INITIO PARFUMS PRIVES - Oud for Greatness

اینیتیو (اینیشیو) پارفومز پرایوز عود فور گریتنس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-42151
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2018
کد کالا : ATR-42151
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 335
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    35
  • نمی پسندم
    17
  • - 25 سال
    3
  • + 25 سال
    32
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    2
  • رسمی
    31
تعداد رای های ثبت شده : 162
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

انگاره «هندسه مقدس» مهم‌ترین سرچشمه الهام برای خلق «عود فور گریتنس» است؛ ‌انگاره‌ای که در همه نمادها و نقوش (و حتی بوی عود) با نیرویی قدسی حک شده است و پیوندی پنهان و اسرارآمیز با جهان هستی دارد. بوی عود هم همچون همین انگاره هندسه مقدس، شما را به سطحی والاتر از جهان ماده می‌برد تا بتوانید تمامی تکاپوی کیهان را احساس کنید. بوی عود نه‌تنها بدن شما را آرام می‌کند، بلکه احساسات و عواطف پیوندخورده با روح شما را جلا می‌دهد. کمپانی اینیتیو پارفومرز با «عود فور گریتنس» به سرچشمه پنهان قدرت دست یافته و عطری هوس‌انگیز، جادویی، غنی و روح‌نواز ساخته که بوی عود از ابتدا تا انتهایش را فرا گرفته است. آمیزه غلیظ و ناب از انواع عصاره‌های عود در این عطر با یکدیگر آمیخته شده‌اند تا آکوردی بسازند که همه سویه‌های تاریک، ادویه‌ای، شیرین و دودی عود را بیدار کنند نهایتا اکسیری پیچیده، انرژی‌زا، فریبنده، خلسه‌آور و شگفت‌انگیز داشته باشید. رایحه‌های ادویه‌ای زعفران و جوز هم غنای این عطر را بیشتر کرده‌اند، درحالی که رایحه اسطوخودوس توانسته است سویه‌های سکسی و مردانه آن را بیشتر کند. جالب‌تر این‌که «عود فور گریتنس» به یک اندازه هاله‌ای سکسی به مردان و زنان می‌دهد. اگرچه شاید بعضی‌ها بگویند نمی‌توان یک عطر را برای همه مناسب دانست، اما واقعا «عود فور گریتنس» را نمی‌شود طور دیگری توصیف کرد. این عطر آن‌چنان با الگوهای پنهان جهان هستی سازگار و همخوان شده است که باید همه مردم جهان با بوی جادویی و باورنکردنی‌اش آشنا شوند. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند اینیشیو پارفومز پرایوز
طبع گرم
سال عرضه 2018
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، جوز ، زعفران
اسانس میانی عود
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی
نمره کاربران
Oud for Greatness-اینیتیو (اینیشیو) پارفومز پرایوز عود فور گریتنس
رایحه
8.7
46 رای
ماندگاری
9
46 رای
پخش بو
8.6
46 رای
طراحی شیشه
8.9
46 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند اینیشیو پارفومز پرایوز
عطرگرام
نظرات کاربران (37 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
(اصلاحی)....
عود فور گریتنس .....
یک عطر با آکوردی ادویه ای، آروماتیک ، پچولی و مشکی ... این عطر تاریک و عمیق، با لوندر ، جوز زعفران و یک ترکیب ادویه ای شروع میشه که بخاطر نقش لوندر کارکتری مردانه پیدا کرده که از نظر من با اینکه این عطر یونی سکس هست بیشتر بدرد آقایون میخوره .... بعد از این شروع توجه شما میره بطرف عود که بدلیل وجود زعفران گرم و تفته شده و بخاطر وجود مشک و پچولی رنگ و بوی انیمالیک و چرک هم پیدا کرده .... یک نکته هست که عده ای وقتی این رو بو میکنن پیش خودشون میگن اینو قبلاً یکجا بو کردم بعد شاخکاشون تیز میشه و میگن آهان یادم آمد این بوی باکارات روژ رو میده در واقع وجود زعفران بادام و مشک در باکارات رژ شباهتی مختصر ایجاد کرده با این عطر ولی اگه از من میپرسین شباهت خیلی خیلی کمه و این یک کارکتر کاملاً متفاوت داره .... با گذشت زمان این عطر تاریک تر و کمی شیرین تر میشه ... پخشش زیاد نیست و خوبه ولی ماندگاری بالایی داره .... رنگ این رایحه مشکی هست یک مشکی براق که آدم رو یاد لباس های لاتکس مشکی که گروه های هوی متال ده 80 میپوشیدن میندازه شبیه لباسهایی مشکی براقی که رانی جیمز دیو میپوشید ..... پوشش این کار جون میده برای لباسهای کاملاً فورمال یا اگر خواستین کژوال استفاده کنین با کاپشن چرم مشکی نه اونهایی که شق و رق هستن از اونها که خیلی لخت هستن خیلی خوب مچ میشه .... عود با کیفیتی داره این کار بسیار عمیق و تاریک چرک ولی خوب اصلاً به قیمت حدوداً 350 دلاریش نمیخوره ... ولی خوب اگر پول خریدشم داشتید و خریدید چیز زیادی از دست نمیدین میتونین تجربیات خوبی باهاش داشته باشید .
06 شهریور 1398 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : حسین صدقی رامین

سلام
تشکر از سایت خوبتون
لطفا سمپل این کار و دیگر کارهای اینشیو را اضافه کنید
از دوستان خواهش میکنم اگر این عطر تست کردن ، کامنت بذارن
22 بهمن 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

با اولین تست عاشقش شدم، همانطور که سالار گفته خیلی شبیه باکارات رژ 540 هست اما خیلی تندتر و قوی‌تر
واقعا در تحلیل رایحه اش درموندم، یه کار رسمی، نیمه گرم قدرتمند و سنگین اما به هیچ وجه خسته ازش نمیشی، به معنای واقعی کلمه نیش
مناسب خانم ها نیست بنظرم من مگر خانم های مسن
پخش و ماندگاری خوبی داره و بازخوردش عالیه
از نظر من ارزش خرید اینیشیو به مراتب از باکارات رژ بیشتره (هم بلحاظ پخش، رایحه و هم کیفیت)
18 اردیبهشت 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مصطفی عطر jalal

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
عطری که توی فراگانتیکا در سال ۲۰۱۹ در سه کتگوری Niche و Unisex و Men جزء ده تای اول هست و امتیازات خوبش در پارفومو و تعریف و تمجیداتش در یوتیوب همه اینها اگر معیار نباشه برای کسی اما برای من معیار محسوب میشه و ریسکش رو می کنم و نتیجش هم میشه کشف یک شاهکار در برند initio . قبلا تست کردم چند تا کارش رو اما کلا ساختار عطرهاش برای مشام من کمی اغراق آمیز بود. انگاری به زور می خواست بگه که من پرفورمنسم خوبه اما برای من اینطور نبود و زود مشامم رو اشباع می کرد سنگین و قدرتمند بدون شفافیت در تغییر نتهاش. اما این عطر خیلی موفق عود و زعفران رو با یک پرفورمنس عالی هستش و اغراقی در کار نیست. قدرتمند و در عین حال شفاف. قدرت پخش و ماندگاریش آخرین چیزیه که باید درباره اون‌ نظر داد اونم به فصلش . پچولی در این عطر انگاری کاملا رام‌ شده هست و اصلا باعث نمیشه که شامه شما اشباع بشه و شما بقیه ساختارهای عطر رو کمتر احساس کنید البته این در شامه من در عطرهای پچولی محور صدق می کنه. جنس زعفرونش من رو کمی یاد Fanette Saffron Wood انداخت اما کاملا با گرایش مردانه بیشتر. نت ابتدایی این عطر کاملا مردونه هست و رفته رفته میشه گفت که یونی میشه. بازخوردش رو هم در حد تست روی مچ دستم و شنیدن نظرات دیگران باید بگم که بی نظیر بود. از نظر من که ارزش Blind Buy رو داره و ارزش تکرار رو مگر اینکه عطری پیدا کنم که عود رو با همین عظمت برای شامه من تکرار کنه.
13 خرداد 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علی شهرابی Raoof

بشدت تحت تاثیر باکارا روژ۵۴۰ هس البته اون نازی و لطافت باکارا رو نداره، با عودی بشدت سیف عطر مردونه ای شده. در درای دوان کمی کسل کننده میشه. عطر برای سنین بالا مناسبتره. پرفورمنس قابل قبولی داره و بنظرم هایپ شدنش یه کم زیادی بود.
17 خرداد 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

به باکارات روژ خیلی نزدیکه ولی باز هم به نظر من از اون عطرایی هست که تو ایران بازخورد خوبی نداره و ممکنه مثل باکارات با بوی ابنبات سوخته اشتباه گرفته شه.
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

بوی این سنگینتر از باکارات هست.باکارات خیلی زنده تر و شیرینی داره
یک مورد که ظرف عطر داره این که بعد از اسپری دور نازل و محل اتصال روی شیشه روغنی میشه
02 شهریور 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

7
رایحه
9
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
اینیشو عود فور گریتنس.
به محض اینکه عطر رو اسپری میکنید به خودتون میگید عه اینم یه کپی دیگه از باکارات روژ.
اما اینطور نیست. البته اپنینگ کار شباهت زیادی به باکارات داره .همون تمی که به رایحه قند سوخته معروف شده و فک میکنم تاثیر دوز بالای زعفرون در کنار چرم وتنباکو باشه که هرچند تو هرم بویایی ذکر نشده اما تو اکوردها اومده.
اما کمی که میگذره رایحه عود خودشو نشون میده و ترکیب عود با جوز هندی و نت های چوبی شیرین ادم رو یاد تام فورد عود وود میندازه.
این کار پارسال تو فرگرنتیکا فک کنم به عنوان بهترین کار عودی انتخاب شد و تو چند بخش دیگه هم جز پنج تای اول بود. اما همه چی به سلیقه شما بستگی داره.
پرفورمنس خوبی داره و مناسب فصل سرده.
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی شهرابی پارسی
درود جناب آرشیتکت و با حفظ سمت عطر باز
این کار جز کارای برتره ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده... ارزش تست و هزینه داره بنظرت؟
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
درود بر حامد خان کبیر.
اگر هم باکارات رژ و هم عود وود رو دوست داشته باشی حتما اینو هم دوست داری.اپنینگ این کار کاملا تحت تاثیر باکارات هست و ادامه و درای داونش تحت تاثیر عود وود.
ولی من به شخصه ساید افکت از این برند رو بیشتر دوست دارم و میبینم که شما هم روایح دسته بویایی دود و دم رو علاقه داری. یه کار تنباکویی وانیلی خیلی لایت که البته وانیلش بیشتر به گل وانیل شببیه هست.
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی حامد
من چند ماه پیش این‌کارو تست کردم به محض اسپری کردن یاد باکارات که چند سال پیش تست کرده بودم افتادم یعنی شباهتشون غیر قابل انکاره فقط اون موقع که باکارات و تست کردم انگار یه چیزی داشت که منو اذیت میکرد البته قیمت بالا و حجم کمش هم بی تاثیر نبود ولی اینکار انگار خیلی بالانس تر از اونه از اونجایی که حرفه ای نیستم خیلی دقیق نمیتونم توضیح بدم ولی اینکار برای من به قدری خوشبو و جذاب بود که دائم مچ دستم رو بو میکردم پخش خوب و موندگاری فوق العاده ای هم داره قابل توجه آقا حامد و امیر محمد فکر کنم تستش کنید درجا بخریدش خیلی توپه اگه تعریف نیش اون چیزیه که تو ذهن منه این یه نیش واقعیه!
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علی شهرابی پارسی
من دستریز این کار رو گرفتم خیلی دوست نداشتم.میخواستم دستریز باکارات رو هم بگیرم حالا خواستم ببینم اگه کسی از این کار خوشش نیاد از باکارات هم خوشش نمیاد؟چون قیمت دستریزش هم بالاست
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حامد
پاسخ به جناب mdr
والا به نظر من این کار رایحه پیچیده تری نسبت به باکارات داره و به طرز عجیبی بعد از مثلا نیم ساعت میره به سمت عود وود و تغییر نت جالبی داره.
اما اپنینگش شباهت زیادی داره البته به شامه ی من بهتر از اونه.
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
mdr عزیز به نظر من این کار با اینکه خیلی به باکارات شباهت داره ولی خوش ساخت تر و خوشبوتره حالا اگه این کارو دوست نداشتید باید باکارات هم تست کنید این دیگه به سلیقه شما بستگی داره ولی بعید میدونم خوشتون بیاد چون عود در این کار بسیار خوشبوتر از باکاراته.
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی architect
آقای Ebi
یکم ترمزم کند شده جدیدا هر برندی تست میکنم یه کاره خوب از توش در میاد میگم اینو بگیرم دیگه آخریشه تا عطرام تموم شه... فکر نمیکردم انقد وسوسه داشته باشه ولی این برندو حس خوبی بهش ندارم با اینکه تست نکردم... الکی الکی از برندای ایتالیایی خوشم اومده و اکثرا اونارو دارم تست میکنم... ولی حتما اینم تست خواهم کرد.
05 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
درسته آقا حامد دنیای عطر که تمومی نداره ولی خب با این قیمتا در حال حاضر من خودم مثل قبلا خیلی اشتیاقی به تست ندارم چون از هر کاری ام خوشمون بیاد باید حداقل ۴،۵ تومن هزینه کنیم و اینکه منم شخصا از برندای ایتالیایی خوشم میاد واقعا کارهای ارزنده ای ارائه میدن.
06 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی حامد
درود به همه دوستان گل
ابی جان حتما این کار رو هم تست خواهم کرد .

حامد جان منم مثل تو حس خوبی به این برند ندارم دلیلشم بخاطر شباهت بطری و رنگ امیزی بطری به عطریه که یکی از اقوام استفاده میکرد و من متنفر بودم. بگذریم

ارکیتکت عزیز اقا پرولیکس هیستواغ خیلی عطر جالبیه. یکم بیشتر بهش زمان بدین شامتونم خالی باشه قبلش به راحتی میتونین نت های اناناس توی اپنینگ و کاردامم رو در کنار نت هایی که اشاره کردین حس کنین. و البته 1740 از اون برند تستش بر همگان واجبه
06 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی architect
جناب amir mohmmad عزیز
حتما دوباره پرولیکس رو تست میکنم.۱۷۴۰ هم داره میرسه.
ممنون از توجهتون
06 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad

هر کس که این عطرو با باکارات 540 مقایسه می کنه اصلا عطر باز نیست فقط وقتشو تو عطر بازی تلف می کنه.چون اصلا و اصلا به هم ربطی ندارن .
06 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پیمان خان حامد
من این عطروتست نداشتم ودرمورده شباهتش با باکارات رژ نمیتونم قضاوتی کنم ولی لابه لای نظرات عزیزان اکثرا اشاره کردن ته بویی ازباکارات داره واینکه شما میگین هرکس این عطرو با باکارات مقایسه کنه عطرباز نیست ووقتشو دردنیای تلف میکنه جمله قشنگی نیست بنظرم، خیلی وقتا دوتاعطرازدوبرندمتفاوت قبلا تست داشتیم وهیچ ربطی بلحاظ رایحه ونت هاباهم ندارن ولی پیش میاد ته بو واندک شباهتی رو خیلیا درش حس میکنن.
06 آذر 1399 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Haddock الناز

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
سلام. حالا که فصل استفاده از این عطر شد بعد از چند بار استفاده در محیطهای متفاوت فقط می تونم بگم که بازخورد این عطر خیلی ‌خوب هست و چقدر لذت بخش هست که پخش بوش در حد یک مهمانی‌ کفاف میده و در ۲ الی ۳ ساعت پخش بوی خیلی خوبی داره و شاهد یک بوی خطی عود که متاسفانه من در بیشتر عطرهای عودی تجربه کردم نبودم. من هم ‌‌اصلا شباهتی با‌ باکارات رژ احساس نکردم. و بقیه دوستانی که احساس کردن این شباهت رو ، شاید به خاطر حافظه بویاییشون هست. جان کلام اینکه عطر خوش بازخوردی هست.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : پیمان خان mohammad-mdn
سلام جناب اقای فرجی.
توصیفاتی که این کار رو به باکارات تشبیه کرده بودن من رو هم از این کار منصرف کرده بود اما الان برام بهترین عطر عودی و زمستونیه.
یه عطر گرم و شیک عودی با پرفورمنس بی نظیر و بازخوردهای خوب.
جسارت و خلاقیت عطار تو این کار واقعا قابل تقدیره و بی جهت نیست که تو فرگرنتیکا جز ۵ کار برتر سال و بهترین کار عودی شد.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : پیمان خان mohammad-mdn
سلام بله دوست عزیز واقعا متفاوت هست و یک عطر کامل به نظر من. خوشحالم که شما هم به اندازه من لذت می برید از این عطر.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پیمان خان علی شهرابی
سلام
دوستان به زحمت بفرمایید چند پاف اسپری میکنید؟
(محیط باز و بسته)
و سوال دوم اینکه کاملا گرم هستش و یا نسبتا گرمه؟
ممنونم
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پیمان خان حامد
خیلی کم پیش میاد عطر نیشی تو فرگرنتیکا امتیاز بالای ۴.۵ بیاره اونم با رای های بیش از ۱۰۰۰ تا اونم تو یکی دو سال و اون هم تو دسته عودی که یکی از سخت پسند و لوکس پسند ترین مخاطب ها رو داره.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پیمان خان پارسی
آقای شهرابی من کلا هر عطری رو حداقل۸ پاف میزنم مگر اینکه محیطی که می خوام برم بسته باشه و این عطر رو تو گرما اصلا نمیتونم متصور بشم اما تو شبهای خنک فصل گرما میشه کنترل شده ازش استفاده کرد به نظر من.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پیمان خان پارسی
ببینید دوستانی که از شباهت این کار با باکارات گفتن احتمالا زود قضاوت کردن. دقایق اولیه این رایحه همچین تمی( قند سوخته) داره اما خیلی زود به سمت روایح عودی چوبی میره.
در واقع بعد از ۵ دقیقه اول یه رایحه یونیک عودی کمی شیرین و تنباکویی چوبی میگیره که تقریبا مشابهی براش ندیدم.
فک میکنم برگ برنده ش همون ترکیب عود با تنباکو هست و باوجودی که تو نت ها نیست ولی تو اکوردها اومده.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پیمان خان پارسی
درود دوستان
خیلی به امتیازای فرگرنتیکا توجهی نکنین.( البته اشتباه برداشت نشه منظورم با این عطر نیست اصلا و کلی میگم حرفامو ) . مخصوصا برای عطرهای عودی و تنباکویی و بوزی . چون در تست های اولیه میشینه به دل و اون درصد ارای واقعی هم از سر هیجان اولیه داده میشه و معمولا کم پیش میاد کسی که تعداد زیادی عطر داشته باشه بخواد تک تک دوباره وقت بذاره و ریت بده. چه بسا خیلی از ارا کاملا بی اعتبار هستند . همچنین درصد ارا توسط عطرباز های حرفه ای بسیار کمتر از ارای مصرف کنندگان هست .
همچنین اغلب اوقات سلیقه ما ایرانی ها با بقیه تفاوت هایی غیرقابل انکار داره . به عنوان مثال oud ispahan رو فکر نمیکنم در ایران کسی خیلی بپسنده ولی در خارج طرفدارهای بسیاری داره و ریتینگ 4.24 هم در فرگرنتیکا گرفته که امتیاز کمی نیست از 1200 رای . و مثال های بسیار دیگری که من برخورد داشتم .
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : پیمان خان سوشیانت
البته که درست میفرمایید. از اون بدتر عطرای نیشی با رایحه عرق بدن( زیره) و اوره ا..د..ر..ا..ر و تخم شنبلیله و روایح انیمالیکی مثل افریکا الفانت که برای ما عذاب اورن و تو فرگرنتیکا منتخب بعضی سالها شدن.
ولی اینیتو عود از این لحاظ سیف هست.
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پیمان خان پارسی
بله نمیشه خیلی اعتماد کرد اما ۵۰٪ اوقات من رو نا امید نکرده وقتی با توجه به رای های فراگرانتیکا و بیشتر سایت پارفومو تست کردم و اون عطر رو خریدم. البته یه موقعی لذت بلایند بای هم بود با توجه به قیمت ها. و بر عکسش هم‌ هست مثل عطر مگامار و ترونی که به جهت نمره بالا نگرفتن. من عطرهای با تم دریایی مخصاصا اینویکتوس رو خیلی سخت بتونم باهاشون ارتباط بگیرم اما مگامار رو واقعا ازش لذت بردم به خاطر حس شور بودن رایحش. یا عطرهای عودی رو هم به همین ترتیب. به هر صورت وقتی نشه خیلی زمان برای تست گذاشت برای عطرها با شرایط فعلی. رفرنسهای بدی نیستن و بعضی وقتها بی انصافی هست که بگیم هیچ کمکی‌ نمی کنن . حتی اگر در بعضی عطرها طبق فرمایشات شما دور از واقعیت نمره داده باشن به عطرها
28 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پیمان خان architect
فعلا تا زمانیکه اینکار تست نشود،باید تنها به ریویو بلاگر و مفسرین یوتیوب و نظرات دوستان گرانقدر در عطرافشان اکتفا کرد.....متاسفانه دستریز اینکار هم فعلا نایاب است،تست سرسری بر روی بلاتر هم برای روایح پیچیده چندان موثر نیست و باز هم ریسک خرید را بدنبال دارد...در خصوص ریت بالای در فرگرنتیکا،دقیقا با دوستان که فرمودند ملاک سنجش خوب و مطمئنی نیست ،بنده نیز هم عقیده ام....اصولا فرگرنتیکا سایتی است که نظرات ضد و نقیض در ان بسیار دیده میشود و اغلب استفاده کنندگان اماتور عطر در ان نظر مینویسند،چه بسا نظرات انها با عجله و غیر تخصصی و یا حتی احساسی باشد...موارد نقض هم در این ریت ها بسیار هست که دوستان اشاره کردند،اصولا ذائقه بویایی ملل مختلف در نقاط مختلف دنیا کاملا میتواند متفاوت باشد،روایح شرقی(عود ،زعفران و ادویه جات) برای غربیها بنوعی تداعی کننده خاور همیشه رمز الود و بنوعی فضای عرفانی و مرموز است ،در صورتیکه ملل شرق بخصوص خاورمیانه با این روایح بطور روزمره اشنا هستند،همانطور که ما از رایحه رز و گلاب بنوعی هراسان هستیم و برایمان تداعی گر بسیاری از مناسک مذهبی و تدفین و ...است، حتی زنانه یا مردانه بودن عطرها هم با توجه جغرافیا میتواند تعاریف متفاوتی داشته باشد.بنظرم در سایتهایی نظیر basenotes,parfumo,luckyscentعلیرغم اینکه به اندازه فرگرنتیکا هایپ و معروف نیستند، (و طراحی سایت چشم نوازی هم ندارند)ولی نظرات در این سایتها واقعی تر و تخصصی تر باشد،اکثر بلاگر های معروف دنیای عطر نظیر سباستین،کارلوس،کریس و ...در این سایتها قلم میزنند....و البته معروفیت بعضی عطرها هم بدست همین اینفلوئنسرها و بلاگرها و با مقاصد تبلیغاتی صرف ،انجام میشود و میتواند گمراه کننده باشد.....شاد باشید
29 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پیمان خان architect
درود جناب gevik
دست ریز این کار نایاب نیست ولی سخته پیدا کردنش . اسم خود عطر رو سرچ کنین احتمالا میتونین پیدا کنین
29 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پیمان خان پارسی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟