تام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخه

تام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 6 ماه پیش
اشتراک گذاری :

عطرها اغلب برای این خلق شده‌اند که شما را از واقعیت دور کنند و به سفری فانتزی و رویایی ببرند، اما این روزها واقعیت آنچنان باورنکردنی و غیرواقعی به نظر می‌رسد که جذاب‌ترین سفرها و ماجراجویی‌ها هم دوباره به فضایی عادی و تکراری برمی‌گردند. و درحالی که عطرها مطمئنا می‌توانند فضایی خیالی خلق کنند و حسی شبیه به اوقات آرامش و آسایش را به‌وجود بیاورند، اما امروزه بعضی عطرها واقعا جعلی یا تقلیدی به نظر می‌رسند. یعنی واقعا می‌خواهیم به دوران ماتریکس برگردیم؟!

یادم هست وقتی که فیلم ماتریکس اکران شد، ناگهان همه در کمپانی IT ما (محل کار من در آن سال‌ها) شروع کردند به پوشیدن کت‌ها یا پالتوهای بلند و مشکی. چندین قرن طول کشید تا انسان‌ها بتوانند باور کنند که سفر هوایی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، اما تقریبا با گذشت دو دهه از اکران فیلم ماتریکس، دیگر انتخاب بین دو قرص اجتناب‌ناپذیر شده است! پس حالا که ماجرا دیگر داستانی و تخیلی نیست، چرا کت‌های چرمی نپوشیم که مثل همان قرص‌های قرمز ماتریکس عمل می‌کنند اما این‌ بار در دنیای مُد و استایل؟!

به‌ هرحال بگذریم... . بوی چرم بسیار اطمینان‌بخش و دلگرم‌کننده است و این احساس را به شما انتقال می‌دهد که کنترل اوضاع را در اختیار دارید؛ ‌یعنی دقیقاً همان چیزی که در مواقع تردید و دودلی به آن نیاز پیدا می‌کنید: دور از ترس، بدون فرورفتن در انزوا، بدون پرخاشگری و تحمیل، اما خوددار و حواس‌جمع، همراه با تلاشی عادی برای مدیریت زندگی خود. پس بوی چرم با شخصیت شما کار دارد.

«تام فورد آمبر لدر» یکی از بهترین عطرهای چرمی مدرن است. «آمبر لدر» را می‌توان ساده و آسان‌فهم توصیف کرد، چراکه بوی چرم از آن به مشام می‌رسد؛ بوی چرم بدون هیچ دستکاری اضافی و بدون ترفندهای خاص عطرسازی؛ بویی شبیه به کت‌های چرم یا دستکش‌های چرمی یا حتی آن صندلی راحتی چرمی محبوب شما یا صندلی‌های چرمی یک خودرو ــ درواقع چیزی که برای شما آشناست و با عشق و علاقه از آن استفاده می‌کنید. همین باعث می‌شود احساس کنید که در فضایی متعلق به خودتان هستید. همین احساس است که به شما احساس قدرت می‌دهد. یک امتیاز شما در روزهای سخت و دشوار نیز همین است! همین که مجبور نباشید با چیز خاصی سر و کله بزنید یا برای پیدا کردن چیزی والاتر تلاش کنید تا درنهایت بتوانید به زندگی خودتان معنا بدهید ــ فقط آگاهانه به زندگی ادامه دادن.

تام فورد امبر لدر

«آمبر لدر» از آن عطرهای شورانگیز، بی‌پروا یا پُر از زرق‌وبرق نیست، بلکه از یک‌سو با اعتمادبه‌نفس و آرامش خاصی همراه است و از دیگرسو مثل یک غول خوش‌اخلاق و آرام به نظر می‌رسد. هیچ نیازی نیست که طبق روال معمول و همیشگی، ترکیبات درون این عطر را تک‌به‌تک و جداگانه بررسی کنیم، اما من واقعا باید یک ویژگی خاص را ستایش کنم: استفاده هوشمندانه از رایحه هل در نت‌ آغازین «آمبر لدر» ــ رایحه‌ای تلخ و جدی با هسته‌ای رمانتیک و گرم که باعث می‌شود بوی چرم بسیار واقعی و سرسخت به نظر برسد، درحالی که مثل پارتنر یا شریک زندگی شما دوست‌داشتنی است و نمی‌توانید آن را از خودتان دور کنید.

بیشتر بخوانید : تام فورد بلک ارکید پارفوم ⁓ معرفی عطر تام فورد بلک ارکید پارفوم ⁓ معرفی عطر

بطری این عطر که از کرئوزوت قیرمانند و واقع‌نمایانه ساخته شده است، حالتی سرزنده و دلپذیر دارد. این ظرافت‌ها قرار نیست که شدیدا چشمگیر باشند، بلکه مثل یک زمینه استوار و ماندگار برای پشتیبانی از کلیت طراحی عمل می‌کنند ـــ می‌توان این اتفاق را نادر توصیف کرد که یک عطر عمیقا چرمی با حالتی تهاجمی شما را درون خودش نپوشاند، بلکه با فروتنی و آرامش اجازه بدهد که شما با آن همراه شوید تا سپس پرفورمنس شما را تقویت کند.

اصل قضیه در «آمبر لدر» درباره جنسیت نیست، بلکه درباره شخصیت است ـــ من عاشق بوی این عطر برای همسرم هستم و زمانی که همسرم از این عطر استفاده می‌کند، او واقعا متفاوت و خاص به نظرم می‌رسد. با این‌حال، من «آمبر لدر» را یک عطر مردانه تلقی می‌کنم که حالتی کاریزماتیک، ماجراجویانه، متمرکز بر خود، نیرومند و درعین حال فروتن و البته خوشبختانه دور از بی‌پروایی دارد.

من این فرصت را داشتم که از نزدیک با عطر جدید «آمبر لدر پارفوم» آشنا شوم و افشانه‌های این عطر را هم شخصا تجربه کنم. در نگاه اول خیلی راحت با توجه به رنگ برچسب‌های روی هر بطری می‌توان تشخیص داد که با دو عطر جداگانه مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید : تام فورد بو دِ ژور تام فورد بو دِ ژور

وقتی که این دو ادیشن مختلف را روی مچ دست‌هایم اسپری کردم و آنها را با همدیگر مقایسه کردم، تفاوت‌ها بسیار حداقلی به نظرم رسیدند. اما میزان‌سازی یا بهینه‌سازی دقیق آنها تا حدی بود که حال‌وهوای این دو عطر را اساسا تغییر می‌دهد و نسبت به همدیگر متفاوت می‌کند. درواقع «آمبر لدر پارفوم» را می‌توان عطری ظریف‌تر، سبک‌تر و میوه‌ای‌تر توصیف کرد. میوه‌ای‌تر و ظریف‌تر اما با شیرینی کمتر. پروجکشن (هاله‌سازی) این ادیشن هم نسبت به عطر اورجینال بهتر است. اگر «آمبر لدر» با حالتی بی‌تکلف، آرامش‌بخش و امن همراه است، اما ادیشن پارفوم برای لباس‌های مهمانی خاص و موقعیت‌های ویژه طراحی شده و عطری است که باید با لباس‌های خیلی شیک از آن استفاده کنید. بوی چرم نهفته در ادیشن پارفوم هم طراوت بیشتر، جلوه‌های سبزتر و حالت سبکبالی بیشتری دارد، درحالی که همه اینها به گنجاندن برگ بنفشه و رگه‌های گل‌فام، ظریف و برجسته‌ای از رایحه یاس برمی‌گردد.

امبر لدر ادوپرفیوم و پرفیوم

بیشتر بخوانید : لاست چری تام فورد لاست چری تام فورد

«آمبر لدر» عطری معمولی، مرتب و منظم، برای موقعیت‌های کژوال، با حسی آشنا و دوست‌داشتنی است. «آمبر لدر پارفوم» هم عطری ظریف، ناب، لطیف، مینیمالیستی و گران‌قیمت است. این دو ادیشن بسیار به همدیگر شباهت دارند: ادیشن اورجینال گرم‌تر با مایه‌های ادویه‌ای و اسپایسی بیشتر است، درحالی که ادیشن پارفوم را می‌توان خنک‌تر و متناسب با لباس‌های شیک توصیف کرد. من هر دو عطر را دوست دارم.


نویسنده: النا کنزویچ ــ سردبیر و یکی از بنیان‌گذاران Fragrantica 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Fragrantica

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟