TOM FORD - Black Orchid

تام فورد بلک ارکید

زنانه
کد کالا : ATR-31179
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی وانیلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2006
کد کالا : ATR-31179
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 2
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
3,660,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    36
  • نمی پسندم
    83
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    34
  • + 45 سال
    7
  • روزانه
    4
  • رسمی
    41
تعداد رای های ثبت شده : 260
توضیحات

محصولی از شرکت تام فورد که احساس جوانی را در وجود هر کسی زنده نگه میدارد چرا که روح احساسی و بلند پروازی و مناعت طبع رایحه این عطر جزو عطرهای بسیار نادر و بسیار شیک و خاص میباشد.

این محصول با بوی یاسمن فرانسوی آغاز میشود و در پایان طراوت و تازگی عود عربی را به همراه دارد، ماندگاری بالای این عطر سبب میشود تا بتوانیم آنرا در مجموعه کلکسیون بهترین عطرهای جهان قرار دهیم.

این عطر در سال 2006 و توسط Givaudan تولید و معرفی شد.

عطر افشان این ادکلن را به شما معرفی میکند .

نوع عطر ادو پرفیوم
برند تام فورد
عطار شرکت جیوودان
طبع گرم
سال عرضه 2006
گروه بویایی شرقی وانیلی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای بانوان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، نارنگی ماندارین، لیمو ترش، یاس، گاردنیای یاسمنی، گل یلانگ ، انگور فرنگی سیاه، قارچ توبر
اسانس میانی لاله مردابی، یاس، میوه‌جات، گل یلانگ ، ارکیده ، ادویه جات معطر
اسانس پایه کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خس خس ، چوب صندل سفید ، شکلات ، روایح دودی
نمره کاربران
Black Orchid-تام فورد بلک ارکید
رایحه
6.3
50 رای
ماندگاری
9
94 رای
پخش بو
9
94 رای
طراحی شیشه
7.1
50 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
نظرات کاربران (235 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
5
طراحی شیشه
اگر که بخوام بگم بوش شبیه چیه، دقیقا شبیه عطر مغز کلوچه های گردویی و هل و همراه با رایحه کلبه های چوبی نم دار شمال. و این باعث میشه که هم عطر شادی باشه و هم بیانگر یک نوع درون گرایی.یه عطر شیرین ولی تیز که البته تیزیش اذیت کننده نیست. هم برای خانم ها و هم آقایون مناسبه. به نظر من که ریتم عطر ثابته.موندگاری و پخش مناسبی هم داره و صد درصد نظر اطرافیانتونو جلب میکنه.
16 تیر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Fatimah ali

ماندگاری و پخش بو فوق العاده بالا ولی متاسفانه من نمیتونم با رایحه ش ارتباط برقرار کنم، به نظر بنده رایحه شادابی نداره
03 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : جاویدان سعید بجنوردی

حقیقتش بنده از این عطر خیلی زیاد شنیده بودم، اینکه تو ایران مردا بیشتر ازش استفاده میکنن و اینکه یه رایحه سنگین و خاص داره و خیلی چیزای دیگه، ولی تا چند روز پیش موفق به تستش نشده بودم، یعنی زیاد علاقه ای هم به تستش نداشتم ولی بعد از کلی کلنجار رفتن، بالاخره یه دکانت چند میل ازش سفارش دادم، تنها حسی که ازش گرفتم یه بوی شیرین و سنگین خیلی تکراری که همه جا استشمامش کرده بودم، حتی چند سال پیش که اسانس گرمی این عطرو تست کرده بودم یادمه دقیقا همین رایحه بود،
24 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : یوسف اعظمی Marry

و اما این عطر . چندین سال پیش یک شیشه خریدم . اوایل از خودم میپرسیدم این زنونه اس یا مردونه ؟؟
چیزی که من فهمیدم اینه :
خانمهایی هستند که دوست داشتند پسر دنیا میومدند و مرد بودند ! این گونه زنها رو من خیلی دوست دارم . هرجا پیداشون کنم ارادتم رو بهشون ثابت میکنم . بگذریم که از نظر من زنها قابل قیاس با مردها نیستند چون خیلی خیلی مهمتر و بالاترند اینجا جاش نیست که با ادله کافی اینو ثابت کنم .
اما این دسته از زنها از مردها مردتر میشن . از هر نظر .
چندتایی ازشون دوستان من اند . واین عطر براشون خوبه .
از طرفی میشه ازین عطر در تداخل و دستریز با دیگر عطریات رایحه زیباتری ساخت . کاری که من بهش علاقه مندم . اما در استفاده تکی ازین عطر لذت نمیبرم .
خدا چه قشنگ این رایحه رو در ارکیده سیاه قرار داده !
هر گلی نشانی از خانمهاست و وقتی سیاه رنگ باشه تمی از مرد بودن درش هست . گویی خدا بهتر میدونسته که برخی از زنها رو مرد آفریده .
قربون خدا برم که اینقدر زنها رو دوست داره که مهمترین و بزرگترین هنرش رو نه تنها تقدیم به خانمها کرده بلکه با تواضع تمام در برابر زنها بهشت اش رو زیر پای خانمها دونسته . و وقتی خدا اینو بگه من بنده چه باید بگم ؟
فدای همه زنهای مملکت ام چه زنان مرد چه زنان ظریف زن . با احترام و ارادت قلبم به همشون
سربلند انشاله پر فراز انشاله و پایدار
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : روح اله گرجی

یه بار بوش کردم اصلا خوشم نیومد، وقتی از فروشنده جنسیتشو ‌پرسیدم گفتن مردونست و با بوییدنش دیدم حق با ایشون بوده
29 بهمن 1399 پاسخ تشکر

یه عطر بسیار شیرین و شلوغ در نتها که سردرگمی میاره واسه آدم طرفدار زیاد داره مخالف هم زیاد منم یکی از مخالفاش اما هرکس یه سلیقه ای داره و احترام به سلایق واجبه،یه بار بوش کردم اصلا خوشم نیومد ولی خیلیا عاشقشن
12 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی
درود
این عطر روایت جالبی داره. من خودم اصلا تحملِ استفادشُ ندارم. حتی الان که در این هوایِ سرد ، بهترین زمان استفادشِ. بعضی اوقات وقتی دیگران استفاده کرده باشن و از بویِ شدید اولیه گذشته باشه اونم از فاصله ی چند متری ، برام خواستنی میشه . البته یادم هست اوایل که مطرح شده بود برام خواستنی تر بود. شاید به این دلیل باشه که با این گرونیِ روز به روز در این چند سالِ اخیر، دیگه کسی نمیتونه اورجینال بخرِ و عوام دائما از اسانس ها و عطرهایِ کپی استعمال میکنند که به هیچ عنوان ، هیچ شرکتی نتونسته تا حالا خوب ازش کپی کنه.
بدرود
12 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی اکبر افقهی Shaghayegh

سلطان سر درد های نامنظم
03 دی 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Mohammad Behroozk

7
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
یک عطر گرم و شیرین خوش بو از تام فورد که اوایل لانچ شدن سر و صدای زیادی به پا کرد و همه گیر شد توی دنیا و ایران هم خیلی ها زدن و بعد فیکش اومد و زیادتر هم شدن کسانی که بو بلک اورکید میدن. توی ایران نمیدونم چرا بیشتر آقایون میزنن تا خانم ها در حالی که بنظر من شیرینی و نوع رایحه این عطر بیشتر خانومانه اس تا مردونه. عاشقش نیستم و دوست ندارم هر روز بو کنمش ولی خاصه و هر از چندگاهی به مشامم بخوره خوبه. چون بیشتر زنونه اس نمیخرم ولی اگر هم بخرم فقط رسمی استفاده میکنم نه روزانه. پخش و ماندگاری هم عالی
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : اسنودن آرامیس

بوی این عطر اصلا برای من قابل تحمل نیست . بسیار گرم و بسیار تنده و باعث سردرد من میشه.
ظرافتی نداره
23 تیر 1399 پاسخ تشکر

یه بنده خدایی تو اینستاگرام، شروع کرده بود به فروش تیشرت های طرحدار که چاپش با مجموعه خودشون بود، گذشت و مردم خریدن و دیدن ای بابا اینکه سر هفته طرحش رفت، اعتراضاتی شروع شد، فروشنده بیانیه صادر کرد که بله ما هدفمون این بوده و میخوایم نشون بدیم هیچی ماندگار نیست و ... ، اعتراضات تبدیل شد به به به چهچه که بله فسلفه ای پشتشه و ... ، حالا این داستان که یادآور حکایت پادشاه عریان و لباس طلایی که فقط حلال زاده ها میبینن، سیطره انداخته رو کل زندگی ما، شرکتهای عطرسازیم با کاهش کیفیت و به اصطلاح آب بستن به تولیداتشون جا انداختن که بله عطرو باید بزنی تز رایحش لذت ببری فقط خودت ، حتی ۲۰ سانت نباید از موضع بو متصاعد شه و باید بینیتو بچسبونی چندتا اسنیف سنگین بری بلکه بویی به مشامت برسه و لذت ببری!!! و هر بار چند ده پاف و چندین تجدید روزانه، بجای دو سال یک ادکلت، سالی ۲ تا از ما بخری جیبمونو پر کنیم! حالا کسانی که دنبال عطر قدرتمند و با صلابت هستن باید متهم بشن به نادانی و گستاخی ! نمیگیم قدرت اسانس مترویی ولی دیگه اینحور بی نمکم نه
14 تیر 1399 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : مهدی رشیدی سحر
عالی گفتین واقعا آقا نوید
همینطور متهم شدن به چیپ بودن و بی کلاس بودن
در صورتی که همه ی اینا بازی رسانه ای کمپانی هاست
14 تیر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : رضا رامین
آفرین، بیشتر برندهادر وهله اول هدفشون افزایش فروش ومنافع مالی هست که از این طریق میتونن فروش رو افزایش بدن و به بهانه اینکه عطر هنری نباید پخش و موندگاری داشته باشه، مشتری های جوگیرو قانع میکنن!!
15 تیر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : رامین navid.mhz
آفرین !
تا حدود زیادی با نظرت موافقم و کاملا درست تجزیه و تحلیل کردی ... اما قبول کن که عطر اگه خیلی هم ماندگار باشه ، واقعا رو مخ میره کما اینکه مطمیناً همه ما همین الان هم تو مجموعه مون عطر یا عطرایی داریم که پخش و موندگاری خوبشون مارو متقاعد به خریدشون کرده اما حالا به خاطر همون خصیصه شون خیلی کمتر و با احتیاط طرفشون میریم و عامیانه تر اگه بخوام بگم .... خیلی راه دستمون نیست !
واقعا پخش و ماندگاری "مناسب" یه فاکتور مهم تو انتخاب عطره .
15 تیر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آرامیس رضا
گل گفتین
16 تیر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : navid.mhz
نوید گرامی،
به نظرم از داستان آندرسن خیلی بد استفاده کردین. پیام اصلی این داستان خطاب به اشخاصیه که حقیقت جلو چشمشونه ولی به دلیل پیشداوری یا تمایلات شخصی نمیخوان اونو ببینن.
ترند تولید عطرهایی که حضور خیلی برجسته ای نداشته باشن مال این چند سال اخیر نیست بلکه از دهه هشتاد میلادی یعنی چهل سال قبل شروع شده و امروز به اینجا رسیده همونطور که خیلی چیزهای دیگه تغییر کرده. امروزه سیگار کشیدن تو مکانهای عمومی تقریبا همه جا ممنوعه. اکثر مردم هر روز یا حداقل دو روز یه بار دوش میگیرن. بیشتر خانواده ها حداقل هفته ای یه بار ماشین لباسشوییشون رو روشن میکنن. همه اینها یعنی رعایت بهداشت و پاکیزگی یه ترند جهانیه که تقریبا همه قبولش کردن. تیپهای هیپی دهه هشتادی دیگه طرفداری ندارن. در کنار همه اینها صنعت عطرسازی هم به این سو رفته که عطر بهتره خیلی جیغ و بلند نباشه و از محدوده شخصی آدم خیلی فراتر نره. این نیاز بازار بوده و برندهای مد و فشن خودشون رو با این نیاز هماهنگ کردن.
یه مثال ساده اش هم اینه که پرفروش ترین عطرهای سی سال اخیر تو رده های قیمتی ارزون، متوسط و نسبتا گرون به ترتیب کول واتر، آکوا دی جیو و گرین آیریش تویید بودن. هیچ یک ازین عطرها از نظر پخش بو قوی محسوب نمیشن ولی در عین حال بازخوردشان اونقدر خوب بوده که تا همین امروز جزو افتخارات برندهای خودشون محسوب میشن.
هر کسی مطابق سلیقه اش میتونه دنبال هر جور عطری باشه ولی حقیقت دنیای امروز مد و فشن اینه. من البته توقع ندارم که برخی از دوستان یه دفعه متحول بشن و بگن وای فلانی مارو از اشتباه درآورد، ولی اینها رو نوشتم برای کسایی که احتمالا برای اولین بار چشمشون به این صفحه میفته، شاید با خوندن این چند خط سمت دیگه داستان رو هم ببینن.
10 مرداد 1399 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : In The Dark آرامیس