. چه در ایران و چه همه جای دنیا. خریدار و متقاضی هم بر مبنای این عادت تربیت شده که انتظاری در این اندازه داشته باشه . یک نگاهی به مارکت اتفاقا خارج از ایران که بیاندازید متوجه میشد این تبلیغات و ریویو های همسان و متاسفانه عطر های فست فودی بسیار به سلیقه ی این بازار خوش آمده ! یکبار من اینجا به جای خالی اساتیدی چون شما در احیای کلمه ی بازنگری علمی عطر و در این زمینه اشاره کردم . نکته یی غم انگیز اینجاست که تعداد افرادی چون شما در اینگونه کامیونیتی ها کمتر از این هجوم بی وقفه ی آنهاست. ریویو های علمی متاسفانه بسیار محدود هستند .
این کلمه هزار بار ِ مفهومی پیدا کرده , که تبلیغات روی هر کدام از اونها موج سواری میکنه ! از بازخورد از جنس مخالف گرفته تا عطر مختص به پارتی و عطر ِ هالیدی و و .. امروز ریویو نویس ها و کانال های تبلیغاتی روی این گونه سر فصل ها عطر رو تشریح میکنند !!!
مقوله ی عطر , حتی در اندازه ی رژ لب هم در این بازار بر پایه ی منطق قرار نمیگیره !! تعریفِ غلط ِ عطر این اجازه رومیده که با او اینگونه رفتار بشه ! همه حسشون نسبت به یک عطر رو قائم به منطق میدونند و نقد علمی ِ او رو در بحث روانی , توهین تلقی میکنند ! خوب در این دایره ی به این ولنگ و واری , تبلیغات باید هم سوء استفاده کنه ,, باید اونچیزی رو بگه که سلیقه راضی بشه ! ریویو هم از این دریچه نگاه میکنه ,, عطر رو یا متعلق به خودش میدونه و یا از نظر حسی از او بیزاره ! متاسفانه این تنها ایران نیست که دچار ِ این حادثه است .
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ‌آرش
ایکاروس عزیز,
یک نکته یا بهتر بگم آرزو در ذهن من از روزی که شما روبه درستی شناختم تا حالا وجود داره , چندبار خواستم از شما بپرسم ,
وقتی عطر افشان محترم تصمیم گرفت که تخصصی تر به عطر پرداخته بشه و اینجا محلی بشه برای اینگونه پرداخت ها ,, در ذهن ِ من , ایجاد یک فروم و گونه ای تدریسِ جدی و علمی توسط شما در اینجا, اولین تصویری بود که مجسم شد . در ادامه, باور به اینکه, قوانین جدید تجاری این کالا و گسترش نگاه علمی به عطر میتونه تولید داخلی این کالا رو رقم بزنه هنوز به نظر من یک چشم انداز و منظره ی امکان پذیر هست .
با توجه به اینکه از شرایط ا کلی این قدم در ایران تا حدودی بی اطلاع هستم اما سوالم رو میپرسم .. که یا قانع بشم و دیگه به این موضوع فکر نکنم ,, و یا بیشتر در موردش صحبت کنیم..
استاد ایکاروس عزیز ,تا بحال به ساختن و تولید یک عطر در ایران به طور ِ جدی فکر کرده اید .. ؟ چرا با وجود ِ این دانش اما تا به امروز از این منظره دور شدید ,چی دلسردتون کرده یا نگذاشته این کار عملی بشه دلیلش چه چیزی هست ...
مدت زیادی هست که به این موضوع فکر میکنم و باور دارم این اتفاق امکان پذیره ..علاقه داشتم مستقیم از خودتون سوال کنم.
ممنونم
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
سام عزیز سلام.
اکنون متوجه میشم چرا بعضی کامنت ها دوبار ثبت میشه. چون دوستان دوبار روی "ثبت نظر" کلیک میکنن چرا که حدس میزنن ممکنه بار اول ارسال نشده باشه‌. که من این کار رو نمیکنم. همین هم میشه بعصی کامنتهام ارسال نمیشه بعضا‌ . بنده کامنت مفصلی رو درج کردم در ارتباط با بیلاود و در پاسخ به جناب کبیری عزیز که هر دو ارسال نشدن. و این رو متوجه نشده بودم. راجع به بیلاود یادداشتی گذاشته بودم که خلاصه اش این بود که بیلاود به سبب دارا بودن "لامی " بایستی در اتمسفر پر فشار و غلیظ ازموده بشه‌. که روی خودش رو نشان بده‌ .
در مورد این سوالتون هم بایستی عرض کنم که بنده تا کنون دو بار بطور جدی دست به ساخت عطر زدم (به قصد ثبت در دیتا بیس ایفرا) که بین دوستانم توزیعشون کردم تا تست کنن. هر دو هم مجوز ساخت و تولیدشون تقریبا نهایی هست. یکی به اسم "چمر" که بازتاب مراسم عزایی هست که در مناطق غرب کشور صورت میگیره و قبل از این عطری با غلظت اکستریت پارفوم به نام "شطح" که تحت تاثیر سفرهای متعدد من به مناطق بیدخت و گناباد و بسطام بود که دچار خلسه و وهم عجیبی میشم در اینجور مکان ها‌ . در هر دوی اینها سعی شده از نت هایی استفاده بشه که هرگز ثبت نشدن جایی و کاملا ایرانی و یونیک باشن. خب من باید این مواد اولیه رو اسانس گیری کنم. مشکلات از اینجا شروع میشن. کجا ؟ هیچ کسی حاضر نیست ابزارش رو در‌اختیار من قرار‌ بده. خاصه ابزار لازم برای تقطیر با فشار co2. پس باید ببرم حارج از ایران و اسانس گیری کنم. چگونه میشه بیش از چند تن مواد اولیه رو از ایران خارج کنم؟ خب ممکن‌نیست. سام عزیز من حتی یکبار سعی کردم رز کاشان رو با روشی مدرن تر تقطیر کنم. که استریپتینن نداشته باشه و تا حدی اون بوی اصطلاحا حرمی یا بهشت زهرایی که دوستان چندان بهش مایل نیستن رو حذف کنم‌. اما خب عملا آنچه که پاسخ من و یا دوستان نطیر من هست اینه که تمایلی وجود نداره. خب چرا تمایل وجود نداره ؟ چونکه زبر سوال میرن که پس اینهنمه سالی که در مراکز ازمایشگاهی فعالیت داشتن چرا اقدام نکردن. از طرفی در کشور ما پیش فرض اینه از طرف دوستانی که اکنون مدیریت این تجهیزات رو به عهده دارن:
- نکنه رقیبمون باشه.
با اینجمله ی نکنه رقیبمون باشه هر روز این دایره ی دوستان آقایون تنگ تر میشه. من در کشور خودم اجازه طبابت رو ندارم این که دیگه عطرسازیه. حال سیاه نمایی حداقل اتهامی هست که از طرف آقایون به عرایض بنده ضمیمه میشه.
حقیقتا که باید نارسیس بلو عزیز شما رو اکنون اسمری کرد و به گوشه ای خزید و زمزمه کرد:

خاموش میکنم چراغ را.
آنچه نمیبینم
زیباتر است‌ .
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حکایت دوست ‌آرش
ممنونم ایکاروس عزیز,

خوشحالم که سوالم رو پرسیدم و دوباره سپاسگزارم از پاسخ شما . اما ..

ایکاروس عزیز , نمیشه این دستگاه ها رو وارد کرد ؟؟ با اساسنامه یا در قالب یک طراحی و تولید قانونی, با سرمایه گذاری طرح رو ارائه داد ؟؟

این که مشمول قوانین (brand holde ) نیست و تولیدی داخلی محسوب میشه که اتفاقا جلوی واردات غیر قانونی این جنس در همین برهه رو هم میگیره .
19 مرداد 1395 پاسخ تشکر
درود بر ایکاروس و سام عزیز
درمورد تولید عطر و فقط در زمینه تقطیر میتوان در حد چند کیلو مواد اولیه با مشارکت چندین استاد طراح و همچنین نرم افزار های طراحی این کار انجام داد. البته به علت اینکه بنده این رشته در دانشگاه مطالعه کردم عرض میکنم. به نظر این بنده حقیر بهترین روش استخراج با حلال مایع است که دردسر های خاص خودش داره و هزینه بالایی مخصوصا در فرایند احیای ماده جذب شده دارد اما کیفیت کار بسیار بالاتر نسبت به تقطیر عادی است. از تقطیر در خلا نیز میتوان برای مواد حساس به دما استفاده کرد. البته بنده در مورد جزئیات دمایی و فشاری استخراج عصاره گیاهان اطلاعاتی ندارم اما طراحی فرایند تولید در صورتی که خط تولید به صورت شماتیک مشخص و مقدار دما و فشار و حجم ماده مشخص باشد کار سختی نیست. در کشور عزیز ما در تمام موارد باید دور حمایت رو خط کشید. اما بسیار کسانی هستند مانند بنده که آرزو دارند نام کشورمون و یا حتی سازننده ای از کشورمون در لیست عطرهای پرفروش دنیا برده بشود. در مورد فرایند تولید عطر استاد ایکاروس اگر متنی بنویسند و توضیح کلی دهند واقعا ممنون میشم.
20 مرداد 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سوشیانت
درود محمد عزیز,,
ممنونم از کامنت شما, چه خوب بود اگر میشد در رابطه با این موضوع خیلی مهم با استاد ایکاروس عزیز بیشتر صحبت کرد. من چون اطلاعات محدودی در رابطه با جزئیات این کار در ایران دارم , نخواستم نظر ی بدور از شرایطی که ایشون تجربه کردند بدم. اطمینان دارم این سر فصل پیشتر از همه ی ما آرزو و هدف این استاد بوده.متاسفانه هزار سنگ و فرسنگ همیشه در مقابل هر قدم و هر کار نو , قرار میگیره. اما این رو میدونم, در بحث جذب سرمایه گذاری در زمینه ی عطر با توان و استطاعت جغرافیای گیاهی ایران ,هیچ مشکلی در پیش نخواهد بود.
یک تیم درست , میتونه این آرزو رو محقق کنه . چه در داخل و چه خارج از ایران.
بسیاری از فراورده های غذایی , بهداشتی,,, پوشاک تونستند چه انحصاری و چه در قالب نمایندگی این اتفاق رو میسر کنند. کالا هایی که در دایره ی خودشون لوکس شناخته میشدند . عطر که در رابطه با تقاضا در ایران مشکلی نخواهد داشت . ضمن اینکه بسیاری قوانین که brand holder ها مشمولش میشند در این زمینه صدق نخواهد کرد. آغاز این حرکت و باز شدن این پنجره توجه بسیاری از برند ها رو از لحاظ مارکتینگ و شناخت قابلیت های شناخته نشده در طبیعت ایران در زمینه ی عطر رو جلب میکنه. من فکر میکنم از لحاظ تکنیکی همیشه یک راهی وجود داره.. حتی اگر در آغاز تولید به صورت انبوه نباشه ,, حتی اگر بشه با چند شعبه ی کوچک در ایران آغاز کرد,, یا پخش رو محدود به چند فروشگاه خاص کرد ..
من در هر زمینه ای که بتونم حاضرم کمک کنم.. از جذب سرمایه تا معرفی به شعبه های فروشگاه های بزرگ و مراکز عطر در اینجا , یا کامیونیتی های تبلیغاتی عطر . اما باید یک تیم در این زمینه فعال باشه , مخصوصا در ایران.
20 مرداد 1395 پاسخ تشکر
سلام به سام عزیز
کاملا با حرف های شما موافقم. من هم نظرم روی تولید محدود هست. در ایران گیاهانی داریم که در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند. همونطور که استاد ایکاروس فرمودند مسلما اگر عطری مختص جغرافیا و طبیعت ایران عزیز ساخته بشه حتی در چند نسخه خاص که بتوان به صورت محصولی اولیه معرفی نمود. با همین چند عطر امکان جذب سرمایه چه از داخل و چه از خارج کشور امکان پذیر است. ودقیقا در تصدیق صحبت شما نیاز به یک تیم ماهر و البته دلسوز است. منتظر نظر استاد ایکاروس هستم.
20 مرداد 1395 پاسخ تشکر
محمد عزیز ممنون از همراهیت. در مورد مواد مختلف ممکنه لازم باشه شیوه ی تقطیر متفاوتی رو بکار گرفت. و همچنین با توجه به رایحه ای که میخوایم داشته باشیم ممکنه روش تقطیر رو تعییر بدیم. برای مثال خیلی ها برای تهیه ی اسانس زنبق از تقطیر اون در حضور بخار آب کمک میگیرن. چرا که رایحه ی پودری اون رو میخوان. خب ممکنه من از زنبق رایحه ای کرمی و خاکی بخوام.‌خب از بخار اب استفاده نمیکنم. در واقع هنر عطار این هست که از ج اد اولیه ش چگونه استفاده کنه. جدب سرمایه برای عطرسازی در ایران هیچ کاری‌نداره‌. اما موضوع اصلی این هست که سرمایه گذار بدنبال یک عطر تجاری ارزان قیمت و فیک و بازار پر کن و ترجیحا با مارک برندهای معروف هست‌. بسیار زیاد پیشنهاد بوده برای این کارها. که خروجی مالی شگفت انگیز و باورنکردنی ای هم داره‌ . اون هم در مدت کوتاه‌ . منتها کسی حاضر به ریسک در زمینه نیش پرفیومری در ایران نیست. مگر پیشنهاد یکی از دوستان ما که خواسته ش این بود که برندی با دو لاین پرایویت و معمولی تاسیس کنیم که لاین معمولی بازگشت سرمایه رو تصمین کنه و از سودش لاین پرایویت رو راه اندازی کرد. یعنی شما دزدی کنی که بتونی با پولش برای مسجد چراغ بخری. هزینه های گمرکی این دست ابزار بالاست. در کشورهای دیگه مراکزی هستن که برای صنایع مختلف اقدام به اسانس‌گیری و تقطیر میکنن. این رو میخوام بگم که هیچ برند عطرسازی هرگز این ابزار رو نداره که من حالا داشته باشم. بلکه موسسات مختلفی اسانس ها و اویل‌های اولیه رو در اختیار عطار ها قرار میدن. ما در کشورمون تمامی این ابزارها رو داریم.ی و در اختیار موسساتی هست که یا کارشون هیج ارتباطی به داشتن این ابزار نداره. یا اینکه هنوز با دیگ و قابلمه ترجیح میدن تقطیر کنن.
در مورد روند تولید ساخت یک عطر اگر‌منطورتون پروسه خود ساخت مایع عطر بود (نه بحث های ثبت و مجوز و غیره) بایستی عرص کنم که خب خیلی متفاوته. از هر عطار به عطار دیگه ای ممکنه یک چارچوب ثابت نداشته باشه‌ و از هر عطری به عطری دیگر‌ متفاوت باشه. معحولا عطار کانسپت یا خواسته ش رو روی کاغذ پیاده میکنه‌. و نت هایی رو پیدا میکنه که به خواسته ش نزدیک تر‌باشن.‌ سپس با توجه به اینکه اون عطر از کدوم دسته از الفکتوری های خاص هست ممکنه ابتدا اقدام به ساخت اکورد و ترکیب اکوردها با هم کنه. یا اینکه از ابتدا با کمک فیکساتیوهای و تکنیک های متعدد عطرسازی صرفا فقط نت ها روبا هم‌ ترکیب کنه.خیلی از عطارهای کنونی دنیا دوره هایی بیش از سه تا چهارسال رو نگدروندن. حتی خیلی از عطارهای معروف. منتها تسلط به چرایی و چگونگی ترکیب نت ها با هم و ایجاد ابداع در ماهیت‌یک‌نت و تسلط بر شیمی مواد و بیوشیمی و فارماکوکینتیک اونها نیازمند بیش از پانزده سال تحصیل و تمرین فشرده ست. داشتن شامه ی بسیار بسیار قوی از نیازهای اصلی هست. چرا که شما باید ریز ترین جزئیات ترکیبتون رو لحطه لحظه رصد کنین تا از توازن و بالانس خارج نشه. بطور کلی قاعده ی کلی در عطرسازی همون ترکیب نت هاست.‌حال شیوه و تسلط بر این روند متفاوته. من‌ترجیح میدم برای هر نت یک پین و نت سایه بزارم تا مخاطب رو دچار وهم بویایی عمیق کنم و ممکنه کسی بخواد عطری که میسازه رو خیلی سر راست و مستقیم و ساده به مخاطب برسونه. این‌بحث هر بار شروع میشه عقیم‌میمونه. به این خاطر که بایستی مدت زیادی راجع به مقدمات صحبت بشه و پایه رو گفت تا کسی با شنیدن این توصیحات سر در‌گم نشه‌
20 مرداد 1395 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سوشیانت سپهر
ایکاروس بزرگوار
ممنون از توضیحی که دادید. در مورد سیاست های سرمایه گذاری در ایران کاملا با شما موافقم. حتی در زمینه کاری خودم با چند سرمایه گذار صحبت کردم اولین سوال این بوده، مدت زمان برگشت سرمایه چقدر است؟ البته خب سرمایه گذار نیاز به برنامه ریزی برای بازگشت پولی که در اختیار قرار میده داره ، اما منظورم اینه در این زمینه دلسوز نیستند.
برام خیلی جالبه در هیچ مرکز آموزشی البته اگر اشتباه نکنم در مورد فرایند عطر سازی تدریس نمیشه. البته ایکاروس عزیز و بقیه اساتید اگر اطلاع دارند اصلاح کنند. در زمینه عطر سازی ما نیاز به شرکت های دانش بنیان داریم. نیاز به گسترش دانش در این زمینه در بین مردم هست. البته کار بسیار زمان بر و از عهده چند نفر خارجه.
20 مرداد 1395 پاسخ تشکر
سلام جناب ایکاروس عزیز
باعث مسرت بیحد هست برای بنده، که میتونم از دریای بیکران تجربه و دانش شما در زمینه عطرها و جادوی روایح بهره ببرم.
از اینکه میشنوم جنابعالی عطری به نام شطح رو طراحی کردین از فرط شادمانی در پوست نمیگنجم.
بسی خوشحالم که با حسن سلیقه و دانشتان باعث میشوید پای شیخ بایزید بسطامی به وادی عطرها هم باز شود.
گذشته از این افسوس میخورم از این که مطالبتان درباره عطرهای گرمی را دیر میخوانم. چرا که همین الان انبوهی از عطرهای گرمی که از یکی از فروشنده های به نام نت بازار ایران خریدم پیش رویم قرار دارد از عطرهایی به نام و عنوان امواج و تام فورد گرفته تا شنل و کرید و کارولینا هررا و... هرچند با سرسوزن ذوق خودم دریافته بودم که نباید بیش از این مشتری بازارشان بمانم اما عمق داستان را پیش از کلاس درس امروزتان درنیافته بودم اما از امروز عهد میکنم که به حرمت دانش و آموختن دیگر فریبخورده نمانم و آب بر آسیاب کم همتان نریزم
امیدوارم بتوانم از کسانی باشم که هر چه زودتر با افتخار شمیم عطر شطح را می بویند.
پاینده باشید
05 اسفند 1395 پاسخ تشکر
لاشاری عزیز

سپاسگزارم
08 اسفند 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط :  لاشاری
ایکاروس عزیز و دوستانی که عطرهای زیادی تست داشتند

از برند عربی القرشی (abdul samad al qurashi) کاری رو تست داشتید؟ به صورت اتفاقی یکی از عطرهای این برند به نام Musk alajeeb به دستم رسیده که به عنوان یک مصرف کننده رایحه ی بسیار جذابی برام داره
برام جالبه بدونم با توجه به رنج قیمتی نسبتا بالای این عطر ها (که البته خیلی غلیظ هستند-فکر می کنم از perfume extract هم غلیظ تر) کیفیت ساخت و رایحشون به نظر دوستانی که جدی تر عطر رو دنبال می کنند چطوره؟
25 آبان 1396 پاسخ تشکر

با سلام
لطفا یک مقایسه کوچک بین این عطر با الکسیر سوویج دیور داشته باشید ممنون میشم
15 شهریور 1401 پاسخ تشکر
سلام
دیور الکسیر باید با ادکلن هایی مثل بالدسارینی بلک یا اترنیتی فلیم مقایسه بشه و صرفا جنگ تبلیغاتی وحشتناکی که دیور برای این محصول براه انداخته باعث اومدن این ادکلن به این سطح شده که با تام فورد عود ود مقایسه بشه
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : حسام لطف الهی ابوالحسن
سلام خوبی
الکسیر یه کار ادویه ای نیمه شیرین من تست گرفتم ازش یکم شبیه باکارات رژ
ولی عود وود خیلی با کلاس
یه عطر عودی با کلاس
نه از این مدل عربی ها
یه رایحه چوبی وانیلی خوش مشربی داره
یکم شبیه کارهای خود تام فورد تو همین لاین
19 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ابوالحسن رضا یگانه
سلام خوبی
میگم انقدرها هم الکسیر بد نیست فحش بخوره😃
تو طیف کاری و رایحه ای خودش خوشبو
ولی به قول معروف زیادی گرون
19 مهر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ابوالحسن رضا یگانه

من هر کاری میکنم هیچ حس خاصی نسبت به این عطر پیدا نمیکنم،نه خوشم میاد نه بدم میاد ازش،به نظرم پخش و ماندگاریش بالا نیست که خب البته چون ملابمه تا حدی طبیعیه،رایحه شم فکر نمیکنم هرکسی بپسنده،در مجموع اگه خواستین بخرین حتما قبلش تست کنید
08 مهر 1395 پاسخ تشکر

تحلیل ساده و واضح -تام فورد عوود وود:
محصول 2007 از تام فورد..از سری پرایوت کالکشن..
سبک رایحه: چوبی و گرم
مناسب زمستان و پاییز
ماندگاری خیلی خوب-ولی پخش بو خوب
در شروع(اوپنینگ) پس از اولین اسپری رایحه چوب و دارچین کمی فلفلی احساس میکنید که به سرعت با بوی عوود جایگزین میشه..که رایحه همانند هل(ضعیف) در کنارعوود و روایح چوبی تا پایان عمر عطر کنارتان است..اون اثر دارچینی فقط در لحظه اول احساس میشه...از نظر کیفیت رایح کار بسیار بالانسی است..به این صورت که هیچگاه از استفاده بیش از حددش احساس دلزدگی نخواهید کرد ..بسیاری از دوستان از پخش بوش احساس رضایت ندارند.. طبیعیه! چون این سبک بو بیشتر در وضعیت رمانتیک و ملایم قدرتمنده تا در شدت و پخش بوی بالاش !..طوریست که خودتان شاید کم احساس کنید ولی اطافیانتان در لحظات کلیدی قدرت و زیبایی رایحه عوود وود جذبشان خواهد نمود..میتونم بگم تجربه موفق عوودوود از سال 2007 تا به حال این تضمین رو به خریدارانش میده که از داشتنش هیچوقت پشیمان نخواهند شد(حتی در کنار پخش بوش)/اگه دنبال یه رایحه رمانتیک در تام فورد هستید به سمت عوود وود بروید(چون کارشو درست انجام میده)..بیشتر مناسب آقایان میباشد/
20 دی 1394 پاسخ تشکر
سلام سید ساحا جان من میخوام ادکلن امضامو عوض کنم دو دلم بین کریستال نویر از برند ورساچه با کاره خودم انژوا دمون از جیوانچی به دادم برس فرزندم عوض کنم یا نههههههههههه
23 دی 1394 پاسخ تشکر
در جواب سوال misha kashani...انژوا دمون از جیوانچی
23 دی 1394 پاسخ تشکر

0
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
0
طراحی شیشه
با سلام خدمت مدیر محترم و دوستان صاحب نظر.می خواستم برام چند تا ادکلن معرفی کنین.ادکلن هایی که استفاده می کنم و عاشقشونم اینا هستن:تام فورد اود وود.لالیک نسخه مشکی و اسپورت.کالوین کلین اینتنس.ورساچه اود نویر.فراری نسخه لایت اسنسس.بولغاری بلک.تق هرمس eau tres fraiche,.بوی چوب رو دوست دارم ولی اصلا ادکلن های راکی رو دوست ندارم.ممنون میشم که راهنماییم کنین☺️
12 اسفند 1394 پاسخ تشکر
عربین وود تام فورد بینظیره یه ادکلنه چوبیه معرکه اصلا پایه ی عربی مطلق نداره شرقی چرا اما صرفا عربی و تنو و ادویه ایی نه
12 اسفند 1394 پاسخ تشکر
میشا جان سلام.من یه بار تام فورد گرفتم برا هفت پشتم کافیه
12 اسفند 1394 پاسخ تشکر
شما که عاشقه تام فورد عوود وود هستین خودتون گفتین!!!!!!!!
13 اسفند 1394 پاسخ تشکر
نه منظورم از لحاظ قیمته که یه بار اون هزینه رو کردم دیگه نمیتونم تام فورد بگیرم
13 اسفند 1394 پاسخ تشکر
واندروود رو ایکاروس جان تایید کرده
22 اسفند 1394 پاسخ تشکر

با سلام. سید ساحا عزیز وبقیه دوستان.من تا به حال از تام فورد تجربه ای نداشتم.ولی چند روز پیش 1 اسپریeccoتام فورد خریدم و عاشقش شدم. کسی میدونه بوی کدوم محصول تام فورد رو میده
29 بهمن 1394 پاسخ تشکر
Tom Ford for Men
29 بهمن 1394 پاسخ تشکر

بوش عالیه... بوی چوبی و جنگلیه بی نظیری داره به دوستان گلم توصیه میکنم حتما یکبار تست بفرمایید پشیمون نمیشید البته دوستانی که عاشق بوهای وودی هستند
02 دی 1397 پاسخ تشکر

سلام
میشه ایتالین رو هم بیارید ممنون میشم
01 آذر 1392 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام سعیمون اینه که بزودی اضافه کنیم

باسلام خدمت همه دوستان گرامی بنده یکoud woodسفارش دادم ولی برچسب روی عطر خاکستری رنگه علتش چی هست ؟یعنی تقلبیه؟واگر اصلی باشه چه تفاوتی با برچسب طلایی داره؟
19 بهمن 1394 پاسخ تشکر
سلام. من تا الان با برچسب خاکستری ندیدم بچ کدش رو چک کن ماه و سال ساخت میاد بالا اگه اصل باشه .ته شیشه وجعبه یه کد هست 4 یا 5 رقمی گاهی عدد وحروف با هم هستن اون بچ کده بعضی اوقات 3رقمی هم هست.
19 بهمن 1394 پاسخ تشکر
برچسب خاکستری یا نقره ای ها جدید هستن من هم ۳ ماه پیش یکی دیگر خریدم به همین شکل بود در سایت تام فورد هم برچسب عود وود عوض شده و دیگه طلایی نیست.
19 بهمن 1394 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟