چگونگی تشخیص دقیق تاریخ مصرف و انقضا ادکلن

چگونگی تشخیص دقیق تاریخ مصرف و انقضا ادکلن

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 5 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :آیا عطر و ادکلن، تاریخ انقضا دارند؟چطور ماندگاری عطر را بالاتر ببریم؟کدام یک از عطرها و رایحه‌ها سریع‌تر منقضی می‌شوند؟

 

اگر شما هم جزو آن گروه از کسانی باشید که برای فصل‌های مختلف سال، عطر و ادکلن های مختلفی را خریداری می‌کنند، شاید این سوال برایتان مطرح شود که تاریخ مصرف و انقضا ادکلن چقدر است؟ آیا اصولا انواع عطر و ادکلن، تاریخ انقضا دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا عطر و ادکلن، تاریخ انقضا دارند؟

تاریخ انقضا ادکلن به عواملی مانند باز شدن یا نشدن جعبه عطر مرتبط است. به خاطر داشته باشید که همیشه یک عدد انقضا که معمولا بین 12 تا 36 ماه است، روی بطری یا جعبه ادکلن درج می‌شود. معنای این عدد، این است که محصول مورد نظر بعد از باز شدن پلمپ و شروع استفاده بین 12 تا 36 ماه دارد.

چطور ماندگاری عطر را بالاتر ببریم؟

اگر می‌خواهید که با توجه به هزینه بالایی که برای خرید عطر اورجینال می‌پردازید، میزان ماندگاری محصول را هم افزایش بدهید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. به‌طور کلی، در مورد تاریخ مصرف و انقضا ادکلن، عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل، باز شدن پلمپ ادکلن، بروز اکسیداسیون و ایجاد تغییر در ساختار شیمیایی عطر یا ادکلن است. عامل دیگر، نور و گرما است که می‌تواند شدیدا تاریخ انقضا ادکلن را جلو بیندازد. به همین دلیل هم شما باید برای افزایش ماندگاری عطر مردانه یا ادکلن زنانه مورد نظرتان حتما محصول خود را در یک مکان خنک، تاریک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. به‌عنوان مثال، یک کمد یا کابینت با دمای کنترل‌شده می‌تواند محیط مناسبی برای نگهداری از عطر و ادکلن باشد. فراموش نکنید که مکان‌های گرمی مانند داشبورد خودروها یا کمدهای آفتابگیر به‌هیچ‌وجه مکان‌های مناسبی برای نگهداری از عطر و ادکلن نیستند. از طرف دیگر، محیط‌های مرطوب مانند حمام یا دستشویی هم نمی‌توانند مکان مناسبی برای نگهداری از عطر و ادکلن باشند.

بیشتر بخوانید : 9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی 9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی

کدام یک از عطرها و رایحه‌ها سریع‌تر منقضی می‌شوند؟

نکته جالبی که درباره تاریخ مصرف و انقضا ادکلن ها وجود دارد، این است که بعضی از انواع عطرها یا بعضی از ترکیبات موجود در آنها سریع‌تر منقضی می‌شوند. به‌عنوان مثال، عطرهایی که نت‌های لطیف و فرّار مانند رایحه مرکبات، میوه‌ها یا گل‌ها را درون خود جای داده‌اند، عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. عطرهای سبک‌تر و با روایح تازه‌تر یا شاداب‌تر هم در برابر تبخیر و اکسیداسیون حساس‌تر هستند و زودتر هم دچار انقضا می‌شوند. علاوه بر اینها، عطرهایی که در بطری‌های شفاف عرضه می‌شوند یا با نور مستقیم خورشید تماس دارند، زودتر منقضی خواهند شد.

بیشتر بخوانید : 17 ترفند برای اسپری عطر و عطر افشان کردن با ماندگاری بالاتر 17 ترفند برای اسپری عطر و عطر افشان کردن با ماندگاری بالاتر

 


ندا احمدلو  

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟