مقدار مایع عطر موجود در شیشه های مات

سلام دوستان عزیز.

یه سوال داشتم که آیا راهی برای تشخیص اینکه بدونیم در ادکلنهای باشیشه کاملا مات که مایع داخل شیشه قابل رویت نیست چقدر از مقدار از مایع عطر پس از مدتی مصرف باقی مونده؟

سلام بر شما

بعضی از شیشه‌های مات را وقتی جلوی نور بگیریم، مایع عطر سایه می‌اندازد و می‌توان مقدار آن را فهمید. ولی خوب این راه در مورد بعضی دیگر جواب نمیده.

یک راه دیگر می‌تونه وزن کردن شیشه عطر قبل از استفاده و بعد دوباره وزن کردنش باشه که البته دقیق نیست ولی شاید با مقایسه بین شیشه عطرهای مشابه به نتیجه ای تقریبی رسید. 

amir.slm amir.slm
1399/06/20

فلش گوشیتونو روشن کنید بگیرید پشت شیشه و از طرف دیگه نگاه کنید کاملا مشخص میشه چقدر ازش مونده

نیما نیما
1399/06/21

در تکمیل فرمایشات لاله ایزدی اصافه کنم که بعضی از عطرها هیچ جوره قابل مشاهده نیست حتی اگه در معرض نور شدید هم قرارش بدی .... مثلا  نارسیس رودریگرز ها که یه کاور داخل شیشه شون دارن و اجازه عبور نور رو نمیدن 
یا مثلا عطری مثل ایسی میاکه نویی که جنس شیشه س بسیار کدره و نور ازش عبور نمیکنه !
برای همچین عطرایی شاید بشه با مقایسه وزن شیشه پر  و مصرف شده بصورت حدودی تخمین زد که چقدر  از عطر باقی مانده  اما بصورت دقیق شدنی نیست ...

فقط یه راه خیلی جالب و عیر متعارف وجود داره  که ممکنه یکم هم خنده دار باشه واون گرفتن عکس رادیولوژی از شیشه عطره  !

اینجوری میشه دقیق مشاهده کرد که چقدر از عطر باقی مونده ، بنده خودم  به لطف حضور یکی از دوستان عطر بازم که در بخش رادیولوژی مشغوله این موضوع رو امتحان کردم و موفقیت آمیز بود .

امیدوارم تجارب ارائه شده برای شما مفید واقع بشه 🙂

گلی گلی
1399/06/21

به نظرم اگه تکونش بدی از صدایی که تولید می شه, می شه فهمید چقدرش خالیه. من اغلب از میزان حرکت مایع تو شیشه و صداش می فهمم. یه شیشه نسبتا پر و یه شیشه نسبتا خالی از یه مایعی درست کن مثلا آب تو یه شیشه شربت سینه خالی. بعد شروع کن صدا و حرکت مایع رو توش آزمایش کن. کم کم دستت میاد.☺

ممنون از پاسخ دوستان, بله راحت ترین راه اینه که قبل از اولین استفاده با ترازوی دیحیتالی ادکلن را وزن کنیم تا وزن پرشو داشته باشیم در مرحله بعد همانطور که آقا نیما گفتن عکس X_ray دقیقترین راه تشخیص باقیمانده ادکلن هست.

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟