عطر

عطر "کی" از برند دولچه گابانا

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطر «کی» از برند دولچه‌ گاباناتاثیرات عطر «کی»طرح اولیههرم بویاییروش اجرا

عطر «کی» از برند دولچه‌ گابانا

از هر لحاظی، عطر «کی» از برند دولچه‌ گابانا تولید متوسط دیگری از برندی است که از وقتی عطر د وان زنانه را به عنوان نقطه عطفی در کارنامه‌اش ثبت نمود، دیگر هیچ نوآوری خاصی در تولید محصولاتش دیده نمی‌شود.

عطر د وان و عطر بلک ارکید

عطر د وان، که حس عطر قوی گل‌های روغنی و از جنس ابریشم را برای مشتری تداعی می‌کند؛ عطر بلک ارکید نیز قدرت این را دارد که با تصویری فوق‌العاده و دوام بالای شبانه‌روزی تصور وسوسه‌انگیزی را در ذهن مشتری شکل دهد.

بیشتر بخوانید : کِی دولچه گابانا ادو پرفیوم ⁓ معرفی عطر کِی دولچه گابانا ادو پرفیوم ⁓ معرفی عطر

تاثیرات عطر «کی»

اولین تاثیری که عطر «کی» هم از لحاظ دیداری و هم از لحاظ رایحه بر مشتری دارد، ترکیبی از سه عطر پاکو رابان اینویکتوس، ایو سن لورن وای و دیور ساواج است و با تقلید ناشیانه از این سه برند، تصور رایحه میوه‌ای در محیط سرشار از آبی را به ذهن مشتری القا می‌کند. 30 دقیقه صبر کنید و اتفاق غیرمنتظره‌ای می‌افتد که باعث می‌شود این سیر خسته‌کننده برایتان جذاب شود. این عطر با مشخصه خاص و راضی‌کننده‌ای داستان را به مسیر تازه‌ای هدایت می‌کند. 

بنر تبلیغاتی دولچه گابانا کی بای دولچه گابانا

از بازاریابی پسرفت‌کرده و دور از دسترس این عطر ناامید نشوید و برای یک بار، این عطر را روی پوستتان زده و امتحان کنید!

طرح اولیه

شعار «کی» این است که «ذات مردانه در عناصر آن جریان دارد» و معتقد است کسی که از این عطر استفاده می‌کند: «هر روز مانند یک پادشاه زندگی می‌کند. او راه مستقل خودش را دنبال می‌کند و خانواده و عزیزانش برایش ارزشمندتر از هر چیز دیگری است. بدون هیچ تلاشی جذاب و پرشور و هیجان است. فردی بااصل‌ونسب است و در عین مدرن بودن و روشنفکری، به سنت‌ها هم پایبند است.»

هرم بویایی

نت ابتدایی: پرتقال خونی، لیمو، سرو کوهی
نت میانی: فلفل فرنگی شیرین، روغن مریم گلی، گل شمعدانی عطری، لاوندین
نت اصلی: چوب سدر، عطر خس‌خس، نعناع هندی

روش اجرا

راجع به اقدامات مقدماتی که برای ساخت عطر «کی بای دولچه گابانا» انجام می‌شود، چیز زیادی نمی‌توان گفت. طرح کلی این عطر از مجموع رایحه‌های عطرهای مردانه‌ای که تم آب دارند، شکل گرفته. این ترکیب اولیه با مجموعه‌ای‌ از میوه‌های تازه و فریبنده که با مقداری علف مخلوط شده‌اند و در جعبه تخته‌سه‌لای سستی ریخته‌ می‌شوند، جوشانده و تجزیه می‌شوند به طوری که هیچ چیزی به جز هوا از آن‌ باقی نماند.

رایحه سرو کوهی به سرعت خودش را نشان می‌دهد، این ترکیب هیچ‌چیزی از مستی و دوبینی نت "عرق جو سیاه" عطر جانیپر اسلینگ منتقل نمی‌کند ولی به‌هرحال ذره‌ای از بوی خوش عطر فراپین له هیومنیست هم با چهار قاشق شکر مخلوط شده و به این ترکیب اضافه شده است.

کل زیبایی عطر «کی» با روکشی از نیشکر پوشانده شده که دیگر عناصر سازنده ظریف عطر مثل فلفل فرنگی شیرین و مریم‌گلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. درعوض انگار که اینویکتوس را روی اجاق گاز جوشانده باشند و به شکل ژلی درآمده باشد که فقط اجزای ضروریش باقی مانده و  صافی براقی از خود به جا گذاشته باشد.

بازاریابی درنظرگرفته‌شده برای عطر «کی» کمی شگفت‌آور است. برای مشتریان این عطر، هیچ جنسیت خاصی وجود ندارد. به جز شمعدانی عطری از هیچ‌کدام از گل‌های استفاده شده در فرمول شیمیایی عطر «کی» هیچ اسمی برده نشده ولی شاید عنصری از جنس هِدیون وجود داشته باشد که  باعث ‌شود تمام رایحه‌های مرکبات و ترک چوب با پوششی از جلای مروارید براق و صافی پوشیده شده باشد. متعادل کردن عطر «کی» شگفت‌انگیز است (البته کلیت رایحه آن جدید نیست).

همان‌طور که می‌شود از تمشک موجود در کیک شکلاتی بدی لذت برد یا این‌که بوی گل‌های مختلف در ادکلنی سنتی باعث ایجاد تضاد در آن شود؛ تراش فلفلی میوه کاج درخت سرو کوهی، بوی حالت شربتی و میوه‌ای نت میانی این عطر را خنثی می‌کند. ترکیب زیرکانه‌ای از منابع طبیعی شناسایی‌شده همراه با ترکیبات غیرجنسیتی و رمزگذاری‌نشده، تفسیر ناشناس و نامطمئنی برای این عطر می‌سازد و احتمالا در آینده راه سازندگان این عطر را برای تولید رایحه سرخس آبی ترکیب‌شده با عطر گل‌های بیشتری باز می‌کند. برای خرید کلیک کنید 

مطلب از Eddie Bulliqi ترجمه توسط عطرافشان

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
پارسی
1400/04/17
درود
ژوبیلیشن
ممویر
ژورنی
اپیک
اپوس ۷ و ۸
پیر ِ پرتجربه ی عطارها
همکاری با او برای هر برند از بزرگ تا کوچک نه تنها افتخار که چک ِ سفیدی از فروش ِ آتی است .
هرکس که در انتخاب عطر برای خود اندکی اهمیت قائل باشد نام او را شنیده است .
و رایحه بازان ِ کهنه کار خلق ِ جدید اورا چشم بسته میخرند ! بر ارزش کار او نیک واقفند و نیازی بر پرس و جو یا تحقیق و تست نمیبینند و این یعنی انتهای موفقیت یک استاد در حرفه ی خود .
عطربازان همیشه در انتظار آخرین خلق هر عطار خوشنام و پرتجربه ای نشسته اند !
در بین خیل عظیم عطاران جهان از انگشت شمار پیش رو هست . از محالات است عطری ازین عطار در کلکسیون هرچند کوچک عطربازی نباشد .
زنده باد
در بین ِ عطارهای مورد علاقه ی من سرآمد است . بهترین است ! :
عطرهای چند ساله ی اخیر ِخلق شده ی او را ببینید همگی از پرفروش ترین عطرهای جهان اند . خصوصا در ایران . ارزانترین ها اما ارزشمندترین ها !
و پر فروش ترین ها .
در حرفه ی عطاری این کار سخت ترین است .
ورنه هر عطاری بلد است عطری ارزشمند اما گران بسازد !
او درین حرفه پس از سالهای متمادی تلاش به کمال رسیده . این بخوبی از فروش کارهای سالهای اخیرش هویداست .
در کنار موریاس و گوالتیری اغلب ِ کارهای دوستداشتنی ی کلکسیون من از آن ِ اوست .
زنده باد
بی شک جوبیلیشن و بعد ازون رفلکشن از همشون سرترن
Wooooooow