Floris - Chypress

فلوریس چایپرس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-55861
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چایپر گلی
عطار :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : فلوریس
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-55861
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 0
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Floris Chypress - فلوریس چایپرس

نخستین بار در سال 2017 روانه بازار شد به عنوان عطری مردانه - زنانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . و در دسته عطر های چایپر گلی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، پرتقال، لیمو ترش، بهار نارنج، رز ، یاس، گل یلانگ ، گل اوسمانتوس ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی اشاره کرد.

برند فلوریس
سال عرضه 2017
گروه بویایی چایپر گلی
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، پرتقال، لیمو ترش، بهار نارنج
اسانس میانی رز ، یاس، گل یلانگ ، گل اوسمانتوس
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی
نمره کاربران
Chypress-فلوریس چایپرس
رایحه
0
بدون رای
ماندگاری
0
بدون رای
پخش بو
0
بدون رای
طراحی شیشه
0
بدون رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان عطرافشانی و مدیریت محترم 🙏💐

« گروه بویایی شیپغ »
شیپغ ، چایپر یا همون مدیترانه ای ترکیبی ست از ترنج ، یاس ، رز ، خزه بلوط ، پچولی ، لابدانوم و بعضا رگه هایی مشکدار ، چرمی و انیمالیک در پس زمینه .
ساختار شیپغ در چنددهه قبل شیپغی کاملا کلاسیک و اتوکشیده بود که حول محور یک آکورد خزه ای چوبی طراحی میشد.
شیپغ کلاسیک معمولا با انفجاری از برگاموت آغاز و به قلبی گلدار از یاس و رز میرسید و با بیسی چوبی ، رزینی ،بخوری ، خزه ای، کمی خاکی و کمی سبز از ملغمه پچولی ، لابدانوم ، خزه بلوط و گالبانیوم تکمیل میشد .
بسیاری از عناصر کلیدی ذکر شده میتوانند اصلا در ترکیب وجود نداشته و یا متفاوت باشند ، ممکن است برخی نت ها به منظور ایجاد جنبه های متفاوت، دوزشان کم یا زیاد بشود ، بعنوان مثال با اضافه کردن دوزِ مرکبات میتوان شیپغی باطراوت به تصویر کشید و یا با اضافه کردن خلوص گالبانیوم یک شیپغ سبز بدست آورد .

پرفیومرها شیپغ را با دو گروه بویایی فلورال و فروتی همراه و با ادغام برخی نت های دیگه وجه های متفاوتی از شیپغ را به نمایش میزارن ، در واقع شیپغ میتونه در ترکیب با برخی نت های دیگه بخوبی مچ بشه ، همین میشه که ما وجه های متفاوتی از این گروه بویایی داریم که چند موردش را مثال میزنم :
میس دیور وجهه ای سبز از شیپغ را به نمایش میزاره .
گرلن میتسوکو وجهه ای فروتی از شیپغ .
کابوچارد گرس وجهه چرمی از شیپغ .
زرجف اکسنتو وجهه ای مشکدار .
و آروماتیک الکسیر با وجهه ای فلورال از شیپغ .

خزه بلوط اصلی ترین نت این گروه است که بدلیل آلرژی زایی شدید از طرف سازمان ایفرا ممنوع شده .
پس از این ممنوعیت خزه بلوط ، پرفیومرها معمولا پچولی را جایگزین این نت میکنند .
همچنین اغلب برندها برای جایگزین کردن خزه بلوط از ماده ای سنتزی به اسم اورنیل ( محصول جیودان سوییس ) استفاده میکنند که رایحه ای خزه مانند ، چوبی ، علفی و میوه ای دارد .
یک نوع ماده سنتزی دیگه نیز بجای خزه استفاده میشه به اسم وراموس ( محصول آی اف اف امریکا) که تمی خزه ای ، فنلی ، چوبی نرم و خاکی دارد .
البته شرکتهای معتبر دیگه مانند مان ، فیرمنیخ ، روبرته ، سی پی ال آروماس و سیمیرایز نیز هرکدام نمونه سنتزی خزه بلوط را با اسمهایی متفاوت تولید کرده اند اما محصول شرکت جیودان بدلیل کیفیت و شفافیت عالی رایحه ، بیشتر مورد استقبال پرفیومرهاست .

در دو دهه اخیر این خانواده به طرز چشمگیری تکامل یافته و از اون شیپغ تند ، نافذ ، عبوس و کلاسیک به شیپغی مدرن و شفاف تبدیل شده.
شیپغ یک بیس ثابت و مستقل ندارد و پرفیومرها با برخی نت ها ، تغییرات چشمگیری در ساختار آن بوجود میارن جوری که ممکن بعضا یک عطر شیپغ تهیه کنند و بعداز تست آن بگن این که شیپغ نیست ، دلیلش همون تکاملی است که عرض شد .
بعنوان مثال برخی پرفیومرها در تاپ نتِ آکورد ، ترنج یا لیمو را حذف و نت های اوزنی و اکواتیک را جایگزینش میکنند ، یا در قلب آکورد ممکنِ بجای نت هایی مانند یاس و رز ، از عناصری مثل اتیل مالتول یا عسل در کنار یلانگ یلانگ و گاردنیا استفاده کنند که حسی گورمند و نیمه گلی را تداعی میکند .
حتی ممکن است با استفاده از دوز بالای کهربا در بیس نت ، حسی گرم و شرقی به شیپغ بدهند .
تستی از اسکندل زنانه ژان پل گوتیر یا زرجف اکسنتو بگیرید متوجه منظورم خواهید شد .

با این پیش زمینه به عطر چایپرس از برند اصیل فلوریس میرسیم .
چایپرس فلوریس یک عطر شیپغ فلورال است با رایحه ای ملایم ، شیرین ، پودری ، کمی خاکی و نیمه صابونی .
آکورد ابتدایی اینکار سیتروسی و آرپژ آن بعنوان اولین نتی که باز میشه و نبض کارو بدست میگیرد رایحه ی ملایم نرولی میباشد .

شروع چایپرس فلوریس شروعی ست سیتروسی ، کمی سبز ، تاحدودی فرش و نیمه صابونی از ملغمه نرولی ، برگاموت و لیمو که با رایحه ی گلدار ، چرب ، لاکتونیک ، نیمه شیرین و نیمه پودری یاسمن ، یلانگ یلانگ و رزِ سنتیفولیا هم اغوش شده .
پرفیومر نت هایی که انتخاب کرده همگی به زیبایی هرچه تمام درخدمت گروه بویایی شیپغ فلورال هستند و سعی شده هویت آن حفظ شود اما در کنارش با بالابردن دوز مرکبات و تزریق حسِ فرش لیمو به تاپ نت عطر و همچنین ارائه وجهه ای مشکدار و تمیز از شیپغ با بکارگیری نرولی و مشک ، اون رو از فضای کاملا کلاسیک ، تند و نافذ این گروه بویایی تاحدودی خارج کرده و ظاهری مدرن و امروزی بهش داده .
ممکن بعضیا با اولین تست تصور کنند با یک عطر چوبی ، گلی و مشکدار طرف هستند که تا حدودی تداعی کننده نارسیسو فورهر با اون رایحه ی تمیز و مشکدار خاصش هست اما با کمی تمرکز روی تاپ نت و میدل نت کار به راحتی میتونن شیپغِ پولیش خوردهٔ عطرو از لابه لای حس فرش ، تمیز و صابونی بستر که از لیمو ، نرولی و مشک نشات گرفته تفکیک کنند .
در بطن کار جنبه های خامه ای و چوبی اوسمانتوس رو در کناره پچولی داریم که حسی شبه چوبی به عطر میدهند .
بعداز گذشت تقریبا 30 دقیقه احساس میکنم رایحه تمیز ، شفاف و نیمه صابونیِ تاپ نت رفته رفته دارد قدرت میگیرد و سبب میشه بستر فلورال عطر یه حالت تمیز و پولیش خورده پیدا کنه که بسیار شامه نواز است و بنظرم بهترین قسمت کار همینجاست و ایکاش وانیل در هرم بویایی نمیبود .
هرچه به انتها میریم اون حالت تازه لیمو کمرنگ و محو ، و حس نیمه شیرینِ عطر یه نمه بیشتر میشه . البته نه اینکه غلیظ و چسبنده باشد ، در حد یک شیرینی کمرنگِ ذوبِ در نت های گلدار ، سیتروسی و شبه چوبی .

پخش و ماندگاری متوسطی دارد .
بنظرم هم اقایون و هم بانوان میتونن استفاده کنند .
در کل عطر خوب و خوش ساختی است اما توصیه میکنم بدون تست قبلی خرید نکنید بخصوص اگه حسِ تمیز نت های مشکدار و نرولی را پسند نمیکنید.
08 فروردین 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 amir

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟