نظرات | رضا عطردوست
ترتیب نمایش
با درود بر شما
بله درست حدس زدید نسخه های 125 میل چند سالی است که تولید نمی شوند و نسبت به نسخه های 75 میل از پرفورمنس خیلی بهتری برخوردارند.
15 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 احمد شجاعی
جناب افرا گرامی
اگر نظرات خودم و دیگر دوستان را زیر این عطر مطالعه کنید متوجه می شوید که با یک رایحه غیر مرکباتی و سبز و تلخ مواجه هستید. هرچند در ابتدا کمی رایحه سیب سبز و لوندر برجسته هست ولی قلب عطر یک رایحه جدی و تلخ و سبز هست و اگر بخوام تا حدودی آدرس بدهم باید بگویم در مایه های پولو سبز ولی مدرن‌تر و نرم تر هست.
بنابراین با توجه به خواسته تان گمان نمی‌کنم عطری که می‌خواهید باشد هرچند هم دکانت و هم خودش را به راحتی میتوانید پیدا و تست کنید شاید خوشتان آمد.
شاد و پیروز باشید
30 تشکر شده توسط : فرهاد ح میثم شفیعی
Boss Bottled Elixir
لینک به نظر 25 بهمن 1402 تشکر پاسخ به رضا
😊😊
6 تشکر شده توسط : کامیار فخر رضا
Hacivat
لینک به نظر 6 بهمن 1402 تشکر پاسخ به محسن ملکی
سپاسگزارم بزرگوار لطف کردید
5 تشکر شده توسط : کامیار فخر TIMELESS
درود جناب ملکی
میشه بفرمایید عطرتون را کی خریدید و تاریخ تولیدش یا بچ کدش چی هست؟
با سپاس
4 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی کامیار فخر
مهربد جان گرامی درودها بر تو
اول از همه اینکه پدر مفهومی است که هنوز که هنوز است به اندازه به آن پرداخته نشده است البته تقصیر کسی هم نیست چون درک کردن و انتقال چنان حجم سترگی از بزرگی و عظمت ناشدنی می نماید و فقط زمانی که پسری پدر شد می تواند درکش کند.
همه انسانها برای هدفی در این دنیا هستند و خود برتر خیلی ها وقتی ماموریت خود را تمام شده می‌دانند از این سرای خاکی رخت بر می بندند هرچند به ظاهر نمی دانند. شاید هدف پدر شما نیز هدایت و تربیت فرزند برومندی چون شماست که با عشقی تمام آنرا به انجام رسانده تا آلام دردها و شفای دردمندان و به معنای واقعی طبیب و محرم مردم باشید. خیلی سعادت می‌خواهد که کسی را وسیله علاج درد و رنج مردم قرار دهند. ولی بسی مایه تاسف است که عده ای در این کسوت شریف تبدیل به کاسبان درد و رنج مردم شده اند و با ترفندهای مختلف از عذاب و درد مردم سوء‌استفاده میکنند. خودم به شخصه علاقه زیادی به پزشکی داشته و دارم ولی این موهبت از من دریغ شد شاید لایقش نبودم ولی بی شک شما لیاقتش را دارید.
برای شما دوست بزرگوار آرزوی پیروزی روزافزون و برای روح پدر درگذشته تان آرامشی ابدی آرزومندم که یقین نیز چنین است.
29 تشکر شده توسط : میثم شفیعی احمد شجاعی
محس جان گرامی درود
نظراتت مثل همیشه کارساز و زیبا و کامل است.
زنده باشی و در پناه نور
14 تشکر شده توسط : علیرضا موسوی احمد شجاعی
تام فورد عود وود
چوبی عودی ادویه ای
با اینکه به عطرهای عود محور علاقه ای ندارم ولی چند عطر هستند که عود در آنها به کمال رسیده است و شاید بهترین آنها همین عود وود باشد. خوانشی که از عود و حتی چوب در این عطر شده بی سابقه و بسیار خلاقانه است.
عود از گذشته تا کنون ماده ای ارزشمند بوده و بویش یادآور اماکن مقدس و نیایشگاههاست ولی در چند سال اخیر بدلیل بازاریابی برندها برای کشورهای عرب زبان به ویژه حاشیه خلیج فارس بسیار دستمالی و هرجایی شده و هر عطری که کمی تم شرقی داشته باشد را یک پیشوند یا پسوند عود اضافه می‌کنند که در بیشتر موارد در وادی افراط و تفریط گرفتار می شوند. در این بین برند مونتال گوی سبقت را از همه ربوده و به هر نتی یک عود اضافه کرده و از عود ماسک و عود لدر رد عود گرفته تا عود باقالی را می‌توان در محصولاتش یافت.
اما در عود وود نه تنها عود در جایگاه ارزشمند خود قرار گرفته بلکه حتی ارتقا مقام هم پیدا کرده و کمال و نظم و هارمونی همنشینان در آن اثر کرده و آنرا هم به کمال رسانده است و این کاریست که بیشتر عطرها مخصوصا نیش ها انجام نمی دهند چون غیر از معدودی یا تاکید خود را بر روی یک عنصر یا نت خاص قرار می دهند و یا سعی در ایجاد حس طبیعی و شفاف و با کیفیت از نت های عطر دارند. اگر من بخواهم بوی سیب، گلابی، کندر یا لیمو را تجربه و استشمام کنم نیاز ندارم ده پانزده میلیون پول عطر بدهم که این بوها را بدهند (منظور بوی غالب است). همکاری داشتم که هم که همیشه یک سیب روی میز کارش یا روی داشبورد ماشینش بود و هر چند دقیقه بو می‌کرد و بسیار هم لذت می برد و آرامش پیدا می‌کرد. می خواهم بگویم یک نقاش اگر طبیعی ترین تصویر را از درخت بکشد بازم یک کپی از اصل است که برابر با اصل نیست، هرچند او هنوز هم یک هنرمند است. روایح شبیه سازی شده هم بدون شک نشان از مهارت و هنر عطارش دارند و این چیزی از ارزش های آنها کم نمی کند و علاقمندان خودش را هم دارد ولی واقعیت این است که فرایند آفرینش مانند فرایند شبیه سازی نیست. آفرینش و خلاقیت از صفر آغاز می شوند نه از روی مدل. آثار خلاقانه شبیه به هیچیک از آثار قبلی نیستند و خوانشی جدید، کشفی نو و دریافتی بدیع از عناصر اطراف خود ارائه می دهند. ترکیب و آمیختگی عناصر حتی متضاد چنان با استادی و خلاقیت صورت می‌گیرد که تجزیه آن به اجزا سازنده فقط کلیت کار را مخدوش می‌کند. چون کثرات چنان در تار و پود هم آمیخته اند که نشانگر یک واحد است و این همان فرایند آفرینش هستی است و به همین دلیل برای ما مسحور کننده و در عین حال آشناست. نمونه هایش در تاریخ هنر و ادبیات فراوانند و نیازی به اطاله کلام نیست.
در هنر صنعت عطر سازی هم بوده اند عطرهایی که کلیشه های رایج را شکسته و طرحی نو درانداخته اند و دایره هنر و خلاقیت و صدالبته زیبایی را(نه ضد زیبایی) را فراختر کرده و بسیار مورد تمجید و الهام و تقلید قرار گرفته اند که از نمونه هایی چند می توان به اونتوس، پولو گرین، لالیک مشکی تا دیور هوم ها و گرلن ل اینست و بالاخره خود همین عود وود اشاره کرد.
در نهایت، این همه نظرات پراکنده به این خاطر بود که بگویم این عطر یک شاهکار تمام عیار است قدرش را بدانید ولی حیف که صاحبان جدید تام فورد قدرش را ندانستند.
رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار
دستم اندر ساعدِ ساقیِ سیمین ساق بود
شب و روزگار خوش
31 تشکر شده توسط : Rashed S 1991 میثم شفیعی
سرکار بانو مونای نازنین
بسیار خوشحالم که دوباره در این محفل حضور پیدا کردید به راستی غیبتتان کاملا محسوس بود والبته امکان جویا بودن هم نبود. مدتی است که برخی از بزرگان این خانه و البته بانوان کارکشته و عطرشناس که مرجع سوالات و اعتباری برای این سایت هستند سایه شان کم رنگ شده است. امیدوارم هر کجا هستند سالم و شاد باشند و همچنین حضور شما نیز پر رنگتر از قبل باشد.
با شناختی که از شما دارم میدانم که این مشکل را هم به خوبی پشت سر خواهید گذاشت این را به منزله یک دورخیز بزرگ برایتان میدانم. فقط بعضی درسها تاوانشان به ظاهر سخت تر است ولی برکاتشان بالاتر.
در پناه حق
23 تشکر شده توسط : میثم شفیعی احمد شجاعی
لالیک انکر نویر
با درود
در مورد این عطر بسیار گفته و نوشته شده است و گاها نظرات ضد و نقیضی قید شده اما بدون تردید یکی از تاثیر گذارترین و پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ است. عطری که ثابت کرد بدون وجود نت‌های زیاد و ساختار پیچیده هم می‌توان در دلها جا کرد و تاثیر گذار بود. یعنی صرف زیاد داشتن نمی تواند مزیت باشد و گاهی سادگی اوج زیباییست.
نکته دیگر این عطر تلخی محض آن است، تلخی واقعی که حتی می توانی مزه اش را حس کنی به طوریکه ذره ای شیرینی در آن وجود ندارد. ملاک و مقیاس تلخی در عطرها برای من لالیک مشکی است. بسیاری از عطرهایی که با طبع تلخ معرفی می شوند حتی نتوانسته اند نزدیک این عطر شوند. هنوز هیچ عطری نتوانسته برایم جایگزین تلخی اش باشد.
خانم ناتالی لارسن یکی از بهترین طراحان عطرهای مردانه است که به زیبایی عصاره مردانگی را در شیشه عطرهایش می ریزد. زنی که مردانگی را بهتر از هر مردی در قالب روایح ارایه می کند.
42 تشکر شده توسط : مهریار میثم شفیعی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir