JACQUES BOGART - Bogart pen

جکس بوگارت پن

مردانه
کد کالا : ATR-44317
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر فوژه
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : جکس بوگارت
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1975
کد کالا : ATR-44317
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 50
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
2,460,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 4
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

JACQUES BOGART Bogart pen - جکس بوگارت پن

محصول سال 1975 میلادی بوده و توسط عطاری مستعد و مطرح به نام موریس مورین ساخته شده است . و در دسته عطر های معطر فوژه قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به نارنگی ماندارین، پرتقال، رزماری ، شکوفه لیمو ترش، اسطوخودوس ، سدر ، شمعدانی ، جوز ، ادویه گل میخک ، سرو کوهی ، خزه درخت بلوط ، چرم ، چوب درخت قان اشاره کرد.

نوع عطر ادو تویلت
برند جکس بوگارت
عطار موریس مورین
سال عرضه 1975
گروه بویایی معطر فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه نارنگی ماندارین، پرتقال، رزماری ، شکوفه لیمو ترش
اسانس میانی اسطوخودوس ، سدر ، شمعدانی ، جوز ، ادویه گل میخک ، سرو کوهی
اسانس پایه خزه درخت بلوط ، چرم ، چوب درخت قان
نمره کاربران
Bogart pen-جکس بوگارت پن
رایحه
8
2 رای
ماندگاری
7
2 رای
پخش بو
7
2 رای
طراحی شیشه
7
2 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند جکس بوگارت
نظرات کاربران (6 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
درودبرشما
اینجا بایه عطری روبروهستیدکه آشناست اما نمیتونیدمشابهشو اسم ببرید. بسیار ارزنده خوشبو و سنگین و باوقاره، تنده، تلخه و گیاهیه بوی اولش بوی برگ و سبزی و از این چیزهاست. عطرمن تولید2011 هست اما پخش و ماندگاریش درحدانتظار نیست. احتمالا مشکل پوست منه. یادم نره بگه تو جعبه یه اشانتیون افترشیو هم بود.
23 آذر 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : derrick nazanin

8
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
امضا همون امضاست.
حتی تولید ۲۰۲۳ این عطر شرف داره به خیلی از عطرهای جدید دیزاینر ها.واقعا در تعجبم بوگارت چجوری داره همچنان چنین شاهکارهایی میده تو بازار با این کیفیت و قیمت و ورنشکسته .
نیاز نیست نگران شیشه جدید و قدیم این شاهکار باشید
بوگارت ریفرمولهاش هم دلنشین و با هویتند.
موفق و پیروز باشید
04 مرداد 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : سعید سعید Perfumex

بنده این عطرو تولید سال 1980 داشتم و الان یه مدا 1985 هم دارم الان یه مقدار ضعیف شده ولی خیلیت تفاوت نداره اینم یه عطر خاص در زمان خاص خودش بوده در خارج از کشور تولیدات قدیمش خیلی زیاد پیدا میشه مخصوصا در کشورهای حاشیه جنوب اروپا خیلی گرونم نیست چون جوانان دهه 80 میلادیه بگردین تو ایرانم قدیمیش هست
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی

سلام به کاربران سایت عطر افشان امروز اتفاق عجیبی برام افتاد که البته دوست نداشتم تعریف کنم ولی چون برام جالب بود تعریف میکنم به قول آقای (آنتونی رابینز) هر پرسشی که از خودت بکنی مغز انسان انقدر قدرتش زیاد هستش که بین یک هفته تا یک ماه پاسخش رو به هر حالتی که شده دریافت میکنی حتی اگه پاسخی نباشه مغز از قوه تخیلش استفاده میکنه و پاسخ شما رو پیدا میکنه هفته پیش در رابطه با این عطر با یکی از کاربران سایت گفتگویی پیش آمد که گفتگو خاتمه یافت امروز من برای خرید چندتا لوازمی رفتم سمت خیابان جمهوری پل حافظ قسمت راسته لوازم موسیقی داخل فروشگاه شدم و خریدم رو انجام دادم و تا سر چهارراه سی تیر رفتم هنگام برگشتن چون ماشین رو تو پارگینگ مجتمع تجاری چارسو گذاشته بودم از چهارراه سی تیر رفتم اونور خیابان جمهوری که از پیاده روی اون سمت برگردم و چشمم خورد به یک فروشگاه عطر فروشی کوچک جالب بود که چندین ساله اینجا میام خرید میکنم ولی تا حالا این فروشگاه رو ندیده بودم ، بگذریم ، هنگامی که داشتم از پشت ویترین فروشگاه عطر هارو میدیدم چشمم خورد به سه تا عطر Azzaro Pour Homme از برند AZZARO در حجم های 30 ، 50 ، و 100 میل در جعبه تولید قدیم که نایاب هستند رفتم داخل فروشگاه فروشنده یک آقای حدوداً پنجاه ساله و خیلی خوش اخلاق بود پرسیدم این عطرو سه تاشو میخوام گفت عطر برای بالای بیست سال پیشه و عطرش خالیه گذاشتم فقط برای داخل ویترین گفتم عطر تولید قدیم چی داری گفت دوتا بیشتر ندارم که برای بالای سی سال پیشه اوناهاش پشت سرته توی ویترین داخل مغازه تا برگشتم خشکم زد و گفتم آررررررره ایییینه همون عطری که در موردش گفتگویی پیش آمده بود عطر Bogart از برند JACQUES BOGART همان نسخه اولیه عطر با شیشه بیرنگ شفاف با مایع عطر زرد رنگ نوشته ساده Bogart سفید رنگ روی برچسب مشکی 240 میل بود یک مقدار از عطر هم کم شده بود گفتم امکان تستش هست چون یک چیزی میخوام بهم ثابت بشه فروشنده گفت بله امکانش هست ، بر اساس تجربه من همیشه هر عطریو تست میکنم قبلش اول داخل در عطر رو بو میکنم به نظر من رایحه اصلی عطر قلب کار رایحه اصلی کار توی درش هستش به فروشنده گفتم فقط اسپری نکن فقط درشو بده بو کنم فروشنده گفت این عطر اصلا اسپری یا افشانه یا اتومایزر (atomizer) نداره و به صورت افتر شیوی استفاده میشه نمونه اولیه این عطر این مدلی هستش و درشو چند دور چرخاند باز کرد و با نوک انگشت یک مقدار زد به دست راستم بله راستگویی بهترین سیاسته و باور بفرمایید که این رایحه دقیقاً همان رایحه عطری بود که من ده سال پیش خریده بودم هیچ فرقی با هم نداشتن و واقعاً خوشحال شدم که حرفی که زدم درست هستش دوست داشتم از عطر عکس بگیرم و تو عطر گرام بزارم ولی چون عطر برای خودم نبود منصرف شدم و اون یکی عطری هم که فروشنده میگفت برای بالای سی سال پیشه عطر Pino Silvestre Original از برند PINO SILVESTRE بود و آن هم اسپری یا افشانه نداشت درشو چرخاند باز شد و با انگشت روی دست چپم زد البته کوشه در عطر شکسته بود ولی روی شیشه نوشته بود VIDAL نمیدونم به چه معنی هستش توی گوگل سرچ میکنم میاره واقعا نسخه قدیمی و نایابه در موردش توی قسمت خود عطرش مینویسم
16 شهریور 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه محمدحسن عدالت
سلام

از کدام سیاست راست گویی صحبت میکنید؟
اینطور که شما خوشحال شدید ، به نظر میرسد خودتان به گفته های خودتان شک داشتید!!!

این گفته شما در کامنت های قبلی شماست:

«مطمئن باشید عطری هم که در سال 1975 میلادی به شمسی میشه 1353 تولید شده با سال 1373 از نظر کیفیت و پخش بو و ماندگاری مقداری بهتر بوده»

حالا چطور شده عطر ۳۰ سال پیش با عطر ۱۰ سال پیش هیچ فرقی ندارند؟؟؟

البته شما چون کیفیت رو همون پخش و ماندگاری بیشتر میدونید باید هم بگید که عطر ۳۰ سال پیش دقیقا همون عطر ۱۰ سال پیش بود.

در مورد عکس های عطرگرام من ، به کنایه و بدگویی متوسل شدید و حالا صداقت خودتان را به رخ میکشید؟ این که شخصی صداقت خودش رو با زبان خودش فریاد بزنه اصلا پسندیده نیست.
شما عکس بگیر با توضیح داخل عطرگرام بگذارید.

در مورد عکس های عطرگرام بنده گفتید که عکس ها از اینترنت دانلود شده اند ، شرمنده که این همه تلاش کردید ، بنده در یکی از آن صفحات برای جناب عطردوست در مورد آنها توضیح داده بودم.
اصلا در تیتر عکس ها گفته ام که این عطرها دیگر نیستند!!!

شما نام عطرهایی که بنده در عطرگرام گذاشته ام در گوگل سرچ کردید و مدعی شدید که عکس های زیادی از آنها را دیده اید ، یعنی انتظاری غیر از این هم داشتید؟ اسم عطر ها را از کجا آوردید؟
معما چو حل گشت آسان شود ، واقعا زحمت کشیدید!!!

به شما که زیاد سرچ میکنید :

VIDAL را در صفحه PINO SILVESTRE مطالعه کنید
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : حبیب جوانشیر آرمان
سلام من واقعاً دوست نداشتم گفتگویی که تمام شده رو ادامه بدم ولی زندگی اتفاقاتی رو برای آدم به وجود میاره که باعث میشه یکسری از موضوعات برای انسان حل بشه و چون اتفاق جالبی بود اینجا در موردش گفتم ، باید عرض کنم که من از گفته هام مطمئن هستم و از این خوشحال شدم که نظری که دادم درست بود و نظر شما اشتباه بود چون من عطری که در موردش صحبت کردین رو پیدا کردم و تست کردم و از نزدیک عطرو دیدم لمسش کردم نسخه اولیه عطر رو که از نسخه ای که شما داشتین هم قدیمیتر بود ، و منظورم از اینکه هیچ فرقی باهم نداشتن منظورم (جنس) رایحه بود چون شما فرمودین که نسخه قدیمی کاملا مردانه هستش ولی اینطور نبود هر دو نسخه عطر جنس رایحه یکی بود ، و در مورد کیفیت عطر صحبت کردم ، و در موردش چیزی نمیگم چون واقعاً این موضوع دیگه گفتن نداره ، و اینکه من واقعاً سعی میکنم تا اونجایی که امکان داره راست بکم و راستگو باشم ولی ممکنه تو زندگی مسائل خیلی مهمی برام پیش بیاد که بخوام دروغ بگم ولی هیچ موقع خالی نمیبندم یعنی شاید دروغ بگم ولی خالیبند نیستم این دوتا خیلی باهم فرق دارند البته منظورم به شما نیستش فقط دارم در مورد اخلاق و رفتارم توضیح میدم و در مورد عکسهای عطرگرام یکی از کاربران سایت پرسیدن که (آقا هر چی کلاسیک بازار هست یک تنه جمع کردی. لذت بردم از این عطرها و امیدوارم به خیر و خوشی استفاده کنی و حالشو ببری. فقط اینارو تازه خریدی یا از قدیم کم کم جمع کردی؟) و شما فرمودین (یه زمانی همه رو داشتم ، همه رو با هم داشتم و خیلی هم لذت بردم الان دیگه اینا نیست و دیگه تولید هم نمیشند گفتم با عکساشون تجدید خاطره ای کنیم واقعا عطرهای نابی بودند) خب پس اگه ایجوریه یکی هم بیاد یک عالمه عکس از سایت های مختلف کپی کنه بذاره تو عطرگرام بگه یک زمانی همه اینهارو داشتم ولی الان ندارم خب نمیشه که ، اینکه عکس گذاشتین تا برای کاربران تجدید خاطره بشه اگه عکس های عطر های خودتون باشه خوبه و جالبه ولی اینکه عکس عطر رو کپی کنین خیلی جالب نیست و خیلی باور پذیر نیستش و اینکه از عطر فروشنده توی فروشگاه عکس بگیرم بزارم تو عطرگرام این کار جالبی نیست و اینکه VIDAL رو در صفحه PINO SILVESTRE مطالعه کنم منظورتون دقیقاً کجاست البته کامل سرچ نکردم ولی توی سایت های معتبر اسم VIDAL در موردش چیزی گفته نشده ولی شاید توی یوتوب در موردش چیزی گفته باشن البته تو گوگل که سرچ کردم چندتا عکس ازش آورد که فکر کنم نسخه خیلی قدیمی این عطر باشه
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
رضای عزیز سلام
باور کنید این بحث شما با دوست عزیز دیگمون چیز واقعا جدی و لاینحلی نیست و نیازی نیست خیلی ادامه دار بشه به اعتقاد شما تغییر رایحه نداشتیم و دوست عزیزمون میگه داشتیم همین موضوع برای خیلی از عطر ها پیش آمده مثلا خیلی ها میگنن رایحه اونتوس سال ۲۰۱۲ بوده در رایحه اونتوس ۲۰۲۱ نخواهی یافت و بعضی از عزیزانی که دستی بر آتش دارن حتی نت شماری هم میکنن که چی کم شده و چی زیاد شده جالب اینکه خود نمایندگی اونتوس زیر بار نرفته گفته رایحه تغییری نکرده فقط چون ما با میوه های طبیعی سرو کار داریم یکمقدار اختلاف رایحه پیش امده😂😂. بلاخره سودش رو یکی دیگه میخوره دعواشون تو عطر افشان... ولش کنید یکی همین رایحه تغییر کرده (اونتوس رو دوست داره البته به گفته کارشناسان والا من سعادت بو کردن بچ کد قبل رو نداشتم ببینم میزان تغییر رو ) و دیگری همون بچ کد قدیم رو بلاخره الان همین که هست .هر کسی هرچی به نظرش خوشایند باشه میخره .مثلا من خودم بالانس بهتری پیدا کردم در گرلن بچ کد ۲۰۱۶ که خریدم با یکی دوستان صحبت شد گفت خیر تغییری نداشتن .من با خودم گفتم من خریدم دارم استفاده میکنم و و برای من بالانس بهتری داره دیگه بقیشو چیکار دارم اصلا ثابت کنم کی قراره مدال دست به دست کنه بده به من انشالله به فصلش ازش لذت میبرم حداقلش این هست که از نسخه فعلی بدتر نیست تغییری نداشته!
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه محسن
دقیقا مگه قرار به ما مدال بدن یا اینکه سهام کمپانی نه ....
پس این بحث ها چیزی جز سر درد و جو بی خود هیچی نخواهد داشت
خواهشا از این مباحثی که فقط کل کل و جدل الکی پیش میاره دوری کنیم
با احترام به عطر دوستان گرامی
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه ژیوان
بنده هم اون عطر بوگارتو دیدم چون دیگه الکل نداره خیلی به کار نمیاد و زود بوش محو میشه من وتیور بوگارتو دارم که خیلی قدیمیه و از ترکیه آوردن برام اون خیلی عال هستش
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ژیوان فاطمه فیضی

عطر Bogart از برند JACQUES BOGART عطریست کلاسیک ، سبز ، گیاهی کم ، مرکباتی کم ، گلی کم ، چرمی ، چوبی کم ، تلخی کم ، تند و تیز گیاهی ، ادویه ای کم ، نت های رزماری و شکوفه لیمو ترش و ادویه گل میخک رایحه عطر رو خراب کردن رایحه عطر قدیمی از نوع ارزون ، آشنا ، به طوری که بعد از یک مدت خسته ات میکنه و دوست نداری ازش استفاده بکنی خیلی کلاس پایین هستش در ضمن رایحه عطر یک مقدار زنانه هستش پخش بو و ماندگاری خوب میباشد و اینکه این اولین عطر برند JACQUES BOGART میباشد اسم عطر Bogart میباشد نه Bogart pen ممکن هستش ملقب به این اسم باشه یا به این اسم میشناسنش ولی اسم عطر Bogart هستش روی شیشه عطر به رنگ سفید به صورت پیوسته نویسی نوشته شده و یک خط هم زیرش کشیده شده مثل امضا و روی جعبه عطر به رنگ مشکی نوشته شده
05 شهریور 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی علی رشوند
سلام
ادوکلن جکس بوگارت ( ژاک بوگارت) بیشتر با نام بوگارت سیگنچر ( BOGART SIGNATURE ) شناخته میشه
عطری اسپایسی اروماتیک فوژه ، کاملا مردانه و کلاسیک
طبعی گرم با روایح گیاهی تند و تیز ( اروماتیک ) ، ادویه ای و گرم و شیرین ( فوژه) بر بستری تلخ و دودی
با پخش و ماندگاری خوب
فضایی تا حدود مشابه پاکو رابان پور هوم و کوروم آنتونیو پوییگ
اگر این ادوکلن با کیفیت دهه هفتاد تولید میشد قطعا الان طرفداران بیشماری داشت.
به خاطر علاقه ژاک کانکیه (موسس برند)به هامفری بوگارت هنرپیشه آمریکایی نام بوگارت رو برای این ادوکلن انتخاب کرد.
05 شهریور 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : حبیب جوانشیر 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
سلام برند JACQUES BOGART توسط Jacques Konckier در سال 1975 در فرانسه تاسیس شد و Jacques Konckier در همان سال خط تولید عطر را با مشارکت همسرش راه اندازی کرد مثل اینکه دلیل انتخاب اسم عطر به خاطر علاقه Jacques Konckier به آقای Humphrey DeForest Bogart با نام مستعار Bogey یا Bogie هنرپیشه و تهیه کننده نامدار آمریکایی بوده البته از این موضوع مطمئن نیستم چون وقتی اسم برند JACQUES BOGART رو در ویکی پدیا در گوگل سرچ میکنم آقای Humphrey DeForest Bogart رو میاره عجیب هستش و اگه درست باشه کلا اسم برند JACQUES BOGART هستش نه فقط اسم این عطر یعنی مخلوطی از دو اسم و فامیلی و در مورد اسم عطر بله وقتی BOGART SIGNATURE سرچ کردم متوجه شدم در سایت های خارجی به این اسم معروف هستش و لقب دادن اما اشخاص این کار رو کردن نه خود برند من هم به این موضوع اشاره کردم ولی من منظورم اسم رسمی خود عطر هستش که Bogart هستش و در مورد رایحه عطر معتدل و تا حدودی نیمه گرم میباشد و رایحه اصلا آروماتیک فوژه آنهم از نوع کاملا مردانه نمیباشد مقداری زنانه هستش تا حدودی شبیه عطر های تند و تیز کلاسیک زنانه میباشد من ده سال پیش این عطر رو از وزرا خریدم و اورجینال و اصل میباشد این که شما میفرمایید اگر این ادوکلن با کیفیت دهه هفتاد تولید میشد قطعا الان طرفداران بیشماری داشت منظورتون هفتاد میلادی بود یا شمسی یعنی شما عطر سی ساله یا پنجاه ساله رو تست کردین که اینطور میفرمایید خب قطعاً عطر های تولید قدیم کیفیت بهتری نسبت به تولیدات جدید داره در مورد بیشتر عطرها که اینگونه است در ضمن این عطر شباهتی به عطر Paco Rabanne Pour Homme از برند paco rabanne و عطر Quorum از برند ANTONIO PUIG ندارد و اینکه اگر دقت کرده باشین من فقط برای عطرهای مردانه ریویو نوشتم و نظر دادم من فقط عطرهای مردانه را تست میکنم و میخرم و کاملا تمرکزم روی عطرهای مردانه هستش عطرهای مشترک یا یونیسکس را تست نمیکنم متونید ریویوهام رو ببینید تا مطمئن بشید درسته عطرهایی هستند که برچسب مردانه دارند ولی رایحه عطر مقداری زنانه هستش مثل عطر Le Male از برند Jean Paul GAULTIER و همینطور برعکس عطرهایی هستند که برچسب زنانه دارند ولی رایحه عطر مقداری مردانه هستش مثل عطر Aromatics Elixir EDP از برند CLINIQUE ولی من اول به برچسب مردانه بودن نگاه میکنم و بعد تست رایحه و فقط عطرهای کاملا مردانه مورد توجهم است
06 شهریور 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Maary
سلام
منظورم دهه هفتاد خودمون بود ، سال ۷۳ یا ۷۴ این ادوکلن رو داشتم ، مطمئن باشید بوگارت ۱۰ سال پیش هم کیفیت دهه هفتاد رو نداره .
در مورد جنسیت رایحه و تشابه هم به نظرم نمیشه سخت گیری کرد چون همون بحث همیشگی تفاوت سلایق مطرح هست.
06 شهریور 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 آرمان
سلام در مورد کیفیت بله کاملا درست میفرمایید قطعاً عطری که در سال 1373 بوده با عطری که در سال 1390 بوده از نظر کیفیت و پخش بو و ماندگاری مقداری بهتر بوده و مطمئن باشید عطری هم که در سال 1975 میلادی به شمسی میشه 1353 تولید شده با سال 1373 از نظر کیفیت و پخش بو و ماندگاری مقداری بهتر بوده ولی من منظورم این نیست منظورم جنس رایحه است به هیچ عنوان امکان نداره عطری که به گفته خودتون کاملا مردانه باشه بعد از چندین سال تولید رایحه عطر مقداری به زنانه بودن تغییر کنه من مطمئن هستم این رایحه همان رایحه چندین سال قبل هستش فقط با کیفیت کمتر مثل این میباشد که عطر Yatagan از برند CARON که چندین سال هستش که تولید میشه بیاد رایحه عطر رو که کاملا مردانه هستش مقداری زنانه کنه ممکنه کیفیت پایین بیا ولی جنس رایحه نمیتونه انقدر تغییر کنه که مقداری رایحه زنانه بشه واقعاً محال هستش و در مورد تست عطر منظورم این بود که تمرکزم کاملا روی عطرهای مردانه هستش و خیلی روی این موضوع دقت میکنم و به نظر من رایحه این عطر مقداری زنانه هستش و اینکه شما که از دهه 70 یا قبل از دهه 70 تا به الان به عطر علاقه دارین یا عطر باز هستین یا هر چیز دیگر چرا تازه عضو سایت عطر افشان شدین یعنی یازده ماه هستش که عضو شدین چون سایت عطر افشان 15 ساله که فعال هستش یعنی چه الان چه بالای 10 سال قبل اگه توی گوگل در مورد عطر سرچ میکردین سایت عطر افشان جزو چندتا سایت برتر گوگل میاورد و میتونستین عضو بشین شما که خیلی در زمینه عطر فعال هستین
06 شهریور 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : مهدی سلطان عطربازهای ایران و توران
سلام

از دیدگاه شما کیفیت در دنیای روایح چه تعریفی داره؟
اگر یک رایحه آروماتیک کیفیت قبل رو نداشته باشه چه اتفاقی رخ میده؟ شما معتقد هستید همون رایحه تلخ و گیاهی داره ولی کیفیت نداره؟ خب کیفیت اینجا یعنی چی؟
اجازه بدید ساده تر بگم ، یک طعم تلخ یا شیرین اگر کیفیت نداشته باشه باز هم تلخ یا شیرین هست؟ به نظر شما کیفیتی که شما ازش میگید روی چه ویژگی از رایحه تاثیر گذار هست؟
کیفیت در دنیای روایح دقیقا از مطابقت صحبت میکنه ، وقتی برای تهیه یک نت از مواد بی کیفیت استفاده بشه ، رایحه اون نت با نت اولیه تطابق نداره بنابراین هم نت تغییر میکنه هم آکورد هم فضای کلی عطر.
حالا جنس رایحه چه تعریفی داره ؟
هر چه که هست ارتباط مستقیم با نت ها و آکوردها داره ، یعنی وقتی نت ها و آکوردها از لحاظ کیفیت تغییر کنند ، قطعا بر روی جنس رایحه هم تاثیرگذار هست.
سوال شما در مورد تاریخ عضویت بنده در این سایت رو مودبانه نمیبینم و اون رو پاسخ نمیدم.
06 شهریور 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 آرمان
رضای عزیز سلام
تشکر میکنم از اطلاعات خوبتان که با ما دوستانتان به اشتراک گذاشته اید تا کنون .
پاسخ پرسش انتهای نظرتان را با کسب اجازه از جناب ایرج عزیزمان ، بنده ی حقیر عرض میکنم .
عضویت در عطرافشان و یا هر سایت اجتماعی ی دیگری کوچکترین ارتباطی به سابقه ی عطربازی ی اشخاص ندارد .
من از سال ۶۸ علاقمند و مشغول تحقیق و مطالعه در عطور یا بقول دوستان عطربازی هستم
قبل از آن نیز خانواده ام متوجه علاقه ی شدید من به روایح بودند از طریق کنجکاوی با عطرهای کلکسیون پدر ، مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ام .
یا دقت به روایحی که در فضا میپیچید !
عطرهایی دارم که میتوانم عکس شان را در عطرگرام به اشتراک بگذارم از عطرهای خریداری شده و استفاده شده ی خودم که انشاله عمری باشد خواهم گذاشت هرچند تعداد کمی را تقدیم کرده ام .
لیک شخصا کوچکترین علاقه ای به فضای مجازی نداشتم . هیچ کجا عضو نبودم !
اینستا را آنقدر دوستان و بستگان اصرار کردند تا فکر کنم پارسال انجام دادم ، آنهم چون بلد نبودم برادرم ثبت نام کرد :)
ایضا عطرافشان و دیگر سایت های همسایه را پیگیر بودم لیک عضو نمیشدم .
حتی ژورنال ها را که از زمان پدرم که عاشق این کار بود و دوستان اش به تعداد زیاد از خارج میفرستادند و ایشان کلاسه و صحافی میکرد را پیگیر بودم .
اساتید و دوستانی دارم که درین هنر و علم سرآمد ایران اند لیک کوچکترین اثر یا نامی از ایشان در هیچ سایتی نیست زیرا اهل اش نیستند !
حضور ام در عطرافشان مطلقا ارتباطی با عطر ندارد که فضای دوستانه ی اینجا را زیبا و معطر یافتم و عاشق اعضایش شدم که همکیشان و همسلیقه گان من اند و خود ِ عطرها در این فضا کوچکترین اهمیتی برای من ندارند !
اینها را عرض کردم که بگویم من نمونه ای هستم از بسیااار ! همچون من در این خانه از زن و مرد بسیارند که مشترک اند در سابقه ی عطربازی و خصوص مشترک اند در دلیل حضور !
یکی از ایشان خود شمایید که سوابق درخشان و ممتد دارید درین هنر که حضور شما باعث افتخار است بر این خانه .
و چه بسیار دیگر که هنوز عضو نشده اند .
تنها چیزی که این خانه را زیباترین کرده حضور اینهمه ساکنین معطر است زیر یک سقف ، گرنه بزرگتر از عطرافشان هم داریم اما زیباتر و پرتاثیرتر ، خیر !
کسی که این سایت را با این تفکر ، سیاست و منش تاسیس کرد علاوه بر اینکه هوشیارترین ، دلسوزترین و خردمندترین شخص کمک کننده به این هنر در ایران بوده ، سهم بزرگی نیز در اعتلا و شکوفایی ی هنر عطاری و سطح سواد آن برای ما تا این درجه ی بالا داشته و بر گردن این هنر در ایران حقی بزرگ و انکارناپذیر دارد .
هر کس که هست عطر ایران به او مدیون است .
همه ی ما به رفاقت و کمک و صدور تجربیات خود اینجائیم ، هیچ کس ما را نمیشناسد لیک دلهای ما به هم متصل است و شبکه ی پیچیده ای را به وسعت کشور گسترانیده ایم !
با خبر ام که بسیااااری افراد خارج از عطرافشان زندگی شان به حضور ما وابسته است !
یک بار به شخص دانشمندی که متوجه قدرت عطرافشانی ها نبود گفتم :
ساکنین این خانه امروزه چنان قدرتمند اند که میتوانند سیاستی را پایه گذاری یا جهت دهی کنند !
کمی فکر کرد و سپس با تعجب گفت :
راست میگویی ها :) گفتم بله !
امید که این خانواده ی معطر روزبروز پرتعدادتر ، پردانش تر ، قدرتمند تر و تاثیرگذارتر شوند در این هنر :)
و این میسر نمیشود مگر به زنجیره ی اتصال قلبهای ما ، گرنه این جمع ، حسود ، بخیل و بدخواه کم ندارد که روزانه با ذره بین به دنبال روزنه ی ورود ، قطع زنجیره مهر و مفری خاموش میگردند !
درود بر قلبهای پاک و معطر به مهر ساکنین این بزرگ خانه :)
07 شهریور 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : عباس بهرامی فرهاد امجد
سلام من انسان با ادبی هستم و پرسش من بی ادبانه نبود شما از عدد و تاریخ صحبت کردین و من هم از عدد و تاریخ پرسش کردم حالا شما اگه می خواهید پرسش من رو پاسخ ندین مشکلی نیست هر طور که راحتین و اینکه من هم پاسخ ندادن به پرسشم رو مودبانه نمیبینم در یک جا فرمودین اجازه بدید ساده تر بگم ، نه شما پیچیده و سخت بگو من مشکلی ندارم کیفیت در عطر یعنی شکل های مختلف رایحه به حالت قوی تر و ماندگار تر و شفاف تر ، عطر ممکنه غلظتش کم بشه همینطور کیفیت اسانس های به کار رفته مقداری پایین تر بیاد ولی هر عطری رایحه مشخصی داره ممکنه یک عطر دارای صدها ترکیب در یک فرمول واحد باشه هر عطری دارای فورمول مخصوص خودش هست مثل DNA خود عطر یا اثر انگشت خود عطر که اصلا نمیتونه تغییر کنه چون در غیر این صورت اصلا خود برند اجازه تولید نمیده و برند زیر سوال میره چرا من عطر Yatagan از برند CARON رو مثال زدم خب همه میدونن که این عطر طرفدارهای خودشو داره و چند دهه است که داره تولید میشه و خیلی از اشخاص هستن که عطر امضاشون است و همشون هم با علم بر اینکه میدونن این عطر از نظر کیفیت و پخش بو و ماندگاری مثل قدیم نیست ولی باز میخرن و استفاده میکنن و رایحه کاملا مردانه داره حالا شما فکر کن که برند CARON بیاد و رایحه عطر Yatagan رو مقداری زنانه کنه این کار یعنی خودکشی یعنی فاجعه که اصلا امکان نداره یک برند بخواد این کار رو بکنه و باور بفرمایید که رایحه عطر Bogart از برند JACQUES BOGART مقداری زنانه هستش و این رایحه همان رایحه قدیم است ولی ضعیف تر
07 شهریور 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 فاطمه فیضی
سلام

سوال شما دور از ادب بود و قصد شما از این سوال تخریب سوابق و تجربیات بنده در این حوضه بود ، به یاد ندارم در صفحه ای از این سایت ادعایی مبنی بر عطرباز بودن داشته باشم ولی در جریان باشید خیلی از عطرهایی که بنده در دهه هفتاد استفاده کردم دیگه تولید نمیشوند و با احترام به سایت عطرافشان ، این عطرها در دیتا بیس این سایت موجود نمیباشد و اصلا دیده نخواهند شد ، تعدادی از آنها را در صفحه عطرگرام برای یادآوری گذاشتم.
شما با ذکر تاریخ عضویت بنده ، سال عضویت خودتون رو در این سایت به رخ کشیدید ، باشه مشکلی نیست ، اعداد و ارقام دیگری هم در صفحه کاربری موجود هست لطفا آنها را هم مقایسه کنید.
شما که ۱۰ سال پیش این ادوکلن رو خریدید چرا عضو نشدید و نظر ندادید؟
خواهش میکنم در محاسبات و مقایسه ها دقت کنید! سال ۱۹۷۵ میلادی میشه سال ۱۳۵۴ شمسی ، سال تولد بنده هست ، سن و سال بنده انقدری هست که نشون بده فرصت تجربه از عطرهای زیادی رو داشته ام.
تعریف شما از کیفیت در حوضه روایح کاملا اشتباه هست !
با این تعریف ، پس اسانس های مترویی به خاطر پخش و ماندگاری بالا ، بسیار با کیفیت هستند‌...

[EDITED] 1401/06/07 23:30
07 شهریور 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : آرمان میریان
سلام پرسش من دور از ادب نبود برای من عجیب بود که شخصی که ادعا میکنه که از عطر های دهه 70 رو داشته و کلی در سایت فعال هستش چرا انقدر دیر با سایت عطر افشان آشنا شده و اینکه پاسخ ندادن شما خیلی عجیب و دور از ادب بود و اینکه در پاسخ به ریویوی بنده نظری کاملا متفاوت دادین و در مورد عطر و چند شخصیت که بی پایه و اساسه و نامعتبر بود شما با این کارتان قصد تخریب من رو داشتین در ضمن منظورتون از سوابق و تجربیات دقیقاً چی هستش انسان باید با مدرک صحبت کنه انسان باید با داشته هاش صحبت کنه نه با نداشته هاش به گفتن نیست به قول یک بزرگی که میگه تعریف که کنی زود مزه اش میره باید تجربه اش کنی و اینکه من با قاطعیت نگفتم که شما عطر باز هستین کفتم به عطر علاقه دارین یا عطر باز هستین یا هر چیز دیگر از حرف ربط (یا) استفاده کردم یعنی هر جوری که دوست دارید باشید ، و اینکه شما چرا با عطر باز بودن از طرفی خودتون رو فروتن نشون میدین از طرفی ادعا میکنین که سوابق و تجربیات در این حوضه دارین ، عجیبه ، و اینکه سنتان چون از من بیشتر هستش به گفته خودتان تونستین عطرهای دهه 70 که دیگه تولید نمی شوند را استفاده کنین خب سن شما بیشتره دیگه اینکه چیز عجیبی نیستش قسمت بوده تو اون دوره جوان بودین و از عطرهای اون دوره استفاده کردین و در مورد عطرگرام چندتا عکس گذاشتین که برای خودتون نیست و از سایت های دیگه برداشتین عطر Francesco Smalto pour Homme از برند Francesco Smalto از سایت آمازون عکسشو کپی کردین و عطر El Charro for men از سایت etsy و عطر farina 1709 eau de cologne از سایت لی...یوم داخلی با سرچ اسم عطر گوگل همشو میاره این فقط چندتا نمونه بود چون خیلی بیشتر از اینا هستش که هیچ کدام برای خودتون نیستش دلیل این کار شما خیلی عجیبه بزرگ نمایی تا چه حد ، و در مورد اعداد و ارقام من تو این چند سال که عضو هستم تا حالا نشده بیخود و بی جهت وارد بحث و کفتگوی کاربری بشم یا پرسشی که از من نشده رو پاسخ بدم کلاً از سال 94 تا حالا فکر کنم 4 یا 5 تا کامنت به کاربران بوده که اون هم از من تشکر کردن و پرسش کردن که پاسخ دادم که به خاطر اخلاقم هستش وگرنه اگه میخواستم الان خیلی بیشتر از اینا بود و به عطر گرام علاقه ای ندارم و اینکه من از بچگی عاشق عطرم ( حس خوب ، انتقال حس خوب و جذابیت ) و اینکه اون زمانی که من این عطرو خریدم از رایحه اش خوشم نیومد و دادم به پدرم و سال 94 که با سایت عطر افشان آشنا شدم و همان موقع عضو شدم شما پرسش بنده رو پاسخ ندادین ولی من پرسش شمارو پاسخ دادم و در مورد محاسبه تاریخ میلادی به شمسی تو سایت تقویمی به اسم (باحساب) قسمت تقویم بزنید تا متوجه بشین که درست زدم و در مورد تعریف بنده از کیفیت در حوضه روایح باید عرض کنم که هر انسانی نظر خودشو داره اینم نظر بنده هستش و اینکه تعریف شما از کیفیت در حوضه روایح کاملاً اشتباه هست و هستند عطر های اور جینالی که خیلی از نظر پخش بو و ماندگاری از عطرهای مترویی یا گرمی بالاتر هستند عطر های مترویی یا گرمی اصلا برای استفاده مناسب نیستن و اینها بیشتر برای کارخانه جات شویندگی و بهداشتی و امثال اینها استفاده میشن من در مورد محصول عطر اورجینال صحبت کردم که رایحه مخصوص به خودشو داره و کامل توضیح دادم جنس رایحه عطر اورجینال که اثر انگشت اون عطر هستش هیچ موقع تغییر نمیکنه عطر کاملا مردانه همیشه کاملا مردانه هستش هیچ موقع رایحه عطر مقداری زنانه نمی شود
08 شهریور 1401 پاسخ تشکر
شما اکثر نظراتت در مورد عطرا کپی پیست با یه سری تغییر جزیی از سایت پر... شا.... ینگه ! بعد میای وارد بخث با یه کاربر با سابقه و مطلع میشی کاربری که هر کدوم از کامنتاش یه نکته آموزشی داشته واسه بقیه. امثال کسانی مثل شما هستند که باعث دلخوری این افراد و‌ فراری دادن اونها از این سایت میشن در این بحثی که با آقای ایرج را انداختی داری به موضوعی چنگ میزنی که نتیجه ای واسه شما نداره.
17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : IRRO فاطمه فیضی
وقت بخیر irro عزیز خدمت مبارک شما عرض کنم بوگارت پن و انتونیو پویگ کروم شاید جنس رایحه شون تقریبا یکی باشه ولی بوگارت اون زمختی پویگ رو نداره بسیار دلپذیر تره و به قول خودت اگه الان تولید میشد شاید جزءعطرای نیش به حساب میومد
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : TIMELESS مریم نوری
سلام جناب جوانشیر وقت شما هم بخیر

جنس رایحه این دو ادوکلن اتفاقا تفاوت زیادی داره ، به همین خاطر بود بنده عرض کردم تا حدودی شباهت دارند ، فضای اصلی بوگارت فوژه هست ، گرم و شیرین ، ولی با روایح آروماتیک مقداری تند وتیز هم شده ، کروم هم در کنار فضای چوبی خودش با روایح آروماتیک ، تند و تیز شده ، شباهت این دو ادوکلن در قسمت آروماتیک شون هست.

[EDITED] 1401/08/11 10:43
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : آرمان مسیح بسته شده
Irro عزیز ارادتمندم ...من دارم درس پس میدم
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : TIMELESS IRRO
خواهش میکنم جناب جوانشیر
بنده در کنار شما و دیگر دوستان ، از این فضای پربار ، زیبا و معطر کسب دانش میکنم و به بحث و تبادل نظر در فضایی دوستانه معتقدم.
با احترام

[EDITED] 1401/08/11 10:43
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : آرمان مریم نوری

از این بوگارت چی بگم باوقار و پرقدرت به شدت مردانه وسرکش
05 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : علی رشوند

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟