ROJA DOVE - Isola Blu

روژا داو ایزولا بلو

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-147225
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های مرکباتی
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : روژا داو
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2023
کد کالا : ATR-147225
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    1
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 3
توضیحات

ROJA DOVE Isola Blu - روژا داو ایزولا بلو

نخستین بار در سال 2023 روانه بازار شد به عنوان عطری مردانه - زنانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . و در دسته عطر های رایحه های مرکباتی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، لیمو ترش، اسطوخودوس ، آویشن ، لیمو ترش سبز، سیب ، یاس، نارگیل ، شکوفه پرتقال ، انگور فرنگی سیاه، گل سوسن، گل چامپاکا، دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، سدر ، چرم ، ریشه زنبق، بادیان رومی، لابدانیوم، فلفل صورتی ، عنبر، دانه سرو کوهی ، چوب درخت قان ، علف ، چای میت اشاره کرد.

برند روژا داو
عطار راجه داوو
سال عرضه 2023
گروه بویایی رایحه های مرکباتی
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، اسطوخودوس ، آویشن ، لیمو ترش سبز
اسانس میانی سیب ، یاس، نارگیل ، شکوفه پرتقال ، انگور فرنگی سیاه، گل سوسن، گل چامپاکا
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، سدر ، چرم ، ریشه زنبق، بادیان رومی، لابدانیوم، فلفل صورتی ، عنبر، دانه سرو کوهی ، چوب درخت قان ، علف ، چای میت
نمره کاربران
Isola Blu-روژا داو ایزولا بلو
رایحه
0
بدون رای
ماندگاری
0
بدون رای
پخش بو
0
بدون رای
طراحی شیشه
0
بدون رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند روژا داو
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ایزولا بلو - روتمایی از DNA جدید روژا داو

■ سمانه پیامک فرستاده بود که برای رامین همسرش چه عطری بگیرد ؟ رامین چهار ماه قبل حین فرار از دست دو کامیونی که او را ۵ صبح در جاده خفت کرده بودند ، میپرد داخل جاده و راننده ی زانتیایی او را زیر میگیرد. از محل ضربه تا محلی که تکنسین امبولانس او را سوار برانکارد میکند فاصله آنقدر بوده که ، آرین برادر رامین وقتی روز بعد برای پیدا کردن گوشی و متعلقاتی که احتمالا حین ضربه از دست یا جیب رامین افتاده باشد، مجبور میشود یک مسافت حدودا ۳۰ متری را طی کند تا کیف پول رامین را کنار گارد ریل پیدا کند. شدت ضربه ی زانتیایی که به او میخورد باعث میشود او ابتدا از زمین به بالا پرت شود و بعد سقف زانتیا دوباره او را پرت کند. آرین میگفت : "مثل شوت کردن توپ توسط راکت تنیس که توپ را میفرستی هوا بعد ضربه میزنی ". رامین به گفته ی سمانه ۸۴ روز در کما بوده ، دو نوبت عمل شده و بعد در نا امیدی از کما بیرون می آید. ابتدا خواست بگوید :"در کمال ناباوری زنده مانده است". یا بخاطر مکثی که کرد تا بر باورش ادیتی داشته باشد، من اینطور برداشت کردم. قرار بود ۱۵ روز بعد که تولدش بود برای اولین بار او را با ویلچری که موقتا میبایست با آن جابجا شود ، بیرون ببرند. ۱۵ روز بعد مصادف میشد با ۱۸ ام فروردین.

■ سمانه بی اطلاع از کلمه ی "۱۸ فروردین " به حرفهایش ادامه داد. من اما از شنیدن متوقف شدم.. رو به رویم دیوار اتاقم بود. از دیوار اتاق ، حفره ای رویید و از حفره ای که ایجاد شد ، خانم "میم" بیرون آمد. احتمالا با دامن بلند و موهایی که از آن هنوز آب میچکیده ، کنار برادرم که خم شده است تا با دستمال، دور تا دور کفشش را تمیز کند، ایستاده است و گفته است واسه شام زود میای ؟ امشب تولدته جان من . دستمال در دست برادرم بوده و هنوز کفشش را برق می انداخته و حتنا گفته :"آره عزیزم" و خانم میم خم شده تا فرق سر برادرم را ببوسد. خانم میم ، جرعه ی بعدی قهوه را که نوشید دید که ۱۱ سال است که منتظر است برادرم بازگردد. حفره دیوار ، بسته شد و دیدم سمانه دارد از پشت گوشی صدایم میزند. گفت :"صدام رو داری؟ میدونی که رامین عاشق عطره .. داداشم انگلیسه و داره هفته بعد میاد . بگم چی براش بیاره ؟ " .

هیچ نشانه ای از توان تفکر نداشتم. گفتم: " oligarch. از روژا داو. برات پیامک میکنم اسمش رو ". و خداحافظی کردیم.

■ ایزولا بلو همان آلیگارک [اولیگارش ، اولیگارگ، یا هر اسم دیگری که تلفظش مرسوم است]، است ؟
بله. روژا داو در حال یک ری-بیلد آپ از کارهای کمتر دیده ی خودش است. با DNA جدید که حاصل تغییر ذائقه خودش یا تحلیل مارکت یا شناخت متقابل مخاطب است. اتفاقی که به نظرم هرچند سال یکبار یا حداقل هر ده سال یکبار برای هر تولید کننده ی "ماده ی مصرفی" بیفتد. باید باور کنیم ما شاهد یک تغییر ذائقه ی جدی در تمام ابعاد انسان در این دو دهه ی قبلی هستیم. و کسی که اجناس مصرف شونده میفروشد این را برای زیستن و بقای مارکتش در نظر میگیرد. من نظرم چیست ؟ من مصرفم کم شد. در یک دوره ای نه فیلم مصرف کردم دیگر و نه موسیقی‌ . اما بعد دیدم در حال مصرفم. پرسیدم: آیا ذائقه ت تغییر پیدا کرده است ؟ آیا ذائقه ت را توانسته اند تغییر بدهند ؟ و جواب هر چه بود دیدم که مقاومت در برابر تغییر ذائقه آیا مصادف با دیکتاتوری و حتی نارسیسیم نیست ؟ در بیلد آپ و از نو ساختن DNA روژا ، اجرای وینتیج کمرنگ تر شده است. اتفاقی که دقیقا برای زرجف پیش آمده است. لانچ تورینو نشان‌ داد زرجف نیز عمیقا در حال تغییر است.

■ این DNA جدید چیست ؟
برای روزا داو ، یک کلید واژه ی جدید را به اکثر کارهای جدیدش pin کنید: سیمپاتیک . روژا داو یک جریان لذتگرای سنسوال ِ متعهد به وینتیج در کارهایش داشت که اکنون به آن میتوانید سیمپاتی و همگرایی را نیز اضافه کرد. سیمپاتی ، ویژگی ست که بر خلاف کارهای قبلی داو بر یونیک بودن و متفاوت به نظر آمدن خط قرمز میکشد و از آن دور میشود. شما کدام کار روژا تا قبل از ۲۰۱۵ را در ذهن دارید که نخواهد فریاد بزند من متفاوت هستم. طور دیگر سوالم را بپرسم : کدام یک از کارهای داو هدف ِ کپی سازان یا فیک کارها بوده است ؟ ولی در این سالها میبینید تعدادشان بیشتر شده.

■ ایزولا بلو را بار اول تست کردی یا سمپل گرفتی یا خریدی ؟
هنان چند سال قبل و همین چند ماه قبل در مورد کارهای روژا نوشتم oligarch دیده نشده است. لااقل بین ایرانیها. انیگما و دیاگیلو دیده شدند و تا حدی فتیش و دنجر . دیاگیلو اثر هنری بود و فتیش سخت پوش بود و معمولا تا خریده میشد بعد از چند تلاش برای پوشیده شدن به فروش میرسید و انیگما تا پایان استفاده میشد ولی معمولا تمدید نمیشد چون هرچند بازخورد داشت اما انتطار بازخورد را برای مخاطبی که صرفا برای بازخورد انیگما را گرفته بود چندان تامین نمیکرد یا با آن مبالغ رقبای سرسختی در بازخورد گرفتن داشت. آلیگارک دیسکنتینیو شد . آلیگارک ، بین بچه های عطرباز یک Hate مجدد برای داو بود تا کپی کار بودن او را دوباره فریاد بزنند. کپی چه کاری بود؟ من میگفتم کپی نیست اما تحریف ِ تغ هرمس است و خیلیها میگفتند سرقت ادبی از وتیور گرانیوم کرید و خیلی ها میگفتند نه کپی ست نه تحریف بلکه تاثیرات مارکتینگ ِ ایتالیایی ها و فرانسوی ها بر روژا داو است. بهرحال هر چه که بود ، بسیار کار قدرتمندی بود. تم سیتروسی-چوبی-آروماتیک-آکواتیک با یک هایبرید شیپغ-فوژه که کیفیت متریال در آن خوب بود ولی در اندازه ی کارهای روژا داو نبود. ایزولا بلو ، ری-بیلد آپ ِ آلیگارک است . اما : امبرگریس ِ نمکین-دریایی در کنار اوکماس ِچوبی-اوزونیک-آروماتیک و سایه ای از وایت فلورال آن لحن ِ وتیوری-خزه ای کار را پوشانده است ، کار را یونیس*.س کرده است . ایزولا بلو را بار اول با سمپل تست کردم. و همان روز هم گرفتم‌ . یا بازخورد "خیلی خوب است" شنیدم یا وقتی خودم از آنها که با ایشان راحت بودم و ایشان نیز با من صادق بودند پرسیدم این رایحه چگونه بود ، دو پاسخ شنیدم: متوجهش نشدم و بعد که نزدیک میشدند با کمی تامل میگفتند بسیار خوب است. یا متوجه رایجه شده بودند و میگفتند: بسیار خوب است.

■ ایزولا بلو ، مدیسون ، مید دریم سامر ؟
ایزولا بلو ، لطافت زنانه ی به شدت سیمپاتیک و جامعه گرایی در کنار ساختمان مردانه ی نافذی دارد که هوش از سر عابرانی که قرار است مخاطب عطر شما باشند مببرد. مدیسون ، نیمه ی مردانه ی چوبی-اوکماسی-خزه ای بیشتری دارد و برای کسانی که در ایستگاه "زنانه-مردانه" منتظر نمیمانند و برچسب "زنانه" آنها را دچار ترس میکند مناسبتر است‌ . و مید سامر ، فالش نوازی دارد. اکورد پر لکنت ِ ناموزونی از چوبی-خزه ای-صابونی دارد که عقیم و بی کاربرد است و من پیشنهادش نمیکنم. هرچند کلیت رایحه جذاب است.

■ تفاوت الیگارک و ایزولا بلو بجز آنچه گفتی :
روژا داو در یک سناریوی مارکتینگ منطقی میتوانست آلیگارکی که دیسکنتینیو شده است و بسیار خوش نام است با برچسب پارفوم (به جای ادوپرفوم) روانه ی مارکت کند و از بک گراند مثبت ذهنی مخاطبان به نفع فروش رویایی سود ببرد. دکتر "سین" خدای فیلد پزشکی خودش بود . یک روز تمام نشانه ی های یافتنش را از صفحات مجازی پاک کرد. در یک سفر دیدمش. گفتم :"چرا؟". گفت : " وقتی دوری ، اسطوره ای اما وقتی نیستی بت میشوی ". کار ندارم به اخلاقمند بودن این گزاره که چرا کسی که تاپ ِ رشته ی خودش در دنیاست بخواهد جایگاه اجتماعی پر نفوذتری ایجاد کند و از قضا این نفوذ اجتماعی را با غیبت از همان اجتماع بدست بیاورد ، اپا باید بگویم که گاهی این شگرد کار میکند. آلیگارک میتوانست از این طریق که مدتها نبوده است ، و چون نبوده است ، تعاریف دیگران شعله ور شده و هیجان و افسوس برای از دست دادنش گرم است ، دوباره خود را سر زبان بیندازد. اما هدف روژا داو احتمالا ری-برندینگ است. هرچند در این سناریو ساختن نسخه ی اینتنس الیزیوم یک گاف بزرگ و اساسی ست. شدیدا بزرگ و ایده ای که فاقد ِ تبختر و المان های روژا داوی است. تفاوت این دو یعنی آلیگارک و ایزولا بلو یکی در المانهای پرفورمنس است : پرفورمنس یکی در اجرای ایده تفسیر میشود (همخوانی رایحه ، ایده ، هدف و انتخاب مارکت و هزینه" . یکی در اجرای فانکشنال است که شامل گسترش ، انتشار و ماندگاری بر پوست، اجسام، و هوا ست. و مهمتر از همه از نظر من در اینترکشن و بازی و فعل و انفعالش با محیط ، شامه و اتمسفر است. آلیگارگ انتشار قدرتمندتری داشت اما شدیدا متاثر از محیط بود. در یک هوای شرجی به سرعت جان میداد و در یک هوای بسیار خشک فلج میشدو در قدرت تغییر آکورد ضعف داشت . ایزولا بلو انتشار متوسطی دارد ، ماندگاری قابل قبولتری دارد ، در اجرای تمامی اجزایش بسیار قدرتمند است و از پس هر هوایی برای اجرای خودش بر می آید . اگر صرف اینکه "برندهای گران را بزن تا خاص به نظر برسی " یا "خودت را به نسخ وینتیج متعهد بدان تا کارکشته به نظر بیایی " ، یا "با هر تغییر جدید و الگوی اجرای ساده که در ذائقه ی عموم مورد پسند باشد ، مخالفت کن تا متفاوت باشی " ، نخواهیم قضاوتش کنیم باید بگویم ایزولا بلو کار بسیار قابل قبولیست مگر شما به درستی (از نظر من) انتظار داشته باشید با پرداخت رقم ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار شاهد نشر بوی بسیار ایده آلی باشید. نشر و پراکنش بو در ایزولا بلو مطابق با آن انتظار نیست اما کماکان از یک "حداقل لازم برای توجیه خرید" بر می آید . بر خلاف ِ د لانویت ۳ که برای ۱۲۰۰ دلار فاجعه بود ‌.

■ امتیازت به ایزولا بلو : ۶ از ۱۰. به آلیگارک : ۶.۵ از ۱۰.به مدیسون ۶.۵ از ۱۰. به میدسامر دریم: ۵.۵ .

■ رایحه ی ایزولا بلو را کوتاه شرح بده: تجمع سیتروسی مرکبات و زنده و سنتتیک از نوع خوب در کنار اتمسفر خزه ای-دریایی-نمکی-وایلت فلورال با ساختاری چوبی-آروماتیک-آکواتیک-خزه ای که یک هیبرید شیپغ فوژه و جنگلی-گلخانه ای ساخته است و کماکان استحاله ی سنسوال روژا داو که اینجا میوه ای-میلکی-فلورالِ وسوسه گرای شه*ت پرستی را ایجاد میکند که احتمالا متاثر از ترکیب و تاچ ضعیف نارگیل بر بستر انگور- زنبق-پچولیست. این بخش آخر ساختار ِ لهجه است. اگر بگوییم عطر مجموعا یک کلام است ، لهجه ی این کلام شدیدا اغواگر است که فلورال-فرویتی-پودری ست. و بیانی که این عطر دارد نه آکادمیک است نه رسمی است نه ضد اجتماعی بلکه یک عانیانه ی کلاس بالاست. کلماتش ساده در عین حال موقر است و هیجان کلامش شدیدا "همدل و سیمپاتیک".

■ ارزش خرید : من یک طومار امضا شده از مراتب شرم و پوزشم را ضمیمه کنم. اما مخاطب مصرف کننده ی داو ، چالش فاکتور خرید را ندارد‌ . در ایران اما ما با یک روایت جدیدی مواجهیم. پولی که اعتبار ندارد ، دستمزد و حقوقی که متناسب با شغل نیست و هزینه های واسطه ای که به سبب نبود نمایندگی ها میپردازیم و نبود امکان تست و ریسک خرید بلایند بای‌ . همه ی اینها را من در امتیازم به ارزش خرید مد نظر دارم. با همه ی این تفاسیر ۵.۵ از ۱۰ برای مخاطبی که در ایران است. .

■ امتیاز به بازخورد: ۸.۵ از ۱۰.

■ آیا از هایپ شدن عطرهای گران باید استقبال نکنیم؟
یکی از دوستان عزیزم در ذیل هدونیستیک نوشته بودند که هدونیستیک به سرنوشت ِ اونتوس و غیره مبدل میشود. باید عرض کنم نگرانی از این بابت نداشته باشید. هرچند نمیدانم باید از این عدم نگرانی استقبال کرد یا نه.. تعدد و تنوع برندهای که "بازخورد ساختن" را بلدند به شدت زیاد شده‌ است. هرچند هدونیستیک بواسطه ی این قیمت هرگز اپیدمیک نمیشود و هوشمندی کلایو کریستین این بوده که یا روایح موفق را بازسازی کرده است یا سراغ تِم هایی میرود که با تغییر هر جزئی از آن، به طور کلی رایحه تغییر میکند و خودش را از تیررس کپی سازها در امان نگه داشته است‌ . یک ترس من اینست که برندهایی که رسمی وارد ایران نمیشوند ، هدف فروش ِ "کارتن سفید " فروش هاست و فیک فروشی در جایی که سمپل هم سخت پیدا میشود نگران کننده است. (۹۰ درصد کارتن سفیدها فیک هستند . مگر اینکه فروشنده خودش رسما نمایندگی آن برند را داشته باشد. این کارتن سفیدها همیشه فیک نیستند اما به این وفور هم یافت نمیشوند که فرد بتواند برای ماهها به هر تعردادی و به طور نامحدود آنها را تامین کند. توزیع کننده ها و نمایندگی ها ممکن است تسترهای جعبه سفید را برای تست در فروشگاه شان از سازنده تحویل بگیرند ولی قاعدتن و منطقا تعدادش محدود است. اینکه یک فروشنده در ایران بتواند عطری مثل هدونیستیک را به وفور با جعبه ی سفید تامین کند جای پرسش دارد . اگر به اتهام تلقی نشود).
اما اینجا جای یک نکته ای نیز مهم است: یکی از دلایل شلوغ کردن مارکت با عطرهایی از یک ژن توسط روژا داو، استشمام ِ خطری به نام لویی ویتان است که برای تمام برندها جدی ست و همه را دچار چالش کرده است. به تعدد خروجی لویی ویتان در چند سال اخیر نگاهی بیندازید. از یک ژن چندین کار مختلف دارد‌ . هنوز دو هفته از اینکه ایمجینیشن در لیست رویویهای مثبت و ثبت کامنتهای "واو" ، شماره ۲ ام ماه بود نگذشته است که سریع از لیست خارج شد و جای خودش را به پسیفیک داد . اما کافی ست الگوی حرکت لویی ویتان را نگاهی بیندازید : اسم L’Immensité سر زبان می افتد ، یک فروش انفجاری ناشی از بلایند بای را تجربه میکند . بعد که به مرحله ی مصرف واقعی و جدی میرسد امتیازش از ۴.۵ به ۴ میرسد و رویوهای منفی و واقعی زیاد میشوند‌ . بعد Météore همین را تجربه میکند. بعد ایمجینیشن و افتر سوئیم و اکنون پسیفیک. مارکت ترسناکی که لویی ویتان ساخته است ، یقین بدانید تام فورد و کرید را وادار به ساخت لااقل دو محصول متفاوت به زودی خواهد کرد. ما یک فروشی داریم تحت عنوان فروش بلایند بای . فروشی که ناشی از بار روانی مارکت است‌ . این تخلیه ی روانی را لویی ویتان دستش گرفته است‌ . چیزی که تا پیش از آن زرجف تمام و کمال صاحب آن بود و تامفورد نیز به صورت مقطعی هرزگاهی این تایپ فروش را تارگت خودش قرار میدهد. فروشی که تامفورد با فا*ین فبیولس داشت تا حد زیادی از این جنس بود. دیور هم استاد آن است. دیور هم خوب بلد است فروش بلایند بای داشت باشد . زرجف نیز در آن تبحر دارد‌ و سهم فوق العاده ای از خریدهای بلایند بای دارد‌ . تفاوت زرجف و تامفورد با لویی ویتان ، در احترام به پروداکت خودشان است. شما در لویی ویتان مطلقا چیزی بعنوان احترام به پروداکتی که خوش ساخته است نمیبینید‌ . موج تبلیغات و کامنت نویس های فیک یا رویو نویس های فیک یک پروداکت را به عرش میبرند و همان موج سراغ بعدی میروند. اینکه در این بازی ، کاوالیه هم نقش دارد یا خودش نیز قربانی ست ترسناک است‌ . کاوالیه ، سازنده ی این قاب است :
نویر د نویر تامفورد ، ام ۷ ایوسن لورن ، اپیوم پور اوم، فالکار بولگاری ، آکوا پور اوم ، فلورنتین آیریس و ایندونزین عود و سیسیلین ماندارین از زنگا . کاوالیه ای که از ابتدای کارش استاد تمام تِم های آکواتیک-چوبی بوده است و بعد "سنسواِل کاریزماتیک" را از جرارد آنتونی تاثیر میگیرد و بعد نابغه ی ترکیب چوب و رز و آکوردهای پودری میشود و پاشا کارتیه تا آیسی پور اوم برای آیسی میاکی را در اولین برخوردش با جهان عطر میسازد و همان ابتدای کار نبوغ خود را در عطرهای زنانه ی فلورال-فرویتی به رخ میکشد ، ناگهان در کمتر از ۶ سال حدود ۵۰ عطر برای لویی ویتان میسازد!!!! اتفاقی که برای النا و همامی نمی افتد اما در یک دوره ای یقه ی دیماشی و پولژ را میگیرد و دوشافو بعد از ۲۰۱۳ گریبانش را میگیرد . دوشافویی که عصر طلایی بی بازگشتش از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بود با جواهراتی که برای پاپیلون ، پنهالیگون ، نیلا ورمیر ، مجدا بکالی میساخت و بعد میشود مشتری اول برندهای گمنامی که گمنام میمانند. اما برای دوشافو لااقل ما شاهد تجربه گرایی توسط عطار نیز هستیم هر چند واضحا جنبه ی مالی برای او اهمیتش بیشتر است. دستمزدی که عطار برای برند گمنام میگیرد به مراتب بالاتر است. برندهایی که خیلی هایشان ابدا در مارکت پیدای شان نمیشود کرد و هدف شان واضحا پولشویی ست. همان‌طور که ما از دیماشی مدت ها کار خوب مولف ندیدیم ، همچنان که از اسطوره ای به نام پولژ دیگر به وجد نیامدیم. همچنان که از میشل آلمایراک (اخرین کارش ایکاروس نام دارد که حتی از یک دانش آموز عطرسازی این میزان "فاجعه" بر نمی آید).
در این جا فکر میکنم این خیز عجیب لویی ویتان برای تصاحب مارکت "لوکس" کاش واژه ی "نیش" را به تمسخر نگیرد . کاش ایندی نیش را نیز از پا در نیاورد‌ .

■ کلام پایانی : برای خرید عطرهای بهاری و تابستانی امسال سال پیچیده ای خواهد شد. من فکر میکنم آنچه قربانی ِ جنگ های تبلیغاتی میشود ، مخاطب است‌ . امسال شاهد یک سیل خریدهای بلایندی بای گرانقیمت بودم که سعی کردم زمانم را که مایلم صرف بیان کارهای جدیدتر بکنم، صرف خنثی کردن موج هایپ شدن شان کنم [هرچند ادعایی نیز ندارم]. نکته اینجاست ، شکست در بلایند بای در عطرهای پاییزی و زمستانی بیشتر از عطرهای بهاری و تابستانی است. چون در نهایت پروداکت مختص به بهار و تابستان ، المان ها و نت های مشترکی دارد که در فصای سیتروسی-آکواتیک هستند که عموما مخاطب آنها را میپذیرد. امسال خطر هایپ شدن لویی ویتان برای کارهای بهاری و تابستانی به طرز بالایی زیاد است . این میزان امتیاز بالای ۴ از مخاطب برای کارهایی که عموم شان فاقد کاراکتر و شخصیت و رایحه ی گیرا هستند یادآور موج های تبلیغاتی ِ و مارکتینگ کرید در عطرهای بهاری و تابستانی ست که آنجا شما بر خلاف لویی ویتان عطر با کاراکتر می یافتید.

■ ارادتمندم دوستان عزیزم. شرمسارم از مدیریت سایت که مجبورند این کامنتهای طولانی را بخوانند تا تاییدشان کنند. همگی تان پیروز باشید.
21 بهمن 1402 پاسخ تشکر
58 تشکر شده توسط : کامبیز سخی Sepehr s
با سلام به ایکاروس عزیز. از اینکه برای عطرافشانی ها وقت میگذارید و دانش و تجربه تون رو بی منت به اشتراک می گذارید واقعا زبانم از سپاسگزاری نا توانه. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ما خواهشی از شما دارم و اون اینکه با هدف جلوگیری از متضرر شدن عطردوستان و افتادن در دام تبلیغات و فریب در شرایط فعلی مثل سالها پیش عطرهای خوب رو در قیمتهای مختلف (برای توانایی های مالی مختلف) معرفی کنید . با تشکر دوباره
21 بهمن 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Perfumex
سلام و درود.

این لیست عطرهای اقتصادی هست که میتونید تهیه کنید. من ذائقه ی عام رو در نظر میگیرم نه لزومن ساختار و اجزا و المان هارو . تست کنید :


لیام از لطافه: نزدیکترین کار به BDK gris charnel. من هر دو نسخه ی gris charnel رو دارم. نسخه اکستریت پخش بوی کمتر اما رایحه ی ریچ تر و کمی دوده ای تری داره و بازخوردش بهتره اما از جنبه نشر بو مخاطب عام رو چندان راضی نمیکنه. لیام بسیار نزدیک هست هرچند اوپنینگ کار کمی عطسه آور و آروماتیک تر شروع میشه .
کماکان جایگزین تام و تمام و کمال gris charnel نیست اما هویت کار وابسته به هویت gris charnel هست و به طور کلی برونگرا هستن ولی کماکان در محیط های کاری و رسمی هم قابل استفاده ن.


■ GIVENCHY - Gentleman Eau de Parfum Reserve Privée :
عطار این عطر ناتالی لارسون و الیور کرسپ هست. چون دیدم عطرافشان اسم عطار رو اضافه نکرده‌ گفتم اسمی هم ازشون برده باشم . عطر خوبیه. بازم باید تاکید کنم که این لیست وسط سلیقه ی عام می ایسته و یک کوارتر بالا و پایین این ذائقه رو پوشش میده. عطر مناسب هوای سرد هست و در هواهای معتدل یا استایل های روزانه من شخصا توصیه ش نمیکنم. روی پوست با روی ژاکت و پارچه رایحه متفاوت هست و تفاوت در لبه های پودری-چوبی-وانیلی هست که بین دو لبه ی زغالی-دوده ای و پودری-وانیلی ممکنه در نوسان باشه. ذائقه ی میانه رو هرگز نا امید نمیکنه.

■ Sunrise On The Red Sand Dunes Zara :
صد در صد بلایند بای. این کار شبیه زیباترین پارت از ایمچینیشن هست و کمتر از اون هم، تم کلاسیک داره. کسی که اون رو روی تنتون استشمام میکنه بیشتر لذت میبره اما. برای بهار فوق العاده ست. توقعتون از پخش و ماندگاری متعادل باشه . من هم ایمجینیشن رو دارم و هم این رو. مبلغی که برای این پرداختم تقریبا یک بیستم ایمچینیشن لویی ویتان بود و از نظر من حتما این در امر ارتباط با مخاطب ایرانی بهتر از اونه. هرچند خب باز هم میگم باید توقعتون رو مدیریت کنید و حتنا کیفیت نت ها مثل ایمچینیشن نیست که منطقیه. بلایند بای قطعیتون باشه. با هر سلیقه ای که دارید همچین کاری رو لازم دارید. یه اتمایزر بگیرید و در طول روز اسپری و تمدید کنید. جز هوای شرجی که رایحه به شدت جان میده ، در سایر هواها قابل استفاده ست. ایمجینیشن با این پوش آپ رویونویس ها، احتمالا بعد از بلوند امبر کلایو کریستین دومین عطر چند سال اخیر هست که بتونه بیش از یکسال با امتیاز ۹ از ۱۰ در جدول امتیازات باشه. این کار از نظر من با حفظ منطق ِ قیمت ، ارزنده تر از اونه.

■ Luna Rossa "Ocean" EAU DE PARFUM :
من لیتون رو برای همکارانم کادو میگیرم گاهی. میدونم ذایقه ی ایرانی اون رو دوست میداره و خودم مخاطبش نیستم هیچوقت. اون بخش از رایحه ی لیتون که fresh-woody-aromatic هست رو شاید برای مخاطب ایرانی بیشتر هم دوست داشتنی باشه. اون بخش بانضمام یک آکورد امبری-وانیلی-سیتروسی تقریبا چیزی هست که دو سه ساعت اول اینکار تمایل به ابرازش داره. توجه کنید که کپی یا شباهت بسیار نزدیکی به لیتون نداره و فقط اون جنبه ی خاص رو عرض کردم. عطر یک محوریت مردانه از جوان تا میانسال رو نشانه میگیره و الحق که کاملا موفقه. اگر عطرباز حرفه ای هستید و تنتون به تن نیش های ایتالیایی انگلیسی خورده وجهه های سنتتیک عطر شاید مانع خریدتون باشه. اما اگر یک عطر میخواید با قیمت مناسب که تقریبا چهار فصل باشه و جنس رایحه معتدل باشه ، حتما واجبه تست کردنش.
کسایی که myslf ایوسن لورن رو به تازگی تست کردن و سکته ی وسط کار باعث جدی نگرفتن اون کار شده بازم با این کار حس بهتری خواهند داشت.

■ WO/01 Somewoody Zara : در بین کارهایی که سعی کردن شبیه الکساندریا ۲ زرجف خروجی بگیرن نجیب ترین شون اینه. نجیب ترین از این جهت که دو آکوردی که علت فرار از الکساندریا ۲ توسط بعضی ها هست رو به طرز غیر قابل وصفی شاعرانه و ملودیک ایجاد کرده. اکسنت ایتالیایی زنانه ای که روی رایحه چوبی -سدری هست یک ملودی لوسیونی-خامه ای کنار کلیت کار ایجاد کرده و کسایی که به سبب اینکه بوی پتروکمیکالی که از الکساندریا میگرفتن ، طرش میکردن رو شیفته ی اینکار میکنه. بلایند بای قطعی میتونه باشه.

■ Valentino Uomo Born In Roma Intense :
نورومارکتینگ و روانشناسی مطلق عطری که ذائقه ی سیف مدرن رو بشناسه. رگه های زنانه ی شیرین پودری-وانیلی در یک تنه ی چوبی -فوژه-صابونی بهمراه یک اتمسفر وودی-اوکماسی که کل کار کمپلکس میشه به یک عطر که هم معتدله هم گرمه هم خوشاینده. تاکید مجدد میکنم اینها قرار هست ذائقه ی مخاطب میانه رو بشناسن . مخاطبی که اجرا و ملودی و پذیرش عطر رو جستجو میکنه نه تجربیات جدید و ساختار و معماری رو.


■ CARON - Pour Un Homme de Caron Le Soir: به بخش آخر اسم توجه کنید.
موقعیت اداری ، رسمی ، جنتلمن اصیل و درجه یک. اصلا شک نکنید در خریدش برای یک استایل کلاسیک رسمی مردانه . شیک . شیک ِ با هویت‌ و با کاراکتر‌ . خیلی آقا.


■ CH Pasión for Him :
آنتوان میزندی -آقای معلم - بعد از سه چهارسال با دو تا کار برگشت امسال : À Fleur de Pêche L'Artisan Parfumeur که فوق العاده خوش ساخت بود و چشمتون رو ببندید روی رای های فرگنتیکا چون مثل همیشه این برند قربانی ترول هاست. و دیگری همین کار. کار خوش ساختیه. یونیک نیست اما
بسیار دلبری میکنه. یه سری بهش بزنید. هرچند چیز زیادی هم از دست ندادید .

■ Hunter Killer از
Armaf :
یه تنباکوی شیرین و احتمالا شدیدا پر بازخورد بشه . کپی از روی دست امبر تاباک و رد توباکو مانسرا . بازم میگم : در حد قیمت ، توقع داشته باشید . با بیست دلار خیلی از عطارهایی که میشناسین میتونن بهتون یه نوشابه بدن فقط.

■ John Varvatos XX Artisan Teal :
اگه با زیر ۵۰ دلار گیرتون میاد شک نکنید و بلایند بای تهیه کنید برای بهار و تابستون و عید و هالیدی . خیلی قیمت کارهای این برند بین کشورای مختلف متفاوته. آکواتیک-مشکی-سیتروسی ، نیمه چوبی به شدت جذاب و خوش بازخورد. پخشش توی دو سه ساعت اول خیلی مناسب.

■ The One Luminous Night
Dolce & Gabbana
هیچ حرفی نیست . بلایند بای قطعی اگر و تنها اگر با عطر شیرین کنار میاید . به شدت فیکش هم زیاده در ضمن.
یه عطر که شیرینی کمی کنترل نشده ولی شهدابه ی صمغی-رزینی-بالزامیک عجیب غریب بازخورد گیری داره. هوای سرد لتزم داره. هرچند با سی درصد درصد هزینه ی بیشتر میتونید کارهای ۵۰ سی سی خوبی از زرجف هم بگیرید.

■ Un Paseo por Madrid - El cielo sobre la Plaza de Oriente از
Loewe:
این یکی از رازهای من بود در این چند سال برای لایر کردن. نه اینکه عطر مستقلی نباشه. اما یه اسپری از این روی عطرهای بوزی ، امبری ، چوبی میشه لایر کرد و ابعاد عطر رو عمق داد.
ولی خود کار یه فلورال-گورمند-امبری معتدل خیلی شیک و نیمه کلاسیک هست که یه اکسنت ِ وینتیج و جا افتاده هم داره. خیلی کار درخشانیه. در خصوص 7 cobalt از همین برند هنوز تصمیم نگرفتم ازش بدم میاد یا فقط خوشم نیاد. ولی یکی از غولهای بازخورد گرفتن هست که ناشناخته ست. در یک جمع غیر عطری میشد بلندتر راجع بهش حرف زد. من بهرحال روال ساختن عطر بی هویتی که شدیدن بازخوردگیر میگیره رو نمیپسندم.

■ Illusione Bois Nu Bottega Veneta :
مسئله اینجا، پرفورمنس هست و کمی فالش بودن اوپنینگ عطر . ولی در کل کاری هست که اگه بپسندینش اعتیادآوره .


■ ISSEY MIYAKE - Nuit d'Issey Bois Arctic
ایسی میاکه با روپیون یه فلنکر فرش-چوبی-فرویتی-سیتروسی با استایل ایر-فرش ساخته که امکان نداره خوشتون نیاد هرچند اصلا یونیک هم نیست ولی شدیدا پذیراست‌ . اگر خواستید بین کارهای ایسی میاکه یه کار کمی مدرن تر و همه پسند کژوال ، کژوال-آفیس ، کژوال - آکادمیک داشته باشید ، نا امیدتون نمیکنه.

اما از همین برند :
Nuit d'Issey Polaris Issey Miyake ، یه کار اپلیسی -وودی -دودی هست که یه بک گراند جوبی-فلورال به شکل یه هاله ی دنس اون پشت کار داره که اتمسفر تیز ِ پگاسوس رو بازی میکنه . ساختمان عطر از فصای وودی متراکم شده با روایح اسپایسی شیرین یه انتزاع ِ گنگی از اینترلود رو هم بازی میکنه و مثل اینترلود کمی هارش و سنگینه . از وسط این کار یه چرم داغ بم ِ نامعمول هم بیرون میاد که مردونه میکنه کانلا اینکار رو. عطر نقاط فالش زیاد داره ولی کماکان برای هوای سرد بیرون یه کار شبه نیش محسوب میشه. حتما تستش کنید .


■ JAGUAR - Jaguar For Men Oud
فقط برای اینکه از قلم نیفتاده باشه. حتما میشناسیدش .
خیلی عطرها رو میشد اینجور البته یادآوری کرد. از بنتلی فور من اینتنس تا ایوروشه کویغ وتیور. از شون فاکتور گرفتم تعمدن. اما کوئغ نویت ایوروشه رو هم بد نیست تست کنید.



تلاش کردم از برندهایی بگم که امید داشتم در ایران پیدا بشن برای تست. و الا برندهای بسیار خاص و قدرتمند و با قیمت اقتصادی خیلی زیادن که متاسفانه در ایران وجود ندارن.

ایشالا راضی باشید.
26 بهمن 1402 پاسخ تشکر
52 تشکر شده توسط : سروش قدس بین علی
جناب ایکاروس عزیز
سلام و عرض ادب
لذت بردن در لحظه و تحسین کردن از راه دور دو فعلی هست که از نظرات ؛ ریویوها و پیشنهاداتتون درون مغزم و البته از نهایت قلبم متبادر میشه که اولیه نصیب من و دومی سهم شماست ...
ای کاش میشد جز با ادا کردن کلمات قدردان شما بود ...
26 بهمن 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Rezvani سورنا مقدم
درود بر شما دکتر ایکاروس عزیزم.
جا داره ازتون تشکر کنم از بابت این نگارش این لیست. جای بررسی و معرفی کارهای اقتصادی این‌چنینی از جانب شما بسیار تا بسیار خالی بود در این محفل.
در راستای شرایط اقتصادی موجود از دید من بسیار واجبه که اساتید نقد و بررسی های خودشون رو کمی بیشتر به سمت کارهای اقتصادی سوق بدن و خیلی خوشحال شدم که شما استاد عزیز هم چنین لیستی رو ارائه دادید در این‌جا. از شما باز هم ممنونم.
زارا سام وودی رو به تازگی همین دو روز پیش از بین این کارها تست داشتم و خودم هم اگر جسارتی نباشه نظری رو در مورد همین عطر به انعکاس رسوندم در این محفل و بسیار سورپرایز شدم از شباهت مناسب و خوب این کار به الکساندریا دو و کیفیت بسیار خوبی که با چنین قیمت نازلی ارائه می‌ده این کمپانی در لاین جدیدش.
به مانند همیشه از کلمه به کلمه نقد و بررسی های جدیدتون لذت بردیم جناب دکتر.
امید است حتی بیش از پیش اگر مشغله ها اندکی مهلت بدهند، از حضور شما بهره‌مند شویم و لذت ببریم.🙏🏼
26 بهمن 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : سورنا مقدم derrick
درود و عرض ادب خدمت ایکاروس عزیز و سایر عزیزانم در این محفل معطر.
پیشاپیش بابت طولانی شدن متنم پوزش میطلبم اما به هر حال خوندنش خالی از لطف نخواهد بود.
اول از هرچیزی روز عشق ایرانی(سپندارمذگان)رو خدمت تمام دوستانم که همگی از عاشقان روایح هستند تبریک عرض‌میکنم.
«بیمار در حال مرگ از بیمارستان فرار کرد»
این موضوعی بود که چند روز پیش در تمام بیمارستان پیچیده بود.صبح زود مرد میانسالی رو با علائم تیپیک سکته قلبی به اورژانس اوردن و حال و روز بیمار به گونه ای بود که نیاز به اقدام فوری داشت.در حالی که از شدت تنگی نفس صداش در نمیومد و شر شر عرق سرد میریخت با هر مصیبتی که بود بهم گفت:پسرم من بیمه ندارم،میدونی هزینه بیمارستان تقریبا چقدر میشه؟
گفتم:نه پدر جان،به این چیزا فکر نکن سلامتیت از هرچیزی مهمتره.
رزیدنت در حال تحلیل نوار قلب بیمار بود و ما هم بالا سرش ایستاده بودیم تا بلکه چیزی یاد بگیریم،بعد از تحلیل نوار به سرعت بلند شد تا اقدامات لازم برای بیمار رو انجام بده و در کمال تعجب با تختی خالی رو به رو شدیم.
بله!!!در حالی که ما سرمون گرم نوار قلب بود،بیمار از جاش بلند شده بود و بیمارستان رو ترک کرده بود و چه جالب که هیچ کس هم متوجه این موضوع نشده بود.
داشتم با خودم فکر میکردم که چه چیزی باعث شده که فردی در حال مرگ از بیمارستان فرار کنه که ناگهان تک جمله ای که این اقا بهم گفته بود روانم رو به هم ریخت و اشک هام رو جاری کرد
«پسرم من بیمه ندارم،میدونی هزینه بیمارستان تقریبا چقدر میشه؟»
این ماجرا سکانسی‌بود از تراژدی تلخی که این روزها در سراسر کشور در حال رخ دادنه و اوضاعی‌که روز به روز در حال بدترشدنه.
اینهارو برای چی گفتم؟تا به این نتیجه برسم که با توجه به اوضاع معیشتی فاجعه بار کنونی ،معرفی عطرهای اقتصادی بسیار راه گشا خواهد بود.خواستم به نوبه خودم از شما بابت معرفی عطرهای اقتصادی تشکر کنم و امیدوارم که جریان نکوهش عطرهای اقتصادی در این محفل،هرچه زودتر تمام بشه تا همگی بتونیم در حد توانمون کمکی برسونیم تا هر عزیزی با هر بودجه ای بتونه کار قابل قبولی رو تهیه کنه.
در حال سپری کردن دوران بسیار تاریکی هستیم.ایمان دارم که این روزهارو پشت سر میزاریم و به جایگاهی میرسیم که دیگه نیازی به معرفی عطرهای اقتصادی وجود نداره و همه میتونن عطر دلخواهشون رو بخرن.عاجزانه از تمام دوستان خواهش میکنم که پشت هم بایستیم،هوای همو داشته باشیم و به تمام اقشار جامعه فکر کنیم تا همگی دست در دست هم این دوران رو پشت سر بزاریم.
بحث رو بسط میدم به دنیای ماشین،همه ما دوست داریم که ماشین های روز دنیارو داشته باشیم ولی وقتی دسترسی به چنین ماشین هایی وجود نداره چاره چیه؟خرید ماشین های چینی!!!
متاسفانه دنیای عطر هم همینه و وقتی دسترسی مالی وجود نداشته باشه،تنها میشه به عطرهای ارزان قیمت اکتفا کرد و سطح توقعات رو پایین اورد.
در اخر این جمله از ایکاروس عزیز رو عین فرمایش خودشون کپی میکنم چرا که این جمله مناسب ترین خاتمه برای این متن خواهد بود

«در حد قیمت ، توقع داشته باشید . با بیست دلار خیلی از عطارهایی که میشناسین میتونن بهتون یه نوشابه بدن فقط.»
ارادتمند تمام دوستان
29 بهمن 1402 پاسخ تشکر
50 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Perfumex
سلام و احترام خدمت مهربد عزیز و سایر دوستان :
مگر میشود به خاطر نداشتن پول با مرگ دست و پنجه نرم کنی و هیچ دست یاری به سویت دراز نشود.
پیرمرد بیچاره شاید پدری بوده که سالیان سال عمر و توان و جوانی خودش رو وقف خانواده کرده بوده باشد و حالا حتی جیبش برای زنده نگه داشتن خودش هم یاری نمی کند. دل میشکند و بغض گلو رو میفشارد از این همه رنج بی پایان.
گویی در تاریک ترین روزهای زمان گذران عمر می کنیم.
اوقاتی که کمترین جنس از انسانیت رو شاهد هستیم.
آه هایی که بر می خیزد.
اشک هایی که جاری می شود، برایمان هیچ باری ندارد و فقط و فقط تسلی بازماندگان است.
ترس بر روح و جسممان بی پایان شده و خیال رفتن ندارد.
شادی و امیدی که نیست و به گمانم دیگر نخواهد آمد.
فقط اندک دلخوشی هایمان ،کورسویی برای ادامه بقاست.فرزند،همسر، پدر و مادر و ......
روزگار هبوط انسانیت در آدمیان و صعود رذالت در قوم نانجیبان.
امید در عمیق ترین، تاریک ترین و دوردست ترین موقعیت خود قرار گرفته.
اگر هم تا قبلتر نیمه ایی پر برای لیوانمان باقی مانده بود، آنهم دیگر ریمآلود و لچر شده است.
هیچ و دیگر هیچ ، ماییم و نفس هایی که به بیهودی کشیده می شوند و در انتظار پایانی نامعلوم و بی محتوا ادامه پیدا می کنند.
مکدریم و هیچ درمانی نداریم دوستان و هر روز بیشتر از پیش بار خستگی هایمان سنگینتر می شود.
29 بهمن 1402 پاسخ تشکر
50 تشکر شده توسط : حامد مددی احمد شجاعی
مهربد عزیزم
من از حدود پنج سال پیش باخبر بودم و میدانستم اتفاقاتی در شرف وقوع است که نتیجه اش خصوص برای ما عطردوستان بد فرجام خواهد بود !
دنبال میکردم و مواردی شنیده بودم ، که البته استنتاج آتیه کمی سخت بود چون خبرها ، معکوس آنچه را در واقع قرار بود اتفاق افتد گزارش میکردند !
یادم هست به دوستانمان نیز گفتم در عطرافشان ، و متاسفانه این رویه همچنان ادامه دارد !
اوضاع عطردوستان بدتر خواهد شد با تاسف !
و اجبار خواهد بود بر قشر بزرگی از جامعه ، خرید عطور خیلی ارزان بجای ارزان !
بازار را تماشا کنید ، به ازاء یک عطر اصیل ده ها عطر تقلبی و به ازاء یک عطر لایق ده ها عطر نالایق موجود است !
این یعنی اکنون آنها هستند که خریدار دارند !
نتیجه :
سلامتی ها و سلیقه ها در معرض خطر و تغییر اند با تاسف !
در سبد خرید مردم ، عطر و حتی بوی خوش دیگر هیچ جایگاه ندارند اجالتا !
بسیاری را میشناسم که از خوشبو بودن دست کشیده اند ، خرید " عطر " بماند !
از همین رو بود که سالها پیش که اوضاع بهتر بود مدام بر دوستانمان عرض میکردم که بر عطور ارزان لیک ارزشمند نیز بپردازند !
و بدانید که خواه ناخواه بر این امر مجبور خواهیم شد بزودی بیش از پیش ، البته در صورتیکه غمخوار هم باشیم به معطریت !
از سویی فراموش نکنید دوستان عزیزم که خاموشی ی ما درین خصوص دقیقا مطلبی ست که متقلبین و سوء استفاده گران میجویند و خواهان آن اند که بیش از پیش بر دوستداران خوشبویی و معطریت مسلط شوند به خدعه و نیرنگ !
چو کاری بی فضول من برآید
مرا در وی سخن گفتن نشاید
اما :
وگر بینم که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینم گناه است !
این فصل ، فصل خزان ( عطور ) است پس باید خود را تجهیز کنیم تا بیمار نشویم و عبور کنیم .
اگر زنده ماندیم که بهار تجربه کنیم .
اگر هم خیر ، کار درست کرده ایم و عبور کردگان از خزان بر ما قضاوت نیک خواهند کرد بلطف خدا .
نقش عطرافشان و ما اعضایش این روزها بیش از همیشه مهم است ، برای عبور دادن دوستداران عطر از این پل بی اندازه باریک شده ، به سلامت !
مخالفین همیشه هستند و دلائل ایشان نیز مشخص ، برخی دل بر دیگران سوزانند و برخی بر خویش !
چه گویم ! این داستان تا کی ادامه دارد ؟
دارد اجالتا !
حال بر آن پیرمرد که از سلامت بسوی مرگ گریخت از نداری ، از عطر بگو !
30 بهمن 1402 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : احمد شجاعی محسن
عرض ادب و احترام خدمت جناب اقایان شوشتری و سخی عزیز و سایر عزیزانم در این محفل معطر.
غم،غم و غم تنها چیزیه که تو این روزها عاید ما میشه.
این روزها که همه چی برام سخت و سخت تر شده و زیر فشار کار و زندگی دارم له میشم،تنها پناهم اینه که تو ساعت های محدودی که خونه هستم خودم رو با تست عطرها سرگرم کنم و یکم از فشار روزمره دور بشم.
شاید خیلی ها در این محفل مثل من باشن و شامه نوازی روایح مختلف از معدود دلخوشی هاشون در طول روز باشه.
اوضاع داره به سمتی پیش میره که این دلخوشی ساده هم با گذر زمان ازمون گرفته میشه و خرید باتل های رنگارنگ به یک ارزو تبدیل میشه.در چنین شرایط اسف باری معرفی عطرهای اقتصادی بهترین کاریه که میتونیم انجام بدیم چرا که این ریویوها حداقل به درد ۹۰ درصد افراد میخوره در حالی که معرفی عطرهای نیش و گران قیمت شاید به درد یک درصد از هزاران نفری بخوره که در طول روز این سایت رو چک میکنن.
تقریبا تمام دوستان و اطرافیانم(و شاید ۹۰ درصد جامعه)از عطرهای کپی بانه ای استفاده میکردن و قبل از اینکه برندهای اقتصادی رو بهشون معرفی کنم هیچ شناختی از این برندها نداشتن و به خاطر استفاده از اسانس های بی کیفیت و افتضاحی که داخل عطرهای کپی بانه ای وجود داره سر سلامتی خودشون قمار میکردن.
تاثیری که این اسانس های بی کیفیت بر سلامتی ادم میزاره واقعا عجیب و غیر قابل باوره و در صورت استفاده مکرر میتونه از سیگار هم برای ریه مضرتر باشه.
همونطور که اقا کامبیز هم اشاره کردن وضعیت به گونه ای پیش رفته که عطر در سبد خرید مردم جا نداره و اگر هم بخوان عطری رو تهیه کنن،به خاطر شناخت کمی که از عطرهای اقتصادی وجود داره و برای فرار از پرداخت مبالغ گزاف،گرفتار زبان چرب یک سری افراد بی وجدان میشن و سراغ فیک های بانه ای و اسانس های گرمی میرن.
عاجزانه از بزرگان سایت خواهش میکنم که با معرفی عطرهای اقتصادی از برندهایی مانند زارا،لطافه،ارماف و…کمک کنن تا مخاطب به شناخت برسه و از اسانس های گرمی و فیک های بانه ای دور بشه و با ارقام پایین هم بتونه عطری داشته باشه که مجوزهای مربوط به سلامتی رو داره.
همون طور که در جریان هستید قبلا این کار رو میکردم اما به دلیل هجمه هایی که بهم وارد شد سعی کردم از حاشیه دور بشم.اولویت همیشگی خودم استفاده از بهترین عطرهای روز دنیا بوده و همواره تاکید کردم که عطرهای اقتصادی در حد و اندازه عطرهای گرون قیمت نیستن اما نسبت به قیمتی که دارن عموم جامعه رو راضی میکنن.
بازار عطر دنبال چی میگرده؟پخش و ماندگاری بالا و بازخورد.
شما این دوتا فاکتور رو به ۹۹ افراد بدید اونا دیگه هیچ چیزی جز این از یه عطر انتظار ندارن.این جامعه عطربازه که به دنبال متریال باکیفیت،شفافیت و بازی نت ها میگرده و بهشون اهمیت میده وگرنه اکثریت مردم اهمیتی به این داستان ها نمیدن و برای اینکه هزینه زیادی پرداخت نکنن به همون مواردی که گفتم اکتفا میکنن.
پس وقتی عموم مردم میتونن با هزینه کم بازخورد بگیرن و از دنیای روایح لذت ببرن چرا این معرفی هارو ازشون دریغ کنیم؟
من خودم رو موظف میدونم که عطرهای اقتصادی که در ارشیوم دارم رو به همه معرفی کنم بلکه این معرفی ها به کار کسی بیاد و ازش استفاده کنه.برای اینکه این معرفی ها وارد حاشیه نشه و کسی رو شاکی نکنه،تمام ریویوها رو در عطرگرامم منتشر میکنم و هر هفته طی یه پست چند تا کار اقتصادی رو معرفی میکنم تا دینم رو ادا کرده باشم و در حد و اندازه خودم بتونم دوستانم رو از خرید فیک های بانه ای و اسانس های گرمی نجات بدم تا بهترین کیفیت رو نسبت به هزینه ای که پرداخت میکنن دریافت کنن.

حتی تاریک ترین شب نیز پایان خواهد یافت و خورشید خواهد درخشید اما تا اون روز….
اگر زنده ماندیم که بهار تجربه کنیم .
اگر هم خیر ، کار درست کرده ایم و عبور کردگان از خزان بر ما قضاوت نیک خواهند کرد بلطف خدا .(متن زیبای جناب سخی عزیزم)

[EDITED] 1402/12/01 23:30
01 اسفند 1402 پاسخ تشکر
46 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Perfumex
سلام خدمت دوستان عزیزم:
در راستای پیشنهاد مهربد عزیز و برای از بین نرفتن حس و عشق عطربازی هکه دوستان سعی دارم چند تا برند تقریبا معقول از نظر کیفیت و استاندارد و صد البته قیمت مقرون به صرفه خدمتتون معرفی کنم.
1- برند سانچز با عطر ها و روایحی نیش گون و بسیار خاص و جذاب که در خلق روایح، خیلی سعی در خاص و غیر تکراری بودن دارد.
2- برند رویالیون هم چند تا کار خیلی خوب از جمله چارم (charm) داره که انصافا بازخورد و کیفیت قابل قبولی داره. همین عطر چارم بازطراحی نوآورانه ایی از هالفتی پنهالیگون است.
3- برند Boucheron هم کارهای بسیار اقتصادی و جذابی خصوصا برای بانوان دارد.
4- برند Author که در لاین جدیدش برای خلق روایح بسیار خلاقانه و جذاب عمل کرده و باتل های بامزه ایی هم طراحی کرده.
5- برند Victoria Gold هم کارهای تقریبا خوبی داره و کیفیت و پرفومنس و استانداردهاش به نسبت قابل قبول است.
6- برند Corniche هم برند بدی نیست و چند تا از کارهاش شخصیت مستقلی دارند.
7- برند Morgan De Toi یکی از تازه کاران عطر است که قابلیت تست را دارد.
8- برند Artible Tasnif و Mazarino و Larsi Luan هم کمی مستقل تر و ریچ تر روایحی رو به بازار ارائه کرده اند.
باید خدمتتون عرض کنم اکثر برند های معرفی شده وطنی هستند ولی معمولا متریال و باتل و .... از خارج کشور تهیه می شود.
نمیدونم به کجا داریم میریم ولی برای عشقبازی باید صبر و هزینه گزافی رو متحمل بشیم و شاید معرفی این عطر ها و برند ها بتوانند کمی این معضل و گرانی را جبران کنند.
01 اسفند 1402 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سميرا_ال
مهربد خان ، ابتدا ازتون پوزش میخوام که بی اجازه به بحثتون ورود کردم ، سعی میکنم تا حد ممکن کوتاه و مختصر نظرم و بیان کنم تا وقت عزیزان رو نگرفته باشم ، کاملا با شما هم عقیده ام ، خودم حداقل چندین نوبت با درخواست معرفی عطر مواجه شدم با قیمت هایی که برام جای تعجب داشته کسی از من درخواست عطر تا سیصد هزار تومن داشت ، یا کس دیگه ای برای همسرشون درخواست عطر تا پانصد هزار تومن و کرده بود ، اونهم برای افرادی که از لحاظ مرتبه شغلی ، عنوان شغلی درخوری هم داشتن ! منهم سعی کردم تا جایی که ممکنه راهنمایی کنم ، کیه که بتونه با یه نه محکم دلی رو برنجونه ؟ اما مسئله ای رو خواستم مطرح کنم اون چیزی که قبلا در خلال معرفی عطرهای اقتصادی شاهدش بودیم هر چند در نفس کار بدون مشکل بود ( مسلما ) اما در روشش با اشکال هایی همراه بود که باعث رنجش خیلی از دوستان شد ، همه در جریانش هستیم . به نظرم به دو نکته باید توجه کنیم ، اولیش اینکه هنوز برندهای کمتر شناخته شده ای هستن که با توجه به سیاست قیمت گذاری شون عطرهای با کیفیت و با قیمت های پایین ( غالبا تا بیست سی دلار ) عرضه میکنن ، چه برندهایی که توی بازار داخلی هستن چه عطرهایی که هنوز به مخاطب ارائه نشدن ( این دومی همت دوستانی که خارج از کشور هستن یا دوستانی خارج از کشور دارن رو برای معرفی و سایت عطرافشان برای عرضه سنگین تر میکنه ) ، خاطرم هست ایکاروس گرامی چند وقت قبل برندهای اقتصادی که داخل کشور شرایط تست دارن و معرفی کردن اما دنیایی از برندهای با کیفیت هستن که هنوز شناخته و معرفی نشدن . قبل از اینکه به نکته دوم برسیم خوبه که مطرح بشه بیشتر این برندها تا حدی مسئله هویت مستقل رو هم لحاظ کردن و مثل خیلی از عطرهایی که متاسفانه غالبشون هم متعلق به کشور امارات بودن سطح الهام گرفتن و به سمت کپی کاری صرف ( چه در انتخاب نام محصول ، چه طراحی باطل و .... ) طی نکرده بودن ، به نظرم این عدم هویت مستقل تا حدی توهین به مخاطب هم محسوب میشه ( البته این دیدگاه فردی ) ، یعنی به شکلی برخورد نشه که حالا چون قیمت دلار و سطح درآمد اینچنین تنها نسخه و راه حل عطرهای کپیِ ، باور بفرمایید نه ! هنوز خیلی برندها هستن با قیمت مناسب عطر مستقل قابل دفاع ارائه بدن .
نکته دومی که باعث حساسیت ها شده بود نوع اعطای نمره به عطرها بود ، اینکه فلان عطر مطرح از فلان برند نامی چهار تا نمره ۵ و ۴ نصیبش بشه و برای کپی درجه چندمش چهار تا ۹ و ۱۰ ، خب حساسیت برانگیز، کتمان حقیقت ، فراموش نکنیم اینجا افرادی دور هم جمع شدن با محوریت مقوله ای که براشون واجد اهمیتِ ، عطر ، آره عطر . فکر کنید کسی بیاد مطرح کنه گینه استوایی افتخارات بیشتری از برزیل در سطح جهانی داره ، خب بین هواداران فوتبال چه واکنشی رو به هم ا داره ؟! و متاسفانه توضیحی که برای این نمرات ارائه میشد اصلا و ابدا قانع کننده نبود ، عنوان میشد با توجه به قیمتی که داره این نمره مناسب تره ، نمره ای که به رایحه و پخش و ماندگاری اطلاق میشد !!!! دوستان تمامی سایت های مرجع پارامتری رو برای قیمت گذاری دارن ( price value , value for money و .... ) که میتونیم توی اون بخش به قیمت گذاری منصفانه برند اشاره کنیم ، عطرافشان هم میتونه این پارامتر و به ارزش گذاری عطرها اضافه کنه و تا اون موقع به عنوان یه پیشنهاد عرض میکنم میشه در آخر کامنت هامون این مورد و لحاظ کنیم .
در انتها چیزی که مشخصه همه اعضای عطرافشان نسبت به هم تعلق خاطر دارن و با ناراحتی و خوشحالی هم همراه بودیم ، و هیچ سو نیتی وجود نداره .
متن طولانی شد 🙏
01 اسفند 1402 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Perfumex میثم شفیعی
اقا محسن عزیز ارادتمندم.
متنم طولانیه اما سعی میکنم یک بار برای همیشه تمام ابهامات و اختلافات رو برطرف کنم تا هیچ عزیزی از دست من ناراحت نباشه.
راجب عطرهای اماراتی که فرمودید،کاملا باهاتون موافقم که این معرفی ها باعث ایجاد حساسیت هایی شده و کاملا به شما و سایر دوستان حق میدم.هر عطری که تا به امروز معرفی کردم صرفا برای کمک رسانی به سایر عزیزان بوده و هیچ وقت دوست نداشتم و ندارم که باعث ایجاد حساسیت بشم و اگر ناخواسته باعث چنین چیزی شدم از صمیم قلبم پوزش میطلبم.
اگر به نمره هایی که به کپی های اماراتی تا به امروز دادم نگاه کنید به هیچ کدوم نمره ای بالاتر از ۷ ندادم چرا که کپی بودن رایحه،خود به خود از ارزش کار کم میکنه.
کاملا باهاتون موافقم که برندهایی هستند که عطرهای خوش قیمتی دارن و وظیفه ما به عنوان عاشقان روایح اینه که این برندهارو کشف کنیم و اطلاعاتمون رو در اختیار سایر دوستان بزاریم.
به شخصه از این به بعد تلاش بسیار زیادی خواهم کرد تا بهترین عطرهای اقتصادی رو پیدا کنم که ترجیحا عطار داشته باشن و خلاقیتی پشت طراحیشون باشه.
تقریبا هر هفته تماس هایی از دوستان و اشنایان دارم و با درخواست های مشابهی رو به رو میشم
«یه عطر معرفی کن که مشابه فلان رایحه باشه و موندگاریشم خوب باشه »
میپرسم تا چقدر میخوای هزینه کنی؟ و معمولا با این پاسخ رو به رو میشم«حداکثر یک میلیون»
خوشبختانه یا متاسفانه دسترسی به عطرهای اماراتی برای عموم جامعه خیلی راحته و از اونجایی که اکثر افراد به دنبال مشابه های اقتصادی میگردن،این عطرها نیاز بازار رو به خوبی پوشش میدن در حالی که هیچ وقت نمیتونن عطربازهای حرفه ای رو به طور کامل از خودشون راضی نگه دارن.
اگر تا به امروز عطرهای اماراتی رو معرفی کردم صرفا به خاطر نیاز بازار و دسترسی بهتر به این عطرها بوده.در این مدت این موضوع رو متوجه شدم که جامعه غیر عطرباز اهمیتی به نواوری و خلاقیت عطرها نمیدن و صرفا دوست دارن مشابهی از عطرهای معروف داشته باشن.
به عنوان کاربرهای بزرگترین مرجع عطری ایران،وظیفه داریم که هر کدوممون یه گوشه از کار رو به عهده بگیریم و تمام نیاز دوست داران عطر رو پوشش بدیم تا دست مخاطب برای انتخاب باز باشه و تمام حقایق رو بدونه.برای مثال مخاطب باید این موضوع رو بدونه که تو عطرهای ارزون قیمت، عطرهای اماراتی میتونن پخش و ماندگاری بسیار بالایی ارائه بدن در حالی که عطرهای ارزون قیمت اروپایی احتمالا کیفیت رایحه بالاتری دارن.حالا مخاطب باید بین پخش و ماندگاری و کیفیت رایحه یکی رو انتخاب کنه و خودش تصمیم بگیره؛این میشه احترام به انتخاب مخاطب،یعنی ما راه رو جلوی پای مخاطب میزاریم و تصمیم رو به عهده خودش میزاریم.
بنابراین هم مشابه های اماراتی هم مشابه های اروپایی و همچنین عطرهای اقتصادی نواورانه باید در دستور کارمون باشه تا بهترین تنوع رو به مخاطب ارائه بدیم تا با دونستن تمام حقایق بتونه انتخاب خوبی داشته باشه.
همیشه پیشنهاد میکنم که اگر توانایی خرید دارید،هیچ وقت سراغ مشابه ها نرید،به خلاقیت عطار احترام بزارید و بهترین عطرهای روز دنیارو تهیه کنید و این لذت رو از خودتون دریغ نکنید.شاهکارهایی وجود دارن که کپی شدنی نیستند و حیفه که از اونها غافل بشیم.
به هرحال من علاقه شدیدی دارم که تمام برندهای اقتصادی از هر ملیتی رو کشف کنم و این اطلاعات رو در اختیار سایر عزیزان قرار بدم و در اینده تلاشم در این زمینه رو دو چندان خواهم کرد.از سایر دوستانم هم درخواست میکنم چنین رویه ای رو در پیش بگیرن تا در این اوضاع اسفناک بتونیم مرهمی برای زخم های همدیگه باشیم.
از اونجایی که عطرهای اقتصادی که در حال حاضر در ارشیوم دارم اکثرا اماراتی هستن،برای این که باعث ایجاد حساسیت نشم،اجالتا طی چند تا پست محدود همگیشون رو معرفی میکنم و زین پس سعی میکنم اروپایی های خوش قیمت رو پیدا کنم و معرفی کنم.
کاملا موافقم که این وسط باید تعادل وجود داشته باشه و معرفی عطرهای اقتصادی رو صرفا محدود به اماراتی ها نکنیم و هر کاری از هر ملیتی که ارزش خرید داره رو معرفی کنیم.
فقط خواهش میکنم نسبت به ملیت عطرها گارد نداشته باشید،چه اشکالی داره اگر یه عطر اماراتی باشه و نسبت به قیمتش ارزش خرید داشته باشه و نیاز عموم مردم رو پوشش بده؟چرا چنین عطری نباید با گفتن تمام حقایق و نقاط قوت و ضعفی که داره معرفی بشه؟
بیاید همه چی رو با اعتدال پیش ببریم.اماراتی هم خوب و بد داره.یه سریشون نسبت به قیمتشون ارزش خرید خوبی دارن و یه سریشون پشیزی نمی ارزن.من سعی میکنم تمام این حقایق رو به دور از هرگونه تعصبی بیان کنم.امارات فقط به لطافه محدود نمیشه.برندهایی مانند رصاصی،ارماف و اف ای پاریس کارهای خوبی دارن که قطعا باید معرفی بشن چرا که بعضی از اونها در رنج قیمت پایین،عملکرد خوب و راضی کننده ای دارن،همچین امارات برند های غولی‌مانند ویدیان و عطار کالکشن داره که در سطح جهانی برندهای لوکس و شناخته شده ای هستن،از بهترین عطارها استفاده میکنن و کارشون کپی نیست،بنابراین ما نمیتونیم یه عطر رو بر اساس کشور سازنده اون و بدون تست بسنجیم.
عطر ارزنده باید معرفی بشه حالا چه اماراتی باشه چه انگلیسی چه افریقایی و هر کشور دیگه ای،بنابراین تمام تلاشم در اینده این خواهد بود که اولویت اولم معرفی عطرهای اقتصادی اروپایی باشه اما این دلیل نمیشه که اگر عطری غیر اروپایی کیفیت مناسبی داشت معرفی نکنم.
بهترینهارو برای تمام عزیزان این محفل ارزومندم

[EDITED] 1402/12/03 13:06
02 اسفند 1402 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Mahdis
مهربد خان باور کنید ذره ای به نیت پاک و درست شما شک ندارم ، و اصلا در مورد آرا نظرم شما نبودید ، که اصلا شخص خاصی نبود ، صرفا گلایه ای بود تو این زمینه خاص نسبت به بعضی همراهان و دوستان . کاملا با شما هم عقیده ام ، دوره ی سختی و تو این دوران جز محبت هیچ دستاویزی نداریم ، اما در مورد عطرهایی که میشه بهشون کپی اطلاق کرد از هر کشوری که باشن قابل انتقادا ، مثلا یکی از دوستان اشاره کرده بود محصولات جدید میلتون لوید ( که خیلی برام محترم هستن ) شبیه سازی فرمول و طراحی باتل عطرهای مطرح تر ، از اون موقع حداقل در مورد محصولات جدید این برند تجدید نظر کردم . و در مورد اینکه برندهایی هستن که کاملا حرفه ای هستید کاملا باهاتون هم عقیده ام ، اصلا برند عطار کالکشن به واسطه رویو های مفید شما شناختیم و از اون طرف کیه که ندونه برند های باسابقه ای مثل اجمل ، رساسی ، امپر و .... توی سطح خودشون چقدر کاربردین، مثلا بلو فور من احتمالا از اولین عطرهایی که تجدید خواهد شد و خودم به رایحه ش ۷ دادم ، باز هم ازتون تشکر میکنم که دغدغه دارید و از صمیم قلبم آرزو دارم روزهای بهتر و سرشار از شادی و خبرهای خوب و شاهد باشیم .
امیدوارم موجب رنجشتون نشده باشم ، این محفل میتونه الگوی خوبی برای جامعه فردامون باشه ، جمعی دوستانه ، سرشار از مهر و انسانیت 🌷🌷🌷
03 اسفند 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Perfumex سورنا مقدم
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند شما از شخصیت‌های مستند برای من و این محفل هستید. فلذا تمامی نظرات و روایت های عطری علمی شما برای من و تمامی بزرگواران این محفل حائز اهمیت بوده و خواهد بود. در خصوص فرموده ی شما برای این محفل عارضم که من هم قبلاً این مورد را برای دوستان این محفل پیشنهاد نمودم اما متاسفانه نوع نگرش برخی از بزرگواران متفاوت است و این اصلا ایرادی ندارد و ما حق نداریم نظرات خودمان را حداقل در مورد عطرها به سایر دوستان تحمیل کنیم. منتهی این مورد را با اینکه خود دوستان این محفل هم از نظر شفاهی قبول دارند اما به محض یه امتیاز به یه عطر کپی شده از عطر اورجینال، متاسفانه بلافاصله واکنش نشان می‌دهند....
ببینید اصلا برای شخص من امتیاز عدد ۱۰ برای یه عطر اماراتی کپی با امتیاز عدد ۱۰ برای یه عطر اورجینال اروپایی یکی نیست. در واقع منظورم این هست که اون عطر کپی اماراتی که من بهش مثلا امتیاز ۱۰ دادم با عدد ۱۰ یه عطر اورجینال اروپایی اصلا قابل قیاس نیست و اصلا نمی‌توان مورد قیاس قرار داد فقط بر مبنای امتیاز عددی.... برای مثال شما خودتان گیمر هم هستین، یه گیم که برای کنسول پلی استیشن ۱ در سال ۱۹۹۸ عرضه شده امتیاز ۹.۸ از ۱۰ گرفته اما ادامه ی همین گیم در شماره های بعدی برای کنسول پلی استیشن ۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده امتیاز ۸.۵ گرفته!!!! آیا از نظر شما این اعداد برای یک گیم که عنوان مشترکی دارند در یک فیلد قرار می‌گیرند ؟؟؟! طبیعتاً نه.... چرا؟ چون اون گیمی که سال ۱۹۹۸ تولید شده برای اون زمان در کنسول پلی استیشن ۱ با گرافیک ۳۲ بیتی، بسیار چشم نواز بوده است اما این گیمی که برای پلی استیشن ۵ تولید شده در سال ۲۰۲۳ با اینکه عنوان یکی هست اما امتیاز کمتری از اولین شماره ی گیم اش گرفته، چون مخاطبان انتظار خیلی بیشتری نسبت به قدرت گرافیکی کنسول پلی استیشن ۵ نسبت به اون گیم داشتند.
بنابراین برای عطرها هم من همین مدل امتیاز دهی را لحاظ می‌کنم و هر عطر کپی اعم از اماراتی و اروپایی که بتواند نزدیکترین رایحه به عطر اورجینال داشته باشد در پرفورمنس خوب و باتل زیبا و هارد باکس باکیفیت و از همه ی اینها مهمتر برچسب قیمتی حداقل برای همه ی حجم ارزش این عطر مورد نظر کپی، سلیقه ی شخصی من امتیازدهی حداکثری را لحاظ خواهد کرد و این فقط سلیقه ی شخصی من هست و اصلأ نظرات و سلیقه ام را برای هیچ عزیزی در این محفل تحمیل نکردم. و دقیقاً برعکس متاسفانه برخی ها در این محفل به زور قصد دارند نظرات خودشان را تحمیل کنند برای عطرها...
دوست عزیزم من تابحال چندین مورد از شرکت های کپی کار در زمینه ی عطرها را از شرکت های اروپایی تست داشته ام اما متاسفانه اکثر آنها کیفیت مناسبی ندارند چه از نظر شباهت رایحه و چه از نظر کیفیت پرفورمنس و متاسفانه قیمتهای بالاتری هم دارند اونم در باتلهای بی کیفیت یا معمولی. و این باز نظر شخصی من هست که این برندهای کمتر شناخته شده ی اروپایی کپی کار نتوانستند نظر من را جلب کنند. علاوه بر این، اگر شرکت عطرسازی حالا چه در اروپا یا هر جای دیگر، اگر واقعا خودش به کارش ایمان داشته باشد و کیفیت شایسته در رایحه یا پرفورمنس داشته باشد، خیلی سریع در بازار شناخته می‌شود حالا چه با تبلیغات از طرف خودش و یا از طرف هایپ شدن توسط مخاطبانش.
خدا را شاکرم عزیزانی که با من در ارتباط هستند و تمامی عطرهای کپی که خودم ابتدا برای خودم خریدم و به این عزیزان هم پیشنهاد نمودم، و آنها هم خرید کرده‌اند هیچکدام اعلام نارضایتی نداشتند و همین که یه عزیزی میاد پیام می‌فرسته و مطرح می‌کنه دستتون درد نکنه من این عطر رو خریدم خیلی راضی هستم از خریدم، همین جمله برای من به اندازه ی تمام دنیا ارزش داره که تونستم کمترین کمکی به این عزیزان داشته باشم تا لااقل ضرر اقتصادی را برای خرید عطرهای بی کیفیت موجود در بازار که قیمت آنها همسان همین عطرهای کپی معرفی شده از طرف من بودند، تجربه نکنند. مورد دیگری که یکی از دوستان خوبم برای شما مطرح نمودند نحوه ی امتیاز دهی من برای عطرهای اروپایی و اماراتی بود که اگر دوستان ارجمند دقت فرمایند من هیچ عطری که کپی شده ی عطر اورجینال هست امتیاز بالاتری از خود عطر اورجینال بهش ندادم. بعبارتی اگر یه عطر کپی مثل برند الحمبرا بهش امتیاز ماندگاری رو ۱۰ دادم، در مقابل قطعا برای عطر اورجینال همان عطر هم امتیاز ۱۰ دادم به ماندگاری و .... منتهی وقتی برخی دوستان فکر می‌کنند که برای عطری مثل ایوسن لورن ال هوم مثلا امتیاز ماندگاری یا رایحه رو ۸ دادم پس نباید به یه عطر کپی اماراتی مثلا از الحمبرا یا لطافه یا اجمل امتیاز بالاتر از این ایوسن لورن بدهم!!!! این به نظر من تحمیل در نظر دهی است و من باید طبق فرمایشات و نظر دهی ها یا امتیاز دهی های همین دوستان عمل کنم... !! که قطعا هرگز همچین کاری نخواهم کرد.... من نظرات و امتیازات شخصی خودم رو برای عطرها در این محفل درج نمودم و به نظرات و امتیاز دهی های هیچ عزیزی در اینجا اعتراض نکردم و نخواهم کرد چون معتقدم نظرات هر انسانی محترم است.
باز هم هر عزیزی در این محفل عطر اقتصادی باکیفیت را پیشنهاد کند قطعا پیگیرش میشم تا برای خودم هم خرید کنم و برای سایر عزیزان من پیشنهاد کنم.
به هر حال از اینکه مطلب طولانی شد از شما پوزش می‌طلبم و برای شما و تمامی بزرگواران آرزوی بهروزی و شادکامی دارم....
03 اسفند 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : احمد شجاعی حسین رفیعی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟