Dior - Diorissimo EDT

دیور دیوریسیمو ادو تویلت

زنانه
کد کالا : ATR-31745
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های گلی
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : دیور
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1956
کد کالا : ATR-31745
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 160
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
8,050,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    2
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 9
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

«دیوریسیمو ادو تویلت» عطری رمانتیک و متعلق به دهه 50 میلادی است. رایحه گل برف در نت‌های میانی این عطر نمایان می‌شود و همچون گل محبوب و خوش‌اقبال دیور شکوفا می‌گردد. «دیوریسیمو» عطری باطراوت و شفاف است که همچون صبحی بهاری و پُر از شبنم در میان جنگل نمایان می‌شود. نت‌های آغازین این عطر را گل برف و گل یلانگ می‌سازند، درحالی که نت‌های میانی از گل آماریلیس و گل بورونیا در کنار ردی از رایحه یاس سرشته شده‌اند. کریستین دیور به گل برف به‌عنوان نماد امید، خوش‌بختی و شادی باور داشت. فرانسوی‌ها گل برف را گلی افسانه‌ای تلقی می‌کنند. براساس یک افسانه کهن، جنگجویی شجاع و نترس به‌نام سن لئونارد می‌خواست که اوقاتش را در میان گل‌ها و درختان سپری کند و زندگی‌اش را وقف خدا سازد. بدین ترتیب اجازه خواست تا برای زندگی کردن به جنگل برود. اژدهایی به‌نام Temptetaion در آن جنگل زندگی می‌کرد. این دو با یکدیگر جنگیدند و خون ریختند و لئونارد آن‌چنان شجاعانه و بی‌هراس با اژدها جنگید تا بالاخره او را شکست داد. آنجا که خون اژدها ریخته بود، علف‌هایی هرز و سمی روییدند، اما هرجا که به خون سن لئونارد آغشته شده بود، جوانه‌های گل برف شروع به رویین کردند. فرانسویان باور دارند که گل برف از گل‌های مقدس است و کریستین دیور نیز که برای خلق عطر شگفت‌انگیز «دیوریسیمو» از آن الهام گرفته بود، به چنین چیزی باور داشت.

ادموند رودنیتسکا (عطرسازی اهل سرزمین گراس فرانسه) می‌خواست عطری با روحی انقلابی خلق کند که به سلطنت عطرهای شیرین در بازار عطرها پایان دهد. هدف اصلی او، این بود که فرمولاسیون عطر را ساده‌سازی کند و نهایتا عطری ساده اما درخشان بسازد. او رویای عطری را در سر داشت که به بوی گل‌های برف روییده در باغ خودش شباهت داشته باشد؛‌ گل‌هایی که همیشه بویشان هنگام استراحت مشام او را پُر می‌کرد. دیور و رودنیتسکا در 1955 با یکدیگر ملاقات کردند و در سال 1956 با خلق عطر «دیوریسیمو» به رویاهایشان تحقق بخشیدند. در آن دوران، رنه گویرو (تصویرساز مشهور ایتالیایی) کار طراحی این عطر خاص را بر عهده گرفته بود. به‌گفته کریستین دیور، «دیوریسیمو» عطری برگرفته از روح اوست یا «بیان‌کننده روح او در جهان عطرها».

برند دیور
عطار ادموند رودنایتسکا
طبع خنک
سال عرضه 1956
گروه بویایی رایحه های گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترنج ، ترکیبات سبز
اسانس میانی یاس، رزماری ، گل برف ، گل یلانگ ، گل سوسن، گل آماریلیس ، یاس بنفش، گل بورونیا
اسانس پایه چوب صندل سفید ، مشک زباد
نمره کاربران
Diorissimo EDT-دیور دیوریسیمو ادو تویلت
رایحه
10
2 رای
ماندگاری
9.5
2 رای
پخش بو
10
2 رای
طراحی شیشه
7.5
2 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دیور
اخبار برند دیور
عطرگرام
نظرات کاربران (15 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
سبز ، تیز ، فِرِش ، گلی ، آلدهیدی ، شفاف و روشن
پراکندگی و ماندگاری بالا ،رایحه باکیفیت ، سن عطر ۵۰ سال به بالا، بسیار کلاسیک و فضایی شبیه به عطر های اماکن مذهبی ، به نظرم در ایران جوابگو نیست و رایحه ش خیلی قدیمیه ! به هیچ عنوان بلایند بای نکنید
01 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : شکیبا

این عطر، عطر جوانی مادرم بوده. هنوز هم شیشه وینتیج آن را در خاطرات مبهم کودکی به یاد میآورم. متاسفانه بعدها نامش را فراموش کرده بود و فقط میدانست که از برند دیور بوده.
خلاصه همیشه دنبالش بودم و‌ بالاخره در آستانه کهنسالیش پیدایش کردم. الان فقط چند قطره ته شیشه باقی مانده که گاهی میبویم و در دل میگویم که چه شاهکاری بوده تولیدات اولیه اش.
12 دی 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : مهدی دهقان سعیده دهرویه

شیر بی‌دندان
دیوریسیمو زمانی عظمتی بوده، شیری غران که حالا بی‌دندانه و بی‌خطر اما هنوز هم شیره، برای همین بسیاری از کسانی که این عطر رو تست می‌کنن با خودشون خواهند گفت یعنی زمانی این رایحه یکی از شاهکارهای دیور بوده؟
دیوریسیمو بعد از بیش از نیم قرن کماکان داره تولید می‌شه، پس با اینکه بخش زیادی از عظمتش از دست رفته ولی هنوز هم کار قابل اعتناییه، این شاهکار رودنیتسکا رو فرانسوا دماشی بعدها به دلیل قوانین بهداشتی ایفرا ریفورموله کرده و عطری که در حال حاظر تولید می‌شه عطر دماشیه نه رودنیتسکای کبیر. اکر یکی از تولیدات ماقبل دهه نود این عطر رو پیدا کنید تازه متوجه می‌شید رودنیتسکا چه کرده.
موگه گل نمادین فرانسوی‌ها و گل مورد علاقه کریستین دیور در دهه پنجاه و حتا در آن دوران نماد دیور، گلیه که عصاره‌گیری ازش امکان‌پذیر نیست، چون عصاره این گل فاقد بوئه. دیوریسیمو تلاشی بزرگ برای بازسازی سینتتیک موگه توسط رودنیتسکا بوده و این تلاش چنان موفق بوده که نتیجه کار رودنیتسکا با رایحه واقعی موگه مو نمی‌زده. اما اهمیت دیوریسیمو به همین جا ختم نمی‌شه در آن سال‌های دهه پنجاه کل بازار رو عطرهای شیرین و گورمند فرا گرفته بود در حدی که رودنیتسکا گفته عطارها عطر و غذا رو با هم اشتباه گرفتن. دیوریسیمو ایستادن در مقابل جریان غالب و کلیشه‌ای عطرهای زنانه آن دوران بوده.
آن زمان دیوریسیمو رایحه غالبش موگه بوده اما امروز به دلیل حساسیت‌زا بودن از دوز کمتری استفاده می‌شه و در نسخه امروزی یاس حرف اول رو می‌زنه نه موگه، دیوریسیمو مجسمه‌ای پاکتراش بوده از موگه و یاس و یاس بنفش و سوسن، شروعی سبز و مرکباتی بر بستری فلورال و چوبی و نکته مهمش اینجاست که با لمس نتی انیمالیک این مجسمه جان می‌گرفته و فضایی زنده و جذاب ایجاد می‌کرده فضایی مانند باغ گلی زنده.
نسخه امروزی به نظر من هنوز هم ارزشمنده اما دیگه نه خبری از غلظت موگه هست و نه نت حیوانی، آن باغ گل زنده حالا دسته گل تر و تازه ایه که یاسش کاملا غالبه، دسته گلی که انگار همین لحظه از گل فروشی تحویل گرفتین و تداعی گر بهاره. یاس تا پایان قدرتمند خواهد ماند و همه چیز رو تحت شعاع قرار می‌ده، هنوز هم همان موضع رودنیتسکا در این عطر کار می‌کنه و در مقابل عطر‌های شیرین زنونه امروزی هم این عطر کار متفاوتی به نظر می‌رسه. اگر مشکلی با رایحه پر استفاده یاس نداشته باشین این عطر بعد از ۶۶ سال هنوز هم قابل پوشیدنه و اگر ازش خوشتون بیاد هنوز هم ارزش خرید داره. به نظر من به دلیل اینکه درصد زیادی از آقایون به خصوص تو جامعه خودمون از عطرای شیرین زنانه خوششون نمیاد این عطر می‌تونه بازخورد خوبی از طرف آقایان داشته باشه و در عین ساده بودن می‌تونه عطر یونیکی جلوه کنه.
06 بهمن 1400 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : Rezvani Mahyar
درود
چقدر جالب
توضیحات جالبی ارائه دادین،
یه کنجکاوی برام پیش اومد،
دهه پنجاه میلادی دارای عطرهای گورماند بوده؟
من فکر میکردم عطرهای گورماند با آنجل زنانه
رقم خورده
25 شهریور 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Perfumex امیر علوانی
موگله پرچمدار عطرهای گورمند مدرنه، اما عطرهای گورمند پیشینه‌شون برمی‌گرده به دهه بیست میلادی و عطر شالیمار گرلن، که وانیل رو در دوز بسیار قدرتمندی استفاده کرد، ولی از دهه ۹۰ و با پیش‌قراولی موگله و گسترش مواد سنتتیک امکان ساخت روایح گورمند متنوع‌تر و و عجیبتر به وجود اومد. عطرهای گورمند قبلی بیشتر با دوزهای شدید شیرین یادآور خوراکی‌ها بودند، اما در دوران مدرن گویی هیچ رایحه خوراکی‌ای نیست که نشود بازسازی کرد از انواع کیک و دسرها و شکلات‌ها گرفته تا غذاهای دریایی و ...
به هر حال وانیل، تونکا، عسل (البته عسل اکثر اوقات رایحه خوراکی نداره)، قهوه، فلفل صورتی و... موادی هستن که روایح خوراکی بهمون می‌دن و گاهی در عطرهای کلاسیک به وفور استفاده می‌شدن اینها، پس در واقع انجل اولین عطر گورمند نیست بلکه اولین گورمند مدرنه، بیشتر عطرهای قبل از انجل یادآور خوراکی‌ها بودند، اما بعد از این عطر روایح گورمند روایحی شیرین نبودند که تداعی‌گر خوراکی‌ها بودند بلکه خود مستقیم به بو درآوردن لذت انواع خوراکی‌ها و لذات شکمی بودند.
27 شهریور 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Rezvani nazanin

سلام خدمت مدیر محترم من رفتم چندتا ادکلن فروشی و ازشون خواستم یک ادکلن با بوی گل یاس اما مردونه بهم پیشنهاد بدن که فقط با این ادکلن که زنونه هم هست بهم معرفی کردن بیشتر خنک باشه بهتر
16 دی 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : mehrdad

سلام. میخواستم بدونم عطری که مشابه این کار باشه تا حدود 300 تومان چیزی هست؟؟
از برندهایی مثل فراگرنس ورد یا ریو هم باشه مشکلی نیست.
23 فروردین 1398 پاسخ تشکر

10
رایحه
9
ماندگاری
10
پخش بو
5
طراحی شیشه
من این عطر رو خیلی خیلی دوست دارم.دقیقا بوی گل یاس بنفش.پخش بوی بسیار عالی و موندگاری فوق العاده.من همیشه باید این رو داشته باشم.یک پاف کافیه تا خونه پر بشه از این عطر.من که عاشقشم
22 بهمن 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه

این عطر برای سن بالا ها خوبه یا فرقی نمیکنه؟
25 فروردین 1395 پاسخ تشکر

پاسخ به م.ش

در یک کلام عالی
انقدری که یک شب یک چهارم یکی از سالن های تئاترو پرکرده بود و همه از هم می پرسیدن این عطر کیه ؟!! (بر حسب تجربه ی شخصی میگم). ماندگاری بیشتر از 24 ساعت روی لباس و حدود 12 ساعت روی پوست.
13 اسفند 1393 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه Shaghayegh

سحر جان
ممنون بابت توضیحاتتون.
سی کی بیوتی از نظر پخش و موندگاری چطوره؟
12 اسفند 1393 پاسخ تشکر

پاسخ به م.ش

دوست عزیزم، م.ش جان تشابه قابل توجهی بین این کار و burberry London وجود نداره؛ جز اینکه هر دو کارهای گُلی یا به اصطلاح floral هستند. این عطر در دهه ی 1950 میلادی تولید شد و بنا به سلیقه و تمایلات اون دوره (یعنی حدوداً 60 سال پیش) میشه گفت که رایحه ی کلاسیک و قدیمی داره . ضمن اینکه بوی غالب این کار گل برف هست و بوی غالب لندن ♥یاس♥ ! :) پخش و ماندگاری لندن هم بسیار بیشتر از این کاره. راستی اگر دنبال کارهای یاسی هستید، CK Beauty رو به شدّت پیشنهاد میکنم.
28 بهمن 1393 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟