بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت‌های کلیدی
4/1

بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت‌های کلیدی

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت قیمتتفاوت‌های کلیدی میان بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیومبلو شنل ادو تویلت ـــ شرح ویژگی‌های عطر و تجربه مناما اجازه بدهید که توضیح بدهم چرا؟!بلو شنل ادو پرفیوم ـــ تجربه منبلو شنل پرفیوم ـــ تجربه منبلو شنل ـــ پس برنده کدام است؟

 

آیا شما هم به خرید عطر بلو شنل فکر می‌کنید اما در انتخاب بین ادیشن‌های ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم سردرگم شده‌اید؟ همین ابتدای مقاله، خلاصه کوتاهی از تفاوت‌های کلیدی این عطرها را در اختیار شما می‌گذاریم:

غلظت روغنی: بلو شنل پرفیوم بیشترین غلظت روغنی را دارد.

پایداری طولانی: بلو شنل پرفیوم بیشترین پایداری را دارد.

ماندگاری: بلو شنل ادو پرفیوم و بلو شنل پرفیوم از این نظر به‌ترتیب برنده ماجرا هستند، آن هم به‌دلیل غلظت روغنی بالا.

هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی: ادیشن ادو تویلت برتر است به‌خاطر داشتن الکل بیشتر و غلظت روغنی پایین‌تر

پخش بو: ادو تویلت و ادو پرفیوم برتر هستند.

قیمت: ادیشن پرفیوم از همه گران‌تر است.

اما صبر کنید و عجله نداشته باشید. نکات بسیار بیشتری نسبت به این خلاصه کوتاه درباره این عطرها وجود دارند. به نظر من، حال‌وهوای اصلی این عطر خاص که به امضای بعضی افراد تبدیل شده، در هر ادیشنی متفاوت است. پس بلو شنل ادو تویلت، بلو شنل ادو پرفیوم و بلو شنل پرفیوم همگی عطرهای متفاوتی هستند. حالا بیایید تا عمیق‌تر در قلمروی هر کدام از این عطرها کاوش کنیم.

بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم ـــ تفاوت قیمت

قبل از هر چیزی می‌خواهیم که درباره قیمت این عطرها صحبت کنیم. بالاتر بودن غلظت روغنی هر عطری به این معناست که ترکیبات باکیفیت بیشتری دارد و درنتیجه قیمتش هم بالاتر می‌رود. به‌علاوه، بیشتر شدن غلظت روغنی یعنی این‌که تولیدکننده باید از ترکیبات خالص‌تر و ناب‌تری استفاده کند.

بلو شنل ادو تویلت

عطری برای مردانی که از چارچوب‌های مرسوم و همیشگی سرپیچی می‌کنند. آمیزه‌ای برانگیزاننده از نت‌های مرکباتی و چوبی که حس‌های پنج‌گانه شما را آزاد خواهند کرد ــ باطراوت، تمیز و عمیقا پراحساس.

بلو شنل عطری است که بوی نشاط‌آور پوست گریپ‌فروت را به قدرت آکوردی آروماتیک و جلوه‌ای از سدر خشک پیوند می‌زند.

چوب صندل کالدونیایی هم ردّی گرم و گیرا به این عطر می‌بخشد ــ همچون میعادگاه قدرت و ظرافت.

بلو شنل ادو پرفیوم         

عطری غیرمنتظره و شدیدا جسورانه. عطری باطراوت، عمیقا پراحساس، چوبی و آروماتیک که روح مردانی را آشکار می‌کند که سرنوشت خودشان را با استقلال و اراده انتخاب می‌کنند ـــ مردی که از چارچوب‌های مرسوم و قراردادی سرپیچی می‌کند.

بلو شنل ادو پرفیوم دارای آکوردی مرکباتی و باطراوت است که در ادامه به نت سدر کهربایی می‌رسد. نت‌های چوبی در این عطر به‌واسطه نت دانه تونکا قوی‌تر شده‌اند و نت وانیل هم جلوه‌های پراحساس و هوس‌انگیز عطر را برجسته کرده است. نت چوب صندل کالدونیایی هم در نت پایه نمایان می‌شود تا ردّی عالی، عمیق و فریبنده بیافریند.

بلو شنل پرفیوم    

غلیظ‌ترین عطر در میان عطرهای بلو شنل همین عطر است. عطری قدرتمند و ناب برای مردان که جوهره استقلال و اراده خاص مردان را آشکار می‌سازد. عطری جاودانه با امضایی مردانه و نیرومند.

این عطر با طراوتی نشاط‌آور آغاز می‌شود و سپس به گرمای فراگیر سدر و چوب صندل کالدونیایی می‌رسد تا درنهایت به آکورد چوبی‌ـ‌آروماتیک و غلیظی تبدیل شود که قرار است ردّی گیرا و فریبنده را خلق کند.

غلیظ‌ترین عطر در میان عطرهای بلو شنل همین عطر است. عطری قدرتمند و ناب برای مردان که جوهره استقلال و اراده خاص مردان را آشکار می‌سازد. عطری جاودانه با امضایی مردانه و نیرومند.

 

حالا می‌خواهم هر کدام از عطرهای بلو شنل را به‌طور جداگانه معرفی کنم و درباره نت‌های آنها، هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی و همچنین ماندگاری آنها صحبت کنم و بگویم که ادیشن‌های ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم در جهان واقعی دقیقا چه بویی دارند.

تفاوت‌های کلیدی میان بلو شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم

نمودار زیر تفاوت‌های کلیدی بین هر کدام از ادیشن‌های بلو شنل را نشان می‌دهد. از نت‌ها تا پخش بو، هاله‌سازی و ماندگاری. این عطرها واقعا عطرهای متفاوتی هستند و اگرچه هر کدام می‌توانند شما را به یاد یک ادیشن دیگر بیندازند، اما این کار را به‌واسطه آکوردهای مختلف انجام می‌دهند.

اما قبل از ادامه ماجرا، باید مطمئن شوید که حتما یک عطر بلو شنل اصلی را خریده‌اید و نه یک محصول تقلبی را.

بیشتر بخوانید : دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی

 

بلو شنل ادو تویلت ـــ شرح ویژگی‌های عطر و تجربه من

بلو شنل ادو تویلت

آیا شما هم فیلمی را دیده‌اید که شروع فوق‌العاده‌ای داشته باشد، تا حدی که احساس کنید باید منتظر چیزی استثنایی باشید و درحالی که انتظارات شما بسیار بالا رفته‌اند، آن فیلم ناگهان به پایان برسد؟! درست در همان لحظه‌ای که منتظر اتفاقات بیشتر بودید؟! ادکلن بلو شنل از نظر من همین‌طور است.

اما اجازه بدهید که توضیح بدهم چرا؟!

ما از عطرها سه چیز می‌خواهیم: تحسین‌برانگیزی، ماندگاری و هاله‌سازی. یک عنصر فراگیر و مهم هم وجود دارد که این سه ویژگی مهم را به همدیگر پیوند می‌زند: محدوده قیمتی.

اگر به عطری برسیم که هر سه ویژگی مهم را داشته باشد، معمولا بودجه خرید را افزایش می‌دهیم. بلو شنل ادو تویلت همه آن سه ویژگی مهم را ندارد اما بعضی از آنها در این عطر یافت می‌شوند، درحالی که یک بطری 100 میلی‌لیتری از بلو شنل ادو تویلت حدود 110 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. بنابراین باید تصمیم بگیرید. و بگذارید که من این تصمیم را برای شما راحت‌تر کنم.

من درباره مصرف‌کنندگان معمولی عطرها صحبت می‌کنم و نه درباره طرفداران متعصبی که از یک عطر به‌خاطر عطرساز آن، جزئیات ریز و مهارت‌های ظریف در ساخت آن ستایش می‌کنند.

شروع بلو شنل ادو تویلت واقعا شگفت‌انگیز است. باطراوت و مرکباتی با نت لیموترش و ترنج در بخش اولیه و سپس فلفل سیچوان که این نت‌ها را کامل می‌کند و رگه‌ای از ادویه‌ها به این عطر می‌بخشد. همین عطر بود که تب‌وتاب ساخت عطرهای مشهور به «بلو» (blue) را در صنعت عطرسازی شعله‌ور کرد و برندهای زیادی هم از آن پیروی کردند.

در لایه آغازین، هاله‌سازی عطر قابل‌ قبول است و برای مدت‌زمان قابل قبولی هم طراوتش را حفظ می‌کند. اما هاله‌سازی و پخش بو جزو نقاط قوت این عطر نیستند. این عطر در حالت آغازین و ساعت اولیه‌اش واقعا تحسین‌برانگیز است اما هاله‌سازی آن نمی‌تواند حباب آنچنان بزرگی خلق کند.

در ادامه هم این عطر به عطری پخته‌تر، کامل‌تر، ادویه‌ای، چوبی و خنک تبدیل می‌شود که حداکثر بین 4 تا 5 ساعت روی پوست شما باقی می‌ماند. اما برای این‌که دیگران هم بوی عطر شما را احساس کنند، باید خیلی به شما نزدیک شده باشند.

من بر این باورم که در عطر اصلی بلو شنل، استفاده از روایح دودی همراه با سدر، نعناع هندی، مشک و چوب صندل در مرحله پس‌رایحه بسیار پیچیده و عمیق است.

قیمت بالا باعث می‌شود که ما انتظارات بیشتری از نظر ماندگاری و هاله‌سازی داشته باشیم، اما این عطر دارای این ویژگی‌های خاص نیست. اما جادوی آمیزه این عطر و ژرفای خاص آن توانسته‌اند که این مساله را جبران کنند.

از نظر هاله‌سازی، عطر اصلی بلو شنل واقعا برنده خواهد بود. با این‌حال، برای آشنایی با نکات پیچیده‌تر به خواندن باقی این مقاله ادامه بدهید.

بیشتر بخوانید : تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی ) تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی )

 

بلو شنل ادو پرفیوم ـــ تجربه من

بلو شنل ادو پرفیوم

در این عطر هم هاله‌سازی و پخش بو همچنان نقطه قوت اصلی نیستند. اما بلو شنل ادو پرفیوم برای من مثل یک عشق ناب است. یک عطر عالی که همه باید آن را داشته باشند.

اغلب اوقات بلو شنل ادو پرفیوم را در برابر ساوج ادو پرفیوم قرار می‌دهند و البته دلایل خوبی هم برای این مقایسه دارند. هر دوی این عطرها واقعا درجه‌یک هستند، آغاز مرکباتی دارند و پس‌رایحه آنها هم ادویه‌ای و چوبی می‌شود.

بلو شنل ادو پرفیوم همان DNA عطر اصلی بلو شنل را گرفته است و آن را به‌زیبایی خاصی کامل کرده است. لایه آغازین بلو شنل ادو پرفیوم همچنان مرکباتی مانده است اما جلوه بهتری دارد. هاله‌سازی عطر هم آنقدرها زیاد نیست، به‌دلیل غلظت روغنی بیشتر و میزان الکل کمتر.

اما 45 دقیقه ابتدایی این عطر شما را شگفت‌زده می‌کند و نفستان را بند می‌آورد! با توجه به این‌که حباب هاله‌سازی این عطر نزدیک به بدن شما باقی می‌ماند، قطعا با موجی از تحسین و تمجید اطرافیان خودتان درباره این عطر مواجه می‌شوید. بعد از این مدت هم عطر بلو شنل ادو پرفیوم روی پوست شما می‌نشیند.

این عطر هم حال‌وهوای ادویه‌ای و چوبی خاصی به شما می‌دهد اما این سویه‌ها و جلوه‌ها نسبت به ادیشن‌های قبلی بلو شنل واقعا کامل‌تر و عمیق‌تر هستند.

بلو شنل ادو پرفیوم از ساعت اولیه شروع شدن آن تا مرحله پس‌رایحه، عطر بهتری نسبت به عطر اصلی بلو شنل است. نت یاس و هندوانه در کنار ادویه‌ها و رگه‌های چوبی توانسته‌اند که این عطر را به عطری جادویی تبدیل کنند.

درواقع ماجرای این عطر تماما به آکوردهای چوبی بستگی دارد که به‌واسطه نت‌های کهربایی به حالتی عمیق‌تر رسیده‌اند. همین نت‌ها هستند که جلوه‌های عجیب و رطوبت‌دار نت چوبی را متعادل می‌کنند.

در پس‌رایحه، جنگلی پر از چوب را احساس می‌کنم که انگار دقیقا پس از بارندگی با آن مواجه شده‌ام. بوی درختچه‌ها و چوب‌های مرده درون آب را هم باید به اینها اضافه کنم.

از نظر من، در نبرد بین بلو شنل ادو تویلت، بلو شنل ادو پرفیوم و بلو شنل پرفیوم، ادیشن ادو پرفیوم براساس رایحه عطر و جوهره کلی این محصول برنده خواهد شد.

بلو شنل پرفیوم ـــ تجربه من

بلو شنل پرفیوم

این عطر بیشتر من را به یاد عطر اصلی بلو شنل ادو تویلت می‌اندازد که برای اولین‌بار در سال 2011 با آن مواجه شدم. با این‌حال، بالا بودن غلظت روغنی این عطر سریعا شما را عقب می‌راند.

بسیاری از دوستان من، ادیشن پرفیوم را دوست دارند اما اگر از من بپرسید، این عطر برای من مناسب نیست.

من می‌خواهم که عطری با جلوه‌های مرکباتی بیشتر داشته باشم که بتوانم در فصل تابستان از آن استفاده کنم. اما نت‌های مرکباتی در این عطر سریعا محو می‌شوند و عطر بلو شنل پرفیوم بیشتر به عطری چوبی تبدیل می‌گردد. DNA این عطر هم بیشتر به یک عطر زمستانی شباهت دارد تا یک عطر سبک تابستانی، باطراوت و «بلو».

و همینجاست که اوضاع بلو شنل پرفیوم به‌عنوان یک ادیشن پرفیوم دیگر خوب پیش نمی‌رود. درواقع این ادیشن از درونمایه‌های اصلی یک عطر «بلو» که برای تابستان مناسب است، دور می‌شود.

اگر قرار باشد که از این عطر در فصل زمستان استفاده کنیم، آن‌وقت بلو شنل پرفیوم برای من هم عطر مناسبی خواهد بود.

هاله‌سازی و پخش بوی این ادیشن هم مانند دیگر ادیشن‌ها آنقدر عظیم نیست، اما مناسب است.

بلو شنل ـــ پس برنده کدام است؟

از نظر من در نبرد میان بلو شنل ادو تویلت، بلو شنل ادو پرفیوم و بلو شنل پرفیوم، برنده نهایی به‌وضوح همان بلو شنل ادو پرفیوم است. این عطر دارای خلوص بیشتری است و از هر طرف که نگاه کنیم، بهترین گزینه خواهد بود.

بلو شنل ادو پرفیوم در کل سبک است، قرار نیست یک عطر سنگین باشد، جلوه‌های مرکباتی بیشتری دارد، همراه با نت‌های ادویه‌ای ناب و یک حال‌وهوای چوبی ژرف.

وقتی هم که قیمت ادیشن پرفیوم را نگاه می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که گزینه‌های متعدد دیگری برای انتخاب کردن دارم.

در پایان باید بگویم که بلو شنل ادو تویلت واقعا عطر خوبی است اما به‌دلیل ماندگاری محدود و خلوص نسبتا کمتر در فرمول‌بندی دوباره بلو شنل، دیگر عطر مناسبی برای من نیست.


نویسنده: عمران احمد

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: oppositeattracts

لینک مطلب:   

https://oppositeattracts.com/bleu-de-chanel-edt-vs-edp-vs-parfum/

نظرات کاربران (1 نظر)
عالی
18 فروردین 1403 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سعید

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟