نظرات | نهان
ترتیب نمایش
Kenzo Flower
لینک به نظر 18 دی 1402 تشکر پاسخ به Marzieh
بفرمایید اگر بتونم حتما
کی فکرشو می کرد که بعد از حدود ۹ سال جستجو برای عطر گمشده و خریدن عطرهای زیاد (حدود ۳۰ تا) فول باتل و حدود ۱۰۰ تا سمپل و دستریز، به صورت تصادفی و به اشتباه این زیبا رو پیدا کنم و اتفاقا عطر گمشده ام از آب دربیاد و بازم اتفاقا اسمش لاست آلیس باشه! مدتی بود جستجو را رها کرده بودم. برای هدیه به فروشگاه رفتم. می خواستم ادکلن دیگه ای از این برند رو تست کنم و اسمش یادم نمی یومد. گفتم از حافظه تصویریم کمک بگیرم. چشمم افتاد به این نمی دونم چرا گفتم اینو می خوام تست کنم، شاید اسم lost alice بی تاثیر نبود. همینکه مایع عطر از اتومایزر عجیییب باکیفیت ماسک میلانو خارج شد و در فضا پیچید احساسی به من دست داد که اولین بار بود در تست عطر به من دست می داد. این حس اُپتیمال بود. خیییلی پسندیدم... همش اضطراب اینو داشتم که نکنه بازم نتها برقصند و تغییر کنن و نتیجه بشه مثل تجربه های قبلی ولی نه! تغییر کرد و تغییر کرد ولی بازم همون کرکترو حفظ کرد و شد انتخاب من. بوی زنبق و شیر و چای و چوب صندل و یکم گلها. به اندازه پودری، به اندازه لاکتونیک، به اندازه گرم و نرم. خیلی خوبه. اگه بخوام یه کلمه معادل این عطر بگم اون هست: "امنیت". می خوام در مورد مطلبی که به عقل ناقصم می رسه حرف بزنم که ممکنه کمی طولانی بشه: "پیدا شدن عطر گمشده".
اول اینکه تو زندگی بارها به این رسیدم که بعضی چیزا نمی تونه فقط شانس و تصادفی باشه و نشونه ها هنوزم تو این دنیا جریان دارند. در این سالها انواع و اقسام روشها رو به کار گرفتم. اول با استقرا پیش رفتم. روی کاغذ حساب کتاب کردم. نوتهای مورد علاقه ام رو پیدا کردم و عطرهایی که بیشترین میزان استفاده از این نوتها رو داشتن پیدا کردم. تستشون کردم. حتی خریدم. نشد. بعد اومدم استدلال استنتاجی کردم عطر ها رو با فضای کلی که ارائه می دن جستجو کردم. تست کردم، فکر کردم پیدا کردم. خریدم، فهمیدم اشتباه کردم. بازم نشد. بعد رفتم سراغ گروه های بویایی ببینم گروه بویایی مورد علاقه من چیه از رو اون پیش برم. تست کردم. خریدم. نشد که نشد. استدلال رو کنار گذاشتم شهود رو چسبیدم، بلایند بای کردم، نتیجه فاجعه بار بود... بعد رفتم سراغ بازخورد و گرفتن نظر دیگران که اصصصلا نشد. خلاااصه مثل قانون نانوشته زندگی شد؛ که هر چی بگردی کمتر پیدا می کنی، باید رها کنی خودش به سمتت می یاد... خیلی اتفاقی... باید پارو نزد وا داد.. باید دل رو به دریا داد...
لطفا Surrender to Existence... از رفتن دست بکشید، جستجو را متوقف کنید و ساکت و آرام باشید... از خود خالی شوید تا خدا در شما پدیدار شود...
پیچیدگی ترکیب عناصر عطرها اووونقدر زیاده که غیر ممکنه عطر گمشده مون رو پیدا کنیم. حتی اگه خیلی نزدیک بشیم. در این جستجو حتی اگه مسیر رو درست بریم ممکنه شامه ما بالغ شده باشه یا سلیقه بویایی مون عوض شده و ما دیگه اون آدم سابق نباشیم. پس این راه انتها نداره. عطرها مثل انسانها پیچیده هستن و هرگز نمی شه به دنیای درون اونها کامل اشراف پیدا کرد.
می خوام بگم این عبارت قطعیت نداره: "من عطر امضامو پیدا کردم" و می دونم این تغییر خواهد کرد... ولی اگه تونستم اینجا عطری رو عطر امضام درج کنم یعنی خیلی بهش نزدیک شدم... ضمنا لذت و شوقی که در جستجو وجود داره در یافتن نیست... فکر می کنم این جستجو به شکل دیگه ای برای من ادامه خواهد داشت ولی با علم به اینکه قراره از مسیر لذت ببرم... شاید هیچ مقصدی نباشه.
24 تشکر شده توسط : Anahita نازی جاوید
با سلام و احترام
تبریک بابت این تصمیم قاطع و البته به موقع که باعث نجات عطرافشان خواهد شد. امید که همه چیز در مسیر صحیح قرار بگیرد. بنده در اینصورت شخصا بیشتر به سایت سر خواهم زد.
Narciso Poudree
لینک به نظر 22 آذر 1401 تشکر پاسخ به Fatimah
سلام، دقیقا حرفتون درسته، با خرید حجم بالاتری از محصول، افراد با تصور محاسبه قیمت هر واحد از کالا و بصرفه تر بودن، هزینه کالایی رو پرداخت می کنن که هرگز استفاده نخواهند کرد. چون تاریخ انقضا تعیین کننده هست و گاهی حتی اگر شما کل محصول رو هم مصرف کنید، از یه تاریخی به بعد در واقع یه عطر منقضی شده و با کیفیت پایین که همون پسماند هست رو مصرف می کنید. مخصوصا در مورد عطر که هرچی مایع کاهش پیدا می کنه و حجم هوای داخل عطر بیشتر می شه سرعت انقضا بالا می ره. بنظر من هم خرید محصول با حجم پایین بصرفه تر و هوشمندانه تر هست. البته یه مورد استثنا داره و اون مصرف زیاد یک نوع عطر در مدت زمان محدود (مثل عطر امضا و عطر روزانه آفیس) هست.
10 تشکر شده توسط : محسن رضا یگانه
Libre
لینک به نظر 15 آذر 1401 تشکر پاسخ به سعید رضایی شوشتری
سلام و درود بر شما، خواهش می کنم
سپاس از توجه شما
2 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری TIMELESS
ایوسن لورن لیبغ نظر منو راجع به لیبل های مین استریم، جنریک یا کراد پلیزر عوض کرد. بر اساس تجربه های قبلی که از عطرهای پر سر و صدا و محبوب داشتم به این نتیجه رسیده بودم که یه همچین عطری قطعا با سلیقه من همخوانی نداره و نمی تونه نظر منو تامین کنه. حتی یه آلرژی خاصی به این داشتم که اگه عطری رو بو کنم و منو یاد یه عطر دیگه بندازه یا برام آشنا باشه فورا کنار می ذاشتمش و اصرار داشتم رایحه حتما منحصر بفرد باشه.
ولی تست دقیق این عطر به من این جمله رو یاد آوری کرد: " The devil is in the details" .
به من یاد داد که یه عطر می تونه هم آشنا باشه هم یادآور مون گرلنی که اصلا نمی پسندم باشه و پسند عموم هم باشه ولی تو جزئیات و ظریفکاریها یه کاری کنه که محبوب دلم باشه. این کارو نباید با کلیت و فضا یا اصطلاحا وایب اش قضاوت کرد . نکته ظریف این کار همان جزئیاتشه که واقعا عطر بالانسی رو داده که بنظر من از لحاظ دوز ترکیب در نوع خودش یونیکه.
در مورد کلیت رایحه خود نوتها بیانگر بوش هست و چیزی غیر از این نیست. اما بنظر من اسم لیبغ تمام و کمال برازنده این عطر هست. مفهوم آزادی زن امروز رو کاملا در این عطر می شه استشمام کرد. این زن نیازی نداره اغواگر باشه، و حتی اینو برای خودش کسر شان می دونه، دوست نداره شیرین و تو دل برو باشه، لزومی نمی بینه یه عطر شکلاتی و قند و نباتی به خودش بزنه (اگه سلیقه اش نباشه) و سردرد بشه تا از نظر دیگران جذاب باشه، بلکه این عطر قراره صاحبش رو غرق در لذت کنه و مخاطب اصلیش خود فردیه که عطر رو استفاده می کنه و این یعنی آزادی.
همان میزان زیبایی که واقعی هست با ایرادات طبیعی که داره رو انتقال می ده و بی آلایش هست. به نظر من اون ۲۰ درصد مردانگی که تو کار احساس می شه هم جزئی از زن هست، زنی که ممکنه موهای ظریف صورتش رو نتراشه و همچنان زیبا و طبیعییه. برای من عطر تامل برانگیزی بود و درس گرفتم ازش. زیبایی شیشه وصف ناپذیره و البته عیان. پخش بو عالی بود. کیفیت رایحه خوب و قابل قبول هست ولی نه عالی و پرفکت، درست مثل یک زن آزاد!
33 تشکر شده توسط : پرستو Abbas.m
جالب ترین بازخورد رو در مورد این عطر گرفتم. حدود یک ربع بعد از ورودم به محل کار، پشت سرم همکارم آمد و گفت که بوی عطرت در آسانسور باقی مانده!
ماندگاریش هم عجیب و غریب هست، لباسهای پاییزی که شش ماه بعد از کمد درآوردم هنوز بوی تن دو نژ می ده.
رایحه، کیفیت عالی داره، من ازش بیشتر وانیل می گیرم و یکی از بازخوردها هم تشبیه به بوی وانیل بود، هر چند خیلی پودریه ولی به مشام من پودری لوازم آرایشی یا تمیزی نیومد، سنگین تر از این حرفاست.
بوی رزش خیلی زیباست و پیشنهاد می کنم با یه عطر دیگه که بوی رز غالب داره لیر کنید بوی رزش برجسته تر می شه و عطر رو فووق العاده لطیف تر می کنه، من با بولگاری رز اسنشل لیر کردم.
بوش بشدت پودری و خشک هست و به عاشقان عطرای پودری پیشنهاد می کنم تست کنن
بعضی وقتها از رقص نوتها و کیفیت رایحه این عطر متعجب می شم و با خودم می گم لورنزو ویلورسی چی داخل این عطر ریخته که حتی بعد از ساعتها استفاده به هیچ عنوان دچار کهنگی رایحه نمی شه و مثل ثانیه اول تر و تازه هست. قطعا عطر خاص پسندی هست. تنها نکته منفی بنظرم شیشه و کیفیت درب اون هست که خیلی معمولیه، فکر می کنم عطار که خودش صاحب برند هست بیشتر به کیفیت محتوای داخل شیشه توجه داشته و نخواسته هزینه زیادی بابت باتل کنه تا قیمت عطر بالا نره و انصافا هم کیفیت رایحه و مهمتر از اون پرفورمنسش فوووق العاده هست و بیشتر از قیمتش می ارزه، البته اینم بگم که کیفیت افشانه یکی از باکیفیت ترین هاست و اسپری کردنش خیلی کیف داره، در کل فکر می کنم پیامش ترجیح محتوا به فرم بوده.
28 تشکر شده توسط : آرش م. Shahrokh
آموواژ اُورچر؛ به محض اسپری کردن برداشت اولی که به ذهنم آمد این بود که واو این عطر کرکتر دارد. بسیار نوآور است، اصلا همچین بویی تاحالا به مشامم نخورده. کاملا منحصربفرده. از اون عطرهاییست که اگر کسی استفاده کند بویش با آن فرد گره می خورد و هر جا استشمام شود یادآور آن شخص خواهد بود.
فاصله خودش رو کاملا از جریان مد حاکم حفظ می کند‌. شاید حتی جریان بسازد و شروع جریان باشد (که امیدوارم نباشد و از گرایش همگانی در امان بماند). دمده نیست، وینتج هم نیست.
کیفیت رایحه فوووق العاده!! نت ها رو به تفکیک و بوضوح حس می کنم. اولش بوی سیب سبز ولی سیبی که انگار بخارپز شده می ده، شروعش فقط یک لحظه سیبش شبیه به سیب اونتوس زنانه هست، زعفران و رز به موازات سیب حس می شه ولی خیلی واضح نیست باید دقت کرد، وسط ها دارچین رو بصورت تکانه ای چند بار حس کردم و دیگه از وسط ها صمغ کاملا مشخصه تا آخر که بسیااار زیبا و دلپذیره و مهمترین بخشش که خیلی زودتر از نوت پایه یعنی تقریبا از اوایل تا آخرا حس می کنم نوت جیر هست که واقعا شیکه حتی برای منی که زیاد از نوت های چرمی حظ نمی برم بسیار دوست داشتنیه. اگر بپرسید از اول تا آخر کدام نوت غالبه؟ سیب و جیر و صمغ
بنظرم اونطوری که انتظار داشتم بوزی نیست ولی یکم چرا
در مورد پخشش و ماندگاری بعد از چند بار استفاده نظرمو در قالب رای می دم
عطر شادابی هست، بنظر من کاملا زنانه است و بخاطر شیرینی که سیب بهش می ده فکر نمی کنم قابل استفاده اکثر آقایان باشه. بنظرم اومد بسته به میزان اسپری کردن قابل استفاده چهار فصل و روز و شب هست. قوی و غنی هست ولی بنظرم تند و تیز نیومد. یه پارادوکسی تو این عطر هست!
18 تشکر شده توسط : nazanin دختر ماه🌙
Fahrenheit Absolute
لینک به نظر 6 آذر 1401 تشکر پاسخ به شاپور K
سلام. کاملا با نظرتون موافقم و تجربه شما رو داشتم، بعد از دو سه بار که برای تست عطر به این فروشگاه ها مراجعه کردم، چنان برخورد بدی از فروشندگان این فروشگاه ها دیدم و حس بدی رو به من منتقل کردند که سالهاست واقعا رغبت نمی کنم از درشون وارد شم و حاضرم برای سمپل و دستریز هر عطر (که الان قیمت سمپل اکثر کارهای نیش تا حدود ۳۰۰ تومان هم رسیده) فقط برای تست هزینه کنم ولی پامو تو اینجور فروشگاههایی که هیچ درکی از حرمت مشتری ندارند نگذارم. شاید تعداد زیادی از سمپل هایی که دارم فقط یک بار اسپری شده ولی بنظرم بازم ارزش اینو داشته که بخاطر پیدا کردن یک بوی خوب و حس خوب، چنین انرژی منفی رو به جون نخرم.
7 تشکر شده توسط : derrick سعید رضایی شوشتری
Kenzo Flower
لینک به نظر 25 آبان 1401 تشکر پاسخ به افشار
سلام و تشکر از پیشنهاد خوبتون
بله این فلکنرو استفاده کردم و همه ویژگیهایی که برشمردید رو داشت.
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه فاطمه فیضی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir