نظرات | شکیلا میلانی
ترتیب نمایش
اسکندل الکسیر
این فلنکر فوق‌العاده جذاب و لوند جز پنج عطر اصلی من شده و می‌دونم حالاحالاها ازش سیر و دلزده نمی‌شم
اگر مثل من به روایح زنبق‌محور و پودری/خاکی در کنار نت تمشکی علاقه دارین،بدون اغراق عاشقش می‌شین
تمام المان‌های یه عطر سنشوآل و اغواگر رو داره و بی‌نهایت جذابه و دلرباست،خصوصا از آقایون واقعا بازخورد خوبی می‌گیرین
کانسپت رایحه‌اش یه مقداری شبیه دکادنس مارک جیکوبز که متاسفانه دیسکانتونیود شده هست و تا حدی شبیه لاویه‌بل لانکوم(از جهت بلد شدن نت زنبق،پودری و پچولی در فاز درای‌داون)و تا حدی فلنکر الکسیر لاویه‌بل(از جهت تلفیق روایح پودری با تمشک)هست اما اون حس شادوشنگول و روشن کالکشن لاویه‌بل رو نداره و دارک‌تر هست
همچنین شباهتی حس کردم به اینسولنس گرلن،طوری که انگار مدرن‌تر شده و در نهایت مجدد(بستر زنبقِ خاکی و کمی پودری+شیرینی و ملسی تمشک یا توت‌سیاه)
.
برسیم به رایحه جذابش که در شروع کار رایحه‌ای تمشکی،سیروپی از بلک‌بری یا توت سیاه رو حس می‌کنید که به نسبت گرم،رسیده و حتی کاراملیزه و دارک بنظر می‌رسه،یعنی خیلی فرش و دخترونه و به قول معروف girly girly و تینیج نیست
یه تندی مِلو و آروم در کنار نت توت‌سیاه حس می‌کنید که با ورود به فاز درای داون از بین می‌ره
با شروع درای‌داون زنبق بسیاربسیار غالب و یه فضای پودری و تا حدی خاکی و بسیارشیک به رایحه اضافه می‌کنه
پچولی غنای لازم رو به رایحه تزریق می‌کنه بدون اینکه نت غالب یا شارپی باشه
در نهایت ترکیب وانیل و بنزوئین یه بستر کهربایی‌گونه،شرقی و مخملی به کامپلکس اضافه می‌کنه
.
بی‌نهایت شامه‌نوازه،خیلی بالانس و متعادله و نت‌ها خوب بلند شدن و دقیقا اونطوریه که باید باشه،یه رایحه نسبتا دارک اما جذاب،شیرین،مخملی/پودری و میوه‌ای هست و دقیقا اون ترکیب‌برنده‌ای بود که من توی روایح امضام دنبالش بودم
هرم بویایی این عطر:
تاپ:توت‌سیاه،پرتقال‌خونی،فلفل‌صورتی،ترنج
میدل:زنبق،ریشه‌زنبق،دارچین،یلانگ،یلانگ،گاردنیا،یاس‌سامباک
بِیس:وانیل،پچولی،بنزوئین
اما غلبیت نت از دید من صرفا:
توت‌سیاه،زنبق و بنزوئین و وانیل هست
جنس رایحه‌اش چسبناک و بالزامیکی نیست و اون وجه جذابش برای من مخملی و well blended بودنش هست
مجموعا به کسایی که روایح پودری،میوه‌ای،زنبق و تمشک‌محور و mature(بالغ) علاقه دارن پیشنهاد می‌کنم
پخش نسبتا خوب اما ماندگاری متوسطی داره،در کل سیاژ و ماندگاریش اَوریج یا متوسط هست
31 تشکر شده توسط : broken علی موسوی
بری کراش یا تمشک له‌شده
جدیدترین فلنکر کالکشن لیبره
خود سایت وای‌اس‌ال رو خوندم خیلی رو کانسپت میوه‌ای،آبدار و تمشکی‌محور بودن عطر تاکید کرده و قبل اینکه دکانتش دستم برسه انتظار یه رایحه متفاوت،کرمی‌تر و غلبیت تمشک رو داشتم اما:
زمانی که اسپری کردم شروع کار همچنان مرکباتی بود اما تک‌بعدی نبود،یعنی صرفا بوی مرکبات رو متوجه نمی‌شید و یه میکس میوه‌ای مِلوتر از ورژن اصلی رو حس می‌کنید که اون حسِ شارپ و تیز مرکباتِ ورژن اصلی رو نداره و یه مقدار سبک‌تر و شاداب‌تره اما تشخیص تمشک همچنان به مشام من غیر ممکنه،به نسبت روایح بِری‌محور چه تمشک،چه توت‌فرنگی چه بلک‌بری،این رایحه شفافیت بسیار پایینی داره و تمشک به مشام من بین روایح مرکباتی و ماندارین گم شده.
با شروع فاز درای‌دوان رایحه به نسخه اصلی شباهت خیلی بیشتری پیدا می‌کنه و رایحه اسطوخودوس معروف+وانیل قابل تشخیص می‌شه اما جنسش یه مقدار متفاوته و بیشتر از اینکه یه رایحه لوندری/وانیلی کلاسیک ،شرقی و خانومانه باشه،یه مقدار airyتر و سبک‌تر و به قول معروف بهاری‌تر شده اما DNA همونه عینا
حقیقتا رایحه نارگیل رو حس نکردم و شاید طرفا رایحه رو تلطیف داده و نرم‌ترش کرده
در مجموع تفاوت خاصی ندیدم،قطعا رایحه بری یا توت‌محوری نداره و انتظارات بِری‌باز هارو برآورده نمی‌کنه و بنظرم با نیت اینکه رایحه تمشک و میوه‌‌ای غالب باشه سمتش نرید
اما
اگر میخواید فضای اسطوخودوسی،مرکباتی/وانیلی لیبره یه مقدار اِیری تر و سبک تر بشه توی تابستون انتخاب بسیار خوبیه و ابدا کلافتون نمی‌کنه
دقیقا چیزی که راجب فلنکر blush گودگرل گفتم
دی‌ان‌ای اصلی رو داره اما یه مقدار سبک‌تر،فرش‌تر و بهاری‌تر شده و بوش فرق زیادی نکرده
مثلا بلک‌اپیوم اور رد با شعار آلبالویی بودن و بلدبودن نت آلبالو اومد و دقیقا رایحش آلبالو محوره و این نت از اول تا آخر حس میشه حتی بیشتر از قهوه و وانیل بلک‌اپیوم
اما راجب وای‌اس‌ال بری‌کراش باید بگم نت تمشک و نارگیل از اون حس مرکباتی،لوندری،وانیلی لیبره پیشی نمیگیرن و در نهایت اون DNA اصلی هست که خودنمایی می‌کنه اما ملایم و سبک‌تر
احتمالا چون عطر جدیدی هست راجب دکانتش بپرسید که من از خلیـ**چی سفارش دادم
25 تشکر شده توسط : broken مه سـ‌‌ـــا
لابمبا یکی از جدیدترین کارهای برند کارولینا هررا
لابمبا لقبی بوده که دیانا وریلند یکی از چهره های تاثیرگذار دنیای مد و فشن و یجورایی منتور و مشوق کارولینا هررا،بهش داده بود
لابمبا در واقع لقب زنی هست که وقتی وارد فضا میشه همه متوجه حضورش میشن و تحت‌تأثیر انرژی بالا و حتی ظاهر اغراق‌آمیز و پر زرق و برقش قرار میگیرن
درواقع انفجار انرژی‌زنانه+آزادی در ابراز ماهیت‌زنانه و لوندی
حتی شکل پروانه‌ای باتل هم همین رو نشون میده:
لحظه‌ای که چیزی از حالت بسته و کنترل شده خارج می‌شه و به شکلی آزاد و پررنگ ظاهر می‌شه
برگردیم به رایحه این عطر که به نوعی یه کامپلکس همه‌پسند،پرانرژی و برونگرا و تا حدودی آشنا و ساده هست،یعنی سورپرایزتون نمی‌کنه و فرمولاسیونش،کامرشیال بودن و هویت تجاری‌محور برند رو لو می‌ده،بنابراین انتظار یه رایحه فوق‌العاده جدید یا خاص رو نداشته باشین اما انتظار یه فضای حال‌خوب‌کن و شاد و شنگول رو چرا...
در شروع یه رایحه شیرینِ میوه‌ای،چیزی شبیه بوی گیلاس یا انگور رو حس میکنم(شاید نوعی توت قرمز) در کنار یه حال و هوای استوایی و لیچی‌گونه که احتمالا از خانواده دراگون هست
درای‌داون کار قابل پیش‌بینی و ترنسفرمیشنی تیپیکال به سمت روایح وانیلی و کمی کرمی شکل پیدا می‌کنه.
در مجموع:
شیرین اما معتدل و تا حدودی فرش
حس روایح استوایی و با غلبیت نتی مشابه سرخالو(لیچی) و توت های قرمز اما خیلی گرم یا چسبناک نیست
رگه های گُلی کرمی و وانیل اِیری و معتدل
کم‌ریسک،کمی حال و هوای شامپویی حس می‌شه
جذابه اما اونقدر یونیک نیست
در حد یه عطر گلی-میوه‌ای تابستانی،شیرین و معتدل بنظرم اوکیه و حتی برای بلایندبای و هدیه هم مناسبه چون حقیقتا نت و اکوردبندی نداره که بگم پرریسک هست یا خاص‌پسنده،رایحه عموما خوش‌آیندی داره به نوددرصد شامه‌ها
.
بعضا کانسپت تروپیکال رو می‌پسندن اما مثلا نت آناناس،انبه یا نارگیلِ خیلی گرم حس سنگینی بهشون میده و می‌خوان یه چیز ملایم و سبک‌تر داشته باشن که همچنان حس استوایی رو داشته باشه،این عطر براشون خیلی مناسبه
سیاژ و ماندگاری نسبتا خوبی هم داره

سپاس از نگاه ارزشمندتان
31 تشکر شده توسط : سمانه اکبرزاده Tina
و اما نت های اصلی و آپدیت شده این عطر:
نت‌های ابتدایی:بادام‌تلخ،ترنج
نت‌های میانی:پیونی(صدتومانی)،یلانگ‌یلانگ
نت‌های پایه:کومارین(رایحه‌ای شبیه به تونکا)،وانیل
11 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
گودگرل بلاش برای من یکی از حال خوب‌کن ترین روایح گلی/میوه‌ای هست
در ابتدا یه شباهت جزئی به گودگرل OG از جهت انفجار برگاموت و حس ترشی و تیزی مرکبات در اپنینگ داره
با ورود به فاز درای داون اون حس فرش و میوه‌ای ابتدا،همچنان پایدار می‌مونه و دوز زیادی از روایح گلی با غلبیت صدتومانی و رزِ لطیف و پودری تزریق می‌شه
چیزی که نهایتا می‌مونه یه رایحه fluffy،نرم و وانیلی،گل به شکل پودری و شیرینی میوه‌ای بابلگام‌گونه(آدامسی) که کمی هم حس ملسی داخلش حس می‌شه
شاید از روی باتلش قضاوت کنید که ممکنه زیادی دخترونه و لوس باشه اما اصلا اینطوری نیست
استراکچر و استخوان‌بندیش یه مقداری به گودگرل اصلی شباهت داره(نه خودِ رایحه)
اون حس تند و تیز ترنج رو داره و بجای نت مریم،یه میکس گلیِ سبک از رز و پیونی حس می‌شه که عین مریمِ گودگرل OG توی بستر خامه‌ای و fluffy قرار گرفته و وجه اشتراکشون اینجا،جنس روایح گلیشون هست که هر دو،حالت نرم و خامه‌ای و قندی داره نه طبیعی و نچرال
در ادامه توی ورژن OG قهوه،شکلات و دانه تونکا حس تلخی،گرم و گورماند به رایحه می‌دن در حالی که توی blush یه میکس از روایح میوه‌ای(چیزی شبیه هلو یا پشن‌فروت که توی نت ها گفته نشده) حس می‌شه که همچنان رایحه رو فرش نگه می‌داره و یه حس آدامسی و حتی شامپویی به رایحه اضافه می‌کنه
در مجموع اگر رایحه پنجاه درصد گلی/پنجاه درصد میوه‌ای می‌پسندین که یه تاچ ترش-شیرین،فرش و آدامسی داشته باشه،بچگانه و تینیج نباشه و پخش بالا توی فصول گرم بهتون بده،انتخاب خوبیه
24 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
Boss The Scent For Her
لینک به نظر 4 خرداد 1405 تشکر پاسخ به 𝙉𝙖𝙯𝙖𝙣𝙞𝙣༢
درود نازنین عزیز
حقیقتا من خیلی با عطرهای هوگو باس آشنایی نداشتم و تاجایی که فهمیدم حداقل لاین زنانه اش مارکتینگ قوی توی ایران نداره و سر همین جویاش نبودم
چهار پنج سال پیش استانبول از سفورا زورلوسنتر خرید کرده بودم و سمپل کارتش رو توی بگ ساید خریدام گذاشته بودن و بعدا متوجه شدم کلا این برند و پرادا مارکتینگ قوی توی ترکیه داره و بیشترین سمپل کارتایی که داشتم و تست هایی که از مدل های مختلف گرفتم از این دو برند بودن
توی ایران حقیقتا دنبال لاین زنانه هوگو باس نبودم که بدونم دقیقا کجا داره
سمپلایی که از ایران میگیرم عموما دستریز هست و بیشتر برندهای شناخته شده و هایپ هست و از خلـ***چی میگیرم
10 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
ببین سال‌های 2017 تا 2022 لانچ عطرهایی با کامپلکس:
بادام‌تلخ+وانیل+آلبالو+رز(محوریت غالبا آلبالو) خیلی ترند شد و احتمالا سرآمد این کامپلکس از نظر عموم لاست‌چری تام فورد(از دید من گرلن LPRN) باشه
کِیالی لاو فست چری
پرادا کندی گلاس
وری گودگرل کلم
بامب‌شل اینتنس
لانکوم لانویت ترزور اینتنس
گرلن رز چری
....
برگردیم به این عطر که متاسفانه دیسکانتونیود شده و من این رایحه رو در کنار پرادا کندی گلاس تست کرده بودم
دی‌ان‌ای وری گودگرل اصلی رو تا حدودی داره اما با این تفاوت که اون حس شیرین و حتی تاکمی استواییِ سرخالو و توت‌های قرمز کمی ترش‌تر و شیرین‌تر شدن و بوی آلبالو رو تا حدی قابل تشخیص می‌کنه اما اونقدر واضح نیست،یعنی اینطوری نیست تا بو کنی بگی:عه آلبالو!
و تفاوت دومش،اضافه شدن نت‌های چوبیِ ملایم و فضای تاتی(آجیلی) هست که رایحه رو عمیق‌تر می‌کنه
تفاوت اکسترا و خاصی بین این فلنکر و VGG اصلی ندیدم،فقط می‌شه گفت یه مقدار اورینتال‌‌تر(شرقی) و ترش‌تر شده و اون حس شاداب،میوه‌ای/آبدار و شفاف VGG رو نداره
اگر VGG عطر روزتون باشه و بخواین همون کامپلکس و DNA رو یه مقدار شیرین‌تر،گَس‌تر و مجلسی‌تر و برای شب استفاده کنید وری گودگرل گلم می‌تونست انتخاب خوبی باشه
فلنکر وری گودگرل الکسیر احتمالا بتونه جایگزینی خوبی برای این رایحه باشه
در مجموع فلنکر‌های گودگرل لانچ 2021 به بعد که غالبا امضای کوئینتین بیش داره برام خیلی جذاب بودن چون تا قبل این،هر لانچی از گودگرل(لجیر،سوپریم،فنتسی گلد،...) همون دی‌ان‌ای اصلی گودگرل(مریم خامه‌ای+تونکا+کاکائو) رو داشتن با این تفاوت که توی یکیش نت کاکائو بلدتر بود،یکیش مریم،یکیش خیلی نامحسوس نت‌های میوه‌ای و تمشکی اضافه کرده بود،ولی در مجموع تمام فلنکرها خصوصا فاز درای داون=good girl OG
کالکشن وری گودگرل و کالکشن گودگرل بلاش یه فاز کاملا مجزا و غیرتکراری از گودگرل ارائه دادن که برای شخص من بسیار متفاوت و دوست‌داشتنی بود
راجب کالکشن وری گودگرل overall بخوام رِیت بدم:
1-very good girl
2-very good girl elixir
3-very good girl glam




.....

20 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
Guidance
لینک به نظر 2 خرداد 1405 تشکر پاسخ به Mary
درود Mary عزیز
من شخصا از نظر فضا شباهت بسیار زیادی می‌بینم بین
گایدنس 46 و JPG La belle le parfum
گایدنس 46 خصوصا در فضای درای‌داون اون وجه خامه‌ای و میوه‌ای(گلابی) و لطیفش پایداری بیشتری داره و رایحه مدرن‌تر و همه‌پسندتری ارائه می‌ده و این در حالی هست که ورژن اصلی در فاز درای‌داون آکوردهای چوبی،ناتی و رزی غلبیت بیشتری دارن
برگردیم به La belle
این عطر در ورژن EDP و اصلی کاملا رایحه شیرین،شفاف و فانتزی‌ ارائه می‌ده اما توی ورژن Le parfum نت گلابی به شکلی گس و تاریک‌تر بین لایه‌هایی چوبی و تا حدی فندوقی حس می‌شه
اولین بار با دیدن هرم‌بویایی لابل له پارفوم جا خوردم،چون چیزی که حس می‌کردم صرفا به گلابی،یاس،وانیل و دانه تونکا ختم نمی‌شود
داخل سایت فرگرنتیکا نظر یکی از کاربرها رو خوندم،گویا جدول نت‌های کامل لابل له پارفوم به این شکل هست:
تاپ‌نت:گلابی،یاس میدل‌نت:آلبالو،وانیل،چرم بیس‌نت:فندوق،دانه‌تونکا،ارکیده،کهربا
البته خود سایت JPG رو چک کردم و همچنان همون هرم بویایی قدیم بود
به مرور متوجه شدم اون ترکیب نسبتا دارک و شیرین با سه عنصر گلابیِ دودی،گَس و کاراملیزه شده،فندوق و چوب بین لابل له پارفوم و گایدنس ۴۶ مشترکه
البته اضافه کنم که از نظر پیچیدگی و کیفیت گایدنس ۴۶ به مراتب بسیاربسیار در رده بالاتری قرار می‌گیره و قابل قیاس نیستند اما از دید من بسیار فضای کلی و چهارچوبشون شباهت داره
گزینه بعدی که شباهت بسیار زیادی حس کردم و پیشنهاد تستش رو میدم بهتون آیدل یا ایدول فلنکر پاورش هست
ایدول پاور شباهت بسیار زیادی داره به امواج گایدنس نسخه اصلی که رایحه چوب و رز یه مقدار غلبیت بیشتری دارن و جنس رز و روایح‌چوبی ایدول پاور تا حد زیادی گایدنس رو یادآوری می‌کنه
20 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
اخیرا موفق شدم لاین یارا برند اقتصادی لطافه رو تست کنم.
یه راهنمایی شسته‌رفته راجب رواح گروماندش که گیج نشین.

یارا صورتی
نوع رایحه:میوه‌ای-گورماند-وانیلی
طبع رایحه:شیرینِ ملایم
جنس رایحه:لاکتونیکی/خامه‌ای/وانیلی
چه بویی داره؟رایحه توت‌فرنگی نسبتا واضح در بستری کاملا نرم،وانیلی،خامه‌ای و کمی پودری(به مشام بعضیا حتی نارگیلی)
.
نت توت‌فرنگی به شکل ۱۰۰/۱۰۰ بُلد و مشخص نیست و انگار یه میکسی از انواع توت‌ها(از جمله توت‌فرنگی)رو بین کلی پودروانیل و خامه احساس می‌کنی.اون حالت وانیلیش به مشام من یه مقدار مشخص‌تره.شیرینیِ زیاد نداره و خیلی مِلو و به قول معروف عروسکیه.

یاراکندی
نوع رایحه:میوه‌ای-گورماند-فانتزی
طبع رایحه:کاملا شیرین و ملس(ترش) اما خیلی گرم و خفه‌کننده نیست و بیشتر معتدل هست.
جنس‌رایحه:آبنباتی/آدامسی/میوه‌ای
چه بویی داره؟دُز توت‌فرنگی یه مقدار نسبت به مدل صورتی بیشتره اما به دلیل fizzy(ترش و شیرین) بودن و نت نارنگی سبز و انگور،بیشتر حالت آبنباتی و ملس داره تا کِرِمی و وانیلی.
پخش و ماندگاری یه مقدار بیشتری داره و کلا رایحه‌اش شاداب‌تر و شیطون‌تره.

یارا توس
نوع رایحه:میوه‌ای،گورماند،گلی
طبع رایحه:نسبتا گرم و شیرین
جنس رایحه:استوایی/نکتاری/نارگیلی
چه بویی داره؟محوریت رایحه با انبه هست و باید رایحه انبه رو دوست داشته باشین.اینو در نظر داشته باشین میوه‌های استوایی و گرمسیری در کل رایحه شیرین‌تر و نکتارگونه و شیره‌ای تری دارن(به طور مثال انبه یا آناناس و پشن‌فروت)
در کنار انبه نت نارگیل رو داریم که کاملا مشخص هست و یه رگه‌هایی گلی از یاس.

24 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾
دقیقا نکته‌ای که راجب یاراکندی وجود داره اینکه توت‌فرنگیش آبنباتی،گامی‌محور و حتی ژلاتینه.
توی نت‌هاش هم گفته شده strawberry candy fizz
یعنی اون آبنباتای ترش و شیرین توت‌فرنگی.
مثلا میگن یه کندی یا آبنباتی fizzy هست یعنی ترکیب پودر قند یا شکر دانه درشت با حالت ترش و اسیدی(اسید سیتریک).
برعکس یارا معمولی توت فرنگی خامه‌ای و لاکتونیکی داره.
بوی توت‌فرنگی در کنار روایح وانیلی و پودری،رایحه به سمتی کاملا نرم،ملایم و خامه‌ای سوق پیدا کرده.
بنابراین اگه توت‌فرنگی ترش و ملس مثل آب‌نبات و حتی ژله مدنظرتونه یارا کندی.
اگه خامه ای و وانیلی میپنسدین،یارا صورتی.
19 تشکر شده توسط : broken 𝒜𝓎𝓁𝒾

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2026 Atrafshan