تصویر ها | رضا عطردوست

پاییز رفت بدون اینکه حتی بیاید

و زمستان دارد می رود

زمستان در اردبیل امروز آغاز شد درحالیکه حداکثر یک دهه قبل، از آبان ماه آغاز می شد. بعضی ها از نسل من ایراد می گیرند که فکر می کنیم قدیما همه چیزش بهتر از الان بود. نمیدونم شاید درست می گویند و ما برای فرار از زشتی های اطرافمان (که اگر مقصر نباشیم مسئول هستیم) به معصومیت کودکانه مان پناه می بریم تا بگوییم ما بی تقصیریم!!

نمی دانم همه چیز قدیم خوب بود یا نه، ولی اینو خوب میدونم که دست کم دریاچه ها، رودخانه ها، جنگل ها، فصل ها، خاک ها و خیلی چیزهای دیگه سرجایشان بودند.

دوستان شاید این گفته من کمی عجیب باشد ولی: من گمان می کنم زمستان نیز دارد می رود و من نشانه هایش را می بینم!

و اما عود وود تام فورد بعد از مدت ها در این هوا چسبید.

شاهکاری که شاید هر دهه یکی مثلش خلق شود و به نظر من بالاترین رتبه خلاقیت را در بین عطرهای تام فورد داراست. دلایلم را ذیل همین عطر در سایت عرض کردم.

عطریست که شخصیت دارد، روح دارد و حرف های جدید و در گوشی زیادی برای گفتن دارد که تا آن زمان نشنیده بودیم ولی نه با هرکسی.

متفکر است و عمیق و گزیده گوی. متین است و در عین حال کاریزماتیک.

باوقار و مودب است ولی مغرور اصلا. گفتار و کردارش جاذبه دارد و به فکر فرو می بردت و چون مصاحبت می کنی پندارش نیز هم.

 در مجالس سخیف و سبک، معذب است و چون وصله ناجور می نماید اما در محفل بزرگان خاموش است و هنرنمای. به وقتش اهل بزم است و صفا اما، چه مکانی و چه بزمی. هرچه بیشتر می شناسند بیشتر دوستش می دارند.

کیمیایی شگفت انگیز که فلزات را به طلای ناب تبدیل کرده و بی گمان عشق، مخمر اصلی در فرایند آفرینش این عصاره مستی آور بوده است.

از بابت پریشان گویی مرا ببخشید چون به قول خواجه شیراز:

حافظ آن ساعت که این نظم پریشان می نوشت //            طایر فکرش به دام اشتیاق افتاده بود

تلخ و سبز و بی تکرار

نت سرو یکی از نت های بسیار دوست داشتنی برای من است که الحق در هر عطری وارد شده است ابهت و شکوهش را به کار تزریق کرده و چند پله ارزش و کلاس عطر را برایم بالاتر برده است. در مورد این عطر بيشتر از وتیور صحبت می شود ولی کمتر به نقش و اهمیت سرو در جاودانگی لالیک اشاره می شود.

سرو همچنان که در ادبیات ما نیز آمده است همیشه برایم نمادی از پایمردی، آزادگی، ایستادگی و غرور در عین سبزی و خرمی و بخشندگی است. غروری که نه از خود بزرگ بینی بلکه از عزت نفس و وقار می آید.

سرو در این عطر یادآور مردیست که چتری از حمایت و بخشندگی بر سر اطرافیان، دوستان و خانواده گشوده و چون کوهی استوار در برابر مشکلات و سختی های زمانه می ایستد و هرچند گُرده هایش از شلاق رعدهای ناجوانمردانه زخم دار است و روانش از آتش کینه توزان و انسان نماها در سوز و گداز است ولی همچنان پر ابهت و مردانه خم به ابرو نمی آورد، زانو نمی‌زند و کمر تا نمی‌کند تا شرافت و فتوت معنا شود. 

همچون سروی آزاد که بخشی از شاخه هایش که از رعد دیشب آتش گرفته بود با بارش باران خاموش شده ولی همچنان بوی سوختگی در سبزی برگهایش پیچیده است. 

 

 

فلوریس 1962 14 شهریور 1402

#فلوریس 1962

عطری مرکباتی و سبز و چوبی در سبک روایح کلاسیک که به طرز زیبایی مدرن و به روزرسانی شده است.

یکی از بهترین گزینه ها برای دوستداران این نوع عطرها

شباهت خوبی به ایتالین سایپرس و تا حدی به پولو سبز دارد

کاملا مناسب مردان جاافتاده، شیک پوش و خوش تیپ و در عین حال مهربان

#تیزیانا ترنزی

عطری در سبک عطرهای اونتوسی با کیفیت خوب و پرفورمنس متوسط

تاریخ تولید 2021

#روشاس مستاچ 9 خرداد 1402

در طبیعت همه موجودات و عناصر با نظم و هماهنگی و با پیروی از قوانین مربوط به خودش رفتارمیکنند. تمام درسهای زندگی لازم برای یک زندگی توام با زیبایی و شادی را می شود از طبیعت آموخت. هیچ موجودی بر خلاف قوانین طبیعت رفتار نمی کند. هر موجودی در ازای برداشت از منابع موجود، موظف است چیزی را به آن پس بدهد و در واقع بهای آنرا پرداخت کند. هیچ موجودی برای منافع خود طبیعت را نابود نمی کند حرص و طمع بیش از حد، رقابت و غرایز همگی در جهت بهبود و اصلاح پیش میروند و هیچ گونه ای با دیگری دشمنی شخصی ندارد. در تصویر سوم مشاهده می شود که چگونه این دو گیاه به همراه سایر حیوانات و حشرات در کمال صلح و صفا در کنار هم زندگی میکنند و از منابع موجود به نحو احسن استفاده میکنند و حتی سود متقابل نسبت به همدیگر دارند.

اما دریغ از انسانی که توهم اشرف مخلوقات را دارد ولی در نهایت جهل و نادانی در کمال تاسف کمر به نابودی زیستگاه خود گرفته است. امید است روزی این حباب متکبر و مدعی حداقل به اندازه دیگر موجودات در هماهنگی با طبیعت به حیات خود ادامه دهد.

روشاس مستاچ عطری به غایت زیبا، لطیف، دوست داشتنی و با شیرینی کاملا به اندازه که همه اجزائ عطر به ویژه رز با هنرمندی و هارمونی کم نظیری در کنار هم قرار گرفته اند. کاملا الهام گرفته از عطر تاکسیدو که برای من یکی از بالانس ترین و دلپذیرترین عطرهای است که تابه حال شنیده ام.

عطری که می تواند یونی باشد با پخش و ماندگاری قابل قبول و ارزش خرید بالا

شادو پیروز باشید

عطر چوبی و دوست داشتنی که جون میده برای فصل پاییز و قدم زدن روی برگهای رنگارنگ درختان و غرق شدن در زیبایی طبیعت همراه با احساس رهایی

عطری ساده و حال خوب کن برای گرم‌ترین روزهای تابستان

عطری به معنای واقعی کلمه سبز، با رایحه ای معطر و سیتروسی

یکی از عطرهای خنک ماندگار، متفاوت و با کیفیت 

عطری ملایم و دوست داشتنی با جنس رایحه ای سفید و پکیجی حرفه ای

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir