Memo Paris - Russian Leather

ممو پاریس روسین لدر

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-41729
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : ممو
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-41729
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 220
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
11,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    11
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    7
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    6
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 42
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Memo Paris Russian Leather - ممو پاریس روسین لدر

از عطر هایی با سبک بویی گرم و جذاب و به یادماندنی می باشد که اولین بار در سال 2016 به بازار عرضه شده است. عطار آن الیونر مسنت می باشد و در خانواده عطری رایحه های چرمی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به دانه تونکا ، نعناع هندی ، اسطوخودوس ، نعناع ، ریحان ، سدر ، چرم ، رزماری ، گشنیز ، درخت کاج ، جوز ، سرو ، سالویا اسکلاریا، چوب گایاک، سرخس اشاره کرد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند ممو
عطار الیونر مسنت
طبع گرم
سال عرضه 2016
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه دانه تونکا ، نعناع هندی ، اسطوخودوس ، نعناع ، ریحان ، سدر ، چرم ، رزماری ، گشنیز ، درخت کاج ، جوز ، سرو ، سالویا اسکلاریا، چوب گایاک، سرخس
نمره کاربران
Russian Leather-ممو پاریس روسین لدر
رایحه
8.6
12 رای
ماندگاری
8
12 رای
پخش بو
7.9
12 رای
طراحی شیشه
8.4
12 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند ممو
نظرات کاربران (8 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
یکی از شاهکارهای عطرسازی در دنیاست این عطر و با اصالت و با هویت.الان دیدموعطر افشان ترین خانه عطر عطرهای ۲۰۰ میل موجود کرده.کاش این هم موجود میشد.بوی مردهای قدیم رو میده.مثل جیمز دین.جان وین.بوی قیافه های جدی جذاب.بوی پل نیومن.بوی فردین .بوی ملک مطیعی .نه بوی مردهای زن نما
18 اسفند 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : JooDan SALMAN

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
درود
راشن لدر واقعا یه اثر هنری به تمام معناست. بینهایت زیبا و خوش ساخت. بسیار بالغ. پخش خوب و موندگاری بالا. مناسب یه جنتلمن واقعی.
بصورت اتفاقی با ایتلین لدر ترکیبش کردم. روی نت پایانی این کار ایتلین لدر رو اسپری کردم و نتیجه محشر شد.
تست کنید، خالی از لطف نیست.
یه پیشنهادم داشتم برای دوستان عزیزم. با قیمت هایی که من دارم میبینم، هر عطری رو میتونید از همین عطرافشان تهیه کنید. مخصوصا عطرهای خاص رو. قیمت ها فضایی بالاست.
💐💐
15 اسفند 1402 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : رضا عطردوست احمد شجاعی

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
من مدتها دنبال یه عطر چرمی بودم که خیلی رایحه واضح و سنگین چرمی نداشته باشه و چندین عطر معروف چرمی تست کردم دیگه تقریبا از عطر های چرمی ناامید شده بودم ولی این عطر من رو با عطر های چرمی آشتی داد ترکیب فضای سرخس و کاج گونه و گیاهی و چرمی( نه چندان واضح )یه رایحه بسیار خوش بازخورد لذت بخش بوجود آورده. در دماهای بین ۵تا ۱۵درجه و استایل رسمی یا کژوال رنگ تیره بازخورد خوبی خواهید گرفت پرفورمنس این کار هم کاملا قابل قبوله. به تمامی کسانی که روایح چرمی رو نمیپسندن پیشنهاد میکنم این عطر رو تست کنن

[EDITED] 1402/11/03 18:27
02 بهمن 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : مهریار derrick

سلام و عرض هدب هدمت سروران عزیز
سوالی داشتم ،دوستان گرامی عطری رو سراغ دارید که بوی شبیه به russian leather داشته باشه ولی پخش و ماندگاری قوی هم داشته باشه،ظاهرا bottega veneta بوی شبیهی داره ولی اونم پخش و ماندگاری قابل توجهی نداره...
ممنون از راهنماییتون
28 مرداد 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مهریار zero
با درود خدمت شما دوست گرامی امیدوارم سلامت باشید.
همینطور که جناب بوترابی عزیز فرمودند این عطر در بین لاین لدر برند ممو یکی از خاص ترین هست، که البته از بابت ماندگاری و پخش هم اونقدر ضعیف نیست که آزار دهنده باشه ولی خوب طبیعتاً سطح انتظارات از پخش و ماندگاری عطرها متفاوت هست.
اگر بخواید تو اون سبک رایحه با پخش و ماندگاری بالاتر میتونید از برند نیشانه
"B-612 Nishane"
رو تست بفرمایید البته مشابه نظیر به نظیر نیست و بجای چرم رایحه ایی از جیر داره،
هر چند که چرم در راشن لدر ممو هم چرمی خشن نیست و همینطور که جناب بوترابی فرمودند در عطر ممو هم چرمی لطیف و بیشتر مشابه جیر رو میشه دریافت کرد.
عطر نیشانه B612 عطری متراکم تر هست که پس از گذشت زمان تشابهاتی به راشن لدر پیدا میکنه، البته با ماندگاری و پخش رایحه ی بالاتر
ارادتمند
پایدار باشید 🥀🥀
28 مرداد 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : ستاره.ف ارژنگ بوترابی
ممنونم از راهنمایی و پاسخ ارزشمند شما🌹🌹
28 مرداد 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

رایحه پاین به نهایت زیبایی درین عطر بکار رفته.تصوری از رایحه پاین در بوتگا ونتا به همراه پرفورمنس خوب .خیلی عطر تو دل برویی هست.تنها عطری از ممو که دارم همینه و اون تصور تکراری از چرم که در عطرهای چرمی و آفریکن و اینالین و فرنچ و ایریش وجوده داره رو نداره و اصلا توهمی از چرم هم نداره.شاید یک حالت خیییلی کمی از جیر متوجه بشین که اونهم گمه در بوی پاین.خاص یونیک رسمی با بازخورد بالا
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : امیر اشتری Saeed Faramarzi

یکی از عطرهایی هایی که از قرن ها پیش طرفدار داشته و در صنعت فعلی عطرسازی بین عطربازها و حتی عامه مردم روز به روز پرطرفدارتر میشه عطرهای چرمی ...

ساخت یک عطر چرمی طبیعی(بازطراحی) برای پرفیومرها چالشی ست سخت چون باید این نتِ سرسخت را رام و با نت های دیگه همراه کنند تا با کلیت هرم بویایی همخوانی داشته باشد ،هرچقدر که کار با چرم طبیعی سخته به همون اندازه کار با چرم سینتتیک راحت چون منعطف تره و به راحتی با هر ترکیبی عجین میشه .
از آنجا که عطرهای چرمی زیر و بم متغیری دارند، نمیشه یک بوی مشخص برای چرم تعریف کرد و همین درک اون رو پیچیده و بی ثبات میکند. از چرم نیمه شیرین ، منعطف ، لاکتونی و مخملی داریم تا چرم تلخ ، تارگون ، خشک ، انیمالیک و دودی .

دهه ها قبل برای تولید اسانس چرم از تکنیک خیساندن چرم در محلول استفاده میکردن که این روش توسط ایفرا ممنوع شد، در حال حاضر تولید این نت یا اکورد به دو روش متفاوت متکی است : ۱- ساخت چرم به روش سینتتیک👇👇👇
دوقرن پیش ماده ای سینتتیک به اسم کوینولین کشف شد که بوی چرمی و دودی استخوان داری دارد ، این تمِ سینتتیکِ چرمی جوندار و خشن بنمایه ی بسیاری از عطرای چرمی آن زمان شد که به چرم روسی Cuir de Russie معروف بودند.

جیر : از دیگر نت های سینتتیک چرمی میشه به جیر اشاره کرد که بویی ملایم تر ، لاکتونی، مخملی در قلمرو نت های وودی دارد که بیشتر برای تولید عطرهای مدرنِ یونیسکس یا زنانه ازش استفاده میشه، برای اینکه رایحه جیر نرم و مخملی تر بشه معمولا آلدهیدها رو باهاش همراه میکنند.

سافرالین یکی دیگه از نت های سینتتیک چرمی : سافرالین رایحه ی جالبی داره ، بخوام توصیفش کنم توی ذهنتون بوی واکس کفش رو با کمی گیلاس نیمه گندیده و خنکی کولرگازی میکس کنید ...
___________

۲-بازسازی رایحه ی چرم از طریق منابع طبیعی (کدوم منابع طبیعی؟)👇👇👇

درخت قان : از پوست قان طی فرایندی قیری رقیق بدست میاد که در صنعت عطرسازی بسیار پرکاربرده . این قیر یک بوی تاریک ، تلخ ، دودی و تارگون دارد که در روایح چرم روسی Cuir de Russie بکار میرود.
شاهکار و برگِ آسِ بیس نتِ کرید اونتوس که همه رو دیونه خودش کرده تاحدوده زیادی مدیون ملغمه ی قان و کینولین ایزوبوتیل که بهش شخصیت عمق دادند .

روغن درخت عرعر یا Cade : صمغ درخت عرعر وقتی سوزانده می شود بویی دارک و اسموکی که یادآور آتش سوزی در جنگل هست دارد .. برای بازسازی یک بیس چرمی سکشوال و انیمالیک از ترکیب صمغ عرعر ، قان ، وانیل و زیره سبز استفاده میکنند .

استیراکس (Styrax) : اسانسی که برای تولید ته بوی چرم در صنعت عطرسازی بکار می رود متعلق به استیراکس است که به وسیله حلال های فرار و تقطیر در خلاء خالص می شود، نت های حاصل از استایراکس معمولاً شیرین و ملایم تر از نت های حاصل از قان و عرعر است .

لابدانوم cistus labdanum : لابدانوم می تواند بوی چرمی ملایمی در پس زمینه عطر خلق کنه، در عطرایی که به بنمایه ی چرمی ، دودی و کهربایی نیاز است از ملغمه ی لابدانوم و استایراکس استفاده میکنند.
____________
بررسی رایحه راشن لدر ممو پاریس👇👇👇

اولا اگه از این عطر انتظاره یک رایحه ی استخون دار و اصیل چرم روسی دارید باید بگم بلایندبای ممنوع❌ ...
چرم در اینکار چرم روسیِ و تم تارگون و تلخ قان در پس زمینه کاملا محسوسِ ولی حجم بالای اروماتیک ها چرم رو تا حدودی به حاشیه برده ، اینکار بیشتر از اینکه یک عطر چرمی باشد یه اروماتیک فوژه ی خوش ساخت با پس زمینه چرمی و چوبی ... .

راشن لدر رایحه ی ملایم چرم را توی جنگلی متراکم از درختان سوزنی برگ ، گیاهان اروماتیک و سرخس ها باز میکنه و از همون ابتدا تاکید برفضایی نیمه کلاسیک و اروماتیک دارد .
این روایح جنگلی ، سبز و فوژه محور بقدری دوز و غلظتشان بالاست که اگه نگم چرم رو میبلعند ولی میتونم با اطمینان بگم به پس زمینه هدایتش میکنند و خیلی جا برای مانور دادن بهش نمیدن، حتی ممکن در ابتدا شامه های مبتدی بگن پس چرمش کجاست؟
در پس زمینه ی این بستر رگه هایی از سدر ، جوزهندی ، حسی خاکی و کافور مانند و یه نمه اوژنول رو داریم که به بیس ، اروماتیک ، فوژه و چرمی عطر یه تم نیمه شیرین ، چوبی و اسپایسی شامه نواز میدن .
این فضای گیاهی ، اروماتیک فوژه ، چرمی و ادویه مانند رو تا انتها داریم و شخصا تغییر چشم گیری رو حس نمیکنم ،فقط غلظت فضای گیاهی و فوژه کمی پایین میاد و در عوض بیس چرمی یه نمه محسوس تر میشه .
در کل عطر خوبیه که بنظرم ببشتر طرفداران عطرای نیمه کلاسیکِ اروماتیک فوژه رو سورپرایز میکنه .
با تشکر از عطرافشان .
30 آبان 1400 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : آرش گودرزی مهریار
درود برشما.
درس امروزتون من رو به یاد اندی تاور انداخت...
تاور تو یکی از مصاحبه هاش به همین مطلب اشاره میکنه که بوی چرم غالبا از عصاره، چکیده و یا فشرده سازی مستقیم پوست حیوان شکل نمیگیره! بلکه عطار این نت و اون رایحه رو توسط عوامل دیگه ایجاد میکنه و این اصل درباره خیلی از نت ها واقع میشه. (مثل تنباکو، کهربا و...). تاور برای این مهم استایرکس، جونیپر، قیر درخت توس و... رو مثال میزنه. (همانطور که شما به دقت فرمودید)
در ادامه اضافه میکنه که ما گاهی اوقات می‌تونیم آکوردهای چرمی رو توسط آلدئید ها (نت ایجاد شده گویا درون مایه های مومی و چرب داره) یا بسیاری از سنتتیک های دیگه ایجاد کنیم. حتی اعتقاد داره تنباکو، چای سیاه، پچولی و... هم میتونن طبق شرایطی فضای کتابخونه های قدیمی و به طور کلی پوستی'چرمی رو خلق کنن!
تاور به این موضوع هم اشاره میکنه که گاهی اوقات بوی چرمِ ایجاد شده به حدی خشن میشه که عطار با روغن های مختلف، مشک، سیوت، امبرگریس و حتی توسط گل ها اون رو کاور میکنه تا یک بروز قابل انتقال و استشمام برروی پوست ایجاد بشه.
در واقع شمایل کلی حرف های تاور این بود که وقتی ما میگیم نت چرم! منظورمون دقیقا پوست گاوهای عظیم الجثه سوئیسی یا بوفالوهای افریقایی نیست! بلکه ما باید آکورد چرم خودمون رو بسازیم، و احتمالا اگر این طور نباشه چرم در معنای طبیعی خودش بخاطر شمایل دباغی و ذات خشن حیوانی بویی ایجاد میکنه که قابل استفاده نیست!
اندی در آخر میگه تقریبا اولین استفاده ی رسمی از نت چرم تو یک عطر،، به دوران پادشاهی جرج سوم و سال ١٧٨١ برمیگرده! عطر رویال اینگلِش لدر از کرید! [Creed royal English leather]

جناب علیرضا بابت این درس و آموزه ی مفید و جامع بسیار سپاسگزارم و برای شما سلامتی و شادی رو آرزو میکنم.
30 آبان 1400 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : سالار كلوچه مهریار
متشکرم از شما.
30 آبان 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : alireza .xx مسیح بسته شده
درود و عرض ادب مسیح جان 🙏🌹.
ممنون از توضیحات کامل و تکمیل کننده ات .
بله دقیقا همینطوره ،اکثرا با تکنیک بازطراحی سعی میکنند تصویر ملایم و عامه پسندتری از چرم را طراحی کنند.
یه سری از نت های پر کاربرد و پرطرفداره دنیای عطر مثل امبر ، تنباکو، مشک های حیوانی ، رام ، چرم ، عود و... بخاطره قوانین و محدودیت های ایفرا ، کمیاب بودن منابع طبیعی ، پیچیدگی استخراج اسانسِ برخی نت ها که هزینه نهایی را آسانسوری بالا میبره و...همه ی اینا برای پرفیومر راهی جز استفاده از مواد سینتتیک نمیزاره .
در برخی موارد نمونه هایی مثل چرم ، تنباکو ، رام و امبر که امکان بازسازی رایحه از منابع طبیعی وجود دارد سعی میشه بجای مواد سینتتیک از ترکیب چند عنصر توهمی از چرم ، مشروب ، تنباکو و.... را تصویرسازی کنند .
خوشبختانه بنده با راهنمایی اخوی بزرگم بازسازی اسکلت بندی چند شکل از اکورد تنباکو و کهربا رو تجربه کردم که از لذت بخش ترین های ترکیبِ چون با کم و زیاد کردن دوز نت ها فضای متفاوتی از تنباکوی خشک سیگارت تا توتون معطم پیپ رو به ما میده که تجربه اش وصف ناپذیزه .
________

چندروز قبل دیدم برخی عزیزان نسبت به قوانین ایفرا و برندها شاکی هستند ، تا حدوده زیادی بهشون حق میدم ، این قوانین ایفرا و سیاست برندها که باعث آبکی شدن بسیاری از عطرها شده حتی صدای مردمان اروپا که به اندازه غرب آسیا دغدغه پرفورمنس ندارند رو هم درآورده و اونام از اینکه سال به سال قدرت و پرفورمنس عطرها پایین میاد شاکی شدن .
بنظرتان اعضای دائم و تصمیم گیران IFRA چه کسانی هستند؟؟؟
شاید باورتان نشه اگه بگم بخشی از اعضای ایفرا، مالکین بزرگترین شرکتهای تولیدکننده مواد اولیه عطرسازی هستند , شرکتهایی مثل IFF - Firmenich- Robertet - Givaudan و ...اینا تیمهای متخصصی از الرژن و پوست شناسان ، سم شناسان ، آسیب شناسان و تحلیلگران امنیت محیطی که اصلاً با صنعت عطرسازی ارتباط ندارند، مواد تشکیل دهنده عطر را مطالعه و آزمایش می کنند و تصمیم میگیرند که فلان ماده طبیعی ممنوع یا برای استفاده برخی نت های طبیعی و حتی سینتتیک درصد و خلوص مشخص میکنند.
این شرکتها هم مواد اولیه طبیعی و هم مواد سینتتیک تولید میکنند که البته عمده تولیدشان روی ساخت سینتتیک هاست ....
سیاستهای سود محوره مالکین این شرکتهای تامین کننده و همچنین برندهای عطرساز بخصوص دیزاینری ها که اکثرشون از سال ۲۰۱۱ توسط دوتا غول ارایشی بهداشتی "اورآل" و "ال وی ام اچ" خریداری شدن سبب شده اون عطرای خفن دهه هشتاد و نود میلادی که پدرمون صبح چندپاف آزارو پورهوم میزد و شب که برمیگشت بوی عطرش کاملا محسوس بود خاطره و آرزو بشه ....
لوکا تورین بیوفیزیکدان و نویسنده ایتالیایی فرانسوی که چندکتاب پرفیومری در مورده راز رایحه و علم بویایی نوشته یه جا در انتقاد به قوانین ایفرا در کتابش نوشته هرگز نشنیده ام کسی از گرلن میتسوکو مرده باشد (میتسوکو تولید یک قرن پیشِ ) ، یه جورایی به ایفرا تیکه انداخته که اون عطرهای قوی و جوندار دهه ها قبل درد و مرضی بوجود نیاورده که الان چپ و راست به اسم الرژی زایی خلوص مواد اولیه رو چه سینتتیک باشه چه طبیعی پایین میارید .
باتشکر از شما عزیزان و مدیریت محترم🙏🌹
01 آذر 1400 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : سالار كلوچه علی
دوستان عزیزم سلام
راجع به داستان قوانین ایفرا و عطرها ، چند سال پیش یک مقاله ی مفصل و تفسیری خواندم از چندین دکتر که از اعضای ایفرا بودند و نبودند .
از این زاویه هم به این قضیه نگاه کنید :
چرا قبلا این داستان مهم نبود و الان مهم شده ست ؟
چکیده و عصاره اش این است :
به تغییر رژیم غذایی ی نسل ها توجه کنید !
همیشه یک دلیل برای سقوط کافی نیست
زنجیره ای از دلایل لازم است !
بدنهای مردم امروز متفاوت است با نسل قبل
مملو است از مواد شیمیایی که از طریق خوراک و پوشاک و هوا و دارو و نیز مخدرات جدید ، وارد و حضور دارند
و اکنون چندین دلیل برای سقوط فراهم است
هر یک به تنهایی خطرناک نیست
اما ادغام آنها و واکنش آنها در این ادغام ، میتواند خطرناک باشد
به تازگی حمایت از محصولات ارگانیک آغاز شده
این قوانین مختص عطور نیست و همه را شامل میشود
بسیار بیماری ی جدید واقع شده که قبلا هرگز حضور نداشته اند !
و چندین مثال از واکنش های شیمیایی ی این ادغام ها در مقاله ، مذکور بود که توضیحشان به درازا میکشد .
از این زاویه هم به موضوع بنگرید
دوستان معطر ام ، امید که مفید بوده باشد
01 آذر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : علی عباس بهرامی

عالییییی و شیک
21 فروردین 1400 پاسخ تشکر

Russian? تا حدودی میشه گفت رگه ی روسیه ای داره
چرمی ؟ بازم تا حدودی ولی ی چرم آروماتیک ک اصلن اون وحشی گریه یک چرمی مثل توسکان لیچر تام فوردو تو خودش نداره .
بیشتر با نوت های سبز شروع میشه. ی ادکلن از ادیداس داشتم مدل ابی. اپینینگش خیلی منو یاد اون انداخت بالای هفتاد درصد؛ هرچند قیمتش فک کنم ی صدم اینه. ولی خوب تو نوت های بعدی تفاوت دارند یه ته مایه هایی از دیور مرد توش شباهت دیدم.
درکل نوت درخت کاج تو این ی تم غالبه بهتون این حسو الغا میکنه ک تو ی بین یسری درخت کاج هستید شاید این دلیلش واسه چسبوندن اسم روسه اولش بود و الا ک از چرمش چندان توقع نداشه باشید.
تو هوای سردیم مثل الان یک ته مایه ی کلاس به من نشون داد.
در کل اگه به نوتاش توجه نشه تک تک ی شخصی ای که کنارتون نشسته فقط ی بوی آروماتیک درحد همون نسخه ی آدیداس متوجه میشه. البته ساختش به مراتب بهتره و شرکت ممو هم وسوسه کنندس ولی با این پول خیلی بهتر از اینا گیرتون میاد
09 بهمن 1397 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : zero imannbn
مقایسه ی دوچرخه با لامبورگینی؟
07 خرداد 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : MAHMOUD مهدی پیران
این کار رو امروز استشمام کردم الله اکبر چقدر زیبا بود چقدر دلنشین چقدر لاکچری چقدر لوکس چقدر فاخر چقدر یونیک چقدر جذاب این کار زیباترین رایحه ای بود که در عمرم تست کرده بودم
11 خرداد 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : رضا عبدالغفاری MAHMOUD

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟