با انواع رایحه عطر آشنا شوید !
3/1

با انواع رایحه عطر آشنا شوید !

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :انواع رایحه عطرطعم عطرهامهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه شیرین چیست؟مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه تلخ چیست؟مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه ترش چیست؟مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه تند چیست؟طبع عطرهاگروه بویایی عطرهاانواع رایحه عطر زنانه یا مردانه کدامند؟انواع رایحه های عطر لانکوم کدامند؟انواع رایحه های عطر لالیک کدامند؟

دنیای عطرها، دنیای شگفت‌انگیزی برای غرق شدن در روایح رویایی و دل‌انگیز است؛ از رایحه سیب و دارچین گرفته تا مشک و کهربا؛ از گلابی و یاس گرفته تا سالویا و چوب صندل سفید! تمامی این روایح می‌توانند ما را ساعت‌ها در دنیای جادویی خود غرق کنند و آرامشی وصف‌ ناشدنی به روح و جسم‌مان ببخشند. اگر شما هم طرفدار عطرهای مختلف هستید و دوست دارید که قبل از انتخاب عطر محبوب‌تان برای هر فصل، با انواع رایحه های عطر آشنا بشوید تا بتوانید انتخاب برازنده‌تری داشته باشید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

انواع رایحه عطر

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر درباره انواع رایحه عطر بدانیم، باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشیم که هر رایحه عطر از 3 بخش جداگانه تشکیل شده است: طبع عطر؛ طعم عطر و گروه بویایی عطر! در ادامه این بخش به‌صورت جداگانه به معرفی هریک از این بخش‌ها که تشکیل‌دهنده رایحه نهایی عطر و ادکلن هستند، می‌پردازیم:

طعم عطرها

در بخش مربوط به طعم عطرها، می‌توان به رایحه‌هایی مانند شیرین، تلخ، ترش و تند اشاره کرد. البته در بحث انواع رایحه های عطر، روایح تلخ و شیرین بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما در این مقاله، ما هر 4 طعم رایحه را بررسی می‌کنیم!

بیشتر بخوانید : انواع عطر و تفاوت پارفوم، ادو پارفوم، ادو تویلت، ادو کلن و او فرش چیست؟ انواع عطر و تفاوت پارفوم، ادو پارفوم، ادو تویلت، ادو کلن و او فرش چیست؟

 

مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه شیرین چیست؟

در میان انواع رایحه عطر ، عطرهایی با رایحه شیرین در گروه عطرهای پرطرفدار، به‌خصوص در میان خانم‌ها، قرار دارند. عطرهای شیرین حاوی روایحی گل‌فام (مانند رایحه رز و یاس)، شکلاتی، کاراملی و در برخی موارد، دارای رایحه چوب‌ها و ادویه‌های شیرین هستند. شما می‌توانید از انواع عطر و ادکلن شیرین زنانه و مردانه در مناسبت‌های رسمی یا دوستانه استفاده کنید. معمولا این عطرها، طبع گرمی دارند و برای روزهای سرد سال مناسب‌تر هستند. اگر انواع عطر و ادکلن شیرین به‌صورت متعادل استفاده شوند، می‌توانند حس آرامش، مهربانی و اعتماد را به اطرافیان شما القا کنند. این عطر و ادکلن ها بیشتر برای افراد شاداب، پرشور و صمیمی که می‌خواهند روابط اجتماعی موفقی داشته باشند، مناسب است.

محبوب‌ترین عطرهای شیرین زنانه و مردانه: تام فورد ویولت بلوند زنانه، کرید اونتوس مردانه، شنل چنس زنانه،‌ تام فورد بلک ارکید مردانه، ورساچه اروس مردانه، شنل کوکو مادمازل زنانه، ورساچه صورتی زنانه، بولگاری مشکی مردانه و دولچه گابانا دِ وان مردانه

مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه تلخ چیست؟

شاید بتوان گفت که انواع عطر و ادکلن تلخ جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات در میان انواع رایحه عطر هستند! عطرهای تلخ زنانه و مردانه در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در میان زنان و مردان شیک‌پوش، کلاسیک و خاص‌پسند پیدا کرده‌اند. این عطرها برای استفاده در مراسم‌های رسمی، خاص و عاشقانه بسیار مناسب هستند و می‌توان گفت که یک گزینه بسیار سکسی برای افراد جوان محسوب می‌شوند. انواع عطر و ادکلن تلخ و خنک می‌توانند گزینه‌ای رویایی برای مهمانی‌های شبانه باشند و شما را به شمع هر مجلسی تبدیل کنند. معمولا در نت‌های مختلف انواع عطر و ادکلن تلخ مردانه و زنانه از روایحی مانند چوب سوخته، دارچین، میخک، قهوه، نعناع، ادویه‌های تند شرقی، ریشه گیاهان، روایح دودی، روایح چوبی و برخی گیاهان با عطر و طعم تلخ، استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین عطرهای تلخ زنانه و مردانه: لالیک مشکی مردانه، دیور هوم اینتنس مردانه، دیور ساوج مردانه، ورساچه پور هوم یا ورساچه آبی مردانه، ورساچه کریستال نویر زنانه، تام فورد عود وود یونی، شنل بلو دِ شنل مردانه و کالوین کلین ایفوریا اینتنس

مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه ترش چیست؟

در میان انواع رایحه عطر ، عطرهایی با طعم ترش، حس سرزندگی، شادابی و جسارت خاصی را به دیگران منتقل می‌کنند. این عطرها برای افراد جوان و پرشور که طرفدار پوشش‌های کژوال هستند، بسیار مناسب است. انواع عطر و ادکلن ترش برای استفاده روزانه در فصل‌های گرم سال هم گزینه قابل قبولی خواهد بود. معمولا در عطر و ادکلن‌های ترش از روایحی مانند مرکبات، توت‌ها و میوه‌های ترش استفاده می‌شود. به همین دلیل هم روزهای گرم و بلند تابستان، ‌بهترین زمان استفاده از این عطرها و به رخ کشیدن سلیقه شما در انتخاب عطر مناسب فصل است!

محبوب‌ترین عطرهای ترش زنانه و مردانه: لالیک سفید مردانه، باربری لاندن مردانه، دولچه گابانا لایت بلو زنانه و مردانه، هرمس وویاژ یونی و کارتیر کنسنتری یونی

مهم‌ترین ویژگی عطر و ادکلن با رایحه تند چیست؟

اگر بخواهیم کمی صادقانه درباره انواع رایحه های عطر نظر بدهیم، باید بگوییم که عطرهای تند، تقریبا کمترین طرفدار را در میان انواع عطر و ادکلن دارند و معمولا خانم‌ها تمایل چندانی به این عطرها نشان نمی‌دهند! عطر و ادکلن‌هایی با رایحه تند، باید به‌صورت بسیار محدود استفاده شوند تا حس سردرد به دیگران ندهند. این عطرها فقط برای مراسم‌های رسمی و ترجیحا فضاهای باز مناسب هستند. بیشتر عطرها یا ادکلن‌های تند از روایح ادویه‌ای، مشک‌اندود یا کهربا و عنبر تشکیل شده‌اند و معمولا هم طبع گرمی دارند. به‌همین خاطر هم روزهای سرد سال، فرصت بهتری برای استفاده از آنها است.

محبوب‌ترین عطرهای تند زنانه و مردانه: جوپ هوم مردانه، ویکتور اند رولف اسپایس بمب مردانه، پاکو رابان اینوکتوس مردانه، آمواج دِ لایبرری کالکشن اوپوس یونی و سی‌کی وان شاک مردانه

طبع عطرها

طبع عطرها بخشی از انواع رایحه عطر را تشکیل می‌دهند. طبع عطرها به 2 گروه گرم و خنک یا سرد تقسیم می‌شوند. عطرهای گرم دارای روایح گل‌فام، مشک‌اندود، عنبر، عود،‌ کهربا و سایر رایحه‌های گرم هستند. بهتر است از عطرهای گرم در روزهای سرد سال یا در مهمانی‌های فضای باز استفاده شود. عطرهای سرد از روایح مرکباتی، آبزی و گیاهی تشکیل شده‌اند. به‌طور کلی ما می‌توانیم روایح مشترکی مانند روایح چوبی یا دودی را، هم در عطرهای سرد و هم در عطرهای گرم بشنویم. بهترین زمان استفاده از انواع عطر و ادکلن سرد، فصل‌های گرم سال است. البته شما می‌توانید در تمام طول سال از عطر و ادکلن های سرد به‌صورت روزانه و در مکان‌هایی مانند محل کار یا محل تحصیل استفاده کنید و به‌هیچ عنوان نگران آزرده شدن اطرافیان خود نباشید!

محبوب‌ترین عطرهای خنک زنانه و مردانه: کرید اونتوس مردانه، آرماف کلاب دِ نویت اینتنس مردانه، ورساچه آبی مردانه، مارک جوزف ماین پور هوم مردانه،‌ ورساچه صورتی زنانه،‌ لالیک لامور زنانه، شنل او تندر زنانه و جنیفر لوپز استیل زنانه

محبوب‌ترین عطرهای گرم زنانه و مردانه: ویکتوریا سکرت انجل گلد زنانه، دولچه گابانا دِ وان اسنس زنانه، دولچه گابانا رویال نایت مردانه، جیونچی جنتلمن آنلی ابسولوت مردانه و کارولینا هررا سی اچ سنترال پارک زنانه

گروه بویایی عطرها

اگر بخواهیم کمی کامل‌تر درباره انواع رایحه های عطر بدانیم، باید گروه بویایی عطر را هم در نظر بگیریم. معمولا انواع عطر و ادکلن در این گروه‌هایی بویایی جای می‌گیرند:

گل‌فام: روایح گل‌های مختلف از رز و یاسمن گرفته تا پیچ امین‌الدوله و گل صدتومانی  در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای گل‌فام، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند. 

میوه‌ای: روایح میوه‌های مختلف از گلابی و توت‌ها گرفته تا آناناس و سیب در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای میوه‌ای، در گروه عطرهای تلخ یا شیرین و خنک قرار می‌گیرند.

مرکباتی: روایح مرکبات مختلف از ترنج و پرتقال گرفته تا نارنگی ماندارین و لیموترش در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای مرکباتی، در گروه عطرهای ترش و خنک قرار می‌گیرند.

آبزی: روایح آب دریا، اقیانوس و گیاهان سبز این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای آبزی، در گروه عطرهای خنک قرار می‌گیرند.

چوبی: روایح چوبی، دودی و چرمی در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای چوبی، در گروه عطرهای تلخ و گرم یا خنک قرار می‌گیرند.

شرقی: روایح شرقی مانند رایحه مشک، عنبر، عود و ادویه‌های شرقی در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای شرقی، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند.

ادویه‌ای: روایح ادویه‌های مختلف از فلفل‌ها و زعفران گرفته تا هل و دارچین در این محصولات برجسته‌تر هستند. معمولا عطرهای ادویه‌ای، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند.

البته به‌خاطر داشته باشید که گروه‌های بویایی ترکیبی مانند چوبی ـ دودی، چوبی ـ ادویه‌ای، چرمی ـ دودی، معطر فوژه، گل‌فام ـ میوه‌ای و ... هم طرفداران خاص خود را دارند و می‌توانند براساس ترکیبات موجود، طبعی گرم یا سرد داشته باشند.

بیشتر بخوانید : خانواده‌های عطر؛ شما طرفدار کدام یک هستید؟ خانواده‌های عطر؛ شما طرفدار کدام یک هستید؟

 

انواع رایحه عطر زنانه یا مردانه کدامند؟

معمولا نمی‌توان انواع رایحه عطر را به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم کرد. به‌عبارت ساده‌تر، تمامی رایحه‌ها می‌توانند هم برای عطرهای زنانه و هم برای عطرهای مردانه به‌ کار بروند. با این حال و براساس یک قانون نانوشته، معمولا رایحه‌های تند یا تلخ بیشتر برای تولید انواع عطر و ادکلن مردانه به کار می‌روند و روایح شیرین و گل‌فام در انواع عطر و ادکلن زنانه کاربرد بیشتری دارند. معمولا ما روایح چوبی، دودی و چرمی را هم در عطرهای مردانه بیشتر می‌شنویم و در عطرهای زنانه، روایحی همچون عطر گل‌ها، میوه‌ها و گیاهان، بیشتر به مشام‌مان می‌رسد.

بیشتر بخوانید : عطرها از چه ساخته شده‌اند؟ عطرها از چه ساخته شده‌اند؟

 

انواع رایحه های عطر لانکوم کدامند؟

انواع عطر و ادکلن لانکوم جزو محصولات پرطرفدار در میان ما ایرانی‌ها هستند. خوشبختانه محصولات کمپانی لانکوم در گروه زنانه و مردانه دارای روایح مختلف تلخ، شیرین، ترش، خنک، گرم، گل‌فام، چوبی و ادویه‌ای هستند تا بتوانند نظر هر مشتری با سلیقه‌های متفاوت را به خود جلب کنند. لانکوم آیدول، لانکوم میراکل و لانکوم هیپنوز هوم، جزو عطرهای پرطرفدار این برند فرانسوی محسوب می‌شوند.

انواع رایحه های عطر لالیک کدامند؟

انواع عطر و ادکلن لالیک هم از دیگر محصولات پرفروش و پرطرفدار در ایران هستند که به دلیل وجود روایح چوبی، دودی و مرکباتی در خود، نظر بسیاری از خانم‌ها و آقایان خوش‌پوش را جلب کرده‌اند. برند لالیک در گروه عطرهای زنانه و مردانه، هم عطرهایی خنک و مناسب فصل تابستان دارد و هم عطرهایی گرم و زمستانی! لالیک سفید، لالیک مشکی، لالیک انکر نویر،‌ لالیک انکر نویر اکستریم، لالیک آمیتیس و لالیک ساتین از پرطرفدارترین عطرهای برند لالیک هستند.
 


ندا احمدلو

نظرات کاربران (7 نظر)
واقعا در مورد پخش بوی لالیک هاج و واج موندم. از دوستم پرسیدم بوی عطر من به مشامت میرسه؟ گفت نه. خیلی تو ذوقم خورد. متاسفانه به پخش بو نمره ۶ میدم با ارفاق. ماندگاریش هم بعد یه ساعت باید محل اسپری رو با بینی مبارک بو کنی تا به مشامت برسه. رایحشو دوست دارم ولی از پخش بوش اندوهگینم
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
جناب شما دولچه گابانا یا ورساچی آبی استفاده کن
15 اسفند 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : معین عباسیان فربد فریدی

سلام وقت بخیر عطر خوب و اورجینال را از کجا میتونم تهیه کنم؟
10 مهر 1402 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب می توانید از فروشگاه عطرافشان تهیه بفرمایید

سلام ببخشید فرق این عطر ها ک بیرون پُر میکنن با ادکلن ها ک مغازه میفرشن چیه ممنون میشم توضیح بدین
29 دی 1401 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلا پر شده مشخص نیست با چه اسانسی پر شده و برای سلامتی مضر هستند استفاده نکنید
البته اگر از نمایندگی شرکت هایی مثل پارفاروم یا لوزی یا بل آلمان تهیه کنید مطمئن تر و به صرفه تر هست.
اینطوری اسانس بیشتری دریافت می کنید که باعث ماندگاری بالا میشه و البته عطرافشان ماندگاری خیلی خوبی داره عطراش.
22 بهمن 1401 پاسخ تشکر

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟