saeedbeeas saeedbeeas
2
1401/03/23

چرا هیچ عطری برام جذاب نیست؟

سلام رفقا آقا من به یه مشکلی خوردم تا الان چندتای تستر (اصل) خریدم و دارم دنبال روایح مختلف میگردم ولی از هیچکدوم خوشم نیومده سعی کردم از هر مدل بویایی مختلفی هم تست کنم ولی هیچکدوم به دلم ننشسته تا الان چیزایی که تا الان تست کردم مفیستو جنتیلمو وای - ایو سن لورن ورساچه - دیلن بلو دولچه گابانا - بلو اوم اینستنس آرماف - کلاب د نویت آگار وود - دانهیل بولیگاری - من (بی رنگ و خنکه) سند استروم -پانوژ دولچه و گابانا - د وان عجیب اینه پخش بوی خاصی هم ندارن اکثرشون و خودم بوش رو ده ثانیه میفهمم و بعد باید بینیم رو بچسبونم رو جایی که زدم تا متوجه بشم! از اصل بودن تستر ها هم اطمینان کامل دارم ممنون میشم کمکم کنید و چندتا پیشنهاد بدین چون واقعا دارم تجربیات بدی از دنیای عطر بدست میارم... پس اینهمه بوی خوبی که از کنارمون رد میشن چی زدن؟

دوست عزیز سلام

امروز سری به عطرافشان زدم و سوال شما رو مطالعه کردم . سوال خوبی ست . اغلب ، عطربازان خبره در انتهای راه اینگونه میشوند ! 

پاسخ اش این است :

حس بویایی ی شما کمال گراست . و اگر حس بویایی دچار این عارضه شود ( که محاسن و معایبی دارد ) هر رایحه ای را قابل لذت نمیشمارد .

درمان اش این است :

برندهای نیش را آزمایش کنید .

عطرهای سورچینلی و استفان هامبرت را آزمایش کنید .

سعی کنید عطرها را همراه با سنفونی ها و موسیقی های بدون کلام تست ، ارزیابی و مرتبط کنید .

داستان خلق عطرها توسط عطارها را حتما مطالعه و در آنها عمیق شوید و ببینید تا چه حدود عطار در خلق آن رایحه و مرتبط کردن آن با آن داستان موفق بوده است . به آن ارتباط در ذهن خود نمره بدهید . به عطرها در دفترچه ای ازین باب نمره بدهید ، این مورد اهمیت دارد .

کلام آخر :

این کمال گرایی برای شما میتواند دو مسیر را در رایحه بازی ی شما ، خلق و منفک کند :

یا ازین طریق و از این نوع کنکاش و بهره بری ، راه چندین ساله را چند ماهه طی خواهید کرد و روایح را ازین باب کامل تر و متفاوت تر خواهید شناخت 

و یا

این کمال گرایی اگر در مسیر درست قرار نگیرد و تربیت نشود باعث سرخوردگی ، گیجی ی حس بویایی و انحراف مسیر و تبدیل به ضد لذت خواهد شد !

پس : این یک ثروت بزرگ است که به شما هدیه شده . میتواند شما را به یک استاد بزرگ و با سواد تبدیل کند

یا میتواند شما ( حس بویایی و لذتجویی ی روایح ) را نابود کند !

انشاله اتفاق اول برای شما بیفتد که البته با کمی کوشش و مطالعه و تحقیق به راحتی قابل وصول است . البته سعی شد مختصر و تیتروار معروض شود گرنه توضیح کامل اش کمی مفصل است .

موفق باشید انشاله

یک مورد مهم فراموش شد :

یک عطر را انتخاب کنید ( از نیش ها خصوص آنها که داستانی را روایت میکنند ) و در طول حداقل یک هفته فقط و فقط با آن سر کنید . تا همه چیز را راجع به آن کشف نکرده اید و در انتها نمره به او نداده اید به سراغ عطر دیگر نروید .

مطلقا هیچ عطر دیگری را در این مدت نبویید . این مورد اهمیت دارد .

شاید شما جوانید و اصلا حوصله ی این کارها را نداشته باشید و فعلا فقط به دنبال کسب لذت از روایح باشید اما کمال گرایی ی حس بویایی ی خود را فراموش نکنید و این متد را در گوشه ای یادداشت کنید و سالها بعد اگر علاقمند شدید به آن مراجعه کنید .

عرایضی را که معروض شد ، هر عطربازی نمیداند :)

قدر اش را بدانید :)

موفق باشید انشاله

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟