INITIO PARFUMS PRIVES - Oud for Greatness

اینیتیو (اینیشیو) پارفومز پرایوز عود فور گریتنس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-42151
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2018
کد کالا : ATR-42151
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 335
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    35
  • نمی پسندم
    17
  • - 25 سال
    3
  • + 25 سال
    32
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    2
  • رسمی
    31
تعداد رای های ثبت شده : 162
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

انگاره «هندسه مقدس» مهم‌ترین سرچشمه الهام برای خلق «عود فور گریتنس» است؛ ‌انگاره‌ای که در همه نمادها و نقوش (و حتی بوی عود) با نیرویی قدسی حک شده است و پیوندی پنهان و اسرارآمیز با جهان هستی دارد. بوی عود هم همچون همین انگاره هندسه مقدس، شما را به سطحی والاتر از جهان ماده می‌برد تا بتوانید تمامی تکاپوی کیهان را احساس کنید. بوی عود نه‌تنها بدن شما را آرام می‌کند، بلکه احساسات و عواطف پیوندخورده با روح شما را جلا می‌دهد. کمپانی اینیتیو پارفومرز با «عود فور گریتنس» به سرچشمه پنهان قدرت دست یافته و عطری هوس‌انگیز، جادویی، غنی و روح‌نواز ساخته که بوی عود از ابتدا تا انتهایش را فرا گرفته است. آمیزه غلیظ و ناب از انواع عصاره‌های عود در این عطر با یکدیگر آمیخته شده‌اند تا آکوردی بسازند که همه سویه‌های تاریک، ادویه‌ای، شیرین و دودی عود را بیدار کنند نهایتا اکسیری پیچیده، انرژی‌زا، فریبنده، خلسه‌آور و شگفت‌انگیز داشته باشید. رایحه‌های ادویه‌ای زعفران و جوز هم غنای این عطر را بیشتر کرده‌اند، درحالی که رایحه اسطوخودوس توانسته است سویه‌های سکسی و مردانه آن را بیشتر کند. جالب‌تر این‌که «عود فور گریتنس» به یک اندازه هاله‌ای سکسی به مردان و زنان می‌دهد. اگرچه شاید بعضی‌ها بگویند نمی‌توان یک عطر را برای همه مناسب دانست، اما واقعا «عود فور گریتنس» را نمی‌شود طور دیگری توصیف کرد. این عطر آن‌چنان با الگوهای پنهان جهان هستی سازگار و همخوان شده است که باید همه مردم جهان با بوی جادویی و باورنکردنی‌اش آشنا شوند. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند اینیشیو پارفومز پرایوز
طبع گرم
سال عرضه 2018
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، جوز ، زعفران
اسانس میانی عود
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی
نمره کاربران
Oud for Greatness-اینیتیو (اینیشیو) پارفومز پرایوز عود فور گریتنس
رایحه
8.7
46 رای
ماندگاری
9
46 رای
پخش بو
8.6
46 رای
طراحی شیشه
8.9
46 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند اینیشیو پارفومز پرایوز
عطرگرام
نظرات کاربران (37 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
خاص و خاص و خاص
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : نيما پدرام محمدی

سلام به همگی. یکی از کاربران چند وقت قبل فرمودن آقای ایکاروس به فلان عطر اینیشیو نمره ی 6.5 دادن و این عدد یعنی به درد مخاطب عام عطر میخوره. حال اینکه عقل ، استقلال فکری ، انتخاب و درایت شخصی برای این دسته چطور معنی شده بماند ولی تو همون روز ها آقای ایکاروس مطلبی برای عطر آمواج انکلیو نوشتن که در آخر به این میرسن (چرا این ریویو رو اینطور نوشتم؟ چون من خودم هم معیار خریدم امتیازاتی که به عطر ها میدم نیست) در همون نوشته به داشتن مثلا باکارات رژ هم اشاره میکنن که سالها قبل خودشون بهش نمره ی 5 یا 5.5 دادن. سوال اینجاست کسانی که مدعی هستن از جزوه ی ایشون برای درک عطر ها استفاده میکنن چقدر بر روی اون نوشته و دلیل ثبتش در همون روز ها تامل کردن؟ آیا فکر کردن که چرا بخشی از موضوعیت اون پست بر روی نمره بوده؟ به نظرم مشخص شد معلم بد نبوده شاگرد بد فهمیده.
12 مرداد 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : nazanin TIMELESS
سلام بر ملودی نازنین.
اجازه بده یکمی باهات مخالف باشم جانا❣
اگر برای انتخاب عطر ، تحقیق و بررسی رایحه و عملکرد و نمره ی داده شده ، از طریق کسانی که عطرهای زیادی را بررسی کرده اند و یا تجربه ی داشتن آن عطر را داشته اند ملاک نیست ، پس ملاک چیست؟ نمیشود که همه ی عطرهای دنیا را تست کرد. خود من همیشه برای خرید جدیدم ، چند گزینه را بر حسب عملکرد و رایحه و تحقیق نمرات در نظر میگیرم و بعد از بین آنها انتخاب نهایی را بعد از تست انجام میدهم.
فکر میکنم اتفاقا نمره دادن به رایحه و عملکرد یک عطر ، خیلی خیلی مهمه. هم برای افراد مبتدی که دنبال رایحه خاصی برای خرید عطر هستند( که نمره ی اشتباه و ریویوهای خاص پسند) باعث سرخوردگی و اشتباه در خریدشون میشه و هم برای ما که دوست داریم رایحه های مختلف را امتحان کنیم.
راستش را بخواهید خود من هم قربانی نمره ی بالایی که جناب x به رايحه عطری به شدت تند و تلخ داده بودند ، شده ام:)
کنجکاو شدم که این چه رایحه ایست که نمره ی بالایی گرفته و فقط عطرشناسان میفهمندش؟!!
بسیار طبیعیست ، مخصوصا برای ما که دوست داریم از همه نوع رایحه ای داشته باشیم.
از سر کنجکاوی دنبالش بودم.
وقتی یافتم و تست کردم علامت سوال بزرگی در ذهنم نقش بست که چرا؟!
این رایحه ، این نمره؟!! عطر خاصی که عطرشناسان میفهمند؟!!
تصمیم گرفتم دستریز تهیه کنم تا شاید باهاش ارتباط بگیرم.
ولی هربار از نمره ی بالای عطر متعجب تر میشدم. و خلاصه فهمیدم هرگز هرگز این عطر لایق این نمره نیست. و این وسط به خاطر نمره ی اشتباه بالایی که بنا به سلیقه ی خاص پسندِ فردی، داده شده بود، فقط انرژی و پول من از بین رفت.
خب چه کاریست؟ بهتره برای عطرهایی که ممکنه از هر ۱۰۰ نفر ، فقط ۲ نفر خاص پسندِ عطرشناس!! آن رابفهمند ، نمره ای در نظر نگیریم یا حداقل نمره ی بالایی ندهیم:))
جانم فدای هر معلمی که چنان زیبا و رسا تدریس میکند که هیچ شاگردی اشتباه نمیکند و گمراه نمیشود❣
پ.ن: این صفحه ی عطر مورد نظر من نیست.

[EDITED] 1401/05/12 21:13
12 مرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : کیهان haditahmasbii
درود دوست تازه واردم
به قول قدیمیا
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی…
اکانت فعلی منو که بزارید کنار عضویت من به سال ۹۴ برمیگرده با همین جناب ایکاروس جناب م.س جناب سید ساحا جناب کبیری جنابscholar جناب علی آقای لطفی جناب پویا و خیلی از عزیزان بحث‌ها و تحلیل ها کردیم آموزشها دیدیم در گفت و گوها و گپ هایی که داشتیم
من اصولا از لفظ شاگرد روی گردان نیستم هرکس بیشتر از من بلده استاده منه در نهایت صداقت عرض میکنم
برید به سال ها قبل مبحث داغه پرفورمنس بین مارلی و بودیسیا جایی که جناب دکتر ایکاروس دوکار از بودیسیا به جناب پرفیومر معرفی کردند حالا من با اجازه دکتر ایکاروس قسمتی از رویوی ایشون را جهت فایل آموزشی تقدیم میکنم
[کیفیت روایح باب طبع من نیست عزیز جان. اما اگر با تعبیر شما از پروفورمنس بخوایم این برند رو قضاوت کنیم به راحتی مارلی رو پشت سر میزاره. در طی این سالها شخصا هرگز عطری رو در پخش بو رقیب blue sapphire ندیدم. آن قدر قوی که بلافاصله شامه شما اشباع میشه و دیگه خودتون چیزی رو حس نمیکنید و تمام عطرهای پیرامون رو در خودش خفه میکنه. دوز بالای فیکساتیو ها و هایر اکستندر ها آنقدر قوی کار شده که اینترلود و نیسان در برابرش مثل یک کولون تابستانی ضعیف بنظر برسن. هرچند یک بار مشمول ریفرموله شده اما باز هم کاری به شدت قوی از جنبه س پخش بو محسوب میشه. باقی کارهای این برند هم پخش بوهای بالایی دارن. اکثر کارهاش هم بازخوردگیر های قهاری هستن. کیفیت اما در این بزند دز دزجه دوم و سوم از اولویت قرار گرفته.]

این تحلیلی بر بودیسیا کمپلکسی هست که قطعا ده ها پیراهن از اینیشیو بیشتر پاره کرده برندی که بیش از ۱۵۰ لانچه حرفه ای و رسمی داره و در کناره پنهالیگونز جزو برترین انگلیسیهای دنیای عطره و در شاپینگهای اروپایی حضوره مستمر داره خوب دقت کنید کیفیت روایح در درجه دوم و سوم قرار داره خودتون نسخه اینیشیویی که روش تعصب داریدو بپیچید
من شناخت کافی از دکتر ایکاروس دارم ایشون هرگز برندی را رد نمیکنن ایشون هم مثل ما مهمانی میرن قرار کاری دارن در اماکن مذهبی حضور پیدا میکنن خلوت خودشون هست رفت و امد خانه اقوام هست و جاهای دیگه خب نمیشه از یک تیپ عطر استفاده بشه که شما لباس فقط کت و شلوار میخرید؟پس حضوره باکارات در ویترین ایشون عجیب غریب نیست
شاید ایشون اصلا بیان و اینیشیو را تایید کنن (فرض محال)کسی نمیگه اینیشیو از بیخ و بن مردوده این برند هم سطح با آمواجه ارزشمند قیمت میخوره کار خوب و بد هم داره ولی لولشو بیخودی بالا نبرید یه برند پرفورمنسی معمولی مثل خیلی از هم رده های خودش
12 مرداد 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : سعید کرمانی Zizo
خانم مونا سلام. بله با خط به خط نوشته ی شما موافقم ولی به ظرافت وایت فایر قسم که منظور من و کل داستان چیز دیگریه 😁 قبل از هر چیز دیدی چقدر جدی جواب میده؟ من اصلا از همون زمان که فهمیدم عطرباز خفنیه نوشته هاش رو دیگه نمیخونم، معلوم نیست برای کی انقدر طومار مینویسه. برای من کل داستان آخر هفته است برای عطرباز خفن قضیه سفر آخرته! 😂 ایشون چی گفتن؟ گفتن اگر ایکاروس نمره ی 6.5 به عطرهای یک برند داد یعنی به درد مخاطب عام میخوره. یعنی آقای ارژنگ که کلکسیون دارن و عطرهای این برند رو میخرن عام هستن یا مثلا اگر مونا قلبش برای یک عطر اینیشیو بلرزه و اون رو دوست داشته باشه چون ایکاروس یه روز گفته 6.5 پس مونا در سطح عام قرار میگیره و چیز زیادی از عطر نمیفهمه و این دست عطر ها کلا به درد جهان سومی ها میخوره. توهین به اشخاص! خود ایکاروس اومد نوشت نه خیر. من خودم هم برای خریدن عطر به نمره هام توجه نمیکنم. عطری دارم که قبلا 5 بهش دادم. یعنی چی؟ یعنی قلب ، درون و موقعیت خود شخص مهمه در نهایت. متوجه شدید؟ صحبت اصلا بر سر اصل نمره دادن و ندادن، یا توجه به این مهم نیست عزیزم :) از نظر من نه عطر بلکه کل هنر در جایگاهی نیست که ادم ها رو به خاص و عام تقسیم کنه. هیچ چیز از انسان بالاتر نیست و تمام ادم ها خاص هستند. خیلی ها به خاطر شرایط اقتصادی مجبورن عطرهای عربی بخرن یا اصلا عطری نخرن. اونا ایا عام هستن؟ خیلی مهمه وقتی مطلبی مینویسیم به این توجه کنیم که امکان داره قلب خیلی ها بشکنه با بلند پروزای های ما. خیلی ها این سایت ها رو نگاه میکنن و به خیلی چیزها فکر میکنن! نفرین به هر تفکری که بخواد بین ما دیوار بکشه. خاص عام جهان سوم و... خلاصه خوشحال باش من و شما و تمام اعضا در کنار ایکاروس مخاطب عام هستیم :)
12 مرداد 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : کیهان سعید رحیمی
ما سه نوع عطر داریم عام پسند میانه رو و ساختار شکن توی دنیای روایح مخصوصا دنیای عطرهای دیزاینری اکثرا نوع اول رو تولید میکنن به غیر از کارایی مثل دیور هوم اینتنس که البته دیور مارکیه که همیشه فروش تا حد ضرر رو جبران میکنه پس میتونه جرات به خرج بده تا بیادو یزره توی دنیای نیش که داره جاشو توی دنیای عطر خیلی خوب بازمیکنه حرفی واسه گفتن داشته باشه ، متاسفانه هر شرکتی یه بلو شنل تولید کرده و تا دوباره یه مارک دیزاینری مثلا نیاد یه ساواج تولید کنه همه دنباله روی فروش همون عطر میرن جلو ولی مصرف کننده حرفه ای اصلا ببو شنل رو قبول نداره دیور ساواج رو قبول نداره میدونی چرا چون ساخت عطر با میوه هیچ وقت بد نمیشه شما تا مادامی که از مرکبات عنبر مشک و چوب هایی مثل سندل استفاده کنی خیلی سخته عطر بد بو بسازی ولی این چیزی نیست که یه حرفه ای بپذیره یه حرفه ای تاپ نوت چرمی میخواد بنزویین میخواد عود میخواد اگر یه دیوونه بیاد تاپ نت عودی برای کارش بزاره بعد ندونه میخواد چیکار کنه کارش تمومه ولی کسی که با مرکبات تاپ نوتشو درست میکنه دستش بازه تا قیام قیامت باز خورد میگیره چون اکثر مردم عامن عام کار ساختار شکن قبول نمیکنه کسی که بتونه یه ساختار شکن تولید کنه که از ده نفر شش نفر بتونن باهاش فقط ارتباط بگیرن اون عطاره حرفه ایه والا بلو شنل عطر خوبی نیست کار خفنی نیست کسی نیست که از بوی سیب بدش بیاد از لیمو متنفر باشه ولی از هر ده نفر نه نفر اگه نگیم ده نفر از بوی عود سردرد میگیرن از بوی چرم حالت استفراغ میگیرن باید یاد بگیرید بینیتونو تربیت کنید به شناختن کارای با ارزش اگر شما یه حرفه ای پیدا کردید بلو شنل رو قبول داشته باشه از دیور ساواج خندش نگیره از ایوسن لورن وای به تنگ نیاد بدونید اون حرفه ای نیست ، من خودم توی سر کار ازین عطرا استفاده میکنم چون نمیخوام کسی اذیت بشه ولی به چشم دئودرانت بهش نگاه میکنم نه عطر توی کشوی میزم یه دونه ازینا همیشه هست ولی مثلا این کار که الان داریم در موردش نظر میدیم یکار ساختار شکنه که باید دید میتونه توی یه جمع ده نفری شش نفرو راضی کنه همین کافیه حداقل اینجوری یه حرفه ای تونسته یه عطر ساختار شکنو جوری تشخیص بده که میدونه از ده نفر فقط چهار نفر میگن این چه آشغالیه ، یه حرفه ای میدونه قرار نیست همه مثل خودش فکر کنن و از بازخوردا هرگز ناراحت نمیشه چون یه حرفه ای به حس بویاییه خودش احترام میزاره میخره واینکه یه حرفه ای به حس بویایی دیگرانم احترام میزاره و میدونه چی بزنه مردم سردرد نگیرن . دوستان بهترین روزای روغن گیری از لیمو شیرازیه و تا یه ماه دیگه نعنای محلی دیگه نیست البته نعنای محلیه ما خیلی ارزش نداره در کنار لیمو شیرازی که یکی از بهترین روایح کمرنگ در دنیای عطره چون خیلی زمان و مکان و روغن محدودی داره و متاسفانه به شدت فراره
09 مهر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : علی داود
ببخشید ولی حتی تا آخر نظرتونو هم نتونستم بخونم. تصور اینکه افراد باید برای «عطر باز حرفه ای» شدن حالت تهوع ناشی از بو هایی که بهشون سردرد میده مثل عود و چرم رو تحمل کنن و به به چه چه بگن تا بهشون یه «آفرین حالا شدی یه عطر شناس قهار» بگن برام بیش از حد خنده دار بود. و خنده دار تر تصور اینکه یه «عطرباز قهار» بوی همه پسندی مثل شکوفه های بهارنارنج به شامش میخوره و بینیشو میگیره چون «این بو که مال عام پسنداست، نه من که اینقدر خاصم.»
یک آقایی که اسمشونو یادم نیست نظر خیلی قشنگی اخیراً روی عطر Bleu de Chanel گذاشتن درباره ی اینکه چقدر داریم خودمون رو با فلسفه بافی و شخصیت سازی به زور راضی میکنیم یه سری بو های عجیب و غریب رو دوست داریم تا خاص تر از بقیه جلوه کنیم در حالی که شاید عمیقاً یک عطر عام پسندی هست که از همه بیشتر دوستش داریم و فقط خودمونو گول می‌زنیم که ما بیش از حد توی عطر بازی با تجربه شدیم که از اون عطر عام پسنده خوشمون بیاد.
چقدر جالب شده که برای لذت بردن از عطر هم باید تعلیم ببینیم وگرنه نمیشه یکی همینجوری بشینه و از بو هایی که دوست داره لذت ببره و لقب «عام» روش نذارن.
شده شبیه موسیقی که اگر کسی آهنگای پاپ مثل تیلور سویفت گوش کنه مسخرش میکنن چون خودشون دارن به مرلین منسون و لانا دل ری گوش میدن. (به شخصه هر سه نفر رو میپرستم)
یه تئوری جالب، شاید مشکل عام بودن یک شخص نیست که مثل خیلیا از بوی میوه ها خوششون میاد. شاید واقعاً میوه ها بوی خوبی دارن و تا ابد هم قراره بوی خوبی داشته باشن 😃
و شاید یکی از بوی مثلاً بنزین متنفره و اون یکی عاشقشه، پس وظیفه ی عطر ساز اینه که هم برای اونی که بوی بنزین دوست داره عطر بسازه هم اونی که متنفره و این هیچ کسو خاص تر و بهتر از اون یکی نمیکنه به جز اینکه قدرت عطرساز در تولید همه ی این عطر ها رو نشون بده.
به تمام عطرساز هایی که تونستن شاهکار هنری با مواد اولیه ای که کار باهاش سخته مثل عود خلق کنن تبریک میگم، کارشون قابل ستایشه و یه تبریک هم به عطر ساز هایی که عطرشون توسط مقدار بیشتری از مردم ستایش شد و البته دنیا به روش خودش ازشون تشکر کرد.
02 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : شایلین روشان
سلام سركار خانم غزال
بسيار عالي و درست نوشتيد
خاص بودن به هر قيمتي!
02 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : غزال
دقیقا اومدم عینا پاسخ شما را تایپ کنم که‌ دیدم قبل بنده زحمت کشیدین .. فکر نکنم جایز باشه نظر ایشون رو مجدد اینجا کپی کنم اما واقعا جاش اینجا بود که شما زحمت کشیدین اشاره کردین نظر این عزیز هم در صفحه بلو د شنل ادوتویلت هست با نام کاربری《 ممد 》فکر کنم حرف دل خیلی هاست
10 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : رضا عطردوست غزال

اود فور گریتنس.
برای اولین بار که در سایت فوق العاده عطر افشان نظر میدم به این علت که تازه با دنیای عطر آشنا شدم. امروز تمامی مطالب دوستان در مورد این عطر را چندباره خواندم. لازمه بگم با یک عطر کاملا تیره‌ و تاریک با حس و حال دودی و تلخ همچنین یک عطر خطی با جریان سنتتیک طرف هستیم.(نظر شخصی)

اما چیزی ک نظرم به آن جلب شد تفاوت دیزاین بطری این عطر با بقیه کارهای اینیشیو هست.
راغب هستم که نظرات اساتید در این رابطه بدانم که این تفاوت به چه علت ایجاد و چرا از چشم جهان بین استفاده شده؟

بیش از اینکه تعریف چشم جهان‌بین یا چشم ایزدی (Eye of Providence) در مسیحیت مطرح باشد( چشمی غالباً در یک مثلث محصور شده که توسط پرتو‌های نور یا جلال احاطه شده‌ و به منظور نشان دادن مشیت الهی که به موجب آن چشم خدا مراقب بشریت است.)، استفاده از ترکیب رنگ طلایی و مشکی و همچنین دیزاین کاملا مشابه با یکی از نسخه‌های ابتدایی چشم ایزدی نزد <<<<ماسون‌ها>>>> که ابر و پرتوهای نیم‌دایره مانند خورشید در آن دیده می‌شود!


05 مرداد 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : محمدرضا  رابعی نیا سعید
درود بر شما دوست گرامی و دوستان همراه
امیدوارم سلامت باشید.
به جمع دوستان عطر افشان خوش آمدید.

این نشان بر روی لاین عود برند اینیشیو موجود هست که:
"Black Gold Project"
(یا پروژی طلای سیاه)
نام دارد.
این لوگو با اشاره به عود که عنصری گرانبها در عطر هست و تأکید بر فضای عرفانی و اثرات روحانی این عنصر،بروی باتل ثبت شده است.
این دو عطر در این لاین و با این نشان قرار دارند.

1-عود فور گریتنس(عود برای عظمت)
2-عود فور هَپینس(عود برای شادی)
توضیحات بیشتر هم توسط جنابعالی و دوستان عزیز داده شده که به زیبایی فضای عطر در آنها بررسی شده است.
ارادتمند.
معطر و مانا باشید.🥀🥀
05 مرداد 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : حسن حسن زاده ندا
به جمع ما خوش آمدید دوست ریزبین و فکور ما .
دوستان عزیزمان توضیحاتی فرمودند .
قبلا نیز حقیر درین مورد عرایضی تقدیم کرده ام . یادم نیست در صفحه ی کدام عطر بود .
ایضا یادم هست که دوستان عزیزمان جنابان آرشیتکت و ایرج نیز به زیبایی درین خصوص مقاله ای نوشته اند .
روایح و روحانیت و ارتباط آنها .
مختصر عرض کنم که عود از مهمترین و قدیمی ترین عناصری ست که در همه ی معابد ، کنائس و مساجد نیز کلیساها و در همه ی مجالس ، مکانها و گردهمایی ها با موضوعیت خداوند و روحانیت استفاده میشده است .
حتی در مجالس فراماسون که یکی از علائم ، آرم ها و نشان های آن همان چشم جهان بین و مثلثی ست که شما فرمودید و معانی ای خاص و دقیق دارند .
عود بکلی متفاوت است از دیگر نت ها و عناصر درین خصوص .
نیز قدیمی ترین است .
در اسلام نیز اسپند و کندر منتخب شد که خاص باشد برای ما و نیز جایگزین .
عود در خدمت عظمت !
که در این عطر به آن اشاره ی خاص ، هدفمند و پر معنی شده است . سازنده با این اسم و نشانی که بر شیشه منقوش کرده نیز رنگ آن ، اشاره ی مستقیم بر این موضوعیت دارد و تفاوت این عود با دیگر عودها مقصود و منظور بوده .
ایضا ردپای اشاره به اهورا و مزدا در رایحه و شیشه ( رنگ و نقوش ) هویداست .
خیر مقدم و پایدار انشاله

[EDITED] 1401/05/05 22:27
05 مرداد 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : عباس بهرامی شريف رنجبر
درود بر شما. ممنون بابت خوش آمدگویی و اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید. پایدار باشید.
06 مرداد 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ممد 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود بر شما دوست بزرگوار. ممنون از اطلاعاتی که بی دریغ در اختیار می گذارید و خوشحالم از آشناییتون.

از نکاتی که شما و جناب اردشیر فرمودین استفاده کردم. احتمالا به علت شغل و حرفه ام درگیر ریز جزییات طراحی و کانسپت و ارتباط تک تک خطوط طراحی آن با هم شده بودم و البته بیان این نکات فاصله گرفتن از بررسی خود اثر میشد.

یک نکته غیر مرتبط با عطر فوق اینکه با توجه به اتفاقات اخیر که از برند حرفه ای زرجوف دیدیم (محصول Accento Overdose Pride Edition) امیدوارم هیچ عطری برای یک تفکر یا گروه خاص طراحی نشود چراکه به نظرم اتفاق مبارکی در دنیای عطر نخواهد بود.

مجددا تشکر میکنم از توجهتون.
06 مرداد 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : ممد علی رشوند

خانه‌ها؛ اتاق‌ها؛ آکنده از رایحه و طاقچه‌ها پُر از غوغایِ عطرها!
و من نفس می‌کشم در هوایِ این تیرگیِ آغشته به نور.
این تضادِ کش‌دار...!

اینیشیو عود فور گریتنس. سونامیِ سرخِ زعفران بر پیکرِ تیره‌ی آگار، جوز و پچولی. ثقلِ این اثر نه عود بلکه عمودِ بی‌امانِ زعفران است! عطری مالامال از هویت، چارچوب و تشخیص که با عودِ جدا بافته‌یِ خویش به قلبِ خودشناسی چنگ می‌زند و جریان‌های شِبه آروماتیک را از اسطوخودوس به سرقت می‌برد، از جیبِ جوز عکس‌های نوستالژیکِ اسپایسی خارج و به لبانِ دود بوسه می‌زند. کمی رزین می‌شناسد و زعفران هرکار که خواست می‌کند با ما و این عطر که لبه‌های داغ، دربرگیرنده وُ نیمه شیرین دارد و آن طرفِ سکه‌اش آرام باتو می‌گوید : بو بکش مرا! دوست داری چرمِ رویای تو باشم؟ تو که دیوانه‌ای از این تخیل و تسلیم می‌گویی بله و حادثه به سمت چرم می‌رود، شاید خطوطی محزون از فلزات و اتمسفری به غایت خشک! تخت پادشاهی چوب‌های ترک‌خورده است، احوالات خاکی، مشک و پچولیِ غم‌زده وُ شناس... عطری که درآن سینوسیِ نت‌ و آکوردها نه‌تنها لمس بلکه حتی شنیده می‌شوند! تعجب ندارد، زیرا سرزمینی که در آن آگار پادشاه، جوز پچولی اسطوخودوس مشک سرباز و زعفران ملکه باشند قطعا افسانه‌هایش رنگِ جنون به خود خواهد دید. عود اینجا تیره و یک‌دنده است اما خشن یا زخم‌وزیلی نه. میل‌های معبدی و خانگاهی هم ندارد؛ وجودش تهی از جهل و نعره‌کشی است. شخصیتی درون‌گرا دارد و ایضا مستقل!

در اینجا دوجریان شیمیایی نقش ساحره را بازی می‌کنند. یک. روایتی اینداستریال شبیه به بوییدنِ پلاستیک‌هایی که مستقیم از مشتقات نفتی ایجاد شده‌اند. اما باعث تخریبِ زیباییِ کلی یا ایجاد حس بد در سیستم بویایی نمی‌شود. دومی رایحه‌ای است تلخ و تند؛ یادآورِ بویِ گریس‌های نسوز! این یکی هم زننده نیست و حس انزجار منتقل نمی‌کند. چه‌بسا تمام این‌ها به هرچه تیره‌تر شدن فضا کمک هم می‌کنند.

*سرزمین این عطر در جغرافیایِ سایه‌ها واقع شده اما عمقِ آن قابل اندازه‌گیری است و شاید'بسیارکم پیچیده باشد اما به‌هیچ‌وجه اگزوتیک‌ نیست.
*عود فور گریتنس هیچ ربطی به روژ ۵۴٠ ندارد. می‌گفت نقی و تقی هر دو قاف دارند! البته اگر ذهنِ شباهت‌جو داشته باشید در اینتروی اثر می‌توانید کمی خاطرات عطرِ مشام‌آزارِ کرکجیان را به یاد بیاورید! [با احترام به طرفدارانِ باکارا روژ ۵۴٠!]
*برخی معتقدند کلیتِ این عطر پیش‌پاافتاده‌ است و بیش‌ازحدِ لیاقت همه‌گیر شده. احترام و خوشا به‌حال ایشان. برای من که چیزی‌ست بین نمی‌دانم و یافتم. فتیشِ جستجو را هم در وجودم بیدار می‌کند!

فکر می‌کنم نقطه‌ی عطف و اعجازِ این عطر برخوردِ پایدار و نیرومندِ تمامِ ارگان‌هاست و بینِ آن‌ها، عود به‌ذات از زعفران و جریان‌های اسپایسی دودی و... ضعیف‌تر است! شگفتیِ ساختار عود فور گریتنس 'هم' همین‌جاست. عودی مدیوم که تمام شاخصه‌های اثر برای او کار می‌کنند. یعنی شیرینی و گرمای زعفران [شاید توهم چرم!] تندی و بُرنده بودنِ جوز، حس و حالِ دودی تیره، طعم‌های تلخ، چوب سوخته، جریان‌های سنتتیک، قیافه‌های خاکی و... از ژنتیکِ خود کمی به عود اضافه و باقی را در اتمسفر رها می‌کنند. درواقع همکاری و هارمونیِ آکادمیک و تعهدِ عناصر به هسته‌ی مرکزی، قابل توجه‌ترین خصوصیت این اثر محسوب می‌شود.

ناگفته نماند تمام این تیرگی و تلخی‌ها با شما کاری ندارند و اصلا آزاردهنده و جنایتکار نیستند. در خیال من شبیه به یک مرد قدبلندِ مرموز با کت و دستکش چرمی، عینک آفتابی تیره، قلبی پراز آه و مغزی آغشته به فلسفه‌های عمیق است که بوی تلخ و تند از پوستِ تنش برمی‌خیزد اما به دخترکی غریبه که در حال بازی با پروانه‌هاست یک بادکنک صورتی هدیه می‌دهد :) زیباست؛ زیبایی را قدر بدانید!

باری. چندسال قبل پسری فرانسوی برای این عطر نوشت : آوازِ قوی سیاه. باید گفت : وی، اگزکتومو! شب‌های سرد آوازِ حزن می‌خواند. خلاصه که عود فور گریتنس اغواگر است. دُن خوآن اما؛ نه!
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : محمد رضا ایزدی nazanin
درود مسیح عزیز
دست خوش به این قلم ،به این ذهن توانا. اینیشیو زیر قلم شما جان گرفت، صدای نفس هایش رو میشنوم ....
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : nazanin فاطمه فیضی

این کار برای من شباهت بسیار زیادی به کاره لووه ۷مشکی داره. حتی می تونن بگم کاره لووه قویتر هم هست
03 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : marjanmohamadi علی رشوند
درود بر شما
من هردو این کار رو دارم ولی شباهتی بینشون نیست لووه مشکی کمی فلفلی و همه پسند من هم خیلی دوسش دارم
از کار های امواج شاید ممویر رو خوشتون بیاد
و از مارلی کالان
و دانهیل ایکن الیت
24 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfumex بابک

4
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
بوی بیمارستان با شدت زیاد. شخصیت: بیمار پر هیاهو
بسیار گرم و تیز، حس بویایی رو کامل اشباع میکنه. تغییر نت ندارد و تا انتها خطی پیش می رود. عود در سیطره نتی سرکشه (دقیقا نمیدونم شاید بوی ضدعفونی کننده قوی) و فقط با نفس عمیق میشود درکش کرد. ماندگارترین عطری بوده تا حالا تست کردم.
04 اسفند 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سعید علی رشوند

اطراف چهارراه گلوبندک!
خانه‌ی اینیشیو با عودفورگریتنس میاد وَ جلوی تفکرِ خام، زَبون، زار، فرومایه، شوت، درپیت و عقب افتاده ای می‌ایسته که مدعی است : عطر درست حسابی رو فقط باید نیش باز جماعت بفهمه داااش! عطری که همه ازش استقبال کنن و بفهمن که نیش نی! دیزاینریِ.
نی؟ یعنی چی قشنگم!؟
یعنی اطراف چهارراه گلوبندک یک جاهل ایستاده بود وُ سوت می‌زد!

لطفا بدون فوت وقت بساط محترم رو جمع کنید :)
یک مشت دُگم! خفه کردن مارو با نیش و دیزاینری.
من شخصا با هر تفکری که میل به شرحه شرحه کردن میزانِ بشر داشته باشه زاویه دارم. هر ایده‌ای که آدم رو به دو دسته‌ی خاص و عام تقسیم کنه...!
ما چی هستیم؟ جز جاندارانِ از همه جا بی‌خبر که روی زمین احساس خدایی بهمون دست داده. اونم درست در جایی که اگر یک شهاب سنگ فتیش برخورد با زمین رو پیدا کنه آدمیزاد با تمام حق های مسلم خودش! دود میشه میره هوا :)

عودفورگریتنس تجملی است که لذت رو برای همه میخواد!
یک الفبای متفاوت!
یعنی چی؟ یعنی میگه شما میتونی کامل، عمیق، مفهمومی و آکادمیک باشی. اما زیر رادیکالِ عجیب غریب هم قرار نگیری. فلسفه رو مثل هگل دوست نداره. که خودش هم نمی‌فهمید چی می‌نویسه! دوست داره داستایوفسکی باشه :) رمان بنویسه، تصویرسازی کنه، همه هم متوجه بشن! اما در عین حال تمام فلسفه رو هم چرخ کنه! قطعا همیشه موفق نمیتونه باشه و گاهی اوقات اصلا از این متد پیروی نمیکنه! اما درکل ایده قابل احترامی داره.

به نظرم شخص میتونه بگه من از یک هنر خوشم نمیاد. میتونه بگه متنفرم ازش... یا هرچی. اما چرا دوست داریم تخریبِ واقعیت کنیم؟
بهتر بگم چرا دوست داریم بگیم واقعیت جریانِ مطلقی است که از ذهن 'من' 'فقط' تراوش میکنه؟!!
جلوی آینه بایست عزیزم. چی میبینی؟ یه سر و دو گوشِ ناخلف :)
دوستان چون من فکر میکنم یک مخلوقِ هنری قابل نیست نباید بنویسم 'اصلا چیز خاصی نداره' یا 'زیاد بهش پرداخته شده'
باید بنویسم 'صرفا به نظرمن' خاص نیست.
زوایای دیکتاتوری جگرِ جمله‌های ما رو هم درآورده!
من شخصا به این افراد میگم. باشه. اصلا نقشه دست شماست. شمایی که راه عروج بشر رو بلد هستید. شما جزیره گنج رو پیدا کردید. گالیورهای بامزه‌ی منفی باف :)

عود تو این عطر دقیقا خاص بودنش رفتارِ مدیومی که داره
کی گفته عود حتما باید خفه کننده باشه؟
میتونه عارف باشه جای متالهد!
میتونه معلم ادبیات باشه جای ناظم بد خلق!
چه بسا عودِ این عطر خیلی هم دارک و زخمیِ
اما میل به مماشات با آدمیزاد داره :)
مرسی اینیشیو.
من این عطر رو خیلی استاندارد و درست حسابی میدونم.
ببخشید. من یک آدم معمولی هستم. اونور دیوارِ اکتشاف رو هم ندیدم تا حالا! شجره خانوادگیم هم به کریستُف کُلُمب نمیرسه. بلکه به یک پیرمرد میرسه که معلم بود. ساده و روستایی. :) من از جگر اون آدم ها زدم بیرون و توان این رو دارم که فقط و فقط از بوی چندتا گل روی شاخه چنان لذتی ببرم که مفاهیم اولیه خودم رو هم فراموش کنم!

آدمیزاد شاکله ای است که در نقص ادراک و تزلزلِ برداشت معنی میشه! هیچوقت، در برخورد با یک اثر فلسفی، علمی، هنری و... نباید فکر کنیم همه چیز رو فهمیدیم. نرسیدن! بزرگترین نعمت ماست. که بهمون انرژی میده برای بیشتر دویدن؛ بیشتر خواستن؛ بیشتر فهمیدن.
04 دی 1400 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : غزال  حديث ايرجى
اندراحوالات تشابه...!
تشابه : به هم مانیدن. به یکدیگر مانند شدن به حدی که موجب اشتباه گردد.
شباهت : مأخوذ از 'شبه' به معنی مشابهت، مانِستگی، مانندِگی، برابری.
شبیه : قبیل، قرین، مانسته، مانند، متماثل، همانند، همسان، همدیس!
علی اکبر دهخدا.

برخی مدعی هستند که عودفورگریتنس با روژ 540 شباهت داره! باید عرض کنم از نظرمن اینطور نیست :) شما رزومه اینیشیو رو [دَر چگونگی ایجادِ رایحه] بررسی وَ بعد با غیرحرفه ای ترین روشِ ممکن 'فقط' قیافه‌ی کرکجیان رو تصور کنید :| کرکجیان شاعرِ معناگرایِ کلاسیک؛ اینیشیو دارک سایدِ فلسفی.

دوستان چون پچولی محبوبِ، زعفران میرَنجه اگر نباشه، آگار دوست داره خیلی جاها باشه، آکوردها خیلی اوقات سازهای نزدیک به هم می‌نوازند، برخی مواقع ذهنِ آدمیزاد از توهم برای درکِ بهتر فضا کمک می‌گیره وَ از سیگنال‌های شناخته شده‌ که قبلا از همون جهان دریافت کرده استفاده میکنه، دلیلِ وجودِ 'تشابه' بین دو اثر مجزا نیست.
لطفا اجازه ندید افسانه‌های محلی براتون تبدیل به یک جریان اصلی درارتباط با فهمِ واقعیتِ دو هنر مستقل بشه!
چرا؟ چون وقتی می‌گید هنر ب شبیه به هنر الف است. دیگه بصورت اتوماتیک ذهن شما از بررسی و کالبدشکافی هنر ب دست برمی‌داره و همه چیز رو میبره زیر پرچم شباهت قرار میده و شما هر لحظه تو باتلاق اون شباهت ساختگی بیشتر فرو میرید. تا جایی که دیگه حتی کوچکترین تفاوتی هم بین دو اثر نمی‌تونید پیدا کنید!!
کل دنیا همین رو میگن؟ آناتول فرانس : اگر یک جریان اشتباه رو چندین میلیون نفر هم تایید کنن، باز اشتباه است!
چرا شما اونی نباشید که یک طرف دیگه میایسته و به واقعیت از زاویه درست نگاه میکنه؟ هیچ چیز مادون تر از این‌ نیست که بخاطر نظر جمعیت، فرد برروی واقع ترین حقایق پا بذاره!

آدمیزاد در آغازِ دوره‌ی 'تمام مدرن' قرار گرفته! این آغاز با خودش هرج و مرج، آنارشی و گاهی آنومی به بار میاره که تمام این موارد تنه جدی به واژه‌های 'ازدیاد' و 'برخورد' میزنن. عزیزانم ما در جهان عطر با تعدد، برخورد، ازدیاد و منابع'منشا همشکل روبه‌رو هستیم! و این اقیانوس در اوج طوفان خودش قرار گرفته. لطفا متوهم نباشیم و ازدیاد رو با تشابه قاطی نکنیم. اولین راهش هم اینه که دقیقا بفهمیم دهخدا تشابه رو چطور تفسیر میکنه :) همانطور که در آغاز اشاره کردم ایشان می‌فرمایند تشابه یعنی آنقدر جریان‌ها با هم همسان و نزدیک باشند که گاهی باعث 'اشتباه' شود. شما عودفورگریتنس رو با روژ 540 اشتباه می‌گیری؟ عزیزم به یک فوق تخصص گوش حلق وبینی مراجعه کن :))

ما میتونیم بگیم در قسمتی از گامِ ایکس این دو اثر به هم نزدیک هستند. نه این که اینیشیو شبیه به کرکجیان است!
مثل این می‌مونه بگیم : ایران و هلند. روی کره زمین قرار گرفتن. کره زمین به دو خورشید میچرخه وَ یک ماه داره. آسمان این کشورها توسط ازون پوشیده شده... پس ایران و هلند مشابه هستند :)
یکی از مفاد واضح سفسطه و مغلطه. :)
شما با استفاده از جزئیاتِ محدود نمی‌تونید کلیات رو مشابه فرض کنید.

تمام زاویه‌ی من با این مطلب همینه! بله. گاهی بین برخی آکوردها آدم میتونه صرفا به یاد یک عطر دیگه بیوفته. اما عزیزانم 'تشابه' جهان وَ تفسیرِ بسیار وسیعی داره. چرا دوست نداریم یک بار برای همیشه روی سهل‌انگاری های پیش افتاده‌ی خودمون خط بکشیم! شما توجه نکنید این حرف رو چه کسی داره مینویسه! فقط خود مطلب رو بخونید. آیا خواست بدی است؟ که ما یاد بگیریم هر عبارت دقیقا چه باری داره؟ و کجا باید استفاده شه.
من جایی نوشتم ما استاد دل شکستن هستیم.
میدونید چرا؟ نه این که بد باشیم. چون فقط هیچ تسلطی رو لغات و جملات نداریم. فروید بزرگ می‌فرمایند : تمدن از آنجایی آغاز به خود دید که آدمیزاد به جای 'سنگ' 'کلمه' پرتاب کرد.
عزیزانم کلمات سلاح کشتار جمعی هستند! با احتیاط استفاده کنیم. من یکی از آرزوهام اینه که آدم ها بدونن دقیقا چی دارن میگن!

بسیاری از آنچه که ما زیر کلید واژه تشابه ارائه میدیدم شبیه به این مثال است : اوووو! اون دوتا مرد رو نگاه کنید! هر دو دست و پا دارند. آه چقدر شبیه هم هستند! :)

[این نوشته کاملا مستقل و چندین روز پیش نگارش شده است و هیچ ارتباطی با شخص و مطلب دیگری ندارد!/ خواهشا از بروز هرگونه سوبرداشت جلوگیری بفرمایید]
06 دی 1400 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : غزال nazanin
چند وقت یبار این متن قشنگتو در مورد این عطر ساختار شکن .و که نیش و دیزاینر و ....همه رو بهم ریخت میخونم کیف میکنم مسیح جان.میتونی در آن واحد مال همه باشی.میشه یکی فقط واسه خودش ندوندش و بگه شماها نمیفهمیدش.این یک عطر کاملا دموکراته.طرفدار داره ولی دشمن نداره.گفتن خوشبو هست ولی کسی نگفته بد بو.متن قشنگی بود .ارزش چندبار خوندن رو داره
20 تیر 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : غزال nazanin
درود جناب بوترابی گرامی
اجازه بفرمایین من اولین نفر باشم که میگم این یه عطره بد بو و غیر قابل تحمله این عطرو ساختن بوی عود بده هرچقدر تلاش کنید که نوت دیگه ای تشخیص بدید موفق نخواهید شد یه عطره خطیه کسل کننده که حتی شاید مشابه و نمونه های دیگری هم در برندهای دیگه داشته باشه خب چه کاریه عود دونه ای ۲۰۰۰ تومنه بخرید و استفاده کنید البته من اصلا باهاش زاویه ندارم چون عاشق بوی عودم و برای من عطره بدی نیست هرچند هرگز انتخابم نیست ولی عموم این کارو نمیپسندن و عطربازهای حرفه ای هم مثل بقیه خانواده اینیشیو چندان رغبتی به این کار نشان نخواهند داد ضمن احترام خدمت شما امیدوارم جسارت نکرده باشم خدمتتون
20 تیر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Mr green اردلان
Ba salam
Man fekr nomikonam ke faghat booye oud esteshmam beshe .sayer esansha mesl mosk va zaaferan ham be zibaiee kar afzoodeh.dar zemn keifiete oud kheili bala hast.shoma rooye che amari farmoodin ke aksar mardom badeshoon miad.ba mostanadat bayan befarmaieed
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : nazanin غزال
Shoma az yek taraf mifarmaieed badboo va gheire ghabele tahamol va az tarafe dige mifarmaieed doostesh daram.in chetoor bardashti hast ke shoma darid?tozih mifarmaieed?
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : غزال فریده.م
درود بر شما جناب مسیح عزیز و سپاس از بابت هر دو مطلب که بسیار عالی و بینظیر بودند، و امیدوارم که دوستان وقت بذارند و با صبر و حوصله،الخصوص مطلب دوم رو مطالعه بفرمایند، دوبار هر دو قسمت رو مطالعه کردم و لذت بردم از این تفکر و اندیشه و مهمتر بیان و نگارشِ بینظیرتون،
در برابر زحمتی که کشیدید و وقت گران‌بهایی که گذاشتید نتونستم صرفاً با یک لایک عبور کنم، شکر بخاطر اینکه جنابعالی در این جمع حضور دارید، و تشکر از تمام دوستانی که همچون شما با مطالبشون باعث جذابیت فضای معطر سایت میشوند، و بدور از منیّت ها در ایجاد فضایی دوستانه در کنارِ مطالب آموزشی و آشنایی با دنیای وسیع روایح، کمک شایانی در خرید ها و انتخاب ها دارند.
دستمریزاد
قلمتان سبز و توانا🖋️
آرامش نصیب قلب پرمهرتان💚
همچنین سپاس از تک تک اعضا🌹🌹
و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران سایت.
ارادتمند
روزگار بکام 🥀🥀
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : ندا مهدی ارجمندی
درود بی کران جناب بوترابی
من هر عطری را که بررسی کنم نام و نشان و برندشو ندید میگیرم سعی میکنم تکنیکالی بررسیش کنم و خواستگاهه خودمو مشخص کنم اخیرا از برند دی پارما عطر کینوتو دی لیگوریا را بررسی کردم عطری به غایت حرفه ای ظریف و خوش ساخت با ماندگاری خیلی خوب و پخش بوی ضعیف خب تکلیفه این کار روشنه این برای عطربازه حرفه ای طراحی شده وگرنه سیلورسنته ۴۰۰ تومنی پخش بیشتری داره
اینیشیو مثل همون برند مورد علاقتون نیشان تمرکز بر پرفورمنس داره نه مثله نیشان بی استعداد و بی هویته نه مثله مارلی صاحب سبک و امضاداره معمولا کارهای باکلاسی ارائه کرده بدون پیچیدگیه خاص علت اینکه گفتم این کارو میپسندم و در ادامه هم گفتم هرگز انتخابم نیست این بود که اگر کسی این کارو پوشیده باشه موقتا از بوی عطرش لذت میبرم چوه شخصا روزی چندتا عود روشن میکنم ولی خودم هرگز طرفه تست این کار نمیرم اصل این کار روایح بسیار سنتتیکه عود،جوز و زعفرانه اما چرا بسیار سنتتیک؟قطعا در عطرهای دیگه هم نوت طبیعی به اون صورت نداریم ولی شما زعفرانه این کار را با نیسان از برند مارلی قیاس کردید؟عوده موجود در این عطرو با سانتاله گرلن مقایسه کردید؟بپذیرید با این قیمت گزاف کاره دباغی شده و صیقل خورده ای نیست این عطر برادرانی در برندهای دیگه هم داره که نظرات ذیل اونهاهم اکثرا منفی هستند
در همین زمینه آکاستر از مارلی با سانتال رویال از گرلن و چندین کار از برندهای دیگه که بعضا خیلی بهتر از اینیشیو هستند قیمتشونم خیلی کمتره ،هرم بویاییه این عطر بسیار عربیه و اکثرا مورد اقبال ما ایرانی ها نیست با این مبلغ من شخصا به این کار فکر نمیکنم چون دو کاره اکاستر و سانتال را که تست کردم انبوه بازخوردهای بسیار منفی را گرفتم منی که خودم از عود استقبال میکنم این کار برام قابل پوشیدن نیست ضمنا من کیشوند هم هستم و بازارهای اینجا پر از مارکهای عربیه ارزونه شاید اگر دسترسی به این تیپ عطرها داشتید از این قبیل برندها بیشتر فاصله میگرفتید برقرارو موفق باشید
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری بابک
با سلام
جناب پرفیومکس گویا همونطور که خودتون نوشته اید سمت تست این عطر هم طبق گفته خودتون نرفتید.بعد خیلی جالبه که درین عطر عود تحت تاثیر سایر نوتهاست و مثل آکورد عمل میکنه و در ابتدا بر خلاف فرمایش،شما اصلا بوی عود شاخص استشمام نمیشه.پس بین عودهایی که شما دود میکنید و بوی این عطر باید تفاوت قائل شد.ثانیا من اصلا از طرفداران جان فدای این عطر نیستم و صرفا به عنوان یک کلکسیونر و بر مبنای بویی که استشمام کردم و مقایسه اون با هالتانه نیشان و میزان علاقه مندی عطر دوستان با توجه به نمره ای که در سایت فرگرنتیکا و همین سایت عطرافشان داده اند ارزیابی خودم رو نوشتم.در مورد تمام عطرهای عودی هم که نام بردید ممکنه نطرات خیلی از عطر دوستان با شما همسو نباشه .خلاصه ارائه به مستندات در مورد صحت و سقم گفته های من و شما قضاوت نهایی رو اعلام میکنه.
عصرتان زیبا
21 تیر 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh فریده.م
درود جناب بوترابی
وقتی تست نکردم که نمیتونم نظری بدم دوسته گرامی خوشبختانه به عطرهای زیادی دسترسی دارم شما اسم بدید تا اولین فرصت عطرگرام تقدیمتون کنم اگر از نزدیک افتخار اشنایی با شما را داشتم عطری به شما هدیه میدادم با ۴۵۰ تومان قیمت و تقریبا در سطح این عطر با بیش از ۹۰ درصد شباهت همونطور که عطری به یکی از رفقام هدیه دادم ۶۰ درصد شبییه ترونی
به هر حال هرکس نظری داره از نظره بنده این عطر عود است و عود من هیچ بالانسی هیچ نظمی در اکوردهای مختلف این کار نمیبینم یه عطره عودیه متوسط که من نصفه این مبلغ را برای این کار نمی پردازم البته اکاستر را هم دارم و هیچوقت نپوشیدمش صرفا کلکسیونی خریدم عینه شما
کلا عطرهای عود محور خیلی خاص پسندن اکثرا به شما میگن گلاب زدی؟از حرم اومدی؟چرا عطر مشهدی زدی؟😂
شما که هالتانه را تست کردید آکاستر را هم تست کنید نباید به هم بی شباهت باشن و نظرتون را برای همه درج بفرمایین
توصیه جناب ایکاروس همیشه این بود از طناب گرلن استفاده کنید من پیشرفته خودمو در این زمینه که باهاش زندگی میکنم مدیونه ایکاروسه عزیز و توصیه های خوبش بودم اون روزی که برای این مدل عطرا و پرفورمنسشون ذوق میکردم گرلن دانشه عطریه منو ارتقا داد روز و شبتون بخیر باشه دوسته عزیزم

21 تیر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی میثم معین خیاط
سلامی بیکران به ارژنگ عزیز و Perfumex گرامی:
هر دو عزیز بسیار بزرگوار و غنی از تجربه و معلومات و ملموسات در رابطه با عطر هستند و چلنجی بسیار حرفه ای و آموزنده رو نسبت به سلیقه شخصی و سبک بویایی مد نظرشون برامون ارائه دادند. نگارشی در کمال احترام و کاملا پر بار ، با پشتوانه ایی از تجربه که قطعا عطر دوستان می توانند به صید اطلاعات خوبی درباره عود ها از این کامنت ها بپردازند.
عودها قابلیت های زیادی رو دارند و قادرند کاملا با شیطنت یا جدیت ، حزن انگیز ، عرفانی ، مذهبی ، تند و تیز و شرقی و غیره ظاهر شوند. جذابیت استفاده از عود در طراحی عطر ها و ایجاد این تضادها، کاملا سلیقه ها ودیدگاه ها رو
نسبت به یک کار به چالش خواهد کشید.
به نظر شخصی من عود ها حد و مرز ندارند و میشه با هاشون همه کار کرد.
ترکیب پاپیروس و گایاک و صندل در پرایوت لیبل کاری جدی و عبوث رو به مخاطب تحویل داده. عود در دیگنیفاید از هاوس آف سیلیج در ترکیب هنرمندانه با زعفران غوغا و فریادی بلند از لوکس بودن و غنا رو سر میده. عود با ترکیبی عجیب با روایح مرکباتی و سیتروسی در کولونیا عود از آکوا دی پارما ،حالتی کاملا شرقی - عربی داره و مخاطبان میانسال و مسن در اروپا رو شیفته خودش کرده و هزاران مثال دیگر از شیطنت عود ها هست که میشه بهشون رجوع کرد.
در آخر آرزوی سلامتی و خوشحالی برای همه دوستان میکنم. شاد و خوشبو باشین
22 تیر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Rezvani رئیس بلایند بایرهای ضرری
اتفاقا اصصصلا در مورد عطرهای عود محور نمی‌پرسند گلاب زدی اون عطرهایی هست که یک نوتش گل رز یا گل محمدی هست.در مورد عطرهای عودی معمولا میگن بوی عود یا بوی معبد میده.درین مورد هم من فقططط توصیه کردم اگر خواستین بین این دو عطر انتخاب کنید هالتانه جوان پسندتره.
22 تیر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Dapper شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
درود بر همه دوستان و جناب شوشتری گرامی
کاملا با شما موافقم و البته جهت یادگیری در محضر شما عزیزان حضور دارم باعث افتخاره حقیر هست در خدمتتون هستم🌹🌹🌹
22 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری IRRO
سعید خان شوشتری نازنین تشکر میکنم از حسن توجهتون به عرایض بنده و منو شرمسار تعریف از بنده کردین.به حضور مبارک شما عارضم همانطور که فرمودین میشود بحث کرد انتقاد کرد و تبادل نظر کرد بطوریکه در اخر کار به دلخوری و دل ازردگی و نهایتا ترک کردن گروه نکشه و این مستلزم اندکی تامل و‌تحمل و احترام به نظر طرف مقابل میباشد.در هر صورت بنده از شما و دوستان دبگر این صبر و‌حوصله را بتدریج در خودم تقویت میکنم تا بحث تخصصی وارد فاز احساسی و تعصبی نشه.بله عود جنبه های متفاوتی دارد و این اسپکت ها سلیقه های متفاوتی را نیز میطلبد٫من خودم از عطرهای عود محور عاشق اول عود شاماش و بعد عود فور لاو هستم.ولی چون مجبورم از هر خانه عطر حداقل دو عطر داشته باشم بناچار عطرهایی هم که ممکنه نسبت بهشون بیتفاوت باشم یا دوست نداشته باشم هم میخرم.ولی با لفظ دوست عزیزم جناب پرفیومکس که گفتند بدترین و بد بوترین عطر عودی بود که تا حالا بو کردم و اینکه فقط بوی عود میده و عود بسوزونید به شدت مخاف بودم و از عقیده خودم دفاع کردم.بخصوص در مورد اینکه این عطر فقط بوی عود میده ٫خلاصه اگر بخث به درازا کشید و اسباب ناراحتی بعضی از دوستان رو بوجود اورد صریحا عذر خواهی میکنم و نیز از شما عطرباز کاربلد هم بواسطه راهنماییهایی که تا الان بنده را در خرید چند عطر خوب کرده اید نهایت تشکر را دارم
شب گرم تابستانیتان به خوشی
22 تیر 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : رئیس بلایند بایرهای ضرری سعید رضایی شوشتری
درود برشما
جناب بوترابی گرامی ما بحث نکردیم ما در فضایی آزاد و دوستانه تبادل اطلاعات کردیم دوسته عزیزم شما متوجه شدید هستند اهالی فن که این کارو صرفا یک کاره تک بعدی و خطی میدونن و من هم پی بردم که اهالی فنی هستند که این کارو یه کاره آکوردیک میدونن و از رگه ها و نوتهای دیگه هم در غالبه عود لذت میبرن
اما باز هم میگم خدمتتون من اگر شمارو از نزدیک میشناختم عطری بنام (امیرالعود)به شما هدیه میدادم که ۹۰ درصد شبیه این کاره با پرفورمنسه وحشتناک و قطعا مورد پسندتون نیست در یک جلسه یا میهمانی شخصی که ۵۰۰ تومن هم هزینه نکرده عطرش با عطره هفت میلیونیه شما اشتباه گرفته بشه
یکی از علل زاویه داشتنه بنده با این طور برندها همینه یادمه یه دوستی به درستی توضیح دادن که برندها اسانسهاشون را مثلا از جیودان خریداری میکنن و بحث پکیجینگ را انجام میدن پس این اسانس براحتی در دسترس هست که مشابه ها و کپی های فراوانش براحتی پر بشه در بازار چرا برندهای پرفورمنسی هایپ میشن؟چرا الان مگاماره و ترونی کپی های زیادی هرچند معمولی ازشون اومده؟و چرا خانه عطر ماجدا بکالی یا آکوا دی پارما یا در سطح بالاتر روژا یا تا حدودی گرلن تقریبا کپی یا فیک ندارن؟(بعضی از گرلن ها کپی های خیلی بدی دارن)برند هیستوریز د پارفوم کجا کپی و مشابه داره؟ این نشون دهنده این هست که برندهای امضا دار چه دیزاینر و چه نیش ارزش هزینه چند میلیونی را دارن اما …
از شمای کلکسیونر شخصا انتظار دارم کارهای سطح بالا ببینم من برندهایی نظیر اینیشیو یا نیشان را در لول و سطحه دانش و اطلاعات شما نمیبینم این مدل کارها با احترام به همه عزیزان از نظره من هیچ روح و کارکتری ندارن معلوم نیست میخوان چیکار کنن اون نظم و لطافتی که در یه کاره حرفه ای هست هرگز توی این کارها مشاهده نمیشن
من شخصا سالهاست عطربازی میکنم ولی رفرنسم هنوز کامنتهای دکتر ایکاروسه عزیز هست که شاید اگر تحلیلهای سایت بسمت حرفه ای تر بره که این پتانسیل قطعا توی بچه ها هست خیلیا واقعا در این سایت حرفه ای به تمام معنا هستند دکتر هم به جمع ما میپیونده و میتونیم با دانش ایشون خودمونو خیلی بهتر بروز کنیم
باز هم از تک تک عزیزان سپاسگزارم ایام خوبی داشته باشید
با احترام
22 تیر 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری فاطمه فیضی
با سلام به شما عزیز نگاهی به نظرات دکتر مدارا و و عزیزانی چون جناب شوشتری و سایر حرفه ایها در مورد برند اینیشیو و نقد عطرهاش بندازین
23 تیر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری فاطمه فیضی
عطرهایی چون بلسد باراکا ،دیواین اترکشن،سایکودلیک لاو،مگنتیک بلند ۸،اینها در دنیای عطر حرف خیلی برای گفتن دارند.نگاهی به نظرات داخلی درین سایت و خارجی در فرگرنتیکا بیندازید،مطمئن هستم نظرتون تا حدود زیادی تغییر میکنه.و مورد دیگه این هست که من باید ازین خانه عطر برای تکمیل عطرها داشته باشم ضمن اینکه عطرهای خوبی هستند
23 تیر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
همه دوستان عزیز هستند و بزرگوار تا جایی که یادمه دکتر ایکاروس یکی دوتا نظر در این برند دارند که اون هم پاسخ به سوالات دوستان بوده و یک عطر ازین برند مورد تایید ایشون بود و شخصا رویو نوشتند واسش بنام دیواین اترکشن که اونم برای هیچکس پیشنهاد نمیکردند و صرفا شخصا باهاش ارتباط برقرار کرده بودند تا یادمه نمره ایشون به بهترین کاره این برند ۶/۵ بود که گویای همه چیز هست منم چند سال پیش تست داشتم کاره نسبتا خوبی بود هیچی ازش یادم نمیاد متاسفانه اما کلا دکتر ایکاروس اهل کوبیدنه هیچ برندی نبود حتی در شرایطی که هجمه به برند مارلی وحشتناک بود چند کامنت منطقیه ایشون این هجمه را سرکوب کرد هر برندی خوب و بد داره اگر عطر بازه حرفه ای هستید و دکتر تایید کرد کاری را به تکنیکالش شک نکنید اگر عطربازه متوسط باشه کسی نمره ۶/۵ دکتر یعنی عالی و مخاطب عام را راضی میکنه
23 تیر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی ارژنگ بوترابی
درود perfumex عزیز

مطلبی که در مورد این عطر و وجود کپی ها و مشابه های ارزان قیمت اون عنوان کردید در مورد عطرهای دیگه ای هم مطرح هست ، اونتوس ، کرید گرین آیریش ، کازاموراتی مفیستو ، کرید سیلور مونتین واتر ، تام فوردها ، ...

بله مشابه های ارزان قیمت این ها خیلی زیاد هست و شاید براتون اون عطرهای گران قیمت رو یادآوری کنند ، اما آیا در این یادآوری موفق هستند؟ آیا با همون کیفیت هستند؟ قطعا اینطور نیست.
چطور ممکن هست همون رایحه رو با مواد ارزان و بی کیفیت فراهم کرد؟
اصلا همین که این عطر ها این همه مشابه ارزون قیمت یا کپی برای اونها تولید شده ، چه چیزی رو نشون میده؟
همه ما دوست داریم عطرهای خوشبو استفاده کنیم اما خب بحث قیمت هم برامون مهم هست.
اینجاست که عطرهای کپی و مشابه یک گزینه محسوب میشه ، اما این باعث نمیشه عطرهای برند زیر سوال بروند! پس بحث کیفیت چی میشه؟

کسی که دنبال کیفیت هست قیمتش رو هم میپردازه.
23 تیر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Rohaam مهدی ارجمندی
درود بر شما جناب IRRO
دقیقا درست میفرمایین هیچ کپی برابر اصل نداریم
اما در مورد خیلی کارها به هایپ برخورد میکنیم عطرهایی که با فروش بسیار زیاد مواجه میشن مثل اونتوس و برندی فاخر اونو تولید میکنه معمولا کپی ها زیاد چنگی به دل نمیزنن چون این رایحه امضای یک برند بزرگه حالا با گذر سالها از اونتوسه کبیر برندهایی اومدن و کپی های خوبشو به بازار معرفی کردند چون کرید دیگه اصراری روی اونتوسه هایپ شدش نداره چون میدونه بعد سالها افرادی فقط مشتریه اونتوسه خودشن و این برای خیلی از کارهای بزرگ صدق میکنه در مورد برند اینیشیو ، اورتو ‌پاریسی و سایر برندهای تجاری که خودتون عالی بلد هستید این اتفاق خیلی زود می افته و کیفیت کپی ها بسیار نزدیک میشن به کاره اصلی من این موضوع را از وقتی کیش زندگی کردم بیشتر متوجه شدم الان پر شده سمت بازار عربها از کپی های نسبتا خوبه کارهای اورتو ،مارلی و همین برند و سایر برندهایی که بعضا میلیونها قیمت دارن و چون خودمم یکسریاشو دارم وقتی تست میکنم میبینم واقعا نزدیکه درسته خوده عطره اصلی نیست ولی جوریه که ارزش خرید برند اصلی را به چالش میکشه وگرنه در حالت کلی برای اکثر کارها کپی میاد ولی کیفیت کپی ها مهم هستند من سالهاست همنشینه ال اینستنتم و هیچکس موفق نشد جز با خرید عطره اصلی بوی ال اینستنت بده
خیلی خوبه که دوستانی مثل شما و سایر عزیزانی که افتخار صحبت باهاشون داشتم خیلی با دانش رویو نویسی میکنید برای رایحه شناسی و این مبحث جناب علیرضا خیلی خوب اطلاعات دارند ایشون خیلی بهتر از من میتونن شرح بدند
جناب سخی هم مملو از تجربیات که ان شا الله به ما هم این تجربیات را منتقل کنند
24 تیر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی میثم معین خیاط
با این حساب تمام برندهایی مثل اورتو پاریسی و مارلی و اینیشیو و اندی تاور و تام فورد و...هیچ و فقط مارلی سرآمد همه است
24 تیر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : صادق اف مهدی
درود perfumex عزیز

زمانی کارهای کپی و ارزان قیمت ، ارزش کار اصلی رو به چالش میکشند که خریدار ، عطر یا ادکلن اصلی رو تجربه نکرده و از کم و کیف اون بی خبر باشه ، منظورم همون بحث یادآوری روایح هست .
اگر همین کار کپی و ارزان قیمت رو به کسی که قبلا عطر اصلی رو پوشیده معرفی کنید ، بله یادآوری میکنه اما قطعا انتخاب نخواهد شد، چرا؟
به خاطر این که حافظه بویایی ما بسیار حساس هست و بسیار سریع مقایسه میکنه و از آنجا که رایحه اصلی رو قبلا ثبت کرده ، فقط یک مقایسه انجام میشه ولی انتخاب نمیشه .
همانطور که خودتون فرمودید ، شاید خیلی نزدیک باشه ، ولی خیلی نزدیک به معنی شباهت کامل نیست.
مثال گرلن لینستنت هم مهر تاییدی بر این قضیه هست ، فردی که قبلا این عطر رو پوشیده قطعا کار کپی شده را انتخاب نخواهد کرد.

[EDITED] 1401/04/24 22:11
24 تیر 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Dapper ارژنگ بوترابی
درود بر همه عزیزان
آفرین ایرج خان دقیقا درست میفرمایین حرف آخر را زدید
هیچ کپی در دنیا برابر با اصل نیست
فقط یک مورد که مثلا عطری مثل عود فور گریتنس را کسی برای شامه حرفه ای و لذت بردن از نوتها و آکوردها استفاده نمیکنه حداقل من این کارو نمیکنم چون اصلا این عطر عطره بازخورده ساخته شده از چند متری جلب توجه کنه کارش چیزه دیگس منم نمیگم مشابهه عربیه این کار ۱۰۰ درصد شبیه اینه ولی میگم چون این کار هم اون کیفیت مورد نظرو نداره و مشابه های نزدیک داره چندان انتخاب مطمئنی نیست چون خیلیم گرونه البته خیلیها خرید میکنن لذت هم میبرن و من عمیقا احترام میگزارم به سلیقه اونها
جناب بوترابی گرامی همه برندها هییچ ،، مارلی سرآمده؟
خیلی به من گفته بودند چرا مارلی را میکوبی ولی این اولین باره در زندگیم به حمایت از مارلی متهم میشم
من بارها گفتم بین برندهای پرفورمنسی که برندهای من نیستند من چه صد تومن باشن چه صد میلیون جذابیتی واسم ندارند ولی برای مارلی احترام قائلم که چرای اون در این مقاله نمیگنجه دوستان خواستند مفصل عرض میکنم بعدا اما دقت کنید
تام فورد توسکان لدر~~~گودولفین
تام فورد توباکو وانیل~~~هرود
لالیک وایت~~~گالووی
میسون کورکجان باکارات روژ~~~کالان
بودیسیا ویکتوریوس ایمپریال~~~لیتون
گرلن سانتال رویال~~~آکاستر
جناب بوترابی برندی که فقط از روی دست بقیه کپی میکنه من هرگز هوادارش نیستم طرفداری هم ازش نمیکنم اما همه این کارهارو خودم در کلکسیونم دارم چون مارلی در ایران و با سلیقه جامعه ما خوب جفت و جور شد من بواسطه شغلم و جلسات مکرری که دارم و روزانه با افراد زیادی در ارتباطم مارلیها بازخوردهای بیشماری برای من داشتند ولی اصلا به این معنا نیست که کیفیت اسانسهاشون خوبه عین اینیشیو مثل تام فورد مثل اورتو مثل ناسوماتو برند بازخورده و چیزی فراتر از این نیست ولی دلایل بسیاری دارم که مارلی مسیر تکامل و پیشرفت را سریعتر داره طی میکنه…
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : نیلوفر رهنما 🄼🄾🄽🄰
سلام و ارادت خدمت جناب دکتر بوترابی:
شما کاملا درست می فرمایید و تاج سر هستید قربان
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی
و اینکه دو تار کاری که از دیفرنت کمپانی نام بردید بسیار کارهای فاخر و دوست داشتنی هستند.جلوه ایی زیبا و اغواگر از عود در طراحی این دو تا کار به کار گرفته شده.
ایام به کامتون ارژنگ خان بزرگوار
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh مهدی ارجمندی
سلام خدمت جناب بوترابی ، روحانی و perfumex عزیز
واقعا از کاربر حرفه ای مثل perfumex عزیز بعید بود که بخواد برند اینیشیو رو اونم با عود فور گریتنس به چالش بکشه من پارسال این عطرو خریدم و فقط حدود شاید ۱۰ میل ازش استفاده کرده باشم چون واقعا حیفم میاد این کار فاخرو هرجایی استفاده کنم بقدری این کار بازخورد داره که شمارو متعجب میکنه عود فور گریتنس به نظرم همه چی تمومه از کیفیت رایحه تا پخش و موندگاری و طراحی شیشه هیچی کم نداره ، بعد مقایسه اون با یه عود ۲۰۰۰ تومنی واقعا دور از منطق و انصافه برخی از دوستان یا این عطرو تست نکردن ، یا بد تست کردن یا گذرا تست کردن یا فیک تست کردن لطفا در ارائه نظرات کمی جانب انصاف رو رعایت کنیم تا بقیه هم‌به اشتباه نیوفتن حالا هرچقدرم بگیم بحث سلیقه مطرحه ولی مقایسه یک عطر در سطح نیش اونم با این کیفیت و رایحه با عود ۲ هزار تومنی حرفه ای نیست کما اینکه اگر همین کارو برند مارلی زده بود از نظر جناب perfumex میشد بهترین کار البته اینو بگم من هیچ زاویه ای با مارلی ندارم خیلی ام کاراشو میپسندم الانم کالان و لیتون اکسکلوسیف ، گودولفین و‌گالووی رو‌ دارم فقط چون در کامنتاتون مشخصه تعصب خاصی روی مارلی دارید اینو عرض کردم .
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 Dragon
سلام و سپاس بر شما دوست بزرگوار:
شما بیش از اندازه به من لطف دارید. من هم در کنار دوستان عزیزی همچون شما و سایرین لذت به اشتراک گذاشتن تجربیات رو خواهم برد.
برقرار و عطرآگین باشی
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : مهدی ارجمندی سالار كلوچه
درود بر همه عزیزان
حقیقتا متعجب و بهت زده هستم از کامنت شما و جناب بوترابی بشدت عصبانی شدم ازینکه من متهم به حمایت از مارلی هستم
دوسته گرامی من قراره به حمایت از برندی متهم بشم یه زحمت بکشید سابقه پیامهای حقیر را مطالعه بفرمایین
اگه بگم بین برندهای اشغالی که به جهان سوم غالب میشه مارلی هم یکیشونه به چند نفر بر میخوره؟چند نفر ناراحت میشن رفیق؟سعی کردم خیلی مودب عرض کنم که به سلیقه و انتخاب افراد اهانت نشه ولی من نظرمو الان به وضوح براتون گفتم
اولین کاره این برند سال ۲۰۰۹ لانچ شده اصلا هم مهم نیست من صرفا دیدم چند وقت بود مرتبا اسم گوالتیری بود هر چی نگاه میکردم همه قربون صدقه گوالتیری میرفتن بعد مارلی بعد نیشان بعد اینیشیو بعد ناسوماتو و امثال این برندها که از نظره من با ۲۰ سال سابقه عطربازی و تجربیاتی که از دکتر ایکاروسه گرامی کسب کردم پول هدر دادنه همیشه سعی کردم‌ از برندهایی به عنوانه برندهای با کیفیت اسم ببرم که پل پیشرفت شامه من از مبتدی به حرفه ای شدند روزی که جناب ایکاروس به یکی از هوادارانه مارلی گفت از طناب گرلن استفاده کن تا حرفه ای بشی من هم همین کارو کردم و ازون روز حقیقت عطرسازی و رایحه شناسیو درک کردم من چندتا کاره خوب از مارلی را رویو کردم قبلا ازشون هم دفاع کردم مگه از مگاماره نکردم؟دیواین اترکشنه اینیشیو را من نام بردم به عنوانه کاره موفقه اون برند اما بین انبوه کارهای پر از فیکساتور و بی کیفیت مارلی من چندتاشو تایید کردم؟چند تا کاره امضا دار و چند تا کپیه خوب ازش دیدیم ولی اکثر کارهای مارلی واقعا بدند گاهی هم برای مخاطب عام چیزی معرفی میکنیم در صورتی که مورد پسند خودمون نباشه پس با احترام برند مارلی برند حرفه ای نیست اینیشیو نیست نیشان نیست برندهایی که چندصباحه متولد شدند نه ایده دارن نه خلاقن و نه امضایی دارن در لباس طلا هم حرفه ای نیستند اگر از مارلی بیشتر نوشتم چون ده بار به من گفتن بوی باکارات روژ میدی درصورتی که کالان با چند برابر قیمته کمتر این رایحه را بهم هدیه داده بود ارزون بود من اکثر مارلیها را تستر اصل میخریدم ۳۸۰ تومن سالهای قبل چون به درد کارم میخوردن من مارلی را برای مردم میخریدم نه برای خودم چون توی جلساتم باید استفاده میکردم و مارلی کارهاش همه پسند بود پخش بوی خوبی هم داشت اما من در خلوت همنشین روژا داو،ماجدا بکالی،هیستوریز د پارفوم،شنل،گرلن و آکوا دی پارما هستم با حضوره اینها مارلی و امثاله مارلی برند من نیستند هرگز نیستند
اگر بوی خوب و پرفورمنس براتون در اهمیت و اولیت هست برندهای خوبین ولی من نگاهه دیگه ای به این مقوله دارم
توصیه من،از طناب گرلن استفاده کنید گرلن به شما آموزش میده برند مهم نیست تست کن اسانسو درک کن بوی سنتتیکه خوب و بد،طبیعی با کارگاهی را متوجه میشید عمق فیکساتور را متوجه میشید هرم و ساختمان بویایی را لمس میکنید اضافه و حذف شدن اکوردهای مختلفو درک میکنید بعد که سراغ کارهایی مثل همین گریتنس اومدید اون موقع دیگه نمیگید درسطح نیش اون موقع دیگه به برچسب قیمتیش بیشتر فکر میکنید بحث ذیل این کار فرسایشی شد یکم به نظرم بهتره روال اصلی طی بشه از بحث این عطرها گذر کنیم ممنونم
25 تیر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 علیرضا ر
سلام ب دوست عزیز؛
جناب perfumex

چرا عصبانی هستید ؟!

فکر میکنم کسانی که کوچکترین آشنایی با نظرات شما دارند میدونند که تنها چیزی که در ریویو های شما نیست ، تعصب هست.
بنده که به عنوان یه کاربر این سایت از نظرات شما و دوستان دیگه استفاده میکنم.

پایدار باشید
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : سالار كلوچه IRRO
درود بر جناب علیرضای دوست داشتنی
مزاح کردم قربان ان شا الله همیشه پایدار باشید
دوستانه عطرافشانی عیدتون مبارک
همیشه شاد و سرافزار باشید❤️
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Dragon سالار كلوچه
نه دیگه دوست عزیز نشد هرجوری خواستی کامنت بدی بعد بگی بحث و خاتمه بدیم شما اگه از طناب گرلن درست بالا رفته بودی اول اینو یاد میگرفتی که به یه برند نسبتا پر طرفدار نگی آشغال جهان سومی! این یعنی اهانت قدم اول اینه که تا یه بحثی میشه جوش نیاری و خودتو پشت نیش و نیش بازی پنهان نکنی و برند مورد علاقتو سرکوب نکنی من با افتخار میگم از اینیشو و مارلی و اورتو و ناسوماتو لذت میبرم هیچ کسی ام نمیتونه منو از این نظر منع کنه پس این نشون میده شما همون اول طناب گرلن آویزون موندی و پیشرفت نکردی مسئله بعد اینه که میدونی مشکل امثال شما چیه ؟ اینه که فکر میکنید اگه یه نفر اومد گفت از اینیشیو و اورتو و نیشانه لذت برده یعنی اینکه عطر دیگه ای رو تست نکرده و کیفیت رایحه رو درک نکرده ؟ نه دوست عزیز اتفاقا اصلا اینجور نیست برعکس هیچکس در ابتدای راه سمت این برندا نمیره من ادعایی در عطربازی ندارم ولی این معنیش این نیست هر کی گفت عود فور گریتنس خوبه عطر بهتری نداشته یا نداره یا تست نکرده مقایسه یه عطر خیلی خوب با یه عود معمولی کاملا بی مورد بود . اصلا شما واقعا این کارو تست کردی ؟
26 تیر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : غزال صادق اف
سلام و روز به خیر به دوستان عزیزم:
جنگ و جدال بر سر برند؟؟؟؟؟؟؟؟
نه !!!! واقعا حیفه به جای تفحص تو دنیای روایح الکی و بی خود و بی جهت به جدال بر سر برند ها پرداخت.
Perfumex عزیزم من هم مثل شما از مدت ها قبل با عطر افشان در ارتباط بودم و از سال 94 هم به عنوان کاربر نام خودم رو ثبت کردم. از همون موقع همیشه بحث های داغی بین اعضا بود و اکثرا هم در رابطه با تفاوت ها در سلایق بویایی بود ولی بعضا پیش میومد که سر برند ها هم با هم به چالش برسند. شخصا از اون دسته افرادی هستم که به هر تولیدی در غالب رایحه و عطر( به غیر از عطر های کپی و بی اصل و نسب) به عنوان یک اثر هنری نگاه می کنم و احترام میزارم. تولیدات دیزاینری که خب داستانشون معلومه و قصد و هدفشون مشخص هست ، اما بعضی از برند های لاکچری و آرتیزان تازه کار مجبور به همگرایی از کارهای بزرگتر و شناخته شده هستند که به وضوح در تمامی این برند ها کارهای شبیه سازی شده و همسان وجود خواهد داشت. ایکاروس عزیز کمک های شایانی برای بالا بردن سطح فنی و بار علمی سایت داشته و من شخصا برای او احترام ویژه ایی قائل هستم ، اما جسارتا عطر بازی و برداشت از یک رایحه کاملا امری سلیقه ایی هست و هر شامه، ذهن و سلیقه ایی میتونه برداشتی متفاوت از یک کار داشته باشه و این موضوع که ایکاروس اون برند رو تایید کرده و یا نکرده و چه ریتی به اون داده رو نباید دخیل در تصمیم گیری و نظر دهی راجب به یک برند بکنیم. شاید خودت بعدا در برند اینیشیو گمشدت رو پیدا کنی برادر . به عنوان مثال عود فور گرینتس از اینیشیو برای شامه شما کاری یکنواخت و غیر خوشبو و کسل کننده بوده اما برای ملودی عزیز و ارژنگ مهربان خیلی خوشایند و دلچسب عمل کرده که این تضاد ها زیبایی های دنیای هنری عطرسازی رو دو چندان خواهد کرد.
البته من پیشنهاد و نظر قلبیم رو برای بالاتر بردن صمیمیت بین اعضا خدمتتون عرض کردم و امیدوارم خدایی نکرده سوء تفاهم برای کسی پیش نیاد.
علی ایحال امیدوارام که با کمک همدیگه فضایی مملو از روایحه خوب دوستی رو بسازیم و همگی ازش لذت ببریم.
15 مرداد 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : غزال Maary
آقای سعید سلام شرمنده شدم اسم من رو اوردید ممنونم. بله در نهایت میزان ارزشمندی یک اثر هنری توسط هر شخص تعیین میشه نه دیگران. من دوستی دارم که با کلی سختی poal فردریک مال رو خرید. از نظر من این عطر نه از لحاظ رایحه و نه از لحاظ قیمت ارزش خرید زیادی نداره اما نظر من چه اهمیتی داره؟ بگذریم همه شاهد بودیم وقتی زیر باکارات نظر هایی که کمی مخالف نظر شما بود ثبت شد چقدر با مناعت طبع و آرامش برخورد کردید برخلاف برخی که تا نظر مخالفی میبینند از پوریای ولی فرضی به هلاکوخان قطعی تبدیل میشن! راسل میگه ان که دائم به تمجید است را نقد کن تا چهره ی واقعی او را ببینی. ای کاش همه ی ما و بیشتر از همه خودم یاد بگیریم مجیز کمتر بگیم چون از یه جایی به بعد کسل کننده و تابلو میشه و هم چنین فقط مجیز گویان خودمون رو دوست نداشته باشیم. باز هم خیلی خیلی ممنونم قربان.

[EDITED] 1401/05/15 21:21
15 مرداد 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : غزال سعید رضایی شوشتری
سلام ملودی عزیز:
ارادت و ممنونم از لطف شما
18 مرداد 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Melody
درود
12 شهریور 1402 پاسخ تشکر

8
رایحه
10
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
بوی خوبی داره .. اما به نظر Overrated شده و در اون حدی که تعریف میکنن نیست خصوصا از نظر پرفورمنس، درسته ماندگاری غول آسایی داره و روزها روی لباس میمونه .. اما پخش بوش کاملا متوسطه. حتی بعد از یکی دو ساعت وقتی تو شرکت از همکارام نظر خواستم ، باید حتما خیلی نزدیک میومدن تا بتونن بو ببرن. به نظر من ارزش این قیمت رو نداره.
01 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ایرن mehrdad

بوی این عطر‌ خوبه نمیگم فوق العاده است ولی بوی خوبی داره چیزی‌نیست که کسی بدش بیاد به نظرم‌ همه دوستش دارن پخش بوش و ماندگاری هم فوق العاده است تنها عیبی که داره اینه که رایحه اش خطیه با یه عطر خوشبو طرفیم اما قرار نیست شگفت زده بشیم قیمتشم به نظرم‌زیادی بالا است شاید اگه تخفیف خورد بخرمش اما با این قیمت به هیچ وجه
24 شهریور 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : نيما Saeed Faramarzi
دوست عزیز به نظرم هر عطربازی باید یکی ازش داشته باشد. خریدم و واقعا راضی هستم
22 آذر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : نيما یک آدم معمولی
دقیقا همینطوره
چیز خاصی نداره و خطی و یکنواخت
ارزش خرید ندارد
24 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfumex بابک

از من پخش بو نداشت . دستریزش گرفتم . بوی این و باکارات رژ تو کارهای امارتی و ارزان زیاده . عطر امیر العود به قیمت دویست تومن بوش بهتر از این و باکاراته و تقریبا مشابه شونه با ماندکاری زیاد
27 فروردین 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پیمان خان نوید ایبراهیموویچ
دوست عزیز بدون شک دست ریزی که تهیه کردین تقلبی بوده چون فیک این کار هم زیاد هست . این کار نقطه قوتش پرفورمنس شدیدا بالاشه مخصوصا پخش بوش که واقعا زیاده
27 فروردین 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Alinouri مهدی رشیدی
صدرمیلیون تقلبی بوده و حتما پیگیر مبلغی که هزینه کردی باش. این عطر و نباید بیش از دو پاف اسپری کرد چون حداقال تا دو ساعت نشر و پخش شدیدی داره
10 مرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Alinouri پیمان خان

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟