saeedbeeas saeedbeeas
7
1401/03/09

مغایرت عجیب نظرات با واقعیت؟

سلام

من همیشه عاشق دنیای روایح بودم 

و از اینکه بویی یه جایی به مشامم میرسه لذت میبرمپ

و سر همین کنجکاوری خوندن نظرات سایتهای مختلف رو شروع کردم

و چند وقتیه که سمپل و دستریز تهیه میکنم تا بوهای مختلف رو تست کنم

ولی یه مشکل بزرگ دارم اونم اینه که  نظرات خیلی با واقعیت فرق میکنن

مثلا من mefisto gentiluomo رو تست کردم دقیقا بوی شیشه پاک کن میداد!!!!

عجیبه که توی نظرات بوی بهشت و میوه و اینارو میشنون مردم

یا عطر توصیه شده panouge sandstrom دقیقا بوی تی رز رو میداد برام و سر درد خالص بود

یا dunhill  agar wood بوی خاک و ریشه درخت میداد

armaf club de nuit اولش بوی لیمو و بعدش بوی میوه درخت کاج میداد(اینو خریدم تست کنم اونتئوس رو نگرفتم دیگه چون میگفتن شبیه همه)

خیلی خیلی خیلی خیلی برام عجیب بود که این عطرا که اینهمه تعریف ازشون هست

واقعا چرا انقدر به مشام من انقدر عادی و بعضا آزار دهنده میاد؟

نمیدونم چندتا دستریز دیگه بخرم ولی خوشحال میشم روایحی که فکر میکنید از دنیاهای مختلف هستن رو برام بنویسید

تا بتونم روایح مختلف رو تست کنم

تا اینجا که نتیجه افتضاح بوده!

 

 

Shaghayegh Shaghayegh
1401/03/09

منظورم از اخری این بود

ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت (لا نویت لهوم مشکی)

Perfumex Perfumex
1401/03/09

درود بر شما اینکه عطری برای شما بوی شیشه پاک کن بده در صورتی که اساتیدی در این حرفه خیلی ازش تعریف و تمجید کنن(البته منظورم اساتید هست نه بعضا کامنتهای بی ارزشی که اصلا تست هم نداشتند صرفا یه چیزی خوندن و اومدن کامنت میگزارن) این یعنی تست اون عطر برای شما زوده و شامه شما حرفه ای نیست که اون عطرو درک بکنه شامه غیر حرفه ای برای پیشرفت باید از طناب گرلن بالا بره سعی کنید با برندهایی مثل گرلن که تفکیک نوت خیلی با کیفیتی دارن شامه خودتونو ارتقا بدین 

شهرزاد شهرزاد
1402/05/15

من هم متوجه این موضوع شدم که خیلی از کامنتها واقعا به صورت صد در صد بی ربط با نوع عطر و رایحه هستن در سایتهای ایرانی، و خیلی این موضوع برام عجیب هست. یک نفر با قاطعیت کامل درباره عطری نوشته بود که دخترونه ست و فقط به درد زیر 25 سال میخوره، در حالی که عطر مذکور اصلا شیرین نبود! عطرهای خیلی شیرین و میوه ای رو معمولا آدم میتونه بگه دخترونه هستند. یا دیدم خیلی ها زیر همه عطرها مینویسن این بوش شبیه بلک اوپیوم یا گودگرل هست. یعنی چند تا عطر آخه ممکنه شبیه بلک اوپیوم باشه واقعا! از طرفی بعضی از دوستان در  عطرافشان انقدر متخصص هستن و خوب و با جزییات توصیف می کنند که آدم انگشت به دهان میمونه. خلاصه باید ریویورها (منتقدین) خوب رو اینجا پیدا کنید تا کارتون راه بیفته. کلا هم هر چقدر کامنتها بیشتر باشه راحتتر میشه به حقیقت دست یافت 

سلام

دلیل اول و مهم‌ترین دلیل مغایرت نظرات با واقعیت تهیه دستریزها از جاهای مختلفه، چون به دلیل قیمت‌های نجومی امکان خرید شیشه کامل عطرها برای خیلیا (از جمله بنده) امکان‌پذیر نیست مجبوریم دستریزشون رو تهیه کنیم. بعضی از سایت‌ها یا فروشگاه‌ها دستریزهای فیک یا مخلوط اسانس و فیکساتور رو به جای دستریز عطر اصلی می‌فروشن که بعضا روایحشون تا حدودی شبیه عطر اصلی و بعضا به عطر اصلی هیچ شباهتی نداره. شاید بنده هم که تو خرید دستریز خیلی وسواس به خرج میدم سرم کلاه رفته باشه، نمیدونم.

وقتی هنوز پرسیوال رو تست نکرده بودم از بعضی از دوستام شنیده بودم که رایحه شبیه بلوشنل داره، بعضا رایحه رو شبیه دیور ساواژ معرفی کرده بودن که وقتی خودم تستش کردم (اونم از شیشه اصلی عطر) دیدم ارتباطی با این دوتا عطر نداره.

یه بار هم تو بازار اسانس توباکو وانیل (که فروشنده ادعا میکرد از شرکت لوزیه و با عطر اصلی مو نمیزنه 😂) رو تست کردم بوی قند سوخته میداد.

 

دلیل دومش رو دوست عزیزمون پرفومکس گفتن

فقط پیرو حرف ایشون می‌تونید علاوه بر گرلن، ممو و اتکینسونز رو هم تست کنید چون شفافیت نت بالایی دارن.

 

دلیل سومش هم ممکنه به دلیل نوع پوست و شیمی پوست باشه، البته تو این مورد تفاوت رایحه خیلی محسوس نیست.

دلیل چهارمش هم میتونه تست عطر تو فصل نامناسب باشه

 

ممو آفریکن لدر

ممو آیریش لدر

اتکینسونز عود سیو د کینگ

زرجف ۱۸۸۸

گرلن ل‌ِاینستنت اکستریم

پیشنهاد میکنم یک یا دوتا از این پنج عطر رو تست کنید، شفافیت بالایی دارن و روایح رو می‌تونید از هم تفکیک کنید تغییر نت‌هاشون هم جذابه

دانیال دانیال
1402/05/15

بنظرم یک تجدید نظر کلی داشته باشید و سعی در تقویت و آموزش قوه بویاییتون کنید... حقیقتا من فکر نکنم فردی در دنیا وجود داشته باشه که پانوژ سنداستورم رو مشابه تی رز بدونه..درسته سلایق و احساس متفاوته ولی این فرمایش شما واقعا برام عجیبه.... اگر دوستان نظری در این‌باره دارند خواهش می‌کنم بیان کنند...شاید ما سال‌ها نمی دونستیم و با مشابه تی رز اینقدر بازخورد گرفتیم!

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟