راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر

راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 15 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای گرلن لا پتیت روب نویرگرلن لا پتیت روب نویرگرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلتگرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2022گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016گرلن لا پتیت روب نویر کوتورگرلن لا پتیت روب نویر او فرشگرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتوگرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو فلورالگرلن لا پتیت روب نویر لژرگرلن لا پتیت روب نویر پلیزیگرلن لا پتیت روب نویر ولورس

 

وقتی که عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر در سال 2012 عرضه شد، من در یک عطرفروشی کار می‌کردم. چیزی که توجه من را جلب کرد، فقط بطری زیبا و بسته‌بندی جذاب این ادکلن نبود، بلکه ماندگاری شگفت‌انگیز نت گیلاس هم اهمیت زیادی برایم داشت. من تصور می‌کردم که گرلن لا پتیت روب نویر به یک عطر بسیار محبوب تبدیل خواهد شد اما بعد از مدتی دیدم که این عطر خیلی تبلیغات خاصی ندارد یا در فروشگاه‌های بزرگ هم دیده نمی‌شود. حالا هم نمی‌بینم که مردم زیاد درباره این عطر صحبت کنند. با این‌حال، در این مقاله می‌خواهم که درباره ادیشن‌های مختلف گرلن لا پتیت روب نویر صحبت کنم و تفاوت‌های بین هر کدام از این عطرها را توضیح بدهم.

عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

لا پتیت روب نویر

2012

گیلاس، بادام، شیرین‌بیان، نعناع هندی

لا پتیت روب نویر ادو تویلت

2013

گیلاس، شکوفه پرتقال، نعناع هندی

لا پتیت روب نویر کوتور

2014

تمشک، خزه، نعناع هندی

لا پتیت روب نویر او فرش

2015

مرکبات، گیلاس، پسته

لا پتیت روب نویر اینتنس

2016

بلوبری، پشمک

لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو

2017

گیلاس، بادام، چرم

لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو فلورال

2018

گل رز، چرم

لا پتیت روب نویر لژر/ هیپی‌ـ‌‌شیک

2018

گیلاس، بادام، شیرین‌بیان، نعناع هندی

لا پتیت روب نویر پلیزی

2019

گیلاس، بادام، زردآلو، نعناع هندی

لا پتیت روب نویر ولورس

2019

گیلاس، بادام، بنفشه

لا پتیت روب نویر اینتنس 2022

2022

گل رز، نعناع هندی، بلوبری، تمشک

گرلن لا پتیت روب نویر

گرلن لا پتیت روب نویر

اگر به نت گیلاس یا بادام علاقه دارید، پس شدیدا به شما توصیه می‌کنم که گرلن لا پتیت روب نویر را امتحان کنید. جلوه‌های عمیق، اسرارآمیز و هوس‌انگیز گیلاس به‌خوبی در این عطر با گرمای دانه تونکا، وانیل و بادام آمیخته می‌شوند، درحالی که ماندگاری زیادی هم در این عطر به‌وجود می‌آورند.

نت گیلاس در گرلن لا پتیت روب نویر من را به یاد لیکور گیلاس می‌اندازد. پس این نت گیلاس اساسا بوی باطراوتی مثل بوی شکوفه گیلاس یا میوه‌های تابستانی را ندارد.

از نظر من، گرلن لا پتیت روب نویر مثل یک عطر غلیظ و سنگین عمل می‌کند و فقط یه عطر ادو پرفیوم معمولی نیست.

تصور می‌کنم که طرفداران عطرهایی مانند دیور هیپنوتیک پویزن یا لانکوم لا نویت ترزور حتما باید گرلن لا پتیت روب نویر را امتحان کنند.

گرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلت

گرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلت

گرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلت درواقع یک ادیشن سبک‌تر نسبت به عطر اصلی آن است، اما این عطر ادو تویلت نیز همچنان قدرت و غلظت خوبی دارد.

نت گیلاس ترش در آمیزه این عطر با شکوفه پرتقال، یاس و رگه‌هایی از سیب سبز و انگور فرنگی سیاه آمیخته می‌شود. اما رایحه نعناع هندی در نت پایه به ما اطمینان می‌دهد که ماندگاری این عطر همچنان در سطح بالایی عمل می‌کند. به همین دلیل هم من فکر می‌کنم که گرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلت از نظر غلظت در حد یک ادیشن ادو پرفیوم است.

نت گیلاس در این ادیشن اساسا شیرین‌تر و باطراوت‌تر از ادیشن ادو پرفیوم است. بنابراین اگر دنبال عطری با نت شیرین گیلاس می‌گردید، حتما گرلن لا پتیت روب نویر ادو تویلت را امتحان کنید.

گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2022

گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2022

در سال 2022 بود که گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس یک‌بار دیگر با یک بطری جدید عرضه شد که کمی غلیظ‌تر و سنگین‌تر از ادیشن اصلی گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس است.

آمیزه این ادیشن اینتنس 2022 از بلوبری استفاده می‌کند که در ادیشن اصلی اینتنس هم وجود داشت، اما جلوه‌های گل‌فام آن بیشتر شده‌اند و سویه‌های تندوتیزش هم کاهش یافته‌اند. رایحه گل رز در نت میانی و رایحه نعناع هندی در نت پایه نیز همچنان به‌عنوان نت‌های اصلی این عطر خودنمایی می‌کنند، درحالی که ته‌مایه‌هایی از بوی پشمک بلوبری هم احساس می‌شود.

گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016

گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016

طراحی آبی‌رنگی که برای گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016 انتخاب شده، بازتابی از نت غلیظ و شگفت‌انگیز بلوبری در آمیزه آن است. بنابراین می‌توان گفت که نت بلوبری همچون ستاره این نمایش باشکوه نمایان می‌شود. اما ستاره دیگر ما، نت پشمک است. مجموعه این نت‌ها به‌جای نت‌های گیلاس و بادام از عطر اصلی نشسته‌اند. به همین دلیل هم غلظت و گرمای گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016 کاهش می‌یابد و جلوه‌های شاداب، شیرین و میوه‌ای آن بیشتر می‌شود.

طرفداران نت بلوبری حتما باید این عطر را امتحان کنند. گرلن لا پتیت روب نویر اینتنس 2016 با غلظت ادو پرفیوم عرضه می‌شود و همین نشان می‌دهد که عطری با ماندگاری قدرتمند در انتظار شماست. علاوه بر همه ویژگی‌های جذاب این عطر، من تصویر زیبایی که از لباس مرلین مونرو روی بطری نقش بسته است را هم خیلی دوست دارم.

گرلن لا پتیت روب نویر کوتور

گرلن لا پتیت روب نویر کوتور

گرلن لا پتیت روب نویر کوتور به‌هیچ‌وجه از نت‌های گیلاس و بادام عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر استفاده نمی‌کند. در عوض می‌بینیم که سویه‌های شیرین نت تمشک در لایه آغازین برجسته می‌شوند که کم‌کم محو می‌گردند تا در نت‌های پایه به نعناع هندی و خزه برسیم. من شخصا به عطرهای دارای نت خزه علاقه‌مند نیستم، مخصوصا با توجه به این‌که نت خزه در لایه پایانی اساسا نت تمشک را محو می‌کند. ادیشن کوتور دیگر جلوه‌های منحصربه‌فرد ادیشن اصلی گرلن لا پتیت روب نویر را ندارد. بنابراین من استفاده از این ادیشن را فقط به طرفداران نت خزه و بوی ترکیبات سبز توصیه می‌کنم.

گرلن لا پتیت روب نویر او فرش

گرلن لا پتیت روب نویر او فرش

گرلن لا پتیت روب نویر او فرش از نت‌های گیلاس و بادام استفاده می‌کند که DNA عطر اصلی را می‌سازند، اما نت‌های کلیدی این عطر درنهایت به بوی باطراوت و سبز علف شباهت دارد. این ادیشن ادو تویلت سبک در نت آغازینش حالتی مرکباتی دارد که نت گیلاس و انبوهی از نت‌های میوه‌ای دیگر را هم به آن اضافه می‌کند. در نت پایانی هم رایحه پسته را احساس می‌کنیم که از جلوه‌های عمیق و غلیظ بادام فاصله می‌گیرد.

ادیشن او فرش را می‌توان یک ادیشن سبز و میوه‌ای توصیف کرد که براساس عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر خلق شده است. پس با یک عطر عالی برای تابستان مواجه هستیم که دیگر غلظت عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر را ندارد.

گرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو

گرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو

من شدیدا گرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو را دوست دارم زیرا انگار با یک ادیشن اسرارآمیز و بسیار حرفه‌ای‌تر از عطر اصلی مواجه هستیم.

نت‌های گیلاس و بادام مثل امضا یا DNA گرلن لا پتیت روب نویر می‌درخشند و نت‌های کلیدی را می‌سازند، اما به‌خوبی هم با نت چرم آمیخته می‌شوند. به همین دلیل گرلن لا پتیت روب نویر پلک پرفکتو حسی شبیه به لباس‌های چرمی و مشکی‌رنگ مخصوص موتورسواری را دارد.

گرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو فلورال

گرلن لا پتیت روب نویر بلک پرفکتو فلورال

ادیشن بلک پرفکتو فلورال درواقع یک ادیشن نسبتا سبک‌تر از ادیشن بلک پرفکتو است. اگرچه این عطر زنانه در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد اما همچنان قدرت ماندگاری خوبی دارد. نت گیلاس در ادیشن بلک پرفکتو فلورال وجود ندارد، زیرا آمیزه این عطر تماما به نت زنانه رز اختصاص دارد که در نت پایانی به‌خوبی با رایحه چرم آمیخته می‌شود.

بلک پرفکتو فلورال درواقع یک عطر مدرن و دلنشین با تمرکز بر نت گل رز است که جذابیت خاصی را به کالکشن عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر اضافه می‌کند.

گرلن لا پتیت روب نویر لژر

گرلن لا پتیت روب نویر لژر

گرلن لا پتیت روب نویر لژر که با نام گرلن لا پتیت روب نویر هیپی‌ـ‌شیک هم شناخته می‌شود، از نظر ساختار آمیزه‌ای تا حدود زیادی به عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر شباهت دارد. واژه فرانسوی «لژر» (Légère) معمولا به «سبک‌وزن» ترجمه می‌شود. بنابراین وجود این کلمه در عنوان عطر نشان می‌دهد که با یک ادیشن سبک‌تر نسبت به عطر اصلی مواجه هستیم. البته تاکید می‌کنیم که آمیزه این عطر کاملا مانند گرلن لا پتیت روب نویر ادو پرفیوم است.

گرلن لا پتیت روب نویر پلیزی

گرلن لا پتیت روب نویر پلیزی

عبارت «لا پتیت روب نویر پلیزی» را می‌توان به «لباس مشکی چین‌دار و ظریف» ترجمه کرد. آمیزه ادیشن پلیزی هم شباهت زیادی به عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر دارد.

نت‌های هلو و زردآلو در این ادکلن زنانه به‌خوبی با همدیگر آمیخته می‌شوند، اما در ادامه همان نت‌های گیلاس، بادام و نعناع هندی هستند که مانند آمیزه عطر اصلی خودنمایی می‌کنند.

گرلن لا پتیت روب نویر ولورس

گرلن لا پتیت روب نویر ولورس

آمیزه ادیشن ولورس هم به عطر اصلی گرلن لا پتیت روب نویر شباهت دارد، اما در این ادیشن می‌توانیم نت بنفشه را هم احساس کنیم. نت بنفشه کمی از جلوه‌گری نت گیلاس را محو می‌کند و پس از آمیختگی با نت بادام و دانه تونکا درنهایت مایه‌هایی نسبتا پودری، شیرین و گرم را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نوراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلراهنمای عطرهای نینا راهنمای عطرهای نینا


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/guerlain-la-petite-robe-noire-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟