XERJOFF - Mefisto Gentiluomo

زرجف (زرجوف) مفیستو جنتیلومو

مردانه
کد کالا : ATR-41497
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : مرکباتی معطر
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : زرجوف
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2018
کد کالا : ATR-41497
check icon ضمانت اصالت کالا

لطفا برای استفاده از امکانات کامل سایت، وارد حساب کاربری خود شوید

غیر قابل خرید
رای کاربران
  • عاشقشم
    46
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    4
  • + 25 سال
    34
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    29
  • رسمی
    7
تعداد رای های ثبت شده : 192
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Mefisto Gentiluomo عطر مخصوص مردان بی عیب و نقص اشراف زاده که برای استفاده در آرایشگاههای مردانه سنتی در ایتالیا تولید گردید.
این آرایشگاهها با کف چوبی و زیبا، و صندلیهای با روکش چرمی خود، با فضایی مرکب از چهره های آراسته مردان سرگرم با بحثهای سیاسی و ادبی، محیطی عالی برای اشراف زادگانی بود که می خواستند ظاهری شیک و آراسته و مناسب برای حضور در مجالس خاص داشته باشند. 
مفیستو جنتیلومو ترکیبی است کامل و بی نقص، متشکل از روغن قیمتی مرکبات ایتالیایی، گلهای اسطوخودوس مدیترانه ای و عصاره های گل زنبق سفید، و ساخته شده از چوب درختان صندل و سرو.

در محصولات برند زرجف خیسی دور والف و محل اسپری در هنگام باز کردن ادکلن رایج است که در برخی موارد باعث خوردگی شیشه می شود و برند زرجف هنوز راهکار مناسبی برای رفع این مشکل اتخاذ نکرده است . 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند زرجوف
طبع خنک
سال عرضه 2018
گروه بویایی مرکباتی معطر
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان
مناسب فصل تابستان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، اسطوخودوس ، گریپ فروت
اسانس میانی رز ، بنفشه ، زنبق
اسانس پایه مشک ، کهربا، سدر
نمره کاربران
Mefisto Gentiluomo-زرجف (زرجوف) مفیستو جنتیلومو
رایحه
8.2
64 رای
ماندگاری
8.3
64 رای
پخش بو
8
64 رای
طراحی شیشه
8.8
64 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند زرجوف
اخبار برند زرجوف
عطرگرام
نظرات کاربران (58 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
الان توی داروخانه عطرهای مشابه رو دارم برای فروش البته ایرانی .و شیشه ها هم یجورایی شبیه هستند.گاها که بیکار میشم میرم و روایح رو تست میکنم و میبینم آخ آخ که چقدر فاصله زیاده بین دانه فلفل و خال مهرویان که هردو سیاهن
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : Eric Revo مهدی رضایی
درود بر شما جناب بوترابی
تمرکز بر خودکفایی در این زمینه واقعا ناامید کنندست ، شیشه های تولید چین با اسانس های بی کیفیت چینی و اماراتی این افتضاح رو بوجود میارن ؛ حتی اگه به لحاظ مجوز های بهداشتی و سلامتی هم مورد تایید سازمان های داخلی باشن قطعا مورد تایید سازمان های جهانی نیستن ؛ کیفیت و شباهت هم که بهتره راجبش صحبت نکنیم ...

[EDITED] 1405/02/10 13:35
10 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : مهدی رضایی علی موسوی
سلام
مهیار عزیز
این مطلب شما متوجه همه تولیدکنندگان داخلی نیست. بله تعداد زیادی از برندهای عطر داخلی از این شیوه ترکیب اسانس وارداتی و بطری بی‌کیفیت مثلا عطر تولید می‌کنند که موجب سوء برداشت‌های این چنینی شده است. اما در همین ‌وانفسا هم هستند تولیدکنندگانی که با استفاده از دانش عطرسازی و روغن‌های معطر با کیفیت و اصیل و حتی برخی با استخدام عطاران معروف بین‌المللی نسبت به تولید و عرضه عطرهایی به غایت کیفی اقدام کرده‌اند. از دایره انصاف خارج نشویم. 🙏🌺🙏
10 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Eric Revo Ali Asghar
درود و عرض ادب ، بله درواقع منظور بنده مشابه ساز ها بودن ، البته متاسفانه برند هایی هم که حالا اسم نمیبرم و ادعا کردن عطرساز استخدام کردن اکثرشون همین حالا و در کنار محصولات اختصاصیشون مشابه سازی انجام میدن که بنده شخصا چند نمونه کار های این عزیزان رو تست کردم و حس کیفیت خوب و اسانس مرغوبی نگرفتم ازشون ؛ فقط صادقانه تا الان برند نوستالژیا رو خوب ارزیابی کردم بین محصولات داخلی ؛ میگن فرانسویه ولی خب داخل ایران پر میشه ؛ چند نمونه از کار های این برند رو تست کردم که حقیقتا اسانس باکیفیت و خوبی درشون استفاده شده بود ؛ اسمهاشون درست خاطرم نیست ولی یکیشون مشابه توسکان لدر بود ، یکی ساواج الکسیر و یکی مارلی لیتون ، قیمت نسبتا مناسبی هم داشتن ولی کیفیتشون میشه گفت درحد عطر های دیزاینری لول پایین اروپایی بود !
10 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سانیار Ehsan
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو سوزانند ! اما این کجا و آن کجا
:)
دوستان عزیزم درودها
فرصت نشد تمامی نظرات این چند روز را در خصوص داستان مشابهین ، مطالعه کنم ، نظر چند تن از دوستانمان را مطالعه کردم و تشکر کردم بابت زحمتی که درین خصوص بر همه ی ما به ازدیاد دانش کشیده اند ، لیک این اشاره ی طناز ارژنگ عزیز جالب بود :)
یک مورد را عرض کنم حضورتان :
بارها عرض کرده ام که هیچ دو عطری یکسان نیستند و هر عطر شخصیت خود دارد ، چطور ؟
چون عطرها زنده اند !
جسم دارند ، جان دارند ، مهر میورزند ، لبخند میزنند ، برخی ما را دوست ندارند لیک همگی جان خویش را بر تن ما فدا کنند به بخشیدن لذت بر ما و اطرافیان ما !
دیگر اینکه :
اگر دو عطر را پیدا کردید که عینا و ۱۰۰٪ با هم یکسان بودند بر من بفرمایید تا تست کنم و ده ها اختلاف آنها را استخراج و تقدیم کنم !
عطرها چون آدمیانند ، حتی دوقلوهای همسان ، یکسان نیستند !
و اما یک درس در عطربازی :
عطرهای درخواست شده و سفارش شده بر تشابه ، دو نوعند :
- Inspiration : الهام گرفته شده
- Clone : شبیه سازی شده
این دو ، در سعی به تقلید یک رایحه عطر معروف یا گران قیمت و پرفروش ساخته میشوند
》دسته ی الهام گرفته ها :
سعی میشود با تغییراتی ، دسته ی دیگری از مخاطبان آن رایحه را هدف قرار دهند .
درین دسته ، قیمت مد نظر نیست !
از تعدادی از عطربازان و مخاطبان آن عطر پرفروش با پرسش هایی ، تحقیقاتی میشود که مثلا رایحه ی این عطر اگر چگونه بود بهتر بود ؟ کدام نت ها و بوها کم و زیاد باشد بهتر است ؟ کدام نت ها حذف یا اضافه شوند خوبتر میشود ؟ خود برند نیز همین کار میکند و فلنکرهای یک عطر دقیقا به همین علت تولید میشوند تا دایره ی جذب مشتریان و مخاطبین آن عطر خاص را هرچه بیشتر گسترده کند .
》دسته ی شبیه سازی شده ها :
این دسته سعی دارد بیشترین شباهت را حاصل کند و تنها بر قیمت کمتر نظر دارد تا گوی سبقت را از عطر اصلی برباید ! یا حداقل سهمی از بازار را بدست آورد ، اما :
تحت هیچ شرایطی ( طبق قانون کپی رایت ) نمیتواند آن عطر خاص را عینا شبیه سازی کند ولی میتواند چند نت را تغییر دهد اما به قسمی این کار را بکند که رایحه عطر اصلی حتی المقدور دستخوش تغییر نشود !
اگر غیر ازین هم بود ، باز نمیتوانست !!
چون مواد اولیه ، ترکیبات ، عناصر و نت های هر برند متفاوت است و اگر عینا هم تکرار میشد باز در رایحه خروجی ، چه نت ها و چه پله ها و چه زمان ترخیص نت ها و پله ها ، متفاوت میشد !
آونتوس نتوانست رایحه خود را در دو سری تولید پشت سر هم ، عینا شبیه سازی کند !
حتی اگر دست ساز نبود !
نکته : یکی از دلائل تغییر رایحه عطرهای دیزاینر که بصورت تکنیکال و آزمایشگاهی و فرمولی ساخته میشوند ، همین است ! همه چیزِ عطرها که در بالا شمردم ، هر ساله تغییر کیفی کنند ، حتی اگر جزعی باشد باز در جمعِ هر یک ، کثیر و ملموس و محسوس شوند !
البته پر واضح است که دلائل دیگری نیز در این اختلاف خروجی رایحه دست دارند ، مثل قوانین هرساله ایفرا مثلا که مدام برخی نت ها را حذف کلی و برخی دیگر را در غلظت دگرگون میکند .
چه بگویم ، حتی یک مزرعه در دو سال متوالی ، یک جور محصول واحد نمیدهد !
یکی دیگر از مهمترین دلائل هم این است :
هر که بفکر خویش است
کوسه بفکر ریش است !!
خصوص این روزها ! که تمامی برندهای بزرگ و کوچک دیزاینر ، عطر میسازند برای پول !
شک ندارم مدیرانشان قبل از خواب ، بر خود و رخت خوابشان عطر پول میپاشند :)
هر کدام یک شیشه عطر اسکناس برای خود ساخته اند :)
فقط "تعدادی" ، آنهم نه همه ، انگشت شمار برند نیش هستند که کماکان بر هنر عطر توجه و فعالیت دارند و نه بر صنعت عطر !
خلاصه که کلون ها ، حال چه اروپایی باشند چه اماراتی ، محال است دقیقا همچون عطور اصلی باشند !
هیچ ارزانی بی علت نیست !
هیچ گرانی هم بی حکمت نیست !
اما :
من خود شخصا حوالی ۵ سال پیش در همین خانه مان شرح دادم که از طریق دوستان عزیز و بزرگی که دارم و ایشان مطلع بودند از اخبار قوانین مجلس ، باخبر شدم از قوانینی جدید که اهم اش خروج عطر از سبد سوبسید خانوار از سویی و تخصیص مالیات گزاف ( همچون دیگر کشورها ) بر عطرها از دیگر سو ، و باز از سویی دیگر ازدیاد قیمت ارز ، و باز هم از دیگر سو اجرای تحریمهای جدید ، همگی باعث شد براحتی حدس بزنم بناست قیمت عطرها سر به فلک گذارد !
عطرها در ایران ، حتی از کشورهای تولید کننده شان به مرااتب ارزانتر بود چون کشورها مالیات خرده فروشی داشتند و ما نداشتیم !
برندها که بر ما بصورت کلی میفروختند مالیات نمیگرفتند حال آنکه در کشور خودشان پس از خروج از کارخانه مالیات خرده فروشی وضع میشد .
از چند جبهه به دنیای عطربازی های ما حمله شد !
ایضا میدانستم که ازین بازار محصور و بسته ، تعدادی بسیار برند ایرانی از ریز و درشت و فیک و اصل ، همچون قارچ سر بر خواهند آورد !
که چون نابلد اند ، سلامتی خوشبو محوران تحت تاثیر قرار خواهد گرفت به احتمال زیاد !
اما :
با خبر شدم که همزمان دنیای عطر دارد از غرب به شرق نقل مکان کند !
عمان ، امارات ، عربستان ، کویت ، قطر و ...
که در کیفیت ، سعی خواهند کرد !
که تمامی حدس ها که محدوس شد و تعدادی را در سایت نوشتم ، برخی متاسفانه و برخی خوشبختانه ، همگی تقریبا به وقوع پیوست !
همان موقع هم عرض کردم : امارات ۴ جور تولید دارد :
- نیش ها و ایندی نیش ها :
که با غرب براحتی رقابت خواهند کرد ، مثل ویدیان مثلا !
- دیزاینرهای برندهای غول عطرسازی غرب :
که بدلائل مالیاتی و کارگر ارزان ، شعبه ای را در امارات احداث و تولید خواهند کرد ، مثل برند خانم جو مالون مثلا !
( این یکی یادم هست الان ، چون چند شیشه خریدم به سفارش دوستان ، برندهای بسیار دیگری نیز هستند درین لیست )
- برندهای دیزاینر رتبه اول :
که ابتدا سعی میکنند از طریق کلون سازی ، هم معروفیت و هم ثروت بدست آورند تا سرمایه دورخیز برای استخدام عطارهای گرید ۱ فراهم و به برندهای غربی برسند ، مثل لطافه و الحمبرا مثلا . سیاست دوم ایشان پس از کلون سازی و پیش از رسیدن به گرید ۱ در صنعت عطور ، الهام گرفته سازی خواهد بود ، که الان شاهد هستم که ورود کرده اند به این مبحث بعنوان پله دوم قبل از آخرین پله .
- و در انتهای لیست برندهای درجه ۲ به بعد :
که فقط کلون میسازند و تنها همتشان این است که کیفیت کلون ها مدام بهتر شود ، چه از چرخه ی عطر و چه کامپوزیشن و چه فلاکن ایضا پرفومنس !
مثل فراگرانس ورد و جانوین و روونا و مابقی
که بی شک از ویدیان و مشابهین اش که در راس این هرم اند هر چه به پایین آییم تعداد برندها بیشتر شود تا کف هرم که همین کلون سازها هستند که بسیارند و من بجز آن چند تایی که نام بردم بقیه را نمیشناسم .
ضمنا : معلوم است دیگر !
که سهم ما درین بلبشوی مادی و معطری کدام است با تاسف !
حال باید چکار کنیم ؟
دوستان عزیزم ، اولا اسانس روغنی را فراموش کنید ! چرا ؟
هیچکدامتان ، به تاکید عرض میکنم چون نگران سلامتی شما هستم ، هیچکدامتان به اندازه من نه عطربازی کرده اید ، نه تحقیقات کرده اید در اسانس های مختلف تمامی کشوران جهان :
اکنون ، هیچ اسانس بدرد بخوری که ، بماند ، شاید کاملا سالم و استانداردی در بازار نیست !
چرا نیست ؟
چون در تحریم ۱۰۰٪ هستیم ایضا بدلیل قیمت ارز ، کسی اسانس استاندارد نه میتواند بیاورد و نه سودی بر وی دارد !
شما میتوانید برای هر گرم ، حداقل ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید ؟؟
تنها عده ای بصورت مسافری شاید بیاورند آنهم یا برای خود یا مشتریانی خاص ، به سفارش !
این از اسانس .
و اما کلون ها :
چاره ای نداریم ، مجبوریم ، اگر میخواهیم نه بر حسب عادت ، که بر حسب شخصیت شکل گرفته ما درین همه سال ها معطر بودن ، عطر بخریم مجبوریم صرفه جویی کنیم .
- پول روی هم بگذارید و شراکتی عطر اصلی بخرید .
- عطر اصلی را قسطی بخرید .
- تعداد پاف را کم کنید تا دیرتر تمام شوند .
- بگردید بین برندهای اصلی و رایحه ای که دوست دارید ، عطور قویترش بخرید تا از تعداد پاف کمتر استفاده کنید .
خیلی طول نمیکشد ، نگران نباشید !
این داستان عطر اصلی هم خود داستانیست !
از هر ۱۰۰ شیشه عطر در بازار ۷۰ عددش اصل نیست ! اغلب اصل ها هم در تهران یا شهرهای بزرگ حضور دارند . دقت کنید بر انتخاب سایت یا فروشگاه !
حتی عطور امارات که همسایه دیوار به دیوار ماست ، در ایران نیست ، یعنی آن آمار ۷۰٪ فیک که گفتم ، برای اماراتی ها ( چون پرفروش تر اند ) به مراتب بالاتر است و بلکه به ۹۰٪ هم برسد !
- اگر هیچ راه دیگری نداشتید ، اگر مجبورید عطر کلون یا همان مشابه بخرید ، حتما از دوستان کاربلد ما درین شاخه مثل جناب دکتر اسعدی محترم و دیگر دوستان عزیز ما مشاوره بگیرید !
قدیم ها همیشه میگفتم : هیچ کس سرطان عطر نگرفته تا کنون !
این را به طنز میگفتم ، لیک اکنون ممکن است این طنز شاد ، به طنزی تلخ بدل شود با شرایط حاضر کشور ما که هر کسی را به ساخت عطر فیک و کسب ثروت بادآورده ترغیب میکند !
یا حتی ممکن است قصدی بد نداشته باشد بلکه نیتی خیر ، لیک چون این علم نوپاست در کشور ما و کسی درین اهم تجربه ندارد ممکن است ناخواسته آن طنز تلخ را بسازد !
خلاصه دقت کنید !
نکته بسیار بسیار مهم در عطور مبهم :
هر چه پرفومنس قویتر ، عطر بهتر ؟؟
من که نظری معکوس دارم ، شما را نمیدانم !
آیا آن ترکیباتی که سااالها پیش ، عطور را ماندگار میکردند ، هنوز هم هستند ؟؟
یا موادی دیگر این وظیفه را انجام دهند در عطور جدید ؟!
بر این پرسش ها تفکر و تحقیق کنید !
حرف زیاد زدم ! ببخشید ، خودم بیشتر از شما خسته شدم لیک چون هم دوستتان دارم و هم موءظف ام بپاس تجربه بیشتر ، اینها را عرض کردم که بدانید ، ورنه خودم کمی میدانم :)
ارادت ها
11 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
45 تشکر شده توسط : ر رها نیلوفر کرامتی

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
زیر ۵ درجه، نمره ۳/۱۰، تقریباً بی‌اثر می‌شود. نت‌های مرکباتی و گلی در سرمای شدید باز نمی‌شوند و عطر حس بی‌روحی پیدا می‌کند. مناسب زمستان‌های سرد نیست.

۵ تا ۱۲ درجه، ۵.۵/۱۰ ،عملکرد متوسط رو به پایین. رایحه بیش از حد خشک و چوبی حس می‌شود و طراوت اصلی خود را از دست می‌دهد. در روزهای خنک بهاری قابل تحمل است، نه بیشتر.

۱۲ تا ۲۰ درجه ،نمره ۷.۵/۱۰ عملکرد خوب. تعادل مناسبی بین نت‌های خنک و پایه چوبی برقرار می‌شود، برای اوایل بهار و اواخر پاییز گزینه‌ای قابل قبول است.

💥۲۰ تا ۲۸ درجه، نمره ۱۰/۱۰ ،بهترین محدوده، نقطه طلایی عطر. رایحه کاملاً جان می‌گیرد. مرکبات شاداب، گلها ظریف و چوب‌ها عمیق‌ می‌شوند. پخش بو ایده‌آل و ماندگاری بالا (۶ تا ۱۰ ساعت). هوا معتدل تا نسبتاً گرم (بهار و اوایل تابستان) اوج عملکرد این عطر است.

۲۸ تا ۳۵ درجه ،نمره ۹/۱۰ ،عملکرد عالی در گرمای شدید. نکته‌ی کلیدی این عطر همین جاست، بر خلاف بسیاری از عطرهای شاداب، در گرمای واقعی نه تنها خراب نمی‌شود، بلکه یک حباب خنک و تمیز دور شما ایجاد می‌کند. نت مشک و عنبر آن تعادل را حفظ می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌های تابستانی است.

بالای ۳۵ درجه، نمره ۷/۱۰ ،عملکرد خوب اما با کاهش ماندگاری. عطر همچنان آزاردهنده یا چسبناک نمی‌شود، اما مدت زمان ماندگاری به ۴ تا ۶ ساعت کاهش می‌یابد. برای گرمای طاقت‌فرسای چندین ساعته، بهتر است دکانت همراهتان باشد که تمدید کنید.
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : کامبیز سخی zariiii

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
جنتلمن موفق و ثروتمند ایتالیایی !

یکی از ایراداتی که از سمت آقایونِ طرفدار مفیستو به این عطر ( نسخه پایه ) وارد بود القای حس یونیس..ک.س بودن به واسطه شروع کاملا مرکباتی و قدرت نسبتا زیاد نت رز بود ؛ مفیستو از اول دوست داشت یک عطر کاملا مردانه باشه اما رایحش بعضی جاها شما رو به یاد عطر های زنانه می‌انداخت و همین سبب شد برند زرجف در لاین کازاموراتی فلنکری جدید بر پایه این عطر موفق ‌و جذاب لانچ کنه به نام مفیستو جنتلیومو !

مفیستو جنتلیومو به نسبت نسخه پایه در شروع مرکبات کمتر و اسطوخودوس بیشتری داره که شروعی باربرشاپی تر و نرم تر رو رقم زده ، از طرف دیگه کمرنگ تر شدن رایحه رز فضای این نسخه رو خیلی مردانه تر کرده ؛ به زبان ساده انگار درصد بیشتری از تستسترون در وجود خودش داره ؛ در مفیستو جنتلیومو علاوه بر تغییرات کوچکی که توی رایحه و بالانس نت ها ایجاد شده شاهد رایحه‌ای شفاف تر و صیقلی تر هستیم که حتی بیشتر از قبل اون حس پولداری و شادابی خودش رو نشون میده ...

به لحاظ ماندگاری و نشر بود بنده تفاوتی با نسخه پایه احساس نکردم که البته کازاموراتی مفیستو در این زمینه ( به نسبت خنک و فرِش بودنش ) همیشه عطر موفقی بوده و طرفدارانش رو راضی نگهداشته !

ارادتمند شما ، مهیار 💙
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : فرهاد mahdis
درود
جنتیلومو مرکباتی پودری با کلاس از همه مهم تر بنظرم تو کارهای خنک غیر تکراری و واقعا خوش پوش
چند سال پیش این عطر گرفتم و با این قیمت های فضایی الان دیگه باید بزارمش برای مواقع خاص تر
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 حسن شجاعی
خوشبختانه از اون دسته عطرهایی هستش که شرکت های مختلف و آبکی و مخصوصا اماراتی ها زیاد مشابه سازی نکردن براش و رایحه ش نتونستن بازسازی کنن همیشه توصیه م به دوستداران عطر همین بوده که حجم کمتر از عطر اورجینال استفاده کنن و سراغ کارهای مشابه و ... نباشن که جز بخطر انداختن سلامت شون هیچی نداره و واقعا پول هدر دادن جوان ایرانی باید بهترین ها رو داشته باشه و برازنده بهترین بودن باشه
یه انتقاد هم به یه سری از دوستان که زیادی دارن روی این سری از کارهای اماراتی و مشابه تبلیغ میکنن داشته باشیم
بنده قبلا از این نوع عطرها گرفتم و خیلی زود متوجه اشتباهم شدم صرفا داشتن عطر مهم نیست نه پرفورمنس عالی دارن نه اون کیفیت و شفاف رو ... چالش نه به عطرهای مشابه رو باید راه اندازی کنیم 😉😀😀
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حسن شجاعی رضا قهرمانی
درود آقا رضا
امیدوارم ایام بکامتون باشه
راستش کامنت هایی مثه کامنت شما همیشه منو به فکر فرو میبره
خصوصا این اواخر:)
من فقط ازتون یه سوال داشتم
یه آدم که وضع مالی خوبی نداره یا اتفاقا وضع مالیش خوب بوده و بخاطر قیمت های فزایی هرروزه الان دیگه جزو خوب حساب نمیشه و باید بهش گفت صرفا زندگی میکنه
اگه این آدم دچار غضب الهی شده باشه و عاشق عطر و بوی خوب باشه و جبر جغرافیایی بهش این اجازه رو نده بخواد اورجینال استفاده کنه!
حالا این آقا یا خانم باید چیکار کنه؟
باید چیکار کنه که توانایی خرید اورجینال نداره و دوست داره عطر هم داشته باشه؟!
توروخدا ازتون تمنا میکنم حداقل الان و توی این وضعیت بسیااااار اسفناک از این دست کامنت هایی که هرکی عطر مشابه مصرف میکنه چیزی متوجه نمیشه(هیچی حالیش نیست!!) رو بس کنیم
حداقل الان!!
الان که هرروز اخبار رو چک میکنیم ببینیم دیدن چشم انداز آیندمون از یکی دوماه نرسیده باشه به یه ساعت بعد!!

من قصد جسارت داشتم و امیدوارم از بنده به دل نگیریدفقط خواستم یاداوری کنم ما اعضای یک پیکریم:)🤚🏻

[EDITED] 1405/02/07 17:36
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
47 تشکر شده توسط : نیلوفر کرامتی عسل خلیلی
ویرایش:قصد جسارت نداشتم***
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : نیلوفر کرامتی Arian Xa
درود و عرض ادب ، در جواب نظرتون میتونم بگم تا حدی درست میفرمایید اما نباید همه‌ی مشابه ساز ها رو به یک چشم ببینیم ، اتفاقا بعضیاشون کیفیت های خیلی خوبی دارن به نسبت قیمتشون ؛ از طرف دیگه کسی که واقعا عطربازه و عادت کرده به این که همیشه بوی خوب بده نمیتونه بخاطر شرایط اقتصادی همیشه از عطر های اورجینال گرونقیمت استفاده کنه یا کلا استفاده نکنه ؛ من حتی به بسیاری از دوستان خودم که به روایح علاقه دارن اما توان پرداخت مبالغ سنگین عطر های اورجینال رو ندارن پیشنهاد میکنم یک یا دو عطر اورجینال و باکیفیت ( حتی شده برند های اقتصادی نظیر دیویدوف ، بنتلی ، لالیک ، جگوار ، هالووین و ... ) برای مواقع خاص داشته باشن و برای استفاده روزمره و به اصطلاح دم دستی از مشابه های برند هایی نظیر آرماف ، افنان و حتی لطافه استفاده کنن ! چه اشکالی داره ؟ اینجا ایرانه 💔
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : حسین رفیعی مرتضی ع
ونوس جان خیلی درست گفتی واقعا
به عنوان مثال من خودم این مدلیم که اصلا نمیتونم عطر های کپی و اماراتی و.. بزنم
اصلا ..
به واسطه شخصیتی که دارم ( نمیگم بد یا خوب - خفن یا مسخره ... نه منظورم خود خودمم , درون خودم ) و همینطور ارتباط با افراد بزرگی که به واسطه کارم باهاشون جلسه دارم و .. , منو بیشتر مجاب میکنه که به اون سمت نرم ( اون سمت هم بد نیست به هیچ وجه )
سخته ها واقعا که با این وضع مالی همچنان بخوای ارجینال بپوشی
خصوصا تو این شرایطی که هر لحظه ناامید ترم میشیم...
منتهی خب شده از یه خرید دیگه ام میزنم و شده دکانت میگیرم ولی حتما ارجینال تهیه میکنم
کاری با لول شخصیتی و این جور چیزا هم ندارم (‌ بازم تاکید میکنم )
نکته اش اینه که هر شخص نگاه به لایف استایلشو جیبشو شامه ای که داره میکنه و در نهایت انتخاب ( یه وقتایی اجبار ) میکنه که به چه شکل زندگی کنه
اصلا هم نیازی به قضاوت نیست و هر آدمی مطمینا خودش میدونه که چی کار داره میکنه!
شک ندارم که رضا جان هم منظور بدی نداشتن فقط نظر خودشونو گفتن
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : Eric Revo آریو
درود بر شما
متشکرم از توجهتون
امیدوارم که توی کارتون موفق و سربلند باشید
بله صدالبته که آقا رضا منظور بدی نداشتن
منم صرفا جهت یاداوری عرض کردم خدمتشون
بزرگان زیادی که از قدیم الایام توی سایت بودن و کلکسیونی از عطرای اورجینال دارن این روزا خیلی هوای جوونایی که تازه وارد هستن رو دارن
و صبوری میکنن و علاوه بر توصیف عطر اصلی مشابهش رو هم در صورت کیفیت خوب معرفی میکنن
این واقعا بزرگواریه
همدلیه
درک کردنه
من کوچیکترینِ این مجمع هستم و از همگی یاد میگیرم
و درود بر آقا رضا که فرمودن جوان ایرانی باید بهترین هارو داشته باشه
به امید نور به امید روزهای روشن🌙
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : نیلوفر کرامتی therezvani
درود خانم venus
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Venus
درود خانم venus
وقت بخیر منظور بنده رو آقایان mr perfumer و مهیار محمدی عزیز دقیقا بیان کردند و غیر از این هم نیست
ضمنا هیچ کدوم از جمله های من جسارت به عزیزانی که مشابه استفاده میکنن نبود و اون جمله ای که شما بکار بردید( هیچی متوجه نمیشن ) رو هیچ وقت بیان نکردم و نمیکنم و برداشت شما جسارتا اشتباه هستش
در پاسخ به سوال تون هم عارضم عزیزانی که وضعیت اقتصادی خوبی ندارن (که شامل خودم هم میشه) چکار کنن
قبلا توصیه کردم عزیزان حرفه ای تر از من هم نظر هستن خودم هم همین کار میکنم تو شرایط و وضع موجود قیمت های مشابه دیگه نزدیک به برندهای لالیک ، بنتلی ، نیکوس ، جگوار ، لانوین ، دیویدوف و ... شده و خرید شون از لحاظ منطقی بنظرم درست نیست و حالا سوالم از شما اینه وقتی میشه عطری رو که عطار داره هویت داره کیفیت و شفافیت داره قدمت داره با یه مقدار خیلی کمتر پس انداز نسبت به عطرهای مشابه خرید کرد چرا باید بریم سراغ این دسته عطرها ( این در خصوص عطرهای روزمره)
در رابطه با عطرهای لوکس هم میشه با هزینه کمتر دکانت 10 یا 20 میل تهیه کرد و فقط تو مواقع و مهمونی های خاص درخشید
با این دیدگاه شما و همه عزیزان همیشه خوشبو هستید
بله جبر جغرافیایی و غضب شامل همه ما شده ولی چاره ای هم نیست باید کنار اومد و روی دیدگاه مون و تفکرمون و ریال به ریال درآمد مون تو هزینه ها بیشتر تامل کنیم و بهترین نتیجه رو ببریم
در آخر آرزوی سربلندی و داشتن بهترینها برای شما و همه جوان های سرزمینم
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : Arian Xa حسین رفیعی
ونوس جان عزیزم
من متاسفم که عطر هم شده یک کالای لوکس و بیشتر افراد جامعه نمیتونن این هزینه رو داشته باشن برای خرید یک عطر.
من هم مثل شمام بااینکه حدودای ۷، ۸ سال پیش خیلی بی محابا عطر میخریدم و بعضا خوشم نمیومد و هدیه میدادم به بقیه، الان این هزینه واقعا برام سنگین شده.
ولی جدیدا روی اوردم به عطر های برند زارا که به نظرم قیمت مناسب و تنوع زیاد دارن. اگه دوس داشتی امتحانشون کن❤️
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : حسین رفیعی 🄼🄾🄽🄰
درود بر تو راز عزیز من
متشکرم از پیشنهادت خیلی برام باارزشه
منم خیلی هدیه دادن عطر رو دوست دارم
حقیقتا خودمو بیشتر خوشحال میکنه حتی اگه شبا بیدار بمونم که پروژه تحویل بدم و بتونم عطر اصل بخرم و هدیه بدم...
اما الان همه چی فرق داره
بازم متشکرم رازگل
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : نیلوفر کرامتی therezvani
با سلام و احترام.
من هم با توضیحات سرکار عالی کاملا موافقم و فکر میکنم دوستانی که کامنت هایی با مضمون تاکید بر استفاده از محصولات برند های اریجینال و مذمت استفاده از محصولات برندهای کپی کننده میگذارند، بهتره در تصمیمشون در خصوص ادامه گذاشتن چنین کامنت هایی، بویژه در مقطع فعلی، بازنگری کنند.
یکی از اصلی ترین دلایلی که شخصی از عطر استفاده میکنه داشتن حس خوبه. مادامیکه عطری که استفاده میشه مشکلات بهداشتی و سلامتی ایجاد نکنه اما اون حس خوب، اعتماد به نفس یا هرچیزی که اون شخص استفاده کننده انتظار داره رو بهش میده، از نظر من برند عطرش دیگه اصلا اهمیتی نداره. گذاشتن کامنت هایی با مضمونی که ذکرش رفت در شرایط کنونی و وضعیت بد اقتصادی، اون حس خوب رو از خیلی دوستامون که عطر های کپی رو به ناچار استفاده میکنند، میگیره و جاش ناخواسته یه حس بد و ناخوشایند در ذهن اونها ایجاد میکنه.
واضحه که ارتباط کیفیت عطر و قیمتش رابطه خطی نیست. یعنی ممکنه کیفیت یک عطر اوریجینال از برندی گران فقط دو برابر کیفیت عطر مشابه و کپی شده‌اش باشه در حالیکه قیمتش، بابت نام برند، تبلیغات، هزینه تحقیق و توسعه و نظایر اون حتی بیش از ۱۰ برابر باشه.
از طرف دیگه واقعیت اینکه دانش عمومی راجع به عطر و برندهای مختلف اینقدر نیست که افراد دور و بر آدم تفاوت های برندهای کپی کننده و برندهای اوریحینال رو تشخیص بدهند. شاهده این موضوع همینه که میدونیم آدم‌های زیادی مثلا اونتوس اریجینال استفاده نمیکنند و بیشتر رایحه ای که مردم استشمام کردند و فکر کردند اونتوس هست در واقع کپی های نزدیک و دور اون بودند.
می‌خوام به این نتیجه برسم که مادامیکه از سلامت و بهداشتی بودن یک برند ارزان اطمینان حاصل بشه، استفاده از محصولات آن در مواجهه با اکثریت قریب به اتفاق اطرافیان همان کارکرد محصول اصلی از برند گران قیمت هست و اطرافیان در اغلب موارد نمی‌تونند این تفاوت ها رو تشخیص بدهند.
حس استفاده از برند اریجینال و گران قیمت، بیشتر کارکردش ایجاد یک حس اقناع درونی است وگرنه کارکرد بیرونی آن برای اطرافیان تفاوت قابل توجهی نداره.
پس مادامیکه فردی با استفاده از یک عطر ارزان اما بهداشتی از حس درونی خوبی برخوردار میشه، سعی کنیم با کامنتامون در حمایت از برندهای اریجینال و نفی برند های کپی کننده، حس خوب درونی اون اشخاص را با حس بد جایگزین نکنیم.
ارادت فراوان
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : Arian Xa وحید رضایی
درود بر شما آقا پیمان بزرگوار
از صحبتاتون لذت بردم
سپاسگزارم
من همیشه از بزرگان پیشکسوتِ این خانه‌ی معطر یاد میگیرم
زنده و پاینده باشید
به امید نور🙏🏻🌙
07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Eric Revo نیلوفر کرامتی
سلام و عرض ادب

مشکل اصلی که وجود داره مسئله کپی بودن رایحه نیست ، چونکه در برندهای معروف زیادی کپی رایحه اتفاق افتاده

مسئله اصلی بهداشتی بودن و ضرر اکثر اسانس ها و عطرهای غیر بهداشتیه و حتی بعضی برندهای نیش و ایندی نیش در آمریکا و ... که ممکنه خیلی نظارتی روی اونا نباشه در روند تولید(برندهای نیشی وجود دارن که خودشون قید کردن که ما تحت نظر ایفرا (ifra) نیستیم و به محدودیت های اونا تن نمیدیم) . حتی بعضی از محصولات بهداشتی و آرایشی معروف هم ممکنه از این مواد خطرناک مثل فتالات استفاده کنن.

به نظر بنده برای چیزی که در زندگی واجب نیست بهتره آدم سلامتی خودش و اطرافیانش رو به خطر نندازه که توی این شرایط اقتصادی و ... انواع بیماری هم به معضلات دیگه اضافه بشه.

ولی خب اکثر مردم به این چیزا توجهی ندارن، شما بگو سیگار ضرر داره،خیلیا اهمیتی نمیدن.

درست ترین کار اینه که با احترام و به صورت دلسوزانه هرکس تا جایی که در توانش هست اطرافیانش رو آگاه کنه که چه مواردی از عطرها و اسانس ها به چه دلیل ممکنه مضر باشن، حالا اگه باز هم رفتن سمت خرید این دست از عطرها دیگه کاریش نمیشه کرد، مهم اینه که حداقل آگاه سازی اتفاق بیوفته.


07 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : محمدرضا Dragon
درود و عرض ادب آقا پیمان جان،
بینهایت استفاده کردم و لذت بردم،خدا بزرگوارانی همچون شمارو واسه ما و این محفل نگه داره❤
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Arian Xa مهدی کنعانی
سلام خدمت شما و همه دوستان
حالا که بحث این موضوع دوباره باز شده در این تورم چه باید کرد آیا صرف بوی خوب دادن کافی است؟

مانیفست یک خوشبو در زمانهٔ تورم

بیایید از تورم انتقام بگیریم. نه با عصبانیت، که با سلیقه.

عطر کجای زندگی ماست؟

عطر روی خط‌های مرزی زندگی ایستاده — آنجا که یک چیز، هم‌زمان دو چیز است:
مرز جسم و روح. مولکولی شیمیایی که بی‌واسطه به خلق تو دست می‌برد.
مرز خود و دیگری. هم خلوت توست، هم نخستین پیام بی‌صدایت پیش از آنکه دهان باز کنی.
مرز لحظهٔ حال و خاطرهٔ دور. ماشین زمانی که تو را یک‌باره به بغل مادربزرگ پرت می‌کند.
مرز هنر و طبیعت. جایی که گل و چوب، شعر می‌شوند.

عطر در مقولهٔ «چیزهای ضروریِ غیرضروری» زندگی جا خوش کرده. برای نفس کشیدن کافی نیست، اما برای خوب زیستن هست. برای اینکه زندگی بوی لطافت بدهد، بوی خاطره، بوی معنا. عطر، شاعرانه‌ترین امضایی است که پای قرارداد اجتماعی روزمره می‌اندازیم.

حالا قیمت چه می‌گوید؟

کسی که عطر ارزان می‌زند — اگر دوستش داشته باشد — با خودش صادقانه می‌گوید: «بوی خوبی می‌دهم.» خریدش از سر نیاز روزمره است. اما گوشه‌ای از ذهنش همیشه نگران است که نکند کسی «ارزان بودن» را بو بکشد.

کسی که عطر گران می‌زند، فقط یک شیشه نخریده. او یک آیین را خریده. داستان برند را، حس شیشهٔ سنگین در دست را، کمیاب بودن رایحه را. او عطر نزده — برای خودش مراسم گرفته. جمله‌ای که در سرش می‌چرخد این نیست که «بوی خوبی دارم»، بلکه این است: «من ارزشمندم.» «من برای خودم خرج کردم.» «امروز من فرق دارم.» و این قدرت ذهنی، بی‌صدا در زبان بدنش نشت می‌کند. او دیگر بوی عود نمی‌دهد — بوی اعتماد به نفس می‌دهد.

اما دیگران چه می‌بویند؟

جامعه دچار یک خطای شناختی مضحک است.
همان بوی پیچیده و خاص، اگر از آدمی با ظاهر معمولی و ماشین معمولی به مشام برسد، فوراً قضاوت می‌شود: «اسپری بدن است، ارزان است.»
اگر همان بو، از میان یقهٔ کت‌وشلوار برند و پنجرهٔ ماشین لوکس بیرون بزند، همان دماغ‌ها می‌گویند: «چقدر نفیس.»
ما داریم رسید خرید را بو می‌کنیم، نه آدم را.

اینجاست که انتقام شروع می‌شود.

در تورمی که همه چیز را بی‌رویه گران می‌کند، «هنر خوب بوییدن» به شکلی غم‌انگیز دموکراتیک می‌شود. دست‌نیافتنی بودن قیمت‌ها، ناگهان میدان بازی را به نفع سلیقه عوض می‌کند. سلیقه، قیمت را تحقیر می‌کند.

«خوب بو دادن» یک خرید نیست. یک مهارت سه‌بعدی است:

اول: بهداشت.
بوی ناب «پاکی» — تن شسته، لباس تمیز، پوست بی‌ادعا — بنیادی‌ترین و جذاب‌ترین رایحهٔ انسانی است. رایگان است، باشکوه است، و بدون آن، هر عطری فاجعه است.

دوم: انتخاب خاموش.
در روزگار تورم، هوشمندی یعنی گول نخوردن. سراغ وانيل و عود سنگین نروید اگر بودجه‌تان کم است. نسخه‌های ارزان این رایحه‌ها توی ذوق می‌زنند، داد می‌زنند، لو می‌روند. عطرهای لطیف، مرکباتی، تمیز، صبورترند و وفادارتر.

سوم: مهندسی ماندگاری، نه اعتماد به ماندگاری عطر.
عطر ارزان مرکباتی ممکن است روی پوست دو ساعت دوام بیاورد. آدم باهوش غصه نمی‌خورد. یک لوسیون بی‌بو می‌خرد، عطر را رویش می‌نشاند. یک شیشه مینیاتوری در جیب دارد. او «مهندسی تمدّد» می‌کند. ماندگاری را می‌سازد، نه که فقط از شیشه طلب کند.

حرف آخر

در ایران امروز، عطر گران می‌تواند یک «نماد» باشد،
اما عطر خوش، یک «فضیلت» است.
فضیلتی که نه با کارت بانکی،
که با آموزش دماغ،
با شکیبایی در عطرگردی‌های بی‌پایان،
و با شناخت شیمیِ پوست خودت به دست می‌آید.

پس جمله‌ام سر جایش است:
«صرف بوی خوب دادن» کافی است.
چون بوی خوب، برندهٔ بی‌چون‌وچرای بازی لحظه است.
این بوست که در آغوش می‌ماند، نه فاکتور خریدت.
و این است — دموکراتیک‌ترین و هنرمندانه‌ترین انتقام ما از تورم.
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Abed هیچ
سلام و احترام جناب آقای جواهری گرامی.
بزرگوارین دوست عزیز. خیلی خیلی ممنونم از لطف و محبت جنابعالی.
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Eric Revo Arian Xa
سلام ونوسِ عزيز ، اميدوارم حال ت خوب باشه
مى دونستى در علم نجوم ايرانى ، ونوس سياره ى مرتبط با عشق ، زيبايى ، طبيعت ، عطرها و انرژى لطيف زنانه ست ؟
اميدوارم انرژىِ لطيف اين اسم هميشه در زندگى ت حاكم باشه
.
گفتنى ها رو دوستان بزرگوار سايت گفتن و چقدر هم خوب گفتن ، مخصوصا آقا پيمان و آقاى رسول حسينى
چيزى كه نوشته بودى منو مجاب كرد كه بعد گذشت حدود يك سال بيام و فعاليت كوچكى در عطرافشانِ عزيز داشته باشم
.
به عنوان شخصى كه هميشه حساس بودم نسبت به توصيفات درست از روايح ، از كتاب ها ، فيلم ها و ... خواستم بگم كه چقدر سخت گرفتم و چقدر بيهوده مى جنگيدم
يك زمانى ، يك بلاگر كوچولو در دنياى بى كران كتاب ها بودم ، هميشه حرص مى خوردم كه چرا طرف مياد ميگه قلم مثلا كافكا و داستايفسكى رو نمى پسندم و اصلا سليقه م نيست ، مگه داستايفسكى لباسه كه سليقه مون باشه يا نباشه ، بايد توانايى فهم هنر قلم اين نويسنده رو داشت ، تو برو همون جوجو مويزت رو بخون ... :/
اما بعدها كه به واپسين لحظات در دنياى بلاگرى كتاب رسيدم و خواستم صفحه م رو ببندم ، انقدر بزرگ شده بودم كه گفتم اصلا ايرانى كتاب بخونه ، هرچى سليقه ش هست بخونه ، ما چى كار داريم چى ميخونه ؟ مگه مهم همون خوندن كتاب نيست ؟
.
دنياى عطر هم همينه
هموطنِ من اول از همه در اين نقطه ى حساس كنونى اصلا تن ش سالم باشه ، حالا روى اين تنِ خسته و زخمى چه بويى مى شينه ، ديگه مهم نيست
مگه مهم همون خوشبو و تميز بودن نيست ؟
حالا با هرچى مى خواد خوشبو بشه ، بذار بشه
برندهاى عربى هم اين امكان رو در اختيار همه ى مردم گذاشتن كه هركس با هر مقدار بودجه اى كه داره ، از اين دلخوشى هاى كوچك بى بهره نمونه
برندهاى خوب عربى هم كم نيستن
همين برندهاى عربى مثلا لطافه اگر به جاى امارات ، در فرانسه تشكيل شده بود
مواد اوليه گرون + نيروى انسانى گرون + تبليغات و خيلى مسائل ديگه ميومد رو قيمت عطراش و لطافه ى سه چهار ميليونى ، مى شد ٢٠،٣٠ ميليون
و به جاى Made in UAE
مى شد Made in France
و تبديل مى شد به يك كالاى لاكچرى ...
در حالى كه لطافه ، همون لطافه ست و تغييرى نكرده
اين ها همه بازى هاى ذهن هستش كه تحت تاثير برندها اين بازى هاى ذهنى شكل مى گيره
اين دنياى كاپيتاليسميه كه براى چرخيدن چرخه هاى سرمايه دارى ، بايد با هويت ، تفكر و شخصيت انسان بازى كرد تا احساس نياز به هر نوع كالايى در اون ها قويا شكل بگيره
كه امروز انسانيت ، ارزشش رو به كالاهاى لوكس ببازه
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : Eric Revo علی موسوی
درود سمیرا جان،زیبا و خوشبو🩷
خیلی به خودم افتخار کردم که باعث شدم دوباره برگردی به جمعمون،قطعا همیشه بلاگر کتاب رو کم خواهد داشت این کنج دنج ما☕️
داستایفسکی...اولین کتابی که ازش خوندم یادداشت های زیر زمینی بود🤭میتونی تصور کنی چه حالی داشتم؟!
مدام میگفتم خب حالا این یعنی چی😒😁
بگذریم
کامنت خیلی جالبی گذاشتی اولاش لبخند میزدم وسطش تموم وجودم فرو ریخت(*هموطنِ من اول از همه در اين نقطه ى حساس كنونى اصلا تن ش سالم باشه ، حالا روى اين تنِ خسته و زخمى چه بويى مى شينه ، ديگه مهم نيست*)
و آخراش هم بهت افتخار کردم🤗کاملا موافقم با صحبتات👏🏻


لطفا توی جمع ما بمون🩵

پ.ن:مدیریت عزیز این کامنت رو لطفا تایید کنید قبلی اشتباه شد🙏🏻

[EDITED] 1405/02/08 19:52
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : Eric Revo نیلوفر کرامتی
ونوس زیبا همچون اسمت درود
راستش یک مدت جلوی خودم رو به سختی گرفتم که وارد این بحث نشم هم به دلیل حساسیت موضوع به دلیل شرایط مالی این روزگار و هم به دلیل اینکه واقعا میتونم با جنبه هایی از استدلال‌های هر دو طرف موافق باشم.
از یک طرف دغدغه شما و دوستانی شبیه به شما مثل خانم سمیرا و آقای رسول بسیار انسانی و قابل احترام هست، از طرف دیگه نگرانی دوستان دیگه از بابت بحث سلامت و نگرانی هایی که از این بابت دارند هم کاملا درست هست. ضررهایی که عطرهای فیک و اسانس های گرمی چه برای ریه و چه برای پوست دارند که ثابت شده هست و بوی بعضی از این محصولات در فضاهای عمومی و حتی باز به حدی پراکنش زیاد و بلندی دارند که آدم احساس میکنه به حریم تنفسی شخصیش تجاوز شده، خب در خیلی از کشورهای پیشرفته هم اگر پرفورمنس عطر از حدی بالاتر باشه، به دلیل ایجاد آلرژی در افراد مستعد، استفاده ازش ممنوع هست.
یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه من سر زدن به بازار بزرگ تهران هست و همیشه از حجم اسانس فروشی ها در ناصر خسرو و فیک فروش های کوچه مروی به وحشت میافتم. محصولاتی که هیچ نظارتی از نظر سلامت و بهداشت روشون نیست و از جهتی هم نشاندهنده تخریب روزافسون اوضاع مالی مردم و در نتیجه تنزل مطالبات و سلایق هست با نهایت تاسف.
اما نظر خودم این هست که برای هر بودجه ای کالای اصل و اورجینال مناسب وجود داره، درست مثل مقوله لباس که برندهای مختلف وجود دارند. به نظر من هم برندهای خوب و اصل اماراتی به شرط اصل بودن هیچ مشکلی ندارند. با افتصادی تر های اروپایی مثل لا ریو یا الیزابت آردن، یا حتی چندتا ایرانی خوب هم هستند که تو لابراتوار های مطمئن تهیه میشند و با کیفیت هستند مثل سله بن یا امروز دیپ سنس رو امتحان کردم و انصافا قابل قبول بود یا حتی ژکساف.
خودم چندسالی هست که هم به دلایل مالی و هم به دلیل علاقمند شدن به عطربازی بیشتر مینیاتوری، سمپل و دکانت میخرم و کمتر فول باتل. این راهکار هم ظاهرا این روزها خیلی از دوستان استفاده و توصیه میکنند. یادش بخیر روزگاری که مشکلات نبود و رفت و آمد اقوام و دوستان به ایران زیاد بود خیلی عطرهای خوبی سوغاتی میگرفتم یا خودم در سفرها میخریدم، اما خب دیگه فعلا به لحاظ طبقه مالی پایین تر رفتم.

خلاصه که به نظرم استفاده از عطر ارزان تر هیچ اشکالی نداره، همونطور که عطر گرون تر همیشه خوشبو تر یا نشون دهنده سلیقه برتر نیست. اما توجه به کیفیت و سلامت خودمون و دیگران مهم هست.
به امید روزهای بهتر که بتونیم از محصولات در خور شهروند ایرانی با استاندارد جهانی به راحتی استفاده کنیم.
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : Eric Revo سانیار
عزیزدلم درود🩵
زیبایی که قطعا در نگاه شماست ممنونم از لطفت🩷
بله من کاملا موافقم و قضیه سلامت و بهداشت رو اصلا کتمان نمیکنم
و حقیقتا خودم زخم خورده‌ی پراکنش شدید اسانس ها هستم
فکرش رو بکن جایی که ورزش میکنی و حجم ریه بالاتر میره کسی باکارات رژ بزنه اونم اسانس
من شخصا با اسانس مخالفم
اما فقط با اسانس😬😉
من ۶ ساله تقریبا توی عطرافشان عضو هستم زیاد صحبت نمیکردم حقیقتا صاحب نظر هم نبودم🤭
اما از دیشب واقعا پرحرفی کردم از اعضا صمیمانه عذرخواهی میکنم
**
چو عاشق می‌شدم گفتم که بردم گوهر مقصود
ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد
**
عشق به عطر سبب این زیاد شدن نظراتم بود و بس من بی تقصیرم🤚🏻
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : Eric Revo نیلوفر کرامتی
این چه حرفیه عزیزم اتفاقا چقدر خوب کردی که باب یک بحث مفید رو باز کردی. بالاخره آدمها تو مباحثه از هم یاد میگیرند و با دیدگاه‌های دیگه آشنا میشند.
اصلا خدا خودش اسانس های کالان و باکارات رژ رو نابود کنه، تو هوای شهر موج میزنند، تو باشگاه ورزشی که ظلم مضاعف هستند 😩😤.
08 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : هاشم پور حسن شجاعی
تصور کنیم (مثل فیلم های خیالی) کسی نمیتونست عکس عطرهاش رو با دیگران به اشتراک بذاره یا کسی نمیتونست اسم برند عطرهاش رو به دیگران بگه و...(اصلا فضای مجازی ارتباطی هم وجود نداشت).
در اون صورت بین عطر اورجینال گران قیمت و کپی آن با قیمت مناسب، واقعا چند درصد از همین افراد میرفتن سراغ اورجینال؟ :)

09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Eric Revo Arian Xa
با سلام وقتی از سال ۶۳ از عطر فروشی‌های وزرا عطر خریده بشه جواب سوال داده میشه
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Eric Revo آرش وقوعی
یه نکته و بگم خدمتتون تحقیقات متنوعی انجام شده اگر نت باز بود رفرنساش و میفرستادم ببینید اکثرا افراد فرق بین ش.راب ۲۰ دلاری و ۲۰ هزار دلاری و یا فرق بین غذای سگ و پته جگر غاز و متوجه نشدن اما این دلیل بر این نیست که این ها با هم فرقی ندارند، بخش بسیار زیادی از ارزشی که ما بر کالا ها میذاریم مربوط به لیبل قیمتی، برند و هویت اونهاست و یکی از حوزه های مهمی که کمپانی ها از همین ترفند توش استفاده میکنن بحث عطره، کالایی که با یک دهم قیمت سایر اون کالا های برند فروخته میشه مثلا عطر ۱۵۰ دلاری هرمس در مقابل کیف های چند ده هزار دلاری چون به فرد این حس و میده که داره هویت برند هرمس و خریداری میکنه اما این طرز فکر نباید باعث شه شما برعکسش و نتیجه گیری کنید بلکه فارغ از برند به کیفیت خود محصول، موارد یهداشتی، نوآوری و مواد اولیه استفاده شده دقت کنی قطعا عطر کپی تمامی این موارد و به همراه نداره و درسته که اکثر افراد متوجه تفاوت نمیشن ولی دلیل بر این نیست که افراد خبره و علاقه‌مند هم که جز اقلیت هستند متوجه نباشند.
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Arian Xa Legend
جسارتا موضوعی را که شما بهش اشاره دارید رو اینطور بگیم : اگر عطر اورجینال و کپی رو در دو شیشه هم شکل و بی نام تست کنیم آیا تفاوت را حس خواهید کرد؟ بله حتما تفاوت رو حس میکنید این موضوع برای کسی که عطر اورجینال رو استفاده کرده به راحتی قابل تشخیص هست چون اصولا کیفیت نت ها در اورجینال و کپی بسیار متفاوت هست
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : Eric Revo حسن شجاعی
کاملا درسته
نکته دقیقا همینجاست
به قول یکی از دوستان که به بحث سرمایه داری اشاره کردن ، اگر بخوایم طرف بورژوایی قضیه رو بزاریم کنار ( صرفا بابت پز دادن و قیمت و اینها و به اصل داستان ماهیتا نگاه کنیم ) کیفیت نت ها ، تجربیات عطار در خلق عطر ، نحوه و نوع استفاده از متریال و چندین مورد دیگست که باعث ایجاد تمایز میشه.
به نظرم این شکلی ببینیم که به هر حال یکی پورش ماکان میخره و لذت میبره ، یکی مثلا با مزدا ۳ حالش خوبه ، یکی هم ۲۰۶ داره ، درسته که همه این خودرو ها از لحاظ مادی تفاوت قیمت دارن و از لحاظ کاربردی وسیله نقلیه‌ هستن ، اما آیا از نظر کیفیت هم یکی هستن ؟ قطعا نه!

پوینت مطلب من این‌هست که یکی دوست داره عطر کپی بزنه ( شاید مجبوره ) دمش گرم که هنوزم به این موضوع اهمیت میده که کلا عطر بزنه
یکی هم دوست داره ارجینال بپوشه
نه میشه به دسته اول خورده گرفت نه به دسته دوم
نه میشه دسته اول رو کوبید و پشت دسته دوم رو گرفت و نه بالعکس …
اما بپذیریم که تفاوت کاملا محسوسی وجود داره و نمیشه گفت هیچکس نمیفهمه که ما ارجینال پوشیدیم یا نه ( چون این یک المان تنها نیست و خیلی چیزای دیگه مثل استایل و شخصیت و برخورد و … هم در کنار این مورد میتونه نشون دهنده خیلی چیزا باشه )
مهم تر از اون خود آدم که میفهمه
همیشه نمیخوای داد بزنه عطرت که .. اتفاقا خود من بیشتر کالکشنم برعکس این موضوعه ، عطر میزنم که خودم و خودم در مرحله اول بیشترین لذت رو ببرم .

خلاصه که دم همتون گرم که به این موضوع بینهایت مهم یعنی “خوشبو بودن” که اصلی ترین چیز هم هست هنوز که هنوزه حتی تو این شرایط هم اهمیت میدین ( حالا ارجینال و کپیش واقعا‌ دیگه مهم نیست )….
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Eric Revo حسین رفیعی
عیسی جان، اینجا چون محفل عطره دوستان عکس عطرهاشون رو پست میکنن
وگرنه خیلی از عطربازها و مردم توی جامعه حتی اسم عطرشون رو به کسی نمیگن :) ، یک بهانه ای جور میکنن که یادم نیست یا هدیه برام آوردن و به اصطلاح gatekeeping میکنن.


چونکه معمولا کسی با قیمت عطر پز نمیده و واقعا پز هم نداره ، حتی عطرباز زیاد دیدم که قیمت عطرهاشون رو خیلی کمتر گفتن تا کسی قضاوتشون نکنه که همچین مبلغی رو برای همچین بویی پرداخت کردن.
بازم میگم بحث عطر اورجینال و کپی مثل فرش دستباف و ماشینی نیست , بیشتر بحث بهداشته برای بنده.
خودم برندهای ایندی نیشی مثل pineward و rogue perfumery رو تست نمیکنم ، یا مثلا یکی از عطرهای areej le dore رو خود برند گفته بود روی پوست تست نکنین چون ممکنه حساسیت بده، خب بنده اینا رو هم به همون دلیل بهداشتی تست نمیکنم.

سلامتی واقعا نعمت بزرگیه و کسی قدرش رو نمیدونه تا وقتی از دستش بده ، برای همینه به همه میگم سیگار نکشین ،گل نکشین ، مشروب نخورین ، نوشابه و غذای فرآوری شده کمترین بخورین ، شب تا صبح با گوشی کار نکنین و .....

اگه روزی بیاد بفهمم دیور ، شنل ، لالیک و یا کلا عطر ضرر داره بازم همه جا میگم نخرین دوستان ، نخرین.
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : امیر محمدی فرهاد
به خدا ما هم دلمون می‌خواهد عطر اورجینال بزنیم و تفاوت رایحه رو متوجه میشیم ولی شرایط طوری شده که در توان اکثریت مطلق جامعه نیست که عطر ۱۰۰ میلیونی (حتی psychedelique هم که ۳۳ میلیونه یه دونه باز نکرده دارم ۷/۷ میلیون خریدمش حیفم میاد😭) بخرن. مگر دکانت که اصل بودنش هم بحث دیگه‌ایه ولی ۵ میل و ۱۰ میل هم برای افرادی که خوره عطر هستن راضی کننده نیست.
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : کاید امیر امیر محمدی
سلام اما در سال ۶۳ آیا مثل الان این همه عطرهای کپی بوده؟(فکر نکنم)
و بعد قسمت دیگه فرض این بود که(در اون دنیای خیالی) کسی هم اسم عطر و برند رو به دیگران نگه و کسی هم سوال نکنه.
در این صورت بین مثلا عطر دیور توباکلر ۵۰ میلیونی و کپی الحمبرا ۳ میلیونی اون که بیش از ۹۰ درصد شبیه اصلیه(من هر دو رو تست کردم و تشخیص شون خیلی سخته)
آیا باز هم کسی می‌ره ۵۰ میلیون خرج کنه بخاطر ده درصد اختلافی که خیلی از مردم فقط چند ثانیه در معرض اون رایحه قرار می‌گیرند و متوجه تفاوت اون ده درصد هم نمیشن و قرار هم نیست متوجه اسم و برند عطر شما بشن؟
فکر کنم جوابش مشخصه
09 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Eric Revo مرتضی ع
درود و مهر جناب بوترابی عزیز
میل نداشتم به این بحث تکراری ورود کنم. چون هم فضا از بحث ریویوها به نظر بنده منحرف میشه و هم اینکه این موضوع عطرهای کپی بارها به کرات بحث شده و البته بی فایده!
اگر به سلیقه منِ نوعی باشه، ترجیح میدم صرفا ریویوها درباره عطرهای اورجینال باشه. چون عطر را به عنوان هنری زاییده خلاقیت عطار می‌بینم. عطار به مثابه‌ی نویسنده‌ای است که اثری منحصر آفریده است. شاید آفرینش یک عطر برای عطار ماه‌ها و سال‌ها زمان برده، شب زنده‌داری‌ها، سال‌ها مطالعه و تحقیق و تفحص، عرق جبین ریختن‌ها و بلکه قدمت برخی برندها به مثابه یک تاریخ است و لذا به زعم بنده کپی آن اثر، خیانتی است بزرگ و نابخشودنی به ساحت مقدس هنر!
و شدیدا متحیرم که یک عطرباز چگونه می‌تواند این اصل اساسی را نادیده انگارد و بحث هزینه_فایده را به میان آورد. چرا که نخستین پیش‌شرط علاقه‌مندی به عطر، انگاشت عطر به مثابه هنر و در نتیجه پاسداشت هنر است. حالا ممکن است دوستانی مخالف این نظر باشند و مساله اقتصادی را مطرح کنند. به هرحال هر کس مختار است نگرش خود را داشته باشد.
مهم این است که امثال شما جناب بوترابی ثابت شده‌اید. جسارت بنده را ببخشید که مداخله کردم ولی این بحث‌ها باز هم به نظرم هیچ خروجی نخواهد داشت و سکوت ارجح است... که اگر می‌داشت همان چند سال پیش که این بحث داغ شده بود، به نتیجه می‌رسید. سرانجام ما کار خود کنیم و دیگر دوستان عزیز هم کار خود. امیدوارم مدیریت محترم عطرافشان نیز تدبیری شایسته در این خصوص اتخاذ فرمایند.
10 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : 𝒜𝓎𝓁𝒾 mahdis
سلام دوست عزیزم منظور نظر من نگاه اولفتلوژی بود نه دنیای خیالی من که کسی که بینی آزموده داره رایحه عطر اوریجینال رو از رایحه عطر کپی متوجه میشه .در ضمن مخاطبان عطر من اول خودم هستم بعد اونهایی که متوجه میشن .در هر صورت ...حتما لختی روی صحبت‌های شما هم تعمق میکنم شایسته فکر کردن هست
10 اردیبهشت 1405 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Eric Revo آرش وقوعی

Sam
9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
مفیستو جنتلیمو ساخته شد تا اون مقدار حس شدید رز که از مفیستو پدر به مشام میرسه رو جبران کنه، حال و هوایی بسیار تمیز و شیک که بهترین زمان استفاده اش همان بهار و تابستان است اما شاید بشه به عنوان یک عطر چهارفصل هم ازش استفاده کرد. تصور کن صبح بهاری کنار دریاچه‌ای در شمال ایتالیا قدم می‌زنی؛ کت‌وشلوار روشن پوشیدی، هوای خنک و شفاف پوستت رو لمس می‌کنه و رایحه‌ی مرکبات تازه با لطافت اسطوخودوس تمیز اطرافت پخش شده.
حال و هوای جنتلیمو: مرکباتی، شفاف و درخشان تمیز و صابونی (خیلی خوش‌پوش و جنتلمنی) ، خنک اما نرم و کرمی، رسمی‌تر و آراسته‌تر از یک عطر صرفا تابستونی .

نت های جنتلیمو در شروع ترنج، لیمو و گریپ‌فروت رو داره که حس و حال تازگی و شفافیت رو القا می کنه. در نت های میانی اسطوخودوس و زنبق رو داریم که حس پودری عطر رو تداعی می کنه و در انتها چوب صندل، مشک و سدر یک حس ملایم و ابریشمی رو به ارمغان میاره.

جنتلیمو نسبت به مفیستوی پدر حس مرتب‌تر، تمیزتر و کلاسیک‌تر داره، انگار کت‌وشلوار پوشیده. مفیستوی پدر هم مرکباتی و خنکه، ولی: کمی شاداب‌تر و اسپرت‌تر، حس دریایی/خنک ملایم‌تری داره، کمتر پودری و رسمی و کمی آزادتر و ریلکس‌تر.
اگر جنتلیمو یک جنتلمن ایتالیایی با کت‌وشلوار کلاسیک باشه، مفیستوی پدر یک مرد خوش‌استایل با پیراهن سفید و آستین بالا زده‌ست.
شباهت های بین پدر و پسر :
DNA کاملا مشترک مرکباتی-مشکی، حس لوکس و باکیفیت بالا، تمیزی و شفافیت برجسته، مناسب هوای گرم و معتدل، پخش بوی متین و شیک (نه تهاجمی).

اگر مقدار رز بکار رفته در مفیستوی پدر رو نمی تونین تحمل کنین به شما جنتلیمو رو پیشنهاد میدم که ملایم تر و قابل تحمل تره.

پیروز باشید و سلامت
02 اسفند 1404 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : مهیار محمدی Neroli

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
سال 2018 سرجف تصمیم به بازتولید یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آثار هنری خودش گرفت ولی چرا این اثر رو در قالب یک فلنکر ارائه کرد؟ به نظر حقیر دلیل می‌توانست این باشه که عطرهای مردانه پودری و گلی به شدت ترند شده بود و برای گرد کردن زوایای تند و تیز مفیستو احتیاج به تغییراتی بود که در قالب بازتولید نمی‌گنجید درنتیجه ارائه یک فلنکر، عطری متولد شد که نه تنها از اعتبار و شان برادر بزرگتر خودش کم نکرد بلکه خودش رو می‌توان یکی از بهترین های 2018 به شمار آورد
بیایید ببینیم مفیستو جذاب و زیبا چگونه به فلنکر جذاب‌تری تبدیل شد
راجع به حس عطر باید عرض کنم جنتیلیومو احساس رسمی‌تر و اتوکشیده‌تری نسبت به مفیستو به مخاطب میده
اگرچه به مقدار بسیار کمی شیرین شده
مفیستو با گریپ فروت و لیموی تند و تیز و شارپ شروع به دلربایی میکنه در صورتیکه ابتدای جنتیلیومو اسطخدوس در کنار ترنج و مقدار کمی لیمو شروع گرد و دوارتری داره
بعد از نیم ساعت یا بیشتر برخلاف مفیستو که در نت‌های میانی اسطخدوس رو در کنار رایحه رز مرطوب قرار داده
در جنتیلیومو شاهد هستیم که باقراردادن رایحه غلظت‌ دار زنبق و بنفشه در کنار رز بسیار نحیف‌ حس گلی‌‌‌-پودری تمام عیاری رو ایجاد می‌کنند ولی چون این حالت در زمینه کهربا و مشک رگه دار اتفاق میفته همونطور که عرض کردم حالت رسمی‌تری به استفاده کننده القا میشه
در پایان باید عرض کنم که چون چوب صندل کلا از دل نت‌های جنتیلیومو حذف شده به نسبت مفیستو شاهد عطر گردتر و مبهم تر و مرموزتری هستیم

[EDITED] 1404/11/22 13:43
21 بهمن 1404 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : فرهاد Sam

درود بر دوستان عزیز. میخواستم بپرسم این عطر ارزش بلایند بای کردن رو داره؟ چون سمپلش موجود نیست.
31 مرداد 1404 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب لطفا سوال خود را در بخش مربوطه ( قسمت پرسش و پاسخ ) ثبت نمایید

اگه بخوام این عطر رو تو یه جمله توصیف کنم، می‌گم: ۱۰۰ میل حال خوش به‌معنای واقعی کلمه. همه چیز در مفیستو جنتیلومو در بهترین و متعادل‌ترین حالت قرار داره. نت‌ها به همین ترتیبی که ذکر شده با شفافیت کامل نمایان می‌شن و این حتی برای من که به‌اندازه‌ی برخی دوستان در تشخیص و واکاوی نت‌ها خبره نیستم قابل تشخیصه... به‌شخصه عاشق اون شروع مرکباتی و زنبقی بی‌نظیرشم؛ انگار صبح زود داری تو یه باغ مرکباتی پرطراوت و پر از گل‌ قدم می‌زنی.

این عطر مثل اسمش به تن یه جنتلمن منضبط، آراسته و خوش‌سلیقه با لباس‌های رنگ روشن به‌خوبی می‌شینه، به‌طوری که تداعی‌کننده‌ی حس تمیزی و انصباط و وقاره.

روی پوست حدود ۴ تا ۵ ساعت دوام داره، اما روی لباس تا نصف روز هم باقی می‌مونه. پخش بو هم متوسط و کنترل‌شده است به‌طوری نه حس خفه‌کننده داره و نه محوه.


26 مرداد 1404 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Sam میترا قاسمی

سلام. یکی بیاد تفاوت اصلیش با مفیستو رو بگه.. سردرگم شدیم با این همه نظرات مختلف
14 خرداد 1404 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Telecaster Mehdi alyari
سلام،این نسخه وجه گلی کمتری نسبت به مفیستو دارد و در ازا شروعی بسیار باربرشاپی و صابونی دارد. بوی رز وجه مشترک این دو هست و ماندگاری بهتری نسبت به مفیستو دارد. مفیستو بوی شارپی دارد و خنکتر است در حالی که این بوی‌ ملایمتری دارد و مناسب سن بالاتر است.
14 خرداد 1404 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حسن شجاعی هاشم پور
درود بر شما دقیقا برعکس دارید نظر میدید جنتلیمو خنک‌تره برای سنین پایین مناسبتر هست مفیتسو پخش و ماندگاری بهتری داره باوقار تر و مردونه تر هست بیشتر برای تیپ‌های رسمی مناسبه ولی جنتلیمو جوون پسند تر برای تیپای کژوال و غیر رسمی مفیتسو برای فصل بهار و جنتلیمو مختص تابستون داغ
14 خرداد 1404 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Perfumex haditahmasbii
بنفشه بکار رفته یه تم متفاوت تری بهش داده و من همچنین یه بوی کم روغنی ازش میگیرم که رسمی ترش میکنه نسبت به ممفیستو
15 خرداد 1404 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : یاس حامد

در یک کلمه خوشحال.
یه رایحه سرحال و پرانرژی و در عین حال سنگین و با وقار.
اگه تو کامنتا میخونین که بوش صابونی یا باربرشاپیه به اشتباه نیفتید‌. منظور این نیست که بوی عطرای قدیمی یا ارزون رو میده، اصلاااا‌‌.
رایحه گلی خیلی دلچسب و پرطراوت که مردونگی خودش رو هم داره. برای من واقعا حال خوب کنه. اگه گوشاتون رو بچسبونید به شیشه‌ش میگه: «بهار اومد گلا وا شد دل ما باز خاطرخواه شد...»😂
البته دوستان عطرافشان سنگین تر از این حرفان که مارتیک گوش بدن پس بذار به والتز گل های چایکوفسکی تشبیهش کنم. :)))
پخش بوش معمولیه و انتظار نداشته باشید همه متوجه بوی عطرتون بشن. ولی همچنان از خیلی از عطرای خنک دیگه تو این زمینه بهتره. ماندگاریشم قابل قبوله‌.
آیا ارزش خرید داره؟
با توجه به قیمت بالاش و پخش بوی نه چندان قدرتمندش نمیتونم بگم آره. اما از طرفی نباید از عطرای خنک توقع پخش بوی عطرای فصل سرد رو داشته باشی.
به قول دوست خوبم علی: برا تابستون باید همون کول واتر رو بزنی حالشو ببری. ؛)
13 خرداد 1404 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : complihanicated میثم
درود عرفان جان
والس گل ها که بسیار زیبا و مفیستو برازنده ی این قطعست اما اتفاقا خیلی ارتباط بیشتری با اون قسمت مارتیک گرفتم:)
چرا گوش نکنیم آخه
بهار بازم بیا عشقو بیارش
بده هر یاریو دست نگارش
خیلی هم زیبا و مناسب حال هوای همین عطر و فصل بهار.

13 خرداد 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : complihanicated امیر محمدی

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
مفیستو جنتیلیومو ، تجسم ظرافت و قدرت ایتالیایی
جنتیلیومو بیش از یک عطر، یک بیانیه است. این ادای احترام به مرد ایتالیایی مدرن است: با اعتماد به نفس، ظریف و با درک عمیق از زیبایی. این عطر، ترکیبی بی‌نظیر از طراوت، ظرافت و قدرت است که شما را در آغوش خود می‌گیرد و ردپایی به یاد ماندنی از خود به جای می‌گذارد.
آغاز جنتیلیومو با انفجاری از طراوت مرکبات است که با هنر ایتالیایی ساخته شده است. ترنج، لیمو ترش و گریپ فروت، با درخشش و انرژی خود، حس نشاط و سرزندگی را القا می‌کنند. این ترکیب، گویی نسیمی خنک از سواحل ایتالیا را به ارمغان می‌آورد. اسطوخودوس، با لمس لطیف و آرامش‌بخش خود، تعادلی بی‌نظیر بین طراوت و آرامش ایجاد می‌کند، و نویدبخش تجربه‌ای پیچیده است.
قلب جنتیلیومو داستانی از ظرافت مردانه را روایت می‌کند. رز، با ظرافت و ابعاد غیرمنتظره‌اش، لایه‌ای از پیچیدگی را اضافه می‌کند. بنفشه، با رایحه پودری و لطیف خود، حس مردانگی را متعادل می‌کند و به عطر عمق می‌بخشد. زنبق، با لمس خاکی و ملایم خود، ترکیبی پیچیده و جذاب را به نمایش می‌گذارد. این نت‌های میانی، نشان‌دهنده‌ی ظرافت و درونیات مردی است که مفیستو جنتیلیومو را انتخاب می‌کند.
در نهایت، نتهای پایانی با قدرت و ماندگاری خود، این عطر را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. مشک، با لطافت و جذابیت خود، حسی از آرامش و اعتماد به نفس را به ارمغان می‌آورد. کهربا، با گرمی و عمق خود، حس مردانگی و جذابیت را دوچندان می‌کند. سدر، با رایحه‌ی چوبی و قدرتمند خود، به عطر ساختاری محکم و ماندگار می‌بخشد. این نت‌های پایانی، نمادی از قدرت، پایداری و ردپایی فراموش‌نشدنی هستند
21 اردیبهشت 1404 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : کامبیز سخی فرهاد

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟