تاریخچه خانه عطر سازی هوبیگانت

تاریخچه خانه عطر سازی هوبیگانت

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :سال 1775سال 1815سال 1829سال 1838سال 1982-1910سال 1912-1941سال 1973سال 1981سال 2005 ...

 

 

هوبیگانت

سال 1775

خانه هوبیگانت که از سال 1775 در حال فعالیت می‌باشد، تنها خانه عطری است که در طی چهار قرن تاریخ وجود داشته است.

در طی این قرن‌ها، عطرسازان خانه هوبیگانت کشفیات پیشگامانه‌ای را در فرمولاسیون عطرها انجام دادند که برای همیشه شیوه ساخت عطرها را متحول ساخت. اغراق نیست که بگوییم، بدون خانه هوبیگانت، عطر و ادکلن دیگر به این صورت که امروزه ما آن را می‌شناسیم، وجود نداشت.

همه چیز فقط با یک سبد گل شروع شد. روزی در پاریس در سال 1775، جوانی به نام ژان فرانسوا هوبیگانت، تابلویی از سبد گل را که بصورت دستی رنگ آمیزی شده بود روی مغازه کوچکش در خیابان فبورگ سن انوره آویزان کرد. از همان ابتدا عطرهای او میان خانواده‌های سلطنتی و نجیب زادگان محبوبیت پیدا کرد. هوبیگانت به زنان صاحب مقام در دربار ورسای نشان داد كه چگونه به بادبزن‌های خود عطر بزنند، تا فقط با تکان دادن بادبزن‌ها و پخش شدن بویی معطر پیغامی عاشقانه ارسال شود. هنگامی که در سال 1793 ماری آنتوانت توسط گیوتین (نام دستگاهی است که برای اجرای مجازات اعدام از طریق قطع سر به کار می‌رفت) اعدام شد، وی 3 ویال(ظروف شیشه‌ای کوچک) از عطر هوبیگانت را در نیم تنه خود گذاشت تا به او قدرت دهد.

با گذشت قرن‌ها، خانه هوبیگانت عطرساز دربارهای سلطنتی اروپا شد. ژوزفین، ملکه آینده فرانسه، متعلق به گروهی از مردان و زنان جوان شیک پوش بود که این گروه به دلیل علاقه زیاد آنها نسبت به مشک که اسانس مورد علاقه ژوزفین بود، گروه «موسکادین‌ها» نامیده میشد. عطرهای هوبیگانت در طول سال‌هایی که ناپلئون در حال فتح اروپا بود، در صندوقچه کمپین ناپلئون حمل می‌شد.

سال 1815

 در بهار سال 1815، ناپلئون تنها به مدت سه ماه در پاریس بود؛ دوره ای که تاریخ آن را " صد روز" می‌نامد. در آن ماه‌های کوتاه، او ارتشی را تشکیل داد و در عین حال توانست وقت کافی برای خرید در هوبیگانت را پیدا کند.

سال 1829

در سال 1829، هوبیگانت به عنوان عطرساز علیاحضرت همایونی، پرنسس آدلاید د اورلئان، خواهر پادشاه لوئی فیلیپ منصوب شد.

سال 1838

در سال 1838، به خانه فرانسوی مجوز "عطرساز اعلیحضرت، ملکه ویکتوریا انگلیس" اعطا شد. سزار الکساندر سوم در سال 1890 عطر ساز هوبیگانت را به دربار سلطنتی روسیه معرفی کرد. هوبیگانت به افتخار ملکه، ماریا فیودوروونا، عطری به نام «دسته گل سزارینا - د سزارینا بوکت» ساخت.

دفتر دست نوشته
هنگامی که پسر ملکه در سال 1894 با عنوان نیکولاس دوم به تاج و تخت رسید، هوبیگانت کار خود را به عنوان عطرساز سلطنتی ادامه داد. در دفترهای دست نوشته، خریدهای ملکه بیوه پادشاه از سال 1900 تا آستانه انقلاب روسیه در سال 1917 ثبت شده است. خواهر ش، ملکه الکساندرا، همسر پادشاه ادوارد هفتم، خریدهای خود را در سال 1902 آغاز کرد.
دفاتر حساب نشان می‌دهد که این دو ملکه به اتفاق هم خریدهای کریسمس خود را در هوبیگانت انجام داده‌اند. از دیگر مشاهیر سلطنتی می‌توان به لا کومتس دو زاکسن، اولین پسر عموی لویی شانزدهم؛ پادشاه و ملکه هلند؛ ملکه ایتالیا؛ پرنسس ماتیلد، خواهر ناپلئون، پرنس دو باتنبرگ؛ لو دوک دو موچی؛ تولستوی؛ سفیر روسیه؛ گی دو موپاسان؛ روتشیلدها و افراد دیگر اشاره کرد. 

سال 1880

در سال 1880 عطرساز پاول پارکت مالک مشترک تجارت هوبیگانت شد. تحت هدایت وی بود که تولید و مدیریت به نویی-سور-سن منتقل و امکان گسترش امکانات فراهم شد. تعداد کارمندان افزایش یافت و آزمایشگاه‌ها تاسیس شدند. هوبیگانت در حال آماده شدن برای عصری جدید بود.

سال 1982-1910

در سال 1882، پاول پارکت عطر "فوژه رویال" را معرفی کرد، رایحه‌ای که دسته جدیدی از عطرها- خانواده عطر «فوژه» (یا سرخس مانند)، که امروزه یکی از محبوب ترین خانواده عطرهای مردانه است را تعریف می‌کند.
خلاقیت پل پارکت با فوژه رویال متوقف نشد. وی به معرفی عطرها با استفاده از مواد سنتتیک ادامه داد و در سال 1900 له پارفوم ایدیل، در سال 1908 کوئر دو ژانت و در سال 1910 پارفوم اینکونو را معرفی کرد.

فوژه رویال

سال 1912-1941

در سال 1912، بیانماه عطرساز هوبیگانت راه پاول پارکت را ادامه داد و کولکز فلورز را معرفی کرد، که یکی از بهترین عطرهای تمام دوران هوبیگانت و اولین دسته گل دارای چندین نوع گل می‌باشد که تاکنون ایجاد شده است.

کولکز فلورز
بیانماه در سال 1935 برای یافتن خانه خود، هوبیگانت را ترک کرد. اما در دوره پس از پارکت، دوره قبل از 1950، هوبیگانت از خدمات عطرسازانی چون پل شایوینگ و مارسل بیلوت بهره برد. مارسل بیلوت طراح یکی دیگر از عطرهای عالی هوبیگانت به نام شانتی بود که در سال 1941 به بازار عرضه شد.
در همین مدت، هوبیگانت فعالیت‌های بازرگانی خود را در سراسر جهان آغاز کرد.  دفاتری در ایالات متحده، انگلیس، بلژیک، هلند، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و رومانی تحت نظارت دفتر پاریس تأسیس شدند. ارتباطاتی در هاوانا، بوئنوس آیرس، ریو دو ژانیرو، استرالیا ، ژاپن و چین برقرار شد.

سال 1973

میشل پریس که از دوران کودکی مجذوب دنیای عطرها شده بود، خیلی زود کار خود را با برخی از معتبرترین شرکت‌ها در صنعت عطر و لوازم آرایشی آغاز می‌کند. اینگونه است که او در سال 1973 با آخرین نوادگان خاندان هوبیگانت ملاقات کرده و مشارکت خود را با خانه هوبیگانت آغاز و در آنجا به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.

سال 1981

در طی سال‌ها همکاری، دوستی بسیار خوبی بین این دو مرد بوجود آمده است، بنابراین وقتی میشل اولین شرکت خود را در سال 1981 افتتاح کند، قرار است برند‌های خانه هوبیگانت را توزیع نماید. سال‌ها بعد، صاحب آن بنا به دلایل بهداشتی مجبور به ترک خانه هوبیگانت و فروش برند‌ها شد؛ خانواده پریس برای برگرداندن برندهای تاریخی خانه هوبیگانت به موقعیت قبلی خود، تمام تلاششان را بکار گرفتند.

سال 2005 ...

پس از چندین سال تلاش، آنها سرانجام در سال 2005 موفق شدند که کنترل نام هوبیگانت را در بازار عطرها و لوازم آرایشی بدست بگیرند.
از آن لحظه به بعد تمام تلاش‌های خانواده بر بدست آوردن دوباره نام هوبیگانت و بازگرداندن همه احترام و افتخاراتی که شایسته آن می‌باشد، متمرکز شده است.

برای مشاهده محصولات هوبیگانت به عطرافشان مراجعه نمایید.

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟