چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانه

چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانهکدام عطرها، مشترک هستند؟

عطرها همیشه در طول تاریخ از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند. همه ما انسان‌ها همواره به دنبال راهی برای انتخاب بهترین رایحه‌ها، متناسب با روحیات و سلیقه فردی خود هستیم. در میان عطرهای مختلف موجود در بازار، برخی از آنها کاملا زنانه، برخی کاملا مردانه و برخی دیگر، یونی یا قابل استفاده‌ همزمان برای خانم‌ها و آقایان هستند.

گروهی از خانم‌ها و آقایان معتقدند که چیزی با عنوان عطر و ادکلن زنانه یا مردانه وجود ندارد و تمامی انواع عطر و ادکلن می‌توانند هم برای زنان و هم برای مردان، قابل استفاده باشند! اما واقعیت چیست؟

چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانه

 شاید برخی از افراد بر این باور باشند که تمامی عطرها، یونی و مشترک بین زنان و مردان هستند و تنها سلیقه فردی، می‌تواند در انتخاب عطر و ادکلن مورد نظر، دخیل باشد اما واقعیت این است که انواع عطر و ادکلن مردانه و زنانه،‌ دارای ویژگی‌های خاصی هستند و همین ویژگی‌ها می‌توانند یک عطر را برای خانم‌ها یا آقایان، به عطری جذاب و وسوسه‌انگیز، بدل کند.

به عنوان مثال، خانم‌ها بیشتر به عطرهای سبک و با روایح شیرین، گل‌فام، شکلاتی و ادویه‌ای (ادویه‌های نه‌چندان تند) یا عطرهای دارای نت میوه‌های شیرین علاقه دارند. این در حالی است که مردان، عطر و ادکلن های قوی‌تر و تندتر که روایح دودی، چرمی، چوبی و مشک‌اندود در آنها غالب است یا رایحه قهوه و میوه‌های ترش از آنها به مشام می‌رسد را می‌پسندند. معمولا عطرهای آبزی و گیاهی، هم مورد پسند آقایان است و هم مورد پسند خانم‌ها!

از طرف دیگر، یکی از اهداف استفاده از عطر، ایجاد مقبولیت اجتماعی و در موارد خاص، جلب نظر جنس مخالف است. براساس تحقیقاتی جامعی که روی گروه‌های هدف مختلفی صورت گرفته است، آقایان ترجیح می‌دهند که رایحه گل‌ها و میوه‌های شیرین و لطیف را در یک قرار عاشقانه یا دوستانه از طرف مقابل‌شان بشنوند و خانم‌ها هم دوست دارند که با روایح چوبی یا دودی از جانب آقایان مواجه باشند. به عبارت ساده‌تر، شاید شما دوست داشته باشید که در انتخاب عطرها آزاد باشید و به جنسیت مورد استفاده‌ی عطر مورد نظرتان توجه نکنید، اما مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مثلا خانم‌ها نمی‌توانند با مردانی که عطر آنها رایحه لطیف شکلات و رز یا بنفشه و یاسمن را به یدک می‌کشد، ارتباط چندان خوبی برقرار کنند. از طرف مقابل هم،‌ بیشتر آقایان نمی‌توانند رابطه مطلوبی با خانم‌هایی که عطرهای تند و چرمی یا عطرهایی با رایحه غالب مشک و عود می‌زنند، داشته باشند.

بنابراین، باید به طور خلاصه این مساله را در نظر داشته باشیم که چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانه به روایح و نت‌های موجود در هر عطر برمی‌گردد. اگر بازخورد اجتماعی عطر برای شما مهم است، باید به عطرسازان و کمپانی‌های عطرسازی اعتماد کنید و عطری متناسب با جنسیت خود را استفاده نمایید؛ اما اگر می‌خواهید فقط خودتان را راضی و خوشحال نگه دارید، می‌توانید هر عطری با هر رایحه‌ای را در سبد خریدتان داشته باشید!

بیشتر بخوانید : آیا بانوان می‌ توانند از عطر مردانه استفاده کنند؟ آیا بانوان می‌ توانند از عطر مردانه استفاده کنند؟

کدام عطرها، مشترک هستند؟

حالا که متوجه شدیم معمولا عطرهای زنانه، روایح شیرین‌تر، لطیف‌تر و ملایم‌تری دارند و در مقابل، عطرهای مردانه کمی تندتر، تلخ‌تر و سنگین‌تر هستند، باید این مساله را هم در نظر بگیریم که برخی از خانم‌ها و آقایان در دنیای عطر، هنجارشکن هستند و می‌خواهند روایح متفاوت‌تری را تجربه کنند! همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از کمپانی‌های عطرسازی در دهه‌های اخیر به فکر تولید عطرهای یونی یا مشترک بین خانم‌ها و آقایان بیفتند! این عطرها معمولا عطرهای معتدلی از نظر تلخی و شیرینی هستند و می‌توانند روایح متفاوتی از رایحه چرم و چوب تا رایحه میوه‌ها و گل‌ها را در خود جای داده باشند.

معمولا روایح خاکی، گیاهی و آبزی هم در کنار رایحه مرکبات در عطرهای یونی به مشام می‌رسند. عطرهای یونیسکس، عطرهایی اسپرت و همه‌پسند هستند که بسته به نوع روایح موجود در آنها می‌توانند به صورت روزانه یا در مناسبت‌های خاص و رسمی استفاده شوند. معمولا خانم‌هایی که به روایح دودی و چوبی علاقه دارند یا مردانی که روایح شیرین و ظریف را می‌پسندند، استقبال بیشتری از عطرهای یونی می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره چگونگی مشخص کردن عطر زنانه و مردانه از روی جلد هم بدانید باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر نوع طراحی شیشه عطر که معمولا می‌تواند نمایانگر جنسیت آن باشد، بسیاری از کمپانی‌های عطرسازی، روی جلد عطرها از عبارت «Her» یا «Him»؛ «Femme» یا «Homme»، برای تعیین زنانه یا مردانه بودن عطر کمک می‌گیرند.


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟