GUERLAIN - Patchouli Ardent

گرلن پچولی اردنت

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-43470
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی گلی مُشکی
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : گرلن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2020
کد کالا : ATR-43470
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 165
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
8,250,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    8
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    0
  • رسمی
    3
تعداد رای های ثبت شده : 26
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

«پچولی اردنت» شما را به سفری پُرماجرا و پُراحساس فرامی‌خواند که مسیر رویایی‌اش را تیری واسر خلق کرده است؛ عطرسازی پُرشور، رویاپرداز و اکتشافگر. نت برگ‌های خشک‌شده نعناع هندی (پچولی) سویه‌هایی عمیق، چوبی و مست‌کننده به این عطر بخشیده است، درحالی که خلوصی بی‌نقص و بافتی شگفت‌انگیز و هیجان‌آور دارد. نعناع هندی نتی باشکوه است که جلوه‌های هوس‌انگیز زنانه و مردانه‌اش مدت‌هاست که از محدوده مرزهای رایج فراتر رفته و روح سحرآمیزش تمام جهان را فتح کرده است.

برند گرلن
عطار تیری واسر
سال عرضه 2020
گروه بویایی چوبی گلی مُشکی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه فلفل ، فلفل صورتی ، انجیر
اسانس میانی رز ، نعناع هندی ، سدر
اسانس پایه مشک ، چرم
نمره کاربران
Patchouli Ardent-گرلن پچولی اردنت
رایحه
7.9
9 رای
ماندگاری
8.3
9 رای
پخش بو
8.1
9 رای
طراحی شیشه
8.7
9 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند گرلن
اخبار برند گرلن
عطرگرام
نظرات کاربران (9 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
با سلام این عطر هفته پیش به دستم رسید تا تستش کردم گفتم ااااا چقدر شبیه عود اسانشیل گرلن هست اما بهش زمان دادم و نظرم عوض شد.عطر خیلی خوبی هست نوتهای اول بخصوص انجیر خیلی خود نمایی می کنه ،از اون انجیر هایی هست که روش گرد و خاک نشسته تا بو می کنی بینینو قلقلک میده و میخواد عطست بیاد ،که گردو غبار همون فلفله صورتی و سیاه این عطر هست،بعد اینکه انجیر از بین میره رز بلغاری و پچولی خود نمایی می کنن اما نقش رز بلغاری خیلی بیشتر از پچولی هست ،انگار داری تو باغ پر از رز در کاشان قدم می زنی،بعد از نت میانی کم کم نت های پایانی خود نمایی می کنن مشک سفید و چرم ولی در کنار مشک هنوز رز داره خودنمایی می کنه.کلا عطر خیلی خوبیه با ماندگاری 12 ساعت و پخش بوی 2 ساعت اول عالی.ولی این پچولی با کل عطر های پچولی دیگه فرق می کنه کاملا چون گرلنه.اما این عطر بشتر حال هوای مذهبی داره که با سلیقه ایرانی ها جور در نماید.اما برای من بی نظیره.
07 تیر 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه هاشم پور

پاچولی ماده ای خاص است که مرزهای مشرق زمین را پشت سر گذاشته و کل جهان را تسخیر می کند.این ترکیب با پچولی ظرافت گل رز و چرم و مشک یک سفر حسی بی نظیر را ارائه می دهد.


20 مهر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه هاشم پور

8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
سلام خدمت دوستان عزیز

پچولی آردنت، جدیدترین رایحه ی لاینِ LES ABSOLUS D'ORIENT هست که بخاطر هرم رایحه خاصش مورد توجه واقع شده بود.
در ابتدا شیشه و تصاویری که خود گرلن از این عطر منتشر کرد خیلی برای من جذاب بود... این عطر با یک بک‌گراند چشم‌گیر و زیبا که تداعی گر معماری ایرانی - اسلامی هست پروموت شده. عکسی که خیلی زیبا با رنگ شیشه و قسمت های طلایی اون همخوانی داره...

و اما رایحه.

پچولی آردنت به نظر میاد حاصل تلاش آقای واسر هست برای اینکه روایح این لاین رو کمی سبک تر، همه پسند تر و راحت پوش تر کنه.
عطر های این لاین گرلن همگی سنگین، عود محور و غلیظ هستن؛ عطرهایی که عملکرد های آنچنانی و غول آسا دارن و مورد پسند درصد کمی از افراد واقع میشدن.

این محصول کمی از این دیدگاه فاصله گرفته و این موضوع از ثانیه اول مشخص هست. به محض اسپری کردن این عطر، یک رایحه متشکل از رز و چوب های سبک و لایت به مشام میرسه که خیلی با طراوت و پر جنب و جوشن! وظیفه ی این فعالیت بالای مولکول ها رو دو نوع فلفلی که در تاپ نوت حضور دارن، به عهده دارن. بنابر این رایحه اسپایسی-ادویه ای نیست و وظیفه فلفل ها فقط روشن کردنِ موتور عطر هست!
کمه که به این عطر فرصت پیدا کردن خودش رو میدیم، کم کم سنگینی و تلخی عطر بیشتر میشه... بعد از ۵ دقیقه، با یک رایحه ی فوق العاده خوش ساخت، پولیش خورده، با کیفیت و باکلاس مواجه میشیم. رایحه ای که سدر وظیفه ی فراهم کردنِ آکورد چوبیش رو به عهده داره و همچنان رز باعث نرم و رام کردن رایحه رو داره... نعناع هندی به کمک چوب سدر میاد و عمق کار رو بیشتر میکنه... پرداخت نعناع هندی در اینجا تلخ، کمی زبر و بالزامیکی هست. در مجموع هیچ چیز در این مرحله از عطر زیاد یا کم نیست و همه چیز به اندازه و منطقی هست... همین ساختِ معتدل باعث میشه افراد بیشتری از این عطر لذت ببرن.
رایحه پچولی آردنت همون طور که گفتم شفاف تر و لایت تر از بقیه برادرانش هست. لذا برای استفاده در پاییز محشره و نیاز به هوای منفی صفر ندارین برای پوشیدنش! افسار عطر گسیخته نیست و نت ها در حال بلعیدن‌ یکدیگر نیستند! اتفاقی که بخصوص در سانتال رویال و آمبره اتنرنل می افته و خیلی ها رو اذیت میکنه.(هرچند خودم عاشق سانتال رویال هستم بخاطر کیفیت اینسنس و اقتدار کلی رایحش) .
بعد از مدتی، سر و کله چرم هم پیدا میشه، مجدد، یک چرم با پرداخت لایت داریم... آکورد انیمالیک یا فوق العاده واقع بینانه یا realistic از این‌نت نمیبینیم و بنابراین، کلیت رایحه توسط چرم فقط لمس شده و تلخی رو هم بالا برده...

در پایان خلاصه میکنم رایحه رو.
آکورد های اصلی: چوبی، با حضور قوی رز، پچولی، تلخی همراه با چرم هست.

رز در این عطر اصلا حرمی نیست.

عملکرد و پوشش:
این عطر برای آقایون بالای ۴۰ سال محشر هست. البته برای استفاده فرمال و کت شلواری.
رایحه بالغ و جا افتده ای داره.
متاسب استفاده در محیط کار در فصول سرد هم هست.

کیفیت؟ مثل همیشه از گرلن، ۵ ستاره، خوش ساخت و لذت بخش.

عطرآگین باشید.


13 مهر 1400 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه علیرضا موسوی
توصیف بسیار خوبی بود که من رو ترغیب به تست و خرید کرد
13 دی 1400 پاسخ تشکر

6
رایحه
6
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
در ابتدا رایحه ای بسیار شاداب و ادویه ای که به مرور رام میشه و رایحه پچولی سوار کار میشه و در انتها آرامشی از چرم میگیره
ولی حداقل نیم ساعت اول خیلی رایحه تند هست
بهتره قبل از ورود به محل مورد نظر بپوشید تا تندیش گرفته بشه و بعد با یه رایحه سنگین و آروم و باکلاس به مقصد مورد نظر برسید
10 آبان 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور IRRO

امروز این عطر رو تست کردم. بوی گیرا و بسیار شیکی ازمشک و نعناع و چرم داره . عطر گرم و بسیار خوش ساختی اومد به نظرم. فکر کردم زنانه است الان دیدم یونی هستش ولی به نظر خودم گرمای داخلش بیشتر متمایل به زنانگی بود .
06 اسفند 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : هاشم پور سعید ون ورنبرگ

دیروز خریدمش و ساعتها باهاش سپری کردم. اولین اسپری بمب فلفل و فلفل صورتی و رایحه خاکی که واقعا به دلم میشینه. بعد از فروکش این روایح، عطر قدرت بیشتری پیدا میکنه و یک رایحه بسیار قوی با پخش و ماندگاری خیلی زیادی از نعناع هندی و مشک و رز و سدر پیدا میشه که رز شبیه رزهای زرد توی باغچه هاست. شامه من نمیتونه تک تک نتها رو تشخیص بده ولی اینجا یک فضای خیلی ملموس و شفاف داره که همه اینها برام واضحه. شیرینی توش نیست ببشتر به روایح خاکی و گیاهی و کمی تلخ و ترش نزدیکه. کیفیت ساخت بسیار بالایی داره به نظرم. تغییر نتها به ملایمت و سر صبر انجام میشه و لایه لایه بودن نتها حتی برای من غیر حرفه ای خیلی مشخصه. الان هوا خیلی سرده و برای من که عطرهای خیلی قوی دوست دارم محشره. برای افراد ملایم پسند و حساس اصلا توصیه نمیکنم. اما خودم عاشقش شدم. روی پوست بسیار بهتر از لباسه. با توجه به حجم ۱۲۵ میل و کیفیت ساخت ، ارزش خرید بالایی داره. اگر از اساتید و دوستان لطف بفرمایند کاراکتر عطر رو توصیف کنن ممنون میشم.
23 اسفند 1400 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه ROSA

پچولی یا نعناع هندی

خصوصیات ظاهری

پچولی یا نعناع هندی نوعی گیاه خارق العاده و شگفت انگیز از خانواده ی نعناع هاست. این گیاه ۲ یا ۳ فوت ( معادل ۹۰ سانتی متر ) رشد می کند . این گیاه با گل های ظریف سفید – صورتی زینت پیدا می کند ، برگ های این گیاه عطر و رایحه ای خارق العاده و بی نظیر دارد که همین امر باعث شده طی قرن ها در صنعت عطرسازی از آن استفاده کنند.

موقعیت جغرافیایی

پچولی به صورت بومی در نواحی گرمسیر آسیا میروید ولی امروزه در تمامی مناطق گرمسیر نیز رشد می کند. امروزه تنوع این گونه ی گیاهی افزایش پیدا کرده و در مناطقی همچون آسیا ، غرب آفریقا و جنوب آمریکا نیز رشد و آن را به عنوان روغن پچولی استخراج میکنند.

ریشه ی نام این گیاه و تاریخچه گیاه

نام پچولی از زبانی قدیمی به نام “تمیل” گرفته شده است که به معنی سبز یا برگ سبز میباشد. این زبان متعلق به زادگاه بومی این گیاه یعنی شبه قاره ی هند می باشد.
گیاه پچولی یا نعناع هندی از طریق جاده ی ابریشم به خاورمیانه راه پیدا کرد و البته سالها بعد به لطف ناپلئون بناپارت به اروپا نیز رسید.

ناپلئون همچنین شال های کشمیری که آغشته به روغن پچولی بود را از مصر با خود به فرانسه آورد، هر چند که او نتوانست فرمول ساخت این نوع پارچه ی کشمیری معطر را کشف کند و اروپاییان مجبور بودند که آن را از مشرق به اروپا وارد کنند ،

خاصیت این شال های معطر به جز رایحه ی خارق العاده شان به خاطر خاصیت نعناع هندی دافع حشرات و پروانه ها بوده است . اما سرانجام در سال ۱۸۳۷ اروپاییان نیز توانستند روغن این گیاه را استخراج و رایحه ی آن را به حد کمالش برسانند ، این کشف در اروپا برای اولین بار توسط Francisco Manuel Blanco انجام و توانست راز این عطر شگفت انگیز و مرموز شرقی را به جهان غرب نیز هدیه دهد.

رایج شدن پچولی در غرب

این رایحه ی تند و شرقی که در ماندگاری عطر نیز بسیار نقش دارد در دهه ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به اوج خود در اروپا رسید ، در واقع این رایحه توسط یک جنبش توسط هیپی ها در این سال ها نمایان شد ، که البته متاسفانه این جنبش اثر بدی هم بر روی این عصاره و روغن نعناع هندی گذاشت ، به دلیل اینکه آن ها از یک فرمول و ترکیب بسیار ضعیف و بد برای این عطر استفاده کرده بودند که در نهایت باعث شد این ماده خام آن طور که باید به درخشش و ارزش واقعی خود دست پیدا نکند ، و امروزه برای بسیاری از ما این عصاره مترادف با بویی زمخت ، تند و عجیب و غریب است در حالی که این عصاره در عطرهایی فوق العاده و شکفت انگیز استفاده شده است و اگر به خوبی از آن بهره مند شوند یکی از بهترین مواد خام در صنعت عطرسازی می باشد، بنابراین امروزه سه دسته رایحه ی پچولی رایج می باشد که عبارتند از :

۱- گیاهی که همانند یک کنسرت باشکوه می درخشد .
۲- رایحه ای تقریبا معادل رایحه ی مواد آرایشی و بهداشتی .
۳- همان رایحه ی عامیانه که جنبش هیپی ها آن را آغاز کرد.

البته اینها رایحه هایی هستند که امروزه رایج اند و علاقه مندان به ساخت و کشف رایحه های جدید می دانند که پچولی یک بوی خام است و از آن می توان دنیای بی حدو مرز کشف کرد. همان طور که خیلی از عطرسازان رایحه هایی بسیار شیک از آن ابداع کردند.

خصوصیات بویایی

این ترکیب اولیه در دسته ی رایحه های خاکی – چوبی و سبزینه قرار گرفته است ولی بیشتر بیس یا پایه ی آن را چوبی می دانند .

اما نکته بسیار مهم درباره ی گیاه پچولی یا نعناع هندی این است که عواملی همچون تکنیک های کشت ، زمان برداشت ، تکنیک های خشک کردن ، تقطیر و … در کیفیت و رایحه ی این روغن بسیار تاثیر دارد .

بالاترین کیفیت این روغن تنها از ۳-۴ جفت برگ های بالایی این گیاه به دست می آید و از غلظت بسیار بالایی نیز برخوردار است ، و به طور کلی کیفیت این روغن به مهارت تولید کننده ی آن وابسته است.

یکی دیگر از خاصیت های روغن پچولی ، بهتر شدن این عصاره پس از گذشت زمان است ، در واقع هر چه این روغن قدیمی تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است، که این نیز خاصیتی شگفت انگیز در بین مواد خام در صنعت عطرسازی می باشد.
این ترکیب هم در عطرهای زنانه ی شرقی قابل استفاده است و هم در عطرهای مردانه ی شرقی.


تیری واسر، استاد عطرساز گرلن، پچولی را که ماده خامی معمولا چوبی ، تیره و مرموز است، به شیوه ای شگفت آور ، پرطراوت و درخشان نشان داده است.
ظرافت رز را با شکوه چرم و مشک ترکیب می کند تا یک سفر احساس برانگیز منحصر به فرد را به تصویر کشد.

پچولی آردنت دعوتی است برای یک سفر احساس برانگیز

برگ‌های خشک پچولی، رایحه‌ای مست کننده و چوبی را تداعی میکنند که مترادف با هیجان انگیز و بسیار با کیفیت است. نعناع هندی یک ماده اصیل است که عطرهای زنانه و مردانه مدت هاست بر پایه آن ساخته میشوند و در سراسر مرزها پخش شده است تا جهان را محصور و مسحور کند.
09 فروردین 1401 پاسخ تشکر
48 تشکر شده توسط : حمید سعیده دهرویه
وای که چقدر عالی توضیح دادید. ممنون آقای روحانی. من که این عطر رو دارم و در رایحه اش محصور و از رایحه اش مسحور میشم :)) لطفا اگر پچولی دیگری در این حد از کیفیت می شناسید به من معرفی بفرمایید . بسیار بسیار عاشق پچولی هستم.‌
09 فروردین 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه هاشم پور
ممنونم خانم فیضی

سایکدلیک از برند جووی پاریس رو هم امتحان کنید ،
رایحه شرقی چوبی با طبع گرم ،

نت پچولی در این عطر در کنار رز بسیار عاشقانه هست

از برند رامون مونگال هم مون پچولی رو پیشنهاد میکنم
رایحه چوبی و شرقی با طبع معتدل

رایحه بسیار جذاب و یونیکی داره حتما امتحان کنید
09 فروردین 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : حمید سعیده دهرویه
بسیار ممنونم از راهنماییتون .
10 فروردین 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : IRRO
درود
Vertus sole patchouli
کار بسیار قوی ،لذت بخش ، فاخر ، با تستش احتمال بلاندش بسیار بالاست

اینم کار بسیار خوبی میتونه باشه با مخاطب خاص خودش .پرفورمنس بسیار بالا که شیرینی خاصی داره و نمیتونه سیف باشه ولی خب باتل جدید رو تست نکردم ولی قدیمیش رو ک استفاده می‌کنم بسیار هارش و شگفت انگیزه
Laurent Mazzone Patchouli boheme
09 مهر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : حمید آرش

8
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
نظر شخصی
ساده میگم شاید عزیزی بخواد درگیر مباحث تخصصی نشه
بوی شیک و عامه پسند( از 20 نفری که پرسیده شده 19 نفر پسند شده )
رایحه ابتدایی زیبا پر شدت و حرارت ، هر چه به نتهای انتهایی نزدیک شویم بوی مردانه تری ب خاطر تلخی غالب خواهد شد ولی کماکان نت ابتدایی تا انتهای کار بطور سیف تری با ذهن و مشام درگیر خواهد بود
ماندگاری : قابل قبول
پخش بو : نسبت به ماندگاری قابل قبول تر
بازخورد : خانم ها : چ بوی خوبی ----- آقایان : چ بویی اووف خوراکه
با توجه به سیف بودن رایحه مصرف بیشتری خواهد شد .
در تیرماه هم بوی لذت بخشی داره و حتما این لذت در فصول سرد بیشتر خواهد بود
ارزش خرید نسبت به قیمت : اگر توان مالی با توجه به شرایط موجود باشد == بلی
بدرود و آرزوی شاد باش
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه zero

یه عطر گل که در ابتدا بوی رز آن منو به شک انداخت که نکنه این عطر مخصوص بانوان است اما باید یک مقدار صبر کنید تا بتوانید آمیختگی و تغییر نت عطر رو حس کنید کم کم بوی رز مشهود جای خودششو به پچولی و چرم میدهد و عطرکاملا یک حالو هوای مردونه میگیره کار کار سنگینیه از موندگاری عطر که نگم عالی اما چشم بسته خرید نکنید کار خاصیه
16 آبان 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Jamal nazemi سالمی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟