الوارز گومز

الوارز گومز

محور فعالیت : عطرسازی
کشور : اسپانیا
تعداد محصول : 19

بیش از 100 سال است که نام آلوارز گومز با مفاهیمی همچون سنت، متفاوت بودن، کیفیت بالا و داشتن سبک خاص گره خورده است. ماجرای این برند زمانی آغاز شد که سه مرد جوان (هرمینیو آلوارز گومز، برلارمینو گومز و امیلیو وئلتا گومز) تصمیم گرفتند که لئون (زادگاهشان) را ترک کنند و در شهر مادرید به‌دنبال کار و آینده خودشان بگردند. آنها کارشان را در داروخانه یکی از آشناسان، واقع در خیابان سنتی پلیگروس، شروع کردند. وقتی که مالک داروخانه گفت که می‌خواهد بازنشسته شود، این سه مرد جوان از فرصت استفاده کردند تا گام مهمی را در راستای دستیابی به اهداف آینده خودشان بردارند.

در سال 1899 بود که گومز‌ها به‌عنوان تاجران حرفه‌ای عطر توانستند که شرکت خودشان را تأسیس کنند و به خیابان سویا 2 نقل‌مکان کردند. نام آلوارز گومز روی تابلوی این فروشگاه درج شده بود و در اتاق پشتی آن هم جمع‌های دوستانه‌ای شکل می‌گرفت که فضای دلنشین و منحصربه‌فردی داشت؛ فضایی سرشار از بوی عطرسازی، همراه با بوی تنباکو و قهوه. در همین مکان و در سال 1912 بود که یکی از حاضران در این جمع‌های دوستانه، فرمولی برای ساخت یک ادکلن اروپایی اصیل را در اختیار گومزها قرار داد، زیرا دستیابی به ترکیبات اساسی این ادکلن (لیموترش، ترنج، رزماری و شمعدانی) در خاک اسپانیا به بهترین نحو امکان‌پذیر بود. بنیان‌گذاران آلوارز گومز که از کودکی با بوی خاص روستا، گل‌ها و گیاهان آشنا بودند، تصمیم گرفتند که این عطر را تولید کنند و به چند اصل مهم در ساخت عطرها پایبند باشند: بی‌نقص، باطراوت و ناب.

در سال 1912، عطر دست‌سازی با نام Álvarez Gómez Concentrated Cologne Water در زیرزمین همان فروشگاه گومزها ساخته شد و به شهرت رسید: یک ادکلن منحصربه‌فرد و باکلاس، اگرچه نه برای طبقه نخبگان. طراحی بطری این عطر که به سبک Art Deco انجام شده بود، نه‌تنها در بسیاری از خانه‌های اسپانیایی به چشم می‌خورد، بلکه در بهترین رستوران‌ها و هتل‌های اسپانیا هم رایج بود.

از دههٔ 1990 و با ظهور نسل جدیدی از گومزها، نقطه‌عطف‌های مهمی در تاریخ برند آلوارز گومز شکل گرفتند: ساخت کارخانه‌ای برای تولید استاندارد، ایجاد یک شبکه توزیع ملی، حرفه‌ای‌سازی زیرمجموعه‌های کمپانی، تلاش برای همکاری با بهترین متخصصان حرفه‌ای، و همه اینها البته بدون رها کردن سرشت خانوادگی این کمپانی.

درحال حاضر، نسل چهارمی که حالا 100 سال پس از تأسیس برند آلوارز گومز به مالکیت و مدیریت این برند رسیده است، پروژه‌های مختلفی را در جهانی بسیار رقابتی هدایت می‌کند. این نسل چهارم از گومزها درواقع به گسترش تجارت آلوارز گومز در سطح بین‌المللی و آفرینش محصولات تازه و نو اهمیت می‌دهد و شعارشان این است: می‌خواهیم آلوارز گومز را به بخشی از سنت‌های قرن جدید تبدیل کنیم!

الوارز گومز