تصویر ها | احسان شکیب نژاد
کاج کریسمس 7 مرداد 1402

سلام دوستان عزیز

این عطر همیشه برایم لذتبخش بوده و بیشتر در فصل پاییز.. تا وقتی مقاله جناب کیوان مشهدی درباره تاریخچه اش را خواندم و عاشق و شیفته این عطر شدم.. 

شاید بوییدن این عطر ما را به یاد جنگ جهانی دوم و افسردگی مردم پس از آن و تلاش عطار در حد وسع خود برای احیای احساسات لطیف پیش از جنگ و رایحه کاج های واقعی بریده شده در منازل ایتالیایی ها در مراسم کریسمس نندازه..

اما برای برخی مثل بنده نوستالژیک و تاریخی بودن یک عطر زیبایی و عمق رایحه آن را دوچندان می‌کنه.‌ چرا که وقتی هر بار پوشیدن این عطر را تجربه می‌کنم همان عواطف زخم خورده تاریخی، همان درماندگی بی انتها و بی مرز انسان ها در عمق چاه تاریخ و تکرار و تکرار آن همه در ذهنم نقش می‌بنده.. گاهی عطر را نباید پوشید برای القای حس خوب.. باید پوشید برای یادآوری رنج های ناگسسته و امیدهای سراب گونه به آینده ای موهوم در غبار آه ها و حسرت ها

اغواگر 13 تیر 1402

قبلا کم لطفی در حقش کرده بودم... اما رایحه‌اش به قدری جذاب و گیرا و خاص بود که نمی‌شد به سادگی از کنارش گذشت.. باتل کاملش را گرفتم تا از دلش در بیارم..

اگر بخواهم احساسم از این عطر را توصیف کنم:

غروب هنگام بر بستر چمنزاری وسیع در آرامش و سکون و به دور از آدمیان، جایی که می‌رود تا ستارگان و مهتاب آهسته و آرام به سکوت تاریک دشت عمق بیشتر دهند، سر در چمن‌ها فرو برده و چشم بر هم نهاده‌ام.. حائلی میان آرامش زندگی و مرگ..

سلام و عرض ادب دوستان عزیز

به ندرت پیش می‌آید عطری را بلاندبای کنم..این عطر که از توصیه‌های جناب دکتر اسعدی عزیز بود، امروز به دستم رسید. با اولین پاف بسیار بسیار رضایت‌بخش بود.. رایحه‌ای عصیانگر.. طوفانی سهمگین از امواج دریا و فلز.. برای بنده که اصالت جنوبی(آبادان) دارم، یادآور قدم زدن بروی اسکله های آهنی زنگ زده‌ همزمان با برخورد گاه بیگاه موج نمکین آب دریا به آن است. لذا این رایحه کاملا حسی خاص و نوستالژیک برایم داشت. ماندگاری آن نیز همین بس که پس از استحمام همچنان رایحه آن را روی گردنم حس می‌کنم..

تصویر زیر شیشه را هم گذاشته‌ام تا دوستان موقع خرید احتمالی توجه بفرمایند.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir