TOM FORD - Tuscan Leather

تام فورد توسکان لدر

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-31372
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2007
کد کالا : ATR-31372
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 415
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
20,700,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    149
  • نمی پسندم
    39
  • - 25 سال
    10
  • + 25 سال
    87
  • + 45 سال
    15
  • روزانه
    8
  • رسمی
    101
تعداد رای های ثبت شده : 548
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

" این محصول رمزآلود ترین و اختصاصیترین و کاملترین عطر من است و باید بطوری آنرا عرضه کنم تا احساسی رویایی و کاملا منحصر به فرد را در وجود همگان برانگیزم"

این جمله از تام فورد است که صاحب استثنائیترین و خاصترین برند عطرسازی جهان است، این عطر را به جرأت میتوان بهترین عطر جهان نامید چرا که در اولین سال تولیدش یعنی 2007 به مدت 3 سال مبلغی به میزان بودجه چند کارخانه بزرگ عطرسازی جهان فروخت.

 

این عطر استثنائی و بسیار منحصر به فرد دارای عطری فوق العاده خاص، شیک با پخش بوی بسیار عالی و ماندگاری بسیار طولانی که این خاصیت آن به ترکیب بسیار اختصاصی این عطر متشکل از چرم و زعفران و کندر و بخور است که رایحه ای استثنائی خود را به جهانیان معرفی کرده است.
در مدح این عطر بسیار عالی همین بس که یک پک 12 عددی از ترکیبات مختلف این عطر برای معرفی به عنوان هدیه به پادشاه نروژ اهدا گشت و با استقبال بی نظیر تمامی مارکت های جهان بخصوص اروپا قرار گرفت.
پخش و ماندگاری این کالا در تولیدات جدید کاهش پیدا کرده است و بهتر است قبل از خرید نسخه جدید تست شود .

این محصول در سال 2007 وارد بازار شد و عطرافشان به علاقه‌مندان رایحه خاص چرم توصیه می‌کند از این کار بهره‌مند گردند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
طبع گرم
سال عرضه 2007
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه آویشن ، تمشک ، زعفران
اسانس میانی یاس، صمغ کندر
اسانس پایه کهربا، چرم ، روایح چوبی، جیر
نمره کاربران
Tuscan Leather-تام فورد توسکان لدر
رایحه
8.5
166 رای
ماندگاری
8.8
198 رای
پخش بو
8.6
198 رای
طراحی شیشه
8.3
166 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
عطرگرام
نظرات کاربران (258 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
تام فورد - تاسکن لِدِر
« Businessman »

با عرض سلام و خسته نباشید؛ قبل از ریویو یه تشکر کنم از همه اشخاصی که در مدتی من نبودم به یادم بودن حالا چه به صورت پیام خصوصی و یا چه در سایت، کامبیز خان، مهدی ارجمندی و جناب پارسی و سایر دوستان که لطف و محبتشون رو نشون دادن؛ از همگی تشکر میکنم

خب بریم سراغ ریویو؛ همیشه عطرهایی هستن که به نوعی مرجع میشن و اسمشون سر زبونا میچرخه و هم موفقیت زیادی واسه شرکت سازنده به ارمغان میارن و هم به بازار خط و جهت میدن و روی دنیای روایح و عطر های بعد از خودشون تاثیر به سزایی دارن؛ اینگونه عطرها فارغ از کپی هایی که ازشون میشه و فارغ از اینکه ما بپسندیمشون یا نه عطرهای قابل احترامی هستن؛ تاسکن لدر یکی ازین عطرهاست!

فضای کلی این عطر بنظرم از ۳ بخش اصلی تشکیل شده که با هم در تعامل قرار دارن :

۱- بخش چرمی که رایحه چرم تر و تمیز و با کلاس ولی کاملا مردونه، مرتب و محکم داره و در اصطلاح عامیانه میشه بهش لقب لاکچری رو هم داد!
۲- بخشی دودی و اسموکی که بویی Ashy مانند مشابه بویِ خاکستر سیگار برگ یا فضای اتاق های سیگار داره، البته این بو مث بوی سیگار زننده نیست و این حالتِ اسموکی، فضایی مردونه، جدی و کلاسیک رو تداعی میکنه!
۳- بخشی که وظیفه متعادل کردن عطر و کم کردن از تند بودنش رو داره و بنظرم رایحه ای یکم میوه ای و اندکی شیرین و یکم ملس داره که ناشی از ترکیب زعفرون و تمشک هست که بویی مشابه توت فرنگی ایجاد میکنه!

مجموع این ها بویی چرمی اسموکی غالب تشکیل میده که اون فضای میوه ای اندکی نرم تر و دوس داشتنی ترش میکنه و ترکیب نهایی، مردونه، باکلاس، مرتب و با تمی کلاسیک هست؛ برای درک بهتر فضای تاسکن لدر چند سناریو مثال میزنم :

۱- فرض کنید برگشتید به دهه ۶۰-۷۰ میلادی و در یک لینکلن مشکی رنگ با تو دوزی چرم نشستید و کت مشکی رنگی به تن دارید در حال کشیدن سیگار هستین!
۲- در فضای Cigar lounge های کلاسیک با مبل های چرمی و بوی ملایم دود و خاکستر سیگار هستید!
۳- نویسنده ای که پالتو و کفش چرمی مشکی رنگ پوشیده که مرتب و منظم هست و کفش هاش رو تازه واکس زده و بویِ سیگاری که کشیده روی لباسش مونده و کنار ماشن تحریرش ظرفی از میوه های قرمز رنگ مثل توت فرنگی و تمشک و ... وجود داره!

همه عطرها واسه بهتر نشون دادن خودشون نیازمندِ استفاده صحیح در موقعیت و با پوشش مناسب هستن اما این موضوع واسه بعضی عطرها مثل تاسکن لدر بیشتر اهمیت داره و ممکنه در سایر موقعیت ها، بد و نابجا به نظر برسن؛ تاسکن حس و حالِ شیک و مرتب بودن، جدی بودن و فضایی رسمی داره که در اون فضای رسمی شخصیتی کم اهمیت نیست و باید نقش مهمی داشته باشه بنظرم و به همین دلیل موقعیت استفادش واسه قرار های کاریِ مهم؛ مهمانی های رسمی و هر موقعیتی که نیازه وجهی شیک، متین و رسمی از خودتون نشون بدید؛ و ترکیب مناسبی با لباس های رنگ تیره، لباس های چرمی و کت و شلوار و پالتو و هر لباسی که فضایی رسمی و شیک و اندکی غیر روزمره داره تشکیل میده!

فضاهایی که ترکیب نامناسبی با تاسکن لدر تشکیل میدن شامل هر فضا و موقعیتی هست که نیاز به دعوت کنندگی، گرم بودن و تعامل دوستانه هست مثل قرارهای عاشقانه یا دوستانه، مهمانی های خونوادگی و دوستانه و استفاده عادی روزمره و ... که این موضوع میتونه با استفاده از لباس های کژوال و یا اسپورت بدتر هم بشه!

تاسکن لدر ماندگاری خیلی خوب و پخش کنترل شده ولی کافی به نسبت رایحه داره؛ ولی خریدش با توجه به قیمت بالا منوط به وضع مالی و مقایسه با رقباش هست که حس و حال مشابهی میتونن ایجاد کنن؛ به هر حال قبل از پرداخت چنین مبلغی واسه یه عطر نیاز به بررسی و تفکر زیاد هست!

——————————
پی نوشت : یکی از دلایل محبوبیت عطرافشان بررسی تخصصی عطرها بوده و کمک به درک بهتر این هنر که در هر بازه قیمتی بتونیم عطر رو به عنوان یه هنر و کالایی اورجینال در تعامل با موقعیت و شخصیت و سایر موارد بررسی کنیم که خب متاسفانه دیدم درین مدت به دلیل بعضی نظرات، یکم ازین روند خارج شده سایت و بررسی و معرفی عطرهای کپی و اماراتی که هم ربطی به هنر عطرسازی ندارن و هم واسه سلامتی میتونن مضر باشن و هم اینکه بخشی از برنامه فروش عطرافشان نیستن؛ شدت گرفته ....
به هر حال هر شخصی ممکنه واسه منافع از فضایی که بقیه به اوج رسوندنش و از مخاطب عطرافشان استفاده کنه و تبلیغ عطرهایی رو کنه که صحبت راجع بهشون اهمیت خاصی نداره و جزیی از عطرافشان هم نیستن؛ به امید بازگشت بخش نظرات به روزهای اوج!

ایام به کام
23 تیر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : nazanin TIMELESS
توی پرانتز بگم که اسمش همون توسکان‌لدره، اشاره به منطقهٔ توسکانی ایتالیا
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : صادق اف
در اینترنت سرچ کنید Tuscan pronunciation ؛ میبینید تلفظ صحیح همونی هست که نوشتم ...
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سپهر امیری
آقای علی ( این د دارک ) از نزدیکترین دوست ها در عطرافشان به من است . از کجا فهمیدم ؟
سلائق اش نزدیکترین به من است . معنی اش این است که در نزدیکترین حالت به من سلائق اش رشد کرده است .
خیلی دوست دارم که راجع به پی نوشت بگویم بله
اما تجربه ی هرچند کم ام این اجازه را نمیدهد !
شما تجربه ندارید در عطرافشان ؟ البته که دارید .
کافی است نظرات را از روز اول عطرافشان مطالعه کنید .
مخالفت ام برای چیست و تجربه چه میگوید ؟
طلایی ترین دوران ، دوران ایکاروس بود . با بیش از بیست نفر از بزرگترین ِ اساتید . چه شد ؟
همگی غایب شدند ! و غیبتشان اجتناب ناپذیر بود !
چرا ؟ چون راه را درست نرفتند ! از یک سو به این دنیا نگاه کردند . پس از پائین ، پشت و دیگر سو مورد حجمه و غیب شدند یا دانسته خود را غایب کردند !
وگرنه دنیای عطر منتها پذیر نیست .
شرایط و سلائق به سمت خرید عطرهای ارزانتر اما با کیفیت مطلوب تغییر کرد و برخی نتوانستند نظرات قبلی ی خود را پس گرفته یا متعادل کنند .
عطر افشان یعنی چه ؟
آنچه که از خود بوی خوب می افشاند . همین !
کدام خوب است و کدام بد ؟
کدام ارزنده و کدام بی ارزش ؟
و کدام ها با قیمتی کمتر میتوانند خواسته ی ما را تامین کنند ؟
و کدام ها مضر اند ؟ راجع بهشان گفتگو خواهیم کرد .
اگر فقط خوب ها را ببینی بدها تو را غیب خواهند کرد !
باید همه را ببینی . همه را .
آنچه که نام عطر روی اش است . و بحث کنیم که کدام خوب تر است و کدام بدتر است و چرا ؟
همه ی گران ها خوبند و همه ی ارزانها بد ؟
همه ی برندهای مطرح بی عیب اند و همه ی برندهای جدید و کپی کار مضر و پر عیب اند و متقلب ؟
این نظری ضعیف و فنا پذیر است .اساتید را غیب میکند!
و این فقط بدلیل شرایط است وگرنه با بهبود شرایط حتی متوسط ها از لیست توجه و خرید حذف میشوند .
قسمت عمده و بزرگ عطرافشان مراجعینی هستند که نه نظر میدهند و نه حتی عضو شده اند . فقط میخوانند و میخرند .
و ضمنا قسمت فروش عطرافشان را کاملا جدا از قسمت نظرات عطرافشان بدانید . ربطی بهم ندارند .عطرافشان مجله ی تخصصی ی عطر است و بعد واحد فروشی بجهت کمک به خریداران احداث شد و همانطور که میبینیم حضور عطرها یا عدم اش ارتباط با کیفیت و یا نظرات اعضا ندارد و با تقاضا مرتبط است. و همه جور از اماراتی و ایرانی نیز موجودند . حتی برندهایی که از سوی اساتید تقبیح ، مطرود و منفور شده اند .
در کل به نظر من باید راجع به همه ی عطرها نوشت وگرنه احتمال قضاوت اشتباه از سوی خواننده مبتنی بر اعمال سلیقه ی شخصی در ریویو اجتناب ناپذیر خواهد بود .
ممکن است خیلی از دوستان با این نظر من مخالف باشند اما لازم دیدم تجربه ی خودم را هرچند کوچک به عزیزان و دوستداران عطر عرض کنم شاید برای برخی مفید باشد از جهت نگاه به دنیای عطرها و نیز دیدن و مطالعه ی آنها از همه ی ابعاد و سوی ها .
در انتها از حضور مجدد اساتید بزرگ ریویو آقایان آرشیتکت و علی ( این د دارک ) خوشحالم .
انشاله همگی معطر به عطرهای ارزشمند باشیم .
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : nazanin عباس بهرامی
جناب سخی ، خیلی ممنون از این متن خوبتون. واقعا نیاز به انتقال همچین پیامی در سایت حس میشد… احترام به اختلاف نظرات و مهم تر ازون “توقعات” کاربران عام و خارج از دنیای عطر و حتی علاقه مندان غیر حرفه ای، باعث میشه کدورت های گذشته بازافرینی نشه…
اینجا حرفه ای ها گوهر هستند، همه ما بالاتفاق موافقیم و شخصا ارزش بالایی برای تک تکشون قائلم؛ اما بیس های تعامل و انتقاد پذیری نباید ندید گرفته بشه و عملا زیر بعضی پست های گذشته شخصا خوندم که عزیزی پیامی با این مضمون گذاشتند:[ با این انتقادات باعث ازردگی و دوری از شخص حرفه ای چون ایشان میشید! ] جای بازبینی داره این رویکرد…
اینجا افراد گزینش میکنند که مخاطب چه نقد هایی باشند، و مراتب تشکر خودشون رو هم میتونن با فشار یک انگشت ابراز کنند. شاید کسی که تا الان، بدنبال یه عطر کپی اماراتی بوده، با خواندن نظرات و نقد های عالی و حرفه ای دوستانی که همه میشناسیم بر روی عطر های فاخر و هنرمندانه، سلایق و خواسته هاشون عوض شه، اما برعکسش واقعا به دور از انتظاره. با نظر منفی غیر حرفه ای مثل :”بوی حشره کش یا الکل صنعتی میده” هم کمپانی عطر رو رفرموله نمیکنه…
با احترام و تشکر برای همه ی دوستانی که تجربه و دانش شون رو با من و بقیه اینجا اشتراک میگذارند:)
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : محمود روحانی Dapper
سرکار خانم fatimah
عرض ارادت و درود
کوتاه و مختصر : توجه ، دریافت و صدور چنین نظر درستی از حضرتعالی و دیگر از دوستان شریک دور از انتظار نیست .
و درود بر هوشتون
و نیز :
این تشویق هست که تحقیق رو بدنبال داره و نه تقبیح .
بدون شک کسی که شامه ای حرفه ای کرده با عطرهای نام برده راضی نمیشود اما برخی دوستان خواسته یا ناخواسته مسیر تحقیق و تجربه اندوزی ی هنرجویان را مسدود میکنند ! نمیشود هنرجو یک باره به پله ی آخر پرتاب شود که اگر هم شود بدلیل نبود تجربه یکباره سقوط میکند ! و سقوط را درین سایت بیش از صعود دیده ایم . سلامت مسیر سلامت حضور در هدف می آورد
باید مسیر را از پائین به بالا ( در مسیر خوبها ) برای ایشان هموار و هدایت کرد .
این را چه کسی میفهمد ؟
کسی که مسیر را طی کرده . مثل جنابعالی و دیگر اساتید قدیمی ی حاضر
و در انتها اساتید پربار سر به زیر و انتقاد پذیر اند .
توی خدمت میدیدم که گروهبانها داد و بیداد و معترض و تیمسارها محترم خندان انتقاد پذیر و متشکر بودند !
در کتب اساتید بسیار خوانده ایم :
استادتر عاقل تر است و عاقلتر انتقاد پذیر تر که شنیدن عیوب خود کامل کننده است .
معطر و موفق انشاله
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Titi
درود مجدد به شما و تشکر فراوان بابت لطف و بزرگواریتون نسبت به من… استاد یا حرفه ای برای من خیلی صفت زیاد و بزرگیه جناب سخی مهربان… عاشق دنیای عطر هستم و هرماه هزینه ای رو برای علاقه ام اختصاص میدم، نظراتم هم صرفا اشتراک حس و تجربه ی شخصی با زبان و روحیات خودم هست … ولی ابدا خودم رو حرفه ای یا حتی عطرباز به اون لفظی که رایج هست، نمیبینم(و نیستم) و راهی طولانی پیش رومه… صدالبته که در تلاشم دانش ام رو قوی تر کنم با کمک دوستان حرفه ای ، و مثل هر جوانِ دیگه ای سعی میکنم در مسیر علایقم، حرکت کنم :)
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Kambiz neda
درود کامبیز جان؛ حقیقتش من با سیستم ارباب رعیتی مخالفم؛ با نگاه از بالا نیز مخالفم و بنظرم همه ما کنار هم هستیم و نه بالا تر و یا پایین تر و هرکس به نوبه خودش و بر اساس سلیقه خودش میتونه کمک کننده باشه

منتها موضوعی که مطرح هست و منو به واکنش وادار کرد اینه که وقتی ببینم نظری اشتباه هست ازینکه بگم اون نظر درست نیست ابایی ندارم؛ بقیه هم بنظرم باید همینطور باشند؛ فرض کنید یه بنای مکعبی شکل رو من به عده ای نشون بدم خب؟ یه نفر میگه مکعبه، یکی میگه سادست، یکی میگه مینیماله، یکی میگه آرامش بخشه و همش قابل احترامه؛ حالا اگه یکی بیاد بگه شبیه دوچرخه هست چی؟ خب این دیگه سلیقه نیس و صرفا نظر اشتباهه همینطور که شباهت وانیل و حشره کش سلیقه نیس و نظری اشتباه هست!

چگونه هست که احترام به سلایق فقط تا وقتی وجود داره که بگیم همه چی خوبه؟ اگه گفتیم این عطر ها بد هستن و تبلیغشون اشتباه هست اونموقع این موضوع در حیطه نظرات و سلایق مختلف قرار نمیگیره؟ و باید ربطش بدیم به یه سری مسائل در گذشته عطرافشان و یا ربطشون بدیم به نگاه جزئی و یا بگیم منظور شخص قیمت یا برند خاصیه؟!
بنظر میاد در کشور ما این رویه جریان داره :
نظر طرف رو بخونیم اگه تایید کرد و گفت همه چی خوبه پس میگیم اره چقدر خوبه که سلایق مختلف رو درک میکنی ولی اگه نظر طرف با چیزی مخالف بود و مغایرت داشت به جای پیدا کردن دلیل اون حرف، باید مسائل فرعی x, y, z , ... رو ربط بدیم بهش تا بگیم این نظر درست نیست!

بحثِ برند خاص و قیمت خاص مطرح نیست اصلا! موضوع اصلی اینه که اگه به عطر به عنوان هنر نگاه میشه پس باید موضوع خالق اثر و موضوعات جانبی مثل کاراکتر و موقعیت و همه مد نظر قرار بگیره؛ بنظرم در دنیای عطر به تعداد سلایق مخالف و در بازه های مختلف عطرهای خوب وجود داره و مهم ترین نکته توجه به وجود داشتن هویت مجزا واسه هر عطر هست، حالا یه شخص شیوه بیانش و تحلیلش از روی نوت هاست یکی نه مثلا میگه فلان عطر بوی مامانا رو میده و خب جفت این نظرات قابل احترام هست و کمک میکنه به مخاطب ...
کوچکترین تغییر در رایحه یه عطر میتونه باعث تغییر در موقعیت، پوشش، پخش و ماندگاری، کاراکتر و حس و حال عطر شه لذا از نظر من نظری که میگه اگه ازین عطر خوشتون میاد پس عطرهای a, b, c, d, e, f , ... عینا مشابهش هستن بنظرم صحیح نیست!

اگه هدف ما کمک به مخاطب و گفتن نظراتمون هست پس نظرات مخالف هم بخشی ازین موضوع رو تشکیل میده؛ و حالا اینکه از نظرات مخالف مفاهیمِ منفی برداشت میکنن بعضی ها خب دیگه این برداشت هر شخصه که ما روش تاثیری نداریم!
شما که اهل سینما هستید احتمالا میدونید در دوره موج نوی فرانسه بحث های دو کارگردانِ حرفه ای و پرچم دار یعنی تروفو و گودار معروف بود دیگه و بدترین نقد ها رو به همدیگه وارد میکردن اما بعد اتمام بحث، دوستانه دست میدادن و محترمانه با همدیگه برخورد میکردن؛ منتها بنظر میاد در کشور ما این فرهنگ جا نیوفتاده و بنظر هم نمیاد جا بیوفته ...
انگار تفکر غالب اینه تا وقتی از همه چی خوب گفتیم اوکی هست همه چی! ولی بحث به نقد میرسه باید یه چی بچسبونیم به طرف!
منتها من جورِ دیگه ای فکر میکنم بنظرم همه باید نظراتشون رو بگن چه موافق و چه مخالف! و فکر نمیکنم که اگه شخصی نظر منفی داد به معنی نگاه از بالا یا کوبیدن برند خاص یا بالا بردن برند خاصی باشه ...

اگرم موضوع رفتنِ یه سری از دوستان صاحب نقد بوده بنظرم ربطی به نگاه جزئی نگری از طرف خودشون نداشته بلکه دلیل اصلیش برنتابیدن نقد و نظرات مخالفشون توسط مخاطب ها و سایر کاربرا بوده؛ من احترام ویژه و خاصی واسه هر شخصی که صادقانه نظرش رو گفته و با شیادی مقابله کرده و در راستای روشن گری قدم برداشته دارم، دوستانی مث جناب ایکاروس، امیرمحمد و ... که درسته خودشون دیگه در جمع ما نیستن اما تاثیرشون همیشه خواهد بود

امیدوارم روز همگی بخیر، دلتون شاد؛ و نظراتتون واقع گرایانه و از اعماق دل باشه
24 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : شاهین رستمی حکایت دوست
دوران طلایی عطرافشان زمانی بود که دکترمدارا، سام، جتاب خسروی و... ریویوهای تخصصی یعنی نه از روی هرم بویایی که بیان به ترتیب از تاپ نت شروع کنن به بررسی تا برسن به بیس نت بلکه از روی نت هایی هایی که از ابتدا حس میشن رایحه را بررسی میکردن.
مورده دیگه متاسفانه مشکلی که نه تنها در عطرافشان و جمع عطربازا بلکه در ادارات و... هست بعضا تصور میکنن چون از قبل تر حضور داشتن وقدیمی هستن پس بقیه خیلی خق نظر ندارند و زیر دستن، شخصا سالهاست عطرافشان را مرور میکنم بخصوص بازه ۹۵تا۹۷ که اوج بود ولی فقط نظرات را مرور میکردم و فعالیتی نذاشتم و چندماهه ثبت نام کردم، بنظرم کاربری که قدیمی با کاربری که همین امروز ثبت نام کرده هیچ تفاوتی نداره و معیار احترامی که به دیگران میزاره و در مرحله بعد دانشش هست.
عزیزان جوری نظر ندین که کاربران تازه وارد تمایلی به نوشتن نذاشته باشن، متاسفانه بخاطره همین نوع نگاه بارها دیده شده کاربری تازه واردخواسته نظر مختصری درج کنه قبلش دوخط فقط نوشته با کسب اجازه از اساتید و بزرگان وقدیمی های عطرافشان.......
25 تیر 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : *-* الناز
با نظر و دیدگاه شما کاملا موافق و هم رای هستم.....
05 بهمن 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : mehrdad امیر
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمندمان جناب (در تاریکی) قبلاً در تیر ماه ۱۴۰۰ نظرشون در رابطه با تام فورد توسکان لدر به دودی بودن سیگار برگ مانند در ماشین چرم دوز اشاره فرمودند و من هم نظر ایشان را بطور کامل برای همین عطر تایید می‌کنم و برای عطر تام فورد آمبر لدر که بسیار با عطر توسکان لدر قرابت داره، همین تجربه دودی سیگاری مانند روی بستر چرم رو حس میکنم. و روایح چرم برای حافظه بویایی من ممو پاریس افریکن لدر تعریف شده و چرمی بودن رو بر مبنای همون ممو پاریس افریکن لدر درک میکنم.
به هر حال نظرات همه عزیزان محترم و ارزشمند هست و درک مفهوم بویایی در روایح برپایه حافظه ژنتیکی انسانهاست. سپاس از همراهی عزیزان....
11 آذر 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : حسن کبیری Dragon

درود بر دوستان عزیز.به نظرتون در روایح چرمی بین این عطر و ممو ایریش لدر کدوم سر تره و ارزش خرید بیشتزی داره؟
11 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف Ss.ss
با سلام.
هر کدام زیبایی خاص خودشون رو دارن واین وسط سلیقه ها متفاوت و نمیشه باقاطعیت گفت کدام بهتره.
اگه از این دو عطر، رایحه غالب چرم میخوای بنظرم توسکان لدر تم چرمی پررنگتری داره، ایریش لدر رایحه آروماتیکش با تم چرمی هم وزنِ و رایحه چرمی پررنگی نداره ،ایریش لدر یه بوی سبز خاص وآشنایی داره ، بخوام توصیفش کنم اگه شاخه تر درخت چنار را شکسته باشی وپوسته روی شاخه را با چاقو تراشیده باشی یه بوی خاصی ازش بلند میشه که این رایحه پوسته تراشیده چنار فضایی نزدیک به رایحه سبز و آروماتیکِ ایریش لدر داره.
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : صادق اف الناز
سلام اقای رحمانی عزیز . واقعا سوال سختیه دوکار کاملا متفاوت و خاص هستن قطعا نمیشه گفت کدوم سر تره چون خودم هر دو کار رو چندین بار تست داشتم . دستریز هر دو کار در سایت معروف موجود هست بهترین کار اینه که تست کنید و با خیال راحت خرید کنید .
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف Arya rahmani
خیلی جالب بود توضیحاتتون علی آقا.ممنونم از وقتی که گذاشتین
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز.بله بهترین کار همینه که فرمودین خیلی ممنونم
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
هیچکدوم، ایتالین لدر بگیر و از اپنینگ تا درای-داون حالشو ببر.
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف سوشیانت
درود بر شما...من خیلی از ممو ایریش و افریکن لدر تعریف میشنوم و میخوام بالاخره یکیشون رو خریداری کنم از توضیحات دوستان هم فضای کلی رو درک کردم اما نمیدونم واقعا کدومشون بوی مطمئن تری داره از جنبه ی بازخورد یا ارتباط گیری خودم با عطر...چون امکان تستش توو شهرمان نیست متاسفانه..ممنون میشم بین این دو انالیزی اگر بفرمایین
05 بهمن 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف ایرن
درود جناب رستمی عرض ادب و احترام🙏
اول اینو بگم اگه دنبال عطر با رایحه غالب چرم هستی، عطرای ممو با اینکه به اسم چرمی معرفی شدن ولی چرم کاملا غالب نیست و بصورت فیفتی فیفتی با اروماتیک ها ، فوژه ها ، اسپایس ها و یا صمغ های بالزامی بالانس شدن و نمیشه گفت چرم مطلق هستند ،
دوم : حتی اگه ۹۹٪ از یک عطر تعریف و تمجید شده بود شما همیشه ۱٪ احتمال بده با سلیقه ات در تضاد باشه ، خیلی وقتا کاربران با خوندن ریویوها و نظرات مثبت ، یه فضای تاپ و عالی از اون در ذهنشون میسازن و تصور میکنند قراره بهترین عطر عمرشون رو بخرن ، بلایندبای میکنند ، بعد که عطر بدستشون رسید میبینن با اونی که تصور کرذه بودن زمین تا اسمون تفاوت دارد و همین نمیزاره از اون عطر لذت ببرن .

برسیم به بیوگرافی کوتاه از دو عطر : ممو ایریش لدر و یا چرم ایرلندی ، چرمی که با چای ماته و حسی سبز و چوبی همراه شده ، توی ذهنت تجسم کن پوتین های چرمی ات را پا کردی ، قطار چرمی فشنگ رو به کمر بستی ، کوله را روی دوش انداختی چاقوی سلاخی را توی غلاف چرمی گذاشتی و به کمر بستی ، به جنگلی که خیلی متراکم نیست رسیدی ، شاخه ای از درختی را میشکنی ، چاقو را از غلاف چرمی در میاری و پوسته تر چوب را میتراشی ،
بوی پوتین چرمی که انگار باهاش چمنزار رو لگد کردی + چوب درختی که که با چاقو میتراشی + غلاف و قطار چرمی = خلاصه ای از ایریش لدر .
بعضی از روزای سال پیش دوستان مرز نشینم در مریوان و یا اونطرف مرز میرم ، سوار اسب میشیم و به دل کوه و جنگل میزنیم ، یکی از این روزا با خودمون مرغ برده بودیم که کباب کنیم اما سیخ کبابی رو فراموش کرده بودیم ، خلاصه رفتم و چند شاخه باریک شکستم و با چاقویی که همراهم بود چوب هارو تراشیدم و نوکشون رو تیز و بشکل سیخ کباب در اوردم ، بار اولی که ایریش لدر را تست کردم دقیقا اون فضا برام تداعی شد👈 بوی پوتین های چرمی ، قطار چرمی فشنگ و حس سبز و چوبی که از تراشیدن چوب به مشام میرسید .

در افریکن لدر در کناره چرم، اکورد اسپایسی با محوریت هل نقش آفرینِ .
یه کفه ترازو چرم و کفه دیگه هل و در دُزهای پایین تر ، زیره سبز ، عود ، زعفران ، اوژنول و مشک .... بخاطره حضور پررنگ هل و زیره سبز ممکن خیلیا از اینکار رگه هایی از لانویت الهوم رو که با چرم و رگه هایی از عود لایه بندی شده حس کنند.
همبستر شدن چرم و زیره سبز یه تم انیمالیکی به افریکن لدر داده که برای من خیلی جذاب و شامه نوازه .
شخصا افریکن لدر به ذائقه ام پسندیده تر هست ولی ممکن شما سلیقه تون متفاوت و از ایریش لذت ببرید .
اگه در کناره چرم حس سبز و چوبی دوست داری که ایریش لدر ،
و اگه از اسپایس هایی مثل هل و زیره سبز لذت میبری افریکن لدر احتمال بیشتر سلیقه ات را پوشش بدهد.
06 بهمن 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : امیر هادی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود و سپاس فراوان آقا علیرضای عزیز بسیار زیبا توصیف کردین بهتر از هر کامنتی که حداقل من تا این لحظه خوندم صد در صد پس باید جفتش رو تست کنم من از هر دو فضایی که ترسیم کردین لذت میبرم و محدودیتی ندارم برای انتخاب رایحه ولی به قول شما باید دید کدوم بیشتر نمره قبولی میگیره. به هرحال از زمانی که برای پاسخ دهی به سوال بنده صرف کردین کمال تشکر رو دارم و به قول ما کوردها(هه ر بژیت 🙏)
06 بهمن 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 صادق اف

10
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
من قبل از اینکه توسکان رو تست کنم سال قبل سمپل گودولفین رو تست کردم که اصلا خوشم نیومد و سمپل رو دادم به دوستم تا اینکه چند وقت پیش چند میل توسکان خریدم برای تست . دوستان درسته که شباهت هایی دارن بهم دو کار ولی کیفیت چرم توسکان اصلا یه دنیایی دیگس خیلی لذت بردم از تست این کار بینظیر .
09 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Ss.ss شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
یک شاهکار تمام عیار از برند لاکچری تام فورد یه ادکلن گرم و تلخ و چربی و دودی فوق العاده عمیق و جذاب به شدت برای فصول سرد سال پیشنهاد میشه موندگاری وحشتناکی داره و پخش خوبی هم داره ادکلن سنگینی محسوب میشه ولی نه به اون صورت که باعث سردرد بشه در کل ارزش خریدبالایی داره
10 خرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف مهدی ارجمندی

سلام
دوستان اهل فن کسی میتون بگه فرق توسکان لدر با نسخه اینتنس چیه
و ماندگاری و پخش کدوم بهتره؟
ممنون
09 بهمن 1399 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز
من جفتش رو تست کردم پارسال از نظره رایحه در نسخه ی اینتنس رایحه ی چرم گرمایه بیشتری داره یه مقدار انیمالیک شده و به اصطلاح چرمش بولد تره و اون بویه شیرینی و میوه ای(تمشک) توش کمتر به مشام میرسه ولی همچنان زعفران هم خودنمایی میکنه.در رابطه با پرفورمنسش هم به طور واضح یادم نیست که کدوم بهتر بود ولی رایحه ی اینتنس سنگین تر و قوی تره مثله بقیه ی نسخه های اینتنسه عطرها
09 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Behroozk hadi

سلام
سلیقه های مختلف جز نشانه های وجود خداست.
با کمال احترام این ادکلن سلیقه ی من نیست اما به این معنی نیست که از ارزش این ادکلن کاسته میشه.
این ادکلن یا شمارو مجنون و سرمست خودش میکنه یا در حد انزجار و تنفر شمارو از خودش دور میکنه حد وسط نداره. بوی سنگین با وقاری داره و سیاژ قوی.
در مقایسه با عود وود،توسکان لتر از نظر رایحه عقب هست اما از نظر پخش بو و ماندگاری قویتر.
اگر برای بار اول هست میخواید از برند سلطنتی تام فورد خرید کنید شک نکنید هرکدوم از دوازده محصول مراقبت شدشو بخرید(عود وود،تاباکو عود،توباکو وانیل،توسکان لتر و...)دیگه نمیتونید عوضش کنید.
29 دی 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف Ss.ss

سلام
دوستان کسی میتون بگه فرق توسکان لدر با نسخه اینتنس چیه
و ماندگاری و پخش کدوم بهتره؟
25 دی 1399 پاسخ تشکر

دوستان کسی بتازگی توسکان لیدر رو از عطر افشان خریداری کرده؟
پخش و ماندگاری این عطر چطوره؟
در مقایسه با عود وود و توباکو وانیل چطوره؟
05 دی 1399 پاسخ تشکر
درود دوست عزیز لانچ و نسخه رو میتونین از مدیریت سوال کنین کامل راهنماییتون میکنن اما به طور کل در تمامی نسخه ها توباکو وانیل از لحاظ پرفورمنس خیلی قویتر عمل میکنه بعد توسکان لدر و بعد عود وود .
05 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مجید پور امامعلی پارسی

توضیحات تخصصی در مورد این عطر رو دوستان گفتن و من اضافه گویی نمیکنم. فقط بگم که فکر نمیکردم رایحه ای میوه ای مثل تمشک انقدر زیبا با چرم و روایح سنگین دیگر در این عطر ترکیب شده باشه بسیار زیبا و خوشایند بود برام. شروع کار رو بیشتر از درای دون کار دوست داشتم ولی نکته جالب برای من این بود که پس از یک روز در حالی که چرم کار از بین رفته بود من هنوز ته بوی تمشک رو روی پوستم حس میکردم فکر نمیکردم نت میوه ای مثل تمشک انقدر موندگار باشه حالا نمیدونم برای بقیه دوستان هم همینطوره یا پوست من باعث همچین چیزی شده
03 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف رضا
دوستان فرمودن اصلا بلایند بای خرید نکنید خیلی خاصه و بوی سنگینی داره که ممکنه سردرد بهمراه بیاره، آیا شما هم همین نظر رو داره و ممکنه خیلی تو ذوق بزنه؟
04 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حمیدرضا اعتمادی حامد
دوست عزیز سردرد مربوط به بویایی و ذائقه ی طرف میشه و همه که سردرد نمیگیرن با این کار... ولی فکر نکنم اکثرا با توسکان سردرد بگیرن.
04 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Amir Mohammad رضا
سلام همونطور که آقا حامد گفتن سردرد گرفتن یه مسئله شخصیه و فرد به فرد متفاوته. این عطر خب بدلیل روایحی که داره یک عطر سنگین و شیکه ولی اون قدر هم سنگین نیست سردرد بیاره همه چیز درست سر جاش قرار گرفته مگر کسی میگرن داشته باشه یا واقعا بدش بیاد از نوع رایحه عطر که قابل تحمل نباشه براش
از تجربه خودم بخوام بگم خودم و کسانی که بو کردن این عطر رو سردرد که نگرفتن بلکه خیلی هم خوششون اومد با اینکه خودم فکر نمیکردم همچین بازخوردی بگیرم ازشون
05 دی 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Amir Mohammad رضا
به رضای عزیز
به نظر من هم خیلی بعیده که کسی سر درد بگیره با این عطر،چون نسبتا ملایمه و همانطور که دوستان گفتند،مگر اینکه کسی میگرن داشته باشه و حساس باشه..البته شرایط بدنی افراد متفاوت هستند..
من این عطر رو وسط مرداد هم استفاده کردم،کلی هم لذت بردم،بدون سر درد و کلافه شدن..
یک مقدار دستریز تهیه کنید..یک ساعت استفاده کنید مشخص میشه.
06 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا

فصل پادشاهی توسکان لدر
02 آبان 1399 پاسخ تشکر
سلام دوستان.ممنون میشم کمکم کنین.من میخام تام فورد توسکان لدر و بگم از اونور برام بیارن اما اینجا غالبا ندارن که تستش کنم.گودولفین و تست کردم خوشم اومده.میخاستم بدونم گودولفین خیلی با تام فورد فرق داره؟اگه خیلی بوش شبیهشه خب الکی پول بیشتر ندم و همین مارلی رو بخرم.اگه نه تام فورد واقعا معرکس خب یگم همونو برام بیارن.ممنونم
20 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حامد Amir Mohammad
توسکان لدر چرمش خیلی هارش تره. تو صورت طرف مقابلت چک میزنه. گودولفین چرمش ملایمتره و همینطور فلورال. Boise 1920 oro رو هم تست کن فوق العادست.
20 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سجاد موسوی حامد
سلام جناب موسوی
تامفورد رو به راحتی در فروشگاه های حضوری میتونین تست بفرمایین . همچنین سمپل و دست ریزش هم با کمی جست و جو میتونید پیدا کنین تا تست بفرمایین.
تجربه شخصی من اینه که توسکان لدر ارزش خریدش بالاتره و از کیفیت خاص و امضای تامفورد بهره مند هست اما اگر از لحاظ مالی سخت هست براتون این مورد گزینه مناسبی هست.
20 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سجاد موسوی پارسی
جناب موسوی حالا که گودولفین رو پسندمیکنیدمیتونیدبا خیال راحت بگیدبراتون توسکان لدر روبیارن،،بنظره من توسکان لدرچندلول از گودولفین بالاتره،درسته شباهات زیادی باهم دارن ولی درکیفیت وشفافیت رایحه توسکان لدر سطح بالاتری داره،،درضمن شماکه گودولفین رو داشتی چرامیخوای دوباره بگیری اگه باقیمت توسکان لدر مشکلی نداری توسکان روبگیرکه تجربه جدیدی برات باشه وکیفیت رو خودت مقایسه کن.
20 آذر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : امیر amir
با سلام و عرض ادب. در تایید نظر اکثر دوستان بنده هم بین این دو عطر قطعا توسکان لدر رو انتخاب می کنم. پیچیدگی و ابهت خاصی تو رایحش نهفته هست. اگه قبلا توسکان لدر رو پوشیده باشید گودولفین شاید خیلی براتون رضایت بخش نباشه اما به راحتی میشه به جای گودولفین از توسکان استفاده کرد. در کل توسکان از هر نظر چند پله بالاتر هست. سایتی هست که الان سه میل ازون رو 135 تومان میفروشه اونم توسکان لدر ساخت آمریکا که قیمت مناسبی هست. به نظر من به جای هزینه گزاف خرید این ادکلن از خارج دستریزش رو به حجم دلخواه میتونید سفارش بدید. ادکلن های لاین پرایوت تام فورد در خارج قیمت های بسیار بالایی دارند.
20 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی سجاد موسوی
از همه دوستان بابت راهنماییاشون ممنونم.این دوست ما خیلی وقت بود توی امازون قیمت تام فورد زو باهم چک میکردیم قبل بلک فرایدی ۲۱۸ یورو بود یهو رفت تا ۲۹۰ یورو بعد توی بلک فرایدی اومد۲۶۷ یورو.بعد بهش گفتم آمازون که قیمتش بالاس پس داری میای ایران از دیوتی فیری های فرودگاه بخر قطعا مالیات نداره ارزونه.الان گفت ۲۰۰ یورو بود توی فرودگاه قطر نخریدم گفتم ارزونتر بود که گفت مگه امازون ۱۳۰یورو نبود گفتم نه بابا خیلی گرونتر بود و دیگه از دستم در رفت.عملا مونده فقط توی ایران باس بخرمش.من توی شهرمون ساری چندجا رفتم گفتن بدلیل قیمت بالاش دیگه نمیاریمش.عملا دسترسی ندارم تستش کنم.الان دوتا مشکل دارم.یکی اینکه جایی باشه تستش کنم.و مهمتر از تستش خرید از جاییه که اورجینال باشه و های کپی نباشه.س..... شنیدم خیلی مطمئنه فروشگاش برای ادکلن اما توی سایتش دیدم تام فورد نداره اصلا.الان کجا رو بهم پیشنهاد میکنین با خیال راحت بتونم توسکان لدر و بخرم و اصلا بد به دلم راه ندم؟
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
ممنونم از همه عزیزان با راهنماییای خوبشون
ببخشید توی ایران بخام تهیه اش کنم کجا میتونم با خیال راحت بخرم که دو دل نباشم بابت اورجینال بودنش؟شنیدم س..... خوبه و با خیال راحت میشه ازش خرید اما س... تام فورد نداره.ل..... و عطرافشان هم دارنش اما چون تا حالا ازشون خرید نکردم میترسم بخرم و بعد های کپی باشه
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حامد Amir Mohammad
درود جناب موسوی
از عطرافشان با خیال خریداری کنین و هیچ نگرانی ای هم نداشته باشید
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Hamed Ghazavi سجاد موسوی
اقای سجاد موسوی من به عنوان یکی از مشتریان عطرافشان بهتون اطمینان میدم تمام کار هاش اصل اصل و درجه یک هستن فقط یکبار خرید کن تا مشتری همیشگی عطرافشان بشی حتی بقیه دوستان عطرافشانی هم حرف من رو تایید میکنن . با خیال راحت خرید کن
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سجاد موسوی علی پاک عقیده
سلام آقای سجاد موسوی
دوست عزیز اگه واقعا قصد خرید ادکلن فول سایزشو داری با خیال راحت و اطمینان از همین سایت عطر افشان بخر.و آقای سید مصطفی موسوی من تجربه شخصیمو از خرید دکانت از سایتی که فرمودید میگم و اینکه بخش زیادی از دستریزهایی که از اون سایت خریدم از قبل فول سایز و اورجینالشو داشتم و تماماً از لحاظ رایحه و کیفیت و ماندگاری با ادکلن اورجینال تفاوت داشت! و الان اگه بخوام جهت تست، دستریز بخرم تنها از 2 فروشگاه که مانند عطر افشان فروش عمده دارند و در کنارش دستریز هم میفروشند دکانت خریداری میکنم. بازم میگم تجربه شخصی منه و قصد تعمیم دادن این موضوع را ندارم.ممنون
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سجاد موسوی حامد
جناب پاک عقیده امکانش هست چند مورد از کارهایی که اون اختلاف رو متوجه شدید ذکر کنید. قبلا دستریزهایی ازون سایت گرفتم. برخی کارها مثلا موگلر پیور هاوان از لحاظ پخش و ماندگاری واقعا افت داشته و قضیه ریفرموله هم مطرح هست. اما اینکه میفرمایید نوع رایحه هم متفاوت هست مقوله جداگانه ای هست.
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سجاد موسوی علی پاک عقیده
سلام جناب اقای مصطفی موسوی
من دستریزهای ادو تویلت سوواج، ادو تویلت هرمس، ورساچه پور هوم، شنل الور هوم او اکستریم، پرایوت لیبل، ادو تویلت بلو د شنل، جیورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو و دیور پور هوم اینتنس ادکلنهایی هستند که ازش دکانت خریداری کردم وادکلن اورجینال فول سایزشو هم دارم که به نظر من در کیفیت رایحه و ماندگاری تفاوت داشتند. راجع به بقیه دستریزها چون اصلشو نداشتم نمیتونم نظری بدم. باز هم میگم این نتیجه گیری شخصیه منه و ممکنه برداشت دیگران با نظر من متفاوت باشه که مسلما نظرشون محترمه.
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حامد
آقا سید مصطفی میشه بفرمایید کدوم سایته؟بعد اینکه دستریز میفروشن همون ادکلن با همون کیفیت و از همون کارخونس؟ینی کمپانی تامفورد بصورت فرج هم میفروشه همین ادکلن رو؟خب چرا باید کلی پول شیشه و بسته بندی بده؟
بعد یه سوال دیگه از بقیه دوستان که همین عطرافشان رو بهم پیشنهاد دارم
راستش اکثر سایتا ندارن این ادکلن رو ولی بعضیا هم دارن قیمتش حداقل یکی دوتومن بالاتره.بعد کمی سرچ کردم دیدم کلا بقیه فروشگاه های معتبر مثه س.... م.... ه.... کلا ادکلناشون گرونتر از عطرافشانه.اینقد پایینتر بودن ترس اینو تو دل ادم میندازه نکنه های کپی باشه.اره میدونم اونا شرکتی هستن و هولوگرام دارن و از مبادی رسمی وارد میشن برای همین مالیات و هزارجور مبالغ دیگه بهش اضافه میشه و برای همین گرونتره.ولی این شائبه بوجود میاد چیزی که رسمی وارد نمیشه و قاچاق یا به هر صورت دیگه ای میاد امکان اینکه کپی باشه هست.اره ممکنم هست اورجینال باشه اما ممکنم هس کپی باشه.این مورد و میخاستم کمکم کنین دوستان
21 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حامد
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
نام بردن اسم فروشگاه دیگر ممنون می باشد
تام فورد برند امریکایی می باشد امکان ورود به صورت قانونی و گرفتن لیبل ندارد.
بیش از ۷۰٪ عطر هایی در عطرافشان موجوده لیبل دار هستند
جناب موسوی سرچ کنید خرید دستریز عطر، دومین سایته که با حرف ت شروع و با واو تموم میشه.
عطرهای ارجینال رو اسپری میکنن تو ظرفای یک تا ده میلی.من چندین بار خرید کردم و بسیار از خریدم راضی بودم.کاملا ارجینال هستن.عطرای بسیار کمیاب هم موجود دارن.حتی فیلم خالی کردن از ادکلن به ظرف رو هم براتون میفرستن.با خیال راحت خرید کنید.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف Gevik
اقای سجاد موسوی ا‌ون فروشگاه هایی که نام بردید هم کارهاشون اصل هستن ولی شما اگه میخواهید پول بیشتری بدید به خاطر اینکه خیالتون راحت باشه بابت اصل بودن کالا درصورتی که عطرافشان و دو سه فروشگاه اینترنتی دیگه هم همون محصول رو با قیمت کاملا منطقی میفروشن نظر شخصی من اینه که از همون فروشگاه ها بخرید خیلی بهتره چون شک دارید و حتی از عطرافشان هم که تمام محصولاتش اصل اصل هستن خرید کنید اون شک باز هم بیخیال نمیشه و احساس بدی بهتون میده .
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف حامد
درود جناب موسوی
چندین نکته رو باید بهتون بگم که فکر میکنم لازمه در جریان باشین
اول راجب عطرافشان و دیگر فروشگاه هایی که مد نظرتونه بخوام یه توضیحی بدم . شاید تک و توک فروشگاهی رو من دیدم که به قیمت منصفانه میفروشند و عطرافشان هم به همین نحو هستش . یکی از فروشگاه هایی که اسم بردین و اجازه اسم بردن ندارم به قیمت فضایی میفروشه . خب ببینید شما اگر در جریان قیمت های یک عطر باشین متوجه میشین که مثلا قیمت اتکینسونز ۳ ۴ تومنه . نه ۵ ۶ تومن ! و یا قیمت رد توباکو ۲ ۲.۵ هست نه ۴ ۵ تومن.
دوم اینکه چون بابت عطرافشان شک داشتین لازمه بگم کافیه سابقه فروششون رو چک بفرمایین و همینطور نماد اعتمادشون .
اما چیزی که میخوام بهتون بگم اینه که شما ابتدا از وضعیت نسخه عطرتون آگاه بشین چون دارین هزینه سنگین میکنین. مطمئن باشین نسخه های جدید ریفورموله نشده باشن بخرید و ضد حال بخورین که چرا پخش بو نداره و چرا رایحه کمی تغییر کرده . برای آگاهی بیشتر هم میتونین داخل سایت بپرسین اگر کسی نسخه جدید خریداری کرده بهتون پاسخ بده و هم میتونین از پشتیبانی عطرافشان سوال کنین کامل راهنماییتون میکنن.
راجب بحث دست ریز بین دوستان که شد نمیخوام خیلی جهت گیری کنم ولی تفاوتی که گاهی دوستان میبینن بخاطر نسخه جدید و ریفورموله هست . در ضمن توجه داشته باشین که فیک خیلی از عطرها وجود نداره که بخواد دست ریز بشه . مثلا کسی نسخه جدید ch men prive رو تست کنه فکر میکنه فیک هست چون پرفورمنس کم شده. یا کسی نسخه جدید پیور هاوانا موگلر رو تست کنه میبینه هم از پرفورمنس شدیدا کاهش یافته هم رایحه مقداری از شیرینیش کم شده . این دلیل بر فیک بودن نیست. اما چیزی که دوس دارم به همه دوستان بگم خیلی دقت کنند از چه شخصی دست ریز تهیه میکنند . اسم سایتی یا پیجی رو نمیبرم ولی من اخیرا شاهد این بودم که دست ریز فیک فروخته میشه به واسطه تبلیغات بسیار زیاد در شبکه های مجازی اونم روی کارهای دیزاینری البته . اما تشخیص اصالت یک رایحه با احترام به همه دوستان کار ساده ای نیست و نمیشه زود قضاوت کرد.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف پارسی
دوستان من چندین باره از اون فروشگاه که نام بردید دستریز تهیه میکنم آقای پاک عقیده ناراضی بودن ولی من راضی بودم تا الان 10 عطر دکانت گرفتم و کیفیت رایحه خوب بوده حتی تغییر نت ها رو میشد حس کرد ، عطر فیک فکر نمیکنم تغییر نت بده احتمالا اون تجربه بخاطر ریفرموله شدن بوده باشه چون اون سایت جزو معروفترین های فروش دکانته بعید میدونم خودشو بخواد خراب کنه. ضمن اینکه به هر حال با اسپری شدن عطر از شیشه اصلی به دکانت خب تاپ نت ممکنه بپره تا دچار تغییر جزیی بشه که فکر کنید فیکه ضمن اینکه اتومایزر دکانت با عطر اصلی متفاوته و مثلا عطر رد توباکو دوستان گفتن دکانتش قوی تره خود عطر ضعیف تر ولی آقای امیر محمد گفتن با تستی که کردن بدلیل خارج شدن بیشتر عطر از دکانت نسبت به شیشه اصلی این حس دست میده و اگر به ازای 1 اسپری دکانت 2 اسپری از شیشه اصلی بشه جفتش یکی میشه
اینا نکاتی هستن که هنگام خرید دکانت باید دقت کنید
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف پارسی
اقا امیر محمد این سایتی که میگید دکانت فیک میفروشه و تبلیغات در فضای مجازی داره... امکانش هست حرف اول و اخرش رو بگید؟! :) عجب گیری افتادیم ببخشید :))
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی حامد
درود دوستان
علی اقا بسیار کامل فرمودن و لذت بردم.
ماری خانوم والا اسم نمیتونم ببرم(جدای از قوانین سایت مطمئنم اگر خودتونم از اون پیج و سایت گرفته باشین به راحتی متوجه میشین) ولی اینقدری بهتون بگم از اون سایتی که دوستان اشاره کردند با خیال راحت میتونین بگیرین و سایت های معروف که اکثر کارای نیش رو دارند نمیان با کالای فیک اعتبارشون رو خراب کنند .
اما مثلا من قبلا لاست چری تامفورد رو تست کردم نسخه اصلیشو ( نه دکانت ) و میدونستم ساختارش از چه قرار هست با تمامی داستان های پشت اسم لاست چری که جاش توی سایت نیست بیان کنم ولی از یه سایتی دست ریزشو گرفتم چند وقت پیش و متوجه شدم که کاملا ساختار اصلی رو نداره و فیک هست ازشون عکس ته باتل رو خواستم که پاسخی دریافت نکردم. تشخیصش اسون نیست البته زمان میخواد ولی برای شما هم راحته
ولی به طور کل پیشنهاد من اینه همیشه سعی کنین سمپل اورجینال تهیه کنین هرچند گرونتره ولی اگر پیدا نشد ابتدا ازشون عکس باتل و جعبه رو درخواست کنین و بررسی بفرمایین که اصل باشه و بعد با خیال راحت خریداری کنین.
در ضمن سایت هایی که گردش فروششون زیاده این کار رو نمیکنند ولی مخصوصا در اینستا داره این اتفاق میفته و با قیمت دست ریز اصل میفروشند به مشابه آنچه برای خود کالاها بود.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : پارسی حامد
مرسی از توضیحاتتون احتمالا ازشون خرید نکردم به قول شما مشخص میشه حتما...و اون سایتو هم که دوستان گفتند من سالهاس ازشون دکانت میخرم...با اینکه بهشون اطمینان کامل دارم باز هم همچنان زحمت میکشند فیلم میگیرند و میفرستند...و از اونجایی که برای اکثر عطرهای نیش سمپل وجود نداره در ایران چقدر کاری که کردند درست وحرفه ای بود این سالها
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی حامد
اقای ذبیحی بزرگوار کن رفتم توی اون سایت دستریز فرمودین.دقیقا اولین گزینشم تام فورد بوده اما ده میل رو میده۴۵۰تومن.خب این ۱۰۰میل اش که یه ادکلن کامله ینی میشه۴۵۰۰ تازه بدون هزینه شیشه.عطرافشان که کمترین قیمت رو توی فروشگاهها داره ادکلن۱۰۰میلشو میگه۷۶۰۰ اون چطور ۱۰میل رو بهم ۴۵۰تومن میده؟باید یا عطرش باشه و دقیقا همون ادکلن خالی نشده باشه یا بالاخره هرچی هست اون ادکلنی که ما دربارش صحبت میکنیم با اون کیفیت از اون کارخونه نیس.قطعا یجای کار میلنگه
بعد خدمت داداش گلم امیرمحمد عزیز عرض کنم نشان اعتماد که خب به کیفیت ربطی نداره فقط برای اینه که این فروشگاه معتبره و کلاهبرداری نمیکنه الکی پولتو واریز کنی و چیزی بت نده.راجب ریفرموله شدن اصلا اطلاعاتی ندارم حتی اولین باره چنین کلمه ای رو میشنوم.ینی چرا باید یه کارخونه وقتی از ادکلنش با فرمول اولیه بازخورد خوبی گرفته بیاد فرمولشو عوض کنه و خرابش کنه؟الان شما راجب توسکان لدر و مارلی گودولفین اطلاعی دارین ریفرموله شده یا خیر.اخه بین این دوتا گزینه میخام یکی و انتخاب کنم.من هردوتا رو روی کاغذ تستر توی یه عطرفروشی دیروز برام زدن.نمیدونم چرا هم موندگاری گودولفین بیشتر بود برام هم ته بوش بعد ساعتها جذاب تره برام.ینی ممکنه تامفوردش چون تستر بود اورجینال نبوده باشه؟
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حامد
پاسخ مدیر : در مورد ریفرموله شدن عطر ها اینجا بخوانید
https://www.atrafshan.ir/l/120
جناب سجاد موسوی عزیز با توجه به شکی که هنوز در انتخاب این دو تا عطر دارید خریدن فول باتل هیچ کدوم الان اصلا منطقی نیست. اگه دقت کنید تو اون سایت ادکلن توسکان 250 میل هست. به خاطر همین قیمت هر میل اون ارزونتر در میاد.من ازون سایت بارها خرید کردم و ادکلن جعبه باز هم گرفتم. با چک فرش بچکد رو تطبیق دادم و اصل بوده. از لحاظ پخش و ماندگاری مشخصه که شما الان جووی پرایوت لیبل تولید 2019 بخری مطمئنا پخش و ماندگاریش از نسخه 2011 کمتر هست. دیگه چه انتظاری میشه از دستریزش که معمولا تولید جدید هستند داشته باشیم. من هم ازون سایت هم از عطر افشان خرید داشتم و و از اصالت کالاهای هر دو سایت اطمینان دارم.توصیه من به شما این هست که سمپل گودولفین که تو همین سایت هست بگیرید و سه میل از دکانت توسکان هم سفارش بدید. بعد در شرایط مختلف مثل روز و شب. مجالس رسمی و غیر رسمی هوای گرم و سرد چندین بار تستشون کنید و هر دفعه بهشون زمان بدید. اون وقت تصمیم بگیرید. ضمنا تصمیم گیری بر اساس کاغذ تستر اونم با ادکلنی که هویتش مشخص نیست کار درستی به نظر من نیست. به اعتقاد من یه ادکلن رو بارها باید در شرایط مختلف تست کرد و بعد تصمیم گرفت. حتی روحیات انسان مثل خشم و شادی تو این زمینه که از عطری خوشمون بیاد یا نه اثرگذار هست. از اینکه متن طولانی شد عذرخواهی می کنم.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
جناب سجاد اقای سید مصطفی دارن درست میگن. نسخه های 200یا250میلی عطرها تفاوت قیمت زیادی با صدمیلشون ندارند.مثلا همین توسکان 250میل دورو بر یازده میلیون میوفته درحالی که صد میلش تو عطرافشان دوروبره هشتومن که این اختلاف کاملا منطقی هست.
بنظرم شما باید اعتمادتون رو به سایتها بیشتر کنین.حداقل یه خرید با قیمت مناسب انجام بدید اگر اونوقت تو ارجینال بودنش شک داشتید دیگه خرید نکنید.اگرم فیک باشه که صددرصد نیست شما پول زیادی هدر ندادید.
درمورد قضیه ریفورموله هم خدمتتون عرض کنم به دلیل ممنوع شدن بعضی از عناصر که به هر دلیل مثلا باعث ایجاد مشکل تنفسی یا پوستی میشوندیا درخطرمنقرض شدن هستن یا هردلیل دیگه،اتحادیه تصمیم میگیره این عناصر رو از عطرها حذف کنه که این قضیه ممکنه تو پخش و موندگاری وحتی بوی عطر تأثیر منفی بذاره.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سيد مصطفي موسوي پارسی
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
در رابطه با نسخه ۲۵۰ میل صحیح می فرمایید ، نسخه ۲۵۰ میل بدون اسپری عرضه می شود‌ و با نسخه ۱۰۰ میل تفاوت قیمت زیادی ندارد.
درود جناب موسوی
سایتی که دست ریز میفروشه قرار نیست اینترنتی یه عطر بگیره و دست ریز کنه و مسلما به واسطه اشناهایی که در این راه دارند با قیمت وارد شده خریداری میکنن و 250 میل .
ببینید دلیلی نداره اینهمه دوستان عطرباز که ماشالا همگی از حرفه ای های عطر هستند داخل سایتی مثل عطرافشان فعالیت کنند که کالای فیک بفروشه ! قطعا یچیزی دیدیم که با اطمینان صحبت میکنیم ازشون در طی سال ها .
با اولین خرید و نحوه پاسخ دهی به راحتی میتونین متوجه اصالت جنس و کار و درست کاریشون بشین .
اما راجب توسکان لدر و گودولفین. ببینید برخی ( تاکید میکنم برخی ) فروشگاه ها قرار نیست عطر به این گرونی رو برای تست بذارند و از فیک های اون که در بازار هم به قیمت زیر 500 تومن بفروش میره استفاده میکنند . حتی مارلیشم همینطور
شما ابتدا طبق لینکی که مدیر محترم دادند راجب ریفورموله مطالعه بفرمایین . قدم بعدی سمپل گودولفین رو تهیه کنین و بعدم دست ریز توسکان رو از همون سایت تهیه کنین ( لازم نیست خیلی بگیرین همون 3 میل کافیه ). در شرایط مختلف تست کنین و هر کدوم مورد پسندتون بود همون رو بگیرین ولی نظر شخصی منو بخواین توسکان برجسته تره خیلی و بی شک انتخاب بهتریه .
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سيد مصطفي موسوي پارسی
توضیحات جناب سید مصطفی موسوی در مورد حجم و قیمت بسیار درست بود... در مورد سایتی که دکانت میفروشه و همه میدونن اسمش چیه صاحب اون مجموعه آدم کاملا متعهد و صادقی هستن و فوق العاده خوش برخورد و پیگیر... از اون سایت مطمئن باشید... من دو بار بیشتر از اون سایت دکانت نخریدم ولی کارشون درسته. کاملا حرفه ای کار میکنن. یبارم واسه یه آشنایی دنبال یه عطره کمیاب و گرون بودم صاحب مجموعه انقد پیگیری کرد تا پیدا کرد برام.
22 آذر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سيد مصطفي موسوي پارسی
درود
دوست عزیزی که بین توسکان و گودولفین مردد هستید من نظره متفاوتی با دوستان دارم اول که هیچ کپی برابر اصل نیست و در برتری نسخه تام فوردی شکی نیست ولی دوتا عامل را عرض کنم در وهله اول توسکان به لحاظ کیفیت و مهندسی نوتهاش در سطح بسیار بالایی نیست ولی کاره درخور و قابل قبولی هست و در درجه دوم گودولفین کپی با ارزشی هست و انصافا خوب تونست خودشو جایگزینه توسکان کنه به نظره شخصیه من و اگر من جای شما بودم عطر مورد علاقمو ورژن مارلیشو انتخاب میکردم و با کسری از اون چندین میلیون تومنه اضافه یک کاره درخور و شیک چرمی از برند ماجدا میخریدم که باز به نظره شخصیه من الگو و معنا و هرمه چرمیو خیلی خیلی زیباتر و قشنگتر و حرفه ای تر از مارلی و تام فورد به تصویر میکشه این گوشه ها به نظره من هم فکری بکنید بد نیست موفق باشید
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پارسی سجاد موسوی
دوستان واقعااااا از راهنماییاتون ممنونم.خیلی عالی هستین.
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Perfume khan علی پاک عقیده
فقط یه سوال سمپل فرقش با اورجینال ادکلن چیه؟از نظر کیفیت و پخش بو فرقی دارن؟
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
دوستان عزیز طبق مشورتهای خوب شما سمپل گودولفین رو از عطرافشان خرید کردم.انشالله که شروعی باشه برای خریدای بیشتر.کاش سمپل توسکان لدر رو هم داشت
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : حامد
جناب موسوی
سمپل با خود عطر هیچ تفاوتی نداره و توسط خود شرکت ساخته میشه. منتهی برخی سمپل ها ممکنه نسخشون قدیمی تر باشه از خود عطر و به همین واسطه تفاوتی در پرفورمنس دیده بشه که شما میتونین بچ کد سمپل رو چک کنید مال چه سالی هست و اگر راضی بودین عطر همون سال رو بگیرین.
تامفورد ها سمپلشون خیلی کمیابه و در حجم 4 میل عرضه میشد. همون دست ریز از جای معتبر هم کفایت میکنه.
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آیدا Perfume khan
درود و دوصد بدرود اهالیه خوشبوی آریایی
صد در صد با پیشنهاده جناب perfume khan موافقم... نمیدونم چه اصراری به خریده توسکان دارید!!! این پولو میشه صرف خریده دوتا کاره قویتر کنید یا از کارای ممو پاریس بخرید... توجه کرده باشین برندای آمریکایی بخاطر نحوه ی وارداتشون گرونتر از برندای دیگه نسبت به ارزششون در میان... یه دو دوتا چارتای ساده بکنید میبینید خریده برند آمریکایی اصلا بصرفه نیست فعلا... این همه کاره خوب چراااااااا این آخه؟؟!!! به نت چرم علاقه دارین گزینه های خفن کم نیستن... خود دانید.
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : آیدا صادق اف
پرفیوم خان ممنونم از نظر خوبتون.
آقا حامد و بقیه دوستان اگه اون سایت معتبر دستریز رو گرا بدین یجوری ممنون میشم
23 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfume khan حامد
درود
آقا سجاد موسوی
یکی از عطرهایِ مشابه توسکان لدر، مونتال آعود لدر هست که سمپلش هم به راحتی پیدا میشه. اگر بتونه نظرتونُ جلب کنه ، قیمتش حدودا ۲ میلیون هست و از گادولفین هم مقرون بصرفه تر هست البته پخش بوش به مراتب ضعیفتر از گادولفین هست.
بدرود
24 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف سجاد موسوی
امیر جان سمپل ۳.۴ میل رو یجا دیدم به نظرتون اورجیناله یا ن . البته سایت معتبریه ولی تو خود سایت تام فرود من این مدل رو ندیدم و فقط ۱۰ میل موجود داشت
15 تیر 1400 پاسخ تشکر
ببخشید چون جناب امیر مدتی نیستن من بجای ایشون پاسخ میدم.
بله تامفورد سمپل های ۴ میل داره که تو شیشه های کوچیک استوانه ای پلمپ شده ست ، سایت معتبری که سمپلهای نیش میفروشه قبلا از این ۴میل ها داشت ولی الان فکر کنم موجودی نداره .
15 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh mehrdad
بسیار ممنون علی جان اره منظورم همون سایت بود چون تازه یک کارش رو موجود کرده و قصد خرید داشتم‌ . بازم ممنون
15 تیر 1400 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟