کمپانی کوتی یک برند زیبایی است که توسط فرانسیس کوتی در سال 1904 تاسیس شده است. با نام اصلی جوزف ماری فرانسیس اسپوتورنو، یک بومی‌کورسیکا است، وی به پاریس نقل مکان کرد و نام فرانسوی‌تر فرانسوا کوتی را انتخاب کرد؛ که «کوتی» برگرفته از نام دوشیزگی مادرش بود. در ابتدا به عنوان یک منشی عطرسازی را در یک داروسازی محلی فرامی‌گرفت و چیزی را شروع کرد که امیدوار بود انقلابی در صنعت عطر باشد، که از قرن نوزدهم تغییر ناچیزی کرده بود.

اولین عطر کوتی با نام (La Rose Jaqueminot - له رز ژاکومینو در سال 1904 معرفی شد و کوتی را به یک میلیونر تبدیل کرد. نبوغ کوتی نه تنها در تولید عطر بلکه در بازاریابی عطرها نیز اثبات شده بود. در یک نقل قول معروف، موسیو کوتی می‌گوید: «بهترین محصول ساخته شده به یک زن بدهید، آن را در یک بطری بی نقص، زیبا در عین سادگی و بی عیب و نقص در ذوق و سلیقه، قیمت مناسبی در ازای آن طلب کنید، و شما شاهد تولد تجارتی هستید که جهان هرگز آن را ندیده است.»

له رز ژاکومینو در یک بطری زیبای باکارا بسته بندی شده بود. کوتی اهمیت ارائه محصولی زیبا و مجلل مانند عطر را در یک بسته بندی به همان اندازه زیبا و لوکس تشخیص می‌داد. كوتي با هنرمند سراميك و جواهرساز رنه لاليك همکاری می‌کرد؛ کسی که برای اولین تولیدات کوتی مانند له اوریجین، بطري هاي زينتي و برچسب هاي تزئینی را به سبک هنر نو طراحی می‌کرد.

کوتی یکی از اولین شرکتهایی بود که با بطری های کوچک‌تر و ساده‌تر سعی در بازاریابی عطر داشت، که همیشه به عنوان یک محصول لوکس برای ثروتمندان، زنان طبقه متوسط و زنان کارمند محسوب می‌شد. این استراتژی موفقیت بزرگی بود، و کوتی کمک کرد که عطر به یک محصول تولید انبود در بازار بین المللی تبدیل شود. کوتی کارخانه ای تاسیس کرد و توانست تمام وسایل مورد نیاز برای تولید عطر را در ابعاد گسترده کنترل کند. لوازم آرایشی و بهداشتی به محصول کوتی اضافه شد و پودر "ایر اسپوان" آن تا به امروز نیز تولید می‌شود.

یک اثر قابل توجه کوتی که باعث ایجاد یک خانواده کامل عطر شد، "چایپر" در سال 1917 بود که نام آن از نام فرانسوی جزیره قبرس گرفته شده بود. ‌ترکیب خلاقانه "چایپر" ترکیبی از بلوط، لابدانوم و‌ ترنج بود که یکی از پرفروش‌ترین عطرهای وی بود و الهام بخش بسیاری از عطرهای دیگر کمپانی های دیگر بود که امروزه نیز همچنان جزء پرفروش‌ترین‌ها هستند مانند عطر میتسکو از برند گرلن.

کوتی پس از جنگ جهانی اول، بخش دیگری را در آمریکا افتتاح کرد و همچنین سایر شرکتهای تابعه در ایالات متحده و رومانی افتتاح شدند. یک طلاق پرحاشیه و سقوط وال استریت در سال 1929 ثروت او را به شدت کاهش داد. فرانسیس کوتی در سال 1934 درگذشت و همسر سابقش ایوان، کوتی را در سال 1963 به شرکت دارویی فایزر فروخت. در اوایل دهه 1990، بخش فروش تصمیم گرفت که تغییری در بازارهای تقریباً اختصاصی عطرهای کوتی ایجاد کند و آنها را از طریق داروخانه‌ها و خرده فروشان انبوه به فروش برساند. مدیریت شرکت در سال 1992 دوباره تغییر کرد و تحت مالکیت هولدینگ جو. ای. بنکیسر قرار گرفت. تغییر استراتژی در آن زمان، نام کوتی را در رده بالای صنعت عطر نگه داشت. کوتی امروز تحت نظر دو بخش فعالیت می‌کند:  کوتی بیوتی و کوتی پرستیژ که تقریباً در هر قیمتی عطرهایی از حدود 40 مارک جداگانه را ارائه می‌دهند.


Stetson Caliber-کوتی استتسون کالیبر

COTY

Stetson Caliber

icon مردانه
ناموجود


تایید و ارسال عکس

توجه: شما با ارسال عکس، موافقت خود را با قوانین قرار دادن عکس پروفایل در عطرافشان اعلام می دارید.