10 عطر برتر چرمی جدید که کارتان را بهبود خواهد بخشید
5/1

10 عطر برتر چرمی جدید که کارتان را بهبود خواهد بخشید

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :رایحه چرم مناسب مردانفهرست بهترین عطرهای چرمی مردانه

 

رایحه چرم مناسب مردان

زمانی که بحث نُت‌های عطر مطرح می‌شود، چرم قطعا مهم‌ترین عنصر مردانه‌ی تمام اعصار است. رایحه‌ای مست‌کننده سرشار از پرمایگی و جاذبه جنسی. به همین دلیل است که عطرهای متعلق به گروه چرم انتخاب بسیاری از مردان در قرارهای ملاقات، موقعیت‌های خاص و موارد بیشتر است. اما چرم همیشه همان چیزی نیست که به نظر می‌رسد. می‌تواند دودی، تند، چوبی، میوه‌ای و تاحدی گلی باشد.

با توجه به آنچه گفته شد، انتخاب مورد مناسب شما می‌تواند دشوار باشد. ما برای حل این مشکل فهرستی از بهترین عطرهای چرمی مردانه را گردآوری کرده‌ایم چون شما هرگز نمی‌توانید سلاح کافی در زرادخانه خود داشته باشید.

فهرست بهترین عطرهای چرمی مردانه


1. آکوا دی پارما لدر ادوپرفیوم


این عطر چکامه‌ای است برای چرمسازی سنتی. پرتقال برزیلی، لیموی سیسیلی، و تمشک، قوی بر صحنه حاضر می‌شوند اما خیلی زود نُت‌های میانی آویشن قرمز، پیچ امین‌الدوله، برگ درخت نارنج و رز بر آن‌ها غلبه می‌کنند. در پایان آمیزه‌ی پیچیده‌ی چرم، سدر و چوب گایاک خود را آشکار می‌کنند. با این توصیف و وجود این نُت‌ها، همین حالا هم می‌توانید بگویید که این عطر تاثیر زیادی می‌گذارد اما در واقعیت این رایحه چرم چوبی مرکبات است که هم در روز کارامد است و هم شب.


2. کارولینا هررا امرالد ماسک


اگر به دنبال اثر پودری بیشتر روی چرم هستید، کارولینا هررا امرالد ماسک شما را ناامید نخواهد کرد. این عطر همان طور که نامش و بطری آن گواهش هستند، به شدت ملهم از زمرد است. این سنگ سبز بسیار باشکوه و قدرتمند است، و این عطر دقیقا همین نکته را منتقل می‌کند. فلفل صورتی با اولین اسپری شما را تکان می‌دهد، و بعد از مدتی به آمیزه‌ای از رز، زنبق، و چرم می‌رسید. درنهایت به پس‌رایحه دانه وانیل و امبر ماسک می‌رسد که منحصر به فرد و رو به زوال است.


3. گوچی اِ ناکترنال ویسپر


ما تصور می‌کنیم این همان عطری است که جرد لتو، سفیر گوچی، به غیر از گوچی گیلتی از آن استفاده می‌کند. به عنوان عطری روغنی، رایحه‌ای قوی‌تر و ناب‌تر دارد که چندبُعدی است: می‌توان آن را تقویت، خفه، یا با عطرهای دیگر ترکیب کرد تا به آمیزه‌ای شخصی رسید. اِ ناکترنال ویسپر بخشی از مجموعه الساندرو میچل آلکمیست گاردن است. همان طور که حدس زده‌اید این عطر ملهم از کیمیاگری است و به لطف نُت‌های پیچیده‌اش پروفایل حیوانی تیره‌ای دارد. این عطر که برای هر دو جنس استفاده می‌شود، عود، لوبان، چرم و زعفران را در خود دارد. 


4. گرلن بویس میستریوکس


در بسیاری از عطرهای با پایه‌ی چرم، چوب نیز خواهید یافت. این دو خوب با هم جفت می‌شوند و یکدیگر را برجسته می‌کنند، و در گرلن بویس میستریوکس این مسئله به شکل خاصی صادق است. این عطر که خالق آن تیری واسر، استاد عطرساز این خانه عطر است، تفسیری مدرن از نوعی رغبت به امور اگزوتیک است. این عطر پیچیده آمیزه‌ای التقاطی از نُت‌هایی است که شامل عطر بهارنارنج، برگ بو، اطلس، سدر، نعناع هندی، یاسمن، چرم و صمغ می‌شود. زعفران به طور خاص به خاطر ظرافت و وجوه ظریفش برجسته است.


5. ایسی میاکه نویت د ایسی پالس آف د نایت


آخرین محصول ایسی میاکه که هم ملهم از انسان و هم طبیعت است، آکورد چرمی را در خود دارد که «بیانی حیوانی» دارد. چرم در این عطر تنها با یک اسپری اثرش را روی شما می‌گذارد. از روی نامش می‌توانید بگویید که رایحه‌ای برای شب است اما آنچه پنهان می‌کند، نُت‌هایش است: کندر، درخت تونکا، نعناع هندی گرم، لادن، چوب صندل، و وانیل.


6. جو مالون لاندن برنز وود اند لدر


جو مالون مدت‌هاست در حوزه عطر فعال است، مسئله ورود به بازار عطرهای مردانه تنها مسئله زمان بود. تازه‌ترین محصول آن، برنز وود اند لدر، یک رایحه چرم کلاسیک است که برای رقابت با بزرگان ساخته شد. اجازه ندهید آغاز ظاهرا شبیه مرکبات آن شما را بفریبد، پس‌رایحه‌ی عطر جو مالون برنز وود اند لدر به شدت چرمی است. گرچه این عطر چوبی و معطر توصیف می‌شود، بسیار ملایم‌تر و شیرین‌تر از حد معمول است. این عطر نُت‌های گریپ‌فروت، سرو کوهی، دود، چرم و سرانجام وتیور دارد.


7. پاکو رابان اروتیک می


اروتیک می پرفیوم پوست است یعنی بوی آن شبیه پوست است اما بهتر از آن. برخلاف دیگر موارد این فهرست، عطری قوی و قطبی نیست. درعوض چرمی است اما به شکلی میوه‌ای‌تر و گلی‌تر. این عطر برای زمان‌هایی است که می‌خواهید صرفا خوشبو باشید بی آنکه چیزی را بیان کرده و توجه را به خود جلب کنید. این رایحه که برای هر دو جنس استفاده می‌شود، آکورد اسمانتوس و شیر مخملین را در خود دارد که با چرم یکجا جمع شده و گرم و مرطوب می‌شود.


8. پنهالیگونز تریبل تدی


تریبل تدی بخشی از مجموعه‌ی پنهالیگونز پُرتریتس است که هر عطر آن داستانی را نقل می‌کند. در این داستان تدی نوعی کازانوا است که چیزهای زیادی درباره‌ی عطر چرمی می‌گوید. با نُت‌های عود و آمبروکسان، آمیزه‌ای مست‌کننده است که پس‌رایحه‌ای قابل انتظار و زیبا دارد. به یک قلپ ویسکی فکر کنید که پایانی ملایم و در عین حال قوی دارد.


9. تام فورد توسکان لدر اینتنس


دلیلی وجود دارد که عطر ارجینال توسکان لدر برند تام فورد همیشه در صدر فهرست بهترین عطرهای مردانه قرار دارد. این عطر در چند ساعت اول ممکن است تند باشد اما پس از محوشدن نُت دودی، به آمیزه‌ی فوق‌العاده شهوانی از زعفران، تمشک و آویشن بدل می‌شود. با این حال اگر به دنبال چیزی قوی‌تر اما کمتر شیرین هستید، تازه‌ترین محصول این برند دقیقا همین کار را برای شما می‌کند. تام فورد در به‌روزرسانی جدیدش نسخه حتی قوی‌تری از این عطر را به بازار عرضه کرده است. این عطر بسیار چوبی توصیف می‌شود، خصوصا چوب سوخته همراه با افزودن داوانای تازه.


10. ایو سن لورن گرین د پودر


این عطر که برای هر دو جنس است، ساخته‌ی کوئنتین بیش است که عطرساز برخی از دودی‌ترین عطرهای آزارو و ژان پل گوتیه است. گرین د پودر که رایحه گیاهی و مشکبار توصیف می‌شود، بویی تند دارد که آمیزه‌ای از دانه فلفل سیاه، گشنیز، برگ‌های بنفشه، مریم گلی، آکورد جیر، و مشک است که اثری تازه روی چرم دارد. به بیان ساده این رایحه‌ای کاملا مردانه است که باعث می‌شود همه نام آن را از شما بپرسند. 


نویسنده مطلب PAOLO CHUA ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟