ORTO PARISI - Megamare

اورتو پاریسی مگاماره ( مگامار )

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-42867
نوع عطر : پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر آبزی
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : اورتو پاریسی
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2019
کد کالا : ATR-42867
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 190
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
9,400,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    101
  • نمی پسندم
    100
  • - 25 سال
    13
  • + 25 سال
    79
  • + 45 سال
    10
  • روزانه
    69
  • رسمی
    23
تعداد رای های ثبت شده : 493
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

اورتو پاریسی مگاماره یک پرفیوم دریایی معطر برای مردان و زنان است. استاد عطر ساز با این رایحه از پرمایگی و اصالت نُت‌های دریایی بهره می‌گیرد. آکوردهای دریایی احساسات درگیرکننده و احیاکننده را بیدار می‌کنند، حال و هوای عاشقانه ساطع می‌کنند و افرادی که آن‌ها را نفس می‌کشند را شاد می‌کنند. دریا همه چیز است و هیچ نیست، ما را به یاد سکوت آرام‌بخش بینهایت و صدای طوفان بی‌انتها می‌اندازد. 

نوع عطر پرفیوم
برند اورتو پاریسی
عطار الکساندرو گولتیری
سال عرضه 2019
گروه بویایی معطر آبزی
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه آب دریا ، پرتقال، بنفشه ، فلفل ، آب
اسانس میانی آب دریا ، اسطوخودوس ، ترکیبات سبز ، جلبک دریایی، چای ، نمک
اسانس پایه مشک ، خزه درخت بلوط ، چوب صندل سفید ، عنبر
نمره کاربران
Megamare-اورتو پاریسی مگاماره ( مگامار )
رایحه
8
211 رای
ماندگاری
9.4
211 رای
پخش بو
9.1
211 رای
طراحی شیشه
7.5
211 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند اورتو پاریسی
اخبار برند اورتو پاریسی
عطرگرام
نظرات کاربران (200 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
مگاماره شما رو محکوم می‌کنه به شن‌های پُرشده از لاشه‌ی خرچنگ‌ها. تماشای جون دادن ماهی‌ها برروی عرشه‌ی یک لنج کهنه! کسانی که در روزهای گرم اطراف آبگیرهای مطرود جنوب یا باتلاق‌های جنگلیِ لوندویل آستارا بودن قشنگ می‌تونن متوجه شن داستان این عطر چیه. بوی جلبک‌های مرده رو میده که قراره شام چرب حلزون‌ها بشن! مگاماره با کامپلکسی دریایی فلورال نیمه مرکباتی که در اتمسفری جلبک مانند و توهمی نزدیک امبرگریس و خطوط سرد و آش و لاشِ فلزی نوعی از آلودگیِ حیوانی و فسادِ ساحلی را تداعی و سوژه رو تاهمیشه توقیف می‌کنه. نمی‌ذاره به دریا برسید.... ماندگاری هفتصد روز. نشر شش هزار کیلومتر. مسخره است. گوالتیئری ریشخند میزنه به طرفدارانش و آدم‌ها رو با نیازهای دسته چندمی خودشون سیراب می‌کنه! پُر شده از شوآف و منم منم! عطری که قرار خنکای دریا رو به یاد من بیاره باید بعد از چند ساعت غیب بشه نه این‌که هیچ جوره خلاصی نداشته باشه! البته عطار درست حسابی و دوست‌داشتنی هستش و چندتا از کاراش رو دوست دارم. ولی مگاماره نه. بلک افگانو اصلا! بسه؟ باشه :) چون ایشان رو زیاد نقد کنی ذوب‌شدگان در آئین نازوماتو کاری می‌کنن زیست‌بوم‌ خودت رو از وسط شهر به ارتفاعات پلنگ‌چال انتقال بدی! خلاصه این عطر معتدله و بوی چوب‌های ورم کرده‌ی کشتی‌های بازنشسته‌ی بندرعباس رو میده :) و خوشحالم در روزهایی که همه دارن شیشه شیشه مگاماره سر میشکن من خودم رو در اقیانوسِ محزون اسکوئد زوئولجست غرق کردم :) جدا از اینا دیشب یک عطر بو کردم بنام yuzu fou از parfum dempire. عجیب غریب مرکباتی و به‌شدت سبز :) تابستون فصل کله‌شق بودنه... نه گیر کردن تو گنداب‌ها...!
01 تیر 1401 تشکر
43 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali احسان شکیب نژاد
درود بر شما مسیح عزیز

بنده اهل جنوبی ترین نقطه کشور هستم (دریا پشت خونه ماست) و توضیحات شما کاملا دقیقا و درست هستن
مگاماره اون عطری نیست که یاداور دریا باشه (مثل Acqua di Gio) و خلاصی از اون فقط با قطع عضو امکان پذیره

گوالتیئری دو کار بنظیر داره Baraonda و Pardon تمام

موفق باشید
01 تیر 1401 تشکر
19 تشکر شده توسط :  محمد احمدی Sepehr s
درود

مگاماره قطعا تداعی کننده بیابان و جنگل و گلفروشی و میوه فروشی و آرایشگاه و... نیست ،
ولی دریا ؟
مگاماره آن بطری شیشه ای هست که با امواج متلاطم دریا به ساحل شنی آرام رسیده ،
گوالتیری در اورتو پاریسی آن بینی دیوانه نسل ناسوماتو نیست ، بینی او اینجا واقع گراست ، بدون توهم.
شما مخالف دریا نمیتوانی باشی باید با دریا همراه شوی ،
دریا مملو از ناشناخته هاست که تنها اندکی از شناخته شده های قابل درکش در این بطری کوچک برای ما یادآوری میشود ،
مگاماره بوی دریاست ،
اتمسفر شرجی دریاست ،
نسیم خنک روی دریاست ،
شوری آب دریاست ،
مگاماره سفر به اعماق دریاست ،
مگاماره چشمان آن صدف دریایی است که شاهد غرق شدن تایتن های آهنی ساخت بشر در اعماق و زنگ زدن و پوشیده شدن آن با جلبک ها و تبدیل شدن آنها به خاطرات دریاست...
فلز زنگ زده و رنگ مایل به سبز درب باتل و صدف تراش خورده روی آن نشان از وجود روایحی از اعماق دریا در این عطر هستند.

رایحه : خنک ، فلزی ، شیرین ، نمکی ، سبز جلبکی،
شرجی
پخش و ماندگاری : بسیار خوب



[EDITED] 1401/04/02 11:41
01 تیر 1401 تشکر
29 تشکر شده توسط :  Kamran ahmadzadeh Mahmoudreza ganjali
به به به
چه زیبا و بی آلایش و مستقیم رایحه رو شرح کردی ایرج جان.
صریح ترین و مستقیم ریویو ها قطعا مختص شخص خود شماست. سریع میری تو قلب یه کار و خیلی خلاصه تشریح میکنیدش.
دمه شما گرم
01 تیر 1401 تشکر
13 تشکر شده توسط : اندیشه Dragon
جناب شوشتری عزیز درود و عرض ادب

با این پیام زیبا ، بنده حقیر را مفتخر و کامنت اینجانب را مزین فرمودید

ارادتمند و سپاسگزارم
01 تیر 1401 تشکر
7 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری اندیشه
جناب شوشتری سلام
بله
ایرج از بهترین هاست و همیشه هم همینگونه بوده است
ناله کردن و کوبیدن یک عطر که کاری ندارد !
یک جمله برایش کفایت دارد !
پیدا کردن رازهای نهفته در عطر کار هر نویسنده ای نیست
کار بلد خود را میطلبد .
البته جناب محبی منظور نیست که ایشان درست گفته اند لیک قیاسشان اشتباه بوده است .
بوی عطر یک چیز است ، فلسفه اش چیزی و داستان اش چیزی دیگر .
این سه میتوانند کاملا به هم نامربوط باشند .
به هر حال چیزی که خیلی ساده قابل فهم است این است :
ما از عطاران بزرگ دنیا بیشتر نمیدانیم در مقوله ی عطر
و دانستن این دانش زیادی نمیخواهد !
درود بر جناب شوشتری
بر ایرج گل
و همه ی عطر دوستان دانا
با ارادت
01 تیر 1401 تشکر
17 تشکر شده توسط : عباس بهرامی امیر محمدی
درود بر شما دوست عزیزم

شاید هیچ فردی به اندازه یک جنوبی (با احترام به همه‌ی شمالی‌های عزیز) معنا و مفهوم دریا، گرما و شرجی رو درک نکنه اما مگاماره هیچ‌کدوم از اون سه مورد برای من تداعی نکرد...

با تشکر از شما 🙏🏻🌹

موفق باشید
01 تیر 1401 تشکر
10 تشکر شده توسط : ژیوان صادق اف
سلام و عرض ادب کامبیز خان عزیز:
دلمون براتون تنگ شده بزرگوار . کم پیدا هستید کامبیز خان . فرمایشتون بسیار ارزنده بود
01 تیر 1401 تشکر
10 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 صادق اف
سلام ایرج عزیز:
اختیار دارین قربان
من فقط بیان حقیقت و ذکر توانایی شما رو کردم و همیشه از نظرات کاملا دقیق و خصوصا ذکر تاریخچه و کانسپت عطر ها که زحمتش رو میکشید لذت می برم و استفاده می کنم.
موید باشی دوست عزیزم
01 تیر 1401 تشکر
8 تشکر شده توسط : صادق اف alireza .xx
ارادت بسیار جناب شوشتری
فدای دلهای تنگ دوستی
که تنها همین دوستی هاست که هر روزه اعضاء را وادار به حضور میکند
ورنه عطر هیچ توضیح نمیپذیرد مگر تست
که یک عطر واحد را هزاران نفر به هزاران گونه ی متفاوت و متضاد تفسیر میکنند
که هر کس سلیقه ی منحصر بفرد خود دارد
اینروزها تنها حوصله ی بی حوصلگی دارم :)
اما عطر همیشه با من است !
چیزی به دوستی امانت دادم دوستش پرسیده بود این چرا اینقدر بوی عطر میدهد !
دوستم گفته بود فلانی زندگی اش لابلای عطر است ، خودش و آنچه دارد معطر است !
همسایگان میگویند تابستان را دوست داریم چون کولر فلانی که روشن میشود از لای درب منزل بوی عطر پراکنده میشود و ازین باب بلوک ما معطرترین است :)
هر جا میروم میگویند به به چه بوی عطری می آید
اما
این روزها روزهای خوبی نیست برای من
کم غصه نمیخورم
دیگر خودم از عطر لذت نمیبرم !!!
بر حسب عادت عطر میزنم
و این اولین بار است در تمام طول زندگی ام
که حتی عطر هم دیگر چاره ساز نیست
دیگر عطرها مرا به بهشت نمیبرند !
متاسف ام که این اخبار میدهم ، که هماره خوش خبر بودم
این چند روز چند شیشه عطر ساختم
عکسشان را تقدیم خواهم کرد
لیک خوشحالم نکردند برخلاف همیشه
امروز به دوستی گفتم کرونا آمد و رفت و حیف !
حتی یک روز ماسک نزدم بلکه نامه ی آزادی ام ممهور شود
بیش از همه کرونا گرفتم و کمتر از همه مشکل داشتم !
پدرم گفت کرونا آمد ! من خواهم گرفت و خواهم رفت !
خوشا بحال اش
ظهر سرحال بود شب تب کرد و صبح رفت !!
به همین راحتی که عرض کردم .
امید داشتم که ملطوف این لطف شوم ، نشد !
میگویند قبل از تولد ، هر کس خود محل تولد ِ( سرزمین ) خود را انتخاب میکند !
چه کلاهی بر سر ما رفت :)
آنسال که نگاه کردیم ( ۵۳ ) ایران بهترین و پر افتخار ترین بود !
کاش ما هم چون اجنه بر زمان پیش و پس سوار بودیم تا این اشتباه نکنیم :)
چه سرانجامی پیدا کردیم ما بهترین مردم جهان !
چه عاقبتی داشتیم ما خداپرستان هفت هزار ساله !
از غصه مردیم !
عطر بر من چون شراب ناب بود ، که هر غمی را به شادی تبدیل میکرد لیک دیگر تاثیر ندارد !
دیشب هر چه عطربازی کردم افاقه نکرد ، رفتم سراغ لودانوی پدربزرگ !
آن عطر را خوردم و پس از مدتها سری به بهشت زدم جای شما و دوستان خالی .
اما چه فایده ؟؟
صبح که بیدار شدم دیدم دوباره در همان جهنمی ام که بوده و هست !
مفری نیست گویا از عذاب
و کاش بدانیم به کدامین گناه مستوجب عذابیم
ما جماعت عطرباز که جز عطرپراکنی و مهرافشانی چیزی نیاموخته ایم !
ما نمیتوانیم کلاه کسی برداریم که ژنتیکمان چنین است که بوی خوش همراه لبخند به دیگران هدیه دهیم
درد دل زیاد شد !
ببخشید دوستان
بگذارید به حساب غیبت این چند روزه ام
خلاصه که حال خوب نیست
عطرها هم خاصیت اکسیر خویش از کف داده اند
برای من البته
انشاله که شما شاد باشید
که بعید است از لطیف دوستان و لطافت پیشگان !
به امید نگاه خدا
01 تیر 1401 تشکر
26 تشکر شده توسط : عباس بهرامی مهدی مددی
درود جناب محبی

کاملا با شما موافقم
مگامار برای شما در کنار دریا مصداق مثل زیره به کرمان بردن هست .
از این برند برگاماسک رو پیشنهاد میکنم تا در کنار دریا از طراوت و شادابی ترنج به همراه جذابیت مشک لذت ببرید ، عطری بسیار خوشبو و همه پسند با پخش و ماندگاری خیلی خوب.

[EDITED] 1401/04/02 01:40
01 تیر 1401 تشکر
14 تشکر شده توسط : مهدی مددی سعید رضایی شوشتری
جناب سخی بزرگوار درود و عرض ادب

از لطف شما بینهایت سپاسگزارم ، حقیقتا بنده در این جمع دانش آموزی بیش نیستم.
هیچ عطری مانند عطر دوستی ماندگار نیست ،
ما باید با عطرها هم دوست باشیم ،
باید به آنها زمان کافی بدهیم تا خودشان را کامل معرفی کنند .

ارادتمند شما و تمام دوستان

[EDITED] 1401/04/02 11:41
01 تیر 1401 تشکر
14 تشکر شده توسط : مهدی مددی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
جناب سخی عزیز و مهربان، سلام

من هم مثل تمام دوستان این خانه از شنیدن غمتان، غمگین شدم.

روح پدر عزیزتان شاد و یاد و خاطرش تا ابد گرامی

01 تیر 1401 تشکر
24 تشکر شده توسط : مهدی مددی آرمان
با سلام خدمت برادر بزرگم جناب سخي
واقعا ناراحت شدم. خدا بهتون صبر بده براي همچين مصيبت بزرگي
01 تیر 1401 تشکر
6 تشکر شده توسط : مهدی مددی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
دوست عزیزم جناب رشوند .
و دیگر همه ی دوستان عزیزم که با تشکر از پیام ایشان مرا ملطوف خویش ساختند .
سپاسگزارم .
هرچند مدتی ست از سفر پدر گذشته است لیک حس اش برخی اوقات بر من تازه میشود !
حس غریبی ست !
هیچ مدروک نیست مگر بر کسی که تجربه اش کرده !
مهم نیست پدر شخص خوب بوده یا بد ، دوست بوده یا دشمن ، دور است یا نزدیک ، کنار شماست یا آنطرف دنیا زندگی میکند !
وقتی سفر میکند حسی عجیب و غریب را شخص تجربه میکند !
انگار که بی کس شده است ! انگار که پشتیبانی مهم را از دست داده ! انگار دیگر تکیه گاهی نیست ! حتی اگر در طول زندگی اش گامی برای شخص بر نداشته باشد !
غریب میشود ، تنها میشود ، غمگین میشود .
و این ربطی به حضورش ندارد حتی !
یکی از نزدیکترین دوستان من و همبازی ی دوران کودکی پدرش رئیس ساواک کرمانشاه بود .
همبازی بودیم چون پدر من هم نظامی بود و رئیس حوزه ی نظام وظیفه . همسایه هم بودیم .
بعد از انقلاب که ما کودک بودیم غیب شد !
یکی میگفت کشته شده یکی میگفت خارج است یکی میگفت دستگیر شده لیک چون مسئولیتی خاص داشته نمیگویند که زندان است .
خلاصه هر کس چیزی میگفت . هیچکس حتی مادر دوستم خبر نداشت که چه شده و کجاست .
باور کرده بودند که مرده است چون دوستان اش از امریکا تماس گرفته بودند و گفته بودند فلانی با ما نیامد و میگفت ایران را دوست دارم و نخواهم رفت !
تا سال ۷۹ که ما دیگر جوان بودیم .
مردی آمد و گفت پدرت همه ی این سالها در مشهد زندگی میکرده با اسم و مشخصات دیگر .
و اکنون مرده است و تو باید بیایی و شناسایی و دفن و هم ارثی را که گذاشته مالک شوی !
و او که اصلا پدرش را به یاد نداشت و از چهار سالگی تنها با عکسهای او سر کرده بود چنان ناراحت و غمگین بود که گویی همه ی عمرش را در کنار او گذرانده بود و گفت حس عجیبی دارم ازین اتفاق و همین حس را بازگو کرد .
این وابستگی ها قوانینی فرای قوانین ما انسان ها دارند !
تعریفشان سخت است و در کلام نمیگنجد !
دوستانی که تجربه اش کرده اند درک میکنند که چه میگویم ! همچون نعمتی خاص که دریغ میشود .
خلاصه که داستانی ست .
برخی اوقات گویی هنوز هستند و حاضر اند !
انشاله آنهایی که حاضر اند به شادی باشند و آنها که رفته اند به آرامش و مغفرت به یاری ی خدا .
سپاس بسیار و عرض ارادت
02 تیر 1401 تشکر
23 تشکر شده توسط : عباس بهرامی مهدی مددی
سلام
خلاصه....اگر عطر باز هستی باید این رو توی کلکسیونت داشته باشی.ولی اگر عطر باز نیستی و استفاده کننده صرف هستی دیگه برمیگرده به سلیقه ات که اگر از بوش خوشت میاد بخر در غیر اینصورت من چی میگم و اون چی میگه رو بریز دور.حال خودتو بچسب
02 تیر 1401 تشکر
20 تشکر شده توسط : مهدی مددی سعید رضایی شوشتری
در ضمن کامبیز خان دلمون برات تنگ شده بود.خوشحالم دست نوشته ات رو دیدم.خودت همیشه میگی نرین آقا ول نکنین برین.حالا خودت چی؟نداشتیم هااااا....
02 تیر 1401 تشکر
16 تشکر شده توسط : مهدی مددی آلالیتا
ارژنگ عزیزم سلام و فدای دل بزرگ شما
البته که همیشه در خدمت هستم هرچند حضور حقیر خیلی اهمیت ندارد و نقش چندانی بازی نمیکند .
دوستان پیر تجربه ، کاربلد و بزرگواری چون خودت ، شوشتری ، دپر ، حامد قضوی ، سرافرازی ، سپهر ، علیرضا ، ایرج و دیگر دوستان سرد و گرم چشیده درین خانه حاضر اند تا این خیل جوانان هنرمند و هنردوست را پشتیبانی ، راهنمایی و پاسخگویی کنند .
میبینی ! خداراشکر امروز این هنر را تعدادی پیر و ده ها جوان اندیشمند و هنرمند پشتیبانی میکنند .
همین ده ها جوان رعنای این خانه اساتید فردای هنر عطاری در ایرانمان خواهند بود . و چه خوب !
به همین دلیل بیست سال دیگر ، ایران حرفها خواهد داشت در این هنر در جهان بواسطه ی حضور این جوانان .
شرایط امروز ایشان با آن سالهای ما زمین تا آسمان توفیر دارد و زمانی که به سن ما برسند به هیچ عنوان با الان ِ ما قابل قیاس نیستند از دانش و تجربه .
اگر نام موسفیدی جاماند بگزارید به حساب فراموشکاری .
و از خانمها نام نبردم زیرا ما در عطرافشان حانم موسفیدی نداریم :)
هفت خانم جوان ، کاربلد و راهنمای این خانه را همه میشناسیم که ستون های این خانه اند .
موردی اتفاق افتاد که کمی باعث بی انگیزگی من شد هرچند اهمیت چندانی ندارد لیک باعث شد کمتر حاضر باشم اما تنها مرگ مرا از همه ی شما جدا خواهد کرد .
غرور هماره مخرب بوده ، هست و خواهد بود .
یادمان نرود آنچه داریم لطف و هدیه ی خداست و نه توان ما ، و به همان راحتی که داده میتواند بازپس گیرد !
هیچ منی از من ِ خدا بزرگتر و بالاتر نیست .
بر ما که معلوم نیست دم ِ ما بازدم خواهد شد یا خیر !
با اینکه بود و نبودم تاثیری در سواد جمع ندارد اما با اجازه ی شما و همه ی دوستان هستم تا من هم از جمع بیاموزم که معترف ام جمع عطرافشان در ارتقاء سوادم بسیار پر تاثیر بوده است و ازین باب از خدا ، عطرافشان و تک تک همه ی شما دوستان سپاسگزارم .
این خانه و اعضای پر مهر اش پایدار انشاله .
به امید روزهای خوب
02 تیر 1401 تشکر
25 تشکر شده توسط : عباس بهرامی مهدی مددی
درود جناب سخی بزرگوار

قلم ها نیز همانند روایح از لحاظ کیفیت متفاوت هستند ،
قلم های قدرتمندی که زیبا مینوسند همانند روایحی هستند که نتهای آنها با شفافیت و کیفیت بالا هستند ، خطی نیستند و ماندگارند.
با خودم فکر میکردم اگر روزی بخواهم متنی مشابه متن این عزیزان مثل مسیح عزیز بنویسم به سوخت اتمی نیاز پیدا میکنم.

از لطف و مهربانی شما بینهایت خرسندم
03 تیر 1401 تشکر
18 تشکر شده توسط : مهدی مددی alireza .xx
درود بر شما جناب سخی بزرگوار و دوست داشتنی-
امیدوارم سلامت باشید، حضور
دوستانی همچون شما در این جمع عطرآگین باعث دلگرمی و افتخار هست.
مدتی غیبت داشتید و مثل سایر دوستان دلتنگتون بودم
دلتنگ حضورتون و نوشتهای صمیمانتون
که با قلمی شیوا و پُر احساس مزین هستند.
این نوشته رو هم مثل اکثر نوشته هاتون خوندم
دلنوشته ایی تلخ!!
که شاید در این اوضاع کمتر کسی قسمتهایی از این حس و حال رو لمس نکرده باشه-
روزگار خوبی نیست و این شرایط کمابیش همه رو تحت تأثیر قرار داده،
و در این اثنا شاید گاهاً عطر هم بر حال دل عطر دوستان چاره نیست!
چرا که با خروج از خانه و ورود به اجتماع با مناظر و شرایطی مواجه میشویم،عطر که هیچ
قویترین داروهای توهم زا یا آرامبخش هم چاره ساز نیست!!! چرا که پس از برگشت بحال نرمال متوجه می‌شویم تنها ساعتی خود را فریب داده ایم و همه ی شرایط ملال آور به قوّت خود باقی هستند!!
ولی در این بین موثر ترین، حضور در بین عزیزان هست، چرا که زمانی ذهن را از امور روزمره دور می‌کند.
از اتفاقات دوران کرونا و درگذشت پدر گرامیتان بسیار اندوهگين شدم
الهی که روحشون شاد و قرین رحمت و یادشون گرامی 🖤
از دست دادن عزیز غمیست بس سترگ که کنار آمدن با آن کاریست،دشوار
ولی خوب کاری هم از دست ساخته نیست، جز ادامه ی مسیر با یاد و خاطرات اون عزیز-
امیدوارم حضورتون رو از عزیزان دریغ نفرمایید، و مثل همیشه پر رنگ و معطر با تجربیاتتون از عطرها و دلنوشته های معطر، در جمع عزیزان حاضر باشید.
در انتها براتون سلامتی و آرامش آرزو دارم.

پوزش از عزیزان همراه و دست اندرکاران سایت بخاطر گذاشتن متن خارج از بحث عطر و روایح🙏
روزگار بکام
پایدار باشید 🥀🥀
03 تیر 1401 تشکر
11 تشکر شده توسط : ندا فریده.م
اردشیر عزیز
سلام
و من کوچکترین و بی اهمیت ترین این جمع بزرگم و اگر علاقه ای متوجه من است لطف خدای من است و بزرگواری و مهر شما دوستان عطرافشان ام .
حضور را اگر قابل باشم ( که میدانم نیستم ) وظیفه ی خود دانسته ام تا کنون و اگر عمری باشد ادامه خواهم داد .
سپاس بسیار
03 تیر 1401 تشکر
15 تشکر شده توسط : عباس بهرامی فریده.م
نظرات محدود شده است
با سلام به همه بزرگواران .مطالب زیادی در رابطه با این عطر شنیده بودم .در کنار شنیده ها کلی هم رویو و نقد در رابطه با آن در سایت های معتبر فارسی و انگلیسی مطالعه بودم.بیشتر از خود جنس رایحه ،همه متفق القول از ماندگاری بالا به همراه پروجکشن و سیلاژ بسیار قوی یاد کرده بودند.ضمن احترام به همه دوستداران این عطر آن قدر شدت هایپ در رابطه با خاص بودن جنس رایحه در برخی رویوها بالا بود که علیرغم داشتن دهها کار نیش خنک و بعضا گرانقیمت وسوسه بلایند بای کردن آن بشدت آزارم می داد. خوشبختانه دسترسی به تستر آن برایم فراهم شد.بدون اغراق برای یک کار نسبتا معتدل (نه خنک) ماندگاری و پخش بیش از حد انتظار دارد لذا معتقدم این عطر (اگر فردی در درجه اول به این مدل رایحه های آکواتیک علاقه دارد) خیلی مناسب فضای بسته مثل محیط کار اداره یا کلاس درس و محیط آکادمیک نیست .بالعکس برای فردی که عمده تایم کاری اش در فضای باز ( مانند مهندسین عزیزی که مرتب به بازدید پروژه یا موارد مشابه می روند )و یا محیط کار بزرگ است مناسبتر است. اما جنس رایحه به نظر من اصلا خاص نیست .همانطور که عرض کردم اشاره برخی استفاده کنندگان این عطر مبنی برجلب توجه این رایحه می تواند بیشتر به خاطر پخش بالایش باشد که در رویو ها هم بارها به آن اشاره شده است که ممکن است راکسیون مخاطبین را بیشتر به این علت در بر داشته باشد نه به دلیل داشتن واو فاکتور( wow factor) که به نظر من هم واقعا ندارد. نکته جالب دیگر این بود که من مگاماره را در فضای بسته استفاده کردم بعد به فضای باز و سرد رفتم و تعجب کردم رایحه آن در هوای نسبتا سرد بهتر و بسیار مقبول تر از داخل اتاق بود که دمای بیشتری داشت .لذا به نظرم این عطر برای دوستدارانش بیشتر در هوای نسبتا سرد کاربرد داشته باشد تا در تابستان داغ.در مجموع نظر شخصیم این است که با قیمت نزدیک به چهار تومن مگر فقط عاشق این جنس رایحه آکواتیک باشید تا خرید ۵۰ میل ان توجیه پذیر باشد.حداقل در ویش لیست من چندین عطر با قیمتی در همین حدود و یا کمتر وجود دارند که ترجیح می دهم آن ها را تهیه کنم.ضمن احترام به سازنده پر آوازه این عطر و دوستداران و طرفداران محترم ان به قول انگلیسی ها It is not my cup of tea.
18 دی 1400 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : سعید دس Mahmoudreza ganjali
درود بر شما،وقت عالی بخیر
من بین ۴ عطر مفیستو زرجف،جنتلیمو زرجف،فوکونرو ومگامار برای خرید ۱عطر موندم که کدومشون رو بگیرم،محل سکونتم شماله،میخواستم مگامارو رو بگیرم،تحقیق کردم میگن به هیچ وجه عطر عامه پسندی نیست و ممکنه از خریدش پشیمون هم بشی،تست هم از هیچ کدومشون هم نداشتم و برام خوشبویی ،کیفیت رایحه،پخش و موندگاری بالا خیلی مهمه،ممکنه راهنماییم کنید برای خرید ۱عطر بین این ۴عطر
نظرشون این بود که مگامار عطر خنک نیست،معتدله
22 دی 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : صادق اف ایرن
سلام مگاماره عطر معتدلی نیست خنک و آکواتیک هست
این درسته که کارهای گوالتیری نیش هستند و عامه پسند نیست ولی خب عطر های اورتو پاریسی نسبت به نازوماتو عملکرد و بازخورد بهتری دارند و اینکه شما اصلا به حرف اطرافیانت گوش نکن ممکنه بهت بگن مگاماره خوب نیست مفیستو خوبه در صورتی که مفیستو رو خریداری کردی و متنفر شدی و در عوض دستریز مگاماره رو خریدی و از مگاماره خودشت اومد اینم اضافه کنم اگه شما به دنبال بازخورد هستی و دوس داری عطری که میزنی از بوش متنفر باشی در ازای اینکه بقیه بازخورد خوبی بهت بدن پس باید به حرف بقیه گوش کنی و اون عطرو بخری ولی اگه مثل خیلی از عطرباز ها یا حالا فردی که برای خودش ارزش قائله عطری رو بخر که خودت دوسش داشته باشی و خودت از بوش لذت ببری و دیگران برات مهم نباشن مطمئن باش اگه عطرتو تو فصل مناسبش...با استایل و تیپ‌مناسبش...در موقعیت مناسبش بزنی قطعا بازخورد میاره به حرف دیگران گوش نکن خودت بین این ۴ تا دوتاش رو که بیشتر ببین میگم بیشتر مد نظرته انتخاب کن و بین اون ۲ تا ببین بیشتر گرایشت به کدام سمته به کدام نت ها علاقه داری دست بزار روش و بهت قول میدم پشیمون نخواهی شد وگرنه از هرکسی که اینجاست بپرسی دوست دارن همه عطرهارو داشته باشن و بخرن مثل خودم ولی اول سمت اون عطری میرم که بیشتر دوسش دارم و بعدا سمت اون یکی میرم موفق باشی داداش

من‌مگاماره رو پیشنهاد میدم و زرجوف مفیستو البته نسخه قدیمی مفیستو با بسته بندی قدیمی رو اگر پیدا کردی تهیه کن چون نسخه های جدیدش با بسته بندی و پکیج جدید افتضاحن ولی مگاماره هنوز ریفرموله نشه و ماندگاری و پخش بوی فوق العاده....فوق العاده قوی داره
22 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : محمد ح. صادق اف
سلام بهترین کار تهیه سمپل و یا دستریز عطرهای مورد نظرتون هست که از سایتهای مختلف جستجو کنید میتونید پیدا کنید سفارش بدین و تست کنید و براساس سلیقه خودتون اقدام به خرید کنید هیچ عطری رو بر اساس نظرات بدون تست خرید نکنید چون سلایق افراد متفاوت هست. موفق باشید
22 دی 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : محمد ح. صادق اف
تستشون کن. ولی پیشنهاد من با اختلاف جنتیلومو است.
22 دی 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ایرن مهدی نقیبی
مرسی از شما،امکان تستش تو شهرمون نیست متاسفانه
22 دی 1400 پاسخ تشکر
سپاس از شما،من فقط و فقط عطر و برای لذت خودم استفاده میکنم،امکان تستشو ندارم،برای همین نظر شما دوستان رو جویا شدم که انتخابم رو راحت تر کنه،بازم مرسی
22 دی 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ایرن
سلام
اگر تستشون نکردی حتما اول سمپل تهیه کن.اگر بازخورد برات مهمه اول زرجوفها بعد فوکونرو بعد مگاماره از بیشتر به کمتر بازخورد میاره.اگر بازخورد مهم نیست که دیگه سلیقه خودته.ولی سلیقه خودت شرط اوله .هیییچوعطری بد نیست .چون اگر بد بود ساخته نمیشد .پس معلومه مشتری خودشو داره که ساخته میشه.اگر توان مالیشو داری که همشو بخر.من اولویت خودم اول مگاماره بعد فوکونرو بعد مفیستو و بعد جنتیلمو هست.البته اگر رنیسنس رو بیاری توی جمعشون رتبه دوم رو بهش میدم .ولی این دلیل نمیشه که هرجا در فصل گرم مگاماره رو بزنم .اگر کژوال یا سمی کژوال باشه اول مگاماره.اگر ضافت رسمی باشه اول رنیسنس.اگر کار اداری و جلسه باشه مفیستو ها اول.خلاصه پارامترهای مختلفی دخیل هستن و مولتی فکتوریال هست .برای همین هم من واقعا به عطر امضا اعتقادی ندارم.حتی شرایط روحی میتونه تمام فاکتورهای بالا رو بهم بریزه.مثلا من وقتی توی داروخانه درگیری کاری داشته باشم و عصبی باشم نمیتونم مگاماره رو بزنم فقط وقتی شنگول باشم مگاماره میاد وسط.خلاصه هر گل یه بویی داره
شبتون آرام و بی دغدغه
22 دی 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : محمد ح. علیرضا ر
دستریزش رو میتونید از سایت معروفی که اولش t داره یا همون سایت دستریز تهیه کنید
22 دی 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد ح. مهدی نقیبی
همون سايت معروف دستريز مگاماره رو داره ميتوني تهيه كني. يكم بين كامنتا بگردي اسمشو پيدا ميكني . منم اول زياد ترديد داشتم ولي بلاند باي كردنم و راضي هستم. عطراي خنك مثه عطراي گرم نيستن كه هم ماندگاري و پخش خالي داشته باشن هم رايحه ي واو داشته باشن. با توجه ب تحقيقاتي ك من داشتم كاري ك بازخورد خوبي داشته باشه و ماندگاري و پخش عالي همين مگاماره. دو كاره ديگه ي اين برند هم تست داشتم واقعا عالي بودن .نوهصدو نوزده هشتصد و بيست وشش بيست و چهار چهل و هشت. كمك خواستي در خدمتم براي دستريز.
22 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : محمد ح. صادق اف
سپاس از شما و همه دوستان
23 دی 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالار كلوچه ارژنگ بوترابی
درود

جنتیلومو و مفیستو هر دو عطرهای مرکباتی هستند ولی جنتیلومو فضای تازه تر و مدرن تری داره ، نت رز در جنتیلومو مثل مفیستو سرکش نیست و به نظرم بنفشه آرومش کرده ، درکل فضای مرکباتی در جنتیلومو به فضای فلورال میچربه .
نکته مهم : فضای مفیستو خیلی تکراری شده و ممکن هست با کارهای ارزان قیمت مقایسه شود ( به جز سیلور مانیتن واتر کرید)

مگاماره و فوکونرو هر دو فصای بوی دریایی دارند و بسیار خوشبو ،
مگاماره تداعی کننده دریا با بوی جلبک و نمک دریاست ،
فوکونرو تداعی کننده نسیم خنک ساحلی ( سواحل مدیترانه که به همراه بوی مرکبات و گلها هست) و نمک دریایی هست
اما!!!
مگاماره پخش عالی و ماندگاری خیلی خوبی داره
فوکونرو پخش خوب و ماندگاری خیلی خوبی داره

حرف آخر : از بین جنتیلومو و مگاماره هر کدوم رو بخرید برنده اید و پیشنهاد بنده هر دوی اونهاست
23 دی 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : صادق اف mehrdad
دوست عزیز‌ من همه عطرایی که گفتی به جز فوکونرو رو تست کردم خودمم مفیستو دارم بوشون خوب و ماندگاری و پخش خوبی دارن به نظرم پخش زیادشون بعد از به مدت واست خسته کننده میشه رو همین حساب الیسیوم اووم کولون از روژا به نظرم انتخاب خیلی بهتر و سیف تریه با اینحال به نظرم دوستان درست میگند و اگه کل دنیا هم جمع شدن و عطری‌رو پیشنهاد دادن بدون تست به هیچ وجه نخرش
23 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : رضا احمدی ایرن
آفرین
21 بهمن 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران

10
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
نوشته ی دوم بعد از تست دوم
این یکیو یادمه ساحل چمخاله بود
و آخرین باری بود برای من که مادرم اجازه دادن برم توی آب:)
آخر های مرداد بود و با چند تا از اعضای فامیل تصمیم گرفتیم بعد از ناهار بریم ساحل. زیر انداز و خوراکی و میوه و.. بار زدیم و رفتیم.
این بار اون پسر خاله ام که بچگی باهاش تو باغچه دنبال گنج می گشتم هم بود.
طبق معمول همیشه از ذوق زیاد رفتم توی دریا و یکم شنا کردم.
پسرخاله ام هم در حد اینکه پاهاش خیس بشه اومد توی آب و چند دقیقه بعد هم رفت.
من دور تر شده بودم، خیلی دور تر
پسرخاله ام با داد: نازنین بیا بیرون داریم میریم
من کاملا بی توجه، انگار با دیوار بود
دوباره: نازنین داریم وسایلو جمع می کنیم بیا بیروون.
من به خودم جواب دادم: نمیام خودتو خسته نکن.
سه چهار دقیقه به همین منوال گذشت، انرژی گرفتم حسابی. روحم تازه شد.
همین که برگشتم دیدم مادرم دارن اشاره می کنن که برگردم. همین که یک لحظه پام و گذاشتم روی شن ها و اومدم برم جلو، زیر پام خالی شد و رفتم زیر آب.
یه مشت آب و شن و نمک رفت توی بینیم و تا مغزمو سوزوند. خودمو کشوندم بالا و به زور جلوتر رفتم. زیر پاهام مدام خالی می شد و من انگار توی یه دنیای بدون جاذبه، معلق بودم.
انگار فرکانس دریا داشت گوش ها و مغزمو سوراخ می کرد و از اون طرف به چشم می دیدم که مادرم چقدر ترسیده و من انگار توی یه فیلم کند شده داشتم بازی می کردم.
دریا: می مونی یا می ری؟
_ماماانم! بابااام! ولم کن. اونا یدونه بچه بیشتر ندارن. مامانم جواب بابامو چی بده؟ ولم کن..
دریا پوزخند زنان و خشک: (می دونستم نمیای) اوکی به سلامت.
بعد با دستش محکم زد پشت کتفم و منو جلو فرستاد. یک لحظه تمام بدنم تحلیل رفت، با بدنی خالی از انرژی خودمو کشوندم به ساحل. پیش مادر رنگ پریده ام. دست هاشو بوسیدم و گفتم: چرا ترسیدی؟ چیزی نشد که، من داشتم شنا می کردم.
_داشتی غرق می‌شدی؟؟!!
_نه عزیز من غرق کجا بود، یه لحظه زیر پام خالی شد. وگرنه من داشتم شنا می کردم..
_بگو مرگ من راست میگی. بگو جون من چیزیت نشد..
_مادر سر هرچیز که قسم نمیخورن. جون خودم چیزی نشد، آروم باش توروخدا، بخدا خوبم...
مادرم آروم شد، اما من تا خود ویلا نا آروم بودم..
گوالتیری عجب موجودیه!
مگامار: بار اول آرامش و بار دوم اضطراب. سری بعد حتما خودت با دست های خودت خفم میکنی نه؟ بگو لطفا تعارف نکن..

اما یه چیزی فهمیدم
اونم این بود که، من هرچقدر هم عاشق و شیفته ی دریا باشم نمی تونم به خودم لقب پروانه رو بدم.
پروانه جز شمع هیچی نداره:) همه ی زار و زندگیش همون شمعه. من اما چیزهای خیلی مهم تری دارم، تعلقاتی که هیچ وقت نمیتونم ولشون کنم. خانواده:) فرشته های زمینی:)
نه نه من اصلا نمی تونم پروانه باشم. شاید مرغ سحر نسبت مناسب تری باشه برای من..

در آخر این شعر تقدیم به شما🍃
ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز
کان سوخته را جان شد و آواز نیامد
این مدعیان در طلبش بی خبرانند
کان را که خبر شد، خبری باز نیامد

02 بهمن 1401 پاسخ تشکر
39 تشکر شده توسط : منوچهر محمد جواد رضوانی
لذت بردم از قلم زیباتون و توصیف بسیار خوبِ ساخته ی گوالتیری مجنون.

به این میگن یه ریویو درجه یک با امضای منحصر به فرد

سلامت باشید و برقرار.
03 بهمن 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : کامبیز سخی Ahmadreza
سلام و عرض و ادب خدمت سرکار خانوم نازنین
در ابتدا لذت بردم از خاطره زیباتون ذیل این عطر، یک سوال از شما و دیگر عزیزان این جمع داشتم
شما به پخش بو و ماندگاری این عطر ۹و ۱۰ دادین،میخواستم بدونم چند پاف از این عطر پخش بو قوی داره
ممنون از محبتتون
03 اسفند 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 علی رشوند
سلام و مرسی آقای مددی و آقای ایلیا
لطف دارید به من
مگامار با این حجم از ماندگاری و پخش بو یک سوم پاف فکر میکنم کافی باشه:) شوخی میکنم:)
سقفش رو سه پاف در نظر بگیرید. چون رایحه اش جوریه که برای شخصی که این عطر رو پوشیده، بعد از مدتی کلافه کننده خواهد بود.
مثل دریا
همه از تماشای اون لذت میبرن اما اگه کسی مدت زیادی در دریا به سر ببره و قایقش رو به دور دست ها ببره، دریا زده خواهد شد:) انقدر رایحه اش ماندگاره که دریا زده میشید:)
مراعات شمارو نمیکنه ابدا:) اما در حد همون دو سه پاف، رایحه اش شامه ی اطرافیان رو نوازش خواهد کرد، به زیبایی.
03 اسفند 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : محمدرضا IRRO

درود
يك مدت من ازين كار فراري بودم زيااااد ،البته قبلش ميمردم واسش.
امروز دلم ميخواست تكليفم باهاش روشن شه. پوشيدمش..
يك پاف روي ساعد راست و يك پاف روي ساعد چپ همراه استين كوتاه بدون اينكه روي پارچه ي لباس بزنم. واقعا لذت بخش و زيبا بود، اون حس نفرت كه گاهي سراغم ميومد اصلا ديگه نمونده بود.احساس ميكنم روي پارچه تغيير رايحه داره و بهترين حالت استفاده فقط روي پوست هست به نظرم.
چقدر خوبه كامنت ها داره به سمت همون روزاي خوب برميگرده.
خوشبو باشيد 😉
06 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : Rezvani Mahmoudreza ganjali
عطرگرام هم زیبا شده ،
خدا رو شکر میتونیم ما هم عکس بذاریم..
07 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : عباس روح‌الامین شهریار
سلام و عرض ادب سالار گرامی و دوستان عزیز عطرافشان
علت این مساله که روایح بر روی اجسام(اعم از پوست، کاغذ بلاتر، پارچه و ‌‌...) تفاوت در نوع رایحه پیدا میکنه چیه؟ مایلم کمی تخصصی تر دوستان نظراتشان را بفرمایند.
08 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر علوانی سولماز
دوست عزیزم جناب شکیب
سلام
چندین سال پیش ماده ای اختراع کردم برای نمای بیرون و داخل مجتمع ها .
بدستور استاندار چند نقطه از مهمترین نقاط شهر را ازین ماده زدم در حالیکه شرکتهای ایتالیایی ، آلمانی ، ژاپنی و ترکیه ای موفق نشدند به جلب نظر کارشناسان میراث فرهنگی .
پس از یکسال مرخصی ی بدون حقوق از شرکت سد سازی و جلسات مداوم هفتگی با استاندار و یازده شهردار اصفهان که قرار شد تمامی ی اتوبانهای اصفهان ازین ماده استفاده شود و به گفته ی استاندار وقت بنا بود نفر اول استان شوم از ثروت ، شدم نفر اول از فقر :))
تا پای قرارداد رفتیم اما جناب احمدی نژاد با انتخاب و سپس حذف بودجه دگرگونی ایجاد کردند :) حزب مخالف هم قبل از رفتن گفتند فلانی این حوالی پیدایت نشود !!
فقط به به و چه چه و جناب مهندس مخترع نابغه و دیدار وزرا و سناتورهای مجلس و عکس یادگاری و فیلم برداری و ... نصیبمان شد که ریالی ارزش نداشت :)
تا دوست کرا خواهد و میل اش به که باشد
حال چرا این را گفتم ؟
طلاعات بسیاری از ضریب نفوذ مواد مختلف کسب کردم در این ماجرا .
داستان نفوذ ( ماندگاری ) و انتشار مواد ( پخش ) عطرها نیز از همین قواعد پیروی میکند .
عطر را بر هر ماده که بپاشید بسته به ضریب نفوذ ، خلل و فرج ، دما و پذیرش یا عدم آن سطح از آن ، ماندگاری و پخش اش دیگرگون و مختلف میشود .
این از پرفورمنس .
حال چرا عطرها در سطوح مختلف تغییر رایحه میدهند ؟
نت های هر عطر ( مولکول ها ) طبق فرمول عطار باید با سرعت مشخصی از سطح جدا شوند و به بینی ی ما برسند .
حال هر سطح دمای خود و فرمول خود دارد در اجازه ی انتشار هر کدام از نت ها ( مولکول ها ) ی آن عطر خاص !
و وقتی ترتیب نت ها در جداسازی و رسیدن به بینی ی شما تغییر کند ، پر واضح است که حس بویایی ی شما به ترتیب دیگری آنها را حس و تحلیل میکند و در کل رایحه یا پله های آن عطر دستخوش تغییر میشود .
به همین خاطر است که عطرها را بر بلاتر تست میکنند که استاندارد این کار است و رایحه ی عطر را طبق فرمول عطار به شما تحویل میدهد .
امید که مفید باشد :)
09 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : عباس بهرامی علی رحیمی
درود
متاسفانه در اين مورد اطلاعاتي ندارم🙂
09 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Sepehr s اشکان حدام
سلام.
یک چیزی که مطمئنم نقش خیلی زیادی در عوض شدن رایحه روی لباس داره، باقی موندن مواد شوینده روی لباسها هست که بستگی به جنس لباس و نوع شستشو تاثیرات متفاوتی میگذاره. من وقتی لباسشویی رو در حالت آبکشی سریع میگذارم، لباسها پس از شسته شدن و خشک شدن، کاملا بوی مواد شوینده میدن - که معنیش اینه که مواد شوینده در بافت لباس وجود داره. در این حالت امتحان کرده ام و دیدم هر عطری که به لباس بزنم رایحه اش عوض میشه و یا بدبو میشه. درحالی که همون لباس رو وقتی نو بود و اولین بار بهش عطر میزدم چنین مشکلی نداشت، یا وقتی موقع شستشو خوب آبکشی بشن باز هم این مشکل رو ندارن. میدونیم که مواد شوینده اصلا طراحی شدن برای حل کردن و شکستن مولکولهای مواد مختلف. همینطور آفتاب هم تاثیر مشابهی در تجزیه و شکستن مولکولهای مواد موجود در عطر و در نتیجه تغییر رایحه عطر داره. به همین دلیل قرار گرفتن پوست یا لباسی که عطر روی اون زده شده در زیر نور آفتاب تاثیر مخرب روی رایحه داره (و البته قرار گرفتن شیشه عطر در معرض آفتاب).

احتمالا تفاوت ساختار ریز مولکولی مواد مختلف هم میتونه یک عامل دیگه ای باشه. شاید بعضی از مولکولهای عطر مثلا با مولکولهای لباس اکریلیک چسبندگی بیشتری داشته باشن تا لباس پنبه ای، در نتیجه بعضی از نوتهای عطر رهش آهسته تری داشته باشن و بعضی ها رهش سریعتر ، درنتیجه ترکیبی از نوتها که عطرساز انتظار داشته، با نسبت متفاوتی به مشام شما برسه و رایحه عوض بشه.
11 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : احمد شجاعی آماتور 2
احتمالا همون دلیلی که باعث میشه در کروماتوگرافی کاغذی، مواد محلول در یک مایع فواصل مختلفی رو در کاغذ طی کنند و نفوذ کنند، اینجا هم باعث میشه که مواد مختلف تشکیل دهنده عطر، چسبندگی های متفاوت و عمق نفوذ های مختلفی رو در کاغذ بلاتر، پنبه، اکریلیک ... داشته باشن
11 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : مهریار Perfumex

دوستان عزیزم سلام
بر اساس تجربه ی شخصی ام ، عطرهای گوالتیری ( همه ی آن تعدادی که تا کنون تست کرده ام ) بر اساس استفاده بر پوست تنظیم شده اند .
همه میدانیم که پرفورمنس عطرها بر پوست یا پوشاک ( الیاف مختلف ) گوناگون و مختلف است .
هر برند بر یکی از این دو نظر دارد و شیمی ی عطر خود را بر یکی از این دو منطبق میکند .
گوالتیری تا آنجایی که من تست کردم نظر بر پوست دارد . پرفورمنس عطرهای او بر پوست تعادل بسیار بهتری دارند . و از آن مهمتر ، خروجی ی رایحه بر پوست بسیار زیباتر و پرتاثیرتر است !
او بر حرارت و چربی ی پوست ازین باب حساب کرده است و چون عطرهای او درجه ی کیفی ی مطلوبی از مواد متشکله ی آزمایشگاهی یا بقول عامیانه سنتتیک هستند در ادغام با پوست ( زنده ، طبیعی ) مکمل عمل کرده ، معادله با این فرمول ، تکمیل و خروجی با پرفورمنسی کامل عرضه میشود .
خود نیز میتوانید براحتی این ادعا را آزمایش کنید . از دیگران کمک بگیرید چه با تست بر پوست ایشان و حس بویایی ی خود یا بالعکس
پاسخ این آزمایش برای من اثبات این مورد بود که عطرهای گوالتیری همگی برای استفاده بر پوست طراحی و ساخته شده اند و الیاف ( مختلف ) تغییراتی کلی را در نحوه ی بازپخش نت ها و زمان انتشار و طول پخش آنها ایجاد میکنند که در نتیجه ی کلی ( حس بویایی ی آن نت ها ) تاثیری بسزا و مختلف دارند !
خشکی و چربی ی پوست و تراکم و رطوبت هوا نیز بر پرفورمنس آنها تاثیر دارند لیک کمتر از دیگر عطرهای همگروه خود در دیگر برند .
این نتیجه ی آزمایشی تحقیقاتی بود که بجهت استفاده ی بهتر و مطلوب تر شما دوستان عزیزم از عطرهای گوالتیری تقدیم شد .
امید که مفید باشد :)
07 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : عباس بهرامی منوچهر
توضیحات عالی و کاملا درست
12 آبان 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک کامبیز سخی

سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم🙏

اورتو پاریسی مگاماره ، عطری معتدل و اروماتیک با بن مایه ی آب دریا و عنبرگریس است که با ایده های نابِ گوالتیری بولد شد و ترکوند،
بیس اکواتیک و دریایی اش از این فضاهای شسته رفته و ملیح که اکثرا با خیار ، بنفشه و هندونه فضاسازی میشه نیست ، در اینجا کالون و بنفشه سینتتیک وظیفه بازسازی رو ایفا میکنند .
بنفشه در اینجا سنتزی و در واقع ایونونِ که ممکن برخی با مگنولیا اشتباه بگیرنش .

۱- پرفورمنس خوب ۲- اعلام نکردن هرم بویایی = این دو گزینه خیلیا رو برای خرید وسوسه میکنه ، شخصا وقتی دیدم هرم بویایی اعلام نشده خوره به جونم افتاد که تستش کنم .

انصافا عطر خوبیه ، رایحه تقریبا سیف با پرفورمنس خیلی خوب در قیاس با عطرای خنک و ملایم داره ، اکثرا از عطر همین رو میخوان و شاهدیم اغلب نظرات ذیل مگاماره به پرفورمنس پرداختن .
با اینکه عطر خوب و خوش ساختی هست ولی رایحه واو و شگفت انگیز نداره که بگم ادمو میخکوب میکنه ، شاید اگه پرفورمنسش معمولی میبود تا این حد بهش توجه نمیشد ، رگه های اکواتیک و نیمه شور اون رو حتما در کارای دیگه حس کردید .

گوالتیری یه جین نتِ سینتتیک در هرم مگاماره جا داده ، اما سه تا نُت صحنه گردانِ اصلی مگاماره هستند و الباقی نت ها بعنوان اصلاح کننده و مخلوط گرها برای ایجاده یک بوی اکواتیکِ خاص و نیز انتقال حس دریایی و همراه کردنش با بیسِ اروماتیک ، خزه ای ، سیتروسی و فلزی با بستر اصلی همراه شدن .

کالون و بنفشه را بن مایه و ارپژ اصلی هرم قرار داده و برای اینکه توهمی از دریا ، شنهای نمکین و چوب های کثیف و ابخورده ی لبِ ساحل رو بازسازی کنه خیلی استادانه امبروکس را با کالون و بنفشه همبستر و با لایه ای سبز و جلبک مانند روی اون رو میپوشونه ،

رایحه ی اُزنیک ، اکواتیک ، چوبی نمکین ، معدنی و مشک مانند کالون و امبروکس با سبزینه ی ارومات ، کثیف و جلبکی آمیخته و به زیبایی همدیگرو تکمیل و حسی ناب از ساحل دریا رو بازسازی میکنن .
گوالتیری در اینجا دوز خیلی کمی از لاکتون و آلدهید را چاشنی امبروکس میکنه تا با ایجاده فضاسازی ، حسی از عنبرگریس طبیعی را القا کنه ، شخصا این قسمت را برگ آس مگاماره میدونم ، در فازه میانی اگه تمرکز کنید امبروکس انگار صیقل میخوره و خیلی نرم و آهسته، لایه نازکی از لاکتون و الدهید را روی خودش میکشه .

این وسط علاوه بر فضای اکواتیک ، جلبکی و حس نیمه شور و چوب نمکینِ کناره ساحل ، نت هایی دیگه ای نیز در دوز پایینتر ایفای نقش میکنند 👈 گریپ فروت ، لاوندر ، نعنا، اوکموس ، لینالول ، ایزو ای سوپر ، الدهید ، لاکتون ، ماسکن ...

مگاماره ملغمه ی دریایی ، ازنیک ، نیمه گلی و سیتروسی کالون ، بنفشه و گریپ فروت را توی بستر مشک مانند ، معدنی ، نیمه دودی و چوبی امبروکس باز میکنه و با حسِ اروماتیکِ لاوندر و لینالول همراهش میکنه و فضایی اکواتیک ، جلبک زده ، نیمه کثیف و نیمه فلزی را رقم میزنه .
سیتروس در کناره کالون و ایونون در واقع برای جلا و طراوت دادن به حس دریایی استفاده شده .

ساحلی ارام بعداز یک طوفان سهمگین ، قلوه سنگ های جلبک زده و قایق شکسته و اب خورده ای که کنج ساحل افتاده و ته بوی چوبِ نمور ، نمکین و پوسیده اش که روش خزه و جلبک خشک شده نشسته به مشام میرسه ،
در بیس نت رگه هایی کمرنگ از ایزو ای سوپر که تمی سدروس مانند دارد بعلاوه ته بویی از مشک رو حس میکنم ، این بیس روی رایحه چوبی ، نمکین و تمیز امبروکس سایه میندازه و بهش قدرت میده .
رایحه ی سبز و خزه مانند، جلبک زده ، کمی کثیف ، کمی پودری و چوبی نمکین که با نسیمِ ملایمِ آب دریا ، شن های ساحل و ته مایه ای انیمال همراه شده و شامه را جلا میدهد ....،

این بستر را تا انتها با کمی فراز و نشیب داریم و میتونم بگم فراز و نشیب و تغییر نت های این عطر به دمای پوست ، موقعیت مکانی و محیطی که قرار داریم خیلی ربط داره و شخصا در فضای بیرون که خیلی سرد نبود بیشتر از مگاماره لذت بردم چون رایحه بخوبی روی پوست باز و به مرور وارده فاز تغییر شد .

عطرای اکواتیک خیلی باب سلیقه من نیستند ولی نمیتونم منکر خوش ساخت بودن مگاماره بشم .

باتشکر از مدیریت محترم🌹🙏
باتشکر از دوستان محترم ، پایدار باشید .
یا حق 🙏
11 بهمن 1400 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : nazanin 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
از شهریار و حسین عزیز که پیام دادن و عزیزانی که پیامشان بخاطره حواشی پیش امده و قفل شدن نظرات ذیل عطر رانس ایگل منتشر نشد و مدیریت محترم زحمت کشیدن به ایمیل شخصی ام انتقال دادند ممنون هستم 🌹🙏، عزیزان دل به روی چشم بحث را کش نخواهم داد و سعی میکنم از این به بعد فقط و فقط به بررسی عطر بپردازم .
( از اشتراک پیام در صفحه مگاماره عذرخواهی میکنم گویا نظرات ذیل رانس ایگل بسته شده )

کوچیک شما علیرضا👈💓
12 بهمن 1400 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : عبدالباقی وکیلی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود و شادباش علیرضا جان
میدونی که چقدر دوست داریم و عزیز هستی...
و میدونم که روزگار, چطوری همه مون رو زودرنج کرده...
تو دیگه فقط متعلق به خودت نیستی 😉
خیلی از شیفتگان عطر ,منتظر ریویوهای تخصصی تو هستن; همونطوری که توصیف های موشکافانه تو, به خرید خیلی ها کمک میکنه.
حضور عزیزانی مثل تو, architect, Dapper, IRRO, Marry, گلی خانم, فاطمه خانم, اقا مسیح, اقا ارژنگ, سلطان و خیلی عزیزان دیگه هست که گرمابخش محفل ماست.
بدون که قدردان وقت و عشقی که اینجا میذاری هستیم 🙂🌹
12 بهمن 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : صادق اف 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
علیرضاخان دوست و استاد عزیزم خیلی گلی دادا.
با وجود جوان بودن پختگی و دانش چشمگیرت در حوزه عطر مایه فخر و مباهات من و برابچ تیم باران است ، انتظار میره از حواشی دوری کنی و روی پروژه باران متمرکز باشی.
امید که در آینده نزدیک روبان افتتاح را قیچی کنی.
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : صادق اف IRRO
درود بر شما neurostyle عزیز

از لطف شما بینهایت سپاسگزارم ، ولی باور بفرمایید بنده حقیر شایسته بودن در جمع بزرگان رو ندارم و من در اینجا کوچکترینم...
بزرگان دیگه ای هم باید به اون جمع اضافه کرد : جناب سخی ، جناب احمد زاده ، جناب افتخاریان و جناب قهرمانی و دیگر عزیزان ...
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 mehrdad
درود 🌹🙏 ، دکتر دادجو و مهرداد عزیز از پیام دلگرم کننده شما بزرگواران ممنونم و باعث افتخاره که در خدمت شما عزیزان باشم و از تجربیاتتون استفاده کنم .
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : صادق اف 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
ایرج روحانی عزیزم
تو چه قلب بزرگی داری !
آقای محسن دادجو از دوستان قدیمی ی ما هست در این خانه .
دیروز که پیامشان را خواندم ، ناراحت شدم از یک موضوعی . میخواستم نقدی به نظرشان الحاق کنم لیک چون نام حقیر در جمع نبود کوچکترین شکی نداشتم که نقد ام به اشتباه تفسیر خواهد شد !
در ابتدا عرض کنم که اتفاقا و راجع به شخص خودم حق کاملا با ایشان است ، زیرا حضور یا عدم حضور حقیر توفیر زیادی در این جمع بزرگ ندارد .
اما چنین پیامهایی خوب اند بشرطی که یا اسمی مقیود نباشد یا نام همگان خانواده حاضر باشد .
دیروز آخرین نفری که عضو این خانه شد ، چه کسی بود ؟
خانم یا آقایی که این منزلگاه را پسندیده و اعضایش را به مهر ، منتخب کرده و سپس زحمت عضو و حضور به خویش داده و به همه ی ما سلام گفته نیز ، از اعضاء مهم این خانواده است و هنگامی که نام خویش نمیبیند ، دلسرد میشود و احساس میکند حضور اش هیچ اهمیت ندارد !
حال اینکه با حضور ایشان است که حضور ما معنی پیدا میکند .
مباد که دلی بشکند !
که اگر شکست و حضور به عدم حضور منجر شد ، پس اینگونه پیامها نه تنها به این خانه کمک نکرده است که ضرر نیز زده است !
عرض کردم که جناب دادجو از رفقای قدیم است و کوچکترین شکی به خیرخواهی ی ایشان به جهت صدور دلگرمی و پخش عطر مهر بر ایشان وارد نیست که ایشان را مدتهاست که میشناسیم ، لیک عرض بنده در خصوص اینگونه نظرات است .
آنهاییکه عضو نیستند و فقط میخوانند ، بسیار مهم اند از باب حضور ، چه رسد به شخصی که همین دیروز همخانه و همخانواده ی ما گشته ست به زحمت حضور !
ازین منظر درود میفرستم به تمامی ی حاضرین این خانه و خوشحال ام که این خانواده روز به روز بزرگتر و منسجم تر میشود ، باشد تا ببینیم که این خانواده ، بزرگترین در کشور شده اند .
ایرج عزیزم ، قلب بزرگ ات را پاس و بر تو درود میفرستم .
با ارادت
عضو کوچک این خانه
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : عباس بهرامی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
با سلام تشکر
من واقعا به خودم میبالم که این شانس و افتخار به من داده شده که میتونم این دست نوشته های به غایت زیبا را بخوانم و به معلومات خودم اضافه کنم.ممکنه به لحاظ سنی از اکثر عزیزان بزرگتر باشم ولی به لحاظ تجربه و سواد عطر شناسی به گرد پای هیچکدام از شما عزیزان نمیرسم.اینکه اسم من در کنار این بزرگواران باشه خجالت میکشم.و اینکه در التزام رکاب این عزیزان تلمذ و شاگردی میکنم برای من نهایت خوشبختی هست.بنده درین حد که بتوانم عطری را که خودم دوست دارم به جهت برخورداری سایر عزیزانی که ممکنه از مد نظرشان دور بوده معرفی کنم کفایت می‌کند و حس میکنم درین حد ناچیز شاید بتوانم کمکی کرده باشم.
شبتون اسوده
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : صادق اف 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
جناب Neurostyle عزيز
درود بر شما
جسارتا طبق عادت هر روزه در حال مطالعه ستون نظرات و استفاده و يادگيري بودم كه با اين متن جنابعالي برخورد كردم. واقعا شرمنده شدم از لطفتون. حضراتي كه نام برديد به همراه شما و سايرين بر گردن يكي مثل من حق استادي و بزرگي دارن. لايق نيستيم قربان.
در عطرافشان بر خلاف ساير همتايان فضاي مجازي هم عنصر تبحر و تخصص موج ميزنه هم تكثر آرا و سلايق، هم احترام متقابل در سايه نظارت مسامحه آميز مديريت بزرگوار كه با صعه صدر مثال زدني اين فضا رو هدايت ميكنن. دست مريزاد داره واقعا.
در اين بين با اينكه شخصا در برخي موضوعات فرعي با عزيزاني مثل مسيح بزرگوار، استاد سخي سخاوتمند، جنابان روحاني و بوترابي همينطور سركار خانم گلي، سركار خانم خاتون و سركار خانم فريده هم نظر هستم، ولي فكر ميكنم ساير اساتيد از جمله سركار خانم آلاليتا، سركار خانم فريماه، جناب آقا عليرضاي گل و با دانش ما، جنابعالي، جناب افتخاريان، جناب شوشتري، سلطان عزيز و صريح الهجه، جناب Ghazavi كه به نظرم هميشه قلب موضوع رو به درستي مطرح ميكنند، جناب آرشيتكت و آقاي معماري و بقيه عزيزان سمت استادي دارند اينجا و من عددي نيستم در برابر آگاهي ايشون.
باز عرض ميكنم كه استاد شماييد و نبود يكي مثل من تاثيري در گرما و رونق اين محفل معطر نخواهد داشت.
13 بهمن 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : صادق اف 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود بر آقا کامبیز و سایر عزیزانی که علاقمند به عطر و عطر افشان هستند.
یه توضیح کوتاه بدم تا خدای ناکرده برخی عزیزان دلخور نشن. راستش اسم بردن از همه عزیزان سخت هست و اگر بنده اسم همگان رو نبردم، به جهت این بود که حضور ذهن نداشتم و فرصت بررسی همه آرای باارزش دوستان رو ندارم. لذا عذرخواهی میکنم چنانچه نام برخی از شما دوستان رو ذکر نکردم. قطعا من هم از بزرگواران حاضر در حال یاد گیری هستم و این گفت و شنودهای مسرت بخش، انگیزه ای میشه که گهگاهی فرصت کنم و در جمع شما خوبان باشم. سعی میکنم حتی الامکان، فقط برداشت شخصی ام رو از از عطرها به اشتراک بذارم شاید که برای برخی ها مفید باشه. به ندرت پیامی خارج از این عادت مینویسم که مبادا دلی رو آزرده کنم.
قطها هر کسی که از سر دلسوزی، حتی توصیه ای بس کوتاه در این سایت ارزشمند قید میکنه، شایسته تشکر و قدردانی هست...
آرزو میکنم که چه عزیزانی که پیشتر به ایشان اشاره شد و چه بزرگوارانی که از قلم افتادن عذر بنده رو بپذیرن. برای همه شما عزیزان شیفته عطر، شادی و سلامت آرزو میکنم 💐 💝
14 بهمن 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 سعید رضایی شوشتری
درود بر محسن دادجوی گرامی
منکه عرض کردم آقا !
شما که قدیمی هستید و به خلقیات شما اشراف کامل هست خداراشکر .
شکی نبود که اینچنین است .

آنقدر خاک خوردگان این خانه پرشمار اند که نام بردن از ایشان طومار میشود .
حداقل یکصد نفر درین خانه حضور مستقیم دارند و حقی بزرگ که مدتهاست نعمت حضور دارند بر ما و در صورت نیاز پاسخگو اند .
اما برخی چون نامبردگان شما تلاشی مضاعف دارند که جای تقدیر دارند که منظور نظر شما نیز همین بوده ست .
بقول شما همه معطر اند .
و اما بله ! برخی علاوه بر بوی عطر ، رایحه ی خاک نیز میطراوند از بس که مشغول پاکسازی و گردگیری ازین خانه اند و بقول عامیانه خاک اش زیاد خورده اند :)
همین است که همه عاشق رایحه ی خاک باران خورده ایم :)
انشاله که همگی دلشاد باشیم و پر انرژی و کنجکاو کشوف روایح
14 بهمن 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : عباس بهرامی صادق اف
فقط لطفا بعد معرفی هر عطر بفرمایید برای چه محیط و جمع‌های مناسب تر هستن
همیشه از توضیحات و لطفتون سپاسگذارم
03 فروردین 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : صادق اف

7
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
5
طراحی شیشه
درود بر همه عزیزان
دوستان گرامی مگاماره یکی از روایح ماندگار خواهد شد
شک نکنید این عطر به این زودی ها قدیمی نمیشه و خب رشد قارچ گونه کپی ها هم از راه رسیدند و دوست داشتم یک نکته را به عزیزان عرض کنم
من عضو اولین کاربران این عطر هستم
نکته اول:شما با خرید کپی های اماراتی فقط نوت اول مگاماره را اونم با کیفیت قطعا نازل خریداری میکنید پس قطعا شما چیزی بیشتر از هاله ی بوی مگاماره دریافت نمیکنید
نکته دوم:متوسط قیمت مثلا مگارا از الحمرا بین ۱/۵ تا ۲ میلیون هست که این هزینه برای اماراتی ها در این ساعت و این نرخ ها بسیار اشتباه و غیر معقول هست و ارزش خرید بالایی نداره
نکته سوم:بنده چند ساله همنشین مگاماره هستم و هنوز ۵ میل ازین عطر هم استفاده نکردم پس با هزینه خرید یک مگارای الحمرا میتونید براحتی دکانت ۷-۸ میلی لیتری تا ۱۰ میلی لیتری تهیه کنید و لذت لمس لانچ اصلی را تجربه کنید
لازم هست پیشنهادی داشته باشم برای عزیزانی که به هر دلیلی با دستریزها حال نمیکنن
اسانسهای گرمی مگاماره که الان در فروشگاه ها موجود هستند هیچ تفاوتی با کپی های اماراتی ندارند و قیمتشون هم خیلی خیلی معقولتره
و همون نوت اول مگاماره را با پرفورمنس بهتری نسبت به اماراتی ها تحویل میدند قیمتشون هم گرمی ۸ تا ۲۳ هزار تومنه که در بهترین کیفیت باز قیمت بسیار بهتری از اماراتی ها با عملکردی بسیار بهتر دارند
توصیه:قطعا همون دکانت هست مگاماره اصلی یک فوت کوزه گری خاصی داره که تا بحال هیچ کسی با نسخ موفق به فریب شامه من نشده
اماراتی ها بسیار گران هستند و مطلقا ارزش خرید ندارند
در پناه حق
15 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : محمد ح. کامیار فخر
ممنون از راهنمایی شما بسیار عالی.....اگر پیجی چیزی دارید معرفی بفرمایید از اطلاعات شما بهره مند شویم
26 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Perfumex
درود بر شما جناب صادقی گرامی
دست روی دل ما گذاشتین مگر اجازه میده مشغله ها و کارهای روزمره؟متاسفانه باید بگم داشتن یک کانال یا پیج با حضور شما و همه اساتید عزیز در این سایت آرزوی بنده هست و ای کاش مدیریت عطرافشان در پلتفرم واتساپ یا تلگرام گروهی متشکل از جمع حاضر تشکیل میدادن که بتونیم بیشتر و بهتر با دوستان در ارتباط باشیم بنده فقط همینجا مشتاقانه متون دوستان را مطالعه میکنم و متاسفانه کلا ارتباطم با عطر همین پیج هست
از توجه شما کمال سپاس را دارم🌹
26 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : محمد ح. کامیار فخر
عرض ادب و احترام خدمت شما دوست فهیم و گرامی

بنده بسیار با شما موافق هستم خیلی وقت ها اگر هزینه بالا یا استفاده کمتر و مقطعی باعث بشه سراغ باتل ۵۰ الی ۱۰۰ میل عطر اوریجینال نرم ترجیح میدم یک دکانت ۵ الی ۱۰ میل از همون عطر تهیه کنم و از رایحه اصلی و با کیفیت و سالمتری بهره ببرم تا عطر های شرکتی مشابه. همچنین به نظرم برای تست عطرهای گران قیمت اگر سمپل کار موجود باشه که بسیار عالیست و اگر نه صرفا برای اشنایی با رایحه بالاجبار بسنده میکنم به اسانس های گرمی که با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به شرکتی ها ، میشه اونها رو تهیه کرد.
البته که عطر های اوریجینال زیر ۵ تومان بعضا بسیار ارزش خرید بالایی دارند مثل کارهای ایسی میاکه ولی خوب خیلی ها متوجه نیستند و هزینه گزاف بابت کارهای فیک و کم ارزش میکنن.
دانش هر چیزی و ادم داشته باشه میتونه با هزینه کم بهترین ها رو برای خودش و عزیزانش فراهم کنه. حداقلش اینه که ادم برای خرید هر چیزی با اهلش مشورت کنه :)
البته ناگفته نَمونه عطرهای اماراتی با اینکه بعضا بالاجبار و بخاطر شرایط اقتصادی سراغشون میرن (و بعضا خودم هم رفتم) بسیار مطمئن تر از عطرهای فیک هستن و چقدر تاسف میخورم مردم مشتاقانه حتی در خیابان های مرفه شهرمون (شیراز) از این دستفروش های عطر های فیک آخر شب استقبال میکنن !
به هر صورت واقعا بد شرایطیست ، این عطرهای برند و اوریجینال قیمت جهانی بالایی ندارند و برای قشر متوسط قابل خرید. اما وضع کشور ما چیز دیگریست...
ممنون از حضور گرم شما، در پناه حق.
18 خرداد 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Mehran 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

تصور کنید در یک روز نیمه گرم خرداد ماه یک نفر مگاماره استفاده کنه و با اون نشر خرافاتی بیاد و بنشینه کنار شما :) پرسپکتیو داستان چیه؟ حجمی شگرف از سبزیجات دریاییِ دم‌کرده، یک خط مرکباتی آهکی فلزی، بوی چوب‌های نمک‌سود و یک رگه‌ی انیمالیک که خیلی هم توهمی هستش. نتیجه؟ خاویر کرمنت :)

مگاماره خنک نیست. بیشتر معتدل و شدیدا شرجیه و نه یادآور دریا بلکه می‌خواد اقسام متروک، مسموم و نفرین شده‌ی آب‌های راکد رو بازسازی کنه. و این یک اتفاق نیست! آن چیزی که از برون‌گراییِ این عطر می‌شنویم ساخته‌ی ذهن مخاطب جادوشده است! گوالتیئری فتیش تماشاکردنِ طرفدارانش رو داره. بازیِ قدیمیِ عاقلِ کُل و عامِ سرگردان! این‌که ببینه سوژه با تمام ایهام، ابعاد مخفی، خرابکاری، روندهای تجربی و پیغام‌های زیرپوستی آثارش چطور برخورد می‌کنه و سلیقه‌ی جمعی چقدر می‌تونه روی واقعیت آثار هنری تاثیر بگذاره! و این اصل رو حتی در تهران زمانی که داشت از بلاماژ حرف می‌زد 'هم' اعتراف کرد‌!! گوالتیئری ایلان ماسک جهان عطره! مگاماره (که این خوانش کاملا هم اشتباهه) جدای از معانیِ مستقلی که داره یک اسم ترکیبیه! mega که غالبا در کدنویسی و... نمادی از اتمسفر اشباع، چگال و بسیار بزرگه بعلاوه mare که یک معنی اون دریاست! ولی در ریشه به جادو، سودازدگی، کابوس، خولیا، تیرگی، ساحره، فساد و... می‌رسه! این عطر قرار نبوده خنک و... باشه. این تصور جمعی بر اساس کدهای ارائه شده است! دریا نیست که شمارو تسخیر می‌کنه و بیخیالتون نمیشه!! قطعا گوالتیئری آدم باهوش و شروریه و من خودش رو دوست دارم :)

سال ٢٠١٣ یک مستند تقریبا شصت دقیقه‌ای با کارگردانی پاول ریگتر به‌نام the nose, zoeken naar blamage یا the nose, searching for blamage ریلیز شد. لژ نشین‌های فرقه‌ی گوالتیئری و مکتب نازوماتو می‌تونن درصورت تمایل این مستند رو به‌هرطریقی که خودشون می‌تونن گیر بیارن و تماشا کنن و اگر خواستن و سختشون نبود لذت ببرن :) اگر در موردش چیزی بنویسم اسپویل میشه دیگه جذابیتش از بین میره.

یک نکته‌ی گذرا درمورد خودِ اسمِ 'نازوماتو' هم بنویسم؟ البته میدونم که می‌دونید :) این اسم پیشه‌ی ژاپنی و... نداره. بلکه یک اسم‌مرکب ایتالیایی، متشکل از naso [نازو - بینی] و matto [ماتو - دیوانه، شیدا یا کسی که رفتارهای غیرمنطقی و سوداگرایانه از خودش بروز میده] پس نازوماتو رو میشه بینی دیوانه، دماغ کله‌شق، شامه‌ی خُل‌وضع... ترجمه کرد. یا بقول جلال آل احمد هرچیز که شما دوست دارید؛ بسته به میلِ مبارک :)
01 تیر 1401 تشکر
36 تشکر شده توسط : Rezvani Mahmoudreza ganjali
ساختار رایحه‌ی مگاماره به‌گونه‌ای است که بوییدنِ بیش‌ازحد و دائمِ اون شکلی از ابتلا رو در آدم ایجاد و حسی که به بار میاد مدلی از کلافگی، استرس و دلهره است. همچنین feeling a little blue! [اصلِ وجود استثنا فراموش نشه!] من مدت‌هاست که در مورد گوالتیئری، اهدافش، تریلرهاش، ترکیبات شیمیایی که استفاده می‌کنه و فلسفه‌ی فکری‌ش می‌خونم و مصاحبه‌هاش رو گوش می‌دم و... در مورد مگاماره از چندین نفر نظرخواهی کردم همگی حس‌های مشترک داشتن و بعد از مدتی کلافگی و پریشانی نقطه‌ی ثقلِ دریافتِ اون‌ها بوده! امیر محبی خیلی ظریف و زیبا نوشت : 'حس گیرکردن در حباب' حالا این‌که خیلی وقت پیش با یک مستر شیمی هم‌صحبت شدم و ایشان چه چیزهایی گفتند در مورد صنعت عطرسازی و عناصری که می‌تونه اعتیاد ضمیری ایجاد کنه و... بماند! من نوشتم 'ماجرا عاقلِ کُل و عامِ سرگردانه' یعنی دقیقا عطار آگاه از جریانه و مصرف‌کننده مبهوت در کُدهای ارئه شده! یک سری متوجه مقصود نشدن و فقط چندتا خمپاره‌ی پُر از متلک رو به سمت سرزمین ما شلیک کردند :) نوش! هيچگاه این خمپاره و هزاران این‌چنین ضربت رو پاسخ نخواهم داد زیرا ژنتیک من با فراموشی در تضاده و این شیشه برخی دست‌ها را به‌هیچ‌وجه نخواهد برید! اما کهنه ادیب حضرت لوندی می‌فرمایند : گویند رها کُنَش که یاری بدخوست،، خوبی‌اش نیرزَد به درشتی که دروست...! مطلع باشید صرفا رایحه‌ مدنظر نیست برخی افراد عطر رو خیلی سرسری گرفتن درصورتی که این‌طور نیست! عطرها مستقيما با نامرئی‌ترین ابعاد درونی بشر در ارتباط هستند. گوالتیئری میگه داستان سر کنترل و نیازه! در یکی از ویدئوهای ایشان (در لوکیشنی تقریبا فیوچر استایل) خیلی زیرپوستی با این جمله روبه‌رو میشیم!
Vital medical discovery for men: Make love with anyone you desire! as often as you want :)
من از آقایان تقاضا میکنم برای ما تفسیر کنن این جمله به کدوم پارت از ایده‌های فلسفی'جامعه‌شناسی برمی‌گرده و شعار کدام گتوی فکری است. سمت راست تصویر ما یک تک چشم می‌بینیم. این رو هم تفسیر کنید. به‌دقت چشمِ راستِ هراسان و متعجب. ربطی به فراماسون، سیتنزم، آنتی کرایست، جهان‌بینی، کنترل سرمایه و این توهمات نخ‌نما هم نداره! رئاله. مربوط میشه به یک نظریه و پروژه‌ی روانشناسی. زیر اون جمله‌ی اول یک نوشته‌ی نیمه کاره می‌بینیم که به a myth ختم میشه... اینم یک راهنمایی! [حال این‌که چقدر کد دیگه در این ویدئو هست بماند!] در آخر هم سرِ آقای دماغ میترکه :) love! چقدر به جزئیات توجه می‌کنید؟ معلومه هیچی :) [غالبا] من هیچوقت از این یکی چیزی نخواهم نوشت ولی همواره منتظر می‌مونم تا شما بنویسد! ولی وقتی اشاره کردم گوالتیئری ایلان ماسک جهان عطره مطمئن باشید کلی حرف پشتش هست :) و این یک توهم توطئه و از این دست چرندیات نیست!

به ایرج روحانی بزرگوار : ازت تقاضا می‌کنم با دقت و موشکافی بیشتر نوشته‌های من رو بخونی. به کلیدواژه‌ها دقت کن و اجازه نده احساسات بهت غلبه کنه :) برات جالب نیست که من یک نوشته ثبت کردم، شما و..! دو یا سه بار در نقض، ابطال و ضدیتِ مطلق اون مطلب نوشتید؟ بااینکه هیچ اشتباه آکادمیک یا قابل اعتراضی هم درش نیست! آیا حق دارم بگم عطر ایکس بدردنخوره یا نه؟ اصلا بوی گند میده! شخص برای سالومه شاهکار آرتیزان نوشت بوی ادرار میده! خب؟ حق نداره؟ چیزی که خودت هم چند روز پیش در پاسخ به کامبیز نوشتی! چه‌بسا من نگفتم به‌درد نخوره بلکه نوشتم چیزی که میگن نیست!! میگن دریاست. نخیر مردابه! :) جالب‌تر نیست که از نظرشما اگر خودتان واقعِ امور باشید هیچ محدودیتی برای بروز وجود نداره؟ آیا همین حق رو برای دیگران قائل هستی؟ مطمئنم که هستی. اما من اززمانی که برگشتم کیلو کیلو و خروار خروار احساس، انرژی، کمدی و شعر رو داخل شکم عطرهای مختلف ریختم هیچوقت کسی نگفت مرسی که داری به هنر رنگ و جلا می‌بخشی ولی تا یک بار با هدفی متعالی نقدی نوشتم (بازهم با تکیه بر کمدی!) بی‌شمار شمشیر کشیده شد :) هیچ ایرادی هم نداره. من میگم ما دنبال همین هستیم. گفتگوی حداکثری و ایجاد یک دیالکتیک جمعی! یعنی تو، او، ما به یک خروجی غنی برسیم... قرار نیست اینجا چیزی نابود بشه جانم. ما قراره کمی و فقط کمی از گفتگوهای کوچه بازاری فراتر بریم! همین. مرسی که همراهی میکنی. ولی میخوام مطلع باشی قضیه نه تخریب مگاماره بلکه اشاره‌ی گذرا به یک جریان مویرگی در هنر عطرسازی است! مگاماره فقط سابجکت شده! خلاصه ممنون بابت کنایه‌هات. این هم نوش می‌کنم :) توگویی زخم و ما به شهد تفسیرش کنیم و به‌راستی هرچه از دوست رسد نیکوست. سپاس فراوان.
02 تیر 1401 تشکر
27 تشکر شده توسط : منوچهر nazanin
درود مسیح عزیزم

همیشه با خواندن متن هایت به این فکر میکردم که چقدر توان و انرژی برای نوشتن آن صرف میکنی!
همواره سپاسگزار وقتی که برای اینجا میگذاری بودم و از شما تشکر میکردم.
از این که کامنت بنده شما را آزرده خاطر کرده عذرخواهی میکنم.
اما آن کامنت فقط ۴ خط است ، در آن ۴ خط هیچ باید و نبایدی ذکر نشده ، هیچ کلمه توهین آمیزی ذکر نشده ،
دقیقا برداشت بنده از کامنت جناب سالار و کامنت بعدی شما بود ،
چطور میشود عبارت «همه چی رو به کثافت محض میکشه» را به «آپگرید لذت» تعبیر کرد؟
قطعا کامنت ها مخاطب دارند ، همان کسانی که آن عطر را با لذت می پوشند.
خب این باعث تعجب بنده شد!
به خاطر اون عبارت بنده عطر مورد نظر رو از ذهنم پاک کردم چون تداعی مرداب و کثافت برام خوشایند نیست.

تکرار میکنم بنده در اون ۴ خط هیچ بایدو نبایدی رو ذکر نکردم و کلمه یا جمله توهین آمیزی ننوشتم .

کامنت شما ، کامنت دوست دیگری رو برای من یادآوری کرد که به من گفت : تو توی اون فضا چیکار میکنی؟

من بدخو هستم و درشتی میکنم ، اما در مقابل چی؟

به دنیای تاریک تنهایی خودم برمیگردم و نبرد با اژدهای تنهایی رو ادامه میدهم.

پایان مگامار ، پایان من در اینجا شد.

[EDITED] 1401/04/03 12:48
03 تیر 1401 تشکر
15 تشکر شده توسط : منوچهر فرشاد
درود بر شما
به نظرم‌ سو تفاهم شده،کسی جای شخص دیگری رو تنگ‌نکرده،هر کس می تونه نظر خودش رو بنویسه.
من واقعا تعجب می کنم چرا شما از دوتا کامنت ناراحت شدید.
هم می خواهید عطر مورد علاقه تون رو کنار بذارید و هم می خواهید اینجا مطلب نگذارید.
به عنوان یک مخاطب مطالب شما وچنتا دیگه از دوستان رو پی گیری می کنم:مسیح،کامبیز ،ارشیتیکت ،علیرضا جناب شوشتری ،بوترابی وخیلی از دوستان دیگه.
بودن شما اینجا لازمه ،مکدر نباشید.

[EDITED] 1401/04/03 13:15
03 تیر 1401 تشکر
14 تشکر شده توسط : منوچهر کامبیز سخی
درود. واقعیت توان و انرژیِ خاصی صرف نمی‌کنم :) برای من نوشتن مثل نفس کشیدن می‌مونه همون‌قدر ساده، همون‌قدر حیاتی! خیلی از این مطالب که تا امروز دیدی در ترافیک، بانک، کافه، حتی صف پمپ بنزین، مطب پزشک و... شکل گرفتن :) امممم ایرج پدربزرگ می‌گفت پوست زیر آفتابِ پُر سوزوگدازِ تابستان‌ آتش می‌گیره و با شلاق زمستان ترک می‌خوره. پس یادت باشه ظاهر هيچ‌وقت مهم نیست زیرا حاصل ایام، کژی سرنوشت و هزاران اتفاقه. آدم باید حالِ درونش خوب و قلبش بدون چروک باشه. حالِ درون تو عزیزم خوبه و قلبت چروک نداره. ازت می‌خوام آزرده خاطر نباشی. من فقط نوشته‌ی خودم رو بیشتر تشریح کردم و اصلا هیچ ناراحتی از شما ندارم جانم. / درمورد نوشتن و سوخت اتمی! ازت می‌خوام بهتر به خودت نگاه کنی. زیرا جزو کسانی هستی که برای بهتر نوشتن بیش‌از هرکسی تلاش میکنی. نسبت به قبل ادبیات نوشتاری تو کاملا تغییر کرده. امروز لطیف و شاعرانه‌تر می‌نویسی. سراغ استعاره میری... زیر عطر گوچی د وویس او د اسنیک همه‌ی ما دیدیم که یک سورئال دارک کمدی خیلی استاندار رو خلق کردی. تو دیگه خیلی خوب من رو می‌شناسی که هیچ‌وقت کلمات رو برای خریدن چندتا نگاه کثیف نمی‌کنم! پس این جملات واقعی و از صمیم قلب هستن. خلاصه ناراحت نباش و خودت رو از سوتفاهم دور کن زیرا اگر این‌طور نباشه ته داستان باز می‌رسه به آنه! تكرار غریبانه‌ی روزهايت چگونه گذشت وقتی روشنی چشم‌هایت در پشت پرده‌های مه آلود اندوه پنهان بود... با من بگو از لحظه لحظه‌های مبهم كودكی‌ات :) به‌به چه روزهایی. چه ساده از دستمون رفتن! جفت پوچ. دوستی باید مثل صدای نصرالله مدقالچی باشه :) سپاس.
03 تیر 1401 تشکر
29 تشکر شده توسط : Hani nazanin
درود بر مسیح عزیز
نوع نوشتار شما،نوع قلم شما نشون می ده که علاوه بر علاقه به عطر دستی بر نوشتن دارید واین -نوع نوشتار- نشان دهنده مطالعه زیاد شما هستش (کلی نوع نثر شمارو می گم) .
اگه خاطرتون باشه توی مدتی که مکدر شده بودید ‌زمانی اینجا نمی نوشتید جز اولین افرادی بودم که ازتون خبر گرفتم که چرا نیستید دیگه و چرا دیگه نمی نویسید.
بیایید همه با هم‌ از دیدگاه خود در مورد عطر بنویسیم،هر کس علایقی داره،هر کس نوع نوشتار (ادبیات )خودش رو داره این در نهایت خواننده هستش که از همه ی این نوشتارها باز خورد می گیره و می تونه انتخاب های بهتری داشته باشه.
بیایید از هم مکدر نشویم ،هر کس به هر نوعی اگه می تونه توی انتخاب عطر با نوشتار خودش کمک‌ کنه،دریغ نکنه.
یک جمله جایی خونده بودم اینجا هم می نویسم -زندگی کن وبگذار زندگی کنند...-.
ودر نهایت تشکر می کنم از سایت وزین عطر افشان که این فضا رو برای تبادل نظرات فراهم آورده.

[EDITED] 1401/04/03 22:21
03 تیر 1401 تشکر
15 تشکر شده توسط : امیر نظری محمود روحانی
مسیح عزیز سلام ،
وقتی که دانه ای کاشته میشه و شروع به رشد میکنه تموم آنچه که بر جانش تأثیر گذاشته در اینده تبدیل به شاخ و برگ هایی میشه که میشه ازش لذت برد یا متنفر شد. چیزی که مهمه اینه که شاخه ها همگی از یک ریشه هستند. نمیدونم چرا دوست نداری هویت اصلیت مشخص باشه.و حتی برای خودت هویت غیرواقعی جدید میسازی.خودت باش و ازاد بنویس و باور کن همگی بیشتر لذت خواهند برد وقتی پروفایل ایکاروس را ببینند .چه ایرادی دارد که همگی بدانند ایکاروس نیز نیاز به دیده شدن دارد . چه ایراد دارد که همگی بدانند ایکاروس از مگامار متنفر است . چه ایرادی دارد همگی بدانند قلم ایکاروس هنوز هم پررنگ مینویسد.
03 تیر 1401 تشکر
5 تشکر شده توسط : فریده.م صادق اف
سلام
ایرج جان به عنوان یکنفر درین گروه معطر فقط به لحاظ سن و سن و سن که از تو بزرگترم اصلا فکر ترک گروه رو نکن که واقعا از دستت دلخور میشم.کلا بحث و اختلاف نظر همیشه هست و بخصوص شما و تعدادی دیگر از دوستان که تجربه بالایی در عطر و عطر شناسی دارید و به شما درین گروه نیاز هست به هیچ وجه ترک گروه از طرف تو توجیه پذیر نیست.خیلی از کارهایی که بر عوام روا هست انجامشان بر خواص ناروا و محکوم است(درینجا لفظ خواص و عوام صرفا در حوزه اطلاعاتی و تسلط بر عطر و عطر شناسی است و تفاوتی را در هیچ جنبه ای دیگر شامل نمیشود).پس از ایرج عزیز به عنوان یک بزرگتر سنی اکیدا درخواست دارم که فعال باشی و دست از نوشتن برنداری این درخواست را از تماااااامی اعضا محترم عطر افشان دارم که بواسطه هر موضوعی گزینه ترک را به هیچ وجه مد نظر قرار ندهند.از تو دوست عزیز ممنونم که به عرض این بنده حقیر توجه میکنی و انجام می‌دهی.
فدای تو .
03 تیر 1401 تشکر
26 تشکر شده توسط : آماتور 2 ابوالحسن
درود. بله جانم کاملا با فرمایشات شما موافق هستم. درعین‌حال معتقدم چنین اتمسفری نیاز به چالش و مناظره داره. اما قطعا بر پایه‌ی احترامِ حداکثری و رعایتِ حدودِ حوصله‌ی جمعی. سَوای تمام این گفت و شنودها از شما می‌خوام به مگاماره و پیام‌های ردوبدل شده مراجعه کنید. از نظر من بسیار غنی‌تر از سابق شده و مطمئن باشید خریدار با اندیشه و تحلیل بهتری سراغ این عطر خواهد رفت. ایضا انرژی و جنب‌وجوش مجموعه هم چند برابر شد! چندین نفر از دوستان از چند فرهنگ و آداب فکری مختلف باهم به تبادل‌نظر پرداختند و اشخاصی که نظر منفی داشتند تازه شروع به نوشتن کردن! تمام این‌ها به نفع مجموعه، خریدار، خواننده، نویسندگان و... است. رفتار سران نباید به‌گونه‌ای باشه که شخص از نوشتن نظر متضاد امتناع کنه. مسئله‌ای که چند روز قبل دوست عزیزمان ایرج هم به‌دقت و درستی به‌آن اشاره کرد. سالار نوشت به‌تازگی برام کلافگی ایجاد می‌کنه ولی باتوجه به شرایط از نوشتن این مهم خودداری کردم! نبایست اینطور باشه. از لحاظ ادبی هم در بررسی، مقاله‌نویسی و نقد عطرها ما همیشه با بوی ادرار، تعفن، گنداب، فکال، فساد و... مواجه می‌شیم. نباید حس بدی درما ایجاد کنه. زیرا در نهایت مهم جهانی است درونِ ما در جوش و خروشه و لاغیر. سابق بر این در همین مجموعه نوشتم ژون کغلیو کبیر (jean kerleo) در آغاز بررسی اریجینال وتیور کرید می‌نویسه : بوی یک گونی سیب‌زمینی :) عادیه و نباید طرفداران یک عطر از این دست جملات و کلمات برنجند و یا غمگین بشن. البته اگر هم بشن نمیشه بهشون خرده گرفت. / فراموش نکنیم که تعالی همواره در هم‌نشینی تفکرات شکل می‌گیره. بین مردم این کشور دره‌ی تبادل‌نظر و دیالوگ ایجاد شده. باید بتونیم باهم کلی حرف بزنیم. گفتگو و واشکافیِ سوءتفاهمات تنها راه ادامه‌دار شدن یک سیستم فکری، اجتماع و... است. خلاصه جناب ابوالحسن از شما بابت این میانجیگری دوستانه‌ و بی‌طرف سپاسگزارم.


به جناب seil
درود. دوست ندارم هویت اصلی‌م مشخص بشه؟ مقصود محترم شما رو متوجه نشدم جانم. و نیز ارتباط تمام این‌ها با هومن. ولی در هرصورت اگر تعریف بود ممنون اگر تخریب بیشتر ممنون :)
03 تیر 1401 تشکر
30 تشکر شده توسط : Hani nazanin
واقعا چرا ؟؟؟
چرا اينقد به خودمون سخت ميگيريم ؟؟
هركسي نظري داره اگه غير اين بود كه الان هزاران مدل عطر نبود.
هر كاري يك سري موافق داره يك سري هم مخالف ، ولي اين دليل بر ناراحتي نيست و يا ما نبايد طوري برداشت كنيم كه فلان نظر مخالف توهين به ماست. من كه واقعا هيچي ازين دنياي عطربازي نميدونم و ادعايي ندارم ولي مشتاق يادگيري هستم ، خب چطور بايد ياد گرفت ؟؟ از شما اساتيد ، ايني كه بزاريد بريد نه تنها هيچ فايده اي نداره بلكه ضرر هم داره ، يكي مثل من حتي يك مورد رو از شما ياد بگيره و يا هر يك از دوستان، باعث بالا رفتن دانش و اگاهي در اين مورد خاص ميشه ، چرا ميخواين دريغ ش كنيد ؟؟
03 تیر 1401 تشکر
12 تشکر شده توسط : ابوالحسن صادق اف
چه داستان ها که ندارد این خانه بر دیده شدن !
چه مسابقه ای در ضمیر پنهان خود دارد :)
چه ماجراها که اتفاق نمی افتد
ایکاروس بیچاره !
خودش تاب نیاورد بر این احادیث و خموش شد
لیک داستان ادامه دارد
میدانید عجیب چیست ؟
اینکه ما ایرانیان قدمت هفت هزار ساله داریم بر یکتاپرستی لیک کماکان قهرمان بت سازی و بت پرستی ایم :)
ایکاروس چه میگفت و ما چه میگوییم !
عطرها چه میگویند و ما چه میگوییم !
ایکاروس بیچاره آنقدر ماجراها شنید که در آخرین پیامش بر ما نوشت :
من در هیچ کجای این داستان و با هیچ نام دیگر ننوشته ام و نخواهم نوشت !

مشک آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید
و ما جماعت عطرباز باید این را بیش از همه بدانیم
03 تیر 1401 تشکر
21 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
سلام و عرض ادب به کامبیز خان بزرگوار و عزیز:
کامبیز خان حال و روز شما ، حال و هوای امروز خیلی از ما هاست. دردی مشترک و غم انگیز. امیدوارم حال هممون خیلی زود خوب بشه.
ارادت
05 تیر 1401 تشکر
16 تشکر شده توسط : nazanin Mahmoudreza ganjali
سلام و احترام به همه دوستان عزیز عطر افشانیم:
اول از همه عرض تسلیت به کامبیز خان عزیز برای از دست دادن پدر بزرگوارشون و آرزوی صبر و بردباری دارم خدمتشون.
در ادامه میخوام درد و دلی با همه دوستان بزرگوار و عزیزم داشته باشم.من همیشه سعی در این داشتم که جو و فضای عطر افشان رو به کمک همدیگه آرام و دوستانه به پیش ببریم و در کنار هم با لذت عطربازی کنیم و حال خوبمون رو با هم به اشتراک بزاریم. مسیح و ایرج عزیزم هر دو بزرگوار و مهربان و بسیار بسیار با معلومات و غنی از هوش و هنر هستند. هر دو مینویسند و ما همگی لذت می بریم و استفاده میکنیم. ایرج عزیز با ریویو ها و منابع دقیقش همیشه کمک شایانی به سایت کرده و مسیح عزیزم نیز با دست نوشته های هنری و بازی با لغات روحمون رو جلا میده. همیشه تضاد بین سلیقه ها وجود داره و علی الخصوص حس بویایی که بسیار پیشرفته و پیچیده هست. بنابراین این نیمه تنش یا بهتر بگم چالش پیش آمده مطمئنا از سر هوش و ذکاوت بالای این دو عزیز و تفاوت سلیقه هاشون هست. جالبه همین کار مگاماره برای من هر دو حس رو داره ، مقطعی شاد و پر هیاهو و لطیف همچون نسیم برخاسته از پهنای دریا و در مقطعی حسی جلبک گون و باتلاقی و خیلی شور داره. پس باید از هر دو دوست عزیزم تقاضا کنم بدون دلخوری و مثل قبل به کارشون ادامه بدهند و حضورشون رو همگی حس کنیم . باور کنید همین تضاد ها باعث زیباتر شدن دنیای پیچیده روایح شده. در آخر از دو دوست عزیزم ایرج و مسیح گرامی بابت صبر و انتقاد پذیری شون تشکر میکنم و خواهش میکنم مثل همیشه برامون بنویسند.
خوشبو باشید و شادمان باشین همگی.
05 تیر 1401 تشکر
26 تشکر شده توسط : nazanin Mahmoudreza ganjali
مگامار پایان نیست.
مگامار فصل جدید دوستی هاست.
مگامار پیام دوستی از اعماق دریاست.
برای دوستی از مرداب و باتلاق باید عبور کرد.
برای زیباتر دیده شدن باید همانند آن صدف دریایی تراش سخت را بپذیریم .
تجربه ، گرانبها و ارزشمند است ، همانند آن فلز در اعماق دریا ، باید ماند و تبدیل شد نه متلاشی .

مسیح عزیز و هنرمندم
سخی بزرگوار و باتجربه
سالار عزیز و دوست داشتنی
دکتر بوترابی عزیز و مهربان
جناب شوشتری عزیز و دلسوز
و ابوالحسن عزیز و گرامی
ممنون از پیام های زیبا و گرمتان.

شروعی تازه از اعماق ...

[EDITED] 1401/04/07 11:07
06 تیر 1401 تشکر
21 تشکر شده توسط : nazanin Mahmoudreza ganjali
نظرات محدود شده است
با اينكه خيلي بازخورد داره ولي واقعا كلافه كننده ميشه بعد يه مدت.
با توجه به تجربه ي بدي كه داشتم به هيچ عنوان توي جلسات مهم و فضاي بسته استفاده نكنيد حتي يك پاف . همه چي رو به كثافت محض ميكشه. اوايل عطر بازي اولين فاكتور برات پخش زياده ولي ب مرور ياد ميگيري كه خودت رو ديدگاه ت نسبت به عطر رو كم كم تغيير بدي. من اولش جرعت نداشتم همچين كامنتي رو بزارم ولي وقتي ديدم برادر و استاد عزيزم جناب مسيح همچين نظر متضادي نسبت به بقيه دادن منم جرعت گفتنش رو پيدا كردم. نميدونم شايد بعدا نظرم عوض شه ولي در حال حاضر اصلا اشتياقي به پوشيدنش ندارم .
01 تیر 1401 تشکر
30 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali nazanin
درود. این چند خط مهم‌ترین مطلبیِ که تا به‌امروز دراین مجموعه ثبت کردی! میدونی فرق آپدیت با آپگرید چیه؟ با آپدیت در دورنمای یک نرم‌افزار تغییرات جزئی ایجاد میشه. مثلا چندتا باگ کوچولو ازبین میره. ولی ساختار تغییر نمی‌کنه. اما آپگرید می‌تونه بدنه و ساختار یک نرم‌افزار رو هم تغییر بده و همچنین بی‌شمار ویژگیِ جدید به کلیتِ جریان اضافه کنه! نرم‌افزارِ لذتِ تو آپگرید شده و ما با ورژن جدیدی روبه‌رو هستیم. تو دیگه سالار شش ماه قبل نیستی. من این پیشرفت رو در تک‌تک کلمات تو حس می‌کنم و بهت تبریک میگم. زیباست. این تغییرات زیرپوستی و تاثیرات متعالیِ هنر... هنر؛ هنر... این لعنتی به‌شکل دیوانه کننده‌ای زیباست. در آخر باید عرض کنم من استاد نیستم جانم. مسیح هستم. مسیحِ خالی! :)
01 تیر 1401 تشکر
22 تشکر شده توسط : nazanin مهیار صلواتی
سلام
این کامنت رو خوندم یادچند سال پیش برادر خودم افتادم که با چه علاقه ایی رفت سمت اینترلود امواژ(ازش تعریف زیاد شنیده بودیم) لیکن بعداز یک مدت ردش کرد رفت.
یک برندهایی هستند مثل آتلیه کلون، کریدو... (حداقل چند تا کاری که من داشتم ویا تست کردم) یک حریم شخصی قائل شدند برای استفاده کننده از عطر, فرضا اگه توی محیط بسته ی یک دفتر کار یا تاکسی شخصی از عطر هاشون استفاده بکنه، کل اونجا رو تحت تاثیر نمی گذاره.
از همین ارتو من دستریز سیمینالیس رو داشتم مگه از روی لباس می خواست بره؟! (کاری به باز خورد ندارم که اکثرا خوب بود) .
جان کلام آنکه هیچ عطری رو بدون تهیه دستریز یا سمپل نخریم(حداقل کارهای خاص ونسبتا گرون) .
از این دستریز تهیه کردنها وتست زدنها، حتما آدم به یک بلوغ انتخاب عطری، می رسه که روایح مناسب خودش(سازگار با روحیات خودش) رو جهت استفاده در محیط های مختلف (اعم از اداری، سرپوشیده، فضای باز وفصول مختلف ) پیدا کنه.
سربلند باشید وخوش بو.

[EDITED] 1401/04/02 21:38
01 تیر 1401 تشکر
19 تشکر شده توسط : nazanin سعید رضایی شوشتری
درود بر شما سالار عزیز

هیچ‌وقت از بیان واقعیت واهمه نداشته باشید، اینجا قراره به‌هم کمک کنیم که مبادا ضرری که ما متحمل شدیم دوست دیگری متحمل بشه اونم با این اوضاع بازار و قیمت‌های سربه‌فلک کشیده

این عطر مثل دیگر عطرها موافقین زیاد و مخالفین زیادتری داری، ولی با احترام به نظرات و سلایق دیگر دوستان، ماهم نظر خودمون در راستای ارتقای آگاهی بیشتر بیان می‌کنیم

موفق باشید

[EDITED] 1401/04/02 11:41
01 تیر 1401 تشکر
18 تشکر شده توسط : منوچهر nazanin
بلایندبای اکیداً ممنوع

چند وقت پیش تجربه‌ای مشابه شما از برند Orto Parisi داشتم.

Terroni و Megamare رو به فاصله چند روز تست کردم اما نمیدونستم چیکار کنم که از شر این روایح خلاص بشم، انگار درونی حبابی گیر افتاده بودم که پر شده بود از این دو عطر، حتی بعد از دوش آب گرم رایحه با من بود (روی پوست همچین عملکردی داره، لباسُ نگم بهتره)
02 تیر 1401 تشکر
9 تشکر شده توسط : ابوالحسن 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
مگامار نابود شد و هنر جدید نابود کردن نیز در اینجا تعریف شد!

چقدر راحت دریای بیکران به مرداب بدبو تبدیل شد!

مگامار از ذهنم uninstall شد ،

The megamare was removed completely

[EDITED] 1401/04/02 18:24
02 تیر 1401 تشکر
16 تشکر شده توسط : فریده.م 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
به سالار عزيز
بله فرمايش شما در مورد تغيير ديدگاه در زمينه عطر درسته. نه فقط در مورد پخش، كه همينطور در مورد موندگاري اون. شايد برخي خرده بگيرن به اينكه عملكرد يه عطر تطابقي با هزينه پرداختي نداره. تو اين دوره زمونه پر بيراه نيست. ولي به نظر من موندگاري كم يه عطر خوب باعث نميشه آدم از لذت اون رايحه محروم بشه. عملكرد ضعيف يا خوب يه عطر تاثيري در خود رايحه و اشتياق استشمام اون نداره. حالا ميخواد اونتوس فوق العاده باشه با موندگاري كم با مگاماره با موندگاري و پخش ديوانه وار. هر عطري زيبايي خودش رو داره با در نظر گرفتن جميع جهات.
02 تیر 1401 تشکر
21 تشکر شده توسط : بامداد آریافر سید رضا عابدینی
نظرات محدود شده است
10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
7
طراحی شیشه
یادمه اول دبیرستان بودم بعضی روز ها بعد تعطیلی مدرسه میرفتم پیش پدرم که ناظم دبستان بود تو بعضی کار ها بهش کمک میکردم. تو سالن مدرسه یک آکواریوم آب شور بود که وقتی موقع غذا دادن به ماهی ها می‌رسید با ذوق بدو بدو میرفتم سمتش که بابام غذای ماهی هارو نریزه و خودم بریزم وقتی شیشه روی آکواریم رو میدادم کنار رایحه ای به مشامم می‌رسید تا چند ثانیه مست این رایحه میشدم :))) پدر هم همیشه از این موضوع تعجب میکرد و می‌گفت آخه بو لجن و ماهی های آکواریوم چه جذابیتی برای تو داره!!!!

وقتی اولین بار مگاماره رو تست کردم منو دقیقا پرت کرد به اون
زمان و خاطراتی که اون موقع داشتم.

قبل از این اینکه گولتیری عطر مگاماره رو بسازه کار های اون رو کمو بیش تست کردم که معروفترینش همونطور مستحضر هستید بلک افغان هستش. با اینکه این عطر خیلی خفنی و خاصیه خیلی سعی کردم باهاش ارتباط برقرار کنم و نتونستم و سلیقه من نبود ولی همون موقع ها با خودم فکر میکردم چی میشه گولتیری کبیر ی عطر آکواتیک به سبک و امضای خودش بسازه (من عاشق عطر های آکواتیک و آبزی هستم) که شاهکار مگاماره رو خلق کرد.

اگر طرفدار و علاقمند به روایح آبزی هستید حتما این عطر رو امتحان کنید که حتما شما رو متحیر و شگفت زده می‌کنه.

11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : پرستو Mahmoudreza ganjali
سلام این عطر شیرین هستش؟
01 شهریور 1401 پاسخ تشکر
درود مگاماره تنها یه عطر نیست یه اثر هنریه هم تلخه هم شیرینه هم شوره و گاهی ترش شاید خیلی همه پسند نباشه ولی عطری به شدت خاصه اگه عاشق روایح دریایی هستی انتخاب درستیه در غیر این صورت نمیتونی باهاش ارتباط برقرار کنی
01 شهریور 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : بابک TIMELESS

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟