دیروز 8

احمد مغربی! از سراب تا واقعیت!

حدود دو سه سال پیش بود که در اوج هایپ برندهای کلون ساز اماراتی برندی کمتر شناخته شده به نام احمدمغربی در ایران سرووکلش پیدا شد! 
در ابتدا میگفتن این برند خیلی خفنه! ماندگاری و پرفورمانس وحشتناکی داره و خلاصه از این داستانا! و این باعث شد من شاخکام تیز بشه که 
ببینم این احمد مغربی چیه هی راجبش حرف میزنن! من دو جور تجربه راجب امارات داشتم! یکی رصاصی و سری هوس که به نظرم از نظر ساخت
کم از مون بلان و دیودوف و اینطور برندای اقتصادی دیزاینری نداشتن وخب بالاخره کمپانی قدیمی هست! و بعد برندایی نظیر آرماف و لطافه و الحمبرا و خلاصه این جور برندا که منو همیشه متعجب میکردن چون هم توشون کار قابل دفاع پیدا میشد و هم اینکه در اکثر موارد میفهمیدم نه 
اینا برندایی نیستن که بخوام خیلی جدی بگیرمشون! اگر چه بعدها با افنان آشنا شدم که به نظرم گرید بالاتری از همه اینا داشت و در کنار لاین هوس رصاصی میشد روشون حساب کرد! بگذریم!
شروع کردم تعداد زیادی دکانت از احمد مغربی گرفتن و تست کردن! تا ببینم واقعا چیز خاصیه یا اینم یه هایپ زودگذر مثل بقیه هست!؟ 
به اندازه کافی هم زمان دادم تا حسابی بالغ بشند! 

به نظرم عطرای احمد مغربی دو دسته هستن! لاین اقتصادی و ارزون، لاین گرون تر و رده بالا

در لاین رده بالا کارهایی مثل بن شیخ، لاثانی، ایگنایت عود و سامر عود و مرج و اهل رو داریم! 
و در لاین اقتصادی و ارزون کارهایی مثل بلو عود، کاف، آکوا عود، زلنی و بلو بای احمد به نظرم مطرح ترین کارها هستن!
اینا بیشتر یونی و متمایل به مردونه هستن! در کارهای زنانه هم رز نویر و هیانا معروف ترین ها هستند!

اما بر گردیم به موضوع اصلی! آیا احمد مغربی ارزش این هایپ رو داشت و برند متمایزی بود؟

این رو هم بگم بعد از تست حدود 25 کار از این برند بصورت دکانت و 10 کار بصورت سمپل اورجینال بعد از گذشت یکسال از مسریشن و رسیدن به بلوغ 
این نظر رو میگم! 

کارهای گرون احمد مغربی (مثل ایگنایت عود و بن شیخ و امثالهم) ماندگاری واقعا بالایی دارن! بعضا پراکنش بالایی هم دارن
ولی آیا رایحه شفاف و تمیزی هم دارن؟ پاسخ خیر! خیلی گنگ و نامفهومن! پس به نظر شخصی من خیر ارزش خرید ندارن! تاحدودی 
میتونم بگم لاثانی از این برند و در این دسته بندی کار بهتری هست! هرچند که وقتی لاثانی با قیمت این روزهای 7-8 میلیونی رو با هوس
فایر که هر دو مشابه گیسا از برند کویتی امپریال ولی هستن مقایسه میکنم من انتخابم رصاصی هوس فایر هست! هم شفافیت بهتری داره
هم پرفورمانس مشابهی داره و هم قیمت مناسب تری داره! پس دلیلی نمیبینم بخوام انتخابی از احمد مغربی رو در این رنج بکنم! 

و اما کارهای اقتصادی و ارزون احمد مغربی! اینجا ورق بر میگرده! در تصویر مشخصه! من سه کار آکوا عود، بلو بای احمد و کاف رو بعد از تست
بلند مدت دکانت ها تهیه کردم! استفاده من هم محیط اداری و روزمره هست! و اما چرا؟ به نظرم توی این لاین و رنج اقتصادی ( 2 تا 4 تومن) و در مقایسه با لطافه، آرماف و بقیه دوستان اینجا احمد برگ برنده یعنی پرفورمانس خوب رو داره و تعداد بیشتری کار ارزنده رو ارائه کرده! 

پس اگر میخواین در رنج اقتصادی و روزمره و بخصوص برای محیط اداری انتخابی داشته باشین تجربه من میگه احمد مغربی گزینه قابل اتکاتری 
هست! درسته لطافه و آرماف خیلی خیلی تنوعشون بیشتره و تقریبا تعداد مدل هاشون به 30-40 تا میرسه اما هیچ کدوم پرفورمنس احمد مغربی رو بهتون نمیدن! 

جمعبندی: درصورت تصمیم برای خرید کارهای اماراتی و کلون ها ( یا دوپ ها):

در رنج قیمتی فعلی بازار ما برای لاین گرانتر( 4 تا 6 تومن): انتخاب اول لاین هوس رصاصی و انتخاب دوم لاین سوپر ماسی و ریر  افنان و انتخاب سوم لاین ولکان فرنچ اونوو  به نظرم مناسب ترین انتخاب

و در لاین اقتصادی ( بین 2 الی 4 میلیون): کارهای احمد مغربی میتونن بهترین گزینه باشن ( نمونه های خوب آکوا عود، کاف، بلو بای احمد برای آقایان و هیانا و رز نویر برای بانوان) 

در لطافه و آرماف و زیمایا(افنان اقتصادی) و ریحان و خدلج و الحمبرا هم موردی کار خوب هست ولی به نظر من کلیتی نه! به نظر شخصی من گزینه های گفته شده در بالا ارجح هستن و ارزش خرید بالاتری رو دارن! 
در کارهای برندهای دیگه هم :
مثلا زیمایا مزاج یا شرف بلند
لطافه آرت آف یونیورس یا ماسه یا خنجر (این دوتا آخری مشابه های خوب گانیمد و بویس ایمپریال)
خدلج آیلند
ریحان الکسیر و آکواتیکا
آرماف کلاب دو نویی اکسترا د پارفوم یا پرسیوس یا  اینفینیتی بلک 
الحمبرا تاباک،اکسکلیوسیف تاباک،  جین لاو نویر
فرنچ اونو رویال بلند، اسپکتر گوست
کارهای خوبی هستند و ارزش خرید دارند.

امیدوارم که این پست و تجربه شخصی من بهتون برای انتخاب خوب کمک کنه 😉

پیروز و موفق باشین.


[EDITED] 1405/04/06 14:55
احمد مغربی! از سراب تا واقعیت!
Huseyin_taheri_official

سلام دوست عزیز 

تجربه خوبی و قابل قبولی ارائه کردید ولی متاسفانه هیچ یک از برندهای دیزاینری و دوپ که در کشورهای جنوب ایران تولید میشن کیفیت قابل قبولی ندارن هم از لحاظ ماندگاری و پخش حتی اگه به نظر دوستان این برندها اقتصادی باشن باز اسم اقتصادی براشون زیاده ...

من خودم چند خرید از برندهای که نام بردید رو داشتم ولی حتی نصف همون کلمه اقتصادی رو نمیتونن یدک بکشن ، چند مورد از مدل هاشون بد نیست ولی بازم در قیاس با یک برند دیزاینری اروپا کم میارن ، مثلا باید پخش و ماندگاری یک عطر گرم اماراتی رو با یک عطر خنک ارزون قیمت اروپایی مقایسه کرد ، خوب نمیشه اسم اقتصادی بودن روی این عطر گذاشت ، البته چند کارخانه تولید فیک داخلی این برندها رو هم داریم .

ولی فقط چند مدل عطر تقریبا متوسط رو تونستن با تبلیغات چشمگیر روانه بازار کنند . حیف که واردکنندگان مدلهای باتل های چند میل متفاوت رو کم وارد میکنن که به نظرم ارزش اون باتل از چند عطر اقتصادی اماراتی بالاتر هستش ، حتی از برند امپریال ولی تست داشتم کیفیت نسبت به قیمت واقعا گرون فروشی محض هستش .

مهدی مددی
مهدی مددی
22 ساعت پیش

سلام و ممنون از اینکه تجربه‌تون رو گفتید. من هم قبول دارم که همه عطرهای اماراتی کیفیت یکسانی ندارن و بعضی مدل‌ها بیشتر از کیفیت، روی تبلیغات تکیه کرده‌اند.
اما به نظرم باید یک نکته رو در نظر گرفت؛ نمی‌شه هم انتظار داشت یک عطر قیمت اقتصادی داشته باشه، هم کیفیت مواد اولیه‌اش در حد دیزاینرهای اروپایی باشه، هم پخش و ماندگاری فوق‌العاده‌ای ارائه بده. در نهایت هر محصولی در بازه قیمتی خودش باید قضاوت بشه.
اگر قرار باشه یک عطر اماراتی ۳۰ یا ۴۰ دلاری را با یک دیزاینر اروپایی چند صد دلاری از نظر کیفیت رایحه مقایسه کنیم، طبیعی است که در بسیاری موارد عقب‌تر باشد. اما سؤال اصلی این است که آیا اختلاف کیفیت به اندازه اختلاف قیمت است؟
به نظر من دلیل استقبال از بعضی عطرهای اماراتی هم دقیقاً همین است؛ اینکه با هزینه کمتر، تجربه قابل قبولی به تعداد زیادی از مصرف‌کننده‌ها ارائه می‌کنند، نه اینکه لزوماً جایگزین کامل عطرهای لوکس باشند.

سلام و عرض ادب
ممنون از نظرتون
داخل متن هم اشاره کردم، بسیاری از این برندهای عربی برای خرید مناسب نیستن چون عملا فقط اقتصادی هستن و یا کیفیت روایحشون ضعیفه یا پرفورمانس چندانی ندارن!
در لطافه، آرماف، الحمبرا و خیلی برندهای دیگه از این گزینه‌ها زیاده، اما نباید بی انصافی کرد! این برندها هم یک سری گزینه های ارزشمند دارن که به چندتاشون در انتهای متن اشاره کردم!
از طرفی در برندهای دیزاینری اروپایی و غربی برندهای اقتصادی چون مون بلان، دیویدوف، کالوین کلین و امثالهم رو داریم الان و مراد از مقایسه این گونه برندهاست نه دیزاینری های لوکسی چون دیور، شنل، لویی ویتون، لانکم، گرلن و...
اما اینکه برندهای خاورمیانه ای رو کلا بی ارزش تلقی کنیم نه این به نظرم درست نیست!
جالب اینجاست در کشورهای غربی که نه محدودیت پرداخت هزینه داریم و نه محدودیت موجودی خیلی از عطریات! این روزها مبحث برندهای خاورمیانه ای در سبد خرید خیلی از این کاربرها قرار گرفته و قطعا اونجا مثل ایران اکونومی داغون نیست! پس خرید این عطرها منحصر به ایران هم نیست و یک جور وایب جهانی پیدا کردن در چندسال اخیر! فارغ از بحث اقتصادی جامعه و همینطور قدرت خرید مردم که حتما و حتما این روزها باید ملاک قرارشون داد و به هیچ عنوان نباید این موضوع رو رد کرد! خود برندهای اماراتی هم همونطور که در متن اشاره کردم برند و لاین های کاملا با ارزش در مقیاس هزینه، کیفیت و پرفورمانس هم داریم و اینکه بخوایم بگیم کلا در درو دیوارن از نظر واقعیتی نه منصفانه است و نه درست!   
به عنوان مثال لاین هوس از رصاصی، لاین سوپرماسی از افنان و لاین ولکان از فرنچ اونوو از هر نظر که فکر کنین هم روایح درستی دارند، هم قیمت مناسب و هم پرفورمانس قوی!

شما یک کار از مون بلان/دیویدوف/کالوین کلاین و برندهای مشابه اقتصادی دیزاینری برای من بیارین که بتونه با هوس آیس/هوس بلک و هوس فایر  در پارامترهایی که گفتم رقابت کنه؟ پس ادعای من از روی فکت هست و نه احساس

پیروز و موفق باشین

شاهرخ
شاهرخ
دیروز

عالی بود ممنونم محمدرضا جان

زنده باشید، خوشحالم که مورد پسندتون واقع شد.

کاید امیر
کاید امیر
11 ساعت پیش

سلام و عرض ادب
ممنون بابت تجربیات مفیدی که در اختیار همه قرار دادید.

شخصا موافقم لاین گران تر احمد مغربی از نظر قیمت قطعا می بازه چون برندهای بهتر با اون قیمت قابل خرید هست حتی در اماراتی ها.

شخصا فکر میکنم تا 1 سال قبل تمام کارهای موجود احمدمغربی رو بصورت سمپل 5 میل تهیه کردم و استفاده کردم. تنها کاری که مجاب شدم خرید کنم، آکوا عود  و بلوعود بود. اولی برای خودم و دومی برای دوستی که از رایحه سمپل 5 میلی که داشتم خیلی خوشش اومده بود.

آکوا عود با توجه به قیمتش برای محیط اداری و روزمره فوق العاده هست. نظر من برعکس نظر خیلی ها هست و اون اینه که برندهای اروپایی با قیمتی که برای محصولشون تعیین کردن، کیفیت لازم رو ارائه نمیکنن. یه محصول باید از همه نظر تعادل داشته باشه. الان 20 تومن هزینه میکنی عطر اورجینال اروپایی میخری ولی بعد از 10 پاف یکساعت بعد دیگه خودتم به زور بوی عطرت رو میفهمی. خوب دلیل تولید عطر دیگه چی میتونه باشه غیر از اینکه خوشبو باشی. اگر قراره بوی خوب بدم برای نیم ساعت همون نرم کننده لباسی که استفاده میشه همون کار رو با همون کیفیت انجام میده.
تناسب قیمت و کیفیت (کیفیت اینجا منظور رایحه، ماندگاری، پخش و... هست) همیشه گزینه تعیین کننده در خرید هست.

در ضمن قطعا حضور برندهای اروپایی در بازار خیلی زود باعث واکنش این عزیزان اروپایی خواهد شد و یا باید قیمتهاشون رو کاهش بدن یا برگردن به همون کیفیت های 15 سال پیش حتی با محدودیت های ایفرا و...
مدتهاست اروپایی ها در حاشیه امن بودن و سود میکردن از الان باید دوباره بیوفتن دنبال خلاقیت و برای حضور توی بازار رقابت کنن چون این برندهای اماراتی دارن حتی توی اروپا هم جا باز میکنن.

در خصوص افنان هم با شما کاملا موافقم به نظر شخصی من افنان بالاتر از آرماف و بقیه برندهای اماراتی جدید قرار میگیره

سلام و ارادت جناب کاید امیر
بله بنده هم در این پست به تجریه مشابه با شما اشاره کردم و با شما موافقم، 
عطرهای رده بالای احمد مغربی نه از نظر هزینه ارزش مبلغ بالاتر رو دارن و نه از نظر کیفیت روایح و شفاقیت نوت ها! 
ایگنایت عود، بن شیخ، مرج، اهل و چندین و چند کار گرون احمد مغربی رو 
تست کردم! واقعا عطهای سنگین ولی گنگی هستن! نمیتونی خیلی روایح رو تشخیص بدی! مشخصه از مواد با کیفیتی استفاده نشده و عطار هم خوب 
نتونسته با هم ترکیبشون کنه! در صورتی که رصاصی و افنان خیلی خیلی بهترن! من یک کار سنگین از رصاصی رو 5-6 سال پیش داشتم به نام شهره
هم قدرتمند بود، هم شفاف بود، جالب اینجاست کار اورجینالی بود و مشابه 
هیچ عطری نساخته شده بود!

Huseyin_taheri_official
Huseyin_taheri_official
5 ساعت پیش

سلام مجدد دوست عزیز

این یک تجربه آزموده شده هستش نه احساسات 

کاری با تبلیغات فراگیر این برندها ندارم که توسط چند بلاگر باعث افزایش خرید شده ولی در تمام نظر سنجی ها که در سایت های معتبر وجود دارن اکثرا خریداران و عطربازان پشیمان هستن در اون حد نیست که تبلیغات بزرگشون کرده و از نظر خودم با تجربه که با تست و استفاده از این برندها داشتم و انتخاب از بهترین مدل های این برند ها به شخصه به این نتیجه رسیدم که حتی در مقایسه با مدلهای تابستانی اون برندهای دیزاینری ارزون قیمت اروپایی  با مدلهای زمستانی این برندهای اماراتی باز وزن سنگین به سمت برندهای ارزان قیمت اروپایی هستش شاید جنبه دوپ بودن این عطرها فریبنده باشه ولی نمیشه گفت به لحاظ کیفیت رایحه،  حتی پخش و ماندگاری برابری میکنن ، حتی در مورد پخش که بسیار ضعیفتر عمل می‌کنند 

و در مورد لاین های که گفتید از رصاصی و افنان یک مدل ادو پرفیوم از جگوار مثل jaguar excellent Intense از مدل های که فرمودید هم ارزان تر و حتی قوی تر هستش با حساب اینکه لاین های که گفتید هم ادو پرفیوم هستش . 

تصاویر دیگر محمدرضا ملکشاهی

برای ثبت نظر لازم است وارد سایت شوید و یا در سایت ثبت نام کنید
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟