نظرات | Saba Mardoukhi
ترتیب نمایش
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز،

توصیفی که از این عطر میشه اینه که آقای لوتنز میخواسته رایحه‌ای رو طراحی کنه که anti-scent باشه و خلاف جهت عطرهای کلاسیک حرکت کنه ‌و بوی تمیزی، بوی هوای تازه کوهستان یا بوی لباس‌های تازه شسته شده بده!
خوب اینو بگم که تقریبا ایشون به همه این اهدافشون رسیدن!

شروع کار با مرکبات هستش که تر و تازه ست اما خیلی پر قدرت نیست و هوار نمیکشه. این بخش سیتروسی حدود نیم ساعت نهایتاً عمر میکنه و یواش یواش سر و کله ترکیبات آلدهیدی و کمی بوی مگنولیا و سالویا در پس زمینه حس میشه که بوی در کل حس تمیزی به آدم القا میکنه. قلب رایحه رو مشک در دست داره و یه حالت ابر مانند یا پنیه مانند توی ذهن ایجاد میکنه.
بیاید کل فضای عطر رو اینطوری توصیف کنیم که انگار یه پر سفید پرنده توی هوا داره با جریان آروم هوا میرقصه و لا به لاش نور سفید خورشید رد میشه و این در حالیه که تمام این اتفاقات داره کنار یک دریاچه میوفته که صدای تلاطم آب در پس زمینه شنیده میشه.

این عطر برای کسی مناسبه که دنبال جلب توجه با عطرش نیست (چون پروجکشن قابل قبولی نداره) و فقط میخواد خودش و نزدیکانش از حس تمیزی که بهشون القا میشه لذت ببرن.

به پخش بو و ماندگاری این عطر نمره نمیدم چون ایده‌ی پشت عطر ضد عطر بودنه!

در آرامش باشید 🌸
16 تشکر شده توسط : مانی آدامیان Perfumex
با سلام و عرض ادب،

ماندارینی که توی این عطر کار شده به نظر من شفافترین و واقعی‌ترین ماندارینی هست که میشه ساخت. انقدر این رایحه‌ شفافه که انگار از پشت ویترین دارید تک تک روایح رو نگاه میکنید. اگر به کارهای آقای شویگر نگاه کنید، ایشون در کار با روایح سیتروسی یک استاد به تمام معنا هستن.
این عطر به مقدار خیلی کم شیرین هستش چیزی که مدتها دنبالش بودم. شیرینی دقیقا در حد طعم یک نارنگی رسیده.
ماندگاری خوبی داره در مقایسه با دیگر عطرهای سیتروسی. پخش بوی قابل قبولی هم داره.
اما وقتی حرف از قیمت میاد جلو کمی باید با احتیاط سمت یک عطر سیتروسی با این لیبل قیمتی قدم برداشت.

شاد و سربلند باشید 🌸
8 تشکر شده توسط : nazanin محسن جمالیان
با عرض سلام و تبریک نوروز،

از روایح تنباکویی همیشه لذت میبرم اما نه هر نوع تنباکویی. مثلا تنباکوی نمدار پیپ و یا تنباکوی سیگاری که هنوز روشن نشده باشد (و ای‌کاش هیچ تنباکویی با شعله آتش همنشین نشود که نتیجه‌اش برایم سردرد است و سردرد). به نظرم اما مسئله تنها خوش آمدن از یک نت یا رایحه نیست. باید آن رایحه بیانگر تیپ و شخصیت مصرف کننده آن رایحه هم باشد (نظر کاملآ شخصی). من شخصیت و ظاهر و طرز پوشش خودم را طوری نمیبینم که بتوانم از یک رایحه تنباکویی سنگین استفاده کنم و فکر کنم دوستانم هم سر این قضیه با من متفق‌القول هستند. همچنین روایح تنباکویی در ذهنم برای کاراکترهای بسیار مردانه تصویر سازی و حک شده است. همیشه دلم هم میخواسته که یکی دو کار تنباکویی که مطابق کاراکتر خودم باشد پیدا کنم. خوب دل است و کارش خواستن و خوش آمدن، من چه کنم؟! به این منظور کارهای تنباکویی زیادی رو تست کردم تا به این نتیجه رسیدم که تنباکو اگر با نت‌های میوه‌ای مثل آلو ترکیب شود از آن خشونت و مردانگی‌اش کاسته می‌شود مثل گرلین ایدیال اکستریم که من دیوانه‌اش هستم. این اواخر بود که به طرز اتفاقی با این جعبه دود( Écrin de Fumée ) از سرج لوتانس آشنا شدم. اسمش اول من را کمی نگران کرد که تم کار باید خشن باشد و این یعنی سردرد، چون بالاخره جعبه دود است و بیانگر همنیشینی تنباکو و آتش!
تستش کردم و در جا عاشقش شدم! دلم خواستش نمیدانستم تنباکو در کنار کاکائو هم میتواند انقدر دلپذیر باشد.
تولدم نزدیک بود و بر اساس سنتی که بین ۶ دوست صمیمی داریم (ویش لیست تهیه میکنیم از کادوهایی که میخواهیم هدیه بگیریم!) این معجون زیبا رو کادو گرفتم.
مخلص کلام اینکه نت کاکائو (به حالت خشک و تلخ و نه شیرین) از اول کار تا پایان فاز دوم به خوبی در کنار بوی رام و تنباکو دلبری میکند و اما حضور دود که در اسم این عطر بولد شده از نظر من آنچنان قوی نیست! پایه‌های این رایحه بر اساس روایح چوبی و تنباکو شکل گرفته طوری که با جان دادن تنباکو رایحه هم جان میدهد.
دوستی به زیبایی اشاره کرد که این عطر طرفداران هر سه ژانر تنباکویی، بوزی و گورماند رو راضی نگه میدارد و چه گل گفت!
رایحه همه پسندی دارد و پخش بو در سه چهار ساعت اول با سه تا چهار اسپری یک هاله در اطراف شما ایجاد میکند به قطر تقریبی دو متر. بعد ضعیفتر میشود. ماندگاری تا تقریباً ٨ ساعت در زمستان و هوای نزدیک به صفر درجه و رطوبت ٧٠ درصد.

با آرزوی سربلندی و آرامش 🌸
15 تشکر شده توسط : علی Neroli
سلام دوست عزیز،

با نظرتون در مورد عطر Sand Desert At Sunset و تشابهش به انجیلز شیر موافقم. کارهای اخیر زارا با قیمتی که ارائه شدن واقعا به صرفه و خوبن. من همین کار رو در یکی از شعبه‌های زارا تست کردم روی لباس در زمستان با دمای صفر درجه و حدود چند ساعت به خوبی پخش بو داشت بعدش پخش کمتر شد اما با ماندگاری تا یک روز کامل.
من انجیلز شیر رو دارم و وقتی با این کار از زارا مقایسه کردم حقیقتا متعجب شدم از کیفیتی که زارا با این قیمت پایین ارائه میده. رایحه Sand Desert At Sunset ظرافت های انجیلز شیر رو نداره اما یه کپی بسیار نزدیک بهش هستش!
12 تشکر شده توسط : امیر رنجبر کامبیز سخی
سلام دوست عزیز،

من در حد تجربه خودم جواب شما رو میدم اما امیدوارم استادان باتجربه من رو اصلاح کنن اگر اشتباه میکنم.

به نظر من مشابه ترین کار به ایدیال اکستریم، بقیه کارهای همین لاین ایدیال هوم میتونن باشن. هرچند اخیراً من سپایس بمب اینفرارد نسخه ادوپرفیوم رو از ویکتور اند رلف تست کردم و تشابه بسیار بالایی با این کار دیدم با این تفاوت که بجای نت هلو از نت گیلاس یا آلبالو در سپایس بمب استفاده شده (اگرچه که در نت‌های این عطر نت گیلاس اعلام نشده اما به خوبی قابل تشخیص هستش).
7 تشکر شده توسط : derrick امیر علوانی
یک نکته‌ای رو عرض کنم که یادم رفت توی نظر قبلین لحاظش کنم. اینکه این مدت من چندتا ریویو از چند نفر منتقد و عطرساز خوش‌نام در مورد همین فلنکر خوندم و دیدم که رایحه‌ی این عطر رو جزو روایح cherry base قرار می‌دادن. و اتفاقا نمره بسیاری خوبی از لحاظ کیفیت و ماندگاری هم دریافت میکرد از طرفشون چون ترند امروزه‌ی بازار عطرهای گورماند هستن.
به شخصه بعد از چندین بار تست کردن به خوبی میتونم رایحه تنباکو، گیلاس و چرم رو از این عطر حس کنم اما جالبه که در ترکیبات اعلام شده هیچ اشاره‌ای به تنباکو و گیلاس نشده. براب همین حرفم رو بازم تکرار میکنم که این فلنکر من رو به شدت یاد ترکیب گیلاس و تنباکو و چرم داخل گرلین ایدیال اکستریم (که خودم دارمش) و تامفورد لاست چری میندازه!!!
18 تشکر شده توسط : سالمی PUARHO
با سلام و عرض ادب،

دو روز پشت سر هم در دمای ٧ درجه سانتیگراد همین نسخه ادوپرفیوم رو تستش کردم و برداشتم رو خدمتتون عرض میکنم.

شروع کار مثل سایر فلنکرهای این لاین، ادویه‌ای شدید شروع نمیشه. بوی فلفل صورتی و قرمزه که در کنارش یه مقدار دارچین هم حس میشه. حالت ادویه‌ای شیرین داره شروع کار.
بعد بوی دارچین کامل محو میشه اما بوی فلفل قرمز تا تقریبا انتهای کار باقی میمونه.
قلب این عطر رو بوی چرم و روایح چوبی رزینی تشکیل داده که من بیشتر چرمش رو حس میکنم طوری که چرم در کل تار و پود رایحه در پس زمینه مودب نشسته و با تلخیش، شیرینی رایحه رو متعادل میکنه. حقیقتا من یه حس تنباکو مانند (نه خیلی قوی و نه ضعیف) هم ازش میگیرم که نمیدونم بخاطر حضور چه نتی هستش چون تنباکو در ترکیبات این عطر ذکر نشده طوری که دو بار چک کردم ببینم نسخه ادو تویلت رو اشتباهی تست نکرده باشم!

به‌شدت من رو یاد تام فورد چری سموک و یا گرلین ایدیال اکستریم در نت‌های میانه میندازه.

فضای کلی عطر گرم هستش و برای فصل سرما مناسبه.

به شدت رایحه غنی، سکسی و جذابه و میتونه تا حدودی شاید ۴٠ درصد از نظر من به سمت زنانه بودن هم سیر کنه.

به پخش بو نمره ۶/۵ از ١٠ میدم.
ماندگاری نمره ٧ میگیره.
کیفیت ساخت رایحه رو ٧/۵ میدم.

اگر عاشق بوهای چرمی ادویه‌ای یا چرمی میوه‌ای هستید جذبتون میکنه!

خوشبو و سربلند باشید 🌸
13 تشکر شده توسط : PUARHO کامبیز سخی
سلام و عرض ادب،

امروز خیلی اتفاقی به پیشنهاد مسئول فروش بخش روایح تام‌فورد، این عطر زیبا رو بو کردم.
اول از همه بگم حسی که من ازش گرفتم اینه که میشه یونی سکس به حسابش آورد و آقایان هم میتونن ازش استفاده کنن.
در تاپ نوت چیزی که من حس کردم ترکیب بوی شیرین وانیلی مانند همراه با دارچین بود. هرچند توی نت‌های این ادکلن این ترکیبات اعلام نشده اما بنزوئین خیلی خوب یادآور بوی وانیله! و فکر کنم حس دارچین مانند هم بخاطر حضور چوب صندل هستش.
حالا که بعد از تقریباً ۵ ساعت روی کاغذ بلاتر دارم بوش می‌کنم بازم همون بوی خامه‌ای وانیلی دارچینی حس میشه با تعادل عجیبی از بوی گل مریم!
بوی وانیلی انقدر شیرین نیست که توی ذوق بزنه و یا فضای عطر رو خیلی گرم کنه. به نظرم این رایحه کاملا متعادله و میشه چهارفصل ازش استفاده کرد مخصوصا شب‌ها که بوی گل مریم خیلی در تاریکی و خنکای شب زیباست!
این رایحه انقدر زیباست که به سختی میتونم دماغم رو از کاغذ بلاتر دور نگهدارم. فکر کنم مردم دارن به طرز عجیبی نگاهم میکنن😌 اما بذار نگاه کنن 😅.

به ماندگاری رایحه و پخش بو نمره نمیدم چون تسترش رو نخریدم تا بخوام چند روز تستش کنم. معذرورم 🙏

خوشبو باشید 🌸
12 تشکر شده توسط : زهره جلالیان perfumoly
Bamboo Harmony
لینک به نظر 14 تیر 1402 تشکر پاسخ به IRRO
سلام مجدد،

من به شخصه از حضور بزرگوارانی مثل شما جناب آقای روحانی در این جمع لذت میبرم و کمال استفاده رو میکنم. خیلی ممنونم که تجربیات خودتون رو اینجا با همه به اشتراک میذارید.
راستش رو بخواید بارها شده نظرات رو از وب‌سایت‌های انگلیسی زبان در مورد روایح خوندم اما هیچوقت به دلم نمیشینه چون یک ایرانی اون رو تحلیل نکرده و با پیش زمینه فکری یک ایرانی فضای اون رایحه بیان نشده. همه ما تقریبا یک پیشینه داریم و همین باعث میشه بهتر بتونیم حرفها و احساسات همدیگرو در مورد یک چیز مشترک درک کنیم. و من با تجربه این قضیه بهم ثابت شده. بخاطر همینه که این پلت فورم رو خیلی دوس دارم و در اوقات فراغت حتما سر میزنم و از تجربیات و بیانات دوستان کمال لذت رو میبرم.

شاد و سربلند باشید 🙏🌸
17 تشکر شده توسط : rick Dapper
Bamboo Harmony
لینک به نظر 13 تیر 1402 تشکر پاسخ به IRRO
سلام و عرض ادب دوست عزیز،

من در مسیر یادگیری روایح هنوز تازه کار هستم و سعی میکنم حسی که از رایحه میگیرم رو توصیف کنم که فقط یک برداشت شخصیه. بوی برگ انجیر برای من در کنار سبز بودن کمی هم تلخی و تاریکی به ارمغان میاره. اما خوب این حس من هستش و قطعاً کامل درست نیست.
شما استاد هستید و من اصلاحیه شما رو روی چشم میذارم و سعی میکنم به این نکته بیشتر دفت کنم.

یک دنیا تشکر بابت نکته مهمی که اشاره فرمودین.

شاد باشید 🌸🙏
16 تشکر شده توسط : rick Dapper

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir