The Spirit of Dubai - Bahar

د اسپریت اف دبی بهار

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-68531
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی چوبی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : د اسپریت اف دبی
کشور مبدأ : امارات متحده عربی
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-68531
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    2
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 7
توضیحات

The Spirit of Dubai Bahar - د اسپریت اف دبی بهار

نخستین بار در سال 2015 روانه بازار شد به عنوان عطری مردانه - زنانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . و در دسته عطر های شرقی چوبی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به نارنگی ماندارین، آب دریا ، لیمو ترش، سیب ، ترکیبات سبز ، گریپ فروت ، هل ، نارگیل ، زنجبیل ، انگور فرنگی سیاه، توت فرنگی ، لیمو ترش سبز، مرکبات ، آلو ، نارنج، برگ بنفشه ، ادویه جات معطر، آناناس ، تمشک ، گیلاس ، آب ، ترکیبات اوزونیک، لاله مردابی، وانیل ، رز ، سدر ، زنبق ، چوب صندل سفید ، یاس، درخت نراد، چوب کشمیر ، گل پنجه مریم ، برگ بنفشه ، ادویه جات معطر، زعفران ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خس خس ، چوب صندل سفید ، روایح چوبی، عود، گل جاوید اشاره کرد.

برند د اسپریت اف دبی
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ امارات متحده عربی
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه نارنگی ماندارین، آب دریا ، لیمو ترش، سیب ، ترکیبات سبز ، گریپ فروت ، هل ، نارگیل ، زنجبیل ، انگور فرنگی سیاه، توت فرنگی ، لیمو ترش سبز، مرکبات ، آلو ، نارنج، برگ بنفشه ، ادویه جات معطر، آناناس ، تمشک ، گیلاس ، آب ، ترکیبات اوزونیک
اسانس میانی لاله مردابی، وانیل ، رز ، سدر ، زنبق ، چوب صندل سفید ، یاس، درخت نراد، چوب کشمیر ، گل پنجه مریم ، برگ بنفشه ، ادویه جات معطر، زعفران
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خس خس ، چوب صندل سفید ، روایح چوبی، عود، گل جاوید
نمره کاربران
Bahar-د اسپریت اف دبی بهار
رایحه
10
2 رای
ماندگاری
10
2 رای
پخش بو
10
2 رای
طراحی شیشه
9.5
2 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (2 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
عطر بحر
ترکیبات کل تره بار و گل فروشی محل
رایحه عربی و عربی و عربی البته با احترام
دیگه تاور و روژا داو باید جمع کنن و بروند،به روژا گفتم اگر در گرت بریتین چندتا سولیتر های گرید نیم قیراطی میگذاردی و جعبش رو ار و تیک میکردی الان از شموخ گرونتر میشد...
شاید دبی بتونه با رولکس های رنگارنگ با طلا و جم جولان بده ولی هیچ وقت نمیتونه فیلیپ پتک رو جار بزنه...
تندی سخن برای تبلیغات توخالیه که بجای رایحه فقط دیدگان را مینوازد...
طلا و الماس که تخصص خودمه جسارتن ..چه به رایحه؟که مد شده؟

قدیما شالیماری بود و دو جین نوت...
الان فقط تبلیغ...
کجایی ای ایران که رایحه دود میدهی.

عطر هنری عربی با عطر هنری اروپایی بسیار فاصله داره.
بسیار معذرت

[EDITED] 1401/07/25 14:43
25 مهر 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : سولماز Kambiz

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
عطریست بی تعریف، بی تمجدید، بی مانند، عطریست خاص که چیزی برای توصیفش نیمتوان یافت. عطریست برای شب های بی قراری، شب های بی عاطفی، شب های بی کسی، شب هایی که تنهای تنها در اعماق تاریکی به انتظار ذره ای نور نشسته ای تا آن ذره نور در اعماق تاریکی به سرعتی فراتر از سرعت تاریکی غلبه کند و تو را آشکار سازد که با این آشکاری، تو حجم وسیع و ژرفی از تاریکی رو در نور مشاهد کنی. عطریست از برای جان بخشیدن به اشیاء که انگار داخل شیشه این عطر، زندگی نهفته هست. عطریست که باورهای زندگی را در خودش نهفته است. ماندگاری و پراکندگی بسیار زیاد...
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : سالمی مروت
عجب!!! پس که اینطور!!🤔
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رضا یگانه محمد☆mm
سلام. شبتون بخیر
کاش کمی در مورد رایحه توضیح میدادید. واقعا مشتاق شدم با این تعدد نت های اعلام شده تستش کنم. اولین عطری هست که میبینم این همه نت‌ مختلف داره. تقریبا همه چی یافت میشه در این عطر🙄
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : آرمان رضا عطردوست
با احترام از بابت تاخیر در پاسخ دهی پوزش میخوام. حقیقتش من هرگز به طور کامل نت های عطرهایی که استفاده میکنم رو توضیح نمیدم، چون معتقدم هر انسانی با توجه به ژنتیک درک بوها و شخصیت ژنتیکی منحصربه فردش، هرم بویایی متفاوتی رو درک میکنه. مثلا اگر عطری رو هم شما و هم من و یا سایر عزیزان به عنوان عطر تلخ در نظر بگیرن، این میشه معنای اون عطر، اما وقتی همون عطر تلخ رو شما با توجه به حافظه ژنتیکی خودتان تعبیر میکنین و احساسات خاصی رو براتون تداعی میکنه، این میشه مفهوم اون عطر. پس تفاوت در حافظه ژنتیکی هر کدام از ما چه در درک نت های موسیقی یا نت های هرم عطر هست که نوع رایحه اون عطر یا حس موسیقی رو بیان میکنه. تفسیر رایحه این عطر با توجه خاص بودن و نهایت دقت و ظرافت در آفرینش نت های آن، بستگی به حافظه ژنتیکی شما داره که زیست روانشناسی اون نت ها رو برای شما القاء میکنه. من به شخصه بسیار علاقمند هستم به عطرهای شرقی بخصوص دبی که واقعا با استناد بر دانش باستانی هنر معماری عطرها، توانایی خلق عطرهایی رو دارن که تا زنده هستم برایم ابدیت خواهند داشت. تنها نقطه ضعف این عطرها در این است که قادر به داشتن امضای عطری نخواهی داشت چون تمام عطرهاشون، در نهایت انتخاب هستن و من خودم نمیتونم بگم کدوم رو بیشتر از همه دوست دارم.
اما در خصوص فرموده شما، در لحظه اسپری این عطر فورانی از میوه های مرغوب و تازه برداشت شده رو احساس میکنید که انگار این میوه ها دقیقا در لحظه درست برداشت شده اند و در نت میانی با طوفانی از رایحه گلبرگهای معطر روبرو میشین که انگار هنوز زنبورهای عسل فرصت تهاجم به این گلها و مکیدن شهد آنها رو نداشتن و در نت پایدار، بمبارانی زنجیره های (اتمی) از مشک، کهربا، نعناع هندی و روایح بسیار معطر چوبی روبرو میشین که نهایت آفرینش رایحه رو براتون تداعی میکنه. در کلام آخر، به مانند نوشته های شرکت سونی در محصولاتش (فقط سونی کیفیت سونی را دارد) در این عطرها هم فقط همین عطرها کیفیت همین عطرها رو دارن. با سپاس از شکیبایی شما....

[EDITED] 1401/07/18 00:49
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
سلام آقا شاهین عزیز
با توصیفات شما راجع به کارهای این برند منم کنجکاو به تست و استفاده شون شدم ...
از کجا تهیه کردین ؟
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سالمی رضا یگانه
با سلام
جناب آقای رستمی متاسفانه در ایران موجود نیستن و یا باید از مدیریت محترم عطر افشان درخواست بدین و یا خودتون تشریف ببرین دبی و اونجا تست کنین و خرید کنین. اگر مستر کارت هم داشته باشین میتونین خرید کنین که هزینه ارسال با پست هوایی رو هم براتون لحاظ میکنن.قیمت هاشون به پول ایران از 12 میلیون تومان تا 17 میلیون تومان هست اما یه بسته هدیه ای داره که 5 تا از این برند داخل باکس بسیار لوکس چوبی براق مشکی ضامن دار تعبیه کردن که تخفیف خوبی هم داره و به پول ایران میشه 47 میلیونو 550 هزار تومان به اضافه هزینه ارسال هوایی حدود 49 میلیون تومان میشه. ارزش خریدشون نسبت به قیمتهاشون واقعا بسیار بسیار بالاست و شما را تا سالها بی نیاز میکنه. سپاس از توجه شما
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : سالمی کامبیز سخی
ممنونم از پاسخ شما دوست عزیز.
امیدوارم بتونم پیدایش کنم و تست داشته باشم.
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آرمان مهدی روزبهانی
البته دو مدل از این برندیکی مجالیس و فاخاما قیمتشون رو افزایش دادن و الان به پول ایران 21 میلیون تومان شده اونم بخاطر افزایش تقاضا برای این دو مدل قیمتهاشونو افزایش دادن.
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : IRRO فاطمه فیضی
درود بر شما مهربانو و دوستان عزیز
امیدوارم سلامت باشید
در فرگرنتیکا این برند رو بررسی‌ بفرمائید ،اکثر عطرهای این برند به این ترتیب تعدد نت دارند با ماندگاری و پخش بالا!!!
و البته طبق آمار اعلام شده توسط کاربران تمام نتها قابل دریافت نیستند.
اما در مورد برند این متن ترجمه ی توضیحات سایت رسمی برند هست که تقدیم حضور شما و دوستان میکنم-


الهام. جشن. ادای احترام.
Nabeel Perfumes
فصل جدیدی در تاریخچه ی عطرهای خود می نویسد و با افتخار خط عطرهای لوکس خود را به نام
The Spirit of Dubai
ارائه می دهد. با الهام از "دبی" - شهری که طیف گسترده ای از مناظر، تضادهای جذاب سنت باستانی و تجملات یک جامعه جهان وطنی را در بر می گیرد.

چشم انداز بزرگوار. رئیس اصغر آدم علی (العطار)، عطرساز چیره دست، 15 عطر را برای این برند ساخته است.
هشت عطر اول یک مجموعه Niche هستند - با عنوان "نسل اول". جایی که هر عطر در مفهوم، ارائه و عطر، ویژگی متفاوتی از شهر دبی را از سواحل مواج گرفته تا برج‌های مرتفع و شهرت آن به عنوان نشان می‌دهد.
زمین بازی برای افراد ثروتمند و مشهور.
نسخه بعدی از نه عطر یک مجموعه Ultra-Niche است که با عنوان "نسل دوم" نامگذاری شده است.
این مجموعه از نظر ساخت بر اساس هر یک از عطرهای قبلی با در نظر گرفتن همان ویژگی هایی است که کلان شهر پر رونق دبی - نوآوری را در نظر می گیرد. ، کیفیت در سطح جهانی، لوکس، نهایت خلاقیت و کاردستی.
هر یک از این 15 رایحه "یک" جنبه برجسته شهر را در بر می گیرد.
لاین دیگر این شرکت لاین عطر شموخ هست که معرف حضور دوستان هست که گران ترین عطر جهان در این لاین قرار دارد و در واقع بخش تولید عطرهای لاکچری و سفارشی(از بابت جواهرات) این شرکت اماراتیست.

با سپاس از همراهی عزیزان
و تقدیر از سایت معتبر و جامع عطر افشان
روزگار بکام
معطر و مانا باشید.🥀🥀

[EDITED] 1401/07/18 20:10
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : آرمان آماتور 2
سرکار خانم مونای نازنین
سلام و عرض ارادت ها
با این سرعتی که دوست تازه وارد و خوش سلیقه ی ما جناب شاهین اسعدی دارد انقریب است که همه ی عطرهای با ذره بین یافته و مخفی کرده ی ما را بریزد بر داریه :))
البته این که مزاح بود ! کور باد هر بخیل و هر خسیسی .
بی شک ساکنین این خانه لایقترین اند بر بهترین ها و انشاله همه ی خوب ها در کلکسیون شخصی ی همه ی دوستانمان حاضر باشند .
و اما این عطر :
این یک تابلوی هنرین است . این عطری فاخر است . اولا هیچ عطار استادی نیز نمیتواند این همه نت را به تفکیک شمرده و معرفی کند . تازه آکوردهایش بماند .
الحق سخت ترین است همنشینی ی این همه نت و رایحه !
این همه ساز را تصور کنید ، حال ببینید رهبری ی این ارکستر بزرگ و تنظیم این موسیقی ی شلوغ و هماهنگی ی آنها برای شنیدنی زیبا تا چه اندازه سخت است و رهبر گروه ( عطار ) چه ریسکی را پذیرفته است !
تفاوت اینگونه عطور با مابقی مثل تفاوت شنیدن موسیقی ای از ارکستر بزرگ آنهم حضوری از نزدیک با شنیدن موسیقی ای صادره از کیبورد ( ارگ ) آنهم توسط دستگاه پخش است !
البته برندهای نیش و نامدارها ازین قیاس فارغ اند که ایشان نیز از همین گروه اند اما این از بزرگترین هاست .
با بوییدن این عطر و تعدادی از دیگر کارهای این برند بخوبی متوجه " عمق " در یک عطر خواهید شد . روایح همانهاست که میشناسید لیک عمق را دیگرگون میابید .
در ظاهر با میوه ها و گل ها و صمغ ها سر و کار دارید لیک حتی اگر حس بویایی ی تقویت شده و تربیت شده دارید در چند بار اول استفاده باید بر هر یک بصورت مجزا آنهم از روی کتاب راهنما ( نت های اعلام شده ) متمرکز شوید و به کشف و شهود بپردازید تا در استفاده های بعدی بر سرعت حس افزوده شود .
چقدر میوه ، چقدر گل ، چقدر صمغ و چقدر نت و آکورد !! زمان بسیاری میبرند .
اما قول میدهم از نصف شیشه به بعد دلبسته و وابسته ی او خواهید بود . این مثل درسی ست برای اساتید دانشگاه ! ایشان را ضمن سرگرمی سر ذوق می آورد !
توضیح درست و شایسته ی این عطر و تعدادی دیگر از همین خانواده مدتها به طول میانجامد .
فقط تست کنید ، سپس بی شک تهیه خواهید کرد و خواهید فهمید که هیچ کارشناسی نخواهد توانست عطر شما را حدس بزند ایضا نخواهد توانست بر عطر شما مقاومت کند :)
خداراشکر چند خاصیت دارند :
نادر اند ، بی همتایند ، بی تکرار اند در پرفورمنس ( کل آیتم ها ) ، فیک ندارند .
من جایی ندیده ام ، باید به سفارش برایتان بیاورند البته شاید هم باشند که من بی خبر ام .
با این عطر برخی را محک بزنید :)
اگر شنیدید : این عطر چیز خاصی نیست ! الکی شلوغ اش کرده اند ! متعجب نشوید :)) برخی همیشه با همه چیز و همه کس مخالف اند و سر عناد دارند :)
بیشترین بدها را در شلوغ ها میابید ( بد ، به زعم عده ای ورنه خوب داریم و خوب تر ) اما اگر شلوغی را متوازن یافتید ، یک اثر هنری ی فاخر را یافته اید !
دو دسته از عطور احتمال شاهکار شدن دارند :
خلوت های درست انتخاب شده ( چون لالیک نوآر با ۴ نت یا مولکول ۰۲ و...)
شلوغ های متوازن و هماهنگ ( چون همین عطر و تعدادی دیگر از نیش ها و... )
زیباها برای زیبا رو ها و زیبا خو ها مخلوق اند .
موفق باشید در یافتن و پر شوق از تجربه اش انشاله
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : مهربد سالمی
ممنون از پاسخ کاملتون ...
چه حیف که اینجا موجود نیست ...
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : TIMELESS رضا یگانه
حتما باید کار هایی فاخر و فرازمینی ارائه کرده باشند . این برچسب قیمتی فوق العاده بالا و غیر معقول ، آن هم برای یک برند عربی و آسیایی گیج کننده و غیر قابل پذیرش هست. باید تست کرد عطر هاشون رو و بعد نظر داد و این معقولانه و منصفانه ترین کار هست ولی به نظر شخصی بنده این قیمت های بالا میتونه تحت تاثیر اشراف گرایی و ولخرجی های بیهوده اعراب خلیج نشین برای دارایی های انبوهشون قرار گرفته باشه. شاید از لحاظ طراحی سبک عربی، عطرها پخش و دوام بالایی داشته باشند اما یقینا خود رایحه و نوع چینش نت ها و خاص بودن آنها، عیار و هویت و ارزش واقعی کارهای این برند رو مشخص خواهد کرد.
شخصا ترجیح میدهم اگر قرار باشه این مبلغ رو برای یک عطر هزینه کنم سری به برند های با اصالت و با کیفیت تر بزنم. روژا ، پیور دنتیس، کرید، کلایو کریستین، لاین لاکچری برند کارون و حتی آمواج یقینا کارهایی فاخر و با اصالت دارند و این معروفیت و محبوبیتشون در اثر گذر سال ها و ارائه عطرهاشون پدید آمده.
اگر بنا باشه باکس چرمی غول پیکر و باتلی به مثال مجسمه های رومی و گل و پرنده و تاج و محل لانچ شدن عطر، ارزش یک عطر رو تعیین کنه، بنده قطعا سبک ترین و ارزان ترین کار دست آلبرتو موریلاس رو به ساخته های اصغر آدم علی ترجیح خواهم داد.
متاسفانه پول همه کار میکنه و میتونین باهاش حتی محبوبیت و معروفیت فیک رو هم بدست بیارید.
عطر و عطر سازی هنر است و باید با دیدی هنری و نوایی از جان با اون برخورد کنیم و تجملات ساختگی و فیک شاید در مقطعی بتواند جذاب و دلربا باشه ولی قطعا به مرور و بواسطه نداشتن روح و اون حس هنری واقعی، از دیدگان محو خواهد شد.
قابل ذکر برای دوستان عزیز عطر افشانی: این کانت رو به دور از هر نژاد پرستی و به عنوان یک نظر شخصی نگارش کردم و این موضوع که اعراب امارات دارند سعی میکنند با هزینه کردند در تمام زمینه ها پیشرفت رو برای خودشون و مردمانشون فراهم کنند غیر قابل کتمان هست اما شخصا در مورد هنر عطرسازی امارات اصلا و به هیچ عنوان اصالت و ظرافتی و زیبایی رو دریافت نمیکنم.
با سپاس از همراهی همیشگی دوستان، پیشاپیش خدمتتون عرض میکنم پاسخی برای کامنت های بعدی نخواهم داشت.
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : سولماز saeidrostami118
با احترام
استاد معین جناب آقای سخی، از تفکر شما و تمامی عزیزان برای به اشتراک گذاشتن تفسیر عطرها بسیار سپاسگزارم. من عاشق عطرها هستم و از دوران کودکی این عشق در قلب و روح من تداعی یافت. یادمه سال 1372 بود و مادرم عطری به نام کبری را خریده بود که شیشه گرد مشکی با مار کبری با چشمان قرمز به دورش چنبره زده بود. رایحه ای بسیار دل انگیز و شیشه ای واقعا زیبا و بی مانند در آن زمان. از همون موقع عاشق رایحه این عطر شدم و هر روز چندبار درپوش عطر رو باز میکردم تا بونوازی کنم. در آن زمان این عطر برای من نهایت داشته ها بود، گویی که از معادنی بسیار عمیق این عطر رو یافته ام. بزرگتر که شدم و وارد دوران نوجوانی شدم عطر BEST لومانی رو خریدم که بسیار رایحه لطیفی داشت در آن زمان. به تدریج، ترویج عطرها را بیشتر و بیشتر تجربه کردم. واقعا حتی خودتان هم به پشت سر نگاه کنید و مرور خاطرات عطری رو از کودکی و نوجوانی تا به امروز انجام دهید، شگفت زده میشوید که تفسیر شما از عطرها از کجا آغاز یافت و به کجا نهایت رسید. همیشه علاقمند بودم تا عطری رو داشته باشم که برایم نهایت رایحه باشد و اصلا بر مبنای قیمت هیچ عطری رو انتخاب نکردم، چراکه بسیاری از عطرهای دیگر هستند که قیمت بالاتری از عطرهای خودم دارند اما برایم فقط رایحه و اون حس زیست روانشناختی که ازش میگیرم مهم هست. کمال سپاس از عطاران عربی دارم که با دانش و حافظه ژنتیکی خودشان در هنر عطاری، توانستند عطرهایی را معماری کنند که حداقل برای من بسیار بسیار نهایت هستند و این شرکت خلاق روح دبی که علاوه بر خلاقیت مُدرن در هنر معماری عطرها، در هنر شکوهمند سازی شیشه های عطرها هم یکه تاز جهان عطاری هست. شیشه هایی که آنقدر مرغوب ساخته شده اند که میتوانی ساعت ها فقط در بصیرت آنها داشته باشی و هر چقدر هم رایحه داخلشان برایت آشنا باشد، باز هم با هر بار نگاه به شیشه ها، فکر میکنی که مایع داخل آنها برایت غریبه هستن و بارها و بارها مجبور به تکرار تجربه بویش آنها میشی. کاش آنقدر ثروتمند باشیم تا بتوانیم عطرهای منحصربه فرد و اورجینال خودمان را سفارش دهیم که تنها و تنها برای شخص ما معماری شوند، ولی هزینه معماری عطرهای شخصی در این شرکت ها و عطاران حداقل 20 هزار دلار هست برای 1 لیتر عطر انحصاری شما. بسیار خوشحالم که شما هم با من هم روایت هستین در هنر معماری عطاران امارات. برای شما و تمامی عزیزان سایت معتبر عطر افشان آرزوی توفیق و عطرآگین شدن روزانه دارم.....
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
درود جناب آقای سخی بزرگوار
از توضیحات و مهر فراوان شما صمیمانه سپاسگزارم. اتفاقا من هم یاد اُپرای رنه فلمینگ خواننده ی سوپرانوی آمریکایی افتادم.اگر برای بار اول قطعه ای از اُپرای ایشان را گوش کنید ، با پس زمینه ی صدای انواع سازهای مختلف و زیر و بم کردن صدای نازک زنانه اش احتمال مشوش شدن شما، ترک کردن محل، دست دادن حالت‌های عصبی و جیغ جیغو خطاب کردن ایشان هست😂
ولی اگر اهل موسیقی باشید و سبک اپرا را بشناسید ، لذت که می‌برید هیچ... با صدایش وارد حالت خلسه میشوید ،طوری که حس میکنید پرتاب شدید به دوران کلاسیکِ قرن شانزدهم میلادی در شهر فلورانس ایتالیا و تلفیق هنر نمایش و موسیقی جانتان را جلا میدهد.
این عطر هم دقیقا همون حس و حال را دارد و بستگی دارد عطار چه کسی است و چه هنری خرج کرده است ؟!
راستش خودم چون تجربه ی تست Madison pour Homme
از روژا داو را داشتم و اتفاقا تعداد نتهای اعلام شده در آن هم تقریبا زیاد بود ( البته یک سوم نت‌های عطر بهار) در تست اولیه، زیاد باب سلیقه ام نبود گفتم یا خداااا یعنی این عطر چگونه خواهد بود!!
البته میدانم این عطرهای دبی ،اگر رایحه مورد پسند باشد ، از لحاظ ماندگاری و پخش وحشتناک هستند و به درد عزیزانی می‌خورد که اهل تنوع در رایحه ی عطرنیستند. یادمه سه سال پیش که به واسطه ی شغلم به بازار طلای دبی رفته بودم ،تصمیم گرفتم بر حسب علاقه ام به بازار عطر دبی هم که در خیابان سکه الخلیل در نزدیکی بازار طلا بود سری بزنم و آنجا هم تستی داشته باشم که چشمتان روز بد نبیند😊
خود فروشنده به انتخاب خودش عطری برایم تست کرد که بدون اغراق ،قشنگ سه هفته لباسی که آن روز به تن داشتم بوی آن عطر را می‌داد.. چیزی فراتر از قوی بودن رایحه. تا این حد ماندگار😄
در ضمن لطفا بقیه ی عطرهای سِکرتتان را هم بگویید ، برای من که خیلی جذاب و جالبه بدونم دوستان عطرافشان طرفدار کدام عطرها و رایحه ها هستند😊

[EDITED] 1401/07/18 20:16
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : IRRO آرمان
درود و سپاس فراوان جناب اردشیر عزیز.
از مطلب مفیدتان صمیمانه سپاسگزارم.
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : آرمان مهدی روزبهانی
با سلام خدمت همه ی دوستان
واقعا عطر عجیب و خاصیه که مطمئنا همه ما علاقه به تستش داریم و اما با دیدن نظرات کمی پیگیر شدم و قیمت یکی از عطرها به نام شموخ (که جناب اردشیر در توضیحات آوردند را بررسی کردم )از یکی از سایتهای تقریبا معتبر) و عدد عجیبی بود و عددش رو مستقیم از خود سایت کپی میکنم اینجا :11,428,725,000 تومان!
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : سالمی رضا یگانه
سلام آیسان جان.
بله ، منم به هوای همون عطر شموخ از همین عطار کنجکاو برای تست شدم‌.
عطر شموخ نزدیک به دومتر ارتفاع دارد و علاوه بر بهای رایحه که از مواد مرغوب ساخته شده است ، بهای ویترین این عطر هم بسیار سنگین است . یعنی شما بیشتر پول طلا و جواهرات میدهید تا پول رایحه!نمی‌دانم در جهان کسی این عطر را خریده که در کلکسیونش قرار بدهد یا نه؟! ولی خب اگر خریده باشد در اتاق عطرهایش ، کار دکوراسیون بسیار مجللی را هم خواهد کرد.شموخ که عطری زنانه و مردانه است در ویترینی از جنس چرم قرار دارد و هنگامی که درب‌های این ویترین باز می‌شوند، بطری درخشان و شکوهمند عطر نمایان خواهد شد که با میراث امارات مزین شده است.
سه گل رز زیبای پیچیده شده در آغوش طلای صورتی و غبار الماس و کره‌ای کوچک به عنوان نمادی از کره زمین و مزین شده به شمایل قاره‌های جهان و از جنس طلا نیز در طراحی بطری آن وجود دارد. سه ستون مرمری از پایه عطر به سمت گنبد طلایی آن برمی‌خیزند که در راس آنها شاهین ظریف و چشم نوازی از جنس طلا و الماس کاری شده قرار دارد و نمادی از اصالت و ابهت کشور امارات به شمار می‌رود.
فقط موندم رنگ چرمش به رنگ بقیه ی دکوراسیون خونم میخوره یا نه؟!! وگرنه میخریدمش😉😃

[EDITED] 1401/07/18 20:50
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : Mahdisss حبیب جوانشیر
درود اردشیر عزیز

یک نکته محاسباتی در کامنت شما هست ،

به نظر میرسه اصغر علی ریاضیش ضعیف باشه!!!
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آرمان محمدرضاسپهی
سلام خانم مونا

۳ لیتر حجم عطر هست ، این بابا برای این حجم عطر ، تاریخ انقضا در نظر نگرفته؟
شما به من بگو چجوری قبل از فاسد شدن ، تمومش میکنید؟
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : آرمان Dragon
سلام به مونا خانم عزیز
توی بخشی از کامنت زیباتون اشاره ای به شاهین در عطر شموخ به عنوان نماد ابهت و اصالت امارات کردید ، گفتم شاید بد نباشه یه توضیح مختصری در این مورد برای مخاطبین فرهیخته عطرافشان عرض کنم:

شاهین بازی یا باز بازی که چندین دهه هست در امارت رونق گرفته یک فعالیت اصیل متعلق به مردمان ایران و آسیای میانه بوده که توی شکار از این پرنده ها استفاده می‌کردند ، سابقه این فعالیت در ایران به صورت مکتوب حداقل به زمان ساسانیان بر میگرده که در نقش برجسته ها موجود هست ، ایران از قدیم زیستگاه انواعی از رده های شاهین های بسیار نادر بوده که دسته ای به صورت دائم اینجا زندگی می‌کردن و دسته ای برای زمستان گذرانی به ایران میومدن ، نام بسیاری از مناطق ایران هم بر اساس اسم همین پرنده با عظمت هست مثل:
سنندج(سائین دژ) ، شاهین شهر ، شاهین دژ ، شاهین دشت ، شاهین تپه و ...
متاسفانه در سال های اخیر به دلیل ضعف در برخورد با قاچاقچی ها و بی توجهی به فرهنگ و سنت های اصیل ایرانی این پرنده های نادر و ارزشمند عمدتا از ایران(استان های فارس ، کردستان ، خوزستان ، هرمزگان و ...) به امارت قاچاق شده و به ابزاری در ابتدا برای خوش گذرانی شیوخ اماراتی و بعد از اون در کمال تاسف به نمادی برای کشور امارات و شهر دبی تبدیل شده...

امیدوارم روزی رو ببینیم که کشور ما هم از خواب بیدار شده باشه و بتونیم ایران واقعی و هویت واقعی مون رو به جهانیان نشون بدیم...
پاینده و جاوید ایران
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Mahdisss اردلان
سلام. ممنون از توجه و نکته ی به جا و درستی که فرمودید.
من هم داخل سایتی دیده بودم که باید ویرایش میکردم .
برای این اشتباه متاسفم🙏🏼
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : آرمان مهدی روزبهانی
سلام جناب ایرج.
برای آن هم فکر کرده ام. این ۳ لیتر را بعد از ۳ سال ، ۳ میل ۳ میل ،میخورم.شاید بعد از تحرک های زیاد ، بوی عطر بدهم. والاااااا. نزدیک ۳۰ میلیارد بدم نمی‌ذارم یک اتمش حروم بشه😂
البته با این ماندگاری که از عطرهای دبی سراغ دارم که هر پاف برای حداقل ۳ هفته جواب می‌دهد، و همینطور حجم طلا و جواهراتش ارثیه ی قابل توجهی هم برای نوادگانم خواهد بود😃
سفارش بدهم؟!!🤔😆
کاش حداقل داخل صفحه ی خود عطر شموخ این ارزیابی ها را انجام می‌دادیم. طفلی خودش صفحه ی مخصوص دارد.

[EDITED] 1401/07/19 10:56
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : محمدرضا هنری paris1
جناب شاهین اسعدی عزیز
سلام و احترام ، جوان رعنا
من در بدو حضور شما متوجه دانش شما شدم در هنر عطاری ایضا شناخت گسترده و دانش شمول شما در عطور .
در این خانه برخی از دوستانِ جانمان تعصباتی دارند بر انتخاب نامها و برندها . قیمت ها یا عطارها . حال آنکه عطر را باید از فرای انتخاب ها و سلائق نظاره و تجربه کرد . نمیشود گفت یک ساز صدایی زیبا دارد و دیگری خیر .
یادم هست یک جوان سیستانی یک شب با یک ساز دست ساخته ی خویش از حلبی ی روغن نباتی و چند متر سیم با حال ِما چنان کرد که گرانترین ِ سازها نتوانستند !
بستگی به نوازنده اش دارد !
چند سال پیش پیر استاد بزرگی در هنر عطاری با من تماس گرفت که در راه ِمنزل تو ام . و چنان صدایش از شوق میلرزید که مرا متعجب کرد !
هجده شیشه ی سی و پنجاه میل برایم دستریز کرده بود از سفر خودش به امارات . ایشان یکی از کارخانه داران اند در صنعت عطور در آنجا .
مهمتر از هدایایش ( که چند عدد از آنها را شما معرفی کردید ) اخبارش بود !
مدتی پیش سعی کردم با دوستان ام به اشتراک گذارم که دستور سکوت رسید از سوی دوستان :)
این طبیعی ست ، که شرقی ها علاقمندتر به غربی ها باشند و غربی ها به شرقی ها . این نیاز به ادله ندارد . فروش چشمگیر عطور شرقی در غرب ایضا معکوس اش گواه آن است .
برای ما شرقی ها مهم این است که بزرگترین اساتید غربی ی این هنر و صنعت بزرگ خود را شاگرد و مدیون شرق میدانند . شرق ماخذ است و آنچه درین هنر نیاز است نزد شرق است از دانش گرفته تا مواد و آنچه در غرب است ثروت است و ابزار و تبلیغات .
همین است که مهمترین کار عطاران بزرگ دنیا این است : سفر به شرق ! که خاستگاه است و مُبداء و مَبداء .
مسابقه ای در بین نیست ! اینها را ازین باب عرض نکردم . ایضا از غرور به شرقی بودن نگفتم که البته هر عاقل و پردانشی خود را دوست دارد که :
از ره غفلت به گدایی رسی
ور به خود آیی به خدایی رسی
که منظور شاعر پرستیدن خود است و خودی و پرستش غیر را غفلت شمرده است .
لیک عرض کردم من شخصا خود از همه لذت میبرم ورای شرق و غرب که هرچه هست مخلوق خداست !
هرآنکه زیباتر این موسیقی را بنوازد مدهوشین اش بیشتر است و هوش اش عمیقتر !
لیک نباید قبل از شناخت ( که برای ما تست است ) قضاوت کرد پیشاپیش . آنهم فقط بر اساس تعصب ، که نزد عقلا مردود است .
بی شک با صبوری ، شخص چیزی به دست می آورد و با عجولی از دست میدهد .
در انتها نظر شخصی ی حقیر این است :
شرقی ها را دوست دارم که از من اند و من از آنها ، که از خاک من رسته اند و پدران من کِشته اند و غربی ها را دوست دارم که آنچه دور از من است را بر من نزدیک کرده اند !
عطربازی یعنی لذت بردن از " عطور "
و نه برند بازی .
در آخر از حضور شما متشکرم که مغتنم است .
با ارادت
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : سالمی عباس بهرامی
با احترام
خیلی سپاس از حُسن لطف و درک والای شما...
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
سلام
ممنون که با نوشته‌ هاتون یک شور و شوق ایجاد کردید در این خانه معطر
برای کشف و بررسی عطرهای برند The Spirit of Dubai.
واقعا این همه روایح تشکیل دهند، آدم رو انگشت به دهان و متعجب می کنه.
افراد عطر دوست ترغیب می شوند که تست کنند.

[EDITED] 1401/07/19 10:56
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 IRRO
درود بر شما
امیدوارم سلامت باشید-
بله اینطور به نظر میرسه و چنین اشتباهی عجیب هست و مطلب رو دستکاری نکردم که عیناً نقل قول شده باشه ولی خوب واقعاً چطور محاسبه کردن؟
چرا ۱۵ عطر عنوان شده؟
بعد گروه اول هشت عطر و گروه دوم ۹ عطر؟

اون دوتا عطر اضافی جریانش چیه؟
اشتباه متن هست؟ یا نکته داره؟
چون کامل متن چیزی بود که ارسال شد.

بهر حال احسنت به شما و ریز بینیتون و مهمتر دقت به کامنت ها

ارادتمند
پایدار باشید 🥀🥀
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آرمان ندا
با احترام
استاد ارجمند جناب آقای شوشتری از اینکه عطربازان کارآمد و حرفه ای چون شما و سایر اساتید بزرگوار که در این سایت حاضرند بسیار خوشحالم. در باب نظر ارزشمند شما برای انتخاب رایحه ها، منم معتقدم سلیقه هر انسانی ارزشمند هست و اینکه شما علاقمند بر عطرهای معروف و محبوب جهانی هستین نشان از انتخاب شایسته شماست. من هم مثل سایر عزیزان سلیقه ام برای عطرهای عربی اما عطرهای اصیل هست که تمام عطرهای مورد علاقه ام رو تابحال در هیچ عطری از فرهنگ و دانش غربی نشنیده ام. عطرهای روح دبی تماما اصیل هستن و انشالله یکبار که تست کنین، اصالت شایسته آنها را تجربه خواهید کرد. برای عطری مانند شوموخ که حدود 39 میلیارد تومان قیمتش هست، قطعا عمده این هزینه سنگین برای جواهرات نابی هست که برای ظرف آن تعبیه کردن، اما 3 لیتر حجم خود عطر شوموخ آنقدر اصیل و شایسته ستودن هست که برای عطاران مشاهیر عربی و چندین عطاران مشاهیر غربی نزدیک به 500 فرمولاسیون متعدد را امتحان کرده اند تا عطری خاص و برازنده تجملات بکار رفته شوموخ شود. نکته بسیار حائز اهمیت این عطرها (برند روح دبی) در این هست که هرگز کار مشابهی در هیچ جای جهان از آنها موجود نیست و حتی هیچ رایحه ای حتی نزدیک به آنها هم نیست و این یعنی اصالتی برای تمام زمان زیستن در این دنیا. با سپاس از توجه شما و دوستان محترم
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سالمی آماتور 2
با احترام
قیمت عطر شوموخ به پول ایران حدود 39 میلیارد تومان هست که بعضی سایتها قیمت آن را نمیدانند. با سپاس
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
با احترام
عطر شوموخ را برای صلح دوستانه به منظور کمک به بیماران سرطانی ساختن که از فروش این عطر، این هزینه را خرج این بیماران کنن. اگر هم دوباره تولید کنن قطعا فقط چند عدد سفارشی برای شیوخ اعراب خواهد بود. با سپاس
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
با احترام
خیلی سپاس از همراهی شما و سایر عزیزان. برای من عطرها و موسیقی ها به مانند تیک تاک ساعتهای زندگی هستن که گویی با هر تیک تاک ساعت زیستی، در اندیشه تیک تاک بعدی و افسوس برای تیک تاک قبلی هستم. گویی در گذر زمان از آن چیزی که بودی، عبور کردی و در آن چیزی که نیستی، جایگزین شدی. گویی در تمام آشناهای غریب به مانند غریبه های آشنایی. ای کاش در جهان هستی، هر آن چیزی که بودیم، بمانیم که این ماندگاری، راز ماندگاریست.....
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی کامبیز سخی
سرکار خانم مونای نازنین
شما خود از بهترین عطور مایید در این خانه به بذل دانش و مهر و سلیقه ، سلام بر شما .
ایضا دیگر بانوان این منزلگاه که هر یک عطر خاص خود دارند و مهر به سلیقه ی خود می افشانند .
بله . چه تمثیل زیبایی از اپرا که الحق عطور شلوغ همان اند و اتفاقا به همین دلیلِ زیبا و پر مصما که شما فرمودید ، توصیه نمیشوند !
نگران نباشید . اکنون با عدم حضور آنها چیزی از کف نداده اید .
سالیان دیگر که تعدد نت ها برایتان تکراری شدند آنگاه اینگونه عطور در دسترس خواهند بود برای رفع کسالت و اخذ اشتیاق .
راستش برای خود من هم زود بودند :)
نصف نت ها را هم نتوانستم کشف کنم آن زمان :)
هر چه کم تجربه تر باشیم نت ها برایمان کمتر مکشوف میشوند در عوض عینا چون مثال شما سر و صدای زیاد ما را پس میزند تا جاییکه ممکن است برخی بگویند : این دیگر چیست یا برخی بگویند : چیز خاصی نیست ، مبهم هم هست !
شلوغی ی عطر وقتی لذتبخش است که قابل حصول و ادراک باشد ( که تعریف اش کیفیت است ) و وقتی قابل حصول و ادراک میشوند که سااالها از عطر دوستی و کسب تجربه ی ما گذشته باشد و بقول دوستان حس شامه ی ما تقویت و تربیت شده باشد .
عطرهای شلوغ با کیفیت برای من حکم واحدی را دارند که باید پاس کنم ، علاوه بر اشتیاق و حظ و علاقه ی دیگر عطور ، نگرانی ی کشف و شهود هم مضاف بر آنها دارم که این اضطراب ، اینگونه عطرها را برایم خاص میکنند :)
شما و همه ی ما هر زمان که عطری را نیاز داریم سرنوشت آن را در اختیارمان میگذارد پس نگران نداشته ها نباشید و بر داشته ها تمرکز کنید !
فعلا تنها لذت ببریم از عطور ، از ژکساف گرفته تا روژا داو ! عطور برای لذت ما مخلوق است .
پس :
اصغر علی بنوش عطار را :)
که فصل ، فصل نوشیدن توست جانا :)
تو عطر نوشی ی و ما زنهار !

این اصغر علی هم عشقبازی ست خود !
لبخند تقدیم به شما و دیگر همه ی دوستانمان
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Dragon
دوست ارجمند عطر شوموخ عصاره ای خالص از طبیعت اعم از گل ها و میوه و چوب های آروماتیک هست که هیچ ناخالصی به منظور مواد افزودنی در این شاهکار هنری عطری در جهان وجود نداره و سه سال برای ساختن فرمولاسیون این عطر شاهکار تلاش شبانه روزی خرج شده است. بنابراین برای از دست دادن کیفیتش نیاز به زمان خیلی بیشتری هست که شاید خریدار این عطر، نسل به نسل بتونن ازش استفاده کنن.
18 مهر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سالمی IRRO
درود جناب اسعدی
یک کامنت کاملا جدا از مباحث عطری شاید اولین متنه غیر مرتبط با هدف و مسیر عطرافشان که بنده درج میکنم
شما اینارا بشنوید و لبخند زنان ازش عبور کنید رفیق
صلح دوستانه؟؟فارغ از سیاست و رنگ و نژاد کشوری که از تأمین کنندگان اصلیه هزینه های جنگ نابرابر ضد یمن هست و باعث کشتار و بی سرپناهیه کودکانه بسیاری شده و در بسیاری از حرکات تروریستی در ایران و جاهای دیگه در خط مقدم بوده حالا عطر ساخته که از سودش به کودکان سرطانی بده؟خب اون همه باکس و جواهرات سنگینو به اون مؤسسات اهدا میکرد دیگه این همه شلوغ کاری نمیخواد
خودتونم بدرستی اشاره کردید این شوموخ یه باکس جواهر و ۳۰۰۰ میل عطر هست که امارات به سفرا و وزرا و مقامات بلند پایه کشورهای تأثیرگذار در اقتصادش اهدا میکنه(تا اونجا که اطلاع دارم) اصلا این برند به عنوان عطر مطرح نیست چون قرار نیست اصلا ماها بخریم و استفاده کنیم چون به کارمون هم نمیاد اگر بخریم مثل اون بنز فضایی که صرفا یه دونه ازش تولید شد که حاله ب ام و را بگیرن و اون خودروی مفهومی که ب ام و تولید کرد که کله بنزو بخوابونن هیچکدوم از مدل مفهومی و کانسپتی که دارن خارج نشدند
اینم همون کانسپت پر زرق و برق عطریه عربهاست…
شما ۱۲ میلیارد پول جواهر میدین با این پول عطرهای مورد علاقتونو بخرید بدید همینجا براتون سر تا پاشو الماس و طلا بگیرن چه نیازی داریم به عربهای فیکه اماراتی و تولیداتشون؟
شما ۱۲ میلیاردو‌ بیار من ۵ تومنشو برات پیش میدم ۵ تومنشم ۴ سال قسط میبندم در یک منطقه معقوله دبی برات اپارتمان میخرم با اقامته امارات دومیلیاردشم حالا عطرهای عربی که دوست دارید یا برندهایی که جناب شوشتری معرفی کردندو بخرید و کیف کنید
چیزی تهش موند کنار ساحل ما راهم دعا کنید
19 مهر 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : سولماز سعید کرمانی
سلام خدمت شما شاهین عزیز:
قدردان لطف شما نسبت به خودم هستم و امیدوارم فرصت تست این کار و بقیه عطر های این لاین رو بدست بیارم. در انتها هم از ریویو ها و تفاسیر و فضاسازی های شما در بازنگری هاتون متشکرم.
پاینده و موفق باشی دوست گرامی
19 مهر 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : آرمان Perfumex
با احترام
دوست ارجمند از نظرات فرزانه شما سپاسگزارم و بسیار متین بود. فکر میکنم سوء تفهامی رخ داده، من هرگز برای کسی یا محصولی جهبه نگرفته ام و با سن نزدیک به 40 ساله ام تمام عمر جوانیم را به بشریت خدمت رسانی کردم و خواهم کرد. من عاشق عطرهام و خیلی دوست داشتم اندکی وقت پیدا کنم و در محفلی توان نقد عطرها را با استایدی مانند اعضای محترم این سایت داشته باشم. عطاران اعراب بخصوص دبی با عطرهای واقعا خوشبو مورد علاقه من هستن و البته که به عطرهای غربی هم علاقه دارم. اگر من آنقدر ثروتمند باشم که توان خرید عطری مانند شوموخ را داشته باشم قطعا این کار را نخواهم کرد چراکه برای من فقط خود عطر مهم هست و اینکه شیشه عطری که بسیار مورد علاقه من هست رو هم زیبا ساخته باشن دیگه برایم علاقه ای مضاعف خواهد داشت. اما هرگز منطقم قبول نخواهد کرد عطری که 40 میلیارد تومان قیمتش هست رو بخرم فقط بخاطر اینکه طلا و جواهرات باهاش تزئین شده. امیران دبی هم این عطر رو برای رو کم کنی عطر DKNY که 1 میلیون دلار قیمتش بود ساختن تا بگن چون پول داریم همه چیز میتونیم انجام بدیم. به هر حال سیاست متاسفانه تقریبا در همه چیز نفوذ کرده و حتی به دنیای بسیار لطیف عطرها هم رحم نکرده. با سپاس از همراهی تمامی عزیزان و آرزوی بهروزی......

[EDITED] 1401/07/19 19:33
19 مهر 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سالمی Mahdisss
درود بر شما

در صورت امکان ، بنده مشتاق هستم جنابعالی رو از نزدیک ملاقات کنم.

سپاس از وقتی که میگذارید.
20 مهر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سالمی آرمان
سلام و احترام
دوست ارجمند از اینکه حتی بصورت سایبورگی در این محفل دوستانی همچون شما را یافتم بسیار خوشحالم. من سالی 50 روز در این سرزمین برای دیدار خانواده مهمان هستم و انشالله فرصتی تداعی بشه تا بتوانیم ارتباط پویاتری با همدیگر داشته باشیم.
آرزوی توفیق و تندرستی برای شما و سایر عزیزان...
20 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سالمی آلالیتا
درود بر شما

بنده بصورت اتفاقی سوال های جنابعالی رو در قسمت پرسش ها دیدم و با توجه به جستجوی عطر ها در ایران ، گمان بردم که ایران تشریف دارید ، موفق باشید.
21 مهر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : آرمان 🄼🄾🄽🄰
با سلام، بنده حتما پیشنهاد میکنم اگر اشنایی در دبی دارید براتون تستر این عطر ویا دیگر مدل های the spirit of Dubai رو تهیه کنه، درضمن اسم اصلی ایم عطر بَحَر، به معنای دریا ست. عطری به شدت عجیب و غریب به نظر من که تا حالا هیچ عطر خنکی رو مثلش تجربه نکردید.
24 مهر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی Shaghayegh
درود بر شما

آقای دکتر اسعدی گرامی و عزیز

در مورد بحث ورود هوا به داخل باتل بدلیل وجود دریچه یکطرفه ، ورود هوا در هنگام اسپری ، که باید از طریق نازل وارد شود ، غیر ممکن میشود ، همچنین بعد از باز شدن پلمب نازل در اولین بار ، داخل نازل پر از مایع میشود و باز هم ورود هوا به هر نحوی از این طریق غیرممکن میشود.

اما با اسپری کردن و کم شدن مایع داخل باتل ، فضای خالی ایجاد میشود.
در واقع با کم شدن مایع داخل باتل ، فضای خالی جهت تبخیر عطر بیشتر میشود و با تبخیر شدن مواد تشکیل دهنده مایع عطر ، کیفیت رایحه تغییر میکند ، نور و گرما نیز باعث تسریع در عمل تبخیر میگردند.
با توجه به حجم ۳ لیتری شیشه این عطر ، آیا عمل تبخیر و تداوم آن برای مدت طولانی ، باعث نمی شود تغییر کیفیت قابل توجهی در رایحه رخ دهد؟

به نظر میرسد زمان انقضا عطرها و شرایط نگهداری ، بدلیل رخداد عمل تبخیر در مایع داخل باتل میباشد.

با احترام

[EDITED] 1401/08/05 23:04
05 آبان 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری Mehran
با احترام و عرض ادب
دوست بزرگوار و فرهیخته جناب آقای روحانی از لطف بیکران شما سپاسگزارم که این موهبت شما برایم قابل ستایش هست. بسیار علمی و دقیق موضوع اسپری ها و نازل‌های عطرها رو مطرح فرمودین و از اسلایدها و مطالب علمی آموزشی شما در قسمت عطرگرام بسیار سپاسگزارم که واقعا شماتیکهای علمی و مطالب ارزشمندی برای شناخت جزئیات عطرها و شیشه آنها می‌باشند.
با آرزوی بهروزی برای شما و تمامی عزیزان.....
05 آبان 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Mehran Dragon
دوست عزیزم
من عطر شوموخ رو درک نکردم اما با توجه به توصیفات خود استاد اصغر آدم علی، از عصاره های خالص این عطر رو تولید کرده و فکر میکنم زمان بیشتری برای تبخیر نیاز باشه برای این عطر، و یه نکته دیگه اینکه عطر شوموخ بصورت ریموت کنترل اسپری میشه یعنی افشانه دستی نداره که همین موضوع در عدم تبخیر یا تبخیر در مدت زمان خیلی طولانی، این عطر رو نشون میده. کاش حداقل این عطر رو بصورت ۳۰ میلی لیتر هم برای فروش عموم تولید میکرد تا بتونیم تجربه کنیم این شاهکار هنری در معماری عطاری رو. خیلی سپاس از همراهی شما....
05 آبان 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Mehran مریم نوری
درود بر شما

جناب دکتر اسعدی دوست داشتنی

به موضوع مهمی اشاره کردید : تبخیر در مدت زمان طولانی!
مطلبی در مورد ماده عنبر خواندم ، نمیدانم صحت دارد یا نه ، که این ماده باعث کند شدن سرعت تبخیر در عطر میشود.
اما آیا در عطر shumukh ( به معنی در اوج) این ماده استفاده شده؟
در سایت مربوطه یکی از نت های استفاده شده در هرم بویایی amber میباشد ، اما آیا این نت به رایحه کهربا اشاره دارد یا عنبر ( ambergris) ؟
از آنجا که رایحه کهربا در عطر بواسطه یک آکورد ایجاد میشود ، نت های مربوطه در هرم بویایی عطر shumukh وجود ندارند!
با فرض این که اگر نت amber در این عطر به عنبر طبیعی اشاره دارد ، بنابراین فرضیه : کند بودن عمل تبخیر در این عطر درست میباشد.

با احترام
06 آبان 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Mehran Dragon
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته جناب آقای روحانی از مطالب بسیار ارزشمند شما سپاسگزارم و واقعا با آشنایی شما عزیزان خوشحالم که سواد عطرشناسی و ترکیبات شیمیایی آنها را از شما عزیزان در این کلبه پر از دانش می آموزم. خیلی سپاس از زمانی که برای ارتقای سواد ما خرج میکنین.
با آروزی بهروزی برای شما و تمامی عزیزان محترم....
06 آبان 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Dragon کامبیز سخی
با تمام احترام، شموخ، به معنی غرور و عظمت یه شخصه
19 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Mehran رضا یگانه
سلام خدمت شما و دوستان عزیز

جناب چنانی به صفحه عطر shumukh در سایت www.thespiritofdubai.com برید و توضیحات مربوط به عطر رو بخونید.

به عبارت زیر توجه کنید :

SHUMUKH, which in Arabic translates to
deserving the highest
معنی عبارت deserving the highest میشه : سزاوار بالاترین یا مستحق بالاترین(در اوج)

در ادامه همون متن این عبارت رو میبینید :

Taking over three years and 494 perfume trials to formulate, SHUMUKH holds 3 liters of perfume and is comprised of the finest natural ingredients sourced from the furthest corners of the globe, culminating in a scent that is as unforgettable as it is mesmerising

ترجمه این عبارت میشه :

SHUMUKH که برای ساخت آن بیش از سه سال زمان صرف شده و 494 آزمایش عطر برای فرمولاسیون انجام شده ، 3 لیتر عطر را در خود جای داده و از بهترین مواد طبیعی که از دورترین نقاط جهان تهیه شده است، تشکیل شده است و رایحه ای را به اوج می رساند که به همان اندازه فراموش نشدنی و مسحورکننده است.

همانطور که میبینید در این قسمت :

culminating in a scent that is as unforgettable as it is mesmerising

به عطر و رایحه آن اشاره شده نه به شخص ، در واقع این عطر و رایحه هست که به اوج خودش رسیده و در بالاترین حد قرار دارد .


[EDITED] 1401/08/21 17:12
20 آبان 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : مسیح بسته شده رضا چنانی
اطلاعات مفیدی در کامنتهای ذیل این عطر وجود دارد و خواندن دقیق آن را به تمامی عطردوستان توصیه میکنم.
25 فروردین 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی IRRO
بله سپهر عزیز

اینجا صحبت از عطرهای عربی اصیل بود ، غافل از این که از جعبه این عطرهای اصیل ،عطرهای عربی غیراصیل بیرون اومد!!!
رفاقت ها را زیر سوال بردند و ما را به رقابت دعوت کرده اند !!!

26 فروردین 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : محمد☆mm 🄼🄾🄽🄰
بله جناب IRRO.
البته منظور من به نکات تستی بود!
26 فروردین 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : شهریار IRRO

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟