فروچو لامبورگینی در سال 1963 برند اتومبیلی لامبورگینی اس.پی.اِی. را تأسیس کرد. ثروتی که از مدیریت موفق چند شرکت دیگر نصیبش شده بود به او این امکان را داد که سرگرمی شخصی خود یعنی دنیای ماشین‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال کند. اگر چه لامبورگینی عاشق اتومبیل‌های فراری بود اما در نظرش این ماشین‌ها به اندازه‌ی کافی ظریف نبوده و بیش از حد پر سر و صدا بودند. بنابراین تصمیم به ساخت ماشین‌های جاده‌ای با طراحی‌های لوکس و موتورهای قدرتمند گرفت که در عین حال ظریف‌تر و راحت‌تر هم باشند.

اتومبیل لامبورگینی ۳۵۰ جی‌تی‌وی تنها در طول چند ماه طراحی و ساخته شد و در سال 1963 در نمایشگاه اتومبیل تورین به نمایش در آمد. این اتومبیل به طور کامل بازطراحی شد و تنها یک سال بعد نمونه‌ای کاملاً متفاوت از مدل ۳۵۰ جی‌تی‌وی در نمایشگاه اتومبیلی در ژنو ارائه شد. مدل افسانه‌ای "میورا" در سال 1967 ارائه شد. مدل "اسپادا"، که اولین اتومبیل لامبورگینی با فروشی بیش از 1000 نمونه بود، برای اولین بار در سال 1969 تولید شد. آغاز دهه‌ی 1970 سال‌های سختی برای این تولیدکننده‌ی اتومبیل بود. بحران مالی جهانی به معنای ضرر در سوددهی و کاهش تولید تمام شرکت‌های متعلق به فروچو لامبورگینی بود. او سرانجام 51٪ از سهام شرکت اتومبیلی را به سرمایه‌داری ثروتمند از سوئیس فروخت. اما این معامله فقط برایش اندکی زمان خرید. بحران نفت در سال 1973 باعث کاهش چشمگیر فروش چندین تولیدکننده‌ی اتومبیل‌های گازسوز شدیداً کارآمد و پرمصرف شد و فروچو لامبورگینی 49 درصد سهم باقیمانده‌اش را نیز در سال 1974 فروخت. با وجودی که مشهورترین مدل این برند یعنی "کونتاش" در حال تولید بود اما امکان جلوگیری از وقوع فاجعه‌ی مالی وجود نداشت. در اواخر دهه‌ی 1970 این شرکت اعلام ورشکستگی کرد. ژان کلود و پاتریک میمران کنترل امور مالی شرکت اتومبیلی و دپارتمان مدیریت آن را به دست گرفتند، مدل ناموفق سیلوت را دوباره ساختند و شرکت را قدم به قدم بازسازی کردند.

در سال 1987 شرکت لامبورگینی اتومبیلی به کرایسلر فروخته شد و در سال 1991 این شرکت به جمع تیم‌های ورزشی موتور اسپرت پیوست و این اقدامی بود که فروچو لامبورگینی هرگز علاقه‌ای به انجامش نداشت. در سال 1990 لامبورگینی "دیابلو"، به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان تا آن زمان، معرفی شد. شرکت لامبورگینی پیش از معرفی اتومبیل فوق‌العاده‌اش یعنی مورسیه لاگو در سال 2001، چندین بار تغییر مالکیت داد. این مدل تا پیش از رکود اقتصادی در پایان دهه‌ی اول قرن ۲۱، موفقیتی اقتصادی برای شرکت بود. تولید این مدل پایان گرفت و مدل جدید اونتادور جایگزینش شد.

لامبورگینی در سال 1999 پا به دنیای عطرها گذاشت. مجموعه‌ی عطرهای این برند عمدتاً از رایحه‌های مردانه و تنها 2 عطر برای خانم‌ها با نام‌های لامبورگینی پور فم و اُوِرآل تشکیل شده است.


متخصصان و طراحان :

بیاتریس پیکه , آن فلیپو , الیونر مسنت



تایید و ارسال عکس

توجه: شما با ارسال عکس، موافقت خود را با قوانین قرار دادن عکس پروفایل در عطرافشان اعلام می دارید.