بررسی اورتو پاریسی مگامار
5/2

بررسی اورتو پاریسی مگامار

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 ماه پیش
اشتراک گذاری :

دریایی را در نظر بگیرید که همیشه در تلاطم است و هر چقدر به آن نگاه میکنیم به درکی از حقیقت نهفته در این امواج نمی رسیم . این برداشت من از عطر های گوالتری است او و آثارش همچون درک این امواج پیچیده و مبهم هستند.

در مارچ 2019 عطار جذاب ما الساندرو گوالتری ، جایی در این کره خاکی عطر دریایی خود را به نام مگامار اورتو پاریسی معرفی کرد . به محض تکمیل محصولش ، اولین بیانیه ی مطبوعاتی او همراه با مراسم رونمایی و معرفی از عطر مگامار برگزار شد . با توجه به مسیر های انتخابی الساندرو برای عطرهای خود ، میتوان شک کرد که احتمالا او نقشه دزدان دریایی را دارد . چند مقصدی که او تا اینجا سر زده است شاهد این ماجراست . تولیدات او به صورت جذابی در تناقض هستند از یک رایحه منذجر کنند تا رایحه ای که ما را به بهشت سوق می دهد !!!

آب اقیانوس در بطری های شیشه ای در نمایشگاه مگامار در آمستردام

 

 به هیچ عنوان نمی توانید انتظارتحولات ملایمی از روند تولید در برند های الساندرو گوالتری را داشته باشید . عطر های او همیشه در جنب و جوش هستند از قطب شمال تا جنوب ، از سفید به سیاه ، از فضایی آرام بخش به رقصی وحشیانه ، از یک خرابکاری بد بو سیاه رنگ به برج هایی با عاج سفید . او از زمان تاسیس اولین برند خود ناسوماتو می دانست چطور مردم را شگفت زده کند.

عطر قبلی او اورتوپاریسی ترونی به زمین و گدازه های آتشین تعلق داشت ، درست مانند مردم جنوب ایتالیا ، که زیر آتش و دود مقاومت کردند ( پیروزی ایتالیای جنوبی بر متفقین در جنگ جهانی دوم ) بر اساس قانون تناقض در تولیدات الساندرو ، عطر بعدی که دو سال بعد ارائه شد ،  مگاماره عطریست که از اقیانوس و اعماق اسرارآمیز آن الهام گرفته شده است.

برای دست یافتن به ماهیت رایحه اقیانوسی در مگامار باید بیشتر تلاش کنید . در اکثرعطرهای الساندور گوالتری دستورالعمل مشخصی از الف تا ب در ترکیب روایح او نمی توان یافت . ایده ساخت این روایح مانند الهامات دیوانه واریست که به ذهن عطار خطور میکنند . این حجم از الهامات در ذهن گوالتری نتیجه تلاش او برای جلب نظر ده ها ، صدها و هزاران مشتری است که این عطر را استشمام  می کنند.

الساندرو گوالتری دوست ندارد کار را برای کسانی که عطر هایش را تست میکنند راحت کند ، این شیطنت جزو سیاست های اوست . برای مثال او هرگز لیستی از مواد اولیه عطر های خود را منتشر نمیکند و فرمولاسیون روایح او یک راز بزرگ است . اما سرنخ هایی از ماهیت آن از جمله اسم عطر، رنگ مایع معطر داخل بطری و رنگ درپوش برای ما می گذارد .

 در مورد مگامار از رنگ سبزمایع ، رنگ سبز خاکستری درپوش که حاصل اکسید شدن نقره است تا قسمت بالای درپوش عطر که مرواریدی صیقل داده شده با رگه های آبی رنگ است همه از دریا و آنچه درونش است حکایت میکنند .  انگار از هر چیزی که بعد از طوفان بر ساحل به جا مانده الهام گرفته است. 

مگامار بی شک یک رایحه ی دریایی است. علیرغم علاقه الساندرو به پنهان کاری ، میتوان مقداری طراوت آب دریا را در زیر لایه هایی از رایحه ادکلن حس کرد. رایحه ابتدایی حس شیرین و ادویه ای دارد ، مانند عطر شراب نیشکر جا افتاده ، سیب سبز ، اسطوخودوس و دارچین و رایحه بسیار معطری نیز دارد ، از بین تمام گیاهان معطر ، گیاهان سبز ، مانند کرفس ، مریم گلی و اسطوخودوس  برای من محتمل تر هستند. ادویه های شیرین مانند : شیرین بیان ، بادیان رومی ، صمغ گرم گل جاوید و گل لابدانیوم و چیزی شبیه پوست فندق تلخ ( تمام روایحی که ذکر شد هیچ ارتباطی با ذهنیت عطار ما ندارند ) این عطر میدرخشد مانند تلالو نور روی سطح آب دریا و با رایحه چوبی وغبار آلود مانند یک ترکیب مصنوعی قوی نظیر عنبر خودش را بروز میدهد .

عطر دریا تمام مدت در همین نزدیکی و در پس زمینه حس میشود .  در همان لحظات ابتدایی تمام ترکیبات این رایحه آبزی پخش می شوند . مگامار دریاست ، باد از روی این دریا می وزد و عطر خود را به همه جا پخش میکند برای شخصی که آن را اسپری می کند بیشترحس بلورهای نمک داغ شده برروی سنگ های ساحل را دارد و روایح حیوانی شامل بوی جلبک قرمز و جانوران دریایی خشک شده در زیر آفتاب سوزان ساحل نمایان می شود .  با ضمانت می گویم این بوی خود دریاست .  این رایحه سکوتی بی نهایت آرام و صداهای طوفانی بی پایان را به یاد می آورد. این یک احساس ابدی است ، تنفس بی پایان ، فراخوانی به سوی همه و هیچ . اینجا ، آنجا، همه جا. دریا شما را به ساحل سرزمین های جدیدی می برد و شما را به آنجا فرا می خواند . از میان لایه های نمکی به سمت ستایشی عمیق و بکر یکپارچگی انسجام دریا نیاز به تفسیر ندارد عظمت دریا شما را تا ابد در آغوش میگیرد . راستی این عطر با حس شوری و بوی حیوانات دریایی برای چندین روز روی لباس شما ماندگار است ؟ و درنهایت چه چیزی نصیب شما می شود؟  فقط نسیم تازه ای از سوی دریا . نمیدانم  چه زمانی کشتی الساندرو در این سفر دریایی او را به کشور شما می رساند ، اما واقعا ارزش امتحان کردنش را دارد .

طبق معمول الساندرو زحمت آشکار کردن روایح را به خود نداده است ، پس تا زمانی که آن را استشمام نکنیم رایحه واقعی آن را باید حدس بزنیم . تمام عطرهای اورتو پاریسی درون جعبه هایی پنهان شده اند ، هنگام باز کردن جعبه گویی درب ها را به یک شهر بزرگ باز می شوند و یک حفره بی انتها در مرکز آن شهر قرار دارد.

اگر با شنیدن اسم اورتو پاریسی ذهنتان به سمت پاریس رفته ، باید این توضیح را اضافه کنم ، الساندرو گوالتری این عطر خود را به وینچنزو پاریسی پدربزرگش تقدیم کرده است . اورتو به معنای باغچه سبزیجات در حیاط خانه است. 

الساندرو گوالتری: "میخواهم این پروژه را به او تقدیم کنم که به نحوی الهام بخش من بود. قصد داشتم زندگی نامه پدربزرگم را بنویسم اما حین نوشتن کسل شدم ، بعد فهمیدم خودم هرگز زندگی نامه کسی رو نخوانده ام.

ایده این کار از داستانی حقیقی درمورد پدر بزرگم سرچشمه میگیرد ، پدربزرگم وینچنزو از سطل های کهنه ای برای جمع آوری فضولات استفاده میکرد و محتویات آن ها را در باغچه خانه اش می ریخت ، که نتیجه ی آن پربار شدن باغچه اش بود . باغ پدربزرگم هوای بی نهایت سمی داشت. در آنجا هوای جاودانه ای در جریان بود .

بنابراین به یاد : پدربزرگم وینچنزو پاریسی و همه آن کسانی که با روش زندگی خود به انتشار روایح طبیعی زندگی کمک کردند و آموختن چطور از آن لذت ببریم .


نویسنده :  Sergey Borisov - Elena Knezevic 

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/news/Orto-Parisi-Megamare-New-Fragrance-11860.html

https://www.fragrantica.com/news/MEGAMARE-Orto-Parisi-Review-12195.html

 

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟