نظرات | Mohammadreza
ترتیب نمایش
درود جناب جوانشیر
این عطر رو من دو ماه پیش خریداری کردم و بنظرم نسبت به قیمت عطر خیلی خوبی هست.
یک عطر چوبی آجیلی و کمی دودی که بالانس خوبی بین تلخی و شیرینی داره که البته کفه ترازو به سمت تلخی سنگینی میکنه ، حالت چوبی و دودی اون تا حدودی شبیه آزارو ویزیت هست و حالت فندقی و شیرین اون تا حدودی شبیه وان میلیون لاکی ، و همچنین با حضور چشمگیر چوب درخت بلوط در این کار شباهت قابل توجهی هم به عطر خوش ساخت و کمیاب سرج لوتنس chene داره ، پخش و ماندگاری عطر هم اوایل تو گرما حس کردم ضعیف هست اما با کمی خنک شدن هوا به حد متوسط رسید که واقعا راضی کننده است و حداقل اینکه عطر ضعیفی نیست.
در کل با توجه به رایحه خوب و مدرنی که داره و همچنین برند با سابقه و بطری بسیار زیبا ارزش خرید بالایی داره ، اون هم با قیمت حدود یک و نیم میلیون که تو فروش ویژه یکی از بهترین و خوشنام ترین سایت های کشور قرار داره ارزش خرید این عطر رو دو چندان میکنه.
12 تشکر شده توسط : شهریار امیر علوانی
prin varuek

رایحه گرگ مغولی!!!

عطر وارک از برند ایندی نیش تایلندی پرین از میان کارهای نسبتا زیاد انیمالیکی که تست کردم به نظر من بهترین عطر انیمالیک دنیاست !!! در لحظات اول اسپری روی پوست ممکنه با خودتون بگید این هم مثل دیگر عطرهای انیمالیک میمونه و تفاوت زیادی نداره با کارهایی مثل مونتکریستو مسک میلانو و یا پو د بت لیکوییدز ایمیجینرز و عقاب پیروزی رنسه و ...اما هرچی که میگذره عمق و کیفیت خودش رو بیشتر نشون میده.
شروعی گزنده و اوره مانند داره که انیمالیک بودن رو فریاد میزنه...اما کمی بعد حضور قدرتمند روایح صمغی و دودی و چوبی و کمی شیرینی موم عسل عطر رو بسیار عمیق و پیچیده و البته دلچسب میکنه...در ادامه این چرم انیمالیک دودی و کمی شیرین با روایح خاکی و گیاهی و ادویه ای هم مخلوط میشه که سر حد جنون عطر هست اینجا که پچولی هم قدرت میگیره و دیگه هیچ چیز جلودار گرگ قصه ما نیست و با سرعت در بیابان های مغولستان میتازونه !!!
پرفورمنس عالی که نه اما خیلی خوبی داره...مخصوص هوای بسیار سرد آذر و دی و بهمن. با پوشش ضخیم خاکستری و طوسی و قهوه ای خیلی خوب هماهنگ میشه و حتی شاید بازخورد هم بیاره !!! شاید بد نباشه بعضی وقتها آدم بوی گرگ بیابون بده !!!
18 تشکر شده توسط : Mahmod Akrami ماتیو دلارو
Meo fusciuni spirito

فوژه انیمالیک!!

یک عطر معتدل از برند ایندی نیش میو فاسیونی با محوریت سرو و وتیور و انواع نت های گیاهی و سبز که یک حالت انیمالیک خاص هم داره که در عطرهای فوژه بسیار منحصر بفرد هست ...با ماندگاری بالا و پخش بو مناسب و البته شیشه و افشانه و جعبه بسیار زیبا و با کیفیت...تقریبا مشابهی نداره به واسطه عدم حضور نت‌های سیتروسی و تلخی بسیار بیشتر نسبت به دیگر عطرهای فوژه ...شاید شباهتهای کمی به عطر ۱۸۲۸ هیستوریز داشته باشه،البته با ساختاری پیچیده تر و پرفورمنس بالاتر.
اخیرا دو قطبی گوالتیری و سورچینلی به راه افتاده البته از نوع مثبتش !! که کدوم نابغه ترند و خلاق تر...به نظر من یک ضلع سوم هم وجود داره و باز هم ایتالیایی که دقیقا بین این دو ایستاده و اون هم کسی نیست جز جوزپه ایمپرزابیله !! خالق آثار میو فاسیونی که اگزوتیک ترین روایح رو با کیفیت بسیار بالا خلق میکنه...انیمالیکی می‌سازه که شبیه هیچ عطر انیمالیکی نیست...یک عطر پچولی محور می‌سازه از نوع چرک و نمور که بی مانند هست...فوژه ای می‌سازه خاص در این گروه پر تکرار و ...نه زیاد لوکس گرایی و همیشه توچشم بودن و خود نمایی گوالتیری رو به اون معنی داره و نه زیاد گوشه گیری و شیدایی و مجنونی سورچینلی!! از همه چیز به اندازه داره با امضای خودش...به معنی دقیق کلمه خاص و خلاق و البته ساختار شکن.
27 تشکر شده توسط : nazanin سعید کرمانی
Hacivat
لینک به نظر 26 خرداد 1401 تشکر پاسخ به Ardeshir.S
کاربر Ardeshir.S

چرا توهین میکنید جناب؟! افراد سطحی نگر!! شایعه!!
من اولین کسی بودم که اینجا این مطلب رو عنوان کردم ، و بعد هم دو سه نفر از دوستان دیگر هم تایید کردند اون نام جعلی در این برند رو...یکی از دوستان هم که گفته زیر اون عطر کامنت اعتراضی نوشته...حتما تمام اینها شایعه هست؟! شاید این برچسب های که زدید بیشتر در کامنت خودتون نمایان هست !!!
مثالتون درباره اپل و سامسونگ هم به نظرم ربطی نداشت به این موضوع...برعکس فکر میکنم هدفمند این کار رو کرده بود برای فروش بیشتر در کشورهای عربی... که خب در ایران بسیار بیشتر فروش رفتند و همین باعث شد در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ نام اون عطر رو تغییر بده و یا کلا حذفش کنه ( با توجه به نبود اون کامنت ها زیر پست هیچکدام از عطرهای این برند ، فکر میکنم کلا عطر رو حذف کرده ) و البته من درباره کیفیت محصولات این برند نمیتونم حرفی بزنم ، چون اصلا هیچکدوم رو تست نکردم و اساتید بزرگوار مثل علیرضای گرامی بی شک صاحب نظر هستند در این حوزه ، و البته من با نظر ایشون موافقم که این برند با اقبال خیلی خوبی در بازار اروپا و آمریکای شمالی و آسیای شرقی مواجهه ، و در این مورد هیچ بحثی نیست...و بر عکس نظر بعضی از دوستان که میگن این برند فقط در خاورمیانه فروش داره رو قبول ندارم ، و اصلا به غیر از ایران و البته خود ترکیه که این برند بازار خیلی خوبی داره ، در سایر کشورها ، مخصوصا کشورهای عربی فروش زیادی نداره...
من در فرگرنتیکا اکانت دارم اما تا حالا یک کامنت هم ننوشتم و فقط واسه امتیاز دهی و فهرست علاقه مندی ها استفاده میکنم...و همچنین دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی...و فقط در همین عطرافشان اون هم خیلی کم کامنت می‌زارم ، با اینکه خیلی سال هست که عضو این سایت وزین هستم.
چون بحث در مورد این برند شکل گرفته بود ، من هم از نگاه خودم نظری رو ثبت کردم... و فکر کردم با توجه به گذشت چندین سال از حذف اون نام جعلی در فهرست عطرهای این برند ، اطلاع بدم خدمت اون دوستانی که با گذشته و سیاست های این برند آشنا نبودند...و بحث ها خیلی خوب و محترمانه پیش می‌رفت که کامنت شما فرا رسید با نگارش ادبی و توهین آشکار که باعث شد دوباره کامنتی جدید بنویسم جهت پاسخگویی...به هر حال توهین در هر نوع اش محکوم هست


5 تشکر شده توسط : فریده.م فاطمه فیضی
درود به تمام دوستان و کاربران گرامی

من با اینکه عطرهای زیادی رو از برندهای مختلف تست کردم و نگاه منفی نسبت به هیچ برندی ندارم ، اما حاضر نیستم حتی یک کار از این برند رو تست کنم و هزینه یک میل دستریز هم واسه این برند بپردازم...دلیل اینکار رو الان خدمتتون عرض میکنم.
چند سال پیش نام یکی از عطرهای این برند اسم جعلی بود که بعضی از کشورهای عربی به جای خلیج فارس استفاده میکنند!!! که با اعتراض کاربران ایرانی در صفحه اون عطر در فرگرنتیکا هم همراه بود...اما مثل اینکه با فروش نرفتن کارهای این برند ترک در میان انبوه برندهای بزرگ و حرفه ای دنیا در کشورهای عربی و از اون طرف با فروش بالای محصولاتش در ایران ( البته با تبلیغات فراوان یک بلاگر معروف ایرانی ساکن ترکیه!!! ) چند سالی هست نام اون عطر رو تغییر داده و دیگه نامی از اون اسم جعلی در بین محصولات این برند وجود ندارد!!
فکر نکنم چشم پوشی از این برند در میان هزاران هزار عطر از برندهای مختلف کار چندان سختی باشه...حداقل واسه ایرانیان گرامی...البته هر کس اختیار خودش رو داره و این هم نظر من بود.

روز همگی خوش



12 تشکر شده توسط : fafa  حسینی
Yatagan
لینک به نظر 19 دی 1400 تشکر پاسخ به امیر محبی
درود مجدد جناب محبی بزرگوار
برچسب روی شیشه که داخل یک شیار هست و کاملا درست و صاف چسبانده شده و اصلا به خاطر همون شیار امکان کج و نامرتب چسباندنش نیست
1 تشکر شده توسط : امیر محبی
Yatagan
لینک به نظر 19 دی 1400 تشکر پاسخ به امیر محبی
درود جناب محبی گرامی
بنده نسخه های 2011 و 2016 این عطر رو دارم و پارسال سمپل اینکار رو هم خریدم به امید اینکه تولید جدیدتر باشه و ببینم نسخ جدیدتر چطورند که اون هم بچ کد 2016 دراومد!! که خب دقیقا مثل هم بودند.
اما بین 2011 و 2016 به نظر بنده تفاوتهایی وجود داره...در نسخه 2011 مخصوصا در شروع حالت انیمالیک و البته افیونی بسیار غالبتری داریم...که این مورد در نسخه 2016 بسیار تعدیل شده و در عوض وجه صابونی اون که البته در نسخه قدیم هم بود اینجا افزایش پیدا کرده...در قلب و بیس عطر اما این تفاوت ها کمتره و فقط نسخه 2011 کمی حالت دودیتر داره...در مورد پرفورمنس اما تفاوت آنچنانی با هم ندارند و میتونیم بگیم که حداقل پرفورمنس بر خلاف رایحه عطر تغییری نداشته و همچنان متوسط به بالاست.
جعبه و بطری عطر هم شبیه هم هستن به غیر از کاغذ جعبه و لیبل روی عطر که در نسخه 2011 اگه از نزدیک ببینید یک حالت راه راه ریز داره که در نسخه 2016 کاملا صاف و براق هست.
البته همه اینها مقایسه با بچ کد 2016 بود و نمیدونم که تولیدات یکی دو سال اخیر چطور بوده...اما فکر نکنم با 2016 تفاوت زیادی کرده باشند.
به نظر من هم اگه میخواید یاتاقان رو خریداری کنید همون نسخه 2011 رو بگیرید که به یاتاقان قدیم و وینتیج خیلی نزدیکه و اینکه قیمتش در سالهای آینده بالاتر هم خواهد رفت و در حال حاضر تفاوت پونصد ششصد تومنی خیلی بالا نیست...احتمالا این تفاوت در سالهای آینده میلیونی و حتی چند میلیونی خواهد شد!!!
8 تشکر شده توسط : احسان Dapper
درود آریو گرامی

از بین این دو عطر بوچرون پور اوم رایحه بسیار کلاسیکتری داره و در ادامه همون عطرهای دهه های 70 و 80 میلادی هست...که اکثر برندهای قدیمی حداقل یک عطر تو این سبک و سیاق دارند . اما جیپور رایحه به نسبت مدرنتری داره با شیرینی خاص خودش که تو کمتر عطر کلاسیکی پیدا میشه.
در مورد پرفورمنس جیپور ماندگاری بهتری داره اما پخش پوچرون بالاتره...
بر خلاف نظر ایمان گرامی اگه با استایل مخصوص خودشون استفاده بشند بسیار هم پر بازخورد هستند...و در مورد شما که میانسال هستید بسیار مناسب هستند و اگر پوشش رسمی و نیمه رسمی دارید که بسیار عالی میشه.
در آخر اینکه اگر هر دو مورد رو تست کردید و خوشتون اومده و فقط یکی رو میخواین خریداری کنید به نظر من پوچرون پور اوم گزینه مناسبتریه...با توجه به اینکه چهار فصل هست ( البته غیر از هوای خیلی سرد زمستان و هوای خیلی گرم تابستان) و اینکه رایحه کلاسیکتری داره که احتمالا با سلیقه شما بیشتر سازگاره...اما جیپور فقط مخصوص هوای سرد پاییز و زمستان هست و موارد استفاده ازش محدودتر.
21 Conduit St
لینک به نظر 19 خرداد 1400 تشکر پاسخ به حسام پرفیوم
درود حسام گرامی
ماندگاری خیلی خوبی داره و پخش متوسط به بالا...در کل واقعا پرفورمنس راضی کننده ای داره
2 تشکر شده توسط : جواد وزیری علی شهرابی
la liturgie des heures jovoy paris

این عطر جووی چون در عطر افشان موجود نیست اینجا نظر میزارم.

در مورد این کار از خانه جووی چندین کلیشه وجود داره...اول اینکه خیلی شبیه کاردینال هیلی هست ونسبت به اون کار ضعیفتری هم هست!!! و دوم اینکه نسبت به دیگر کارهای این برند فاخر زیاد عطر موفقی نیست.
.
اما من این عطر رو با کیفیت ترین عطر بخوری که تا به حال تست کردم میدونم...اون هم با تست عمیق و دقیق در کنار سایر رقبا.
عطر های بخوری مطرح جهان و البته موجود در بازار ایران این موارد هستند:
.
cardinal از جیمز هیلی
.
eau sacree از جیمز هیلی
.
full incense از مونتال
.
lavs از اونوم
.
sancti از لیکوئیدز ایمیجینرز
.
casbah از رابرت پیگه
.
tanoke 07 از اودین
.
incense extreme 05 از تاور
.
از تفاوت های عطر جووی با کارهای بالا پیچیده تر بودن و حتی گرمتر بودن نسبت به اونهاست و البته حضور قوی و قدرتمند سرو و نتهای سبز در کنار بخور و الیبانوم و مر...که باعث میشه یک حس جنگلی و چوبی سوخته هم به ترکیب اضافه بشه که همین این کار رو بینظیر میکنه.
به غیر از اون بوی بخوری کلیسایی تقریبا دیگه هیچ شباهتی با کاردینال نداره...مخصوصا اگه دو عطر رو همزمان تست کنید متوجه تفاوت های عمیق در جزئیات میشید...در واقع این عطر گرمتر و پیچیده تر و با پرفورمنس خیلی قویتر و البته خوش ساخت تره...که از جووی چیزی جز این هم انتظار نمیره.
نکته بعد در مورد تغییر نت های این عطر هست که بسیار واضح و شفاف صورت میگیره...به طوریکه اون حالت گرم و گداخته آتشین رو فقط در میدل نت و قلب عطر شاهد هستیم و خبری از اون در شروع و درای داون عطر نیست...و خب این هنر ژاک فلوری عطار این کار رو میرسونه که یک همچین شاهکار خوش ساختی رو پدید اورده.
در واقع شاید بشه گفت علت کمتر دیده شدن این عطر لانچ اون در سال 2011 در کنار غولهایی چون پرایوت لیبل و سایکدلیک و البته همون کلیشه ضعیفتر بودن نسبت به دیگر جووی ها و البته کاردینال هست...که خب شاید برگرده به یک ریویو فارسی تو فرگرنتیکا در شش هفت سال پیش که الان پاک شده توسط نویسنده... اما مثل اینکه تاثیرات زیادی رو ذهن جامعه عطر باز ایران داشته...و متاسفانه باعث شده از تست عمیق و دقیق این شاهکار عده زیادی از عطر دوستان غافل بمونند.
11 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh In The Dark

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir