پرسش ها | علیرضا

سلام. جا دارد از کارشناس عطرافشان که از طریق واتساپ باحوصله، صبورانه و مسئولانه عطردوستان را راهنمایی می کنند تشکر ویژه داشته باشم. دست مریزاد🙏

پاسخ مدیر : سلام عرض ادب وقت بخیر
خواهش می کنم انجام وظیفه است

دوستان درود بر شما

آیا عطری نزدیک به رایحه «بنتلی ابسولوت» اما با پرفورمنس بهتر که (البته موجود هم باشد) می شناسید؟ ممنون

فتیشیزم «پرفورمنس قوی»!

انگار همه یا اغلب ما بدنبال یه عطر با پرفورمنس بالا هستیم. ریفورموله شدن عطرها هم خودش شده کابوس! کافیه در همین سایت ببینیم میانگین نمرات کاربران برای قدرت پخش فلان عطر شده 6/5؛ در این صورت یا اون عطر از چشم ما میفته یا حداقل نگاه تردیدآمیز به تست و حتی خریدش پیدا میکنیم.

من نمی دونم این ولع و شیفتگی عجیب به پرفورمنس قویِ یک عطر از کجا میاد! هر چه که هست، متوجه شدم که پرفورمنس قوی یک عطر ملاک درست و دقیقی در انتخاب و استفاده از یک عطر نیست!

در اغلب موقعیت هایی که از عطر استفاده میکنیم واقعا نیازی به پخش زیاد و قوی نداریم! باید ببینیم در چه محیط و شرایطی قراره از عطر استفاده کنیم؟ در دانشگاه؟ در محیط کار؟ در مهمانی؟ در کافی شاپ؟ در باشگاه ورزشی؟ در محل کسب مان در مغازه؟ به گمانم در بسیاری از این مکانهای مسقف و بسته پرفورمنس متوسط و حتی کمتر از اون مناسبِ. و در فاصله معقول دیگران متوجه رایحه عطر ما خواهند شد. من خودم در محل کارم (در محیط اداره) از عطرهای با پرفورمنس متوسط یا پایین تر (مثل گرلن لهوم ایدیل کولون یا تق هرمس ادتویلت یا لالیک اسپرت) استفاده میکنم. و با تعداد پاف محدود (و نه دوش گرفتن!) نتیجه کار خوب و رضایت بخش بوده!

«««پرفورمنس غول آسا احتمالا فقط در فضای باز مثل پرسه زدن در خیابان و پارک و... به کار میاد و نه بیش از این!»»»

نتیجه گیری:
1. خوب یا بد بودن پرفورمنس یک عطر بستگی به موقعیت یا مکان استفاده از اون عطر داره
2.در اکثر موقعیت ها نیازی به پرفورمنس بالا نیست!

بنابراین:
3. اغلب عطرها مناسب اند

اهالی عطرافشان سلام

 

یک سئوال (شاید) تکراری دارم که به صورت پراکنده و موردی در صفحات مختلف سایت درباره آن صحبت شده. اما خوب است برای راهنمایی عطردوستان پاسخ آن اینجا به شکل متمرکز و منسجم به اشتراک گذاشته شود.

 

سئوال: از نظر شما بهترین عطرها با محوریت «وتیور» کدام اند؟ (اعم از خنک، گرم و معتدل)

 

متشکرم

سلام و درود

در علوم انسانی و اجتماعی  مفاهیم برای اینکه عینی، ملموس و قابل فهم و سنجش شوند ضرورتا به طور شفاف و عملیاتی تعریف می شوند وگرنه اصلا معلوم نیست ما دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم!
به گمانم بسیاری از مفاهیم یا واژگانی که دوستان در مرورهای خود به کار می برند تا پرفورمنس عطرها را توصیف یا ارزشگذاری کنند دارای ابهام است. مثلا «پخش خوب» یا نمره «7» دقیقا یعنی چه؟ یعنی خود شخص رایحه را متوجه می شود یا دیگران؟ اگر منظور دیگران است، در چه فاصله ای از شخص؟ در چه بازه زمانی؟ در چه فضا یا محیطی؟ در چه دمایی؟ روی پوست یا لباس؟ با چند پاف؟ و...
تا اینها روشن نشود نمی توانیم در بیان کیفیت و عملکرد عطرها و مهمتر از آن راهنمایی سایرین چندان «موثر» عمل کنیم و حتی ناخواسته موجب گمراهی یکدیگر هم خواهیم شد (واقعیتی که به ناگزیر شاهد آن بوده ایم و هستیم).
و اما پیشنهاد: به گمانم مدیریت محترم سایت می تواند در بخش نمره دهی کاربران شاخص های دقیق تری را در اختیار کاربران قرار دهد(ولو چند شاخص محدود). و اگر چنین کاری به هر دلیلی ممکن نباشد حداقل خود دوستان دقیق تر و با شواهد بیشتر کیفیت و پرفورمنس عطرها را توضیح دهند.

تا نظر مدیریت محترم سایت و دوستان کاربلد و عزیز چه باشد.

شاد باشید🍀

فروش عطر 30 تیر 1401

سلام دوستان

چگونه و کجا می توانیم عطرهایی که تمایل نداریم نگه اش داریم را  بفروشیم؟ منظورم عطرهایی است که پلمپ آن را باز کردیم و الان بدون جعبه است. ممنون

دوستان در حال حاضر کدامیک از کارهای تق هرمس (تویلت و پرفیوم) قدرت پخش بالاتری دارد؟ (با در نظر گرفتن ریفورموله شدن آنها)

تشکر 🙏

چه عطرهایی برای محل کار در فصول گرم و سرد سال مناسب است؟  هم پخش خوبی داشته باشد و هم برای دیگران اذیت کننده نباشد.

دوستان لطفا عطری مشابه یا نزدیک به فضای لالیک مشکی را معرفی کنید. غیر از خانواده لالیک باشد. ممنون

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir