Jacsaf - FF

ژک ساف اف اف

مردانه
کد کالا : ATR-41785
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های مرکباتی
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : ژک ساف
کشور مبدأ :
سال عرضه : نامشخص
کد کالا : ATR-41785
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 10
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
530,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    2
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 10
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Jacsaf FF - ژک ساف اف اف

از عطر هایی با سبک بویی گرم و جذاب و به یادماندنی می باشد و در خانواده عطری رایحه های مرکباتی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به مرکبات ، بنفشه ، وانیل ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، چوب صندل سفید ، عنبر اشاره کرد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند ژک ساف
طبع گرم
گروه بویایی رایحه های مرکباتی
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه مرکبات
اسانس میانی بنفشه
اسانس پایه وانیل ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، چوب صندل سفید ، عنبر
نمره کاربران
FF-ژک ساف اف اف
رایحه
7.2
6 رای
ماندگاری
7.2
6 رای
پخش بو
6.8
6 رای
طراحی شیشه
6.8
6 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (7 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
این عطر و مدل ویکتور بهترین سری از شرکت ژکساف هستن
11 اسفند 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور محمد ا...

5
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
7
طراحی شیشه
من نسخه ۲۲ میل این محصول رو که به شکل عطر جیبی به فروش میرسه تهیه کردم . به زعم من بویی گرم و شیرین داره. عطر خوش بازخوردی هستش و برای معدود دفعاتی که ازش استفاده کردم بازخورد مطلوبی گرفتم از بقیه . اما برای شخص خودم پوشیدنش کمی ناخوشایند بود . یعنی زمان تست کردن برام خوشایند بود اما نمیتونستم برای ساعت ها عطرش رو روی تن و لباسم خوشایند ارزیابی کنم و بی اغراق تمایل داشتم سریعتر برگردم خونه تا لباسم رو عوض کنم تا انقدر در معرض این بو نباشم . فکر میکنم برای سلیقه من کمی زیادی شیرین و سنگین بوده .در اولین فرصت به عزیزی که از بوش خوشش اومده بود هدیه دادمش . بهتره عطر دست کسی باشه که عمیقا دوستش داشته باشه و قدرش رو بدونه .
17 آذر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : هاشم پور احسان

4
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
6
طراحی شیشه
شرکت خوبی نیست عطراش نفسو سنگین میکنه و به سرفه می اندازه ، بعد دو ساعت هم بوی حشره کش میدن که ابروتونو همه جا میبره، کلا عطرای ایرانی هیچکدومشون ارزش خرید ندارن ، هیچکدومشون. همون دیزاینری های ارزون مثل لالیک و بنتلی و بنز و دیویدوف ... باید بخرن اونایی که ارزون میخوان ، یا اصلا نخرن حداقل اینجوری سالم میمونن.
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : هاشم پور احسان

سلام وقت شما بخیر.
من چند وقت پیش همین عطر رو تهیه کردم منتها ماندگاری پایینی داره. اونطور که روی جعبه درج شده تولید کشور قزاقستانه و روی جیبی ها هم همینه. از اونجایی که به تازگی سایت شما بهم معرفی شده و خوشحالم از این بابت، می خواستم بدونم تفاوتی بین این مدل از عطر ژکساف به لحاظ کیفیت هست یا همگی تو ایران یکی هستن؟ بیشتر به قصد اطلاع از نوع و کیفیت موجودی شما پرسیدم که اگر تفاوتی هست از شما تهیه کنم اگر نه که با مشورت شما عطر با کیفیت تری از نظر ماندگاری تهیه کنم که همین رایحه رو تداعی کنه. متشکرم
06 اسفند 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ایرن سلطان عطربازهای ایران و توران
سلام.
اون KFZ که روی شیشه اش نوشته شده قزاقستان نیست، منظورش Kish Free Zone (منطقه آزاد کیش) هست.
در بین عطرهای ارزون قیمت، عطرهای بیک، آدیداس، نایک، مالیزیا هم مطمئن هستند و کارای خوبی توشون پیدا میشه.
06 اسفند 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : هاشم پور احسان
بابت راهنماییتون متشکرم.
یه سوال فنی داشتم که در مورد همه ی عطرهاست منتها در مورد این عطر برای من پیش اومده. تو چند وبسایت مطالعه کردم که تکان دادن عطر روی کیفیتش تأثیر می ذاره. روزی که این عطر رو گرفتم بوی عطر کاملا محسوس بود و فضارو پر می کرد ولی یه روز سر بررسی غلطی که بعد متوجه شدم اصلا منطق نداره با یکی از عزیزان چند شیشه عطر رو کلی تکون دادیم تا میزان تشکیل حباب رو بسنجیم. ولی بعدش تمام بوش از بین رفت. یعنی هر چی اسپری می کنم چیز خاصی به مشامم نمی رسه. می خواستم بدونم این قضیه دخیل بوده یا مربوط با کیفیت تولید خود عطر بوده که به این زودی از دست رفته؟
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز.
خیلی بعید هست که تکان دادن شیشه عطر باعث از بین رفتن رایحه بشه. معمولا عطرها با گذشت زمان امکان فاسد شدن دارند که اون هم بستگی به نوع مواد بکار رفته در اونها داره. من تا بحال این مورد رو در عطرهای گرون قیمتی که از مواد طبیعی شناخته شده عطرسازی استفاده میکنند ندیدم و حتی بعضی از دکانتهای عطرهای نیش با گذشت چندسال، الکلشون خشک شده و فقط یک مایع غلیظ روغنی ته شیشه مونده اما کیفیت رایحه تغییر نکرده. اما عطرهای دیزاینری مخصوصا خنکهای سیتروسی، امبروکسانی و آکواتیک، خیلی زود در اثر نگهداری در جای گرم و در معرض نور آفتاب ممکنه فاسد بشن. مخصوصا اگر میزان زیادی ازش استفاده شده باشه و هوای زیادی وارد شیشه شده باشه. در این حالت هم معمولا رایحه ناخوشایند میشه نه اینکه محو بشه.
08 اسفند 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : کاید امیر هاشم پور

این کار هم از کارهای موفق ژک ساف هست و شباهت خوبی به سی اچ فور من داره
01 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : کاید امیر هاشم پور
جناب سپهر ما که به او سلام میگویم درست میگویند
ژکساف اسانس های با کیفیت از فرانسه وارد و رقیق میکند
پیشنهادم به دوستان این است که شیشه ای صد میل تهیه و ژکساف های جیبی تهیه و در آن دستریز کنند
هم از نظر قیمت و هم کیفیت ، بُرد کرده اند .
برای استفاده ی روزانه آنهم با سخاوت ، خوبند .
من خود همه ی جیبی ها را تهیه کرده ام
و چند مدلی را به روشی که گفتم برای استفاده ی روزانه دستریز کرده ام
و نیز برای استفاده به عنوان فیکساتور برای دوستانی که اسانس های روغنی استفاده میکنند برای رقیق کردن به تاکید توصیه میکنم
موفق باشید انشاله و جناب سپهر ، متشکرم
02 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : کاید امیر عباس بهرامی
سلام آقای سخی ، شما که همه جیبی های ژکساف را تهیه کردین میتونین چنتا از کارای خوبشو که ماندگاریه خوبی هم داره بگین؟ من چن وقت پیشا تو یه مغازه سه تا از جیبیاشو خریدم ، ویکتور و اف اف و اونجر ، از اونجر خوشم نیومد خیلی بوش تند و شیمیایی بود ، اما اون دوتای دیگه (ویکتور و اف اف) الحق که از قیمتشون بیشتر می ارزیدن . هم بوشون خوب بود هم ماندگاری زیاد داشتن ، یعنی راحت صبح که دو پاف زدم تا شب بوشون رو لباسام مونده بود ، کیفیت بوشون هم کم نشده بود ، اونم با شصت تومن :))) خلاصه اینکه ایا ژک ساف کار دیگه ای مثل این دو کار دارد؟
15 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور کامبیز سخی
سلام به آقای شهاب محمدی
با کمال میل
ژکساف برای جوانان و تازه واردین به دنیای معطرات خوب و مفید است و برای شروع ایشان مناسب است .
میتوان بلافاصله سراغ نیش هم رفت ! اما استفاده کننده فقط بهترین را برگزیده اما دانش کافی درین خصوص نخواهد داشت .
اینهایی که عرض میکنم ماندگاری ی مطلوب دارند
بین آنها جستجو کن و رایحه ی مورد علاقه ی خویش را پیدا کن . شرح رایحه نمیدهم که خود ببوئید
ضمنا با خبر ام که هر کدام شباهت بر چه عطری را هدف و دنبال کرده است . اگر انتخاب کردید و علاقه یا نیازی به دانستن اش بود بفرمائید تا عرض کنم .
هر چند از نظر شخص خودم هیچ نیاز نیست که شخص بداند هر عطر مشابه کدام عطر دیگر است ( منهای تحقیقات به جهت افزایش دانش ِ این هنر ، که البته این را هم ، خود کشف و کسب کند بهتر است )
چون این دانستن ، مفید نیست که مضر است !
عطر از چشم ات می افتد
و نیز هر عطر شخصیت خود دارد هر چند اگر فرزند ِ آن عطر اصلی نیز حساب نشود !
از بین ۳۰ عطر جیبی ی دسته ی مردانه ها :
البته شاید بیشتر هم باشند که من ندارم و بی خبرم
ملاک ، ماندگاری ست
خنک ها :
داوینچی ، پولار بلو ، زئوس
معتدل ها :
چامپیون ، اف ۷۱۳ ، مجیک ، دارک ماسک ، اسپارتاکوس
گرم ها :
اینتنس ، رافائل ، اوپیوم ، گلادیاتور ( قهوه ای ) ، ژک پات ، وری ، جنتلمن
دسته ی گرم ها بالطبع ماندگاری ی بهتر دارند نیز معدود معتدل ها
انشاله موفق باشی در تحقیقات ات درین هنر بوئیدنی
15 آذر 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : عباس بهرامی سعید ون ورنبرگ
سلام و عرض ادب

یکی از دوستان پی گفت که ژک ساف از ترکیه مواد وارد می کنه و در عوض ریو از فرانسه.
سر این بحثی داشتیم.

بالاخره از فرانسه یا از ترکیه؟
04 اسفند 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ایرن کامبیز سخی
سلام و عرض ادب .
دوست محترم نمونه های فعلی ژکساف سلوز ترکیه و نمونه های ریوکالکشن شارابوت فرانسه ست ، البته اینا ( منظور صاحب امتیاز ریو یا ژکساف و امثالهمِ ) خودشون مستقیم اسانس وارد نمیکنند ،
در داخل یه سریع وارد کننده عمده داریم که اینجا به اشتباه بهشون میگن نمایندگی ، مثلا میگن آقای م...ن نمایندگی جیودانِ ، یا ع....ه نمایندگی شارابوت در ایران ، شرکتهای مذکور نمایندگی در ایران ندارن ولی واردکننده های عمده ای هستند که تقریبا از همه عطرای محبوب حتی نیش ها سفارش اسانس میدن ،شرکتهای عطر ، اسپری ، کارخانه های مواد شوینده و ارایشی بهداشتی از این واردکننده ها اسانس تهیه میکنند ،
اسانس های شارابوت از کیلویی دومیلیون داره تا سی میلیون ، ریوکالکشن نرفته تاپ لول بگیره ، نمونه هاش معمولا رنج دو و خورده ای ، سه تومن و در برخی نمونه ها مثل هوم اینتنس چهار تومنِ ، نمونه های ترک کیلویی یک تا یک و خورده ای فی خورده ،
تفاوت اصلی در چیه ، اگه کیفیت در بازطراحی را کنار بزاریم بزرگترین تفاوت در خلوصِ مواد معطرۀ اسانسِ ، مثلا با ۱۵ تا ۲۰ درصد شارابوتِ h میشه عطری ساخت که از پخش و ماندگاری نسبتا خوبی برخوردار باشه و علاوه بر این منظور بازطراحیش نیز قابل قبول تر از نمونه ترکِ ، در نمونه ترک برای این منظور باید ۲۵ تا ۳۰ درصد اسانس مصرف کرد .
اگه هنگام تستِ نمونه های ژکساف دقت کنید بمحض اسپری بیسِ الکلی حس میشه ، این بخاطره خلوص پایین اسانسی هست که استفاده شده ، البته این وسط انتخاب و بکارگیری صحیحِ استابلایزرها ، اب دی یون ، روغن بی بو و سورفکتانت ها نیز دخیل هستند و اگه هرکدام از اینا به اندازه استفاده نشه ممکن باعث بولد شدن ته بوی الکل در دقایق ابتدایی و یا حسی ناخوشایند از تمِ کدر ، روغنی و سنگینِ گلایکول ، ایزوپروپیل میرستات و... از همون شروع تا انتها بشه ، اصلی ترین مشکل شرکتهای داخلی استفاده غیر اصولی از حلال هاست .
( در آخر به عزیزانی که میخوان عطرباز بشن توصیه میکنم اگه میخواید شامه تون قوی بشه از نمونه های شرکتی عبور کنید و بسمت اورجینال ها برید ،از دیزاینری ها شروع و به مرور بسمتِ برندهای لاکچری ، نیش و آرتیزان برید، نمونه های شرکتی که خیلیاش اصلا بلحاظ سلامت ok نیستند و از استابلایزرهای صنعتی به وفور استفاده میکنند و این بشدت میتونه مضر باشه ، ممکن بعضا بگن مشکلی نداره و خیلیم خوبن ولی اگه بدونید استفاده از پنج درصد میرستات و امثالهم چه عوراضی داره و برخی شرکتها این دوز را بخاطره بالا بردن ماندگاری استفاده میکنند شاید نظرتون تغییر کنه و چشم بسته هر چیزی که اسمش عطر بود را نخرید و به دیگران پیشنهاد ندید ،اونایی هم که استاندارد هستند و برگه و تاییدیه های متریال سیفتی دیتا شت و کنترل الرژی رو دارند ، فقط بُعدِ کلی عطر اورج را با کیفیت پایین تر بازطراحی کردن و بخاطره تک مولکولی بودن نمیتونن به ما کمک کنند و درک درستی از نت ها و روایح را به ما نمیدن ،بخوام یه مثال ساده بزنم مثل اینه یک کارشناس موادغذایی بخواد با نوشیدن ساندیس الوئه را ،طعم و مزه واقعی اش را درک کنه) .
05 اسفند 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : کاید امیر هاشم پور
دوست عزیز سلام و احترام
بله . جناب علیرضا بجای حقیر قبول زحمت کردند و پاسخ دادند .
شرکت سلوز ترکیه شروع بدی داشت در کپی سازی از نوع تقلب ! محصولاتی زد که تنها کارشناسان آنهم از روی رایحه میتوانستند کپی را از اصل تمییز دهند ورنه از شیشه و جعبه و ضمائم قابل تمایز نبود !
در بین همه ی شرکت های کپی کار کارهای خوب هم تک و توک هست . انشاله به مرور که مسلط شدید بر این هنر و تجربه را چراغ راه کردید از مبحث اصل و شرکتی خارج میشوید و خود ِ عطرها را با ذره بین تجربه محک خواهید زد که البته زمانبر است و کار نیکو کردن از پر کردن است .
موفق باشید انشاله
05 اسفند 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : عباس بهرامی هاشم پور
جناب علیرضا خان عزیز و بادانش، درود بر شما، چند جلد کتاب رو به درستی در این چند سطر خلاصه کردید، احسنت بر شما دوست باسواد.
آسیبی که عطرهای بی کیفیت و بی اصالت به دستگاه تنفسی و سیستم بویایی وارد میکنن، فاجعه ایست که افرادی مثل بنده اون رو درک میکنن(که انشاالله از همه دوستان در این جمع، بدور باشد).
بنده چند سالیست بدلیل مشکل جسمی که اکثر دوستان عزیز ازآن باخبرن، دچار حساسیت آلرژیک ومشکل تنفسی شدم، از عطرها به مقدار کم استفاده میکنم. باور بفرمایید دوستان، هروقت از عطرهای بی کیفیت مثلا بعضی از برندهای اماراتی و ترک و حتی بعضی از دیزاینری های شناخته شده یا حتی وطنی استفاده میکنم حال ریه م تا چند روز خوب نیست، علائم؛ سوزش ریه سنگینی نفس، ترشحات پشت حلق و در نهایت سرفه که اینا هشداری ست جدی،،، ولی در عوض از عطرهای شناخته شده و بااصالت مثلا تق هرمس پرفیوم(که بسیار دوستش دارم) ، آرمانی کد پروفومو(خوشبو و باکیفیت) ،کارون پورانهوم،
کارون کام ژ سویس(که واقعا محشره) لالیک ها و خیلی از عطرهای بااصالت دیگه که حتی بعضاً سنگین تر هم هستن استفاده میکنم، هیچکدام ازین مشکلات اتفاق نمیفته، باور بفرمایید دوستان.
البته بیشتر دوستان و اساتید در این جمع از عطرهای باکیفیت و حتی نیش استفاده میکنن، که در این شرایط اقتصادی خریدش برای امثال بنده یک رویا ست،، و دوستان عزیز دیگری که مثل بنده از عطرهای دیزاینری سطح پایین‌تر استفاده میکنن، خواهشا به خاطر قیمت پایین‌تر و قدرت پخش بو و یا ماندگاری عطرهای کپی و بی کیفیت بازار، سمتشون جذب نشید که ضررشان به مراتب بسیار بیشتر از منفعتشان است. بنده خودم تو این شرایط اقتصادی سخت و این قیمت‌های عجیب و غریب نمیتونم یه شیشه از عطر مورد علاقه مو تهیه کنم ولی ترجیح میدم از سمپل و یا دستریز مطمئن از عطرها تهیه کنم (و هروقت تموم شد دوباره شارژش میکنم) ولی هرگز سمت عطرهای بی کیفیت و مضر نمیرم..
جناب علیرضای عزیز و باسواد، بسیار ممنون بابت این کلاس آموزشی مفید،،. زنده باشید.
05 اسفند 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : هاشم پور علیرضا ر
دوست عزیزم جناب رشوند ، اول برای شما آرزوی سلامتی میکنم و امیدوارم تنتون سلامت و عمرتون پایدار باشه .
دوم اینکه شما لطف دارید ، انجام وظیفه بود بزرگوار .

چندماه قبل پروسه ساخت شرکتی ها ( شرکتی منظور اینه که تیم طراح و پرفیومر ندارند ، مثال ، امپر ، رساسی ، ریو و...) را بصورت خلاصه توضیح دادم ،
این وسط چون واژه شرکتی استفاده میشه ممکن برخی عزیزان گیج بشن ، چون در کامنت به شرکت "تولید کننده اسانس" و "شرکت عطرساز" اشاره کردم ،
۱- لوزی ، شارابوت ، سلوز ، داگلاس و... شرکتهای تولید کننده مواد اولیه عطرسازی و همچنین اسانس های کپی شده مثل اونتوس ، تق هرمس ، بلک افگانو و... هستند,
۲-ژکساف ، ارماف ، اجمل ، امپر و... اینا شرکتهای تولید کننده عطرن ، گروه دوم از گروه اول اسانسِ کپی شده میخره و باهاش عطر تولید میکنه ،

۱- شرکت های تولید کننده مواد اولیه عطرسازی اسانس های طبیعی و سینتتیک را تولید و به برندهای معتبر عطرساز مثل شنل و هرمس میفروشن ، شرکتهای زیادی هستند اما اینترنشنال فلیورز ، فرمنیخ ، روبرته ، جیودان و‌ سیمراز جز شرکتهای معتبر و سرشناس این صنعت هستند و جالبه بدونید که قوانین ایفرا توسط همین ابرشرکتها بررسی و نظارت میشه ، اینا توسط دستگاه جی سی مس میتونن فرمول هر عطری را بدست بیارن و شاهدیم بعضی شرکتها هر عطری را که اراده کنند از روش کپی با گریدهای متفاوت میزنن،
البته در جریان پشت پرده برندهای عطرساز با این شرکتهای تولید کننده مواد اولیه نیستم ، آیا پشت پرده بده بستانی در جریان هست که بدون حق کپی رایت عطری که هنوز دوسال از تولیدش نگذشته توسط لوزی ، سلوز و... به راحتی در گریدهای مختلف کپی میشه ، البته خوده برندهای عطرساز از کرید گرفته تا نازوماتو و هرمس تقریبا بیش از هقتاد و بعضا صددرصد مواد اولیه شان را از همین شرکتها سفارش میدن ، مثلا شنل از جیودان یا فرمنیخ اسنشیال اویلِ خس خس ، وانیل ، مرکبات ، چرم ، زنبق و... را سفارش میده و در اختیار پرفیومر میذاره که باهاش عطر خلق کنه.
حتی برخی برندها که در دهه اخیر شکل گرفتن بعداز اینکه عطری را طراحی و خلق کردن در مرحله ی تولیده انبوه کار رو به شرکتی میسپارن که مواد اولیه را ازش تهیه کردن ، بعنوان مثال برند x میاد از جیودان مواد اولیه تهیه و باهاش عطری خلق میکنه ، بعداز خلق رایحه طی قراردادی تولید انبوه از اون عطر با همون فرمول و همون مواد اولیه را به جیودان میسپاره و جیودان هم طبق همون فرمول در مدت کوتاهی برای برند ایکس چندین هزار شیشه تولید میکنه .
اسانس هایی که توسط شارابوت و... تولید میشه گریدهای متفاوت دارند ، مثلا اسانس کپی شده بلوشنل از هفتصد تومن هست تا مرز ۲۸ میلیون .

۲- از اینطرف شرکتهایی مثل ژکساف ، ریو ، اجمل و رساسی هستند که عطر تولید میکنند ، اینا پرفیومر ندارند و مواد معطره شان ( اسانس ) که کپی از عطرای معروف هست را از شرکتهایی که در بالا مثال زدم تهیه میکنند ، مثلا شرکتی مثل ریو میاد اسانس های گرید h اونتوس ، تق هرمس ، لانویت الهوم و... که توسط شارابوت کپی شده را میخره و میاره با اتانول ، استابلایزها و .... در انتها داخل شیشه پر و به بازار عرضه میکنه ،
اسانسی که شرکت سلوز ترکیه تولید میکنه کیفیت نداره و بیشتر برای محصولات شوینده و ارایشی مناسبِ چون روغنی هست و خلوص پایینی داره و بلحاظ بازطراحی نیز ضعیف کارشده ولی برخی شرکتهای تولید کننده عطر و اسپری ساز داخلی ازش استفاده میکنند،
به تازگی با یک شرکت وارده همکاری شدم ، این شرکت از مواد اولیه ی سلوز استفاده میکرد اولین پیشنهادم تغییر دادن شرکت تامین کننده بود ، احترام گذاشتن و نمونه های فرانسوی و المانی را جایگزین کردن ، این تغییر خیلی خرج رو دست شرکت نمیزاره و با کمتر از ده درصد افزایش قیمت میتونن عطرای به مراتب با کیفیت تر دست مردم بدن ( عطرای ژکساف و ریو جا داره بیست درصد ارزونتر باشن ، قیمتاشون داره به مرز برندهایی مثل دانهیل و بنتلی میرسه ...)
جناب رشوند شخصا به بسیاری از شرکتی ها نقد دارم بخصوص بخاطره رقیق سازی غیراصولی که بمعنای واقعی کلمه خراب میکنند ،
ولی این وسط یه سری شرکت هستند که اصولی کار میکنند و عطراشون میتونه مجوز فروش در هر کشوری را بگیره و بلحاظ سلامت ok هستند ، شخصا شرکتی را میشناسم که مواد اولیه را کیلویی ده میلیون میخره ، به چشم تمام برگه های متریال سیفتی دیتا و کنترل الرژی این شرکت را دیدم ، این شرکت حتی از پمپهای فرانسوی استفاده میکنه ، خب چنین شرکتی که هزبنه میکنه ، شیمیست و کارشناس داره با شرکتی که میره مواد اولیه ارزان ، پمپ المینیومی چینی و... میخره قابل قیاس نیست و انصاف نیست که بدها رو بگم و کارای مثبتی که انجام میشه را بیان نکنم .

یه سری شرکتها اسانس تایید شده و حتی گرون میخرن ولی در پروسه رقیق سازی با استفاده زیاد و غیر اصولی از استابلایزرها بهش گند میزنن ، اون استابلایزر و حلال هاست که اگه دوز و اندازه شان به اندازه نباشه و نیز درست انتخاب نشن باعث خراب شدن عطر و نیز الرژی زایی میشه ،
برخی شرکتها بجای بالابردن دوزِ استابلایزرها برای افزایش ماندگاری بهتره از اب دی یون ، جوجوبا اویل و سورفکتانت در کناره دوز پایینتر استابلایزرها افزايشِ پایداری ‌و كاهش ضریبِ تبخیر اتانول را کنترل کنند ،
درسته که استابلایزرها برای کنترل فراریت اتانول مناسبن ولی هرچیزی حد و حدودی داره، بخصوص وقتی بحث مواد صنعتی در میان باشه این حدو اندازه باید میلی متری و قطره چکانی تعیین بشه .

در جواب جناب یاسر ،با احترام به نظرشون باید بگم ژکساف تولید ایرانِ و هیچ ارتباطی با قزاقستان نداره ، اگه منظورتون made in kfz این بمعنی ساخت در منطقه آزاد کیش هست ( kfz مخفف منطقه آزاد کیش).
عذرخواهی میکنم که طولانی شد .
06 اسفند 1400 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : کاید امیر هاشم پور
جناب علیرضا خان عزیز، سلام و عرض ادب،
بسیار سپاسگزارم از پاسخ جامع و علمی و دقیق و همینطور ممنون از دعای قشنگتون.
بنده هم برای شما و همه دوستان عطر افشانی ام، آرزوی سلامتی دارم.
وجود شما و همه اساتید باسواد در این جمع برای بنده و همه دوستان عطر افشانی نعمتی ست بزرگ. مخصوصا بررسی علمی و جامع درمورد کیفیت و امنیت عطرهاو شناخت برندهای ایمن بسیار مسأله مهمی ست،که شما و اساتید دیگر بخوبی اطلاع رسانی کردید،، واقعا ممنونم از شما.
بنده هیچ ادعایی در عطر بازی و شناخت عطرها ندارم،، فقط و فقط سالهاست که عاشق عطرم.... این روزها به خاطر سخت‌گیری‌های اعمال شده، پخش بو و ماندگاری بسیاری از عطرهای برندهای معروف پایین اومده، که همش بخاطر سلامتی عمومیه،،، و اینجاست که خیلی از شرکت‌هایی که جنابعالی کامل و دقیق توضیح دادید پا به میدون گذاشتن و همونطور که جنابعالی فرمودید از اسانس‌های بی کیفیت و حلال‌های بی کیفیت تر استفاده میکنن و حالا برای ماندگاری و پخش بو چه چیزهایی تنگ عطر میزنن بماند،،، که تماما مضر هستن، خب افرادی که از سلامتی کامل برخوردار (با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه دوستان عزیز) متوجه این موضوع نمیشن، ولی در طولانی مدت اثرات مخربی بر روی پوست و سیستم تنفسی و بویایی به جا میذارن. بنده چندین ساله از بیماری تنفسی رنج میبرم و شاید استفاده از همین عطرها در سالیان گذشته بی تاثیر نبوده... این همه خواهش من از دوستان در استفاده از عطرهای باکیفیت و ایمن بخاطر همین موضوعِ. که توصیه تمام پزشکانی که بهشون مراجعه کردم هم همین بوده... البته بنده خودم رو در حدی نمیدونم که بخوام در حضور اساتید بزرگی چون شما، توصیه ای بکنم، ولی روی صحبتم با دوستان ست که تازه میخوان عطر بازی رو شروع کنن، یا برا خودشون مجموعه داشته باشن، با دقت بیشتری عطرشونو انتخاب کنن.
ببخشید طولانی شد، از همه دوستان و اساتید عذرخواهی میکنم.با آرزوی صحت و سلامتی برای شما و همه دوستان معطر عطر افشانی.
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : هاشم پور Mehran
درود جناب رشوند عزیز ،عرض ادب و احترام 👈🌹🌹.
بله بزرگوار با نظرتون موافقم ، شخصا از نزدیک شاهدم که برخی شرکتها چه موادی بعنوان تثبیت کننده و چه درصد بالایی توی عطراشون میزنن ولی یه تعداد هستند که کارشون اصولی ست و حلال هارو کاملا در حد استانداردش استفاده میکنن،
متاسفانه عدم تخصص و آگاهی بسیاری از شرکتها در حداقل های دانش پرفیومری و نیز عدم شناختشان از تثبیت کننده های صنعتی و طبیعی بزرگترین مشکل سالهای اخیر در این حوزه بوده و هست ،
بنده با برخی از داخلی ها ملاقات داشتم و به جرات میتونم بگم یه تعدادشون کوچکترین دانشی ندارند و فقط یه سرمایه داشتن و به پیشنهاده مشاورین کسب و کار، اومدن و زدن تو کار عطر و نکته تاسف بار اینه که از شیمیست و کارشناس استفاده نمیکنن و نهایت کاری که کردن یه مشاوره نیم ساعته گرفتن که اونم درست متوجه نشدن طرف چی گفته ،
یه نمونه اش را مثال میزنم ، پارسال یکی از شرکتها بواسطه دوستم چند مورد از عطراشون رو فرستاده بود برای تست همزمان با نمونه های اورجینالشان که بررسی و معایب و ایرادت گفته بشه ، از نمونه ها روی بلاتر سرامیکی ، بلاتر کاغذی و پارچه کتان تست گرفتم ، با اینکه بندرت از عطر سردرد میگیرم و با اینکه تمام نکات برای یک تستِ اصولی را رعایت کرده بودم ولی بعداز یکساعت یه سردرد خیلی بد گرفتم ، بیس عطر یه لایه روغنی چگال روی بلاتر و پارچه بجامیذاشت که همین بوی نمونه هارو بشدت کدر ، زمخت و تیره و تار کرده بود و نیز یه ته بوی شیرینِ مصنوعی و خیلی کمرنگ از تمام نمونه ها حس میشد ،
مشخص بود ایراد از تثبیت کننده هاست ، روز بعدش با اون شخص تماس گرفتم و پرسیدم از چه حلال هایی و چنددرصد استفاده کردی ، وقتی گفت سالیسیلات بنزیل ۲ درصد ، دی پروپیلن گلایکول ۶ ، ایزوپروپیل میرستات ۱ و... نزدیک بود شاخ در بیارم ، گفتم چه کسی گفته این مواد رو در این حجم استفاده کنی ، جواب داد یه مشاور گفته برای افزایش ماندگاری از این تثبیت کننده ها استفاده کن ، بنده خدا نمیدونست که اولا اینا نباید کناره هم استفاده بشه و نیز حجم هر کدام نباید از یه درصدی بالاتر بره ،این حجم تثبیت کننده درسته که مثل سریش رو پوست میشینه و بشدت ماندگاری رو بالا میبره ولی ماندگاری خفن به چه قیمت ، هم کیفیت را داغون کرده بود و هم این حجم تثبیت کننده بشدت مضره،
همونطور که شما فرمودین افرادی که مشکلات تنفسی دارند با تست اینموارد اغلب در همون ساعات اولیه دچاره الرژی میشن ، معمولا اطراف گردن و روی پوست دستشون کهیر میزنه و دچار خارش پوستی میشن ، بعضیام گلوشون به خس خس و سرفه میفته .
-------------
میدونم که قیمت عطر بشدت بالا رفته و خیلیا نمیتونن عطرای گرون بخرن ، نمیگم کسی نباید شرکتی بخره ، میگم سعی کنید از شرکتهایی خرید کنید که استانداردهای حداقلی را رعایت میکنند ، از شرکتهایی که وقتی بهشون گفتید ایا برگه و تاییدیه های ام اس دی اس و.. را دارید برنگرده بگه این که گفتی چی هست ....
همونطور که دوستان اشاره کردن کارای اورجینال با قیمت مناسب کم نیستن ، اینم بگم شرکت های درست و حسابی قیمتاشون بالای پانصد تومن و حتی بعضا مرز هشتصد تومن هستند ،
البته برخی شرکتها که قیمتاشون چهارصد تا پانصد تومن فی خورده واقعا دارن گرون میدن ، من که میدونم هر شیشه با پکیج ، مایع و حلال ها و ایاب ذهاب و غیره برای خودشون نهایت ۱۵۰ تومن هزینه داشته و... فکر نکنند مردم هالو هستند ، اینا بخاطره چهارتا لایکِ افراد پیش از اماتور در دیج...لا فکر کردن واقعا خبریه و چه کیفیتی دارند ارائه میدن و همین سبب شده اعتماد به نفس بزنه به سقف و قیمتارو بالا ببرند ، تا همین دوسه سال قبل قیمتاشون منصقانه تر بود ولی الان خیلی گرون میدن ، سودهای دوسه برابر هزینه واقعا زیاده خواهی ست ، طرف هر پارت صد میلیون هزینه میکنه و دویست تومن سودخالص میخورهِ .
امیدوارم در قیمت گذاری کمی منصف باشند و در این شرایط رعایت حال مردمو بکنند ، همچنین برای رقیق سازی هم قبلش یه تحقیق در مورده تثبیت کننده ها بکنند و ببیند حده استاندارد هر حلال چقدره ، ببینند کدوم تثبیت کننده ها بخاطره عوارض کلا از طرف متخصصین منع شده که به اشتباه استفاده نکنند ، ببینند کدوم حلال ها نباید کناره هم استفاده بشه و و و ...

بازم ممنون از شما دوست محترم ، پایدار باشید.
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : کاید امیر هاشم پور
جناب علیرضا خان عزیز و بزرگوار، سلام و عرض ادب.
مثل همیشه عالی، دقیق و جامع، کاملا درست میفرمایید، درون این همه تقلب و بازارگرمی و... هستن شرکت‌هایی که اصول اخلاقی رو رعایت میکنن و به فکر منافع و سلامتی مصرف کننده هستن، و بارها شما و اساتید دیگه مثل جناب سخی عزیز مطرح کردن، ولی شناخت اصل از فرع، برای آماتورهایی مثل بنده کار دشواریست،،،
اینجاست که نقش استاد باسواد و کاربلدی مثل شما و سایر اساتید پررنگ می شه، احسنت به شما و همه اساتید دست به قلم و بادانش این جمع معطر.
امیدوارم دوستان جوان و تازه کار در راه عطربازی، از این کلاسهای آموزشی نهایت استفاده رو ببرن و در نهایت یه انتخاب سالمی داشته باشن،، که بزرگترین نعمت سلامتی ست و برای همه شما دوستان آرزویش را دارم.
زنده باشید.
07 اسفند 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : هاشم پور Mehran
با سلام خدمت علیرضای عزیز
با توجه به توضیحات جنابعالی
و همچنین قیمت سرسام آور عطرها
نظرتون اینه ک از این شرکت( ژکساف) عطر تهیه نکنیم؟
آیا این شرکت هم جز همون شرکت هایی هست ک عطر مضر تولید میکنن یا میشه بهش اعتماد کرد؟؟؟
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx
سلام جناب فتحی .
اسم مضر روش نمیزارم ، بلحاظ کیفی با این قیمتا چنگی به دل نمیزنه ( مواد اولیه ی ارزان ، خلوص پایین مواد معطره و بالا بودن پایه ی آب دی یونایزد ) ، تو همین رنج قیمتی و کمی گرونتر کارای شرکتی خیلی بهتری هست که از مواد اولیه ی گرید وان لول ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورویی استفاده میکنند ، این گرید با گریدهای معمولی شصت هفتاد یورویی که ژکساف و امثالهم استفاده میکنند خیلی تفاوت دارد .
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : هاشم پور شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
بله ممنون از توضیحاتتون، برای ما که تسلط آنچنان ب اسم و اسامی اینطور شرکت ها نداریم
میشه زحمت بکشین اسمشون رو بگین
تا ما خرید هامون رو از همون برندها انجام بدیم
ببینید مثلا من چند وقت پیش یه عطر زنونه شرکت مای رو تست کرده بودم خیلی خوشبو بود و ماندگاری خوبی هم داشت( البته پخش بوش خیلی ضعیف بود) و منی ک با زدن عطر فیک درجا سردرد میگیرم، هیچ آلرژی ای نسبت بهش نداشتم خوشبختانه
بخاطر همین دنبال یه سری کارای این مدلی میگردم ک بشه با هزینه کمتر یه عطر اقتصادی واس خودمون تهیه کنیم
اابته لازم ب ذکر است ک من دکانت اورجینال خیلی از عطرها
از جمله دیورا ساواج، مارلی گالووی ، بلوشنل،کرید اونتوس ، لیل ملکی ، مفیستو و و و
تهیه کردم و در حال حاضر تو آرشیوم دارمشون
ولی برای امثال من ک خیلی تو عطر تنوع طلب هستیم و همش میخایم یه بوی مطبوع جدید رو امتحان کنیم
خریدن عطر تو اون رنج قیمتی ، یکم کار هزینه بردار و سختیه
بخاطر همین با دونستن اسم بعضی ازین شرکتا
میتونیم هزینمون رو یکم پایین ببریم
( البته یسری عطرا مثل بلوشنل و ...چند تا عطر دیگه ک عطر مورد علاقه ی من هستن، همیشه سعی میکنم اورجینالش رو تهیه کنم
معمولا هم ب شکل دکانت ۱۰ یا ۲۰ میل)
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : هاشم پور Dragon
صد البته اقای علیرضا بهتر راهنمایی میدونند بکنن خوشحال میشم نظرشون و راجع به معرفی های خودمم بگن اما تجربه ی خودمو تا اینجا خدمتتون میگم:
برندهای
ایو د سیستل
رصاصی ( هوس مردانه_ زبرا ها و چند تا دیگه ولی کلا برند خوبیه تو اماراتی ها)
یه کوچولو امپر ( اپیک و … البته باید بگم اگه خیلی غرق رایحه های هرمس و دیور و … شده باشید یه کم سخته قبولشون …. ولی نمیدونم چی بگم در کل بد نیستند به شرطی نظرات و بخونید اونایی که گفتن خوبه رو تست کنید)
فرگرنس ورد ( با همان توضیحات امپر)
بعضی از آرماف ها
بعضی از اجمل ها

28 تیر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh Dragon
درود جناب فتحی ارادت 🙏.
راستش بخاطره همکاری که شخصا با این شرکتها دارم و نیز به دلیل اینکه عطرهاشون در عطرافشان عرضه نمیشه بنظرم نام بردنشان برخلاف قوانین سایت و اصول اخلاقی ست .
عطرگرام بنده را چک کنید ، پنجمین صفحه به اسم میزکار را باز کنید ( ایدی پیجم درج شده ، میتونم اونجا درگوشی معرفی و با دادن کدکارشناسی تخفیف مستقیمی هم تقدیم کنم ) .
درود خانوم شقایق عرض ادب و احترام .
اجمل ، ارماف ، ایو دسیستل ، رصاصی کارای خوبی دارند ، البته گرید مواد اولیه یه سری از کاراشون پایین اومده و نسبت تولیدات دو سه سال قبل دچار افت پرفورمنس و نیز خشن شدن رایحه در ابتدای کار شده اند ، اینمورد در ارماف و رصاصی خیلی بیشتره .
فراگرانس ورد خیر ( دیسلایک ) ، حتی در فرموله کردن اتانول هم سوتی دادند دیگه موارد مهمتر بماند .
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : هاشم پور شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
سلام علیرضای همه فن حریف
من نمیدونم نتونستم یا بلد نبودم آیدی اینستاگرامت پیدا کنم
خیلی مشتاق بودم دنبال کنم شما رو
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : رضا یگانه
سلام جناب سخی بعد از ۲ سال من این متن شمارا در جواب دوست عزیز خواندم و یک سوال نمونه سلسیوس از محصولات ژک ساف مشابه کدام عطره تقریبا ۱ ساله در مجازی دنبال عطر مادر این محصول میگردم هیچکسی نگفته کپی کدام عطره ممنون میشم اگر اطلاعی دارید در میون بذارید با تشکر
18 آبان 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : madakto کامبیز سخی
یعضی از روایتها میگن به نیت تشابه با مارلی کارلایل ساخته شده و عده ای دیگر معتقدند به نیت فا..کینگ فبیولوس بوده اما خوب درنیومده و فار...تینگ فبیولوس دراومده
18 آبان 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مشتی
سلام موافقم باهاتون اولین پاف بوی الکل فقط استشمام میشه بعدش یه رایحه البالویی البته بنظر من اینطوره بعد نیم ساعت یکم بهتر میشه ولی در کل نه ماندگاری نه پخش بو هیچی ندارن محصولات ژک ساف جدید
20 آبان 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Perfumoholic
از ژک ساف، مدلهای اینتنس و زئوس رو تست بفرمایید. کیفیت و پخش نسبتا خوبی دارند.
20 آبان 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : madakto

موفق ترین برند ژاکساف. تقلیدی از برند کارولینا هررا عطر سی اچ من. نسخه های قدیمی ژاکساف که غلیظ تر بودند کیفیت پخش وماندگاری بهتر داشتند. جدیدن باوجود اضافه بها شنیدم افت کیفیت هم دارند. این عطر موفقی بود. خوش رایحه وخوش بازخورد. خودم چندین سال پیش دوشیشه خریدم و رضایت داشتم. عطری است چهارفصل. درفصل گرما هم میتوان بخوبی استفاده کرد.
شادوخوشبو باشید
11 اسفند 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : عباس بهرامی هاشم پور

سلام. این عطر یک عطر چوبی فلفلی و وانیلی خوشبو و با کیفیت مخصوص زمستان.ماندگاری متوسط به بالا.
22 خرداد 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Bane

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟