نظرات | غزال
ترتیب نمایش
Mon Guerlain
لینک به نظر 4 مرداد 1402 تشکر پاسخ به نسرین فولادگر
سلام خانم فولادگر عزیز. خوشحالم که سلیقه ی منو مشابه خودتون میدونین.
من ادعایی ندارم مخصوصاً در مقایسه با فرهیختگان و عطر دوستان دیگه، ولی به نظر خودم عطر های زیادی رو امتحان کردم و انتخاب یه دونه خیلی سخته.
ولی عطر هایی که از همه بیشتر میپسندم احتمالاً این ها باشن:

Supreme Bouquet Vestiaire edition از Yves Saint Laurent
منحصر به فرد ترین و شرقی ترین و با لوکس ترین و همه پسند ترین عطر گل مریمی که تا حالا امتحان کردم. مناسب تموم فصول

Miss Dior Blooming Bouquet
دسته گل رز های صورتی تازه ولی پرفورمنس متوسط. بیشتر مناسب بهار و تابستان

Bouquet Ideale از Xerjoff
(بلهتا حالا همشون توش بوکی داشته ولی اینیکی گلی نیست :))
خیلی چیزا دارم دربارش بگم. ولی بیشتر حرفامو توی نظرات مربوط به این عطر زدم. خلاصه بگم، یه لیوان هات چاکلت اسپایسی و رول های دارچینی.

Athalia از Parfums de Marly
بسیار لوکس و شرقی و پیچیده، دودی و چوبی و پودری، مناسب زنان مدیر و مدبر :)

در پایان عطر های bella از Vince Camuto و Pink Blossom از Koton رو نام میبرم که اصلأ نمی‌بینم کسی دربارشون حرف بزنه. ولی به نظر من بسیار دوست داشتنی و شادی آور هستن.

عطرهایی که نام بردم توی عطر های مورد علاقم به نظرم همه پسند تر و خریدشون امن تر هست. امیدوارم تونسته باشم کمکی بکنم 🥀
14 تشکر شده توسط : Golnoosh زهره
یاس و بویی شبیه پوست پرتقال، شاید بالنگ. یاس بیشتر و مرکبات کمتر. به نظر من به نسبت قیمتش کیفیت خوبی داره. برای روز های گرم و بهاری زیباست‌. ولی برای اونایی که عطر های یاسی رو به سن های بالا تر نسبت میدن و خوششون نمیاد, این عطر در نظر من از اون مدل عطر هاست. پیچیدگی خاصی نداره و اذیت نمیکنه. برای کسایی که فقط دوست دارن بوی گل یاس بدن زیباست.
11 تشکر شده توسط : Perfumex nazanin
سلام خدمت شما.
به نظر من میشه راحت فصل های سرد تر هم از این عطر استفاده کرد. عطر امضای خیلی ها این عطره و بسیار دوست داشتی و خانومانه و زیباست و دلزننده نمیشه.
اگر بخوام عطری مشابهش معرفی کنم, میس دیور بلومینگ بوکی هم نوت اصلیش پیونی همراه میوه های تابستونیه. ولی میس دیور رو بیشتر میتونین برای تابستون استفاده کنین چون خیلی ماندگاری و قدرتش کمه. برایت کریستال ماندگاری و پخش بیشتری داره و یکم شیرین تره.
17 تشکر شده توسط : Marie شکیبا
یکی از چند عطری که به واسطه ی شباهت با عطر Supreme Bouquet از YSL تست کردم تا جایگزینی ارزون تر و قابل دسترس تر پیدا کنم و البته موفق هم نبودم.
ولی بی انصافی به این عطر نباشه. مارفا بسیار خوش رایحست. اول مریمی شیک و خوشبو و زیبا با نت های سبز ظاهر میشه و خیلی سریع این مریم کمی گرم تر و شیرین تر و خامه ای و نرم تر میشه و همینجوری تا آخر میمونه.
ماندگاری عطر روی پوست بنده ۱۴ ساعته با پخش بوی عالی تا ۴ ساعت اول.
به نظر من میشه در تمام فصول سال ازش استفاده کرد ولی شاید در یک روز خیلی گرم تابستونی یکم آزار دهنده بشه. و البته با اینکه کلاً با جنسیت دادن به رایحه ها مخالفم و هر کس از هر رایحه ای که بخواد باید بتونه لذت ببره، برای کسی که براش اهمیت داره میگم، من المنت مردونه ای توی این عطر پیدا نمیکنم.
35 تشکر شده توسط : مهریار عرفان يعقوب زاده
الهه و سر آمد تمام عطر های گل مریم.

این عطر نهایت هنر عطر سازیه که چقدر زیبا عطار مورد علاقه ی خودم خلقش کرده. در اصل کنجکاویم نسبت به این گل شهوانی زمانی برانگیخته شد که اسمشو از برخی دوستان موقع تحلیل دسته گل شرقی مورد علاقم، یعنی Supreme Bouquet از YSL، شنیده بودم، که البته خالق اون عطر هم جناب دومینیک روپیون هست.
اگر از خود گل مریم خوشون نمیاد از کارنال فلاور دوری کنین، و منظورم همون گل سفید خوشه ای با رایحه قوی و بهشتی هست که کل اتاق رو پر میکنه و نه رایحه های تند و بزرگسال گونه و یا رایحه های شبیه آدامس بادکنکی.
از شدت واقعی بودن رایحه مریم در این عطر بخوام بهتون بگم، دوستی دارم در اسکاتلند که آقایی ایرانی هستن ولی از چهار سالگی همراه مادر از دست پدری بی رحم مجبور به فرار از دیار شدن و اجازه بازگشت ندارن. از ایران فقط رایحه گل های جشن ها و مهمونی ها یادشونه، مخصوصاً مریم و سنبل. این عطر امضای ایشونه تا همیشه بخشی از وطن رو همراه خودش داشته باشه.

زیبایی این عطر به اینه که مریم تنها نیست. رقاص ها و بازیگر های مختلف در تمام زمان این نمایش طولانی روی صحنه ظاهر میشن و هر کدوم در بخشی از اجرا مریم رو همراهی میکنن. ولی مریم همواره نقش اصلیه و بقیه اجزا فقط اون رو در بر میگیرن و هیچ وقت گستاخی نمیکنن.

اول وقتی اون رو اسپری میکنین یه رایحه خیلی واقعی و البته سبز گل مریم و خنکی اکالیپتوس همراه با رایحه ای شبیه خاک خیس به مشامتون میخوره، زمانی از شروع اجرا میگذره و نارگیل، ملون و یلانگ یلانگ مریم رو از باغچه میچینن و حالتی گرم، نرم، شیرین و شهوت انگیز به اون میدن. نوت های سبز و خاکی توی باغچه موندن ولی همچنان در صحنه ان. بعد از چندین ساعت مریم پژمرده دوباره توی باغچه رها میشه. ولی دیگه خاک بارون خورده نیست و زمین خشک و خشنه ولی باغچه همچنان سبزه و مریم هنوز زیباست و نمایش توی همین فضا چند ساعت دیگه تا پایان ادامه داره.

راستش رو بخواین به نظر من وقتی همچین قیمتی روی یک عطر گذاشته میشه، کیفیت رایحه دقیقاً باید در این حد باشه. عطر هایی مثل عطر های تام فورد هیچ اجازه ای ندارن عطر های خودشون رو در این حد ببینن و این رینج قیمت و حتی فراتر رو برای عطر هاشون انتخاب کنن.

البته که به عنوان یه دختر بیست ساله نمیدونم این دستریز کوچیک رو برای کجا استفاده کنم. مگر برای روز آزادی ها و جشن های بزرگ مثل نماد وطن برای دوستی ترد شده از وطن.
25 تشکر شده توسط : سالمی امیرعلی نجاتی
لایت بلو اینتنس برای افرادی که رایحه مرکبات و لیموناد و پوست لیمو و غیره دوست دارن بی نظیره. امروز که تهران گرمتر از روز های قبله تصمیم گرفتم امتحانش کنم و اولش فوق العاده لذت بخشه، شبیه یه نسیم لیمویی وسط تابستون، ولی بعد از چند دقیقه راستش به شامه ی من شبیه خوشبو کننده های لیمویی ماشین میشه. پدرم یه مدت یه چیز فوم مانند زرد رنگ داخل ماشین آویزون میکرد که دقیقاً همین بو رو میداد چون پدرم عاشق مرکبات و رایحه های خنکه. برای یه روز گرم خیلی لذت بخشه، ولی من شخصاً به بوی ماشین ربطش میدم و چون از توی ماشین نشستن و سفر جاده ای وسط تابستون و غیره متنفرم، نمیتونم از این رایحه و بیشتر رایحه های مرکباتی لذت ببرم.

متاسفانه برای من ساخته نشده. ولی میدونم که خیلی همه پسند و دوست داشتنیه. هم پدرم و هم مادرم و هم خاله هام عاشقشن. نسبت به عطر های مرکباتی ماندگاری و پخش خیلی خوبی داره. ته بوی سیب ترش رو هم میشه حس کرد اگر بینیتونو خیلی به پوستتون نزدیک کنین. ولی بیشتر همون لیمو هست.
19 تشکر شده توسط : fafa Mahmoudreza ganjali
بالاخره موفق به تهیه سمپلش شدم.
راستش کاملاً شوکه شدم. خیلی خیلی زیباست.

اولین واکنشم این بود که بوی یه خانم معلم مهربون میده.
من کلاً با عطر های رزی با بوی damask rose یا همون گلاب و گل محمدی خودمون تا وقتی که صد درصد بوی گلاب ندن مشکلی ندارم. چون در غیر این صورت میتونم همون گلاب خالی رو استفاده کنم به جای اینکه چند میلیون پول بدم :)
برای امتحان این عطر رسماً گلاب رو از کابینت در آوردم و با هم مقایسه کردم. قابل درکه که بینی ایرانی سریعاً یاد گلاب بیوفته. ولی واقعاً این بوی گلاب نیست. بیشتر شبیه بوی اسانس گل سرخه.

و درباره ی نوت گل شمعدونی، به شخصه از هیچ گیاهی به اندازه ی گل شمعدونی متنفر نیستم. خودش خیلی زیباست ولی بوی خیلی گرمی داره و بهم سردرد شدیدی میده. توی این عطر رایحه شمعدونی به اون شکل واقعی ظاهر نشده فقط رز رو یکم منحصر به فرد کرده و یه تلخی ملایم گلی شبیه صابون گل رز بهش داده. بعد از یک ساعت رز نمایش و کاملاً به دست میگیره و شیرینی خیلی خیلی ملایم رزی پیدا می‌کنه. بعد از اون دیگه همون رز میمونه و شیرینی از بین می‌ره.

بسیار ملایم و مناسب تابستونه. بوش کل اتاقمو پر می‌کنه و چند ساعت هم میمونه. روی پوست داخل آرنجم اسپریش میکنم و ۸ ساعت ماندگاری داره. از همه ی ادو تویلت های میس دیور پرفورمنسش بهتره، با اینکه میس دیور بلومینگ بوکی رو از همه بیشتر دوست دارم، ارزش خریدش متاسفانه به اندازه ی رز اند رزز نیست با اینکه رز اند رزز هم خیلی قیمت مناسبی نداره.

با توجه به اینکه ادو پرفیوم های میس دیور رو دوست ندارم، اگر بخوام از لاین میس دیور چیزی بخرم، همین عطرو میخرم.
18 تشکر شده توسط : Golnoosh nazanin
فکر نمی‌کردم نوت تمشک به این شدت و به این شکل توی این عطر ظاهر شده باشه. ولی واقعاً تعجب کردم. حتی شک کردم که سمپلم اصل نباشه. ولی از عطرافشان خریدمشون به خاطر همین مطمئنم اصله چون همه سمپل ها بچ کد و بارکد هم دارن.
من هیچ کدوم از نوت های گفته شده رو دریافت نمیکنم. فقط میدونم که رایحش منو یاد یه چیز زننده ای میندازه که هر چی فکر میکردم یادم نمیومد.
و بالاخره یادم اومد، موقعی که خیلی کوچیک بودم و سر لوازم آرایش خاله هام زیاد میرفتم، یه رژ مایع کالباسی کثیف و پر مو با پرز دورش توی کشوی خاله ی مادرم پیدا کرده بودم که رنگ و روغنش از هم جدا شده بود و معلوم بود ده ها سال از تاریخ مصرفش گذشته و کاملاً رها و فراموش شده. بوی تند توتی طوری هم داشت. این عطر برای من دقیقاً همون بو رو میداد. روی پوست من هر چی گذشت رایحش ملایم تر شد ولی تغییر نکرد، فقط قابل تحمل تر شد. من حتی تمشک واقعی هم از این عطر نمی‌گیرم ولی اگر مجبور بودم اون بوی عجیب سینتتیک رو به چیزی ربط بدم، باید تمشک باشه. عجیب تر اینه که میگن این عطر از لحاظ دی ان ای از همه به میس دیور شری افسانه ای نسخه سال ۲۰۰۵ نزدیک تره. همیشه مشتاق بودم اونو امتحان کنم ولی اگه شبیه این باشه... 💀

(ادو پرفیوم میس دیور و بلومینگ بوکی ریفرموله شده جدید با روبان پارچه ای رو امتحان نکردم) ادو پرفیوم های لاین میس دیور ماندگاری زیادی دارن ولی متاسفانه از هیچ کدوم خوشم نیومد، برخلاف ادو تویلت هاش که همه بوی بهشت میدن ولی پرفورمنسشون به حدی ضعیفه که ارزش خرید ندارن. حیف از اون باتل های زیبا با پاپیون های ظریف نقره ای. خیلی دوست داشتم یکیشونو داشته باشم.

این عطر دیگه توسط دیور توقف تولید شده و با وجود قیمت زیادش، بزودی شاهد افزایش قیمتش میشیم. به نظرم اگه دوستش دارین و شرایط مالیشو دارید، بخرید که داره میره و بر نمی گرده.
ولی اگر تا حالا امتحانش نکردید، به هیچ وجه بلایند بای خوبی نیست و قبل از خریدش حتماً باید تستش کرده باشید.
11 تشکر شده توسط : shima.a nazanin
Tuxedo
لینک به نظر 29 خرداد 1402 تشکر پاسخ به سعید رستمی
جناب آقای رستمی عزیز.
اف ای پاریس عطر های مشابه روژ اسموکینگ و گریس شارنل از برند بی دی کی تولید کرده و راستش من خیلی وقته میخواستم امتحانشون کنم ولی شک داشتم که چقدر ارزششو دارن چون ندیده بودم جایی هم ازشون حرفی زده بشه. الان که میخونم شما تجربه مثبتی از این برند داشتین توی انتخابم خیلی کمکم کردین.
پیشنهادتون بسیار ارزشمند بود. ممنون از شما.
4 تشکر شده توسط : سالمی saeidrostami118
Tuxedo
لینک به نظر 28 خرداد 1402 تشکر پاسخ به Mahmood.R
سلام جناب.
بله با شما و جناب رستمی موافقم و از جناب نقیبی هم بابت پاسخشان متشکرم.
من از اسفند ماه کلی از اون سایت خرید داشتم و میتونم بهتون قول بدم که قابل اعتماد هستن و بسته بندی و زمان ارسال و پشتیبانیشونم عالیه. ولی آره متاسفانه از همون موقع که من سایتشونو پیدا کردم هیچ کدوم از کالا های برند الحمبراشونو شارژ نکردن. با این وجود توی اینستاگرام میبینم که استوری میذارن که از برند های دیگه عطر شارژ کردن. مثلاً اخیرا چند تا از عطر های برند لطافه و FA Paris که فکر کنم شرکت مادر فرگرنس ورلد هست رو به سایتشون اضافه کردن. عطر های الحمبراشونو هم اخیراً یهو اینقدر گرون کردن.
به هر حال خوبه که فروشگاه های قابل اعتماد مختلف رو بشناسیم مخصوصاً الان که کالا های تقلبی خیلی زیاد شده. من فقط نگران بودم که دلیل اینکه هیچکس از این سایت حرف نزده بود به خاطر فروش کالای تقلبی یا موارد دیگری بوده.
ممنون از همه ی شما دوستان.
9 تشکر شده توسط : سالمی احسان شکیب نژاد

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir