آیا بانوان می‌ توانند از عطر مردانه استفاده کنند؟

آیا بانوان می‌ توانند از عطر مردانه استفاده کنند؟

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :آیا استفاده از عطر مردانه برای زنان مناسب است؟تفاوت عطر مردانه و زنانه چیست؟چگونه تشخیص بدهیم که یک عطر برای مردان است یا برای زنان؟1. نت‌های موجود در عطرها2. نوع عطر3. نام عطر درج‌شده روی بسته‌بندیآیا مردان هم می‌توانند از عطر زنانه استفاده کنند؟آیا مهم است که از چه عطری استفاده می‌کنیم؟

 

تا به حال چند بار عاشق عطری شده‌اید که برای جنس مخالف شما ساخته شده است؟! احتمالا این اتفاق زیاد برای شما تکرار می‌شود، مگر نه؟ نظر شما درباره استفاده از عطر مردانه برای زنان چیست؟ شاید پس از هر بار تکرار این اتفاق از خودتان پرسیده باشید که آیا علاقه‌مندی آقایان به عطرهای زنانه و علاقه‌مندی خانم‌ها به عطرهای مردانه عادی است؟ در این مقاله می‌خواهیم به همین سوال پاسخ بدهیم.

آیا استفاده از عطر مردانه برای زنان مناسب است؟

واقعیت این است که هیچ مانعی بر سر راه استفاده از عطر مردانه برای زنان وجود ندارد. عطرهای مردانه طوری طراحی شده‌اند که جنس مخالف را به خود جذب کنند و بنابراین عجیب نیست که بانوان اغلب نت‌های چرمی و چوبی به‌کاررفته در عطرهای مردانه دوست دارند. با این‌حال، اگر هدف خانم‌ها از عطر زدن صرفا جذب مردان به‌سوی خودشان باشد، طبیعتا استفاده از عطر مردانه نمی‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

بعضی از نت‌های به‌کاررفته در عطرها برای جذب کردن نوع جنسیت خاصی طراحی شده‌اند. بنابراین مردان و زنان، براساس نت‌های مورد استفاده در عطرها،‌ واکنش‌های متفاوتی نسبت به آنها نشان می‌دهند.

درواقع عطرها به شیوه‌ای ساخته می‌شوند که وقتی مردان از عطرهای طراحی‌شده برای مردان استفاده می‌کنند، جلوه جذاب‌تری برای زنان پیدا می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، نت‌های چوبی، ‌چرمی و خاکی‌ـ‌زمینی در عطرهای مردانه اغلب همان نت‌هایی هستند که زنان را عاشق خودشان می‌کنند. پس کاملا طبیعی است که زنان به عطرهای مردانه علاقه‌مند شوند.

بنابراین استفاده از عطر مردانه برای زنان معمولا مشکلی ندارد، چون عطرهای مردانه آن‌قدرها هم برای زنان غیرمتناسب نیستند. عطرهای مردانه معمولا شیرینی کمتری دارند و تمرکز اصلی‌شان به نت‌های میانی و پایه محدود می‌شود، اما همه عطرهای مردانه هم عملکرد خوبی برای زنان ندارند. عطرهای شدیدا مردانه اصلا به بانوان پیشنهاد نمی‌شوند، اما اگر علاقه شخصی و خاصی به استفاده از عطر مردانه برای زنان دارید، تصمیم نهایی با خود شماست.

تفاوت عطر مردانه و زنانه چیست؟

به‌طور کلی،‌ تفاوت عمده بین عطرهای مردانه و زنانه به نوع نت‌های استفاده‌شده در عطرها برمی‌گردد. عطرهای زنانه معمولا حاوی نت‌های میوه‌ای و گل‌فام هستند تا از این طریق مردان را به‌سوی زنان جذب کنند. عطرهای مردانه هم معمولا از نت‌های خاکی‌ـ‌زمینی، چرمی و چوبی برای جذب زنان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین عطر زنانه برای جذب مردان + معرفی 10 عطر فوق العاده بهترین عطر زنانه برای جذب مردان + معرفی 10 عطر فوق العاده

جدای از نت‌ها،‌ شاید تنها تفاوت دیگر عطرهای مردانه و زنانه به فرایندهای برندسازی، تبلیغات و بازاریابی محدود شود. وقتی که برندهای مشهور عطرهای مردانه را به بازار عرضه می‌کنند، معمولا از عناصر مردانه در چارچوب‌های تبلیغاتی کمک می‌گیرند. این کار عمدتا با تصویرسازی‌های بی‌نقص از مردان ایده‌آل و استثنایی (و بیشتر هم با حضور بازیگران یا مدل‌های مشهور) انجام می‌گیرد. چنین ترفندهایی نهایتا یک دلیل واضح و روشن دارند: وسوسه کردن یا متقاعد کردن مردان برای خرید آن عطر. قضیه در مورد عطرهای زنانه نیز از همین قرار است.

چگونه تشخیص بدهیم که یک عطر برای مردان است یا برای زنان؟

بیشتر ما هنگام انتخاب عطرها معمولا می‌خواهیم عطری بخریم که با جنسیت خودمان تناسب داشته باشد، اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که بعضی افراد سراغ عطرهای مخالف جنسیت خودشان می‌روند. در هر صورت، همه ما در درجه اول باید بدانیم که چطور تفاوت میان عطرهای زنانه و مردانه را تشخیص بدهیم و بعد به خرید عطرها فکر کنیم. راه‌های زیر به شما آموزش می‌دهند که آیا عطر مورد نظرتان برای مردان طراحی شده است یا برای زنان.

1. نت‌های موجود در عطرها

یکی از روش‌های واضح برای تشخیص جنسیت عطرها، نگاه کردن به نت‌های موجود در آنها است. با یک جست‌وجوی ساده در سایت عطرافشان می‌توانید اطلاعات خوبی درباره جزئیات نت‌های استفاده‌شده در عطرهای مختلف به‌دست بیاورید. قبلا هم گفتیم که عطرهای زنانه معمولا از نت‌های میوه‌ای و گل‌فام استفاده می‌کنند. پس اگر به نت‌هایی مانند اسطوخودوس، ‌رز، پرتقال، توت‌ها یا دیگر نت‌های میوه‌ای و گل‌فام برخورد کردید، به احتمال بسیار زیاد با یک عطر زنانه مواجه هستید. به همین ترتیب، ‌اگر عطر مورد نظرتان حاوی نت‌های چوب سدر، چوب صندل، ‌مشک، چرم، تنباکو یا دیگر نت‌های خاکی‌ـ‌زمینی بود، به احتمال بسیار زیاد یک عطر مردانه پیش روی شماست.

با این‌حال، تکیه کردن یک‌جانبه بر نت‌های درون عطرها روش مطمئن و بی‌نقصی برای تشخیص جنسیت آنها نیست، زیرا نت‌هایی هم وجود دارند که به‌طور مشترک در عطرهای زنانه و مردانه کاربرد دارند، مثل نت‌های مرکباتی (اگرچه نت‌های مرکباتی عمدتا در عطرهای مردانه یافت می‌شوند، اما گاهی اوقات در عطرهای زنانه هم به‌کار می‌روند).

2. نوع عطر

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع عطر است. اگر کلمه «کلون» (Cologne) در بسته‌بندی عطر پیش روی شما مشاهده شود، به احتمال زیاد برای مردان طراحی شده است. در ایالات متحده آمریکا، عبارت «کلون» همیشه برای عطرهای مردانه به‌کار می‌رود. اگرچه این محصولات بیشتر برای آقایان طراحی می‌شوند، اما نکته جالب دیگر این است که آمریکایی‌ها به دیگر انواع عطرهای طراحی‌شده برای مردان هم (مانند محصولات ادو تویلت) ‌همچنان کلون می‌گویند!

با این‌حال، «کلون» درواقع مخفف عبارت «ادو کلون» (Eau de Cologne) است که در کنار ادو تویلت و ادو پارفیوم به‌عنوان یکی از انواع عطرها شناخته می‌شود. همان‌طور که گفتیم، ادو کلون‌ها معمولا برای مردان طراحی می‌شوند. پس اگر دنبال عطرهای مردانه هستید، ‌محصولات ادو کلون قطعا انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهند بود.

بعضی افراد تصور می‌کنند که محصولات ادو پارفیوم صرفا برای زنان طراحی می‌شوند، درحالی که این عبارت فقط به غلظت محصول مورد نظر اشاره دارد و نه به جنسیت آن. پس امکان ندارد که بتوانید مردانه یا زنانه بودن یک عطر را براساس غلظت ادو پارفیوم آن تشخیص بدهید.

3. نام عطر درج‌شده روی بسته‌بندی

با کمک روش دوم که توضیح داده شد، همچنان نمی‌توانید تشخیص بدهید که یک عطر برای مردان طراحی شده است یا برای زنان، چون همه عطرها که در گروه ادو کلون‌ها قرار نمی‌گیرند! اگر به محصولات ادو تویلت (EDT) یا ادو پارفیوم (EDP) علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بدانید که عطر پیش روی شما برای مردان طراحی شده یا برای زنان، بهترین راه این است که به برچسب یا لیبل بسته‌بندی عطرها دقت کنید.

اگر از کلمه «فمه» (Femme) استفاده شده باشد، یعنی عطر مورد نظرتان برای زنان طراحی شده است. به همین ترتیب، اگر از کلمه «هومه» (Homme) استفاده شده باشد، پس با یک عطر مردانه طرف هستید.

گاهی اوقات هم ممکن است که هیچ کدام از این کلمات در محصولات ادو تویلت یا ادو پارفیوم به‌کار نرفته باشند. در این صورت بهتر است از مسئولان فروشگاه درباره این موضوع سوال کنید. اگر هم آنلاین خرید می‌کنید، ‌به‌راحتی می‌توانید صفحه جزئیات هر محصول را باز کنید و توضیحات ارائه‌شده و بخش پرسش و پاسخ هر محصول را با دقت بخوانید.

در بعضی از موارد هم ممکن است که عطر مورد نظرتان در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) قرار داشته باشد و هیچ چیزی درباره جنسیت مناسب برای استفاده از آن پیدا نکنید.

آیا مردان هم می‌توانند از عطر زنانه استفاده کنند؟

بعضی مردان تصور می‌کنند که اگر از عطرهای زنانه استفاده کنند، جذابیت بیشتری برای زنان خواهند داشت. به‌ هرحال، ‌زنان باید به‌سوی عطری جذب شوند که دوستش دارند، درست است؟ در این مورد کاملا اشتباه می‌کنید!

اگرچه مردان همچنان می‌توانند از عطرهای زنانه استفاده کنند، اما نت‌های گل‌فام و میوه‌ای در عطرهای زنانه برای جذب کردن مردان به‌کار می‌روند. پس عطرهای زنانه به شیوه‌ای طراحی می‌شوند که جذابیت زنان را برای مردان بیشتر کنند، و نه برعکس! فراموش نکنید که عطرها می‌توانند اثرات مثبتی روی جنس مخالف شما داشته باشند. مطالعات علمی هم تاثیرگذاری عطرهای دلپذیر در طول تعاملات بینافردی را بررسی کرده‌اند.

این یافته‌های علمی نشان می‌دهند که استفاده از عطر خوشایند و مناسب در تعاملات بینافردی، جذابیت طرفین را برای همدیگر افزایش می‌دهد و حتی تغییرات مثبتی در سطح ادراکی آنان به‌وجود می‌آورد. پس اگرچه استفاده از عطرهای مخالف با جنسیت خودتان اشکالی ندارد،‌ اما با چنین کاری به‌هیچ‌وجه نباید انتظار داشته باشید که جنس مخالف را به‌سوی خودتان جذب کنید.

آیا مهم است که از چه عطری استفاده می‌کنیم؟

استفاده از عطرها با اهدافی فراتر از داشتن بوی خوش و دلنشین همراه است. هر عطر می‌تواند لحن خاصی به شخصیت شما بدهد یا خلق‌وخوی خاصی را در شما به‌وجود بیاورد. بنابراین همیشه مهم است که از چه عطری استفاده می‌کنید.

برای مثال، ‌وقتی که خوشحال و شاد هستید، می‌توانید از عطرهای برون‌گرا با روایح شاداب و بازیگوش استفاده کنید. این عطرها کاملا با احساس شادی همخوانی دارند و خلق‌وخوی شما را به سطح بهتری هم می‌رسانند. بنابراین بیشتر از این‌که به استفاده از عطرهای با جنسیت مخالف اصرار داشته باشید،‌ باید به تناسب عطر مورد نظرتان با موقعیت‌های مختلف فکر کنید.

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟