Etat Libre d'Orange - Experimentum Crucis

اتات لیبره د اورنج اکسپریمنتوم کروکیس

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-45137
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
طبع :
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2019
کد کالا : ATR-45137
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 5
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
260,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 6
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

ای نیوتون ما را ببخش! 
ما را ببخش که از «آزمایش حیاتی» تو الهام گرفتیم! نظریه تو آنچنان دیدگاه ما نسبت به جهان را تغییر داد که ما هم سعی کردیم عطری بسازیم تا جهان را تغییر دهد؛ با آزادسازی شاعرانگی رنگین‌کمان‌ها و گرانش زمین درون عطری طبیعی، و تلاش برای دستیابی به فهمی عمیق‌تر از رابطه میان چیزها.

برند اتات لیبره د اورنج
عطار کوئنتین بیش
سال عرضه 2019
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه سرخالو، سیب ، زیره سبز
اسانس میانی رز ، یاس، عسل
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی ، چوب آکیگالا
نمره کاربران
Experimentum Crucis-اتات لیبره د اورنج  اکسپریمنتوم کروکیس
رایحه
5.8
5 رای
ماندگاری
6.8
5 رای
پخش بو
7
5 رای
طراحی شیشه
9.6
5 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ایتالیبغ دُغاونژ اِکسپِریمِنتوم کوروچیس
طبق افسانه ها یک سیب برروی سر نیوتون سقوط کرد و بدین‌ترتیب تئوری گرانش جهان پدید آمد. حال بیایید از زاویه‌ای متفاوت این صحنه را تماشا کنیم!
نیوتون زیر یک بوته‌ی رز به خواب رفته وَ به جایِ سیب، گل برروی سرش سقوط می‌کند. یک رز عظیم؛ کاملا عطرآگین و فَربه! آیا او احساسَش می‌کند؟ آیا صورت خود را در حجم معطر آن گل فرو می‌برد؟ تئوری او چه چیزی خواهد بود؟

مسیری تازه و معطر ایجاد کنید؛ ماورای نور و گرانش!
نیوتون؛ ببخش مارا!

برای من این عطر با حجمی شیرین و نسبتا گرم میوه‌ای که خاطرات سبز'علفی و همزمان موم گونه در سر داشت آغاز شد و خیلی زود مویرگ‌های فلزی یخ‌زده به مشامم رسید! رز از اینجا به بعد کاملا در قلب اثر جا می‌گیره. [تپنده، جان دار. گاها رگه‌هایی بروز میده که امکان داره برخی رو یاد داماسک رز بندازه!] برای من شبیه به بوته‌ای بود که در یک مزرعه تولید عسل رها شده. در واقع رایحه و شیرینی عسل حس میشه اما رز رو آغشته نمی‌کنه. بعدتر جریان های فلورال پودری به صورت مستقل [وَ نه خلط شده با رز!‌ رز اینجا شبیه به خطی قرمز برروی یک بوم سفید است!] و جریان های اسپایسی با درونیاتِ گرم خاکی ایجاد میشه و به سمت آکورد چوبی و مُشک حرکت میکنه. هر چه زیرمجموعه کلیدواژه چوب قرار می‌گیره خشک، نرم و بلوندِ...

اصل لطافت تو این عطر با دقت رعایت شده
مرکز ثقل از نظر من رز بود و باقی نت و آکوردها مُدَور به دور هسته‌ی این نت
یاس فعالیت آنچنانی نداشت و صرفا اتمسفر عطر رو کمی به سمت پودری شدن می‌بُرد
امکان داره در ابتدا بوی لاستیک خشک و صنعتی حس بشه

طبع معتدل، شیرین، فلورال میوه ای، اسپایسی، چوبی خاکی، مشکی انیمالیک با گهگداری پودری

رایحه : شش
نشر، سیاژ : متوسط
خانم‌ها؛ پاییز، روزهای خنک بهار
ماندگاری : هشت ساعت حضور موثر و چندین روز بقای نسبی.
باتل: شیشه‌ای به رنگ آبی نفتی تیره که در عین حال محتویات داخلش دیده میشه وَ نماد کالرسیستم یا چرخه‌ی رنگِ نیوتون برروی یک تکه فلز [به رنگ طلایی اینکا یا بُرنزی] حک وَ برروی باتل نصب شده. کنتراستِ خوب وَ ارتباط مستقیم با فلسفه‌ی اثر :)


از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود...!
اصطلاحِ Experimentum Crucis برگردانِ لاتینِ Crucial Experiment (کِروشل اکسپریمنت) به معنی آزمایشِ تعیین‌کننده [قاطع] است (اصطلاح رایج درزبان فارسی: آزمایش حیاتی) وَ به آزمایشی گفته میشه که براساس علم و با قاطعیت ثابت کنه که یک فرضیه یا نظریه خاص [در ارتباط با یک پدیده یا رخداد] نسبت به باقی نظریه‌های رایجِ هم دوره‌ی خودش از ارجحیت، شایستگی و صلاحیت بیشتری برخوردار است! چنین آزمایشی باید توانایی رَد علمی باقی فرضیه‌ها رو داشته باشه :)

چرا نیوتون؟
یکی از معروف‌ترین آزمایش‌های این سیستم مربوط به جناب آیزِک نیوتون میشه که در راستایِ فسخِ 'نظریه گرداب' 'رنه دکارت' ثابت میکنه نور [اشعه مرئی] خورشید از پرتوهایی تشکیل شده که ضریب شکست متفاوتی دارن. در واقع به وضوح شکست، تعدد'تجزبه نور [از یک به هفت رنگ] و انحراف رو نشون میده! او کشف کرد که اگر نور سفید از یک منشور عبور کنه، به رنگ‌های قابل رؤیت مختلفی تجزیه میشه و هررنگ از طول موج منحصربه‌فرد و اختصاصی برخوردار است!
دوستانی که در دبیرستان یا دانشگاه فیزیک خوندن یا مثل بنده رشته‌هایی مثل مکانیک، هوافضا و... حتما تو بخش‌هایی که مربوط به نیوتون، نور، امواج و... به شبه اصطلاحِ 'ROYGBIV' برخورد کردن! :) مخففِ هفت رنگ جادویی است که نیوتون بزرگ در خروجی منشور خودش تماشا کرد! لحظه ای که فیزیک، نجوم، فلسفه، مفهوم نور و رنگ در یک اتاق کوچک برای همیشه تغییر کرد! قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی، بنفش
Red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet
در واقع roygbiv اقسامِ رنگین کمانِ باشکوه نیوتون هستن :)

نظریه گرداب؟
اوایل قرن هفده آقای دکارت یک روز که داشت از کلیسا میومد بیرون ناگهان بهش وحی شد و یک نظریه انتحاری ارائه داد :) در اون نظریه به این مهم اشاره میکنه که عالم نمی‌تونه دارای خلا باشه! در واقع چیزی به نام فضای خالی وجود نداره و فضا با ماده [matter] پُرشده. هیچ حرکت آزادانه ای درون این فضا نیست و محدودحرکت‌هایی هم که وجود داره در مسیرهای مستقیم و مشخص شکل می‌گیرن! در واقع او معتقد بود حرکتِ هرجسم [object] منوط به حرکتِ جسم دیگر است. یعنی هر جسم برای اینکه حرکت کنه باید وارد شکافی بشه که توسط حرکتِ جسم قبلی در فضا ایجاد شده وَ همه چیز در یک زنجیره‌ی دایره شکل قرار داره که در اون اجسام جایگزین یکدیگر میشن و 'حرکت' بر اساس این اصل [جایگزینی] امکان‌پذیر میشه!

بله. جناب نیوتون هم سی چهل سال بعد با آزمایش مذکور فرمودن : دکارت جان؟ سیلورسنت! خلا وجود داره که هیچ؛ شکست، انحراف و حرکت آزادانه هم وجود داره :)

اگر تمایل داشتید به صورت گذرا هم شده سری به دکارت بزنید. حتما خوشحال میشه :) فیلسوفی که ایده‌ و نظریه‌های بسیار داشت وَ یکشنبه ها به کلیسای کاتولیک می‌رفت!! احتمالا شما عزیزان قبل از این با جمله‌ی معروف دکارت روبه‌رو شدید: می‌اندیشم؛ پَس هستم! بزرگوار شخصیت شوخ و شَنگی داشتن کلا :)


Isaac Newton 1643-1727 / optical experiment
René Descartes 1596-1650 / vortex theory
Cogito, ergo sum / I think, therefore I am
18 دی 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Hani nazanin

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟