معرفی بهترین عطر های عودی مردانه

معرفی بهترین عطر های عودی مردانه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عود چیست؟آکوا دی پارما کلونیا عودجور جیو آرمانی ادو نویت عودکام دی کارگونس واندر عودتام فورد پرایوت بلند عود وودگوچی د وویس آف د اسنیک ادوپرفیومپولو سوپریم عودورساچه عود نویرکرید رویال عود ادو پرفیومارمنگیلدو زگنا ایندنزینا عودایو سن لورن M7 عود ابسلوتام فورد عود مینرالهوگو بوس باتلد عودتام فورد توباکو عودبایردو عود ایمورتلدیور لدر عودجیور جیو آرمانی آرمانی پرایوت عود رویالشی اند بلو عود آلفبای کیلیان پیور عودپری الیس عود بلک وانیلا ابسولوتلویی ویتون آمبر نومید

عود چیست؟

به طور کلی در خاورمیانه ، عود بسیار جدی گرفته می شود اما فقط در چند سال اخیر در بریتانیای کبیر معروف شده است. برای ساخت عود از درختان آگار گرمسیری که در آسام هند قرار دارد استفاده می شود.چوب های آگار گرانترین چوب ها به شمار می آیند. در واقع یکی از گرانترین عناصر خام جهان محسوب می شوند. زمانی که درخت دچار آفت زدگی یا بیماری های قارچی و یا سایر موارد می شود، صمغ تیره، خوشبو و غلیظی را برای حفاظت از خود تولید می کند و در واقع همان منبع عود می باشد.

عجیب نیست که بخشی از هزینه ها به این دلیل است که CITES (سایتس : یک معاهده چندجانبه برای حفاظت کردن از گونه های در معرض خطر ) درخت آگار را به عنوان گونه های تهدید شده ثبت کرده است - زیرا ارزش سالانه بازار جهانی چوب آگار بیش از 5 میلیارد پوند است. بوی آن بسته به چوب مورد استفاده، محل رشد درخت، و اینکه آیا درخت خودرو است و آلودگی آن طبیعی است متفاوت است. 


لیست زیر بهترین عطر های مردانه عودی می باشد:

آکوا دی پارما کلونیا عود

1- آکوا دی پارما کلونیا عود

به واسطه رایحه بسیار خوب و ظرافت توسط DNA خاص آن، شما همیشه می توانید به عطر آکوا دی پارما اعتماد کنید.

از سال 1916 این برند به عنوان نمادی از "لاکچری خیره کننده ایتالیایی" پابرجا است. با توجه به قدرت بالقوه ای که در مواد خام این برند به کار میرود، جای تعجبی نیست که کولونیا عود به راحتی خودش را در  دل لیست ما جای میدهد!

نت بالایی این عطر با الهام از سنت های خاورمیانه ای ، با مرکبات مدیترانه ای مرسوم در کولونیا آغاز میشود و پس از آن رایحه های گشنیز، چوب آمیریس ، چوب سدر، چوب آگار، مشک و نعناع هندی نت های بعدی این عطر هستند.

آکوا دی پارما کلونیا عود

جور جیو آرمانی ادو نویت عود

2 - جور جیو آرمانی ادو نویت عود

در سال ۲۰۱۶ عطار معروف مری سالمگنه تصمیم گرفت عطر تولید سال 2013 خود را ارتقا دهد. برای این ماموریت بالا بردن تندی برخی از نمونه های ملایم تر آن را مورد توجه قرار داد بدین منظور شاهکاری دیگر به نام ادو نویت عود ساخت. با اضافه کردن دانه هل و فلفل صورتی، روغن ترنج کاهش یافت و گل زنبق باعث ملایمتر شدن تاثیر گل رز شد سپس رایحه عطر بر اثر تلفیق چوب گایاک، زعفران و سپریول پدیدار شد.

جور جیو آرمانی ادو نویت عود

کام دی کارگونس واندر عود

3- کام دی کارگونس واندر عود

واندرعود مانند بسیاری از رایحه های کام دی کارگونس (برند فرانسوی) بیشتر اصول سنتی ساختار عطر را حفظ کرده است بر روی ترکیب عصاره های چوبی در ساختار اصلی عطر بیشتر از ترکیبات پایه ای توجه شده است به خاطر تمام این دلایل (و بیشتر) بهتر است این عطر هنگام غروب استفاده شود با مرور دوباره ترکیباتش متوجه می شویم رایحه آن با استفاده از چوب سدر تگزاس، چوب صندل استرالیایی، خس خس، چوب گایاک و نعنای هندی اندونزیایی فراهم شده است.

رایحه این عطر را شاید بتوانیم شبیه به عطر انکر نویر و انکر نویر اکستریم از برند لالیک تصور کنیم

کام دی کارگونس واندر عود

تام فورد پرایوت بلند عود وود

4- تام فورد پرایوت بلند عود وود

عود وود یکی از سنتی ترین عطر ها در آزمایشگاه اختصاصی تام فورد ( راه اندازی در سال 2007) بشمارمی رود و لقب پیشگام را بعنوان یکی از اولین عطر های زنانه و مردانه ی قابل عرضه به بازار، با بکارگیری روغن گرانقیمت و نایاب عود بعنوان یک جزء ترکیبی مهم، بخود اختصاص داده است.
ترکیب چوب عود با هل، فلفل چینی، چوب صندل، خس خس، دانه تونکا، وانیل و عنبر، آنرا به یک محصول پر فروش تبدیل کرده است.

تام فورد پرایوت بلند عود وود

گوچی د وویس آف د اسنیک ادوپرفیوم

5- گوچی د وویس آف د اسنیک ادوپرفیوم

یک همکاری بین مدیر موفق گوچی " الساندرو میشل " و عطرساز پر آوازه " آلبرتو موریلاس "
"د وویس آف د اسنیک از سری د آلکمیست گاردن" یک مجموعه ی غنی و لاکچری از رایحه هاست (  همانگونه که از نام آن هویداست) که با لایه بندی هایی از گیاهان طبیعی، گل ها و ملکول های مدرن برای ایجاد یک معجون جادویی و امروزی مورد آزمایش قرار می گیرد.  این ترکیب بسیار مردانه، ویژگی های تحریک کننده ی عود را با ترکیب آن با بوی تند چرم، زعفران، و نعناع هندی مورد بررسی قرار داده است. این عطر همانقدر که مسحور کننده است، از ظرافت خاصی نیز برخوردار است.

گوچی د وویس آف د اسنیک ادوپرفیوم

پولو سوپریم عود

6- پولو سوپریم عود

یک ترکیب هیجان انگیز از ادویه جات و عود می باشد.

شاید بتوان گفت افرادی که به دنبال روایح تاریک و عودی هستند می توانند سوپریم عود را جز گزینه های اولیه خود جهت خرید انتخاب کنند.

سوپریم عود با روایح دارچین و فلفل صورتی آغاز میشوند و بعد از مدتی رایحه عود به تکمیل شدن آن می پردازد و در اخر خس خس و چوب گایاک تکمیل کننده پایانی می باشند. لازم به ذکر می باشد نوع عود بکاربرده شده در این عطر از نوع عود تایلندی می باشد.

پولو سوپریم عود

ورساچه عود نویر

7- ورساچه عود نویر

عود نویر یک رایحه شرقی و چوبی از برند قوی ورساچه می باشد که در نت های اولیه با نارنج، بهار نارنج و فلفل آغاز می شود و در نت های میانی به صمغ کندر، زعفران و هل می رسد و نت های نعنا هندی و عود روایح تکیمل کننده این عطر هستند که همانطور که از نام عطر پیداست عطری با رایحه‌ای مبتنی بر عود مواجه هستیم .
عود نویر یکی از بهترین پیشنهاد ها برای فصل زمستان می باشد.

ورساچه عود نویر

کرید رویال عود ادو پرفیوم

8- کرید رویال عود ادو پرفیوم

عطری سلطنتی با رایحه شرقی فوژه که حس ها را خیره می کند و باعث می شود مردان احساس شگفتی کنند. اگر چه رایحه عود در همان نت اولیه شما را تا حدودی همراهی می کند، ترنج و لیمو ترش یک رایحه مرکباتی تازه ای را بوجود می آورد و در طرف دیگر، چوب سدر تکمیل کننده این رایحه می باشد که در آخر یک رایحه عودی رویال پدیدار شود.

کرید رویال عود ادو پرفیوم

ارمنگیلدو زگنا ایندنزینا عود

9- ارمنگیلدو زگنا ایندنزینا عود

این عطر دارای رایحه شرقی چوبی می باشد که در آن از رزین های کهن و ارزشمندی استفاده شده است که رایحه تاریک و گرمی را پدید می آورند و نت های ترنج، کهربا و نعناع هندی روایح تکمیل کننده این عطر هستند.

ارمنگیلدو زگنا ایندنزینا عود

ایو سن لورن M7 عود ابسلو

10- ایو سن لورن M7 عود ابسلو

ام سون عود ابسلو یک ترکیبی بی نظیر از روایح غنی است. در نت اولیه نارنگی ماندارین وجود دارد که حس تازه ای را وجود می آورد و در نت میانی روایح دودی خود را پدیدار می کنند. در حالی که در همان ابتدا روایح عودی و چوب سدر خود را به خوبی نشان می دهند.

ایو سن لورن M7 عود ابسلو

تام فورد عود مینرال

11- تام فورد عود مینرال

عود مینرال یک عطر چوبی آبزی می باشد که عود توانسته به خوبی با رایحه تازه اقیانوسی ترکیب شود و یک ترکیب خاص با ماندگاری و پخش خوب را بوجود آورد که در نتیجه آن شاهد یک عطر " دودی، چوبی" و هیجان انگیز هستیم. بواسطه رایحه چوبی خوبی که دارد، این عطر را می توانید به صورت مشترک استفاده نمایید.

تام فورد عود مینرال

هوگو بوس باتلد عود

12- هوگو بوس باتلد عود

باتلد عود یک رایحه شرقی چوبی می باشد که از عود 100 % طبیعی ساخته شده است. در نت اولیه روایح مرکباتی و سیب نمایان می شوند و در نت های بعدی هل و عود یک رایحه عودی مرموزی را پدید می آورند.
هوگو بوس باتلد عود

تام فورد توباکو عود

13- تام فورد توباکو عود

همانطور که از اسم عطر مشخص می باشد ترکیب بی نظیر تنباکو و عود توانسته به خلق " توباکو عود" منجر شود. عطری با رایحه شرقی چوبی که با الهام از فرهنگ و آداب و رسوم عربی توانسته به یکی از پرفروش ترین عطر های تام فورد تبدیل شود.

تام فورد توباکو عود

بایردو عود ایمورتل

14- بایردو عود ایمورتل

عود ایمورتل دارای یک رایحه چوبی می باشد که از چوب آگار الهام گرفته و بواسطه وجود روایح پاپیروس و نعناع هندی، فضای اسموکی بوجود آوزده.
روایح دودی برای بالانس کردن عطر مورد استفاده قرار گرفته و خزه درخت بلوط و برگ های تنباکو رایحه نشاط بخش و پیچیده ای را بوجود آورده است.

بایردو عود ایمورتل

دیور لدر عود

15- دیور لدر عود

لدر عود یک رایحه چرمی، قوی و سنگین مناسب آقایان میباشد که رایحه چرمی، حاصل ازسوزاندن چوب آگار الهام گرفته شده است. در ادامه ادویه گل میخک و هل تکیمل کننده این رایحه عودی می باشند.

دیور لدر عود

جیور جیو آرمانی آرمانی پرایوت عود رویال

16- جیور جیو آرمانی آرمانی پرایوت عود رویال

این عطرِ برند جورجیو آرمانی رایحههای رباینده و شهوانی دارد که کاراکتر این عطر را میسازد و به آن برتری میدهد. استفاده از کهربا در این عطر موجب شده تا رایحهای نافذ داشته باشد همچنین زعفران، رز و چوب صندل هم از عناصر این عطر هستند که گرمای آن را تشدید میکنند.
جیور جیو آرمانی آرمانی پرایوت عود رویال

شی اند بلو عود آلف

17- شی اند بلو عود آلف

این عطرِ دست ساز در انگلیس ساخته شده و بهترین صمغ های درخت عود در آن به کار رفته است. رایحۀ غلیظ و چندجانبه این عطر متأثر از خاور میانه است. این عطر علاوه بر بوی چوبیِ سنتی، بوی شکلات تلخ غلیظ، چرم لطیف، زعفران و نعناع هندی هم دارد. 

شی اند بلو عود آلف

بای کیلیان پیور عود

18- بای کیلیان پیور عود

این عطر رایحهای تند و تیز دارد که حواس را درگیر خودش میکند. رنگ این عطر جوهریِ تیره است و بطری آن شیشهای براق دارد که با جعبۀ مشکی و طلاییاش که به اندازۀ بوی دودی خود عطر لوکس است، متناسب است.

بای کیلیان پیور عود

پری الیس عود بلک وانیلا ابسولوت

19- پری الیس عود بلک وانیلا ابسولوت

دفعۀ بعد که در شب بیرون میروید کمی از این عطر به خودتان بزنید. این عطرِشهوانی کاملا اغواگر و غریب است. به غیر از بوی فناپذیر و گرم چوب، بوی لوکس وانیل، کهربا و تنباکوی خالص هم میدهد.
 

پری الیس عود بلک وانیلا ابسولوت

لویی ویتون آمبر نومید

20- لویی ویتون آمبر نومید

حتی اگر ویتون در دنیای عطرهای خوب نسبتا تازه‌وارد باشد، عطرهای جاکوس کاوالیر بلترود (با آمبر نومید که گل سرسبد آنهاست) برای خانه، از کامل‌ترین عطرهای موجود است. با اینکه تمام عطرهای LV بدون جنسیت هستند، این یکی با کلیشه‌های مردانگی سخن می‌گوید. 

لویی ویتون آمبر نومید

بیشتر بخوانید : معرفی برترین عطر های چوبی معرفی برترین عطر های چوبی

 


مطلب برگرفته از gq-magazine.co.uk - ترجمه و گردآوری از عطرافشان

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟