لویی ویتون آمبر نومد ــ گردبادی با بوی چوب عود برای آغاز کردن سفری در قلب صحرا.
با گذر زمان و گذشت روز، مسیر خورشید نیز الگوهای درخشانی از سایه و نور را روی تپهها میآفریند. درحالی که همهچیز بیحرکت به نظر میرسد، بیابان زنده میشود و مسافر را بهسوی یک اودیسه شورانگیز میکشاند. لویی ویتون آمبر نومد، طراحیشده برای عاشقان عصارهها و نتهای کمیاب یا نایاب، این حس نامتناهی را با یکی از اسرارآمیزترین ترکیبات در جهان عطرسازی، یعنی چوب عود، به بیان درمیآورد و غلظت خاصی به آن میبخشد.
ژاک کاوالیه این ماده سرکش، زیبا و سرمستکننده را بهطرز ویژهای با رگههایی از لوبان و جلوههای خاص تمشک آمیخته میسازد. در دوردستها، بوی روایح دودی را احساس میکنیم که بهسوی آسمان شناور است. لویی ویتون آمبر نومد ــ بوی عود هرگز تا این اندازه اسرارآمیز نبوده است.
نوع عطر | ادو پرفیوم |
برند | لویی ویتون |
عطار | ژاک کاوالیه |
طبع | گرم |
سال عرضه | 2018 |
گروه بویایی | شرقی چوبی |
کشور مبدأ | فرانسه |
مناسب برای | آقایان و بانوان |
اسانس پایه | لوبان ، رز ، شمعدانی ، روایح دودی، عود، تمشک ، زعفران ، چوب درخت قان ، چوب عنبر |
شروع این عطر برای من با آکورد رز شروع میشه(دو درصد فرمول روغن رز و مابقی آکورد مصنوعی رز) که با روایح تاریک تر چرمی و چوبی "عودی" (حدود دو درصد فرمول عود واقعی که میشه حدود چهار دهم گرم و مابقی آکورد بازسازی شده عود که از ترکیب پچولی, نوت های صمغی، چوب گایاک، بیرچ تار، گیاه آمیریس، چوب صندل، آکورد ایندول در دوز پایین(رایحه جسد، مدفوع مانند، رایحه فاسد شده در دوز بالا و در دوز پایین رایحه گرم و شیرین) ، امبروکسان و اکورد امبری چوبی مصنوعی ساخته شده) به همراه نوت های میوه ای توتی ملس. آکورد عود برای شامه من چرمی(رایحه چرمی فروشگاه های کفش و لباس چرم فروشی مثل رایحه توسکان لدر و نه پوست گاو دباغی نشده) و کمی نفتی، بنزینی، چوبی با کمی حس ایندول مانند هست، هر چقدر عطر روی پوست بمونه روایح چرمی، مشکی، چوبی و تاریک تر باقی میمونن به همراه نوت های میوه ای شیرین و اون حس رزی کمرنگ تر میشه.آکورد شیرین و میوه مانند به همراه نوت زعفران و وانیل هم از ابتدا تا انتها کنار روایح چوبی و چرمی حس میشن و حس تلخ سایر نوت هارو صیقل میدن و به همراه نوت رز یه حس شیرینی و شربت مانند خفیفی رو ایجاد میکنن که همین ویژگی ها کمی من رو یاد عطر امبر عود از روژا یا سیلون زرجوف هم میندازه. بعضی دوستان هم این عطر رو با عطر حرم مقایسه کرده بودن که بخاطر ترکیب رز و هدیون(گلی، گل سفید مانند) و نوت های مشکی این مقایسه قابل پیشبینی هست چون عطر حرم ترکیب رز و گل های سفید و مشک سفیده و مشابه هر سه نوت عطر حرم هم در اومبره نومد وجود داره که البته اومبره نومد نوت های چوبی، دودی، میوه ای، چرمی و عود هم داره که ماهیت کلی رایحش رو با عطر حرم بسیار بسیار متفاوت میکنه. ماندگاری و پخش بوی این عطر بسیار بسیار بالاست. اگه جزئیات تو روایح براتون مهمه این عطرو از دست ندید، روایح شیرین و میوه مانند و زعفرانی و وانیلی با دقت تمام کنار روایح چوبی و چرمی و بنزینی نفتی کار شدن که ترکیب این روایح تو هوا حس فوق العاده ای رو داره، نه حس شیرینی بیش از حدی حس میشه، نه روایح چرمی و دودی حس خسته کننده ای رو دارن، هیچ، همه چی با هنرمندی و دقت به تمام جزییات کار شده. اگر ایرادی باشه، اون هم درصد عود بسیار پایین این عطر هست که نسبت به قیمت فضاییش به هیچ وجه قابل قبول نیست.
در خصوص ایندول، اگه برخی از یاس هارو بو کرده باشید ترکیب روایح گلی و ایندول مانند رو تو دوز بالا حس میکنید، ترکیب شفاف و شیرین گلی با ته بوی کثیف و حیوان مانند، اون نوت ایندول در دوز پایین تو این عطر باعث شده رایحه عطر حس گرم، دوست داشتنی، کمی پوست مانند و حیوانی داشته باشه و ترکیبش با رز-نوت های میوه ای مخصوصا برای خانوما میتونه انتخاب "جذابی" باشه.
حالا چرا عطرای لویی ویتون تو ایران اینقدر گرونه؟
لویی ویتون، شرکتی اختاپوسیه که برای القای حس "لوکس" و حفظ توهم ارزش پوچ و پوشالی که همه و همه کاذب و ساخت دست ادمیزاده، تامین کننده ها و توزیع کننده های خودش رو جوری کنترل و رصد میکنه که مبادا محصول نهایی که تو بحث الان "عطر" هست، به قیمت ارزان تر از قیمت سایت یا فروشگاه های رسمی لویی ویتون در فروشگاه های مستقل از خود برند فروخته بشه و به دست مصرف کننده برسه و برای همین اگر بخوایم از این برند، عطری رو تو کشوری مثل ایران بخریم، باید علاوه بر قیمت رسمی اولیه شرکت (msrp) ، کلی هم مبلغ الکی برای سود فروشگاه ها و توزیع کننده های دسته چندم واسطه و هزینه ارسال و گمرکی و غیره بپردازیم که روی قیمت اصلی عطر کشیده میشه(سایر شرکت ها عطر هاشونو صد تا پونصد درصد زیر قیمت سایت خودشون به توزیع کننده ها میدن و تا زمانی که عطر به دست ما برسه و سود واسطه ها و فروشگاه ها و غیره روش کشیده بشه، قیمتش کم و بیش مشابه msrp میشه، اما خب خیلی وقتا بعضی از توزیع کننده های رسمی به شرکتا خیانت میکنن و عطرارو تو بازار سیاه با قیمت خیلی خیلی کم پخش میکنن، همین باعث میشه عطر با قیمت خیلی کمتر به مصرف کننده تو سایت های دیسکانتر و تخفیفی یا پخش کننده های دبی برسه که این کار "پرستیژ" برند رو تحث تاثیر قرار میده، خیلی از برند ها هم دانسته و به قصد سود بیشتر عطرو تو بازار با قیمت کمتر برای فروش بیشتر پخش میکن که خب لویی ویتون اعتقادی به این کار نداره). همین نظارت دقیق به توزیع کننده ها یا بهتره بگم عملکرد" ضد مشتری و ضد تخفیفی" lvmh، باعث شده نشه کارای این برندو با تخفیف و زیر قیمت از تامین کننده ها/فروشگاه ها بخریم و از طرفی تست کارای این برند بسیار سخت بشه و نشه مجانی تستشون کرد(چون کیلویی تستر به پخش کننده نمیده که پخش کننده اونارو به واسطه مفت بده که واسطه باز اونارو مفت به فروشگاه هایی مثل ن.ب.هار یا س.ف.ی.ر و غیره بفروشه، البته چون ما تو ایرانیم این فروشگاه هارو مثال زدم، خارج هم فروشگاه های زنجیره ای خودشونو دارن که یه کم بحثش متفاوته) و در نتیجه برای تست کارای این برند باز باید بریم سراغ سمپل رسمی یا دکانت که باز سودش به خود برند میرسه، و خب همین کارا صاحب لویی ویتون( آرنولد برنارد) رو به درآمد ۱۶۰ بیلیون دلاری رسونده.