ادکلن مردانه خوب چی بخرم؟ راهنمای خرید عطر مردانه

ادکلن مردانه خوب چی بخرم؟ راهنمای خرید عطر مردانه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :رایحه کدام عطر، متناسب با استایل و تیپ شخصیتی شما است؟چه ادکلن مردانه ای بخریم؟عطرهای مناسب برای مردان اهل مُد روز کدامند؟عطرهای مناسب برای مردان ورزشکار و اسپرت کدامند؟عطرهای مناسب برای مردان کلاسیک کدامند؟عطر مناسب برای مردان خون‌گرم کدامند؟عطرهای مناسب برای مردان جسور و اهل ریسک کدامند؟چطور ماندگاری ادکلن را بالا ببریم؟

 

اگر به دنبال خرید ادکلن مردانه خوب هستید، ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار است این عطر یا ادکلن را با چه استایلی، در چه فصلی یا در چه مکانی استفاده کنید. شاید یک عطر یا ادکلن مردانه شیک که بوی آن را در محل کار یا مهمانی شنیده‌اید، برای استایل شما مناسب نباشد یا شیمی پوست شما هماهنگی خوبی با ترکیبات موجود در آن عطر نداشته باشد! به طور کلی،‌ انتخاب یک ادکلن خوب مردانه می‌تواند نمایانگر خُلقیات و بخش درونی وجود شما باشد. بنابراین، بهتر است قبل از تصمیم برای خرید یک عطر خوب مردانه ، ابتدا نکات زیر را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

رایحه کدام عطر، متناسب با استایل و تیپ شخصیتی شما است؟


رایحه کدام عطر، متناسب با استایل و تیپ شخصیتی شما است؟

اولین قدم برای شناخت یک ادکلن مردانه ی خوب و متناسب با شرایط شما،‌ این است که رایحه عطرهای مختلف را بشناسید تا هنگام انتخاب و خرید عطر،‌ کمتر سردرگم بشوید. مثلا ببینید که شما روایح مرکباتی و ترش را دوست دارید یا روایح گل‌فام و شیرین؟ عطرهای چوبی و تلخ را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید که یک عطر گرم و مشک‌اندود یا یک عطر سنگین و با رایحه عود و عنبر داشته باشید؟ اصلا دوست دارید که عطرتان، یک عطر مردانه آبزی و ملایم باشد یا عطری چایپر و با پخش بوی بالا؟ بعد از اینکه درباره نوع رایحه عطر انتخابی‌تان مطمئن شدید، باید به این نکته توجه کنید که قرار است این عطر را در چه فصل یا در چه مناسبتی استفاده کنید! معمولا عطرهای آبزی یا عطرهای حاوی ترکیبات سبز و میوه‌ای، گزینه‌های مناسب‌تری برای استفاده روزانه یا استفاده در روزهای گرم سال هستند. این در حالی است که عطرهای چایپر،‌ گل‌فام، مشک‌اندود و گرم، بیشتر برای مهمانی‌های شبانه، مهمانی‌های فضای باز یا روزهای سرد سال توصیه می‌شوند. عطرهایی با روایح چوبی و دودی هم می‌توانند برای قرارهای خاص یا مناسبت‌های ویژه، پیشنهاد بشوند. وقتی شما بدانید که چه نوع رایحه‌ای را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید انتخاب‌های خود هنگام خرید عطر و ادکلن مردانه را محدودتر کنید تا تصمیم نهایی برای‌تان ساده‌تر بشود.

بیشتر بخوانید : خانواده‌های عطر؛ شما طرفدار کدام یک هستید؟ خانواده‌های عطر؛ شما طرفدار کدام یک هستید؟

چه ادکلن مردانه ای بخریم؟

شما باید برای خرید عطر مردانه اورجینال، یا به صورت حضوری خرید کنید یا خریدتان را از یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن انجام بدهید. یک ادکلن خوب مردانه باید هم متناسب با استایل شما باشد و هم کاملا با شیمی پوست‌تان سازگار باشد. از این رو، اگر حساسیت زیادی برای خرید عطر مورد نظرتان دارید،‌ می‌توانید یا سمپل عطر انتخابی خود را خریداری و برای مدتی استفاده کنید تا ببینید که آیا این عطر، همان عطر مورد نظرتان است یا نه؟ یا اینکه به صورت حضوری برای خرید اقدام کنید. اگر قصد خرید حضوری داشتید، حتما عطر انتخابی‌تان را روی پوست خود تست کنید و برای چند ساعت اجازه بدهید تا عطر روی پوست‌تان بماند. پس از چند ساعت اگر دیدید که رایحه عطر، روی پوست‌تان نشسته و هماهنگی کاملی با عطر طبیعی پوست شما دارد، می‌توانید اقدام به خرید کنید. به طور کلی،‌ شیمی پوست افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است عطری که روی پوست همکار شما بسیار خوشبو به نظر می‌رسد، اصلا برای شما مناسب نباشد. بنابراین، همیشه قبل از اقدام برای خرید یک عطر جدید، حتما آن را روی پوست خود تست کنید و چند ساعت به عطر انتخابی‌تان اجازه بدهید تا رایحه اصلی خود را روی پوست شما آزاد کند.

عطرهای مناسب برای مردان اهل مُد روز کدامند؟

اگر جزو آن گروه از آقایانِ پیرو مد روز هستید و می‌خواهید عطرهای وایرال که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند را داشته باشید، باید هنگام خرید ادکلن خوب مردانه به سراغ عطرهایی با روایح قوی که می‌توانند منعکس‌کننده خُلقیات مردانه باشند،‌ بروید. عطرهای فوژه یا عطرهایی با روایح چوبی و کمی تند، می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشند.

چند نمونه از انواع عطرهای مردانه خوب در این گروه:

دیور ساوج، بلو شنل، آزارو وانتد، وان میلیون پاکو رابان، کرید اونتوس، بولگاری من، هوگو هوگو، هوگو باس با باتلد و وای ایو سن لورن.

بیشتر بخوانید : معرفی برترین عطر های چوبی معرفی برترین عطر های چوبی

عطرهای مناسب برای مردان ورزشکار و اسپرت کدامند؟

اگر ورزشکار و اهل استایل‌های اسپرت و کژوال هستید، باید عطرهای پویا، باطراوت و سرزنده که حاوی روایح آبزی، مرکباتی یا روایح سبز هستند را انتخاب کنید. گاهی عطرهای حاوی رایحه گاردنیای یاسمنی هم می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. به طور کلی، عطرهای شاداب و خنک، بهترین گزینه برای استایل شما محسوب می‌شوند.

چند نمونه از انواع عطرهای مردانه خوب در این گروه:

کول واتر دیویدف، جیورجیو آرمانی آکوا، آزارو کروم، آکوا پور هوم بولگاری و ایسی میاکه لئو د ایسه.

عطرهای مناسب برای مردان کلاسیک کدامند؟

اگر اهل استایل‌های کلاسیک،‌ پوشیدن کت و شلوارهای رسمی، تن کردن پالتوهای بلند در زمستان یا ست کردن کفش‌های چرم با شلوارهای پارچه‌ای و خط اتودار هستید، باید سراغ عطرهایی کمی قوی‌تر و با روایح گل‌فام،‌ چوبی یا مشک‌اندود بروید. عطرهایی با پخش بو و ماندگاری بالا که باعث سردرد نشوند و کلاس خاصی به استایل شما ببخشند، می‌توانند یک عطر خوب مردانه برای تکمیل استایل شما باشند. شما می‌توانید از عطرهای چایپر گلی، چرمی یا چوبی برای استفاده روزانه و از عطرهای حاوی مشک و عنبر که با روایح دودی آمیخته شده باشند، برای مناسبت‌های رسمی یا قرارهای خاص، کمک بگیرید.

چند نمونه از انواع عطرهای مردانه خوب در این گروه:

دیور ساوج،‌ شنل مونسیور، گرلین هوم، هرمس تق هرمس، دیور فارنهایت، شنل الور، بولگاری من این بلک و گرلین وتیور.

بیشتر بخوانید : عطرهای کلاسیک مردانه عطرهای کلاسیک مردانه

عطر مناسب برای مردان خون‌گرم کدامند؟

اگر جزو آقایان خون‌گرم و صمیمی هستید که به سرعت با هر جمعی جور می‌شوید و به طور کلی، در گروه افرادی احساساتی و مردم‌دوست قرار می‌گیرید، به شما توصیه می‌کنیم که عطرهایی با روایح شرقی،‌ گل‌فام یا چوبی را انتخاب کنید. عطرهایی که رایحه دل‌نشینی از یاس در آنها حضور دارند یا عطرهای وانیلی می‌توانند گزینه جذابی برای تیپ شخصیتی شما باشند. اگر یک فرد خون‌گرم و پر از احساس از شما اسم عطر مردانه خوب را پرسید،‌ حتما او را به سمت عطرهای شرقی که رایحه عنبر یا نت‌های بالزامیک (مومیایی معطر) و چوبی در آنها موج می‌زنند، هدایت کنید. 

چند نمونه از انواع عطرهای مردانه خوب در این گروه:

گرلن هبیت رژ، جیورجیو آرمانی کد، گوتیه له میل،‌ جیونچی جنتلمن،‌ گرلن لهوم آیدیل، تیری موگلر ای من و ویکتور اند رولف اسپایس بمب.

عطرهای مناسب برای مردان جسور و اهل ریسک کدامند؟

اگر جسور و اهل ریسک هستید، اگر می‌خواهید استایل خاص و منحصر به فرد خود را در قرارهای کاری و عاشقانه تکمیل کنید، اگر می‌خواهید همیشه خط بوی دلپذیری از خود برجای بگذارید، اگر می‌خواهید در خاص‌ترین قرارها و مهمانی‌ها، عطر امضای خود را به دیگران معرفی کنید، حتما از عطرهای مشک‌اندود کمک بگیرید! این عطرها،‌ رایحه‌ای قوی و در عین حال لطیف دارند و می‌توانند برای مناسبت‌های خاص و رسمی، بسیار مناسب باشند. عطرهای مشک‌اندود، برای مردانی با جسارت و اعتماد به نفس بالا که معمولا هم اهل استایل‌های رسمی هستند، بسیار مناسب است.

چند نمونه از انواع عطرهای مردانه خوب در این گروه:

کرید اونتوس، کارولینا هررا 212 وی آی پی بلک، دانهیل لندن دیزایر و باربری تاچ فور من.

چطور ماندگاری ادکلن را بالا ببریم؟

بعد از انتخاب و خرید یک ادکلن خوب مردانه باید بدانید که چطور از آن استفاده کنید تا ماندگاری آن را بالا ببرید. انواع عطر و ادکلن باید در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری شوند تا ترکیبات موجود در آنها تغییر ماهیت ندهند و رایحه اصلی‌شان از بین نرود. بنابراین، کمد حمام یا میز آرایشی که در معرض نور آفتاب قرار دارد، جای مناسبی برای نگهداری از عطر و ادکلن نخواهد بود. داخل کمدها یا کشوهای خنک و نسبتا تاریک، بهترین مکان برای نگهداری از عطرها هستند. برای افزایش ماندگاری عطرها، قبل از عطر زدن، پوست‌تان را با یک کرم نرم‌کننده فاقد مواد معطر، کمی چرب کنید. با این کار، میزان ماندگاری عطرتان را افزایش خواهید داد.

بیشتر بخوانید : 17 ترفند برای اسپری عطر و عطر افشان کردن با ماندگاری بالاتر 17 ترفند برای اسپری عطر و عطر افشان کردن با ماندگاری بالاتر

 


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟