سعید سعید
2
1401/05/19

برند رامون مولویزار

با سلام

از اساتید جنابان، سخی، شوشتری، کبیری، ایکاروس و سایر صاحب نظران این عرصه خواهش میکنم نقد و ریوییویی درباره ی کارهای رامون مولویزار ( این برند لوکس و دوست داشتنی) داشته باشن لطفا، خیلی محجور مونده این شاهکار دنیای عطر😊

 

بله دوست عزیز و با سلیقه ی ما ! سلام .

دوستان ما محق اند اگر کمتر ازین برند نگاشته اند !

کمیاب اند و بشدت خاص و هنری اند . من خود تنها یک شیشه از کل کارهای این برند را دارم ( فایو المنتس ) و سه ی دیگر نیز هر کدام دو میل جهت تست دارم . یکی از بستگان که خارج از کشور زندگی میکند و هر چند سال یک بار سری میزند هر چهار را از آلمان برایم به سوغات آورد . 

این برند گزیده میسازد برای پیر عطربازانی که بینی هایی خسته از روایح عام دارند و به دنبال حد غایی و نهایی از روایحی ناب در این هنر میگردند .

لوکس اند اما نه به معنای ثروت که به معنای هویت ! در گروه خود ( بین عطرها ) پرستیژ دارند .

این برند میخواهد انتهای روایح را به مخاطبین خاص پسند معرفی کند . باید با ذره بین به سراغشان رفت :) ورنه ممکن است عوام ببویند و بگویند : چه چیز این عطر خاص است ؟؟ کجایش انتهای رایحه است ؟؟ و ازین دست انتاج !

لیک اگر هنرمند اش به این اثر دست یابد آنوقت عده ی بیشماری از عطرها رنگ میبازند :)

مخاطب باید پخته باشد و پر تجربه . ما در عطرافشان داریم ازین دست خداراشکر که منهای نام این حقیر ، شما نام بزرگ چند تن از ایشان برده اید و باز هم هستند دیگرانِ بزرگی لیک مشکل این است که نایاب است این برند و اگر هم تنها در تهران تک و توک فروشگاه هایی داشته باشند گران است و با توجه به شرایط اخیر اقتصادی ، صرفه به خرید ندارند و چون تجار کمتر وارد میکنند پس تستر یا سمپل نیز ندارند .

در خارج نیز عوام ازین برند خریداری نمیکنند مگر خواص ، بدلیل تحقیق ، بایگانی یا استفاده در مجالسی خاص که عطربازان در آن مجلس پرشمار باشند .

آن برندهایی که در ایران به خواص و خاص ساز مشهور شده اند در اصل ، برندهای دیزاینر سطح بالا و لوکس ساز ( مخاطبین ثروتمند ) اند و نه حرفه ای به معنایی که قبلا گفتم . برندهای خاص ساز به معنای واقعی فعلا و با توجه به شرایط که همه گیری ی تازه و نوزاد این هنر در ایران یکی از آنان است ، حضور ندارند ورنه تعدادشان کم هم نیست . نا گفته نماند کارهای عطارانی چون استفان هامبرت خداراشکر در ایران هست آنهم توجیه تیراژ دارد حال آنکه اغلب اینگونه برند تیراژی محدود و به اندازه ی حضور عطربازان حرفه ای و کهنه کار در جهان دارند .

ضمنا من درک میکنم که چرا اساتید کمتر اینگونه برندها و عطرها را ریویو میکنند !

اساتیدِ بحق ، اغلب قلبی رئوف دارند و قبل از معرفی ی عطرها به خیلی موارد دیگر می اندیشند و تنها زمانی مجاب به معرفی میشوند که آن عطر هم در دسترس باشد و هم امکان تهیه ی حداقل دستریز یا سمپل آن موجود باشد . سایت های داخل کشور را با خارج قیاس نکنید از حیث وفور اساتید یا تیراژ ریویو ! اگر شرایط برابر بود آنوقت به همه معلوم میشد ایران چه تعداد هنرمند در این هنر دارد !

قول میدهم اگر شرایط مناسب شود و عطرها به قیمت واقعی عرضه شوند آنوقت شما حتی فرصت نخواهی کرد همه ی ریویوهای اساتید این فن را مطالعه کنید از بس که پر تعداد شوند :)

اکنون ایشان بیشتر به جهت آموزش و توصیه به خرید عطور بهتر از هر دسته ، حاضر اند .

انشاله خدا کمکمان کند .

از لطف و توجه شمای عزیز به این حقیر سپاسگزارم .

با ارادت

سعید سعید
1401/05/22
در پاسخ به کامبیز سخی :

بله دوست عزیز و با سلیقه ی ما ! سلام .

دوستان ما محق اند اگر کمتر ازین برند نگاشته اند !

کمیاب اند و بشدت خاص و هنری اند . من خود تنها یک شیشه از کل کارهای این برند را دارم ( فایو المنتس ) و سه ی دیگر نیز هر کدام دو میل جهت تست دارم . یکی از بستگان که خارج از کشور زندگی میکند و هر چند سال یک بار سری میزند هر چهار را از آلمان برایم به سوغات آورد . 

این برند گزیده میسازد برای پیر عطربازانی که بینی هایی خسته از روایح عام دارند و به دنبال حد غایی و نهایی از روایحی ناب در این هنر میگردند .

لوکس اند اما نه به معنای ثروت که به معنای هویت ! در گروه خود ( بین عطرها ) پرستیژ دارند .

این برند میخواهد انتهای روایح را به مخاطبین خاص پسند معرفی کند . باید با ذره بین به سراغشان رفت :) ورنه ممکن است عوام ببویند و بگویند : چه چیز این عطر خاص است ؟؟ کجایش انتهای رایحه است ؟؟ و ازین دست انتاج !

لیک اگر هنرمند اش به این اثر دست یابد آنوقت عده ی بیشماری از عطرها رنگ میبازند :)

مخاطب باید پخته باشد و پر تجربه . ما در عطرافشان داریم ازین دست خداراشکر که منهای نام این حقیر ، شما نام بزرگ چند تن از ایشان برده اید و باز هم هستند دیگرانِ بزرگی لیک مشکل این است که نایاب است این برند و اگر هم تنها در تهران تک و توک فروشگاه هایی داشته باشند گران است و با توجه به شرایط اخیر اقتصادی ، صرفه به خرید ندارند و چون تجار کمتر وارد میکنند پس تستر یا سمپل نیز ندارند .

در خارج نیز عوام ازین برند خریداری نمیکنند مگر خواص ، بدلیل تحقیق ، بایگانی یا استفاده در مجالسی خاص که عطربازان در آن مجلس پرشمار باشند .

آن برندهایی که در ایران به خواص و خاص ساز مشهور شده اند در اصل ، برندهای دیزاینر سطح بالا و لوکس ساز ( مخاطبین ثروتمند ) اند و نه حرفه ای به معنایی که قبلا گفتم . برندهای خاص ساز به معنای واقعی فعلا و با توجه به شرایط که همه گیری ی تازه و نوزاد این هنر در ایران یکی از آنان است ، حضور ندارند ورنه تعدادشان کم هم نیست . نا گفته نماند کارهای عطارانی چون استفان هامبرت خداراشکر در ایران هست آنهم توجیه تیراژ دارد حال آنکه اغلب اینگونه برند تیراژی محدود و به اندازه ی حضور عطربازان حرفه ای و کهنه کار در جهان دارند .

ضمنا من درک میکنم که چرا اساتید کمتر اینگونه برندها و عطرها را ریویو میکنند !

اساتیدِ بحق ، اغلب قلبی رئوف دارند و قبل از معرفی ی عطرها به خیلی موارد دیگر می اندیشند و تنها زمانی مجاب به معرفی میشوند که آن عطر هم در دسترس باشد و هم امکان تهیه ی حداقل دستریز یا سمپل آن موجود باشد . سایت های داخل کشور را با خارج قیاس نکنید از حیث وفور اساتید یا تیراژ ریویو ! اگر شرایط برابر بود آنوقت به همه معلوم میشد ایران چه تعداد هنرمند در این هنر دارد !

قول میدهم اگر شرایط مناسب شود و عطرها به قیمت واقعی عرضه شوند آنوقت شما حتی فرصت نخواهی کرد همه ی ریویوهای اساتید این فن را مطالعه کنید از بس که پر تعداد شوند :)

اکنون ایشان بیشتر به جهت آموزش و توصیه به خرید عطور بهتر از هر دسته ، حاضر اند .

انشاله خدا کمکمان کند .

از لطف و توجه شمای عزیز به این حقیر سپاسگزارم .

با ارادت

سپاس فراوان

ممنون از پاسخ بی بدلیتون استاد، یکی از زیباییهای دنیای عطر قلم زیبا و دلنشین اساتید بزرگواری همچون شماست

موفق و کامیاب باشید

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟