داستان شکل گیری برند ماسک

داستان شکل گیری برند ماسک

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :دو پسربچه با علایق مشترکتاسیس برند ماسکالساندروریکاردو

دو پسربچه با علایق مشترک

دو پسربچه با علایق مشترک فراوان: عشق به مسافرت، خواندن و موسیقی. هر دو اشیای استفاده‌شده در دیزاین، مواد طبیعی و دست‌ساخته‌ها را دوست داشتند. آنها معتقد و پایبند به کار و در پی شور زندگانی بودند. آنها رویاپردازهای جان‌سختی بودند که مصمم بودند احساسات‌شان را به زندگی تزریق کنند.

تاسیس برند ماسک

در سال 2010، بعد از سال‌ها تحقیق در خصوص عطر و اسانس‌ها در شهر گرس و در میان صنعتگران ایتالیا، برند ماسک را تأسیس کردند. همانند کارگردانان خوب موزیکال، یاد گرفتند که چگونه گروه گسترده و همه‌فن‌حریفی از اساتید حوزۀ عطر و صنعتگران را با هم هماهنگ کنند.

آنها که محسور عطرها و رایحه‌های خوب بودند پیش‌زمینه‌شان را با ورود به دورۀ تحصیلی در زمینۀ تکنیک‌های بویایی تقویت کردند (این دوره شامل مطالعۀ کتاب‌های مرجع، حضور در سمینارها و دوره‌های آموزشی بود).

با سخت‌کوشی و تعهد، در جلبِ سلایق دنیای رایحه و مواد خام عملکرد بهتری داشتند. آنها خاطرات‌شان را به رشتۀ تحریر در آورند و این خاطرات تبدیل به مجموعه‌ای از «صحنه‌ها» شد که لحظاتی از گذشته، مکان‌های بازدیدشده، دوستی و عشق، هیجان‌ها و رویاهای تکرارشونده‌شان را بیان می‌کرد.

«تنها اگر بتوانیم به هریک از این صحنه‌ها رنگ واقعیت ببخشیم... درونی‌ترین بخش‌های خودمان را آشکار می‌کنیم و از صمیمی‌ترین و ناگزیر خصوصی‌ترین دیدگاه به دیدگاهی جهان‌شمول می‌رسیم...»

آنها، نه تنها کارگردان ارکستر بودند، بلکه تبدیل به نمایشنامه‌نویس و سازندۀ اپرا شدند. پرده‌ها و صحنه‌هایی که در آن آقای بینی‌های جوان و با استعداد (ستاره‌های در حال ظهور عطرسازی هنری جهان) ماسک می‌زنند و نقش‌شان را ایفا می‌کنند. در سال 2013، ماسک فراگرانزه متولد شد.

الساندرو

الساندرو که در میلان به دنیا آمد و بزرگ شد، همانند هر میلانی واقعی دیگری به این باور رسید که این پایتخت لومبار در واقع مرکز جهان است. در کودکی، علاقه‌مند به شنیدن موسیقی و نوشتن شعر با مادرش و تماشای پدرش (استاد شیشه‌گری) در کارگاله بود که اشیا دلربای شیشه‌ای می‌ساخت.
بعد از دوران نوجوانی که به مطالعه، آموزش دانش‌آموزان کم‌سن‌تر و نواختن گیتار در چند گروه راک‌اندبلوز گذشت، تجربه‌ای زندگی او را برای همیشه تغییر داد. یک سال تحصیل در انگلیس به ملاقات با آدم‌های فوق‌العاده‌ای گذشت. ولی همچنین، این دوره زمان سکوت و تعمق نیز بود. او عاشق آلبیون، آب‌وهوای آن، میخانه‌ها و ادبیات گوتیک شد.

در هنگام بازگشت به میلان، فارغ‌التحصیل و استاد دانشگاه پلی‌تکنیک میلان شد و از این رو برای سخنرانی به کشورهای گوناگون دعوت شد. سفر تجربه‌های فراموش‌نشدنی در اختیار وی گذاشت که دفترچۀ خاطرات سفرش آنها را نوشت. تحقیقات علمی خود را معطوف مدیریت کالاهای لاکچری و گسترش دانش دست اول در خصوص میراث صنعت‌گری ایتالیا در خصوص چرم، یادگیری تکنیک دوخت‌ودوز و آهنگری، طراحی و ساخت جواهرآلات دست‌ساز کرد.

بعد از این تجربه‌های شخصی، بیشتر متقاعد شد که هر کارگاه میراث ذی‌قیمتی از دانش فنی دارد که باید حفظ و استفاده شود. او به ریکاردو پیوست تا چیزی منحصربه‌فرد بسازد و هدف نهایی‌اش این بود که به کل دنیا اجازه دهد که از جنس ممتاز ایتالیایی بهره ببرد. بی توجه به بحران مالی که ایتالیا را سخت گرفتار خود کرد، آنها به سختی برای تحقق رویای‌شان کار کردند.. «البته تا آسمان اوج گیرند».

ریکاردو

او که در آسیزی، شهر قرون وسطایی بین فلورانس و رم، به دنیا آمد و در قلب این روستای ایتالیایی تا 25 سالگی بزرگ شد. او که عاشق هنرهای بصری، ادبیات، موسیقی و ریاضی بود، در کنسرواتوار پروجیا به تحصیل گیتار کلاسیک پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشتۀ مهندسی برق از دانشگاه پروجیا اخذ کرد.

در یکی از عصرهای تابستان در فلورانس، ریکاردو ناتاشا، دختر استرالیایی، را دید که ریکاردو را برانگیخت که با او به ملبورن برود و در دانشگاه موناش ثبت‌نام کند. در استرالیا، دنیای هیجان‌انگیز عطرها را کشف کرد: شغل ناتاشا در ام‌‌او‌آر کاسمتیکس ابعاد شگفت‌انگیز و کشف‌نشدۀ جدیدی را به او نشان داد. ریکاردو از این موضوع الهام گرفت و مسیرش را یافت.

بعد از بازگشت به ایتالیا، به شهر شلوغ میلان رفت و در آنجا شغل مشاور را انتخاب کرد. نخستین بار در گروه « LVMH parfum et cosmetique » شروع به کار کرد و این فرصت را یافت تا عملیات‌های برندهای معتبر عطر مانند دیور، گرلن، کنزو، جیونچی و آکوا دی پارما را درک کند.
در همان دوره، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار خود را از دانشکدۀ تجارت دانشگاه پلی‌تکنیک میلان گرفت و الساندرو، استاد جوان و پر از ایده، را ملاقات کرد و خیلی زود توانست تحسین و اعتمادش را برانگیزد. دوستی بین الساندرو و ریکاردو قویتر شد و عشق مشترکش به هنر و عطر آنها را تشویق کرد که خانۀ عطر خودشان را تأسیس کنند و خلاقیت‌شان را آزادانه نشان دهند.

موسسان برند ماسک
 

ماسک در 1 آپریل 2010 متولد و دفتر مرکزی آن در میلان واقع شد.

برای خرید محصولات عطر و ادکلن ماسک به وبسایت عطرافشان مراجعه نمایید و یا اینجا کلیک نمایید.

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
مقاله ی ارزشمند دیگری از سرکار خانم احمدلو
زنده باد
روایح اینتنس ، اوپیوم و رافائل ژکساف ( فقط نسخه ی جیبی تولید شده ) را پسندیدم هرچند همگی را تهیه کردم چون علاقمند به تعقیب برندهای ایرانی ام .
به امید موفقیت همه ی برندهای ایرانی
و همه گیری ی عطر بین ایرانیان پرفرهنگ
Nas
1400/06/07
سلام. وقت بخیر.
مینیاتوری ها هم بچ کد جعبه دارند.
آیا روو خود شیشه هم باید این بچ کده باشه؟
این قضیه واسه سمپل ها به چه صورته؟
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب و احترام
تا جایی که اطلاع داریم و دیده شده ،سمپل و مینیاتوری ها نیز بچکد دارند
ali
1400/05/27
ممنون مقاله بسیار آموزنده ای بود.
متاسفانه امروزه در سطح کشور اسانس فروش های مترویی ،چندلیتری مایع بی رنگ هم کناردستشون گذاشتن و به اسم فیکساتیو میفروشند و جالبش اینجاست یه جوری نسخه میپیچند که هرکی ندونه فکر میکنه عطارهای سرشناس دنیای عطر شاگرد این اساتید بودن😁 ،به مشتری میگن بیا مثلا بیست گرم اونتوس بخر تا بهت پنجاه میل فیکساتیو جایزه بدم و ببر ترکیب کن که دیگه میشه ادوپرفیوم اونتوس و با اورجینال مو نمیزنه و خوده کرید هم همینکارو میکنه ، حقیقتا خیلیام که تازه به عطربازی علاقه مند شدن کنجکاو شده و اسانس و اون مایعی که به اسم فیکساتبو عرضه میشه را میخرن، عزیزانی در جریان باشید اسانس هایی که در سطح کشور عرضه میشه رقیق نشده و یا با درصد کمی روغن بی بو به جهت سود بیشتر ترکیب شده اند و این مدل اسانس حتی اگه فرض کنیم از منبع مطمعنی تهیه شده بازم به این شکل بسیار بسیار بسیار خطرناک بخصوص برای سیستم تنفسی و بویایی بسیار مضره ، در ثانی اون مایع بی رنگ و بی بو که به اسم فیکساتیو میفروشن( به احتمال زیاد اب دی یونایزدِ)حتی اگه فیکساتیو باشه اینطور نیست که بگیم اسانس را باهاش رقیق کنیم و میشه ادوپرفیوم یا تویلت، پروسه ترکیب اتانول، اب دی یونایزد و استابلایز یاهمون فیکساتیوهای تثبیت کننده و... لازم داره که هرکدام درصد مشخصی در ترکیب دارند.
دوستانه پیشنهاد میگنم اصلا وابدا سمت اسانس های گرمی نرید.
خوب است که گرانترین عطر دنیا در آسیا و توسط اصغر آقا تولید شده !
این خبر جدای از ارزش عطر ارزشمند است !
آنها خوب میدانند که مسابقه ای بر سر تملک آن در خواهد گرفت بین متمولین جهان که میخواهند سرتیتر و چشمگیرترین باشند .
شاید و حتما مقصد و منزل این عطر ، همان آسیا باشد :)
مسابقه ی ثروت که صاحبان اش میگذارند و لخت مادرزاد میروند چها که نمیکند !
بهترین عطر ، عطر ساخته ی خداست که بدون شک هر نفر یک شیشه به ما عطردوستان در آن جهان داده خواهد شد !
انشاله همه دریافت میکنیم :)
Gevik
1400/05/10
۵ رایحه مورد علاقه بنده بترتیب:
جوبیلیشن
جورنی ‌
اپوس ۷
اپیک
برکن